turhaa on edes keskustella öljyistä

tämäontietoa

fakta on tämä. kun moottoriin kaadetaan oikea määrä sitä öljylaatua mitä moottori edellyttää, niin on ihan sama minkä hintaista öljy on. on ihan samantekevää ostatko halvinta öljyä vai kallista KUNHAN se vaihtoväli pidetään aina pienempänä kuin auton manuaali neuvoo. siis aina 8-10tkm öljynvaihto. moottori kestää kaikilla öljyillä normaalia käyttöä niin tajuttoman matkan tiheillä vaihtoväleillä että auton kori ehtii hapantua alta.

tässä suhteessa on turhanpäiväistä keskustella ja kinata paoista ja muista. itse teen kuitenkin kompromissin ja ostan teboilin synteettisiä öljyjä. ne on merkkiöljyjä ja tasalaatuisia sekä halpoja. on typerää ostaa 11 euron halpaöljyä kun 26 eurolla saa kannun synteettistä teboilija. typerää on myös ostaa 60 euron kurat.

6

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaahöpinää

      Miten tämä öljy onkin niin paljon esillä automiesten keskusteluissa. Mulla on 30 tkm huoltovälit Ocu TDI:ssä ja huollossa ne ESP:t sinne vaihdetaan mainitulla huoltovälillä. 180 tkm olen tällä rullannut ja öljyä ei tarvitse huoltovälissä lisätä. Ei mulla muuta.

      • kuuntelefaktaa

        missä tahansa automoottorissa 30tkm tarkoittaa moottorin käyttöiän rajua laskua. vaikka öljy kestäisin hyvin niin ajat viimeiset 15km jäteöjyksi luokiteltavissa olevalla paskalla. ei se moottori siitä heti hajoa, se vain kuluu huomattavasti enemmän kuin puolet lyhyemmällä vaihtovälillä. toisekseen kone tulee täyteen paskaa ja "mutaa". kannattaisi käyttää järkeä enemnmän kuin luottaa orjallisesti huoltokirjaan. en huolisi autoa jossa on vaihdelty öljyt 30tkm välein. longlife on pelkkä markkinointikikka joka kuluttaa laitteet.


    • 6O7

      Minunkin kokemukseni mukaan tuo varhainen vaihto olisi olennainen. Nykyisessäkin autossa on oli sitä ruskeaa kuraa jo kertynyt nokka-akselin ympärille, kun korkista katsoi - liian pitkäksi venytetty vaihto.
      Eihän se suodatin pysty tuota likaantumista estämään, jos vaan kuraöljyllä ajetaan.
      Halpa öljy tiheämmin vaihdettuna parempi kuin kallis..

    • ÄläTuhoaMoottoriasi

      Älä käytä krakattuja mineraaliöljyjä. Teboil Diamond ja Mobil 1 kuuluu niihin. Käytä oikeaa täyssynteettistä tai Shell pureplus GTL öljyä.

      • dsfs4666

        Miksi?


      • PAO-gay
        dsfs4666 kirjoitti:

        Miksi?

        PAP-pelle saa nukuttua yönsä paremmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2068
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      151
      1588
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe