hiipivä hulluus

lähesriippuvainen

Sätkittyäni pitkään paksunahkaisten narsistien kynsissä, vuosien myllytysten terapiat ym jälkeen olen päässyt ilkeistä sortajista.

Osa 2.
Nyt kun olen itsenäistynyt ja vahvempi, niin uudemmat tutut takertuu ja heittelee riippuvuuskoukkujaan minuun. Kuin olisi tilanteet kääntyneet päälaelleen. Nuo toverit mielenterveysyhdistyksestä ym eivät ole ilkeitä, vaan sairaita. Mutta heille ei riitä että laulun sanoin nojataan (toisiin) kaatujiin. Eli halutaan tulla kuulluksi, mutta itse ei kyetä auttamaan vastavuoroisesti yhtäpaljon.
Ja nyt kun minä kiitos terapian, olen voinut hiukan paremmin viime aikoina, vedän puoleeni magneetin lailla näitä ripustautujia. Sain taas kuulla vaikerrusta kun tulee niin surkea yksinäinen joulu että nyyh yms.
Jos vaikka etsin tietoja paikoista ja asioista jonkun avuksi, se ei ole ongelma. Vaan se emotionaalinen yhtälö. Ihmisten vaillejäämisten kokemukset ovat massiivisia.
Ja sitä yritetään jotenkin korjata.
Sillä erotuksella etteivät itse tee näkyvää pahaa kuten paksunahkaiset. Eli narsismin määritelmä voi olla veteen piirretty viiva, mutta teot ratkaisee.
Voisin katkaista kaikki välit näihinkin, mutta sitten jäisin itse yksin ja paitsi kivoista retkistä, juhlista ym.
Hulluus ei ole törmäyskurssilla leikkauslinjassa, vaan samansuuntainen asia joka elämän vierellä kulkee.
Ja välillä väsyttää.

266

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinpuhelunkirjottaja

      Oon tää joka on täällä viime viikot hillittomästi kirjottanut. Mun pitäis nyt opetella lopettamaan tää kirjottaminen, vaikka tästä on ollut paljon hyviä kokemuksia, koska vietän nyt sitten liikaa aikaa netissä ja puolestaan siitä hermosto rasittuu.
      Mutta kuitenkin rasittuu vähemmän kuin jos puhuisi ihmisten kanssa.
      Mulle tämä on paras tapa jos jotakin verbaalista kaipaa, niin en ole kenenkään tietyn ihmisen vaivoiksi, koska oikeastaan sekin on itselle vain rasitukseksi, jos huomaa jonkun väsyvän itseensä ja sitten sen kun kaikki ymmärtää kuinka kaikki on väsyneet jne. Siinähän tietenkin vain olo huononee.
      Tietysti netin lukijatkin on varmasti moni väsynyt näihin minun juttuihin, mutta kun niitä ei tarvitse olla mitään velvollisuudentunnetta lukea, niin se on eri juttu.

      Mäkin jossain vaiheessa toivoin, että saisi empaattista tukea, mutta nyt kuitenkin mieluummin vain jotain tämmösiä kirjoittelen, ja ehkä vielä paremmin menisi jos ottaisin taukoa näihinkin.

      Suoraan sanottuna se on tullut mulle selväksi, että mistään en saa semmosta empatiaa, jota eniten kaipaisin, kun ei kukaan pääse sillätapaa mun kokemuksesta jyvälle, ja nyt mä en enää tässä vaiheessa tiedä haluaisinkokaan.
      Olin aikoinaan itse yltiöempaattinen muiden jutuille, siitä kyllä poiki ongelmia aikalailla.

      Mä en oikeen siksi tykkää puhua ihmisten kanssa, kun he aina olettaa musta jotain muuta kuin mitä on oikeesti ja koen sen tosi sekoittavaksi ja oikeastaan en koskaan päässy itseilmaisun alkuunkaan sillätavoin.
      Näin ku kirjottaa tälleen hillittömästi yksinpuhelua niin kokemukseni mukaan samaa ongelmaa ei samalla tavalla synny. Mä oon ihan tyytyväinen tähän jos mun jotain tarvii "puhua". Ja tykkään loppuenlopuksi julkisesta kirjottamisesta kaikista eniten siinä mielessä, että eipä tuu kiistaa siitä mitä on sanottu.
      Jännä muutos, kun mä olin ennen niin kauheen "yksityinen" kommunikoija.
      Mutta oikeestaan mä en taida enää halutakaan kommunikoida kovin paljoa muuta kuin julkisesti.

      • lähesriippuvainen

        En tunne juuri sinua mutta yleensä ryhmissä olen havainnut, että ihmisillä on vaikeuksia tiivistää asia. Käytetään liikaa täytesanoja, kierrellään ja kaarrellaan ja vaikka miten tarkasti kuuntelisi, ei se asia sieltä tule. Jotkut käy lääkärille sanomassa että on "outo olo", ja sitten ihmettelee kun ei tule ymmärretyksi. Kukaan ei voi tietää mitä toinen ajattelee, joten täytyy sanoa ääneen.
        Eli on tärkeää opetella ilmaisemaan itseään mahdollisimman tarkasti ja tiivistää asia.
        Jos kulkee mystisen näköisenä ympäriinsä sennäköisenä että on kaivanut salaisuudet lieriössä maahan, tapaus ei selviä.

        Toipuminen on täyttä työtä.
        Esimerkiksi lukeminen laajentaa sanavarastoa ja auttaa sanoittamaan omia tuntemuksia.
        Ongelmavyyhtiä voi pilkkoa tai keriä pienempiin osiin ja käsitellä yhden osa-alueen kerrallaan.
        Monikin käyttää kirjoittamista apuvälineenä ajatusten jäsentelyyn. Se kannattaako kaikkea julkaista on sitten toinen asia.


    • Tukahdutettu

      No minäpä olen rönsyillyt ja tiivistellyt ja kirkastellut niin maan perusteellisesti että mua ei huvita semmoinen homma enää alkuunkaan kun olen ollut vielä huomaavinani ettei se mihinkään johda. Kaivettu ja tongittu ja sortteerattu on omia ja vanhempien ja isovanhempien ja uusvanhempien luurankoja osin hammasvälejä myöten. Kulttuuria on taivasteltu ja käytäntöjä ja käytöstä kauhisteltu. Minun maailmani ei tästä parane vaikka tekisin tai olisin tekemättä mitä. Ja vika siis ei nyt välttis ole tosiaan minussa (ei persoonallisuushäiriöksi asti ulottuvaa diagnoosia) vaan olen introspektioni prismoissa havainnut valtavan tukoksen tuolla ulkomaailmassa ainakin omalla kohdallani. Kiva jos toisten maailma helpottuu jahka vielä päästään tuosta muinaiskuonasta eroon ja kunhan se eräs todellisuuden osa-alue sitten valitettavasti räjähtää käsiin. Tasan ei mee karkit ja toiset ei saa mitään vaikka kui parkuis ja ihmettelis, pyytelis ja anelis. Minäkin olen lopen uupunut.

      Tämä on kiva palsta kuitenkin vaihtaa näkemyksiä kun tänne on jotenkin kummasti ohjautunut aika kiehtovalta tuntuvaa jengiä. Peittoaa tasossaan niin mennen tullen melkein mitkä tahansa käymäni yksittäiset "keskustelut" asiasta. Että terveisiä vaan tuolta varsinaista asiaa käsittelevältä kentältä.

      • julkinenyksinpuhelija

        Koen aika samalla tavoin kuin yllä oleva kirjoituksesi.
        Mietin tässä juuri, että avuksi tarjotuissa keskusteluissa on se huono puoli, että niissä yleensä oman elämäntarinan autenttisuus kärsii tosi pahasti. Ja mitä iloa siitä sitten on enää oikeasti tunteellisestikaan itselle vaikka saisi kuinka paljon sympatiaa, empatiaa ja tukea epäautenttiselle elämäntarinalle tai vaikka kuinka sitä käsiteltäisiin suurempina tai pienempinä kokonaisuuksina.
        Kun minun mielestäni kuitenkin arvokkainta kaikesta on se autenttisuus ja olen huomannut että autenttisuus säilyy parhaiten kun puhuu yksinään. Silloin voi myös käsitellä suurempia tai pienenpiä kokonaisuusia mielensä mukaan, tiivistää tai jättää tiivistämättä.


      • Tukahtunut

        No kyllä minä ainakin autenttinen olen ollut ja avoimen hädissäni terapiasessioissani. Ei ne kaikki terapeutit tietysti mitään lamppuja ole ja sitten saattaa tulla olo ettei ehkä jaksa kaikkea juuri tuon kanssa käsitellä. Autenttisuus sitten ryhmissä ja muissa niin jos ei nyt epäautenttinenkaan niin ei tuntemattomille nyt kaikkea läväytetä mitä terapeutille. Eikä kai se ole tarkoituskaan. Mutta kun olen tunnustellut joitain tai useitakin vertaisasemassa olijoita niin eipä ole ns. oikein kolahtanut. Mutta voihan näitä asioita pohtia yleisemmälä tasolla täällä palstalla mikä on minusta ihan mieluisaa.


      • Katkokäsittely
        Tukahtunut kirjoitti:

        No kyllä minä ainakin autenttinen olen ollut ja avoimen hädissäni terapiasessioissani. Ei ne kaikki terapeutit tietysti mitään lamppuja ole ja sitten saattaa tulla olo ettei ehkä jaksa kaikkea juuri tuon kanssa käsitellä. Autenttisuus sitten ryhmissä ja muissa niin jos ei nyt epäautenttinenkaan niin ei tuntemattomille nyt kaikkea läväytetä mitä terapeutille. Eikä kai se ole tarkoituskaan. Mutta kun olen tunnustellut joitain tai useitakin vertaisasemassa olijoita niin eipä ole ns. oikein kolahtanut. Mutta voihan näitä asioita pohtia yleisemmälä tasolla täällä palstalla mikä on minusta ihan mieluisaa.

        ja vielä sekin että ne asiankäsittelijät muutenkin vaihtuu vaikka olisikin mieluisa.


      • tarkennus
        Tukahtunut kirjoitti:

        No kyllä minä ainakin autenttinen olen ollut ja avoimen hädissäni terapiasessioissani. Ei ne kaikki terapeutit tietysti mitään lamppuja ole ja sitten saattaa tulla olo ettei ehkä jaksa kaikkea juuri tuon kanssa käsitellä. Autenttisuus sitten ryhmissä ja muissa niin jos ei nyt epäautenttinenkaan niin ei tuntemattomille nyt kaikkea läväytetä mitä terapeutille. Eikä kai se ole tarkoituskaan. Mutta kun olen tunnustellut joitain tai useitakin vertaisasemassa olijoita niin eipä ole ns. oikein kolahtanut. Mutta voihan näitä asioita pohtia yleisemmälä tasolla täällä palstalla mikä on minusta ihan mieluisaa.

        Mä tarkotin sitä, että vaikka alunperin ilmasee itsensä autenttisesti, niin ne keskustelukumppanit haluaa muuttaa siitä autenttista elämäntarinaa joksikin omaksi tarinakseen, muuttaa merkityksiä jne. lopulta käsitellä sitä itse kehittelemäänsä tarinaa.


      • tarkennan

        Ja lisäys. Mä kyllä koen turvallisemmaksi olla avoin ihan julkisesti kuin jossain salassa jollekin yksittäiselle ihmiselle tai porukalle. Mun etiikat puhutaan paskaksi tosi nopeesti, jos keskustelulla ei ole yleisöä.


      • tarkennan

        Mitä suurempi yleisö sitä avoimemmin olen valmis puhumaan.


      • Ajatustentonava
        tarkennan kirjoitti:

        Ja lisäys. Mä kyllä koen turvallisemmaksi olla avoin ihan julkisesti kuin jossain salassa jollekin yksittäiselle ihmiselle tai porukalle. Mun etiikat puhutaan paskaksi tosi nopeesti, jos keskustelulla ei ole yleisöä.

        Onko käynyt mielessäsi kokonaisuus, että egotrippi-kirjoitusripulisi jossain kohdin mitätöi muita keskustelijoita? Mikset pidä vaikka blogia, niin saisit koko tilan haltuun. Haluat latistaa ketjut, miksi? Vaikutat todella itsekeskeiseltä.
        Sellaisille on nimityskin.


      • kiitostuesta

        Mä voin lopettaa tän nettikirjoittelun, kuten jo eilen oli tarkoitus, koska liiasta netinkäytöstä aiheutuu mille välillä sairausoireita.
        Kiitos kannustuksesta hyvään suuntaan. Tästä aiheesta ei ole tarkotus kirjottaa blogia.


      • tasoltatoiselle
        Ajatustentonava kirjoitti:

        Onko käynyt mielessäsi kokonaisuus, että egotrippi-kirjoitusripulisi jossain kohdin mitätöi muita keskustelijoita? Mikset pidä vaikka blogia, niin saisit koko tilan haltuun. Haluat latistaa ketjut, miksi? Vaikutat todella itsekeskeiseltä.
        Sellaisille on nimityskin.

        Minä taas koen yksinpuhelijan rakastavan keskustelua. Palstan taso on noussut ainakin 1000%


      • yksinpuhelija

        Mä just yks päivä katoin sen videon jonka mukaan olis hyvä pysytellä viileänä niin negatiivisen kuin positiivisen palautteen kohdalla. :)


      • eimuuta
        tasoltatoiselle kirjoitti:

        Minä taas koen yksinpuhelijan rakastavan keskustelua. Palstan taso on noussut ainakin 1000%

        Kehut itseäsi? Vastailet itsellesi? Et olekaan mikään uhri, vaan pahinta lajia sairas, narsistisesti häiriintynyt loinen, jolla on sairaalloinen tarve OLLA ÄÄNESSÄ.
        Kirjottelet kaikki joulunpyhätkin koska, ennalta-arvattavasti ei ole muuta tekemistä kuin tämä ja syöminen. Sulla ei ole ystäviä eikä ihme kun olet sairaalloisen itsekeskeinen.
        Ylijäämätyttö, hyi helvetti.


      • Yksi-vain44
        eimuuta kirjoitti:

        Kehut itseäsi? Vastailet itsellesi? Et olekaan mikään uhri, vaan pahinta lajia sairas, narsistisesti häiriintynyt loinen, jolla on sairaalloinen tarve OLLA ÄÄNESSÄ.
        Kirjottelet kaikki joulunpyhätkin koska, ennalta-arvattavasti ei ole muuta tekemistä kuin tämä ja syöminen. Sulla ei ole ystäviä eikä ihme kun olet sairaalloisen itsekeskeinen.
        Ylijäämätyttö, hyi helvetti.

        Taidat itse olla sairas. Täällä uhrit tarvitsevat tukea ja empatiaa. Te sairaat narsistit voitte hakea apua jostain muualta.


      • Yksi-vain44
        eimuuta kirjoitti:

        Kehut itseäsi? Vastailet itsellesi? Et olekaan mikään uhri, vaan pahinta lajia sairas, narsistisesti häiriintynyt loinen, jolla on sairaalloinen tarve OLLA ÄÄNESSÄ.
        Kirjottelet kaikki joulunpyhätkin koska, ennalta-arvattavasti ei ole muuta tekemistä kuin tämä ja syöminen. Sulla ei ole ystäviä eikä ihme kun olet sairaalloisen itsekeskeinen.
        Ylijäämätyttö, hyi helvetti.

        Ja haista paska kuule itse sinä oksettava loinen joiksi muita haukut. Ette tule koskaan olemaan onnellisia, mutta kyllä Jumala teidätkin armahtaa jos oikeasti Hänen puoleen käännytte ja tekojanne kadutte. Sitä ennen voitte pitää turpanne kiinni.


      • edelllinen
        tasoltatoiselle kirjoitti:

        Minä taas koen yksinpuhelijan rakastavan keskustelua. Palstan taso on noussut ainakin 1000%

        Korjaan: Rakastavan: raikastavan ja laadullistavan


      • sellastailmiötäon

        Niin en kyllä todellakaan ole itselleni nuota kehukommentteja lähettänyt ja se on totuus mikä ei muuksi voi muuttua, koska se on ihan tekninen fakta että joltakin minulle tuntemattomalta taholta on ilmestynyt nettinäytölle tuo kehukommentti.
        Olen nähnyt monta kertaa, että aina joku suuttuu jos joku saa jonkun kehukommentin. Yleensä valitettavasti joudun häipymään joka paikasta saatuani ensimmäisen kehukommentin. Erittäin tuttu kokemus.


      • yksinpuhelija

        Mä luen jännästi tän ketjun otsikon väärin näin: hiipuva hulluus


      • yksinpuhelija

        Ja sitä paitsi on mun mielestä ihan älytön ilmiö, että mua jossain netissä nimitellään narsistiksi, kun oikeessa elämässä narsistit on jo myöntäneet mulle olevansa ja mun olevan uhri, niin siinä mielessä asia on selvä paitsi nyt ehkä jollein vieraille tai ulkopuolisille.


      • yksinpuhelija

        Eiks mun psykopaatti ole tehnyt parasta mitä psykopaatti tehdä voi: Myöntänyt kiusaaneensa mua koko elämäni ajan ja myöntänyt että mut on törkeesti manipuloitu ja sanonut että mä oon syytön.
        Se olis kaikin puolin siten anteeksiannettavaa, mutta sitä ei voi nyt antaa anteeksi, koska hän ei ole osoittanut mitään merkkiä aikovansa tai kykenevänsä lopettamaan sitä toimintaa, päinvastoin se pahenee vaan.


      • eimuuta
        Yksi-vain44 kirjoitti:

        Ja haista paska kuule itse sinä oksettava loinen joiksi muita haukut. Ette tule koskaan olemaan onnellisia, mutta kyllä Jumala teidätkin armahtaa jos oikeasti Hänen puoleen käännytte ja tekojanne kadutte. Sitä ennen voitte pitää turpanne kiinni.

        Ai puhut Jumalankin puolesta??

        Mahdat olla oikein Jumalan soturi, maailmannapana kirjoitat paskasta ja oksennuksesta, sillälailla.


      • eimuuta
        Yksi-vain44 kirjoitti:

        Ja haista paska kuule itse sinä oksettava loinen joiksi muita haukut. Ette tule koskaan olemaan onnellisia, mutta kyllä Jumala teidätkin armahtaa jos oikeasti Hänen puoleen käännytte ja tekojanne kadutte. Sitä ennen voitte pitää turpanne kiinni.

        Siis JULISTAT paskasta, ja lutkutat jonkun nasseäijän kusista kullia, jotta saisit hyväksyntää.

        Sääli niitä hyviä ihmisiä, joille armoasi, apukoulutasoista länkytystä, selität.


      • horoporo

        No mutta..?! Munarikasta joulua vaan kaikille. Sianpersettä nyt vain suukku täyteen niin jotta napa paukkuu. Hyvää joulua erityisesti yksinpuhelijalle.


      • tylyä
        yksinpuhelija kirjoitti:

        Ja sitä paitsi on mun mielestä ihan älytön ilmiö, että mua jossain netissä nimitellään narsistiksi, kun oikeessa elämässä narsistit on jo myöntäneet mulle olevansa ja mun olevan uhri, niin siinä mielessä asia on selvä paitsi nyt ehkä jollein vieraille tai ulkopuolisille.

        Ei palstadiagnosoijista kannata välittää. Niitä on joka paikassa. Menkööt aloittamaan oman ketjun. Minä ainakin lupaan olla kommentoimatta kehuista puhumattakaan. Onpa hirvittävää käytöstä vaikka eihän se paljoa poikkea uhrien muiden elämän kommunikaatioalueiden todellisuudesta. Tämmöistähän tämä elämä.


      • Anonyymi

        Hyvä meininki. Silloin kannattaa jakaa kun siltä tuntuu. Monella vaan pukkaa infoähkyä nykyään kun pitää opetella uudestaan kaikki mistä meille on aina valehdeltu.


    • Ajankanssavalaistunut

      Itsellänin on tervehtyminen alkanut sitä mukaa kun olen päässyt läheisriippuvuudesta eroon mutta aikaa se on paljon vienyt. Koko lähisuku on ollut läheisriippuvaisia ja sisäänpäin lämpenevää. On vaikeeta ollut oppia näkeen oman navan ja oman suvun ylitse ja sitä on yritetty estää monin tavoin. Ketään läheisriippuvaista en päästä ripustautumaan itseeni, en ole päästänyt koskaan enkä anna kenenkään määrätä elämääni, arvostelijat ohitan, mitätöin. Kaikilla ei ole kykyjä eikä voimia itsensä kasvattamiseen ja vahvistamiseen sillä niin vaativaa ja rankkaakin se on. Yksinolosta, itsensätutkimisesta ja hyväksymisestä se alkaa. Yksi hyvä neuvo, älä anna kenenkään sumentaa näkökenttääsi, tunne itsesi niin ettet usko huijaaviin ihmisiin. Älä ole heti kuin avoin kirja tuntemattomille ihmisille vaikka kuinka "luotettavalta" ensivaikutelma vaikuttaisi. Rakastuessa ihminen on aivan sokea ja se on kaikkein vaarallisin olotila, harvoin se vastapuoli on rakastunut vaan hyväksikäyttäjä tai riippuvainen.

      • julkinenyksinpuhelija

        Joo mua on huijattu ilman mitään rajaa ja neuvottu todella epäasiallisesti.
        Valitettavasti en ennen kokemaani tiennyt että ihmisten etiikka sallii sellaisen.


    • Pulimani

      Kiitos vinkeistä. Munkin mielestä joillekin rakastuminen voi olla tosi vaarallista. Toisaalta olisin mieluusti hiukan avoimempikin kirja että mikä olen kun on tullut niin uuvuttavia väärinkäsityksiä. Saattais muuten kaikki höpönassulit väistyä nopeammin tieltä aikaansa ja resurssejaan tuhlaamasta. Toisaalta, eihän sitä koskaan voi olla varma mihin kuoppaan sitä saattaa astua tai mikä taivaasta päähän tippua... että en minä nyt ainakaan lähde uusia ihmissuhteitani pilaamaan epäluuloisella pälyilyllä... vaikka saatan epäluuloa tunteakin. Kukaan semmoista jaksa että toiselle pitää olla kuin herranenkeli tullakseen hyväksytyksi. Ainakaan minä en semmoista nahkoissa tuntuvaa kyräilyä keneltäkään sietäisi enää kovin kauaa. Epäluuloinen voi olla huomaamattomastikin.

      • julkinenyksinpuhelija

        No mä tein ihmisten epäluotettavuuden takia tän ratkasun, että tietyllä tapaa lisään avoimuutta. Siis jos esim. täällä palstalla joku haluaisi puhua mulle jotain kauhean manipulatiivista juttua, niin voi sitten puhua koko juttunsa julkisesti ja mullakin on sitte täällä tilaa perustella omat juttuni.

        Kun mä en ymmärrä sitä miten ihmiset ei ymmärrä sitä, että se sekottaa ihmistä jos jonkun autenttista elämäntarinaa joukolla muunnellaan.


      • Sekoseko

        Niinpä. Toisen kumarrus on toisen pyllistys niin jos se siitä on kiinni niin vois kysyä tulkitsijat intentiota ihan toimijalta iteltä, jos niin kiinnostaa.


      • julkinenyksinpuhelija

        No sinäpä sen sanoit. Mun motiivit on olleet aina kaikilta ihmisiltä mun ympärillä hämärän peitossa, paitsi mun psykopaatilta. Siksi joskus koinkin hänet ainoaksi aidoksi kontaktiksi. Mun psykopaatti kun tuntee mut jo lapsesta asti kun nää mun eettiset kiinnostukset alko jo joskus ehkä seittemän vuotiaana ja kyllä se niin on että mun motiivit liittyy näihin mun kiinnostuksiini. No ihmiset ei oleta sitä, koska se on kuulema niin harvinaista. Mutta musta tuntuu tosi inhottavalta kun muhun jatkuvasti projisoidaan mitä ala-arvosempia motiiveja. Mä voin todistaa eettiset kiinnostukseni jauhamalla niitä joka päivä vielä seuraavatkin vuosikymmenet. Jos joku ei olis aidosti kiinnostunu, niin ei hän jaksais. Mutta en kuitenkaan lupaa niitä joka päivä jauhaa jollekin toiselle tai julkisesti.


      • julkinenyksinpuhelija

        Siitä ei ole kauankaan kun mun psykopaatti totes minut tuntien uskovansa tän.


      • Hämmentyny
        julkinenyksinpuhelija kirjoitti:

        No sinäpä sen sanoit. Mun motiivit on olleet aina kaikilta ihmisiltä mun ympärillä hämärän peitossa, paitsi mun psykopaatilta. Siksi joskus koinkin hänet ainoaksi aidoksi kontaktiksi. Mun psykopaatti kun tuntee mut jo lapsesta asti kun nää mun eettiset kiinnostukset alko jo joskus ehkä seittemän vuotiaana ja kyllä se niin on että mun motiivit liittyy näihin mun kiinnostuksiini. No ihmiset ei oleta sitä, koska se on kuulema niin harvinaista. Mutta musta tuntuu tosi inhottavalta kun muhun jatkuvasti projisoidaan mitä ala-arvosempia motiiveja. Mä voin todistaa eettiset kiinnostukseni jauhamalla niitä joka päivä vielä seuraavatkin vuosikymmenet. Jos joku ei olis aidosti kiinnostunu, niin ei hän jaksais. Mutta en kuitenkaan lupaa niitä joka päivä jauhaa jollekin toiselle tai julkisesti.

        Minullakin on viehtymystä etiikkaan vaikka välillä se tuntuu ehkä mitä suuremmassa määrin vitsaukselta. Mitä luulet sussa olevan semmoista että suhun projisoidaan ala-arvoisia motiiveja?


      • teoriani

        Varmaan just se etiikka. Koska se joka ei mieti etiikkaa ollenkaan näkee mun motiivin paikalla tyhjää, joten hänen pitää keksiä sinnä jotain. Ja koska ihmiset haluaa usein puhua toisesta huonoa, he keksii sinne usein jotain ala-arvoista.


      • yksesimerkki

        Yks aika yleinen on ollut sillon kun olin vielä nuori ja nätti, että muka keksisin vaikka mitä ala-arvoista saadakseni jonkun miehen tai koska olisin mustasukkainen jostain miehestä, josta en tosiasiallisesti ole edes ollut kiinnostunut.
        No totuus on nyt kuitenkin se, ettö kyllä mä nuorena niitä miehiä olisin saanut ihan ilman mitään pienentäkään ala-arvoista temppua, mutta en halunnut kun ei oikein löytynyt mun eettisiä ja muita kiinnostuksiani ymmärtävää.
        Meni koko nuoruus tommosessa pelissä.


      • jhhffh

        Naiset on kyllä noloja tosi monesti noissa miesasioissaan. Valitettavasti.


    • Yksi-vain44

      Valitettavasti ihmiset ei kestä sitä että pääset eteenpäin elämässäsi ja alat voimaan paremmin.. Yritetään pitää väkisin paikallaan. Toisaalta silloin kun tarvisi paikallaanoloa niin sun ei anneta olla paikallaan vaan jopa väkivaltaisesti yritetään saada sut liikkeelle vaikka haluaisit vain levätä ja nukkua. Ihmiset on hulluja!

      • fgkjhuio

        Tuokin voi olla totta. Valitettavasti.


      • Anonyymi

        Heh, juuri näin. Ja tuo että joku muu kuin minä kirjoitti ja toi sen esiin niin kuin itsekin olen sen usein kokenut, on lohduttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, juuri näin. Ja tuo että joku muu kuin minä kirjoitti ja toi sen esiin niin kuin itsekin olen sen usein kokenut, on lohduttavaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=v_m-uOyZqwY

        Tästä on kysymys esimerkiksi kriisipuhelimessa käsittelemästäni asiasta liittyen äitiini.
        Minä en ymmärrä miksi minut on joukolla tällaiselle altistettu vuosia, vaikka osasin heti kertoa mistä on kysymys.
        Tilanne on mennyt nyt todella pahaksi niin että se on laitettava poikki niin, ettei sanaakaan hiiskahdustakaan. Mä en voi kuunnella esimerkiksi sitä soopaa mitä äitini suusta tulee, ei siis sanakaan. Tämä on pähkähullua menoa todellakin. Miksi ei hulluille jutuille laiteteta stoippia heti ? Vaan pyöritellään ja puhutaan kaikkea riskaapelia paskaa.
        Mä soitin kriisipuhelimeen ja siellä on joukossa sellaisia vastaajia, että kun tästä äitini käytöksestä kertoo he oikein intoutuvat laittamaan vettä myllyyn ja puhumaan aivan soopaa. Narsistisen käytöksen kuvaaminen on joillekin jännästi välittömästi loukkaavaa puhetta provosoivaa. He utelee vanhemmistani ja kun kerron, sitten alkaa kummallinen minua halveksuva puhe. Eikö he erota ihmisiä toisistaan ?Jos äitini ei pysty lopettamaan tiettyä käytöstä, eikö ne jotkut tajua että tilanne ei minun terapoimisella parane. Mikä kumma heillä on, että jos kuvaa äidilläni olevaa käytöstä, minua halutaan terapoida ? Eikö he erota henkilöitä toisistaan? Miten vanhempieni ongelmat liittyy minuun ? Minä pääsen niistä helpoiten sillä etten puhu ikinä vanhemmilleni saanaakaan. Mutta sekös joitain harmittaa. Aina pitää sanoa mulle: "Mut sun pitää tietää ettei se niinb helpolla käy".
        Mitä helkuttia he tuolla tartkoittaa ?
        Että he haluaa vielä seurata yleisönä sitä mitä mulle tapahtuu jos mut loputtomasti altisteteaan sellaselle henkilölle joka ei kykyne lopettamaan henkistä hyökkäilyä halusi tai ? Mitä he oikeen haluaa ne jotkut ? Itselleen sadistista teatteria puhelimen välityksellä ? Ei järjen häivää tässä enää. Mä pysty edes kertoon mitään oon nyt kokenut kaiki nää ajat sen jälkeen kun menin äidin autoon. En halua mitään kommunikaatiota kyseisen henkilön kanssa. Tilanne vain yltyy. Sitäkö ne jotkut siellä kriiosipuhimessa haluaa ? Kerrassaan outoa meininkiä.

        ppiouyy

        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=v_m-uOyZqwY

        Tästä on kysymys esimerkiksi kriisipuhelimessa käsittelemästäni asiasta liittyen äitiini.
        Minä en ymmärrä miksi minut on joukolla tällaiselle altistettu vuosia, vaikka osasin heti kertoa mistä on kysymys.
        Tilanne on mennyt nyt todella pahaksi niin että se on laitettava poikki niin, ettei sanaakaan hiiskahdustakaan. Mä en voi kuunnella esimerkiksi sitä soopaa mitä äitini suusta tulee, ei siis sanakaan. Tämä on pähkähullua menoa todellakin. Miksi ei hulluille jutuille laiteteta stoippia heti ? Vaan pyöritellään ja puhutaan kaikkea riskaapelia paskaa.
        Mä soitin kriisipuhelimeen ja siellä on joukossa sellaisia vastaajia, että kun tästä äitini käytöksestä kertoo he oikein intoutuvat laittamaan vettä myllyyn ja puhumaan aivan soopaa. Narsistisen käytöksen kuvaaminen on joillekin jännästi välittömästi loukkaavaa puhetta provosoivaa. He utelee vanhemmistani ja kun kerron, sitten alkaa kummallinen minua halveksuva puhe. Eikö he erota ihmisiä toisistaan ?Jos äitini ei pysty lopettamaan tiettyä käytöstä, eikö ne jotkut tajua että tilanne ei minun terapoimisella parane. Mikä kumma heillä on, että jos kuvaa äidilläni olevaa käytöstä, minua halutaan terapoida ? Eikö he erota henkilöitä toisistaan? Miten vanhempieni ongelmat liittyy minuun ? Minä pääsen niistä helpoiten sillä etten puhu ikinä vanhemmilleni saanaakaan. Mutta sekös joitain harmittaa. Aina pitää sanoa mulle: "Mut sun pitää tietää ettei se niinb helpolla käy".
        Mitä helkuttia he tuolla tartkoittaa ?
        Että he haluaa vielä seurata yleisönä sitä mitä mulle tapahtuu jos mut loputtomasti altisteteaan sellaselle henkilölle joka ei kykyne lopettamaan henkistä hyökkäilyä halusi tai ? Mitä he oikeen haluaa ne jotkut ? Itselleen sadistista teatteria puhelimen välityksellä ? Ei järjen häivää tässä enää. Mä pysty edes kertoon mitään oon nyt kokenut kaiki nää ajat sen jälkeen kun menin äidin autoon. En halua mitään kommunikaatiota kyseisen henkilön kanssa. Tilanne vain yltyy. Sitäkö ne jotkut siellä kriiosipuhimessa haluaa ? Kerrassaan outoa meininkiä.

        ppiouyy

        ppoiiuuu

        Jos minä kysyn joltain asiallisemmalta siellä miksi nää jotkut siellä tämmöstä pyörittää, kukaan ei osaa antaa sille mitään selitystä varsinaisesti.


        ppoiuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä kysyn joltain asiallisemmalta siellä miksi nää jotkut siellä tämmöstä pyörittää, kukaan ei osaa antaa sille mitään selitystä varsinaisesti.


        ppoiuuyuyu

        Jos mulla on järkeä sanoa että hei nyt peli poikki, oli toi jörki jo 7 nvuotta sitten, niin miks nää jotkut sanoo: "Ei se niin helpoilla käy" . siis vielä monen vuoden päästä. Kauanko he sitä haluaisivat jatkaa ?


        ppiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mulla on järkeä sanoa että hei nyt peli poikki, oli toi jörki jo 7 nvuotta sitten, niin miks nää jotkut sanoo: "Ei se niin helpoilla käy" . siis vielä monen vuoden päästä. Kauanko he sitä haluaisivat jatkaa ?


        ppiuyyy

        Miksi he on kauheen arkoja laittamaan peliä poikki, mutta ei yhtään arkoja jatkaan sitä pyöristystä josta on jo ilmennyt vahinkoa, loputtomiin ?


        ppoiuiuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi he on kauheen arkoja laittamaan peliä poikki, mutta ei yhtään arkoja jatkaan sitä pyöristystä josta on jo ilmennyt vahinkoa, loputtomiin ?


        ppoiuiuy

        ei ole mitään jäårkeä jatkaa ja yllyttämistään yllyttää kuvioita jossa toisen aivot on menneet kierteeseen että hän häkisesti hyökkäilee toista eikä pysty lopettamaan minkä johdosta toinen saa yhä pahenevia kauhukohtauksia.
        Mä kysyin sielä, että onko se jotain sadismia, ettei tämmöstä haluta lopettaa. Joku asiallisempi vastas hiljalleen että voihan se olla.


        ppooiuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole mitään jäårkeä jatkaa ja yllyttämistään yllyttää kuvioita jossa toisen aivot on menneet kierteeseen että hän häkisesti hyökkäilee toista eikä pysty lopettamaan minkä johdosta toinen saa yhä pahenevia kauhukohtauksia.
        Mä kysyin sielä, että onko se jotain sadismia, ettei tämmöstä haluta lopettaa. Joku asiallisempi vastas hiljalleen että voihan se olla.


        ppooiuiu

        Mä olen tosi kamalassa tilanteessa, mutta mä osaan sanoa että parempi myöhään kun ei milloinkaan, nää henkilöt on vaan kylmästi erotettava toisistaan. Ja mä teen sen että kaikki henkiset langat väliltämme poikki vaan niks naks ihan kylmästi niinkuin niitä ei ois koskaan ollutkaan, kokonaan vaan poikki kaikki niks naks, enkä puhu henkilölle mitään enkä halua kuulla sanaakaan ajatuksiaan. .

        ppoiiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen tosi kamalassa tilanteessa, mutta mä osaan sanoa että parempi myöhään kun ei milloinkaan, nää henkilöt on vaan kylmästi erotettava toisistaan. Ja mä teen sen että kaikki henkiset langat väliltämme poikki vaan niks naks ihan kylmästi niinkuin niitä ei ois koskaan ollutkaan, kokonaan vaan poikki kaikki niks naks, enkä puhu henkilölle mitään enkä halua kuulla sanaakaan ajatuksiaan. .

        ppoiiuyy

        Haluaako ne jotkut puhelinvastaajat niinkuin testata mitä tapahtuu jos altistetetaan yliempaattiseksi diagnosoitukin henkilö narsistille käytökselle hyvin pitkiksi ajoiksi ?
        Selviääkö henkilö tulematta hulluksi ? Onko tämä niinkuin ihmiskoe mitä ihmisen aivpt voi kestää?


        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaako ne jotkut puhelinvastaajat niinkuin testata mitä tapahtuu jos altistetetaan yliempaattiseksi diagnosoitukin henkilö narsistille käytökselle hyvin pitkiksi ajoiksi ?
        Selviääkö henkilö tulematta hulluksi ? Onko tämä niinkuin ihmiskoe mitä ihmisen aivpt voi kestää?


        ppoiuiuuu

        Tämä on ylivoimaisesti hulluinta mitä olen elämäni aikana kohdannut.


        popioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ylivoimaisesti hulluinta mitä olen elämäni aikana kohdannut.


        popioiuuu

        olem tässä voiheessa jo epäinhimillisyyksiin asti kärsinyt mutta en enää niin hermostovaurioitunut, että pystyn alkamaan sanomaan tästä asiasta tiukempaan sävyyn.

        popiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olem tässä voiheessa jo epäinhimillisyyksiin asti kärsinyt mutta en enää niin hermostovaurioitunut, että pystyn alkamaan sanomaan tästä asiasta tiukempaan sävyyn.

        popiuuu

        Joku tähän päätteli että ihmiset ei ehkä ota asiaa vakavasti.
        Ei vakavasti vaikka henkilö on yhä pahemmin hädissään auttavaan puhelimeen lukuisia kertoja puhelimeen soittanut ? Ja puhuu asiallisesti ja perustelevasti. Mikä tekee asiasta nin erityisen ei vakavasti otettavan ?

        poiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku tähän päätteli että ihmiset ei ehkä ota asiaa vakavasti.
        Ei vakavasti vaikka henkilö on yhä pahemmin hädissään auttavaan puhelimeen lukuisia kertoja puhelimeen soittanut ? Ja puhuu asiallisesti ja perustelevasti. Mikä tekee asiasta nin erityisen ei vakavasti otettavan ?

        poiuuyy

        Ei vakavasti vaikka perheenjäseniemme elämä voi päättyä näissä tuskallisissa asetelmissa ajan mittaan ?
        Mikä aiheittaa tuommoista asennetta ?
        Empatian puute ?

        ppiuuuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vakavasti vaikka perheenjäseniemme elämä voi päättyä näissä tuskallisissa asetelmissa ajan mittaan ?
        Mikä aiheittaa tuommoista asennetta ?
        Empatian puute ?

        ppiuuuyyu

        En olis ikinä uskonut maailmaa tämmöiseksi. Kun olin nuori vielä esiintyi enemän inhimillisyyttä.


        ppoiuyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olis ikinä uskonut maailmaa tämmöiseksi. Kun olin nuori vielä esiintyi enemän inhimillisyyttä.


        ppoiuyyuy

        vai kuvittelinko vaan omissa maailmoissani.


        ppiouuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai kuvittelinko vaan omissa maailmoissani.


        ppiouuyy

        ja miks kaikki vähänenkin empatia menee sille narsistisemmalle osapuolelle poikkeuksia lukuunottamatta.


        ppiuyytyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja miks kaikki vähänenkin empatia menee sille narsistisemmalle osapuolelle poikkeuksia lukuunottamatta.


        ppiuyytyty

        jos mun neuropsykologin papereissa lukee että mulla on yliempatiaa, oon oletettavasti psykopaattijanan toinen ääripää


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos mun neuropsykologin papereissa lukee että mulla on yliempatiaa, oon oletettavasti psykopaattijanan toinen ääripää


        ppoiuuuu

        eli siis psykopaatit on toisessa päässä ominaisuuksiltaan. Mutta miksi se opn niin erikoista jos herkän empaattisen ihmisen hermostolla ei ole loputonta kestokykyä semmoselle,
        Onko he sadistisia ja odopttaa sitä murtumista ollakseen jonkinlaisia "voittajia" ?


        ppoiiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli siis psykopaatit on toisessa päässä ominaisuuksiltaan. Mutta miksi se opn niin erikoista jos herkän empaattisen ihmisen hermostolla ei ole loputonta kestokykyä semmoselle,
        Onko he sadistisia ja odopttaa sitä murtumista ollakseen jonkinlaisia "voittajia" ?


        ppoiiuiuu

        mutta siinä mielessä mä oon vahva että mä oon periaatteen nainen, voi helposti elää asialleni lopunikääni, ei minuun tehoo yksin jättäminen, huomion epääminen tai mikään sellainen.,.,.,
        mä voin ihan hyvin yksinäni elää asialleni vuosikymeniä...


        ppoioiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta siinä mielessä mä oon vahva että mä oon periaatteen nainen, voi helposti elää asialleni lopunikääni, ei minuun tehoo yksin jättäminen, huomion epääminen tai mikään sellainen.,.,.,
        mä voin ihan hyvin yksinäni elää asialleni vuosikymeniä...


        ppoioiuu

        Mä olen poikkeuksellisen epävarma monesta asiasta, MUTT
        semmoset asoat jotka olenm tutkinut niin hyvin että TIEDÄN ne, minua ei mikäään koko maailmassa voi saada niissä epävarmaksi, paitsi minua laadukkaammat perustelut.


        popiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen poikkeuksellisen epävarma monesta asiasta, MUTT
        semmoset asoat jotka olenm tutkinut niin hyvin että TIEDÄN ne, minua ei mikäään koko maailmassa voi saada niissä epävarmaksi, paitsi minua laadukkaammat perustelut.


        popiuuyyy

        edelleen minun kanssani erim ieliset ihmiset eivät lainkaan osaa perustella kantaansa.
        Keskustelu etenee näin:
        Kysyn: Miten tuo liittyy asiaan jota puhuin vanhemmistani, jonka kesken kommentti annettiin ?
        "Ei se liitykään, minun ajatus vaan meni näin..."

        ppoiouiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edelleen minun kanssani erim ieliset ihmiset eivät lainkaan osaa perustella kantaansa.
        Keskustelu etenee näin:
        Kysyn: Miten tuo liittyy asiaan jota puhuin vanhemmistani, jonka kesken kommentti annettiin ?
        "Ei se liitykään, minun ajatus vaan meni näin..."

        ppoiouiuuuu

        "Osaatteko sanoa miksi minulle vastataan näin ?"

        "Sitä minä en kyllä osaa sanoa".


        popiuuyyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Osaatteko sanoa miksi minulle vastataan näin ?"

        "Sitä minä en kyllä osaa sanoa".


        popiuuyyuuy

        toi on se mun elämän pimee puoli

        poiiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toi on se mun elämän pimee puoli

        poiiu

        mun mielestä jos on eri mieltä toisen kanssa siihen tulee olla hyvä perustelu

        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun mielestä jos on eri mieltä toisen kanssa siihen tulee olla hyvä perustelu

        ppoiuuuu

        minä itse jouduin minua ylemmässä asemassa olevan kanssa eriävään kokemukseen. sain siitä nenilleni, mutta sentään olen perustellut kantani laadukkaasti, jotten aivan nolaa itseäni. jo koen että henkilöllä oli oikeus nolata minut niin kauan kun en siihen todella laadukkaasti kyennyt.


        popiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä itse jouduin minua ylemmässä asemassa olevan kanssa eriävään kokemukseen. sain siitä nenilleni, mutta sentään olen perustellut kantani laadukkaasti, jotten aivan nolaa itseäni. jo koen että henkilöllä oli oikeus nolata minut niin kauan kun en siihen todella laadukkaasti kyennyt.


        popiuiuu

        koin kyllä sen käsittämättömän rankaksi, ettei korkeasti oppinut antanut anteeksi peruskoulun käyneelle aivovaurioituneelle epäselviä selostuksia., mutta pidsän hyväksyttävänä tuota kokemaani.


        popiuiuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koin kyllä sen käsittämättömän rankaksi, ettei korkeasti oppinut antanut anteeksi peruskoulun käyneelle aivovaurioituneelle epäselviä selostuksia., mutta pidsän hyväksyttävänä tuota kokemaani.


        popiuiuuy

        Vaion laadukkaat perustelut tulee hyväksyä riippumatta muusta. Se on kantani.


        ppoiuiuyy


    • Anonyymi

      En ihan joka sanaa lukenut ketjusta, mutta...
      Viimevuosina on ollut aika muodikaskin trendi tehdä hankkeita jotka nojaavat vertaisuuteen, vertaisohjaajiin jne.
      Parhaimmillaan ne on todella hienoja hankkeita, ja toimii moneen kohderyhmään, myös MT puolella.

      Mutta...

      Sitten se luulo, että huonossa kunnossa, ja elämäntilanteessa olevat ihmiset voisivat jotenkin yli inhimillisin kuutelu ja tukemistaidoin parnatamaan maailman kaikki vääryydet, niin ei kyllä pidä paikkaansa.

      • Anonyymi

        Ei olisi vaikeaa esittää kantoja vääryyttää vastaan päinvastoin tekemisen sijaan.


        "ppihyhghghgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi vaikeaa esittää kantoja vääryyttää vastaan päinvastoin tekemisen sijaan.


        "ppihyhghghgh"

        riittää että teoriatasolla perusteölee asiat vääryyttä vastaan eikä vääryyksien jatkamisen puolesta, Jos niin ei tee sehän on tahallista vääryyden jatkamista,


        popiuyyy


      • Anonyymi

        En ole varm,a mitä tämä viimein en kappale tarkoittaa ?


        ppiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole varm,a mitä tämä viimein en kappale tarkoittaa ?


        ppiiuuu

        Tarkoittaako se sitä että on kohtuutonta odottaa että rakkaudellani ja empatiallinen parantaisin narsistit ? JOs tarkoittaa se on totta

        popiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako se sitä että on kohtuutonta odottaa että rakkaudellani ja empatiallinen parantaisin narsistit ? JOs tarkoittaa se on totta

        popiuuuu

        tässä ei käy muuta kuin itseni tuhoutuminen ja muidenkin riskien kasvaminen, että jonkun emoitionaalisesti ilman syytä hyökkäilen köytölselle pitää alistua mun ja koko kuppikunnan.
        Tästä on aiheutunut jo vaaratiloanteita kun mun pää menee tästä äiti ym muiden emotionaalisesta hyökkäilystä pyörryksiin kuin pesukoneessa enkä pysty havainnoimman mitä tapahtuu..

        pouyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tässä ei käy muuta kuin itseni tuhoutuminen ja muidenkin riskien kasvaminen, että jonkun emoitionaalisesti ilman syytä hyökkäilen köytölselle pitää alistua mun ja koko kuppikunnan.
        Tästä on aiheutunut jo vaaratiloanteita kun mun pää menee tästä äiti ym muiden emotionaalisesta hyökkäilystä pyörryksiin kuin pesukoneessa enkä pysty havainnoimman mitä tapahtuu..

        pouyttt

        siis hyökkäilevän..eliu mm- äitini


        ppoiuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis hyökkäilevän..eliu mm- äitini


        ppoiuuuy

        Mutta miks ku mä sanon, että ne hyökkäilijät on jätettävä yksin...jos eivät voi lopettaa

        porukalla menee suu mutruun ?


        ppoiuuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miks ku mä sanon, että ne hyökkäilijät on jätettävä yksin...jos eivät voi lopettaa

        porukalla menee suu mutruun ?


        ppoiuuyuyy

        siis ei muiden tarviojättää heitä yksin kuin niiden ketä he hyökkäilee. Mut miks mun jättäminen yksin ei oo hirveetä mutta äitini jättäm inen yksin ois ?


        ppiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis ei muiden tarviojättää heitä yksin kuin niiden ketä he hyökkäilee. Mut miks mun jättäminen yksin ei oo hirveetä mutta äitini jättäm inen yksin ois ?


        ppiiuuuu

        siksi että mun empatiaominaisuutta hyväksikäytetään joukolla. MUa saa kidittaa mutta mä en saa jöttää kiduttajia yksinään.

        Mulle sano näistä kuvioista jo 20 vuotta sitten laiton maahanmuuttaja Euroopasta että: "Sähän se vahva olet, sä et tarvi ketään , mutta kaikki tarvii sua!"

        poiuyyyy


        ppoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksi että mun empatiaominaisuutta hyväksikäytetään joukolla. MUa saa kidittaa mutta mä en saa jöttää kiduttajia yksinään.

        Mulle sano näistä kuvioista jo 20 vuotta sitten laiton maahanmuuttaja Euroopasta että: "Sähän se vahva olet, sä et tarvi ketään , mutta kaikki tarvii sua!"

        poiuyyyy


        ppoiuyyyy

        asia jota ihmettelin vanhemilleni nuoresta tytöstä asti on s e että olis pieni vaiva esittää kantaa vääryytt'ä vastaan asemassa kuin asemassa. Mutta miuksi ihmiset ei tee sitä?
        Se oli ainoo mitä keltään koskaan odotinb missään asemassa.


        popiuyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        asia jota ihmettelin vanhemilleni nuoresta tytöstä asti on s e että olis pieni vaiva esittää kantaa vääryytt'ä vastaan asemassa kuin asemassa. Mutta miuksi ihmiset ei tee sitä?
        Se oli ainoo mitä keltään koskaan odotinb missään asemassa.


        popiuyyyu

        Sehän ON miltei jokaiseb vallassa esittää mielipude vääryyttä vastaan, valetta vastaan jne,.


        joka selittelee ettei pysty ja odotetaanb mahdottomia on tekosyy...helppo on esitytää kanta vääryyttä vastaan sen jatkamisen sijasta JOS HALUAA:


        popiuytyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän ON miltei jokaiseb vallassa esittää mielipude vääryyttä vastaan, valetta vastaan jne,.


        joka selittelee ettei pysty ja odotetaanb mahdottomia on tekosyy...helppo on esitytää kanta vääryyttä vastaan sen jatkamisen sijasta JOS HALUAA:


        popiuytyty

        toki siinä voi joutua itsekin kiusatuksi, mutta mielestäöni moraalinen ihminen sen kohtuullisessa määrin kestää.


        ppoiuytytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toki siinä voi joutua itsekin kiusatuksi, mutta mielestäöni moraalinen ihminen sen kohtuullisessa määrin kestää.


        ppoiuytytyt

        on oma valinta sanoa vääryyttä vastaan tai sen puolesta.


        ppoiiuuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on oma valinta sanoa vääryyttä vastaan tai sen puolesta.


        ppoiiuuuyyy

        On oma valinta ottaa kanta totuus voittaa tai vale voittaa...
        on oma valinta kumman sanoo...


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oma valinta ottaa kanta totuus voittaa tai vale voittaa...
        on oma valinta kumman sanoo...


        ppoiuyyy

        kummassakin voi toki käydä huonosti tässä maailmassa,,.,


        poiuiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kummassakin voi toki käydä huonosti tässä maailmassa,,.,


        poiuiuuyuy

        ton voi sanoa hyvässä tai huonossa kunnossa,,,puolihalvaantuneena tai kävelevänä tai köyhänä tai rikkaana...


        ppoioiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ton voi sanoa hyvässä tai huonossa kunnossa,,,puolihalvaantuneena tai kävelevänä tai köyhänä tai rikkaana...


        ppoioiuuyyyy

        mun mielestä se on jo paljon että ottaa kannan totuus voittaa ja seisoo sen takana riippumatta mitä käy


        ppioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun mielestä se on jo paljon että ottaa kannan totuus voittaa ja seisoo sen takana riippumatta mitä käy


        ppioiuuu

        vale voittaa on jo niin idiootti lausekin


        ppiuuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vale voittaa on jo niin idiootti lausekin


        ppiuuyyu

        nähdäkseni filosofisesti ajatellen vale ei voi voittaa. koska miten mitä ei oo voiis voittaa sen mitä on...


        poiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nähdäkseni filosofisesti ajatellen vale ei voi voittaa. koska miten mitä ei oo voiis voittaa sen mitä on...


        poiuuyyyy

        Millä perusteella jos toisella osapuolella on käsitys mitä on rakkaus ja on myös muutoin perusatelukykyinen ja jälkimmäinen ei osaa kumpaakaan, niin millä perusteella tän jälkimmäisen mukaan pitää toimia kokoi porukan ?


        poiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella jos toisella osapuolella on käsitys mitä on rakkaus ja on myös muutoin perusatelukykyinen ja jälkimmäinen ei osaa kumpaakaan, niin millä perusteella tän jälkimmäisen mukaan pitää toimia kokoi porukan ?


        poiuyyy

        Siis toimintamallit valitaa vähiten mitään tajuavan mukaan oppineempia myöden ?

        poiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis toimintamallit valitaa vähiten mitään tajuavan mukaan oppineempia myöden ?

        poiuyyyy

        muten toi on jäörjellisesti perusteltavissa ?

        No äiti vastaisi että eihän sillä järjen kanssa olekaan mitään tekemistä, noniin no puhelinvaataja kerran nauroi mulle : "Ei ihmiset ole loogisis".,

        Mutta siis on olemassa myös ihmisiä jotka pyrkivät loogiseen ajatteluun ja mä kannatan heitä.


        poiuyuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muten toi on jäörjellisesti perusteltavissa ?

        No äiti vastaisi että eihän sillä järjen kanssa olekaan mitään tekemistä, noniin no puhelinvaataja kerran nauroi mulle : "Ei ihmiset ole loogisis".,

        Mutta siis on olemassa myös ihmisiä jotka pyrkivät loogiseen ajatteluun ja mä kannatan heitä.


        poiuyuuyy

        näyttää hullulta noi mun kirjoitusvirheet, jphtuvat sterssistä ja siitä että mun oin vaikee osua oikeisiin nappuloihin...


        ppoiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näyttää hullulta noi mun kirjoitusvirheet, jphtuvat sterssistä ja siitä että mun oin vaikee osua oikeisiin nappuloihin...


        ppoiuuyu

        kun kirjoitan omalla nimelläni otan nois kirjoitusvrheet pois kyllä yleensä suurimmaksi osin


        poiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun kirjoitan omalla nimelläni otan nois kirjoitusvrheet pois kyllä yleensä suurimmaksi osin


        poiuyyyy

        tää on hermostovaurio ja arperger kömpelöyttä että on työkästä osua näppäomiin ja mun näppäimidstö on myös riikki

        pouyyy


    • Anonyymi

      mä sanoin sinne kriisipuhelimeen että mistä siinä on kysymys että hyväksytään kiusaavaa käytöstä, siinä on kyse maailman puhuudesta, paholaisesta,,,


      ppoiuuyyuy

      • Anonyymi

        onhan se nurinkurista jos asiat hoidetaan häiriintyneiden pillin mukaan niin että psyykkisesti terveet sairastuu. Ei väkttämättä psyykkisesti mutta keho ei kestää jatkuvaa stressia valmistautumista henkiisiin hyökkäyksiin ja uuden tasapainonm etsimistä tauotta vuosikymmeniä- Se ei ole mitenkään outoa jos fyysinen neurologioa siitä kärsii
        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onhan se nurinkurista jos asiat hoidetaan häiriintyneiden pillin mukaan niin että psyykkisesti terveet sairastuu. Ei väkttämättä psyykkisesti mutta keho ei kestää jatkuvaa stressia valmistautumista henkiisiin hyökkäyksiin ja uuden tasapainonm etsimistä tauotta vuosikymmeniä- Se ei ole mitenkään outoa jos fyysinen neurologioa siitä kärsii
        poiuuuu

        Joka tapauksessa äitini emotionaalinen häiriö voimakkaasti kohdistuu minuun aiheuttaen vaikeita hermostohäiriöitä minulle, jotka täysin pilaavat muuten hyvän elämäni.
        Miksi asioita sosiaalisesti manipuloidaan tapahtumaan näin ?
        Herään tähän kauhistuttavan myöhään, mutta nähdäkseni näin ei tule tapahtua.
        Ja miksi asioiden manopuloimista näin tuhoisesti ei haluta lopettaa ihan muuten vaan ihan ilman mitään terapioita ?
        Se riittä mulle, ettei äidin häiriö kohdistu minuun.
        En mä mitään sen kummempaa terapiaa tarvii. Se häiriö tulee mulle ihan siitä äidin hyökkäävän tunne-energiian kokemisesta joka saa hermoston samalla tavalla epäötasapainoon kuin fyysinen hyökkäily saisi. koen sen hyvin fyysiseksi. Ja fyysistähän se onkin, fyysisten aivosolujen toimintaa., Ja mun mielestä noi aivosolut on jopa enemmän arvostamani osa fyysistä kehoa kuin vaikkapa perse.


        poioutttf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa äitini emotionaalinen häiriö voimakkaasti kohdistuu minuun aiheuttaen vaikeita hermostohäiriöitä minulle, jotka täysin pilaavat muuten hyvän elämäni.
        Miksi asioita sosiaalisesti manipuloidaan tapahtumaan näin ?
        Herään tähän kauhistuttavan myöhään, mutta nähdäkseni näin ei tule tapahtua.
        Ja miksi asioiden manopuloimista näin tuhoisesti ei haluta lopettaa ihan muuten vaan ihan ilman mitään terapioita ?
        Se riittä mulle, ettei äidin häiriö kohdistu minuun.
        En mä mitään sen kummempaa terapiaa tarvii. Se häiriö tulee mulle ihan siitä äidin hyökkäävän tunne-energiian kokemisesta joka saa hermoston samalla tavalla epäötasapainoon kuin fyysinen hyökkäily saisi. koen sen hyvin fyysiseksi. Ja fyysistähän se onkin, fyysisten aivosolujen toimintaa., Ja mun mielestä noi aivosolut on jopa enemmän arvostamani osa fyysistä kehoa kuin vaikkapa perse.


        poioutttf

        se on vaaraksi minulle että äiti yrittää manipuloida minulle aivosolujeni epätasapainotiloja
        pakkomielteisesti. Jos ei kukaan muu tajua ettei ole mitään järkeä antaa tämmöisen jatkua.
        Niin minä tajuan ja olen tekemässä touhulle loppua niin, että äidilleni en kommunikoi mitään ikinä. isäni kautta voin hoitaa välttämättömiä asioita.

        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on vaaraksi minulle että äiti yrittää manipuloida minulle aivosolujeni epätasapainotiloja
        pakkomielteisesti. Jos ei kukaan muu tajua ettei ole mitään järkeä antaa tämmöisen jatkua.
        Niin minä tajuan ja olen tekemässä touhulle loppua niin, että äidilleni en kommunikoi mitään ikinä. isäni kautta voin hoitaa välttämättömiä asioita.

        ppoiuyyy

        Äidin käytös altistaa minua myös fyysisille sairauksille.
        Yhtä asiaa en korona-asiassa ymmärrä.
        Eikö millään muulla ihmisen terveydellä ole merkitystä kuin koronalla ?
        Kyllä ihminen voi kärsien kuolla monella muullakin tapaa ja useammin kuoleekin-.
        Miksi vain korona on vakava asia ?


        poiuiyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidin käytös altistaa minua myös fyysisille sairauksille.
        Yhtä asiaa en korona-asiassa ymmärrä.
        Eikö millään muulla ihmisen terveydellä ole merkitystä kuin koronalla ?
        Kyllä ihminen voi kärsien kuolla monella muullakin tapaa ja useammin kuoleekin-.
        Miksi vain korona on vakava asia ?


        poiuiyyyy

        https://www.youtube.com/watch?v=v_m-uOyZqwY

        Kertokaa nyt sitten psyyken ekspertit miten tommonen tilanne ratkotaan ?

        Niinkö että se empaattinen osapuoli osottamistaan osottaa sitä empatiaa ja narsistisemmat hyökkäilee ? Loputtomasti niin ?


        ppiouyytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=v_m-uOyZqwY

        Kertokaa nyt sitten psyyken ekspertit miten tommonen tilanne ratkotaan ?

        Niinkö että se empaattinen osapuoli osottamistaan osottaa sitä empatiaa ja narsistisemmat hyökkäilee ? Loputtomasti niin ?


        ppiouyytyy

        Sam Vaknin on kyllä mielenkiitoinen professori, että osaa noin eläytyvästi kuvailla jopa empaattista vaikka olisi itse narsisti.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sam Vaknin on kyllä mielenkiitoinen professori, että osaa noin eläytyvästi kuvailla jopa empaattista vaikka olisi itse narsisti.


        ppiuuuu

        Eihän hänkään oo mitenkään kauhee tai pelottava tai pahan oloinen ihminen.


        ppioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän hänkään oo mitenkään kauhee tai pelottava tai pahan oloinen ihminen.


        ppioiuuu

        Siis mulle on käyny semmosta että kun mä olen ollut oikein empaattinen ja hyväntahtoinen jotakuta kohtaan mulle on sanottu jotain tämmöstä "et sä varmaan oo mikään FBI?"
        empatia ilmeisesti joissain ihmisissä lietsoo paranoiaa, ehkä muissakin kuin narsisteissa,.



        poiuuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mulle on käyny semmosta että kun mä olen ollut oikein empaattinen ja hyväntahtoinen jotakuta kohtaan mulle on sanottu jotain tämmöstä "et sä varmaan oo mikään FBI?"
        empatia ilmeisesti joissain ihmisissä lietsoo paranoiaa, ehkä muissakin kuin narsisteissa,.



        poiuuyuyuy

        no mä olen nyt sitten keksinyt empaattisille ominaisuuksileni muuta käyttöä kun ne ei ole enää nykyisin muotia,



        poioiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no mä olen nyt sitten keksinyt empaattisille ominaisuuksileni muuta käyttöä kun ne ei ole enää nykyisin muotia,



        poioiuuuu

        Osaako kukaan kuvitella mintä tuntuu eläytyä empaattisesti toiseen henkilöön itsensä kadottamiseen asti ja sellaiseen henkilöön joka on aivan täysin väärässä harhateillä ?

        Se on todella pelottavaa vaeltaa siellä eksyksissä itsensä kadottaneena toisen mukana, kun häntä ei voi "hylätä".,


        ppoiiuuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaako kukaan kuvitella mintä tuntuu eläytyä empaattisesti toiseen henkilöön itsensä kadottamiseen asti ja sellaiseen henkilöön joka on aivan täysin väärässä harhateillä ?

        Se on todella pelottavaa vaeltaa siellä eksyksissä itsensä kadottaneena toisen mukana, kun häntä ei voi "hylätä".,


        ppoiiuuuyuu

        Mä en tajua miksi "auttajat "haluaa mulle tommosta.


        ppoiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tajua miksi "auttajat "haluaa mulle tommosta.


        ppoiuuyu

        Ja vielä kun tuo henkilö on sellainen joka on täysin lähes kaikkien omien arvojen ja moraalinen vastainen. Miltä tuntuu eläytyä empaattosesti sellaiseen henkilöön itsensä kadottaen ?
        Onko kellään empatiakykyä ?


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä kun tuo henkilö on sellainen joka on täysin lähes kaikkien omien arvojen ja moraalinen vastainen. Miltä tuntuu eläytyä empaattosesti sellaiseen henkilöön itsensä kadottaen ?
        Onko kellään empatiakykyä ?


        ppoiiuuuu

        Mä voin kertoa: se on infernaalista kauhua,

        ppiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä kun tuo henkilö on sellainen joka on täysin lähes kaikkien omien arvojen ja moraalinen vastainen. Miltä tuntuu eläytyä empaattosesti sellaiseen henkilöön itsensä kadottaen ?
        Onko kellään empatiakykyä ?


        ppoiiuuuu

        Miltä tuntuu huolehtia tuosta tuhoon menneestä henkilöstä joka koko ajan yrittää purra välittäjän kättä ja tuhota hänet ?


        ppoiiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntuu huolehtia tuosta tuhoon menneestä henkilöstä joka koko ajan yrittää purra välittäjän kättä ja tuhota hänet ?


        ppoiiuiuu

        Mä odsottaisin että ne henkilöt jotka vastaavat tähän kysymyykseen miettisivät kommenttiensa emotionaaliset vivahteet tarkoin,,.,


        ppooiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä odsottaisin että ne henkilöt jotka vastaavat tähän kysymyykseen miettisivät kommenttiensa emotionaaliset vivahteet tarkoin,,.,


        ppooiuuu

        Tavalla joka ei haavoita ketään lisää...kunnioituksella.,,,


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavalla joka ei haavoita ketään lisää...kunnioituksella.,,,


        ppoiiuuu

        https://www.youtube.com/watch?v=AwNJNEVMZ38

        Minkä takia auttavassa puhelimessa tulee useimmiten tuo MUTTA,
        kun olen katkaisemassa vahingollisen ihmissuhteen ?


        ppioiuuuyuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=AwNJNEVMZ38

        Minkä takia auttavassa puhelimessa tulee useimmiten tuo MUTTA,
        kun olen katkaisemassa vahingollisen ihmissuhteen ?


        ppioiuuuyuuui

        Miksi joku auttavassa puhelimessa esittää muttia aina ratkaisujen löytyessä. Koen sen epämiellyttäväksi manipuloinniksi. Miksi kun löytyy ratkaisu tarvitaan jotain muttia ? Mä en näe mitään muttia muuta kuin sen lausutun muttan, joka manopuloi aivoja.


        ppoiuuuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku auttavassa puhelimessa esittää muttia aina ratkaisujen löytyessä. Koen sen epämiellyttäväksi manipuloinniksi. Miksi kun löytyy ratkaisu tarvitaan jotain muttia ? Mä en näe mitään muttia muuta kuin sen lausutun muttan, joka manopuloi aivoja.


        ppoiuuuuui

        Tai miksi ratkaisuja ei voi laittaa tätytäntöön suit sait heti ?
        Tuota oon ihmetellyt aina mikä motiivi siinä on pitkittää raikaisijen käytäntöön laittosa. Miksi ei heti samantien kuin ratkaisu löytyy ja siirrytään seuraavaan vaiheeseen ? Miksi pitää venyttää , keskustella jne ?


        ppoiiiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai miksi ratkaisuja ei voi laittaa tätytäntöön suit sait heti ?
        Tuota oon ihmetellyt aina mikä motiivi siinä on pitkittää raikaisijen käytäntöön laittosa. Miksi ei heti samantien kuin ratkaisu löytyy ja siirrytään seuraavaan vaiheeseen ? Miksi pitää venyttää , keskustella jne ?


        ppoiiiii

        siis vuosiakin ? Miksi ?
        Mun mielestä toi on vain joku aivojen manipulatiivinen trikki jotta asoat jäisi ratkomatta .
        Mikä siinä on motiivi ?

        ppioiuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis vuosiakin ? Miksi ?
        Mun mielestä toi on vain joku aivojen manipulatiivinen trikki jotta asoat jäisi ratkomatta .
        Mikä siinä on motiivi ?

        ppioiuui

        siis jos opngelmaan on tiedossa ratkaisu, miksio asiaa pitöisi prosessoida terapiassa vuosia ?
        Miksi ratkaisua ei sovi toteuttaa samantien ja asia selvä ?
        Miksi he venyttää kaikkea ?

        ppoiuuyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis jos opngelmaan on tiedossa ratkaisu, miksio asiaa pitöisi prosessoida terapiassa vuosia ?
        Miksi ratkaisua ei sovi toteuttaa samantien ja asia selvä ?
        Miksi he venyttää kaikkea ?

        ppoiuuyyuyu

        tota mä oon siin ihmetellyt silmät ja korvat päästäni vuosia. mistä on kyse.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tota mä oon siin ihmetellyt silmät ja korvat päästäni vuosia. mistä on kyse.


        ppoiuuuu

        miks manipuloidaan asioihin muttia ja venytyksiä tahallaan vaikka olisi nopeakin tie edistyä ? Miksi aivoja manipuloidaan muttiin ja venytyksiin ?

        ppoiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miks manipuloidaan asioihin muttia ja venytyksiä tahallaan vaikka olisi nopeakin tie edistyä ? Miksi aivoja manipuloidaan muttiin ja venytyksiin ?

        ppoiuiuu

        soois faktahan on että asioissa voi edistyä nopeasti kun vain saa nuo manipulaatiot aivoistaan pois olemasta siellä esteinä ....


        ppiuuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        soois faktahan on että asioissa voi edistyä nopeasti kun vain saa nuo manipulaatiot aivoistaan pois olemasta siellä esteinä ....


        ppiuuuuuu

        niin miksi "auttaja" LISÄÄ autettavan aiovoihin esteitä nopean edistymisen tiellä ? Tuntuu joltain kiusalta.


        ppiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin miksi "auttaja" LISÄÄ autettavan aiovoihin esteitä nopean edistymisen tiellä ? Tuntuu joltain kiusalta.


        ppiiuuuuu

        mun mielestä pitäisi kannusta mahdollisimman tehokasta aivotoimintaa . Ongelmat ratkee itsestään kun saa aivotoiminnan riittävästi tehostumaan, ...


        ppioiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun mielestä pitäisi kannusta mahdollisimman tehokasta aivotoimintaa . Ongelmat ratkee itsestään kun saa aivotoiminnan riittävästi tehostumaan, ...


        ppioiiuuuuu

        lähes kaikki mun ongelmat johtuu liian tehottomasta aivotoiminnasta, ajattelu ei toimi riittävän tehokkaasti...


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lähes kaikki mun ongelmat johtuu liian tehottomasta aivotoiminnasta, ajattelu ei toimi riittävän tehokkaasti...


        ppoiiuuuu

        ajattelun opitäisi olla hallitumpaa tehokkaampaa monimuotoisempaa ja hallita eri kerrosten toiminnan samaan aikaan...


        ppoiuuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ajattelun opitäisi olla hallitumpaa tehokkaampaa monimuotoisempaa ja hallita eri kerrosten toiminnan samaan aikaan...


        ppoiuuuyyy

        Mutta et sä saa ongemia ratkovia aivoja millään jos söä kokoajan empatisoit henkilöä jolla on huono aivotoiminta. Sä jämähdät sillon itsekin sen toisen henkilön aivojen rajoihin.


        ppoijuyuyuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et sä saa ongemia ratkovia aivoja millään jos söä kokoajan empatisoit henkilöä jolla on huono aivotoiminta. Sä jämähdät sillon itsekin sen toisen henkilön aivojen rajoihin.


        ppoijuyuyuuyuy

        mua ärsyttää ihan kauheesti ihmiset jotka ajattelee kaikki monimutkaiset pohdinnat jotenkin psykiatrin tai psykologin alaan kuuluviksi.
        Eihän monimutkaisen ajattelun harrastaminen ole psykiatrin kysymys. Eihän psykiatri edes ole riittävän monimutkainen, vaan mä sanoin jo 20 vuotta sitten neurologilleni että on ajateltava kaikilla tieteen aloilla yhtä aikaa,


        piiuhuhghgg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mua ärsyttää ihan kauheesti ihmiset jotka ajattelee kaikki monimutkaiset pohdinnat jotenkin psykiatrin tai psykologin alaan kuuluviksi.
        Eihän monimutkaisen ajattelun harrastaminen ole psykiatrin kysymys. Eihän psykiatri edes ole riittävän monimutkainen, vaan mä sanoin jo 20 vuotta sitten neurologilleni että on ajateltava kaikilla tieteen aloilla yhtä aikaa,


        piiuhuhghgg

        ja mun aivot toimii kunnes joku niinkuin äitini tulee ne tukkimaan aiheuttaen kohtauksia pyörrytystä kuin mun pää olis tungettu pesukoneeseen, kauhua, epäselvyyttä,m mitään tietämättömyyttä...


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mun aivot toimii kunnes joku niinkuin äitini tulee ne tukkimaan aiheuttaen kohtauksia pyörrytystä kuin mun pää olis tungettu pesukoneeseen, kauhua, epäselvyyttä,m mitään tietämättömyyttä...


        ppoiiuuu

        tämmösille aivoille kuin mun ei påidä puhua hevonpaskaa, koska sille altistuttuaan ne tuottaa supertehokkaasti hevonpaskaa,.


        ppoiuyuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämmösille aivoille kuin mun ei påidä puhua hevonpaskaa, koska sille altistuttuaan ne tuottaa supertehokkaasti hevonpaskaa,.


        ppoiuyuuyuy

        Mä en ainakaan tee tahallaan mitään huonoimminkuin paras mahdollinen vaihtoehto, eli kaikessa on kyse aivojen treenamisessa kuinka pitkälle se onnistuu...


        ppoiiuiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ainakaan tee tahallaan mitään huonoimminkuin paras mahdollinen vaihtoehto, eli kaikessa on kyse aivojen treenamisessa kuinka pitkälle se onnistuu...


        ppoiiuiuiuu

        sitä paitsi se on ihan mahoton jonkun muun saada selville miten mun aivot toimii kun se on itsellekin elämänmittainen tutkimusprojekti.
        Mä vaan kärsin semmosista auttajista jotka johdattelee mut telemään aivoillani huonoja aivotoimintoja joiden jälkeen oon ihan sekasin.


        ppoiuyyyyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä paitsi se on ihan mahoton jonkun muun saada selville miten mun aivot toimii kun se on itsellekin elämänmittainen tutkimusprojekti.
        Mä vaan kärsin semmosista auttajista jotka johdattelee mut telemään aivoillani huonoja aivotoimintoja joiden jälkeen oon ihan sekasin.


        ppoiuyyyyuuu

        siitä moraalittomuudesta oon sunnattoman hämmästynyt kuinka voidaan johdatella toista ihmistä keskustelula tekemään aivoillaan huonoja ja moraalittomiakin aivotoimintoja jotka on kauheen pelottavia kokea ja vasten tahtoa jonkun yllättäen johdattelemalla. ja mitään vastuuta ei otetaan mihin aivotilkaan toinen sitten jötetään johdattelunsa jäljiltä.


        ppiuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siitä moraalittomuudesta oon sunnattoman hämmästynyt kuinka voidaan johdatella toista ihmistä keskustelula tekemään aivoillaan huonoja ja moraalittomiakin aivotoimintoja jotka on kauheen pelottavia kokea ja vasten tahtoa jonkun yllättäen johdattelemalla. ja mitään vastuuta ei otetaan mihin aivotilkaan toinen sitten jötetään johdattelunsa jäljiltä.


        ppiuyyyyy

        keskusteleminen on supervaarallista koska ilmeisesti suurin osa ihmisiä ei koe siinä morasalista vastuuta miten keskustelu vaikuttaa toisen aivoihin.


        ppiuuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keskusteleminen on supervaarallista koska ilmeisesti suurin osa ihmisiä ei koe siinä morasalista vastuuta miten keskustelu vaikuttaa toisen aivoihin.


        ppiuuuyuyu

        Mä koen keskustelussa moraalisen vastuun, niin miten mua voi auttaa semmonen joka ei koe ?

        ppoiuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä koen keskustelussa moraalisen vastuun, niin miten mua voi auttaa semmonen joka ei koe ?

        ppoiuuyuyu

        Mun mielestä keskustelussa moraalisen ajattelun pitää kulkea siinö taustalla koko ajan samalla.

        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä keskustelussa moraalisen ajattelun pitää kulkea siinö taustalla koko ajan samalla.

        ppoiiuuu

        Ja pitää huomioida, että sanat jotka lausuu vaikuttaa toisen aivoihin.
        Ja mä en ole pystynyt tuota toteuttamaan strandardieni mukaan kun mun omat aivot kuorimitettiin niin hermostovauriossa että aivoja ei pystynyt enää hyvion hallitsemaan.


        ppoiuuyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pitää huomioida, että sanat jotka lausuu vaikuttaa toisen aivoihin.
        Ja mä en ole pystynyt tuota toteuttamaan strandardieni mukaan kun mun omat aivot kuorimitettiin niin hermostovauriossa että aivoja ei pystynyt enää hyvion hallitsemaan.


        ppoiuuyuyuu

        ja mulla oli m,uuten tässä viikolla vaikeuksia. se on kauheaa kun ei ole yhtäkkiä aivotoiminnot hallinnassa vaan ne toimii vastentahtoisesti huonosti. ja tuota tietty lisää kaikenlainen emotionaalinen väkivalta nimenomaan.


        ppooiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mulla oli m,uuten tässä viikolla vaikeuksia. se on kauheaa kun ei ole yhtäkkiä aivotoiminnot hallinnassa vaan ne toimii vastentahtoisesti huonosti. ja tuota tietty lisää kaikenlainen emotionaalinen väkivalta nimenomaan.


        ppooiiuuuuu

        Mitä tasapainoisemoi emotionaalinen tila, sitä selkeämmät aivotoiminnot.
        Siksi ei ole mitenkään perusteltavissa että autettavan kiusaaminen voisi parantaa aivotoimintoja.


        ppiuuyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tasapainoisemoi emotionaalinen tila, sitä selkeämmät aivotoiminnot.
        Siksi ei ole mitenkään perusteltavissa että autettavan kiusaaminen voisi parantaa aivotoimintoja.


        ppiuuyuyuu

        https://www.youtube.com/watch?v=f-D8yr_ljLU


        Mitäs tähän sanotte? Liittyy minulle tuotettuihin kauhukohtauksiin


        poioiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=f-D8yr_ljLU


        Mitäs tähän sanotte? Liittyy minulle tuotettuihin kauhukohtauksiin


        poioiuuuuu

        se liittyy tuohon äidin tarpeeseen säännöstellä emootioitaan kärsimykseni kautta noi mun kauhutilat. Se en ole minä joka terapiaa tarvii koska ei mulla ooo tommosta emootioiden säätely ongelmaa, eikä juuri minkäänmoista jos en oo tekemisissä semmosten kanssa joilla on.

        popoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se liittyy tuohon äidin tarpeeseen säännöstellä emootioitaan kärsimykseni kautta noi mun kauhutilat. Se en ole minä joka terapiaa tarvii koska ei mulla ooo tommosta emootioiden säätely ongelmaa, eikä juuri minkäänmoista jos en oo tekemisissä semmosten kanssa joilla on.

        popoiiuuuu

        mä alan päästä jyvälle miten neurologiset häiriötilat hermostosdsani muodostuu, mutta en hyödy tuosta kohtalaisesta älyllisestä kyvykkyydestäni jos olen semmosten kohteena jotka käyttää tuota infoa kohtausten aiheuttamiseen nimenomaan.


        popiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä alan päästä jyvälle miten neurologiset häiriötilat hermostosdsani muodostuu, mutta en hyödy tuosta kohtalaisesta älyllisestä kyvykkyydestäni jos olen semmosten kohteena jotka käyttää tuota infoa kohtausten aiheuttamiseen nimenomaan.


        popiuyyy

        nimittäin mä olen nyt tilanteessa joissa osa ihmisiä käyttää infoa väärinpäin jos puhun heille,


        ppoiiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nimittäin mä olen nyt tilanteessa joissa osa ihmisiä käyttää infoa väärinpäin jos puhun heille,


        ppoiiuiuu

        se on niin helppoa sanallisesti salaisesti aiheuttaa toiselle kohtauksia. ei tarvi kuin puhua tiettyjä juttuja. siks on paras että pysyn erossa ihmisistä joilla on tarvittava neurologinen kohtausten aiheuttamisinfo ja halu niiden tuottamiseen.


        ppoiouuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on niin helppoa sanallisesti salaisesti aiheuttaa toiselle kohtauksia. ei tarvi kuin puhua tiettyjä juttuja. siks on paras että pysyn erossa ihmisistä joilla on tarvittava neurologinen kohtausten aiheuttamisinfo ja halu niiden tuottamiseen.


        ppoiouuuu

        siis mun pitää pysytellä niin ettei tietyt ihmiset voi puhua mulle mitääm.


        ppooiiiiui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis mun pitää pysytellä niin ettei tietyt ihmiset voi puhua mulle mitääm.


        ppooiiiiui

        se on nopein tie kohtauksista paranemiseen. Mahdollisimman varma esto tiettyjen ihmisten puheille.


        ppiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä alan päästä jyvälle miten neurologiset häiriötilat hermostosdsani muodostuu, mutta en hyödy tuosta kohtalaisesta älyllisestä kyvykkyydestäni jos olen semmosten kohteena jotka käyttää tuota infoa kohtausten aiheuttamiseen nimenomaan.


        popiuyyy

        Molemmat vanhempasi, ppooii, ovat levänneet haudassa jo yli 30v! Eikö olisi normaalimpaa antaa heille jo psyykkinen hautarauha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat vanhempasi, ppooii, ovat levänneet haudassa jo yli 30v! Eikö olisi normaalimpaa antaa heille jo psyykkinen hautarauha?

        Kertokaa mulle että m ikä saa teidät monetkin ihmiset puhumaan täyttä soopaa ja vielä hokemalla ? Mun vanhemmillakin on sitä vikaa. Ei he välttämättä niin pahoja ole. Kuten Sam Vakninin videoista ilmenee se tarve toisen kärsimykseen tulee enemm'n avuttomuudesta kuin sadismista. Mä koen itseni henkisesti hyväksikäytetyksi, mutta en siksi että oisin tyhmä vaan päävastoin olen hyväksikäyttäjiäni henkisesti kehittyneempi ja he henkistä avuttomuuttaan hyväksikäyttävät minua ja empaattisen luonteeni takia annan sitä tapahtua jos tuntuu että muut eivät muuten pärjää.


        popioiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa mulle että m ikä saa teidät monetkin ihmiset puhumaan täyttä soopaa ja vielä hokemalla ? Mun vanhemmillakin on sitä vikaa. Ei he välttämättä niin pahoja ole. Kuten Sam Vakninin videoista ilmenee se tarve toisen kärsimykseen tulee enemm'n avuttomuudesta kuin sadismista. Mä koen itseni henkisesti hyväksikäytetyksi, mutta en siksi että oisin tyhmä vaan päävastoin olen hyväksikäyttäjiäni henkisesti kehittyneempi ja he henkistä avuttomuuttaan hyväksikäyttävät minua ja empaattisen luonteeni takia annan sitä tapahtua jos tuntuu että muut eivät muuten pärjää.


        popioiuuuu

        mutta siis toi oin tosi rankkaa mun fyysisele hermostolle ikäänkuin henkisestu imettää muita ihmisiä.

        ppooiiuuuyyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta siis toi oin tosi rankkaa mun fyysisele hermostolle ikäänkuin henkisestu imettää muita ihmisiä.

        ppooiiuuuyyuuy

        hmm..jos siinä olikin järkeä kun minua kymmen vuotta vanhempi mies löi minulle luurin korvaan ja tokaisi: "En halua olla lapsesi!"


        ppoiuyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hmm..jos siinä olikin järkeä kun minua kymmen vuotta vanhempi mies löi minulle luurin korvaan ja tokaisi: "En halua olla lapsesi!"


        ppoiuyyyh

        mua sanottiin vanhaksi sieluksi jo 16 vuotiaana


        ppiuiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hmm..jos siinä olikin järkeä kun minua kymmen vuotta vanhempi mies löi minulle luurin korvaan ja tokaisi: "En halua olla lapsesi!"


        ppoiuyyyh

        mun on ollut vähän vaikea hahmottaa tätä juttua sosiaalisesti, että mistä tässä kaikessa on kysymys, mutta toisaalta ei se sosiaalinen hahmotusvaikeus ole vaion mulla,, kyllä myös muut hahmottaa minua huonosti ja antaa mulle sosiaalisesti täysin älyttömiä paikkansapitämättömiä merkityksiä.


        popiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun on ollut vähän vaikea hahmottaa tätä juttua sosiaalisesti, että mistä tässä kaikessa on kysymys, mutta toisaalta ei se sosiaalinen hahmotusvaikeus ole vaion mulla,, kyllä myös muut hahmottaa minua huonosti ja antaa mulle sosiaalisesti täysin älyttömiä paikkansapitämättömiä merkityksiä.


        popiuuyyy

        ja ihmiset topdella sekoittavat älyllisen ajattelun ja psykiatrisen ongelman.
        Ei kaikki aivoissa toteutettu mutkokas pohdiskelu ole psykiatrinen ongellma vaan älyllinen suuntautuneisuus, joka ei ole sairaus.


        ppoiiuuuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja ihmiset topdella sekoittavat älyllisen ajattelun ja psykiatrisen ongelman.
        Ei kaikki aivoissa toteutettu mutkokas pohdiskelu ole psykiatrinen ongellma vaan älyllinen suuntautuneisuus, joka ei ole sairaus.


        ppoiiuuuuyuyu

        Mä yhdelle naiselle kun selitin että tämä on hyvin monimutkainen kysymys ja että olen pohtinut sen jo pitkälle ja tiedän jo suurimman osan kyseisistä ilmiöitä mitä ne ovat jne.
        niin hän alkoi puhumaan psykiatrista. Todella älytöntä ja loukkaavaakin. Miksi jotkut ihmiset ei tajua että filosofinen ajattelu mutkikkaasti toteutettuna ei ole psykiatrinen ongelma. Siis kun se ajattelu tuottaa oikeesti aika tarkasti paikkansapitäviä tuloksia jne.


        ppoioiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä yhdelle naiselle kun selitin että tämä on hyvin monimutkainen kysymys ja että olen pohtinut sen jo pitkälle ja tiedän jo suurimman osan kyseisistä ilmiöitä mitä ne ovat jne.
        niin hän alkoi puhumaan psykiatrista. Todella älytöntä ja loukkaavaakin. Miksi jotkut ihmiset ei tajua että filosofinen ajattelu mutkikkaasti toteutettuna ei ole psykiatrinen ongelma. Siis kun se ajattelu tuottaa oikeesti aika tarkasti paikkansapitäviä tuloksia jne.


        ppoioiuuuuu

        Tuntuu siltä ett'ä nää muut ihmiset ovat laiskoja aiuvoiltaan. KUn heillä on hyvinb mon imutkainen kysymys he menevät kysymään psykiatrilta sen sijaan että käyttäisivät omia aivoja ?

        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu siltä ett'ä nää muut ihmiset ovat laiskoja aiuvoiltaan. KUn heillä on hyvinb mon imutkainen kysymys he menevät kysymään psykiatrilta sen sijaan että käyttäisivät omia aivoja ?

        ppiuyyyy

        Ei oikeesti psykiatri tiedä vastausta kaikkii maailman monimutkaisiin kysymyksiin.
        Se on epäörealistinen odotus.


        ppiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikeesti psykiatri tiedä vastausta kaikkii maailman monimutkaisiin kysymyksiin.
        Se on epäörealistinen odotus.


        ppiuuyy

        mun mielestä paras mitä voi tehdä on pyrkiä aktivoimaan omaa aivotoimintaa niin tehikkaaksi kuin sen saa. aivot ei voi koskaan olla liian tehokkaat. ongelma johtuu aina siitä että aivot ei ole riittävän toimivat.,


        popiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun mielestä paras mitä voi tehdä on pyrkiä aktivoimaan omaa aivotoimintaa niin tehikkaaksi kuin sen saa. aivot ei voi koskaan olla liian tehokkaat. ongelma johtuu aina siitä että aivot ei ole riittävän toimivat.,


        popiuuyyy

        ihme kuin tuoita edes ei tajuta että on paivänselvää että mitä tehokkaammat ja toimivamma<t aivot sen parempi ja helpompi ratkoa ongelmia.


        ppiuuyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihme kuin tuoita edes ei tajuta että on paivänselvää että mitä tehokkaammat ja toimivamma<t aivot sen parempi ja helpompi ratkoa ongelmia.


        ppiuuyyuy

        mua ainakin haittaa kun aivo ei toimi niin tehokkaasti kuin haluan. se on kenties pännivin asia mitä tiedän. teen kaikkeni aivojen tehostamiseksi. ..ja vieläkin ne tuntuu puutuneelle...



        ppiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mua ainakin haittaa kun aivo ei toimi niin tehokkaasti kuin haluan. se on kenties pännivin asia mitä tiedän. teen kaikkeni aivojen tehostamiseksi. ..ja vieläkin ne tuntuu puutuneelle...



        ppiuuuyu

        Tää on epäreilua että vaikka mä oon nähnyt niin oaljon vaivaa pohtiakseni tän vanhemoianikin koskevan ongelman, ja mun analyysi kyllä pääpiirtein pitää paikkansa tuosta emotionaalisen energian ongelmasta välillämme, niin miks jos joku mua yrittää auttaa, niin miks he ei jkäytä hyväksi jo tätä valmista suurta työtäni, vaan he haluaa vaan hajottaa kaiken jo valmiiksi ratkotun. Tuo oli ongelmani soittaessani kriisipuhelimeen. Miksi he ei arvosta aktiiviista ajattelija joka on jo itse ratkonut 70% ongel,ana olevia kysymyksiä ja auta ratkoon loput 30 %, vaan haluaa tuhota tuon 70% :kin. Tuoista se kiista aikoinaan kanssaan tuli.


        poiuyyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on epäreilua että vaikka mä oon nähnyt niin oaljon vaivaa pohtiakseni tän vanhemoianikin koskevan ongelman, ja mun analyysi kyllä pääpiirtein pitää paikkansa tuosta emotionaalisen energian ongelmasta välillämme, niin miks jos joku mua yrittää auttaa, niin miks he ei jkäytä hyväksi jo tätä valmista suurta työtäni, vaan he haluaa vaan hajottaa kaiken jo valmiiksi ratkotun. Tuo oli ongelmani soittaessani kriisipuhelimeen. Miksi he ei arvosta aktiiviista ajattelija joka on jo itse ratkonut 70% ongel,ana olevia kysymyksiä ja auta ratkoon loput 30 %, vaan haluaa tuhota tuon 70% :kin. Tuoista se kiista aikoinaan kanssaan tuli.


        poiuyyyty

        Mä olen elämän varrella itse ratkonut hyvinkin monimutkaisia ongelmia. He ei sitä kai uskoneet anonyymissä puhelimessa, mutta mulla on ihan mappeja joistain selvittömistäni monimutkaisista kysymyksistä. Yhden kiusaamiskeissinkin olen ratkonut vuosikymmeniä sitten ja mulla on mappikin siitä aineistosta. Ja mö olen jopa onnistunut aika usein ratkomaan pulmia, joita muut vastaavassa tilanteessa eivät ole saaneet ratkotuksio niin onnistuneesti.


        popiuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen elämän varrella itse ratkonut hyvinkin monimutkaisia ongelmia. He ei sitä kai uskoneet anonyymissä puhelimessa, mutta mulla on ihan mappeja joistain selvittömistäni monimutkaisista kysymyksistä. Yhden kiusaamiskeissinkin olen ratkonut vuosikymmeniä sitten ja mulla on mappikin siitä aineistosta. Ja mö olen jopa onnistunut aika usein ratkomaan pulmia, joita muut vastaavassa tilanteessa eivät ole saaneet ratkotuksio niin onnistuneesti.


        popiuyuyu

        tätä kai se tarkoittaa kun neurologin lausunnossakin lukee että olen hyvän kognitiviisen kapasiteetin ansiosta onnistunut selviämään haastavistakin tilanteista.


        ppoiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tätä kai se tarkoittaa kun neurologin lausunnossakin lukee että olen hyvän kognitiviisen kapasiteetin ansiosta onnistunut selviämään haastavistakin tilanteista.


        ppoiuuyyy

        Mutta tää on ollut ylivoimaisesti suurin haaste kuinka selvitä siitä kun tuon itse kapasiteetin omaava hermosto vaurioituu. Miten ratkoa ongelma jos ongelma on se että kapasiteetti jolla ongelma ratkotaan on vaurioitunut ?
        Tää on ollut aivan hirveän haastavaa. Kuinka käyttää hermostoa joka ei toimi?


        ppiouyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tää on ollut ylivoimaisesti suurin haaste kuinka selvitä siitä kun tuon itse kapasiteetin omaava hermosto vaurioituu. Miten ratkoa ongelma jos ongelma on se että kapasiteetti jolla ongelma ratkotaan on vaurioitunut ?
        Tää on ollut aivan hirveän haastavaa. Kuinka käyttää hermostoa joka ei toimi?


        ppiouyuyy

        aivan mieletön avuttomuuden tunne on ollut. puhelinvastaajien mielestä ei mikään vakava ollut tuo ongelma,. vaikka yks maailman haastavimpia ongelmia jota yksilötasolla voi olla.


        ppoiouiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aivan mieletön avuttomuuden tunne on ollut. puhelinvastaajien mielestä ei mikään vakava ollut tuo ongelma,. vaikka yks maailman haastavimpia ongelmia jota yksilötasolla voi olla.


        ppoiouiuu

        Toihan on lähes mahdoton kysymys: Kuinka ratkoa ongelma ilman fyysistä ongelmanratkontakapasiteettia ?
        No eihän se ihan ilman ollut, koska ihan ilman on mahdoton, mutta tässä tapauksessa vähäisellä jäljelle jääneellä kapasiteetilla.,..,


        popiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toihan on lähes mahdoton kysymys: Kuinka ratkoa ongelma ilman fyysistä ongelmanratkontakapasiteettia ?
        No eihän se ihan ilman ollut, koska ihan ilman on mahdoton, mutta tässä tapauksessa vähäisellä jäljelle jääneellä kapasiteetilla.,..,


        popiiuuuu

        KOska siis jos mä tarviin apua mä en tarvi mitään kokonaisvaltaista apua vaan pelkäs tään apua niihin irrallisiin kysymyksiin joita en ole osannut selvittää.



        popiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KOska siis jos mä tarviin apua mä en tarvi mitään kokonaisvaltaista apua vaan pelkäs tään apua niihin irrallisiin kysymyksiin joita en ole osannut selvittää.



        popiuuuuu

        Mulla on kyllä se laajempi kokonaisuus hallussa aivoissani.


        ppoiuiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kyllä se laajempi kokonaisuus hallussa aivoissani.


        ppoiuiuuyuy

        Mutta sitten on niitä hetkellisiä kohtauksia, jotka ei ole ja puoliunitilat jne,


        ppoiuyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitten on niitä hetkellisiä kohtauksia, jotka ei ole ja puoliunitilat jne,


        ppoiuyyyt

        tää menee sillain että koska mun aivot on suuntautuneet hallitsemaan niin laajoja kokonaisuuksia, niin kapasiteetti ei enää riitä nippelimpiin asioihin.


        ppioiuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää menee sillain että koska mun aivot on suuntautuneet hallitsemaan niin laajoja kokonaisuuksia, niin kapasiteetti ei enää riitä nippelimpiin asioihin.


        ppioiuuuuy

        Täten jos mä en tajua yksinkertaisestakin yksinkertaisempaa asiaa, ei tarkoita että olisin tyhmä-.
        Netissä väitettiin että maailman älykkäinkin nainen on tehn yt nimenomaan yksinkertaisissa asioissa ajatteluvirheitä.


        ppioiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täten jos mä en tajua yksinkertaisestakin yksinkertaisempaa asiaa, ei tarkoita että olisin tyhmä-.
        Netissä väitettiin että maailman älykkäinkin nainen on tehn yt nimenomaan yksinkertaisissa asioissa ajatteluvirheitä.


        ppioiuuuyuy

        Ja mulla on noiden yksinkertaisten aivovirheideni pelko ja kova huoli niistä, koska niitä sattuu usein.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mulla on noiden yksinkertaisten aivovirheideni pelko ja kova huoli niistä, koska niitä sattuu usein.


        ppiuuuu

        Joten semmonen puhelin vastaaja ei auta joka johdattaa ajattelun harhaan jossakin kohtaa.


        popiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten semmonen puhelin vastaaja ei auta joka johdattaa ajattelun harhaan jossakin kohtaa.


        popiuuuu

        siis ajattelussa yksi pienenpienikin virhe voi saada katastrofaalisen väärän lipputuloksen aikaan. sitä mä ihmettelen aina että useat ihmiset tajua sitä. se on fakta pienikin ajatteluvirhe voi saada koko ajattelun mönkään.


        ppoihhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis ajattelussa yksi pienenpienikin virhe voi saada katastrofaalisen väärän lipputuloksen aikaan. sitä mä ihmettelen aina että useat ihmiset tajua sitä. se on fakta pienikin ajatteluvirhe voi saada koko ajattelun mönkään.


        ppoihhhh

        siksi tahallinen toinsen ihmiisen harhaanjohtaminen pienimmässäkään kysymyksessä on erittäin vakava teko.


        ppooiiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksi tahallinen toinsen ihmiisen harhaanjohtaminen pienimmässäkään kysymyksessä on erittäin vakava teko.


        ppooiiuuuyu

        Tää aspergerkuvaus sopii minuun mitä kai neurologinikin mainitsi aspergereista,
        Aspergereita ei kiinnosta TV_ssä ne ohjelmat, vaan se miten se tv toimii.
        no mä en ole kiinnostunut tekniikasta, mutta joo muuten noin.
        Tämänkään palstanb muut ketjut ei kiinnoista mua kun ne mulle näyttää käsittelevän vain näytelmäkirjoituksen näytelmiä eikä itse näytelmäkirjoittamista.


        ppiiiuuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää aspergerkuvaus sopii minuun mitä kai neurologinikin mainitsi aspergereista,
        Aspergereita ei kiinnosta TV_ssä ne ohjelmat, vaan se miten se tv toimii.
        no mä en ole kiinnostunut tekniikasta, mutta joo muuten noin.
        Tämänkään palstanb muut ketjut ei kiinnoista mua kun ne mulle näyttää käsittelevän vain näytelmäkirjoituksen näytelmiä eikä itse näytelmäkirjoittamista.


        ppiiiuuii

        Siltö musta tuntu siellä kriisipuhelimessakin että he pakottaa mua keskustyelemaan merkityksettömistä näytelmistä mitä oletettaisiin vieläpä tehtävän tunteella. En mä halua hukata tunteitani mihinkään semmosiin pelkkiin näytelmiin.


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltö musta tuntu siellä kriisipuhelimessakin että he pakottaa mua keskustyelemaan merkityksettömistä näytelmistä mitä oletettaisiin vieläpä tehtävän tunteella. En mä halua hukata tunteitani mihinkään semmosiin pelkkiin näytelmiin.


        ppoiiuuu

        siis esim,jutut kuka erosi kenestökin ja rakastui kehenkin on mun kokemuksessa aivan tyhjänpäiväisiä.


        ppiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis esim,jutut kuka erosi kenestökin ja rakastui kehenkin on mun kokemuksessa aivan tyhjänpäiväisiä.


        ppiuiuuu

        mä ajattelen tommoset silleen ihan yksinkertaisestoi että kuka nyt semmosta tarviis joka ei häntä rakasta, ihan tolleen loogisesti.


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä ajattelen tommoset silleen ihan yksinkertaisestoi että kuka nyt semmosta tarviis joka ei häntä rakasta, ihan tolleen loogisesti.


        ppoiuyyy

        siis mun äitikin, koska hän ei osaa rakastaab enhän MINÄ häntä mihinkään tarvii.
        Siksikin loukkaa siellä kriisipuhelimesdsa kysymykset: "Oletko riippuvainen äidistäsi?"
        Miksi hitossa olisin ? Ehkä itse ovat äidistään kun heille tommosia edes tulee mieleen.


        popiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis mun äitikin, koska hän ei osaa rakastaab enhän MINÄ häntä mihinkään tarvii.
        Siksikin loukkaa siellä kriisipuhelimesdsa kysymykset: "Oletko riippuvainen äidistäsi?"
        Miksi hitossa olisin ? Ehkä itse ovat äidistään kun heille tommosia edes tulee mieleen.


        popiuuuu

        Siis jos mun äiti ei ole yli 70-vuotuaaksi mennessä oppinut tajuamaan mitä on rakkaus, mihin mä voisin häntä tarvita ?
        Mutta siis toivoisin hänelle hyvän elämän.


        popiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos mun äiti ei ole yli 70-vuotuaaksi mennessä oppinut tajuamaan mitä on rakkaus, mihin mä voisin häntä tarvita ?
        Mutta siis toivoisin hänelle hyvän elämän.


        popiuyyy

        mutta mä en surukseni voi edistää hänen elämäänsä mitenkään kun hänen kiinnostuksiin ei kuulu rakkaus , looginen ajattelu jne.


        ppoiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta mä en surukseni voi edistää hänen elämäänsä mitenkään kun hänen kiinnostuksiin ei kuulu rakkaus , looginen ajattelu jne.


        ppoiuuyyy

        Pitääkä väitteeni paikkansa voi ihan selvittää ystävällisestu kysymällä:
        Oletko kiinnoistunut rakkaudesta ?
        Kiinnostaako asioiden looginen perustelu ?
        Jos toista kiinnostaa ja toista ei. Mitä voi tehdä ? Toi on se ongelma.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkä väitteeni paikkansa voi ihan selvittää ystävällisestu kysymällä:
        Oletko kiinnoistunut rakkaudesta ?
        Kiinnostaako asioiden looginen perustelu ?
        Jos toista kiinnostaa ja toista ei. Mitä voi tehdä ? Toi on se ongelma.


        ppoiuuuu

        Mutta jos mulla on toi lähtökohtainen rakkauskinnostus ja toisella ei, niin ei se tarkoita että olisin hänestä riippuvainen, vaikka olisin se rakkaustunteellinen osapuoli.


        ppiouuyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos mulla on toi lähtökohtainen rakkauskinnostus ja toisella ei, niin ei se tarkoita että olisin hänestä riippuvainen, vaikka olisin se rakkaustunteellinen osapuoli.


        ppiouuyuuy

        mä tajusin jo 17 vuotiaana että rakkaus on omassa sydämessä. ..ja ei ole oivallus unohtunut.,


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä tajusin jo 17 vuotiaana että rakkaus on omassa sydämessä. ..ja ei ole oivallus unohtunut.,


        ppoiiuuu

        mä en voi tulla toisesta ihmisesta riippuvaiseksi muulla tavalla kuin sillä tavalla, että jos mua tarvitaan toisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden varmistamiseen.


        ppoiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä en voi tulla toisesta ihmisesta riippuvaiseksi muulla tavalla kuin sillä tavalla, että jos mua tarvitaan toisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden varmistamiseen.


        ppoiuyuyy

        sillon se on aivan kauheeta jos en voi täyttää tehtävää johon mua todella tarvitaan.
        mutta se ei ole mitään vääränlaista riippuvuutta.


        ppiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sillon se on aivan kauheeta jos en voi täyttää tehtävää johon mua todella tarvitaan.
        mutta se ei ole mitään vääränlaista riippuvuutta.


        ppiuuyy

        mutta muut yrittävät tehdä minusta rtiippuvaisen aiheuttamalla minulle kauhua ja sitä vastustan.


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta muut yrittävät tehdä minusta rtiippuvaisen aiheuttamalla minulle kauhua ja sitä vastustan.


        ppoiiuuu

        yksi kriisipuhelinvastaaja oli järjellinen,
        tajusi minun olevan empaattinen ihminen ja nimutti minbua nimellä "rouvaseni",

        en nyt ihan ole sinkkuna rouva , mutta eiköhän toi nimike jo kähemmäs kuvaa 50 vuotiasta naista kuin ukoksi nimittely täällä tai lapsena ajattelu puhelimissa.


        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksi kriisipuhelinvastaaja oli järjellinen,
        tajusi minun olevan empaattinen ihminen ja nimutti minbua nimellä "rouvaseni",

        en nyt ihan ole sinkkuna rouva , mutta eiköhän toi nimike jo kähemmäs kuvaa 50 vuotiasta naista kuin ukoksi nimittely täällä tai lapsena ajattelu puhelimissa.


        ppiuyyyy

        isä toi munulle maskeja. sanoin että voi laittaa postina, mutta halusi oikein ojentaa ne kuulemma nähdäkseen tyttärensä, vaikka myönsi naurahtaen ettemme voi puhua.


        ppiuiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        isä toi munulle maskeja. sanoin että voi laittaa postina, mutta halusi oikein ojentaa ne kuulemma nähdäkseen tyttärensä, vaikka myönsi naurahtaen ettemme voi puhua.


        ppiuiuuyuy

        vai onko se tää mun universaali sielu että niinku mä meen minkä vain maalaisesta niin mä meen yhtä hyvin rouvasta, ukosta ja lapsesta....


        ppioiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai onko se tää mun universaali sielu että niinku mä meen minkä vain maalaisesta niin mä meen yhtä hyvin rouvasta, ukosta ja lapsesta....


        ppioiuuyy

        mun nettiseuraajat on siitä kivoja, että he edustaa jokseenkin kaikkea maan ja taivaan väliltä. Välillä vähän jännittää kun osa heistä ei oikein kenties pitäisi toisistaan, mutta oon päättänyt olla rohkeesti sydämellinen kaikille riippumatta siitä mitä edustavat.


        ppoiuyghgh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun nettiseuraajat on siitä kivoja, että he edustaa jokseenkin kaikkea maan ja taivaan väliltä. Välillä vähän jännittää kun osa heistä ei oikein kenties pitäisi toisistaan, mutta oon päättänyt olla rohkeesti sydämellinen kaikille riippumatta siitä mitä edustavat.


        ppoiuyghgh

        Ehkä se on kasvanut minuun kiinni kun nuoruuden lauloin päivät pitkät "rakkaus on kaikkialla" meditaatiota, niin se on kasvanut minuun....


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on kasvanut minuun kiinni kun nuoruuden lauloin päivät pitkät "rakkaus on kaikkialla" meditaatiota, niin se on kasvanut minuun....


        ppoiuuuu

        vähän mä arkailen "hurjempia" nettiseuraajia, mutta ei hekään kuulu universaalista rakkaudesta paitsi. Eikä psykopaatitkaan.


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vähän mä arkailen "hurjempia" nettiseuraajia, mutta ei hekään kuulu universaalista rakkaudesta paitsi. Eikä psykopaatitkaan.


        ppoiiuuuu

        Mutta vaikka universaali rakkaus kuuluu psykopaateillekin henkilökohtaisesti minä en voi elää minkään psykopaattijoukon manipuloitavana. Se on eri asia,.


        ppiouyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vaikka universaali rakkaus kuuluu psykopaateillekin henkilökohtaisesti minä en voi elää minkään psykopaattijoukon manipuloitavana. Se on eri asia,.


        ppiouyyyy

        Mulla oli nuorena tämmönen sosiaalinen ongelma:
        Mulla oli kivoja kavereita, mutta pikkusen velmuja, joiden kanssa aina leikkisän sydämellisesti toin esiin, että en usko, kun mua yritettiin huijata. Ihan hyvin meni ja mua kunnioitettiin., Kunnioitus toimi puolin ja toisin kunnes....

        tähän kuvioon sekaantui suomalaista psykologiaa edustavaa väkeä, jotka edellyttivät että mun pitää uskoa kavereideni kaikki puheet tai kääntyä heitä vastaan.

        Mun sydän särjettiin tuolla meningillä.....

        Mä olisin halunnut pitää ystäväni kunnioituksella niin, etten ota höpöjuttuja todesta,,,


        ppouuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli nuorena tämmönen sosiaalinen ongelma:
        Mulla oli kivoja kavereita, mutta pikkusen velmuja, joiden kanssa aina leikkisän sydämellisesti toin esiin, että en usko, kun mua yritettiin huijata. Ihan hyvin meni ja mua kunnioitettiin., Kunnioitus toimi puolin ja toisin kunnes....

        tähän kuvioon sekaantui suomalaista psykologiaa edustavaa väkeä, jotka edellyttivät että mun pitää uskoa kavereideni kaikki puheet tai kääntyä heitä vastaan.

        Mun sydän särjettiin tuolla meningillä.....

        Mä olisin halunnut pitää ystäväni kunnioituksella niin, etten ota höpöjuttuja todesta,,,


        ppouuyyyy

        mulla oli kerran nuorena toiskulttuurinen lääkäri nettikirjoituskaverina.
        Kun hänelle ilmaisin itseni noin, olin erittäin kunnioittava mutta toin esiin että höpöjutut ei mee mulla läpi, niin sain sydäntäni koskettaneen vastauksen: "Kunnioitan sinua, ajattelet terävästi kuin todellinen miekkataistelija!"


        ppoiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla oli kerran nuorena toiskulttuurinen lääkäri nettikirjoituskaverina.
        Kun hänelle ilmaisin itseni noin, olin erittäin kunnioittava mutta toin esiin että höpöjutut ei mee mulla läpi, niin sain sydäntäni koskettaneen vastauksen: "Kunnioitan sinua, ajattelet terävästi kuin todellinen miekkataistelija!"


        ppoiuuyy

        Niin arvatkaa miltä tuntui sitten yhtäkkiå olla aivot pelkkänä puurona sen lääkeainereaktion takia !!!!


        ppiuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin arvatkaa miltä tuntui sitten yhtäkkiå olla aivot pelkkänä puurona sen lääkeainereaktion takia !!!!


        ppiuyyyyy

        Ei ollut muka oiikea kriisi ?
        Se oli kriisipuhelinvastaajien höpöjuttu, joka ei mee mulla läpi...


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut muka oiikea kriisi ?
        Se oli kriisipuhelinvastaajien höpöjuttu, joka ei mee mulla läpi...


        ppoiiuuuu

        Kyllä se on kriisi jos ajattelusi on ollut terävää kuin miekkataistelu mutta kymmenessä minuutissa muutut puuropääksi vuosiksi...


        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on kriisi jos ajattelusi on ollut terävää kuin miekkataistelu mutta kymmenessä minuutissa muutut puuropääksi vuosiksi...


        ppiuyyyy

        Mun tavoite on tästä saavuttaa takaisin teräväpäisen status, ja minua loukkaa kaikki päinvastaiset tavoitteet,.,,,


        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tavoite on tästä saavuttaa takaisin teräväpäisen status, ja minua loukkaa kaikki päinvastaiset tavoitteet,.,,,


        ppoiuiuuu

        mulla on näitä hetkiä että mun pää on puuroa ja siksi soitin vieläkin yks päivä kriisipuhelimeen kun aivoni ei pysyneet koko päivän kestäneen matkustamisen aikana selkeinä ja tuli kauhupaniikeja kesken matkan....mutta tavoiite siis on teräväpäiseksi ...ja matkustamistakin harjoittelemalla kauhusta huolimatta...

        ppioiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on näitä hetkiä että mun pää on puuroa ja siksi soitin vieläkin yks päivä kriisipuhelimeen kun aivoni ei pysyneet koko päivän kestäneen matkustamisen aikana selkeinä ja tuli kauhupaniikeja kesken matkan....mutta tavoiite siis on teräväpäiseksi ...ja matkustamistakin harjoittelemalla kauhusta huolimatta...

        ppioiuuuyu

        Ja mulle ei kelpaa hiipivä hullluus....,vaan ainostaan aivojen terävöittäminen...


        ppoiuuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mulle ei kelpaa hiipivä hullluus....,vaan ainostaan aivojen terävöittäminen...


        ppoiuuuyuyu

        Pidän kertakaikkisena loukkauksena kaikkea hiipivän hulluuden ehdottelua. ..paholainen on semmosen takana...


        ppoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän kertakaikkisena loukkauksena kaikkea hiipivän hulluuden ehdottelua. ..paholainen on semmosen takana...


        ppoiuyyyy

        mä vielä sanoisin näin että joillain kriisipuhelinvastaajilla on jokin omituinen projektiivinen ongelma suhteessa minun vanhempiini. Tuo ongelma ei edes koske minuin vanhempiani, eikä se ilmene vanhemmillani sellaisena. Mä kjerroin ihan tavallisia asioiita VANHEMMISTANI kriisipuhelinvastaajalle, hän keskeytti puheen sanoen jotain: "No on sullakin, ja alkoi ehdottelemaan mulle lääkettä. Hän oli aiemmin korostanut että puhelin ei tarjoa mitään lääkärin palveluja ja siellä ei ole sellaisia asiantuntijoita.
        Hän oli sis kysynyt asuuko vanhempani yhdessä. Mitä vittua se edes hänelle kuuluu ?
        No olin vastannut kuitenkin ja sit kerroin että itäni on sellainen kun on että pystyy keskittyyn vain itseensä tai silleen millä sanoilla nyt kerroinkaan ja sit hän vastas ton: No on sullakin. Ja sit mulle lääkettä. Mitä vittua mä siihen mitään lääkettä tarvitsen jos isäni on itsekeskeinen tai että asuuko mun vanhemmat yhdessä ?


        Anteeksi harvoin kiroilen. Mutta miten voi olla noin järjetöntä ? Ja oli viel jöärjettömämpääkin en viitti´edes kertoo.


        ppoiuuyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä vielä sanoisin näin että joillain kriisipuhelinvastaajilla on jokin omituinen projektiivinen ongelma suhteessa minun vanhempiini. Tuo ongelma ei edes koske minuin vanhempiani, eikä se ilmene vanhemmillani sellaisena. Mä kjerroin ihan tavallisia asioiita VANHEMMISTANI kriisipuhelinvastaajalle, hän keskeytti puheen sanoen jotain: "No on sullakin, ja alkoi ehdottelemaan mulle lääkettä. Hän oli aiemmin korostanut että puhelin ei tarjoa mitään lääkärin palveluja ja siellä ei ole sellaisia asiantuntijoita.
        Hän oli sis kysynyt asuuko vanhempani yhdessä. Mitä vittua se edes hänelle kuuluu ?
        No olin vastannut kuitenkin ja sit kerroin että itäni on sellainen kun on että pystyy keskittyyn vain itseensä tai silleen millä sanoilla nyt kerroinkaan ja sit hän vastas ton: No on sullakin. Ja sit mulle lääkettä. Mitä vittua mä siihen mitään lääkettä tarvitsen jos isäni on itsekeskeinen tai että asuuko mun vanhemmat yhdessä ?


        Anteeksi harvoin kiroilen. Mutta miten voi olla noin järjetöntä ? Ja oli viel jöärjettömämpääkin en viitti´edes kertoo.


        ppoiuuyuuy

        siis mä olen 50 ja mä en tarvi siihen lääkettä jos mun isä tai äiti on jonkinlainen.
        Ihan älytöntä. Ei mitääm logiikkaa.,


        ppiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis mä olen 50 ja mä en tarvi siihen lääkettä jos mun isä tai äiti on jonkinlainen.
        Ihan älytöntä. Ei mitääm logiikkaa.,


        ppiuuyy

        mulle suurin ongelma on kösitellä aivoissani nää ihmisten älyttömät puheet joissa ei oo mitään logiikkaa..

        ppiuuyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle suurin ongelma on kösitellä aivoissani nää ihmisten älyttömät puheet joissa ei oo mitään logiikkaa..

        ppiuuyuyuu

        jos mä olisin kuunnellut vastaaja tosissaan olisin seonnut ihan oikeesti, mulle joskus aiemmin sinne soittaessanio kävikin niin että pieneksi aikaa sekosin kun olin kuunnbellut tosissaan. Nyt onneks sain moitittua vastaajan ja sanottua itselleniu enää liian älytöntä juttua kuunnella, niin säästy pahemmalta sekoamiselta.


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos mä olisin kuunnellut vastaaja tosissaan olisin seonnut ihan oikeesti, mulle joskus aiemmin sinne soittaessanio kävikin niin että pieneksi aikaa sekosin kun olin kuunnbellut tosissaan. Nyt onneks sain moitittua vastaajan ja sanottua itselleniu enää liian älytöntä juttua kuunnella, niin säästy pahemmalta sekoamiselta.


        ppoiuyyy

        vastaaja oli vielä juuri aluksi selittänyt että joillain on epärealistisia odotuksia että puhelimessa olisi psykiatrin palveluja vaikka heillä on vain puhelinvastaajan koulutus.
        NO mö sanoin että mä olen just ihmetellyt toisinpäinb aiemmin soittaessani että kuinka puhelinvastaajan koulutuksella olla olevinaan kaiken asiantuntijoita tietäen paremmin kuin s oittaja. No mutta se meni silti siihen, että hän ajatteli että vanhempieni ominaisuuksia josta aiheesta en edes ollut minä kiinnostunut vaan hän, että vanhemoieni ominaisuuksiin mulle lääkettä-
        MIks nää vanhemppieni ominaisuudet on niille vastaajille niin kauheen ongelmallinen juttu ?
        Jotain omaa projektiotaan, josta mä sain aiemmion todella körsiä.


        pojihjhhghhg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vastaaja oli vielä juuri aluksi selittänyt että joillain on epärealistisia odotuksia että puhelimessa olisi psykiatrin palveluja vaikka heillä on vain puhelinvastaajan koulutus.
        NO mö sanoin että mä olen just ihmetellyt toisinpäinb aiemmin soittaessani että kuinka puhelinvastaajan koulutuksella olla olevinaan kaiken asiantuntijoita tietäen paremmin kuin s oittaja. No mutta se meni silti siihen, että hän ajatteli että vanhempieni ominaisuuksia josta aiheesta en edes ollut minä kiinnostunut vaan hän, että vanhemoieni ominaisuuksiin mulle lääkettä-
        MIks nää vanhemppieni ominaisuudet on niille vastaajille niin kauheen ongelmallinen juttu ?
        Jotain omaa projektiotaan, josta mä sain aiemmion todella körsiä.


        pojihjhhghhg

        Ei kai nyt ylipäätään 50 vuotiaana tuossa mielessä niin suurta merkitystä ole v anhemnpien ominauisuuksilla.,


        ppouiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai nyt ylipäätään 50 vuotiaana tuossa mielessä niin suurta merkitystä ole v anhemnpien ominauisuuksilla.,


        ppouiuyyyy

        vaikka mun vanhemmilla olisi mitkä ominaisuudet ihan mitkä vaan , en mä tarvi siihen mitään lääkettä.
        KOska ihmisiäå on muutenkin alettu lääkitä toisten ihmisten ominaisuuksien perusteella ? Se olis myös lääketieteellisesti melkoinen moka, pysyttelisivät vaan niinä maallikkoina.


        ppoiuyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaikka mun vanhemmilla olisi mitkä ominaisuudet ihan mitkä vaan , en mä tarvi siihen mitään lääkettä.
        KOska ihmisiäå on muutenkin alettu lääkitä toisten ihmisten ominaisuuksien perusteella ? Se olis myös lääketieteellisesti melkoinen moka, pysyttelisivät vaan niinä maallikkoina.


        ppoiuyuuu

        joillain ei oma aivo toimi ja he projisoi sitä toisdeen.


        ppiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joillain ei oma aivo toimi ja he projisoi sitä toisdeen.


        ppiuuuyuy

        muutenkin ei 50 vuotiasalla enää ole mielessä mitkään isä äiti lapsuusjutut, vaan silloin jos on joku vanhempi kriisi se on enemmänkin kuolemaa kohti meneviä vanhuksia koskeva kriisi, eikö he edes tuota tajua.


        ppiuyuyyyhy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muutenkin ei 50 vuotiasalla enää ole mielessä mitkään isä äiti lapsuusjutut, vaan silloin jos on joku vanhempi kriisi se on enemmänkin kuolemaa kohti meneviä vanhuksia koskeva kriisi, eikö he edes tuota tajua.


        ppiuyuyyyhy

        mä en muutenkaan oikeen ymmöärrä semmosta psykologista lapsuuteen jämähtämistä...mua ei enää edes teini-iässä kiinnostanut millanen oli mun lapsuus ja mä ritisoin jo tuolloin psykologiaa joka pyörii lapsuuskysymysissä. mun mielrstä ne ei ole niiiiin oleellisia.


        ppiouyytyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä en muutenkaan oikeen ymmöärrä semmosta psykologista lapsuuteen jämähtämistä...mua ei enää edes teini-iässä kiinnostanut millanen oli mun lapsuus ja mä ritisoin jo tuolloin psykologiaa joka pyörii lapsuuskysymysissä. mun mielrstä ne ei ole niiiiin oleellisia.


        ppiouyytyyy

        mun mielkestä törkeääkin jos joku kriisipuhelinvastaaja johdattelee elämään jossain menneisyyden haamukuvissa lapsuudesta ja sillä välin vanhemmat kuolee vanhuuteen.
        Moraalitonta.


        ppiuygyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun mielkestä törkeääkin jos joku kriisipuhelinvastaaja johdattelee elämään jossain menneisyyden haamukuvissa lapsuudesta ja sillä välin vanhemmat kuolee vanhuuteen.
        Moraalitonta.


        ppiuygyh

        Moraalitinta manipulointia jota alan ola korviani myöden täynnä !

        ppoiuyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moraalitinta manipulointia jota alan ola korviani myöden täynnä !

        ppoiuyyuu

        OKsettavaa muutenkin enää tässä iässä käsitellä vanhempia tuommosessa mielessä niinkuin jonkun lapsen kohdalla, se tuntuu miltei henkiseltä pahoinpitelyltä-


        ppiuuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OKsettavaa muutenkin enää tässä iässä käsitellä vanhempia tuommosessa mielessä niinkuin jonkun lapsen kohdalla, se tuntuu miltei henkiseltä pahoinpitelyltä-


        ppiuuuyuu

        joltain terapeutilta puuttuu asiakkaista ja niitä yritetäänb manipuloida kenolla millä hyvänsä ?

        ppoiuuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joltain terapeutilta puuttuu asiakkaista ja niitä yritetäänb manipuloida kenolla millä hyvänsä ?

        ppoiuuyyyyy

        Sitä paitsi mun lapsuus oli ok,.

        Mä tanssin kaiket päivät balettia ja rakastin koiria,


        ppoiuuyuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä paitsi mun lapsuus oli ok,.

        Mä tanssin kaiket päivät balettia ja rakastin koiria,


        ppoiuuyuyyy

        Mulla on ihania muistoja lapsuudesta kuinka halusin ilahdittaa rakastamaani 75-vuotiasta balettiopettajatarta hyppäämällä niin korkealle että se tuntui että lensin,.,.,.


        ppoiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ihania muistoja lapsuudesta kuinka halusin ilahdittaa rakastamaani 75-vuotiasta balettiopettajatarta hyppäämällä niin korkealle että se tuntui että lensin,.,.,.


        ppoiiuuuuu

        Mulle tulee lapasduudesta ekana mieleen KUlttuuritalon balettisali Helsingissä.


        ppiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tulee lapasduudesta ekana mieleen KUlttuuritalon balettisali Helsingissä.


        ppiiuuuu

        Tokana tulee mieleen koirat. Vanhempia ei juuri esiinny lapsuusmuistoissa ...vain kuljettajana balettisalille ja silleen


        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokana tulee mieleen koirat. Vanhempia ei juuri esiinny lapsuusmuistoissa ...vain kuljettajana balettisalille ja silleen


        ppiuyyyy

        mua oksettaa kriisipuhelimessa jälkikäteen manipuloidut valheelliset lapsuusmuistot kun ei mun oikeissa muistoissa ole vahempia kuin vilauksilta


        ppoiuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mua oksettaa kriisipuhelimessa jälkikäteen manipuloidut valheelliset lapsuusmuistot kun ei mun oikeissa muistoissa ole vahempia kuin vilauksilta


        ppoiuyyyyy

        äidistä eka muisti joka tulee mieleen on äiti odottamassa pasilan asemalla kun tuun junalla niihen asti ja äiti vie Kulttuuritalolle


        ppiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äidistä eka muisti joka tulee mieleen on äiti odottamassa pasilan asemalla kun tuun junalla niihen asti ja äiti vie Kulttuuritalolle


        ppiuuyyy

        nää lapsuus jutut tuli ekan kerran käsittelyyn nyt 40-50 vuotiaana kun tuli s oitettua kriisipuhelimeen....vittua

        popiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nää lapsuus jutut tuli ekan kerran käsittelyyn nyt 40-50 vuotiaana kun tuli s oitettua kriisipuhelimeen....vittua

        popiuyyy

        ei mulla vittu ole mitään semmosta lapsuutta koskaan ollut mitä he kuvittelee...
        mun lapsuus oli balettia ja koiria, vanhemmilla oli sivurooli. paikasta toiseenb kuljettaja tulee ekana mieleen.


        ppiuyyyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei mulla vittu ole mitään semmosta lapsuutta koskaan ollut mitä he kuvittelee...
        mun lapsuus oli balettia ja koiria, vanhemmilla oli sivurooli. paikasta toiseenb kuljettaja tulee ekana mieleen.


        ppiuyyyyyu

        ei siinä niin kuljettajan ominaisuuksilla ole merkitystä, kunhan kuljettaa oikeaan paikkaan


        ppiuuyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei siinä niin kuljettajan ominaisuuksilla ole merkitystä, kunhan kuljettaa oikeaan paikkaan


        ppiuuyyuy

        ne kehitti mulle ylimääräisiä traumoja niissä puhelimissa niinkuin valemuistomanipuloijat oilessani hermostovaurioitunut...vittu


        ppoiuuyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne kehitti mulle ylimääräisiä traumoja niissä puhelimissa niinkuin valemuistomanipuloijat oilessani hermostovaurioitunut...vittu


        ppoiuuyuyuu

        mä siis inhoon semmosta psykologisiointia sydänjuuria myöden , pelkkä manipukointia, ..varsinkin kun sitä ei edes toteuteta tieteellisesti.


        ppoiuuuyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä siis inhoon semmosta psykologisiointia sydänjuuria myöden , pelkkä manipukointia, ..varsinkin kun sitä ei edes toteuteta tieteellisesti.


        ppoiuuuyyuyu

        tämmön en kritiikki se on joka tuottaa henkisesti valoisaa oloa...ihan kun alkaisi kohota vähän taivasta kohti....


        ppiuuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämmön en kritiikki se on joka tuottaa henkisesti valoisaa oloa...ihan kun alkaisi kohota vähän taivasta kohti....


        ppiuuuyuyu

        ne on ihan keksittyjä semmoset ylettömät siteet vanhempiin ja oksettavia.,, henkistä pahoinvointia tuottavia,.


        ppiiuuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne on ihan keksittyjä semmoset ylettömät siteet vanhempiin ja oksettavia.,, henkistä pahoinvointia tuottavia,.


        ppiiuuuuuu

        tää tuntuu todelliselta muistan ihan selvästi että mun kaosuus oli balettituntien odottamista. äidistä on muisto henkilönä joka kuljettaa sinne. ei sillä ole väliä vaika henkilö olis psykopaatti. psykopaattikin on ihan kelvollinen balettikouluun kuljettasja.


        pouyuytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne on ihan keksittyjä semmoset ylettömät siteet vanhempiin ja oksettavia.,, henkistä pahoinvointia tuottavia,.


        ppiiuuuuuu

        mut nyt enää en uskalla mennä äidin autoon kun tää psykologisointi äidistäni on käynyt niin hurjaksi kauhukohtauspeliksi. kiitos vaan.

        poiuuyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut nyt enää en uskalla mennä äidin autoon kun tää psykologisointi äidistäni on käynyt niin hurjaksi kauhukohtauspeliksi. kiitos vaan.

        poiuuyyyu

        mä oikeestaan mieluumminpidän itseäni balettiopettajieni kasvattamana kuin vanhempieni siis henkisesti....vanhemmat kasvatti mut vain fyysisesti


        ppiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä oikeestaan mieluumminpidän itseäni balettiopettajieni kasvattamana kuin vanhempieni siis henkisesti....vanhemmat kasvatti mut vain fyysisesti


        ppiiuuuuu

        MIks mun pitänyt nyt vanhana kärsiä 7 vuotta jotain vanhempisoopaa ?
        Ei mun sisin oo edes heidän kasvattama...ei varmalla ole....


        ppiouiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIks mun pitänyt nyt vanhana kärsiä 7 vuotta jotain vanhempisoopaa ?
        Ei mun sisin oo edes heidän kasvattama...ei varmalla ole....


        ppiouiuyyyy

        Gibrania luin 16-vuotiaana kuinka olen maailmankaikkeuden lapsi, en kuulu vanhemmilleni...


        ppiouuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gibrania luin 16-vuotiaana kuinka olen maailmankaikkeuden lapsi, en kuulu vanhemmilleni...


        ppiouuuu

        Lämmönen mun vanhempini lapseksi änkeäminen on tuntunut mulle henkiseltä väkivallalta,


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmönen mun vanhempini lapseksi änkeäminen on tuntunut mulle henkiseltä väkivallalta,


        ppoiiuuuu

        Mun olis helppoa unohtaa vanhempani kokonaan jos ei järkyttäis kuinka helppoa se olis...


        ppiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun olis helppoa unohtaa vanhempani kokonaan jos ei järkyttäis kuinka helppoa se olis...


        ppiuuuuu

        siis omasta puolestani helppoa...mutta empatian takia ei helppoa

        popuiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis omasta puolestani helppoa...mutta empatian takia ei helppoa

        popuiuyyy

        koska siis mulla ei ole koskaan ollutkaan heihin henkistä yhteyttä. se on fakta.


        ppoiiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koska siis mulla ei ole koskaan ollutkaan heihin henkistä yhteyttä. se on fakta.


        ppoiiuuuyu

        he on ruokkinut minut ja kuljettanut ja henkiset yhteydet on muihin asioihin. ...Jumalaan...taiteeseen...


        ppoiouuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        he on ruokkinut minut ja kuljettanut ja henkiset yhteydet on muihin asioihin. ...Jumalaan...taiteeseen...


        ppoiouuuuu

        isä toi minulle tänään maskeja ja toivomaani hunajaa ja sanoi "on edes tämä asia hoidettu".
        tuo on se maksimi mihin vanhempani pystyy ja on aina oillut....
        Mun ainoo "riippuvuus" heihin en sen heidän emotionaalisen huonon värähtelyn energeettinen vaikutus, joka vetää valitettavasti manalaa kohti


        ppoioiuuuyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        isä toi minulle tänään maskeja ja toivomaani hunajaa ja sanoi "on edes tämä asia hoidettu".
        tuo on se maksimi mihin vanhempani pystyy ja on aina oillut....
        Mun ainoo "riippuvuus" heihin en sen heidän emotionaalisen huonon värähtelyn energeettinen vaikutus, joka vetää valitettavasti manalaa kohti


        ppoioiuuuyyuy

        Koska siis hyvä energia on tietenkin rakkaudellista,,,


        ppiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska siis hyvä energia on tietenkin rakkaudellista,,,


        ppiiuuuuu

        Se on kauhun vastakohta...universaali henkinen rakkaus....



        ppioiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kauhun vastakohta...universaali henkinen rakkaus....



        ppioiuuyyyy

        se on varmaan eri ihmisille vähän erilaista...mulle sillä on mystinen vivahde...


        ppiouiuuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on varmaan eri ihmisille vähän erilaista...mulle sillä on mystinen vivahde...


        ppiouiuuyyu

        Ja kun mun vanhemmat ei vie sen rakkauden suuntaan...se on väärä suunta....


        ppiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun mun vanhemmat ei vie sen rakkauden suuntaan...se on väärä suunta....


        ppiuiuuu

        kun kävelee tiellä jonka tietää olevan väärä pelkää koko aika että tapahtuu jotain kamalaa ennenkuin ehtii oikeallle tielle,,,


        ppiuuuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun kävelee tiellä jonka tietää olevan väärä pelkää koko aika että tapahtuu jotain kamalaa ennenkuin ehtii oikeallle tielle,,,


        ppiuuuyuyuy

        meillä on mahdollisuus kiehtovaan mystiseen rakkauteen, on poelottavaa uhrata elämä ihmisille jotka ei tiedä mitä se on....


        ppiouuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meillä on mahdollisuus kiehtovaan mystiseen rakkauteen, on poelottavaa uhrata elämä ihmisille jotka ei tiedä mitä se on....


        ppiouuyyyy

        Minun läheisin ihminen sanoo minua "friikiksi", niin noh, ehkä olen...


        ppoiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun läheisin ihminen sanoo minua "friikiksi", niin noh, ehkä olen...


        ppoiiuuuuu

        sabnakirjan mukaan kummajainen jonkun asianinnokas harrastaja, ihailija


        ppioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sabnakirjan mukaan kummajainen jonkun asianinnokas harrastaja, ihailija


        ppioiuuu

        mut mö ymmörrän että jotkut tarvii semmosenb intensiivisen emotionaalisen ongelman tuottamaa j önnitystä koska se luo aivoissa fantasiaa joka peittää sitä faktaa kuinka pieniä oomme suuressa universumissa ja hetkellisiä täällä


        popiuuyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut mö ymmörrän että jotkut tarvii semmosenb intensiivisen emotionaalisen ongelman tuottamaa j önnitystä koska se luo aivoissa fantasiaa joka peittää sitä faktaa kuinka pieniä oomme suuressa universumissa ja hetkellisiä täällä


        popiuuyuuy

        mut mä ajattelen että jos ihmiset uskaltaisiu tiedosaa tuon pienen hetken suuressa uiniversuumissa, he haluisi käyttää sen rakastamiseen voimakkaasti,


        pouyyttyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut mä ajattelen että jos ihmiset uskaltaisiu tiedosaa tuon pienen hetken suuressa uiniversuumissa, he haluisi käyttää sen rakastamiseen voimakkaasti,


        pouyyttyyty

        äitiparka vanhenee lähtee täältä, eikä tajunnut elää sitä rakkautta joka tarjottiin.
        Mö sanon suoraan mun mielestä tyhmää niiltä joiltain ihmisiltä epätieteellisiltä psykologisoijilta pilkata mun rakkautta,. Ja äiti oarka ei tiedä mitä ajatella.,


        poiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äitiparka vanhenee lähtee täältä, eikä tajunnut elää sitä rakkautta joka tarjottiin.
        Mö sanon suoraan mun mielestä tyhmää niiltä joiltain ihmisiltä epätieteellisiltä psykologisoijilta pilkata mun rakkautta,. Ja äiti oarka ei tiedä mitä ajatella.,


        poiuuyyyy

        mä pidän tyhmänä sitä pilkkaa mitä mun rakkaus sai täälläkin, että kun muut ei halua sitä. olkooin haluamatta, ku eivät ymmärrä sen päälle. mutta ei se tarjottua asiaa huonoksi tee.


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä pidän tyhmänä sitä pilkkaa mitä mun rakkaus sai täälläkin, että kun muut ei halua sitä. olkooin haluamatta, ku eivät ymmärrä sen päälle. mutta ei se tarjottua asiaa huonoksi tee.


        ppoiuyyy

        Mä en ymmörrä sitä ettei ihmniset arvosta henkistä rakkautta vaikka melkeen kaikki muu on kovin katoavaista ja lyhytaikaista,


        ppouyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ymmörrä sitä ettei ihmniset arvosta henkistä rakkautta vaikka melkeen kaikki muu on kovin katoavaista ja lyhytaikaista,


        ppouyyyy

        Henkinen rakkaus on jotain mikä voi kestää kuolemankin ja pysyy kauniina nuorteena vanhana sairaana terveenä...
        se oin mun arvostuslistalla kärkipäässä


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen rakkaus on jotain mikä voi kestää kuolemankin ja pysyy kauniina nuorteena vanhana sairaana terveenä...
        se oin mun arvostuslistalla kärkipäässä


        ppoiuuu

        muinka kukaan voi edes kuvitella että loppua kohti menevällä vanhenavalla ihmisellä vois olla mitään parempaa kuin lapsensa rakkaus.
        Sen asia kyseenalaistaja nää "Auttajat" huijaavat sen asian osalta, varmuudella huijaavat.


        ppoiuyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muinka kukaan voi edes kuvitella että loppua kohti menevällä vanhenavalla ihmisellä vois olla mitään parempaa kuin lapsensa rakkaus.
        Sen asia kyseenalaistaja nää "Auttajat" huijaavat sen asian osalta, varmuudella huijaavat.


        ppoiuyuuu

        Pilkkaamalla hänen lapsensa rakkautta myös huijataan kyseistä vanhusta ja rankasti.


        ppoioiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkaamalla hänen lapsensa rakkautta myös huijataan kyseistä vanhusta ja rankasti.


        ppoioiuuuu

        Mulla on oikeus semmosiin elämänkokemuksiin ja muistoihin mitä mä olen oikeasti kokenut todellisuudessa, ei mihinkään puhelinvastaajien muokkaamaan versioon joka on ollut tehdä minut hulluksi.


        poiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on oikeus semmosiin elämänkokemuksiin ja muistoihin mitä mä olen oikeasti kokenut todellisuudessa, ei mihinkään puhelinvastaajien muokkaamaan versioon joka on ollut tehdä minut hulluksi.


        poiuyyyy

        Ainoastaan mun versio on esitettävissä johdonmukaisin perusteluin ja konkreettisin todistein.


        ppioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan mun versio on esitettävissä johdonmukaisin perusteluin ja konkreettisin todistein.


        ppioiuuu

        Ne jotka teoriassa uskoivat valeen voittoon ovat myös yrittäneet manipuloida minua valeilla.

        popiiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka teoriassa uskoivat valeen voittoon ovat myös yrittäneet manipuloida minua valeilla.

        popiiuuyy

        he onnistuivatkin siinä määrin että aloin nähdä kauhuvisiota valeen maailmassa.
        Selitinkin puhelinvastaajille kuinkavalepuheita on mahdoton visualisoida muina kuin "harhakuvina" luonnollisestikin. Koska jos se puhe ei ole totta, eo voi olla sen sisällöstä muodostettu visiokaan. Ne vastaajat vaan eivät kyenneet tajuamaan edes tätä logiikkaa, joka on varmasti looginen. Kun puhut totta siitä visualisoimasi kuva vastaa kuvaa todellisuudesta esimerkiksi videoituna. Kun puhuu valetta, siitä visualisoitu kuva on "harhakuva", joka ei vastaa mitään videokuvaa.

        popiuiuyhyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        he onnistuivatkin siinä määrin että aloin nähdä kauhuvisiota valeen maailmassa.
        Selitinkin puhelinvastaajille kuinkavalepuheita on mahdoton visualisoida muina kuin "harhakuvina" luonnollisestikin. Koska jos se puhe ei ole totta, eo voi olla sen sisällöstä muodostettu visiokaan. Ne vastaajat vaan eivät kyenneet tajuamaan edes tätä logiikkaa, joka on varmasti looginen. Kun puhut totta siitä visualisoimasi kuva vastaa kuvaa todellisuudesta esimerkiksi videoituna. Kun puhuu valetta, siitä visualisoitu kuva on "harhakuva", joka ei vastaa mitään videokuvaa.

        popiuiuyhyuyu

        Tuota edellakuvaamaani teoriaa kiistelin vuosia puhelinvastaajien kanssa. Heillä oli vaikeuksia hahmottaa tuota teoriaa, joka on mun mielestäö superyksinkertainen.


        popiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota edellakuvaamaani teoriaa kiistelin vuosia puhelinvastaajien kanssa. Heillä oli vaikeuksia hahmottaa tuota teoriaa, joka on mun mielestäö superyksinkertainen.


        popiuuyuy

        Ja koska minut painistettiin keskusteluihin, joissa sekoitettiin valeet ja todet puheet myös minun viseioistani muodostui sekavia mistä aiheutuneen hätäännytksen johdosta tulin jonkin verran riippuvaiseksi puhelimesta kun oli aina vain sekavampia visioita enkä enää olut varma mikä on totta ja siitä muodostui kasvava pelko ja lopulta kauhu. Jos puhutaan VAIN totta, myös visiot ovat selkeitä.

        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska minut painistettiin keskusteluihin, joissa sekoitettiin valeet ja todet puheet myös minun viseioistani muodostui sekavia mistä aiheutuneen hätäännytksen johdosta tulin jonkin verran riippuvaiseksi puhelimesta kun oli aina vain sekavampia visioita enkä enää olut varma mikä on totta ja siitä muodostui kasvava pelko ja lopulta kauhu. Jos puhutaan VAIN totta, myös visiot ovat selkeitä.

        ppoiuuuu

        Mä olen tän pelleilyn johdosta joutunut ihan ottamaan videokuvaa ja analysoinut sitä vertailleen puheiden sisällön tuottamiin visioihin, että onko niissä mitään yhteneväisyyttä. Juurikaan yhteneiväisyyttä ei vaikuta olevan.



        ppuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen tän pelleilyn johdosta joutunut ihan ottamaan videokuvaa ja analysoinut sitä vertailleen puheiden sisällön tuottamiin visioihin, että onko niissä mitään yhteneväisyyttä. Juurikaan yhteneiväisyyttä ei vaikuta olevan.



        ppuuyyy

        Tämmöisestä muodostuu ongel,ma voimakkaasti visuaaliselle henkilölle. Kun puhumme totta videokuvan terävät visualisaatiot ovat eduksi ajattelussa.
        Kun puhumme ja kuuntelemma paskaa ja valetta videokuvan tarkka visio siitä on voimakkaasti henkisesti kiduttava ja pelottava.


        poiuyyyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöisestä muodostuu ongel,ma voimakkaasti visuaaliselle henkilölle. Kun puhumme totta videokuvan terävät visualisaatiot ovat eduksi ajattelussa.
        Kun puhumme ja kuuntelemma paskaa ja valetta videokuvan tarkka visio siitä on voimakkaasti henkisesti kiduttava ja pelottava.


        poiuyyyuuy

        puhelinvastaaja piikkasi minua että miksi pelkään vaikka visio on täysin järjetön.
        Selitin hänelle että juuri siksi että se on järjetön. Hän ei ymmärtänyt.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puhelinvastaaja piikkasi minua että miksi pelkään vaikka visio on täysin järjetön.
        Selitin hänelle että juuri siksi että se on järjetön. Hän ei ymmärtänyt.


        ppiuuuu

        mutta itse nyt tänä aamuna tuntuu siltä että hieman alan ymmärtää.
        (kun äiti ei ole jokuseen päivään päässyt emotiobnaalisesti hyökkäilemään ja estämään loogista ajatteluani. )

        popiuuuu


      • Anonyymi

        Mikä puhe on totta sitä pystyy selvittämään vertaamalla materiaaliseen todellisuuteen, videokuvaan jne. Ja sitten analysoimalla perustelun loogisuutta ja johdonmukaisuutta jne.


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä puhe on totta sitä pystyy selvittämään vertaamalla materiaaliseen todellisuuteen, videokuvaan jne. Ja sitten analysoimalla perustelun loogisuutta ja johdonmukaisuutta jne.


        ppoiiuuu

        tällänen terävä viseiointikyky kuten mulla, se on lahja kun kommunikoi älykkäiden ja rehellisten ihmisten kanssa, mutta kirous kun kommunikoi hullujen tai valehtelevien kanssa. tästä on jo todisteitakin.


        ppoiiuuiuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tällänen terävä viseiointikyky kuten mulla, se on lahja kun kommunikoi älykkäiden ja rehellisten ihmisten kanssa, mutta kirous kun kommunikoi hullujen tai valehtelevien kanssa. tästä on jo todisteitakin.


        ppoiiuuiuii

        Ja jos sä otat aivoilla kuvaa todellisuudesta kuin kameralla ja puhut tuota visiota kuvaillen rehellisesti, puheestasi tulee keskivertoa paikkansapitävämpää. Kameramaista havainnointia esiintyy autismin kirjolla.


        ppouuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos sä otat aivoilla kuvaa todellisuudesta kuin kameralla ja puhut tuota visiota kuvaillen rehellisesti, puheestasi tulee keskivertoa paikkansapitävämpää. Kameramaista havainnointia esiintyy autismin kirjolla.


        ppouuyyyy

        ja jos tähän lisätään vielä se ettei henkilöllä ole muuta henkilökohtaista motiivia kuin todellisuuden selvillesaaminen mahdollisimman tutuudenmukaisesti.
        Jos hänen puhumisellaan toisille ihmisille ei ole ylipäätään muuta motiivia ollenkaan, tämä myös vähentää puheen sisällön vääristymistä.


        ppiouuuyu


      • Anonyymi

        Minullakin on valokuvantarkka muisti joistain kohtauksista, osa on impressionistisempaa... Olen samaa mieltä että tulee raja jolloin totuus on elinehto. Olemmehan seuranneet jo kuolemia joiden myötä totuus vasta valjennut. Niin ei tarvitsisi olla jos vain rakkautta ja välittämistä riittäisi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe