Onko tervettä?

ihme_rakkautta

Onko ihmisen tervettä ihailla tappamista ja verta ja kuolleita ruumiita? Ja palvoa ja julistaa näin tekevän olentonsa ihanuutta?
(esim.jeesus=tappaminen->veren ja ruumiin syöminen ehtoollisella)

Sairasta touhuahan se on. Jollain ihmeen selityksillä ja tulkinnoilla nuo raakuudet väännetään rakkaudeksi(!?).

14

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satu_jumala

      ...sairasta ja kaiken lisäksi ihailun kohde on satuolento...

      • JumalaAuttaaIhmistä

        Jeesus rakastaa sinuakin.


      • Kaikkitietävämä

        Miksi? Rakastaa, miksei rakastaisi saksalaisia ensin?


      • satu_jumala
        JumalaAuttaaIhmistä kirjoitti:

        Jeesus rakastaa sinuakin.

        Enpä minä jumalasi/jeesuksesi/pyhän henkesi rakkautta tarvitse, koska se on vain ihmisten mielikuvitusta. Todellista rakkautta on läheisten ihmisten kesken.


    • https://vimeo.com/128373915

      Ainahan ihmiset ovat ihailleet suuria sotasankareita, olivatpa nämä olleet sitten miten verenhimoisia sotarikollisia.

      • sota_raakuutta

        Näinhän se on. Ko. sotasankarit ovatkin todellisia ihmisiä, ja toisille sankareita toisille murhaajia ja raakalaisia.


      • naurattaa.kuitenkin
        sota_raakuutta kirjoitti:

        Näinhän se on. Ko. sotasankarit ovatkin todellisia ihmisiä, ja toisille sankareita toisille murhaajia ja raakalaisia.

        Hieman hymyilytti taas: joku oli tehnyt Ylelle dokkarin Mannerheimin patsaasta ja totesi ihmeissään, että "Mannerheim herätti ristiriitaisia tunteita jo 50-luvulla".

        Se on aina niin hellyttävää, kun taaperoikäinen kiipeää ensimmäistä kertaa sohvalle ja näkee ikkunasta ulos. Niin tosissaan sitten kerrotaan aikuisille kaikesta, mitä sieltä nähdään.

        Kyllähän sitä nyt ennen Antti Tuisku- ja Miley Curys-faneja elettiin yhteinäiskulttuurissa, joka oli ihan junttia ja mistään mitään tietämätöntä.


    • bad.boy

      Kristinuskohan perustuu sille, että isä antaa ristiinnaulita poika...panee joskus miettimään uskovien mielen liikkeitä.

      • totuus.kirpaisee

        Kristinusko kuvaa maailman sellaisena kuin se todella on. Eufemismeilla vuorattuna kauhukammiona. Natsi-Saksahan oli vain yksi sen ilmentymistä.


      • uskon_sairautta
        totuus.kirpaisee kirjoitti:

        Kristinusko kuvaa maailman sellaisena kuin se todella on. Eufemismeilla vuorattuna kauhukammiona. Natsi-Saksahan oli vain yksi sen ilmentymistä.

        Kovinpa on synkkä kuva itse kaikkitietävän luomasta maailmasta, ja vielä uskiksen kirjoittamana.
        Se on kyllä totta, että fanaattiset jumaluskovat luovat vain pahaa ympärilleen, tuomitsevat omassa viisaudessaan(=tyhmyydessään) kaikki eritavalla ajattelevat.
        Isisin yms teot ovat ääriesimerkkejä uskisten järjettömyyksistä.
        Täällä palstalla kirjoittelevat uskikset eivät ole kaukana siitä, että tekevät isisin kaltaisia tekoja sokeassa uskossaan.


    • " Ja palvoa ja julistaa näin tekevän olentonsa ihanuutta?
      (esim.jeesus=tappaminen->veren ja ruumiin syöminen ehtoollisella)"
      Pohjimmiltaaqn kyseessä lienee taikauskoinen ajattelutapa. Nykyaikana on vielä ollut heimoja (esim Papua-Uusi Guineassa), jossa on ollut kuolleiden syömistä. Teologia on yrittänyt rationalisoida ruumiin syömisen, mutta siitähän pohjimmiltaan on kyse. Valkoinen on ajatellut olevansa sivistyneempi kuin "villi-ihmiset", mutta samaa taikauskoista eläintä hekin ovat.

      • LieneeNäin

    • ToimittajatOnPaskaa

      Kyllä minä ainakin fantasioin kusipäiden kivuliaasta kuolemasta. Mutta vain kusipäiden. Sellaisten, jotka kirjoittavat paskaa ihmisten ilmoilla nähtäviin julkaisuihin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1944
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1383
    4. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      71
      1216
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1216
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      973
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      943
    9. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      76
      925
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      52
      919
    Aihe