Lagunan kestävyys

Tosipreemium

Sattui vaan silmiin tuosta Ilta-lööpin Talisman-arvostelusta:

"Kuinka Talismanin edeltäjä Laguna sijoittuu viimeisemmässä suomalaisessa katsastusvikatilastossa? Esimerkiksi kolme- ja kuusivuotiaiden ryhmissä se pärjää paremmin kuin tutut, laadukkainakin pidetyt BMW 5-sarja, Ford Mondeo, Honda Civic, Mercedes-Benzin C-sarja ja Volvo V70. Maailma muuttuu"

SmVarhaiset lagunat kyllä ruostuolivat jonkin verran mutta nykyäänhän Renaultin ruostesuojaus on yksi parhaista.

27

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäämiettiätätäkin

      Rellu on parantanut kuin sika juoksuaan. Pitää jossain vaiheessa käydä kurkkaamassa toi Megane farkku, näin kaupungilla ja katoin ensin että Talisman, oli niin tyyriin näköinen. En olis takavuosina miettinyt rellua mutta nyt se on vaihtoehto.

    • RanskanLaatuParanee

      Rellu ja muut ranskikset ovat kaikki parantaneet. Kauan puhuttiin ruosteeneston parantamisesta ja sitten se lopulta tuli, nyt on yhtä kauan puhuttu laadun parantamisesta ja vähitellen siitä näkyy merkkejä. Mutta yllättävää vetoapua on tullut saksalaisilta ja japanilaisilta, ne kun tulee perä edellä vastaan...kuka ei olis kuullut hajonneista Toyotan ja VW:n moottoreista.

    • PuuAaaHhhaaaaa

      Rellu on huippu, pitää hyvin hintansa.

    • Huonolaatu

      Ruostumattomuus ja laadun parantuminen ovat valeuutisia. Renault on ihan sama kuin vaikka 70-luvulla eli ei ranskalainen osaa tehdä autoa eikä muutakaan teknistä laitetta. Tämä on kokemusperäistä tietoa ja kulkee sukupolvelta toiselle.

      • Corollankottero

        Jos muistelee 70-lukua niin tulee mieleen koko kansan halpiskottero Corolla, sinapinkeltaisena, maailman ikävystyttävin kertakäyttö-itäauto jolla kukaan ei olisi ajanut mutta kun itäautot oli halvimpia...moni valitsi silti Lujaa Laatua Ladan. Renaultit 70-luvulla olivat aika hienoja. Erityisesti 70-luvun alun 16 ja myöhempi 12.


      • RollaKE30

        Pyhät pyssyt, noilla keltaisilla pikku-corolloilla luotiin timantinkova maine Toyotalle. Kestivät rajua rääkkiä, huippuluokan viimeistely siihen aikaan, tehokkaat koneet, 73 hevosta 750 kg painavassa autossa, mutta bensapihi. Koneet kesti avaamatta yli 400 000 km ja moni oli iskussa vielä 80-luvun lopulla eli ei edes ruoste vaivannut. Kaikkiin eurooppalaisiin verrattuna huippupelejä, mutta erityisesti Renaultin kohdalla ero oli silloinkin huimaava. Ja niin on nytkin.


      • Eme68

        Mutta vielä kovempi oli Hondan Civicci , kone kiersi upeasti ja hurjat tehot tonnikakssatasesta. Renault oli sillonkin ihan tossuja, sai polkea sikana,mutta ei kulkeneet yhtään. Kyllä ne japsit osasi jo silloin autonteon ihan eri malliin ranskalaisiin verrattuna.
        renun huono maine on just sieltä 70-luvulta laähtenyt ja se pysyy kyllä tänäkin päivänä. Ei ole autot parantuneet, vikaa helkkaristi ja se ruostevaara uhkaa, jos ranskikset ostat.


      • Meksukolome
        Eme68 kirjoitti:

        Mutta vielä kovempi oli Hondan Civicci , kone kiersi upeasti ja hurjat tehot tonnikakssatasesta. Renault oli sillonkin ihan tossuja, sai polkea sikana,mutta ei kulkeneet yhtään. Kyllä ne japsit osasi jo silloin autonteon ihan eri malliin ranskalaisiin verrattuna.
        renun huono maine on just sieltä 70-luvulta laähtenyt ja se pysyy kyllä tänäkin päivänä. Ei ole autot parantuneet, vikaa helkkaristi ja se ruostevaara uhkaa, jos ranskikset ostat.

        Ja tuo Civic ei sitten yhtään ollut ruosteherkkä. Ruostui käsiin kuten muutkin japsit. Tuosta on ihan omakohtaista kokemusta, 9 vuotta ja 170tkm ja äkkiä -86 mallinen Civic vaihtoon, kun ruoste oli nakertanut jo helmat ja pyöränkotelot puhki. Päällepäin oli kohtuu siisti joten vaihdossa sai hyvin ja siitä joku kaltaisesi urpo osti kovalla hinnalla ruostepommin.

        Meganella ajoin itse yli 11 vuotta ilman ruosteongelmia, auto edelleen liikenteessä 16. vuosi menossa. Civicciä vielä puunattiin ja massailtiin, turhaa hommaa. Meganea pestiin ja kerran vuoteen vahaus. Ei ikinä mitään ruostetta missään, revi siitä.

        Katsos joillakin on ihan oikeasti omakohtaista kokemusta monesta merkistä. Ei pelkkää joutavaa paskanpuhumista.

        Renault on todella luotettava ja ruostumista hyvin vastustava merkki, ihan sama mitä jotkut yrittävät jankuttaa olemattomilla perusteilla.


      • riisiKuppiHaisee
        RollaKE30 kirjoitti:

        Pyhät pyssyt, noilla keltaisilla pikku-corolloilla luotiin timantinkova maine Toyotalle. Kestivät rajua rääkkiä, huippuluokan viimeistely siihen aikaan, tehokkaat koneet, 73 hevosta 750 kg painavassa autossa, mutta bensapihi. Koneet kesti avaamatta yli 400 000 km ja moni oli iskussa vielä 80-luvun lopulla eli ei edes ruoste vaivannut. Kaikkiin eurooppalaisiin verrattuna huippupelejä, mutta erityisesti Renaultin kohdalla ero oli silloinkin huimaava. Ja niin on nytkin.

        Heh heh , miksi tojoTaunot notkuu rellu-palstalla, ei taida olla puheissa paljoakaan perää.


    • kasaongelmajätettä

      Jos haluatte tukea työpaikkoja Ranskassa, ostakaa ostakaa Rellu. Kaikkihan me tunnemme jonkun hyväuskoisen joka on ostanut Rellun kun 'halvalla sai'. Kuka rahoistaan on kiinnostunut, pysy erossa kaikista ranskiksista, erityisesti niiden pahnanpohjimmaisesta Rellusta. Ruosteeneston parantumisjutut on Rellun markkinointiosaston kehittelemiä kun sitä ei voi heti verifioida vaan täytyy odottaa vuosia huomatakseen pötypuheet. Älkää hyvät ihmiset laittako kättänne siihen itteen....

      • Soopaa.myydään

        Asiaa, varsinkin tuo ruostejuttu, Rellumiehet siitä tuntuu jauhavan, että ei ruostu muka nykyisin, mutta eihän tuosta ole mutta kuin fanaatikkojen sana. Kokenut automies ei kyllä tuollaista usko sitten millään. Kun tiedetään ranskalainen mentaliteetti ja yleinen välinpitämättömyys sekä tekninen taso, niin tosi vaikea uskoa, että tuohonkaan olisi viitsitty tehdä parannusta. Ja Renu on halpis, ei ehkä meillä mutta muualla kyllä, joten halpiksen kohdalla ei edes kannata laittaa ruosteenestoa siihen tasoon kuin laatumerkeillä.


      • DGC

        Minä uskon automiesten ruostejuttuihin sitten kun tuo Clio alkaa ruostua. Vaikka eipä tuo nyt enää niin isona yllätyksenä tulisi, johan se on 14 vuotta vanha auto enkä ole muistanut edes pestä sitä joka vuosi.
        No myönnetään, siihen tuli pienet pilkut kahteen kiveniskemään. Putsasin ja paikkasin pilkut tökerösti mattamustalla ja lakalla, siitä se sitten lähtee leviämään kun lähtee. Kaksi vuotta on mennyt tuolla tavalla ilman uusintapaikkauksia. Ihan sama onko tehty halvalla, ihan kiva Pierrelle jos on saanut tuon onnistumaan vieläpä halvalla. Minulle riittää, että se toimii.


      • Meksukolome
        Soopaa.myydään kirjoitti:

        Asiaa, varsinkin tuo ruostejuttu, Rellumiehet siitä tuntuu jauhavan, että ei ruostu muka nykyisin, mutta eihän tuosta ole mutta kuin fanaatikkojen sana. Kokenut automies ei kyllä tuollaista usko sitten millään. Kun tiedetään ranskalainen mentaliteetti ja yleinen välinpitämättömyys sekä tekninen taso, niin tosi vaikea uskoa, että tuohonkaan olisi viitsitty tehdä parannusta. Ja Renu on halpis, ei ehkä meillä mutta muualla kyllä, joten halpiksen kohdalla ei edes kannata laittaa ruosteenestoa siihen tasoon kuin laatumerkeillä.

        Elämä on vaikeaa kun mistään asiasta ei osaa itse ottaa selvää ja on "automiesten" juttujen varassa. Mutta kun pelottaa että onkin saanut kuulla valheita "automiehiltä" vuosien ajan, niin parempi työntää vaan pää syvemmälle pensaikkoon ja jatkaa harhaisten kuvitelmien ylläpitoa.


      • MB_ja_Toyota_ruostuvat
        Soopaa.myydään kirjoitti:

        Asiaa, varsinkin tuo ruostejuttu, Rellumiehet siitä tuntuu jauhavan, että ei ruostu muka nykyisin, mutta eihän tuosta ole mutta kuin fanaatikkojen sana. Kokenut automies ei kyllä tuollaista usko sitten millään. Kun tiedetään ranskalainen mentaliteetti ja yleinen välinpitämättömyys sekä tekninen taso, niin tosi vaikea uskoa, että tuohonkaan olisi viitsitty tehdä parannusta. Ja Renu on halpis, ei ehkä meillä mutta muualla kyllä, joten halpiksen kohdalla ei edes kannata laittaa ruosteenestoa siihen tasoon kuin laatumerkeillä.

        On Rellun ruosteenkestosta olemassa jotain muutakin kuin huhupuheita:
        -http://autobild.fi/uutiset/katso-tasta-onko-oma-autosi-ruostepommi
        - http://media.a-lehdet.fi/tl/taulukot_12/ruosterekisteri.html (2003 ja uudemmissa Relluissa järkiään 5/5, vastaavasti Audeissa enimmäkseen 4/5, osassa toki 5/5)
        - http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001172225.html (Relluista pieni otos, mutta silti hyvä tulos).

        Nyky-Rellujen moittiminen herkästi ruostuviksi on yhtä huono vitsi kuin täysin yliarvostetun Audin leimaaminen ruosteherkäksi.


    • renault.fi.markkinointi

      Ostakee, ostakee.

    • Lagunan

      Valmistus lopetettiin ihan sen takia, koska renault lagunassa oli harvinaisen paljon vikoja. Saa olla aikamoinen poppamies, joka ajelee pidemmän aikaa talismanilla.

      • RenaultTalismaan

        Ei kait kukaan Talismaania osta aikoakseen pitää pitempään. 2-3 vuotta ja uutta kehiin. Kyllä se tuon kestään ilman suurempia moottori- tai vaihteistorikkoja tai korin puhkiruostumisia. Jotain pikku elektroniikkavaivoja varmasti tulee, tms. kuten oven kahva jää käteen jne., mutta ei tää oo mikään Hilton Hotel. Kyllä ostajat ymmärtää.


      • Meksukolome
        RenaultTalismaan kirjoitti:

        Ei kait kukaan Talismaania osta aikoakseen pitää pitempään. 2-3 vuotta ja uutta kehiin. Kyllä se tuon kestään ilman suurempia moottori- tai vaihteistorikkoja tai korin puhkiruostumisia. Jotain pikku elektroniikkavaivoja varmasti tulee, tms. kuten oven kahva jää käteen jne., mutta ei tää oo mikään Hilton Hotel. Kyllä ostajat ymmärtää.

        Kyllä se on Toyota jonka Toyota-papparainen vaihtaa uuteen 2-3 vuoden välein. Kova kiire vaihtaa vaikka mukamas maailman paras auto kyseessä.


    • TeronKösitys

      Niin vaan tuntuu olevan eri mieltä tojopapparaiset ja tuo ammattilaisten tekemä tutkimus.

      Kumpaakohan kannattaa uskoa?

    • miracleonwheels

      Siis eri mieltä ovat tojopapparaisten ja rellupapparaisten ammattilaisten tekemät tutkimukset? Valitan, ei meitä suurinta osaa kiinnosta kummatkaan nuo papparaiset eikä heidän 'tutkimuksensa'.

    • Autotuntija

      Laguna menestyi tilastoharhan takia, niitä on rekisteröity tosi vähän, otos on liian pieni ollakseen luotettava. Oikeasti kyseessä on vain tavallinen Renault eli runsasvikainen ja epäluotettavaa ranskalaisauto, jota laatua ja kestävyyttä arvostava autoilija ei kelpuutettu edes uutena. Ja ruosteesta tai väitetystä ruostumattomuudesta on paha sanoa mitään, sitten kun on yli 10 ajettu, voi alkaa ottamaan kantaa. Pahoin kyllä pelkään, että tuolloin on jo iso osa Lagunoista paalissa eli se siitä. Ja kuten tiedetään, ovat 10-vuotiaat japsiautot liki uudenveroisia ja vailla ruostetta.

      • Tosiasiota

        Tuota samaa kirjoitetaan myös vaggelin ja tojotan autoista nykyään.
        Saksalaiset autot ovat nykyään runsasvikaisia ja epäluotettavia.
        Nyky-ranskalaisten haukkuminen osoittaa vain tyhmyyttä.

        Japsi-autoilijoiden on näköjään vaikea ymmärtää että Renault on puoliksi Nissan.
        Eli siihen pätee sama kuin japsi-autoihin.


    • Renu.pilaa

      Renu kyllä pilasi Nissanin totaalisesti. Nisukka oli ennen jämäkkä ja kestävä japsiauto, jolla oli ilo ajaa. Eikä ruoste vaivannut. Renun omistajuus toi ruostetta, epäluotettavuutta ja epämääräisen ajettavuuden.

      • nissanilla.oma.kori

    • Tottaseon

      On sentään fiksu auto tuo Laguna. Näkee tosi usein liikenteessä. Tossa talon edessäni on -04 vuosimalli, ajattoman.an näköinen ja aina joku sillä aamulla lähtee. Itselläni saman vuosimallin Sitroen, ei ruosteen häivää.

    • jaskapp

      toyboyn tehtaathan ovat Toyota Yaris Verso (Ranska)
      Toyota Corolla Sedan (Turkki)
      Toyota Avensis (Englanti)
      mihin ne rahat sitten pitäis lähettää kasaongelmajätettä ?

    • SeuraavaksiRanskis

      Anskalaiset olivat aikanaan kuuluja erikoisista ratkaisuista johtuvista pikkuvioista, joita kumpikaan ei enää ole. Saksalaiset ja japanilaiset ovat viime aikoina keränneet kyseenalaista mainetta ISOISTA vioista jollaisiksi moottoritieltä ja ruostumisen on laskettava.

      Ja itselläni kokemusta näistä kaikista, tältä vuosituhannelta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe