Mihin suomalaiset uskovat

"Kirjailija Eveliina Lauhio on koonnut tunnettujen suomalaisten puheenvuoroja uskosta ja hengellisyydestä. Apulannasta tuttu muusikko Toni Wirtanen"

http://areena.yle.fi/1-3875443


Suurinosa ihmisistä kuuluu kirkkoon, mutta onko se mikään tae mistään uskomisesta mihinkään. Itse olen Tonin kanssa samaa mieltä, että kyllä uskonto toki kiinnostaa, muttei mikään sokea usko asioihin vain ole mielekästä.
Kun kuitenkin raja pitää vetää, ellei sitten sen kanssa mihin muut uskoo. Mutta mitä myös oma uskonto opettaisi.

12

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harvatpelastuvat

      Jos ei usko Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Vapahtajaan, niin on sama olla vaikka ateisti. Moni uskoo tavallaan ja saattaa luottaa vaikka kengän pohjaan. Sellainen usko on itsepetosta.

      • huuhaauskoa

        Miksi sinun uskosi olisi sen parempi kuin usko kengänpohjaan?
        Samalla tavalla usko kengänpohjaan voi pelastaa kuin usko jeesukseen.
        Itsepetoksia kumpikin usko.


      • harvatpelastuvat

        Suu kiinni. Jeesus on mINUN HENKILÖKOHTAINEN VAPAHTAJA ei sinun. Sivelen Palli Hikeäni Luterilaisittain nenälleni ristinmerkiksi ja kunnoitan Jeesusta.

        Kaikki jotka eivät nuuskis PH:ta ovat mielestäni ateisteja. 2


      • huuhaauskoa
        harvatpelastuvat kirjoitti:

        Suu kiinni. Jeesus on mINUN HENKILÖKOHTAINEN VAPAHTAJA ei sinun. Sivelen Palli Hikeäni Luterilaisittain nenälleni ristinmerkiksi ja kunnoitan Jeesusta.

        Kaikki jotka eivät nuuskis PH:ta ovat mielestäni ateisteja. 2

        Oho, näyttääpä se jumalusko saavan ihmisen siunattuun tilaan, ihmeellistä.


      • jwjejjkr4ew

        :Dddd


    • Helmut_Siegfarts

      Kengänpohjat auttavat eteenpäin, mutta Jeesus ei ole edes trampoliini.

      • Suurin_Ajattelija

        Kengänpohjakin tarvitsee luojansa. Tämä Luoja on suurin ja voimakkain, on aina ollut ja tulee aina olemaan, valta ja kunnia kengänpohjanLuojalle!, joka sikisi kengänpohjatehtaassa, ja on sieltä turvaava jokaisen askeleet, iänkaikkisesti...


      • luotan_nastoihin

        Minä en luota pelkkiin kengänpohjiin talvella. Käytän nastakenkiä.


      • Nastat_kengät
        luotan_nastoihin kirjoitti:

        Minä en luota pelkkiin kengänpohjiin talvella. Käytän nastakenkiä.

        Kengät ovat nastoja, nastekengät eivät. Lopetin nastakenkien käytön kun liukastuin sadatta kertaa. Toiseksi, nastakengät jalassa ei päästetty sisälle kauppaan eettei K-marketin lattia mene vain pilalle.


    • uskon_sokeutta

      Tonikin on vaan ihminen.
      Usko noin yleisesti, uskoopa mihin tahansa, voi olla hyväkin asia, jos se saa ihmisen elämään sopusoinnussa itsensä, muiden ihmisten ja luonnon kanssa.
      Valitettavan usein jumalusko saa ihmisen tuomitsemaan muut ja tekemään pahaa, ääriesimerkkinä isis.
      Täälläkään kirjoittelevien uskisten kirjoitukset eivät ole kovin suvaitsevaisia, heidän ajatuksistaan ja "tuomioista" ei ole pitkä matka samankaltaisiin tekoihin kuin isis-terroristit tekevät.

    • Lainaus kantti.net ja Teemu Taira joka on myös kirjan: Väärin uskottu? Ateismin uusi näkyvyys, kirjan kirjoittaja. Tilastot kertovat, että Skandinaviassa sekulaarisuus lisääntyy ja taitaa olla että myös telaketju-uskonnollisuus saa ääbtä aikaan ja sen huomaa kun lueskelee luterilais-palstaa.
      http://www.kantti.net/filosofiakahvila/ateismi-yhteiskunnallisena-ilmiona/

      • Skandinavia tosiaankin on nopean maallistumisen keskus. Varsinkin Suomen kaltainen maa missä uskonnollisuus on yleensä pidetty henkilökohtaisena asiana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1405
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      957
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      857
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      79
      807
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe