Uskonto julkisessa tilassa

uskontosaanäkyä

7

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonosti.kirjoitettu

      No tämähän selittääkin suurelta osin miksi evl. kirkko suhtautuu niin positiivisesti islamin tuloon Suomeen. Se luottaa siihen että äärimuslimit ovat tarpeeksi hulluja vaatimaan ja menemään pitkälle sen toteuttaakseen, että uskontoa saisi tuputaa joka paikassa ja kaikkina aikoina ilman rajoitusta.

      Esim. Israelissa tätä ei sallita vaan siellä on vireillä laki joka kieltää minareettien ämyreillä vahvistetut kutsuhuudot ennen "sian pierua",- aikaismmillaan niitä kailotetaan Israelissa kuulemma jo klo 4 aamulla.

    • HS:n vieraskynäkirjoitaja ei ole ihan puolueeton taho uskontoasioissa, vaan hänellä on oma agendassa tässä mielipidekirjoituksessaan mukana.
      Täysin epäselväski myös jää, mitä kirjoitta tarkoittaa julkisella tilalla: onko se koti, kodin ulkopuolinen tila (kadut, torit jne), yksityisten yritysten työpaikat vai julkisen vallan ylläpitämät tilat kuten koulut, virastot, kirjastot jne?
      Kodeissaanhan jokainen saa harjoittaa niin paljon tai vähän uskontoa kuin kokee tarpeelliseksi. Kaduilla, toreilla ja puistuoissa saa myös tuoda uskontoaan esiin kunhan ei aiheita haittaa muille. Työpaikoillaankin jokaisella on varmasti oikeus ja mahdollisuus uskontoonsa, kunhan ei vaaranna turvallisuutta tai työtehtävien asianmukaista suorittamista. Julkisen vallan toimintaan sen sijaan uskonto ja yksittäisten uskontojen tukeminen ei kuulu.

      Huomattavaa on myös se, että Suomessa ei uskonnollisten tunnusten tai vaatteiden käyttöä juurikaan rajoiteta eikä kielletä.

    • HS:n vieraskynäkirjoitaja ei ole ihan puolueeton taho uskontoasioissa, vaan hänellä on oma agendassa tässä mielipidekirjoituksessaan mukana.
      Täysin epäselväski myös jää, mitä kirjoitta tarkoittaa julkisella tilalla: onko se koti, kodin ulkopuolinen tila (kadut, torit jne), yksityisten yritysten työpaikat vai julkisen vallan ylläpitämät tilat kuten koulut, virastot, kirjastot jne?
      Kodeissaanhan jokainen saa harjoittaa niin paljon tai vähän uskontoa kuin kokee tarpeelliseksi. Kaduilla, toreilla ja puistuoissa saa myös tuoda uskontoaan esiin kunhan ei aiheita haittaa muille. Työpaikoillaankin jokaisella on varmasti oikeus ja mahdollisuus uskontoonsa, kunhan ei vaaranna turvallisuutta tai työtehtävien asianmukaista suorittamista. Julkisen vallan toimintaan sen sijaan uskonto ja yksittäisten uskontojen tukeminen ei kuulu.

      Huomattavaa on myös se, että Suomessa ei uskonnollisten tunnusten tai vaatteiden käyttöä juurikaan rajoiteta eikä kielletä.

    • asdcvf
      • mämmiin.uskon

        memma - amen!


    • Nassen

      Nasse ei jaksanut aivopierua kokonaan lukea mutta aika hyvin tuo heijasteli sitä peruskysymystä miksi väkivaltauskontoja ja niiden asemaa tulee kyseenalaistaa ja miksi niitä tulee vastustaa.

      Se että yhden kamelikuskiuskonnon puolestapuhuja käyttää oman taikauskonsa pahanteon verukkeena ja oikeutuksena sitä että kun naapurin Ibrahim huntupäisen Jonnamariansa kanssa saa (muka) tehdä (pahaa) taikauskonsa nimissä niin miksen minköin, ei oikein kanna.

    • Tunnustaaa

      Uskovaiset puolustaa vaikka toista uskovaa, väärin uskovaa ja väärää uskontoa kannattavaa, ennenkuin antaa uskonnottomalle ja sekulaarille ajattelulle ja puheelle näkyvyyttä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe