Vakuutuksen hyvikemaksu?

Hyvikemaksu

Myin tässä muutama viikko sitten kakkosautona olleen s40 Volvoni, ja ostaja tulikin paikan päälle ja osti auton käteisellä suoralla kaupalla. Tein trafin kautta luovutusilmoituksen ajoneuvolle ja loin varmenteen jonka sitten annoin ostajalle ennen auton poistumista pihasta. Käytännössä tässä vaiheessahan en ole enää teoreettisesti auton omistaja vaan kyseinen ostaja, joka sitten rekisteröi ajoneuvon omaan käyttöönsä varmenteella kun haluaa.

No ongelmaksi koitui kuitenkin nyt muutama päivä sitten saapunut kirje trafilta/lvk:lta en muista tarkkaan ja jossa käskettiin maksaa hyvikemaksu kyseiseltä päivämäärältä jolloin olin auton myynyt, sillä auto ei kuulemma ollut vakuutettu. Vakuutus minulla autossa oli ja ajoneuvo oli liikennekäytössä, mutta erikseen en alkanut purkamaan niitä, sillä esim liikennevakuutus loppuu automaattisesti kun omistaja vaihtuu. Joka tapauksessa millä logiikalla minä olen maksuvelvollinen tähän 40e hyvikemaksuun kun olen vain ollut myyjänä enkä voi tietystikkään päättää milloin ostaja menee luomaan uuden vakuutuksen omistamalleen ajoneuvolleen. Nähtävästi hän teki sen liian myöhään sillä lasku tuli perästä. Olenko oikeasti velvollinen maksamaan tämän tikin vai tuleeko ostajan olla velvollinen tästä vai onko kyseessä jonkinlainen väärinkäsitys trafin/lvk:n osalta?

Kiitos etukäteen:)

5

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen olemaan yhteydessä vakuutusyhtiöön. Täältä tuskin sen asiantuntevampia ohjeita saat kuitenkaan.

• Lex_Rotta

Rottaa asiantuntevampia ohjeita ei olekaan. Rotta tietää kaiken. Jostain syystä ei nyt vaan halua absoluuttista totuuttaan tässä asiassa kertoa.

• Lex_Rotta kirjoitti:

Rottaa asiantuntevampia ohjeita ei olekaan. Rotta tietää kaiken. Jostain syystä ei nyt vaan halua absoluuttista totuuttaan tässä asiassa kertoa.

Eiköhän tuo ollut aika absoluuttinen totuus?

Jos tuolta ensin tulee ihmeellisiä vastauksia, voi sitten täällä alkaa pähkäilemään niiden lain- ja oikeudenmukaisuutta, kukin kykyjensä mukaan.

• KerrankinOikeinRotta

Olen kerrankin rotan kanssa samaa mieltä, ja opastaisin aloittajaa ottamaan yhteyttä siihen tahoon, josta ilmoitus on tullut. Ja se ei varmastikaan ole Suoli24 asiantuntijaraati, eihän?

• Hyvikemaksu

En nyt olettanutkaan että täältä tarkkoja ohjeita/vastauksia saisin, mutta lähinnä ajattelin jos jollain on vastaavanlaista kokemusta asiasta niin olisi voinut jakaa tietonsa. Täytynee ottaa yhteyttä laskun toimittajaan.
      Kiitos kumminkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe