Susikyydit

Lieksassa kaupunginhallituksen puheenjohtaja lehtitiedon mukaan totesi susikyydeistä koululaisille aiheuttavan ylimääräisiä kustannuksia 11.000e kuukaudessa.
Olen kuitenkin tietoinen siitä,että tämän lukukauden loppuun ainoastaan tuo kyyti on järjestetty.
Mutta tiedän myöskin sen, että kyytijärjestelyt on muutenkin olleet päälaellaan,eli pienen esikoululaisen pitäisi aamupimeässä kulkea 1.5km tienvarteen ja iltapäivisin koulukyyti olisi kotiin. että siten noudatettaisiin noiden älykköjen suunnitelmia koulumatkan ajasta.
Kun olin erimieltä kuljetusjärjestelmästä jätin eriävän mielipiteen. koska näen asian vaativan järjestelmän uusimista.
On kuitenkin niin, että kuljetukset kilpailutetaan ja toimistoissa ei tunneta tarkoin asiaa joka asioista päättää ja lausuntoja jakelee etelän ihmiset.tuntematta paikallisia olosuhteita.Selväähän on että jos on katuvalot ja erilliset jalankulkutiet tunneleineen niin lapsen koulunkäynti on toista kun kulkea pimeällä tiellä jossa puutavara rekka- autot ja muu liikenne vilistää.
On selvää, että mielestäni tässä poljetaan lapsen oikeuksia turvalliseen elämään.
Mitä sitten todella päättäjät nyt tilanteesta arvelee se ei ole yksin susien syytä vaan todella me ihmiset olemme pahenpia susia lapsia kohtaan.

83

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten lähden koulun juhlaan nyt tänään

    • sääliksi.käy.lapsia

      Vieläkö make on apukoulussa? Laulat varmaan ja toiset peittelee korviaan!

    • glykolitehoaa

      Miksei nuo jotka syrjemmässä asuu saa hengiltä niitä pihasusia? Syöttäkää edes vaikka myrkkyä niille, kun ei niille saa kaatolupia!

    • Selittääkinkaiken

      Eikö koulussa ole yläikärajaa?Kävihän Uunokin toistaluokkaa vielä 18v.

      • Varsinaiseen asiaan ei sitten teillä ollut sanottavaa Miten Lieksassa toteutuu lasten oikeudet ja koulukyyditys?

        Sinänsä tilaisuus koulun joulujuhla oli hyvin mukava myös mummuille ja papoille seurata lasten ohjelmaa.
        On myöskin niin että olen opettanut myös henkilöitä työntekoon joilla ei ole edes apukoulua suoritettuna ja arvostan siten ihmisiä ja itsellä on myös monta ammatillista koulutusta takana ja edelleen toimin tehtävissä juuri täytin 70 vuotta
        Muuten olen esiintynyt myös taannoin koululaisille ja hyvin kuuntelivat. sen verran vain noihin sinun heittoihisi jos suomessa on laulajia karsinnoissa tuhannen ja nytkin olin SM finaalissa niin siihen saat sinäkin yrittää
        Sinänsä ehdin tilaisuuteen vaikka jälleen oli auton renkaassa havaittava reikä. Kiitos pojalleni olit vaihtanut juhlan aikana autoon renkaan ja pari uutta rengasta saan huomenna


      • pakkomikäpakko
        markkukorpinen kirjoitti:

        Varsinaiseen asiaan ei sitten teillä ollut sanottavaa Miten Lieksassa toteutuu lasten oikeudet ja koulukyyditys?

        Sinänsä tilaisuus koulun joulujuhla oli hyvin mukava myös mummuille ja papoille seurata lasten ohjelmaa.
        On myöskin niin että olen opettanut myös henkilöitä työntekoon joilla ei ole edes apukoulua suoritettuna ja arvostan siten ihmisiä ja itsellä on myös monta ammatillista koulutusta takana ja edelleen toimin tehtävissä juuri täytin 70 vuotta
        Muuten olen esiintynyt myös taannoin koululaisille ja hyvin kuuntelivat. sen verran vain noihin sinun heittoihisi jos suomessa on laulajia karsinnoissa tuhannen ja nytkin olin SM finaalissa niin siihen saat sinäkin yrittää
        Sinänsä ehdin tilaisuuteen vaikka jälleen oli auton renkaassa havaittava reikä. Kiitos pojalleni olit vaihtanut juhlan aikana autoon renkaan ja pari uutta rengasta saan huomenna

        Vielä kun toiset 70 vuotta laulelet, niin eiköhän tuloksiakin ala syntyä!
        Ja tottakait se on lasten kuunneltava kun ei saa poistua kesken päivän!
        Mutta luulen jos olisi saaneet valita, että mennäänkö jonnekkin muualle, vai kuunnellaanko karaokea, niin luulen että solisti olisi mylvähdellyt yksinään mullivainaan nuotilla!


      • Oli jälleen asiasta poikkeamista selvää on että nyt ei eletä enää tuota aikaa kun hiihdettiin kouluun silloin asukkaita oli näillä seuduilla ja kouluja oli tiheämmässä ja kouluun mentiin vasta ekaluokalle eikä esikoulua silloin tunnettu.
        Nyt savut on harvenneet ja tilalle on tullut sudet ja leikillisesti todeten piru ja palokärki.
        Edelleen kuitenkin totean sen,että suunnitelmat todella mättää ja kaikkia hyviä asioita ei ole otettu huomioon, ja nyt sitten parsitaan ja paikataan töppäyksiä tuon järjestelmän ontumisen vuoksi susikyyteineen ja niistäkin ollaan oltu hiljaa joten tuliko nyt sitten lipsahdus lehteen saakka


      • Miksi sitten yleensä ihmiset opiskelevat vielä kansalais ja työväenopistoissa hyvin monet ikäihmiset
        Eli oli hyvin lapsellista todeta tuosta yläikärajasta.Selvää on,että hyvin moni joutuu opiskelemaan vielä yli 50 uuden ammatin ja sisareni opiskeli aikanaan työn lomassa iltaoppikoulussa samaan aikaan ylioppilaaksi ja hallintotieteiden kandiksi 55 vuotiaana
        Kyllä näitä esimerkkejä on myös Lieksassa taannoin ollut
        On kuitenkin niitä henkilöitä joille äiti keittää velliä tuohon ikään saakka jotka ovat kovasti miestä yökaudet tietokoneella kiroillen kaikkea liikkuvaa ja toimivia ihmisiä


    • muisteluksena

      Niin se maailma muuttuu: Kun minä menin eskari-ikäisenä ekalle luokalle yhdessä vuotta vanhemman veljeni kanssa, meillä oli kuusi kilometriä koulumatkaa. Kärrytietä ja loppumatka maantietä. Olimme varmasti fyysisesti nykylapsia paremmassa kunnossa, kun kesät talvet ulkona telkuttiin. Tuli vaan tämä tosi juttu mieleeni.

      Lapsille kyydin järjestämistä en siis vastusta. Nykyisin on rahaa ja vehkeitä, joilla se tehdä. Minun lapseni eskariin vanhemmat veivät ja hakivat lapset, kun se ei ollut opetustoimessa, vaan päivähoidossa. Siitäkin on maailma jo muuttunut tosin ei kaikilla paikkakunnilla.

    • Tekstistälaulajatry

      Alfa tv:llä oli seniori karaoken finaali,vittu miten paskoja niin sanottuja laulajia!Lie tosi umpisurkeita ketkä ei viiden parhaan joukkoon pääse.Karaoken tarkoitushan on laulaa päinvittua ja se näkyy onnistuvan.Ei siihen tarvitse laulutunteja ottaa.

      • Noissa kisoissa en ole ollut lainkaan

        Mutta edelleen pitäisi pystyä puhumaan lasten oikeuksista turvalliseen elämään


    • ivöli

      Maksaisi syömisensä ruokailuissa! Tarkkailun alla jo pitkään !

      • Ketä tarkoitat ? Voinen varmuudella sinulle todeta, että minä en ole kuormasta syönyt ja koska pääosin valmistan ruokani itse ja myöskin maksan ostokseni kauppaan niin melkoinen väite on kirjoitus jos minua tarkoitat.
        Nyt olisi aika nopeasti asia korjata tuolta osin terveisin markku


      • edelleen kysyn nimimerkiltä ivölliltä ketä tarkoitit ? ja vastaatko kirjoituksestasi jos halusit tehdä minusta rosvon ? todella kirjoituksesi on täynnä niin valhetta.
        Mutta yksi asia on varmaa sain syntymäpäiväkseni lahjakortin jopa useampia ruokailuun ja annoin lahjakortin eteenpäin ja en siten käynyt ruokailussa .
        Eli oikein hyvää joulua joten tule syömään valmistan sinulle aterian koska tiedän olevani hyvä ruuan laittaja myös ja ihmiset elää vielä.
        Joten voinen haastaa monta tässäkin asiassa kisaamaan laulun lomassa kisaamaan joten siinäpä yksi haaste ja idea matkailun markkinointiin kuten aikanaan muikkukukon tekoon muikkumarkkinoilla vuosikymmenet sitten jossa olin mukana


    • siinäpäihmettelet

      Haasteesi laulusi tasosta on tasoa yhtäkuin kun alla oleva linkki joka kertoo sen, minkä ympärillä oleva yhteiskunta näkee sinun esiintymis- ja laulamistasosta. .
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Trubadurix

      • Hyvin lapsellista mutta se sinulle suotakoon en todella yhtään ihmettele vaan teen ja toimin edelleen ja Tammikuussa jälleen osallistun valtakunnallisiin kisoihin jonne olen karsinnoista päässyt ja toivotan sinulle Hyvää Joulua ja elämääsi valoisia päiviä


      • Silläetkehu
        markkukorpinen kirjoitti:

        Hyvin lapsellista mutta se sinulle suotakoon en todella yhtään ihmettele vaan teen ja toimin edelleen ja Tammikuussa jälleen osallistun valtakunnallisiin kisoihin jonne olen karsinnoista päässyt ja toivotan sinulle Hyvää Joulua ja elämääsi valoisia päiviä

        Siehän putosit viimevuonna?


      • En ole ollut lainkaan susikyydissä ja toivottavasti noissa autoissa on turvallisuus taattu eli ovet ja ja istuimet turvavyöt ja luotettava kuski
        Joten aihe on susikyyditys ja yleensä koulukuljetus


      • Mäputosin
        markkukorpinen kirjoitti:

        En ole ollut lainkaan susikyydissä ja toivottavasti noissa autoissa on turvallisuus taattu eli ovet ja ja istuimet turvavyöt ja luotettava kuski
        Joten aihe on susikyyditys ja yleensä koulukuljetus

        Niin että ei lapsetkin putoa alkumetreillä.


      • ddddddddddddd
        markkukorpinen kirjoitti:

        En ole ollut lainkaan susikyydissä ja toivottavasti noissa autoissa on turvallisuus taattu eli ovet ja ja istuimet turvavyöt ja luotettava kuski
        Joten aihe on susikyyditys ja yleensä koulukuljetus

        Ja toivottavasti ei ole peltiruuvi renkaassa!


      • ddddddddddddd kirjoitti:

        Ja toivottavasti ei ole peltiruuvi renkaassa!

        Joo pistetäänkö asia tutkimukseen tuoltakin osin, jos yleensä koskaan poliisit olisivat tasapuolisia asioita tutkimaan nyt lasku oli 155 .00 e


    • omakehuhaisee

      Missäpäs hommassa se korpinen ei mielestään ole muita parempi!
      Ainakin itsensä kehumisessa reilusti muita parempi, toiset ei noin paljon ilkeäisikään!

      • Minulla on sentään ryhtiä ja rehellisyyttä toimia omalla nimellä ja pitkään olen toiminut myös yhteisten asioiden hoidossa.
        Nyt on sitten kysymys lasten oikeuksista hyvään ja turvalliseen elämään jonka yhteiskunnan pitäisi toiminnassaan edistää Suomi on hyväksynyt lapsen oikeuksien julistuksen ja samoin myöskin vammaissjulistuksen yhdenvertaisuudesta että henkilöt voisivat toimia yhteiskunnassamme.Siksi meillä on jopa lapsiasiainvaltuutettu Suomessa ja Kunnissa on myös Nuorisovaltuusto ja myös vanhus ja vammaisneuvosto jossa viimeksimainituissa olen jäsenenä.


    • pissaakaaaakaaa

      Mulla on kakka housussa!

      • Oliko susikyyti niin jännittävä kokemus.Muistan kun pojat kisailivat ennenmuinoin koulutiella ja toinen tuumasi kotona kun jäi häviölle .että tuo kaveri tyrkkäsi lumihankeen ja paska rylähti housuun


      • Lieksan lehdessä oli omalla nimellaan tänään kirjoitus Paavo Ahonen joka ritisoi noita koulukyytejä ja nimenomaan susikyytien hintaa.
        Olen aikanaan jättänyt eriävän mielipiteen juuri siitä syystä,että virkamiehet ovat hyväksyneet aikaisemmin koulukyytin iltapäivisin kotiin mutta aamulla pienen lapsen pitää kävellä pimeässä pitkän matkan autolle ja sen jälkeen nousta kilpailutuksen tuomaan linja autoon. Eli minun ajatusmaailmaan ei tuo asia sovi kuten olen todennut.
        Jos ministeriö ei hyväksy susikyytejä niin varmaa on että osoitan jopa sormella nuo ne teki viisaat MK


    • Tarkkuuutta

      Eihän Paavo kritisoinut kuljetuksia vaan järjettömän kallista hintaa jonka hyväveli verkosto hyväksyi.

      • Lautakunnassaerimieltä

        Aivan oikein mutta kuitenkin tuo hinta muodostuu niistä kuljetuksista.
        Kuten olen todennut niin aluksi kuljetus on ollut siten järjestetty että pienen lapsen on pitänyt kulkea aamuin illoin tuon 1.5 km sitten Herrat viisaudessaan järjestivät kuljetuksen iltapäivisin kotiin koska pienelle lapselle koulumatkan aika ylittyi.
        Selvää on että silloin haetaa muutosta asiaan ja itse jätin tuosta aikaisemmasta päätöksestä eriävän mielipiteen juuri siksi että näin asiat siten että juuri aamulla kuljetus on tarpeen pimeällä mutta sitä ei kannatettu eli näin sitten saattaapi käydä että myöskään tuota susikyyti rahaa ei tule ja kuten totesin osoitan asioista päättäviä sormella kun ovat niin viisaita MK


      • Selkeästi Paavo kirjoituksessa kritisoi sitä että "kyliltä poistettiin koulukyytien pistokuljetukset koulukuljetukset toimivat haja asutusalueella vielä muutama vuosi sitten moitteetta" ja olen samaa mieltä nyt ollaan tilanteessa että tulee kustannuksia kun ollaan pakon edessä kun herrojen systeemi ei toimi


    • kampurakeke

      Minulla on kampura. Se johtuu siitä että en syönä lapsena sylitolia. Olis kannattanu. Nyt kärsin kampurasta. Lääkäri sanoo vain oisit syönä sylitolia. Törkee lääkäri.

      • Teehän volttia ilmassa ,eikö lääkäri siihen ohjeistanut


    • hahhahhhaaaa

      Hyvä markku kun käskit kampurahomon heittämään volttia!

    • suskot

      Taitaa olla niin että sivistyspuolen virkamiehet ite Sihvonen ja Ryynänen ovat toimillaan aiheuttaneet ns. susiongelman. Toivon, ettei ministeriötä heruisi eurookaan tämän tyhmyyden peittelemiseksi.

      • julikka1973

        sihvonen kertoo että kilpailutukselle ei ollut aikaa VOI HELEVETTI ois tehnyt 1 kk sopimuksen ja pistänyt kilpailutuksen käyntii oisin voinna kuskata 6000 e/kk


      • Eipä tietenkään voi asiaa tunnustaa eli sitä että alunperin halusivat mukamas säästää tehden sellaisen sopimuksen että lapsen esikoululaisenpitää kävellä linja autolle 1.5 km pimeässä jossa kulkee puutavara autoja .koska Linja auto ei aikataulullisesti ja muutenkaan se ei voi tuota tietä ajaa kotiin saakka.sitten tekivät uuden päätöksen joka on luettavissa pöytäkirjasta että kuljetus iltapäivisin taksilla kotiin.jätin eriävän mielipiteen pöytäkirjaan koska näin asian vaativat kokonaan toisenlaista esitystä ja tapaa toimia Sitten oli aluerehtori tehnyt päätöksen susikyydistä kun lausunto oli tullut petoasiantuntijoilta. se päätös syötettiin lautakunnalle ovelasti
        Eli siinä se jutun juuri on eli töppäyttä kerrassaan ja kasvattajilta asintuntijoilta jotka rikkovat mielestäni lapsen oikeuksia turvalliseen kasvuympäristöön johon suomi on sitoutunut YK julistuksen kautta.
        Vieläkö sitten uudessa sopimuskierroksessa töpeksitään samalla tavalla MK


    • piipertäjät.maksamaan

      Väärin tuo on tuhlata kaupungin varoja ylihinnoiteltuu kyyditykseen, syyllisten nimet olisi hyvä tietää jos ovat kunatvaaliehdokkaana, niin ei ääniä niille! Viherpiipertäjät piti mitättömänä susikyyditysten hintaa lieksan lehden jutussa? Eivätpähän tarjonneet rahaa kyytimaksuihin, vaikka susia pitäisi tarhata vielä enempi! On ne sairasta porukkaa!

      • Tänään sitten voi lukea Karjalaisesta mitä ministeriön virkamies toteaa. eli ei sentin senttiä petokyydityksiin.
        Eli selvää on että nyt on mukamas säästetty kun koulukyytit suunniteltiin tavan ihmisen järjen vastaisesti Lapsen esikoululaisen pitää aamulla kävellä 1.5km pimeässä ja sitten valituksen kautta rehtori esittää iltapäivisin koulukyytiä kotiin saakka että koulumatkan osuus ei ylittyisi yli 3 tuntia eli viranhaltijapäätökset on tehnyt aluerehtori susikyydistä kun hätä tuli.
        Selvää on että muuten rikottaisiin lapsen oikeuksia jotka on Suomi sitoutunut noudattamaan YK julistuksessa Mitä tähän toteaa sivistysjohtaja miten Lieksa noudattaa lapsen oikeuksia turvalliseen kasvuympäristöön kaupungin toimissa MK


      • alle kolmetoista vuotta olevalle raja on koulumatkan osalta 2.5 tuntia


      • Tutkintaan

        Ja varsinkin taitamattomat olivat hyväksymässä yli-kalliit kuljetus hinnat.Siinä saattoi hyväveli saada omaankin taskuun pikkuiset provikat.


    • Montako sudenkaatolupaa tuli Lieksaan tänä syksynä?

      • seurputtajamk

        Vastatkoon asiantuntijat mutta olisiko kaatoja lieksa nurmeksen alueella 4 laumasta mutta montako koiraa on menetetty?
        Mutta kuitenkin aloitukseni tarkoitus oli se,että virkamiesten toiminta on ollut todella tätä taustaa vasten heikkoa, eli todella sanon asian suoraan että jopa yritettiin mukamas säästää koulukyydeissä uhohtaen lapsen edun ja siten aiheutettiin koulukyytien lisäksi tuon ylimääräisen kustannuserän eli 11,000e kuukaudessa voi taivas totean tähän asiaan eikö todella joskus olisi paree kuunnella meikäläistä kun olla noin helevetin ylpeitä kuten nyt tääsen tuossa sote asiassa jossa halutaan toimia vain virkamiehille suopeiden henkilöiden valitsimiseksi kovalla kiireelä ilman todellista kuulemista ja vastoin kuntalakia MK


      • Olen tuon seurputtajan kirjoituksen kirjoittaja


    • Onkohan susilisä laskettu noihin kyytihintoihin,melko kalliilta kuulostaa.Haettavia lapsia tuskin montaa?Mätäsvaaran laumaan lisälupia haettiin niin kuin Markku tuossa taisi todetakkin.

      • Normaali taksin hinta? kuten virkamiehet ovat todenneet ilman kilpailutusta


      • Nyt on sitten herroilla ja rouvilla pelko persiissä siten,että manipulointia tehdään etten vaan tulisi edustajaksi siun soten neuvottelukuntaan vaikka edustan suurinta eläkeläisryhmää nyt vanhusneuvostossa ja olen myös mukanan vammaisneuvostossa aika ison porukan invalidien edustajana ja toimin lisäksi muissa eläkeläisjärjestöissä aktiivisesti ja pitkä kokemus sosiaali ja koulupuolen hallinnosta ja työntekijänä.
        Mutta valtuusto sitten päättää jatkuuko pelin politiiikka vai asiantuntemus ihmisten asioissa.MK


      • Kyllä viesti on luettu ja myös asialliselta naiselta tuli minua tukeva viesti ja esitys puolestani mutta katsotaan joka tapauksessa aika ikävää touhua viranhaltijalta


      • OiAikojatapoja
        markkukorpinen kirjoitti:

        Nyt on sitten herroilla ja rouvilla pelko persiissä siten,että manipulointia tehdään etten vaan tulisi edustajaksi siun soten neuvottelukuntaan vaikka edustan suurinta eläkeläisryhmää nyt vanhusneuvostossa ja olen myös mukanan vammaisneuvostossa aika ison porukan invalidien edustajana ja toimin lisäksi muissa eläkeläisjärjestöissä aktiivisesti ja pitkä kokemus sosiaali ja koulupuolen hallinnosta ja työntekijänä.
        Mutta valtuusto sitten päättää jatkuuko pelin politiiikka vai asiantuntemus ihmisten asioissa.MK

        Jos Korpinen sinne pääsee kuten on tyrkyllä omasta mielestään tällä palstalla kaikkine nikeneen , omien viestiensä mukaan, on maailman kirjat sekaisin.


      • Pääsit sitten jälleen aiheeseen.Maailmankirjat on todella sekaisin ilman minua. ja on myös muita ihmisiä kuten sinä joka toimit nimimerkin takaa jopa toisten nimimerkkiä varastaen joku


    • ex-Lieksalainen

      Ei ole normaali taksin hinta, vaan noin nelinkertainen normaaliin taksinhintaan nähden. Ryynänenhän kertoi, että reissuja ajetaan päivässä kolme (yski aamulla jossa molemmat lapset tulevat kouluun ja iltapäivällä molemmat omilla kyydeillä, kun ovat eri ikäisiä lapsia) ja kauimmainen asuaa 23km päässä. 23km taksireissun saa alta 50€ normaalisti, nyt niistä maksetaan n. 180€ per reissu. (kuukaudessa 20 koulupäivää x 3 reissu päivä). Se kuka tämän käsittämättömän törkeyden on hyväksynyt, kuuluisi joutua maksumieheksi itse ja viraltapantavaksi välittömästi.

      • seurputtaja

        Niin katso matka taksiasemalta egyttinkorpeen


      • seurputtaja

        Kuka tietää mikä on taksa keskussairaalan käynnistä edestakaisin jos yksin ajaa ilman kelan korvausta Lieksasta Joensuuhun


      • On kyllä todella aiheellista nyt Seijan porukan selvittää tarkastuslautakunnan toimesta tuo asia ja yleensä koulukuljetukset että lasten etu tulee huomioiduksi vai pitääkö asia viedä eteenpäin lapsiasiamiehelle Anna kaisa Aula ?


    • nähtyON

      Kyseinen asiahan selkiintyy sillä, kun paikalliset karhunmetsästäjät rahtaa alueelle lisää noita haaskoja. 1!!! ( Höljäkkä / Viekijärvi ) ja on niitä ympäri Lieksaa muuallakin.
      Niissä on mukava kesä- ja syysiltoina seurailla susien sekä karhujen askarointia haaskojen edessä. Kun jahtikausi loppuu, jätetään nämä kesyt pedot pyörimään kylien ympärille yhteiskunnan harteille ja maksettavaksi syntyneet kulut. Ilman vastuuta.
      Ne kesytetyt karhut mitä ei jahtikautena tapettu pyydettynä tilauksina näille seurojen maksaville asiakkaille.
      Kesyjen petojen suhteen ongelma ei ole kesyt pedot, vaan ongelma on se.
      Kuka ja Miksi ne kesytetään ja totutetaan ihmiseen. Vastaus löytyy ylempää.
      Kukahan ottaisi älyn käteensä ja laittaisi idiotismin seis.

      • Asiaa oli kirjoituksesi mutta kuitenkin kyseessä on nyt tuo koululaisten kuljetus lähinnä ja niistä syntyvät kuljetukset ja kustannukset Nyt on mielestäni keskusteltu julkisuudessa noista petoasioista kiilto silmissä eli metsästyksestä ja jopa kansanedustajat ovat unohtaneet pienet lapset kuten meidän virkamiehet jotka ovat päätöksiä tehneet ainoastaan vaan mukamas säästäen ja aiheuttaneet lisää kustannuksia kaupungille MK


      • lurppaLerpottaa
        markkukorpinen kirjoitti:

        Asiaa oli kirjoituksesi mutta kuitenkin kyseessä on nyt tuo koululaisten kuljetus lähinnä ja niistä syntyvät kuljetukset ja kustannukset Nyt on mielestäni keskusteltu julkisuudessa noista petoasioista kiilto silmissä eli metsästyksestä ja jopa kansanedustajat ovat unohtaneet pienet lapset kuten meidän virkamiehet jotka ovat päätöksiä tehneet ainoastaan vaan mukamas säästäen ja aiheuttaneet lisää kustannuksia kaupungille MK

        Sinulla on nyt lukutaidossa vikaa ja varsinkin luetun ymmärtämispuolella remmi luistaa ja pahasti. Aivan kuten Bernerillä tai Sipilällä.


      • Osaan kyllä lukea jopa rivien välistä mutta monet asiattomuudet päästän menemään bittimaailmaan tuhottavaksi.
        Edelleen totean sen seikan mistä olen useasti maininnut ja sitä et ole tajunnut koska sulla ei ole edes koskaan ollut sitä remmiä ja nyt ainakin pitäisi jo jakopään ketju vaihtaa ennenkuin moottori simahtaa kierrokset hykii jo. eli kun lähdit pilkkakirvestä heittämään niin ei minulta myöskään vitsit lopu vakavan asiankaan ollessa kyseessä
        Kyllä lasten asia ja perheiden hyvinvointi näissä asioissa pitää olla ensisijainen kuten olen todennut useasti mutta puhutaan silmät kiiluen muusta


    • nytlipesi

      Tuokeepa seuraavat haaskat torille sitten. Märäjälahdellahan ne jo onja olleet jo aikasa, ja Lieksanjoen takana ei pitäsi olla enää. Vai eikö pitäs olla. Kuinkas sitten ne Kalinan haaskat.
      Puhumattakaan Jamalin haaskoista.

      • Puhutaan haaskoista onko nämä maalla asuvat perheet ja pienet lapset sinun mielestä haaskoja?


      • nähtyOn
        markkukorpinen kirjoitti:

        Puhutaan haaskoista onko nämä maalla asuvat perheet ja pienet lapset sinun mielestä haaskoja?

        Korpinen tekee omassa mielessään hällä olevan koulutuksen ja luetun ymmärtämisen mukaisia kirjoituksia.
        On todella ironosinta että Korpiselle täytyy neuvoa mikä on haaska. Korpinen on kuitenkin antanut ymmärtää olevansa lähestulkoon maailman napa, viisaudessaan.


      • Jo oli jälleen kommentti!!! eli ajatukseni ymmärtäminen heittää reippaasti kirjoittajalla häränpyllyä jos sitäkään sanomaa käsittää.
        Mutta sanomani on selkeästi se että lapsen etu pitää olla ensinnäkin turvattu.


    • jullikka1972

      joensuun hankintatoimi on 25.1 polkassut käyntiin tarjouskilpailun susikyytien osalta...näyttää sitä aikaa kilpailutuksen tekemiselle löytyvän kun riittävästi julkisuutta on ja "hyvä veli verkosto"murenee tui tui

      • Olen samaa mieltä ja sen jo aikaisemmin todennut nyt vain peitellään töppäystä


    • Ggekyrpäjooseppi

      Vittuako kötisette muuta!
      Sihvonen oli jo virassaan, kun päätös tehtiin, eli hänen piikkiin tuo taksihomma menee!
      Saatanan lanttuaivot jo älytkää!
      Kun häly nousi asiasta, on kuulema tulossa parannusta ko asiaa,n eli yritys kilpailuttaa!
      Helkatin myöhässä päätäjillä lanttu leikkaa!

    • Heittikö joku kyydintarjoaja tuon 11000kk aivan hatusta ja sitten se vaan oli siinä?Huolestuttavaa verorahojen tuhlausta jos ei kukaan vaivautunut edes miettimään moista hintaa.

    • Meitähuijataan

      Susikyydeissä on on kysymys pikkurahoista.Paljonko menee rahaa menee "kunniakansaisten"elätykseen budjetista.Siis oikeasti.

    • dxsorolla

      Lieksassapa on tuo rahan jakaminen holtitonta? Nyt ovat takaamassa teollisuukylän lainaa, ja vasta paloi rahaa joptekin konkurssissa?
      Jos johonkin järjelliseen pitäisi olla, niin ei, kuten tuo Nurmekseen muuttava muoviyritys! Nurmes teki viisaasti kun rakentaa sille yritykselle sen hallin, saa työpaikkoja!

    • Säästöehdotus

      Mikähän vitunvirka teollisuuskylän johtajalla on?Firmoja ei tule ja jos tulee niin ajetaan pois.Eihän tuon ukon virka oo muuta kun tupakalla seisoo päivätpitkät ja sitähän se tekeekin.Siinä olisi kuluja vähemmäksi kun tuo virka lakkautettaisiin kun eihän tuolla mitään tulosvastuuta ole.

    • Pekka_Tuppurainen

      Kyllä Lieksalla on vara maksaa! Vaikka susikyydit on pientä maahanmuutto-ongelmaan verrattuna, niin kyllä 73t€ marras-toukokuun kyydeistä kuulostaa melko sikamaiselta tuhlaukselta. Kyllä taksimies Siposen kelpaa laittaa uutta mersua alle.

    • ettäsilleen

      Tätä susikyytiasaa pitäisi katsoa oikeusnäkökulmasta. Eli siitä mistä nämä ylimääriset kustannukset johtuvat. Liian suuresta susimäärästä. Tällöinhän suden suojelijat ovat vastuussa kustannuksista, jonka ovat omalla toiminnallaan aiheuttaneet. Nyt heidän suojeluharrastuksestaan koituvia haittakustannuksia valtio ei korvaa, joten ne menevät meidän kaupunkilaisten verorahoilla maksettaviksi. Susien suojelijat olisi saatava vastuuseen ja korvaamaan aiheuttamansa vahinko. Ja edelleen, jos Luonnonsuojeluliitto tai Pohjois-Karjalan luonnonsuojelupiiri tai tämän piirin sudensuojeluryhmä todetaan toimineen lain vastaisesti aiheuttamalla yhteiskunnalle kuluja, tulee tällaisen haitallisen toiminnan lopettamiseksi oikeuden määrätä uhkasakko. Uhkasakon tulee olla riittävän suuri, jotta sakolla olisi todellinen ehkäisevä vaikutus. Näihän menetellään muissakin asioissa.

      • Susimummo

        Ettäsilleen..eipä se Luonnonsuojeluliitto ole niille susille haaskoja levitellyt ympäri Lieksaa, vaan metsästäjät...jotka provosoivat ja kiihottavat susivihaan ja -pelkoon...Lapsilla on suurempia vaaroja tuolla tien päällä kuin sudet. Ei liikenteellisesti vaarallisen koulutien vuoksi taideta lapsia kuljettaa missään..mutta Lieksan typerykset suostuvat mihin vain...voi pyhä yksinkertaisuus. Irtokoiratkin on suurempi vaara meille kuin sudet...


      • Oikeamummo

        Haistahan sinä Susimummo pitkät .....t, äläkä tule sielta Etelä-Suomesta huutelemaan niitä susimainoksiasi! Kyllä täällä tiedetään, milloin sudet ovat tulleet liian hallitsevaksi haitaksi ja miksi!
        Ei niitä susia ole ollut haluamassa muut, kuin fanaattiset suojelijat, miksi siis ei laskukin siitä "ilosta" voisi langeta osaksenne? Vai onko tarkoitus huudella muualta ja antaa paikallisten maksella laskut, susifanaatikkojen pakkomielteisistä, utopistisistä, höyrypäisistä leikeistä?


      • Susimummo kirjoitti:

        Ettäsilleen..eipä se Luonnonsuojeluliitto ole niille susille haaskoja levitellyt ympäri Lieksaa, vaan metsästäjät...jotka provosoivat ja kiihottavat susivihaan ja -pelkoon...Lapsilla on suurempia vaaroja tuolla tien päällä kuin sudet. Ei liikenteellisesti vaarallisen koulutien vuoksi taideta lapsia kuljettaa missään..mutta Lieksan typerykset suostuvat mihin vain...voi pyhä yksinkertaisuus. Irtokoiratkin on suurempi vaara meille kuin sudet...

        Olen todennut asian mielestäni selkeästi että jos lapsen koulumatka ylittyy yli sallitun niin siinä ei susia tarvita eikä minkäänlaisia susimummoja nälvvimään meikeläistä koska näen lapsen edun enkä niinkää susimiesten tarpeitä etusijalla että pääsiosivät susien kanssa irvistelemään. siihen kyllä tarmoa riittää ja toisaalta hyvä mutta en näe myöskää noita sisikasvottomia hyvällä silmällä


      • Kustannukset johtuu herrojen toppäilyistä ja nyt vasta sitten ovat susikyyteihin järjestämässä uutta tarjouskilpailuia. Kalliita herroja ovat veronmaksajille ja untuvikot päättäjät


      • Nyt alkoi sitten housun persukset palaa kun uusi terjouskilpailu lehtitiedon mukaan tulee. Mutta olen sitä mieltä edelleen että jo alkujaan tuo koulukyyti oli huonosti tehty nyt sitten järjestetään susikyytejä silmän luumeeksi ja edelleen on sitten toinen koulukyyti josta puuttuu nämä oppilaat ,oletteko sen huomioineet että silmään kusetaan koko ajan virkamiesten ja tuon koulukyytien osalta näin peitellään töppäystä kun on hieman meteliä tullut


    • erämaata.ei.enää.ole

      Mites nämä luontomatkailu yrittäjät, onko niillä haaskoja?

    • lastensuojelija

      Lieksan lapsille täytyy rakentaa ilmanpaineella toimiva putkiposti koulun ja kodin välille. Olisi lapsetkin ajoissa koulussa ja ei olisi susi näykkinyt takapuolesta.

    • Lökäpöksymetättäjät

      Ja tulisi samalla putkinäkökin,niin kuin vanhemmillaan.

      • Oikeamummo

        Putkinäkökin on parempi vaihtoehto, kuin piiperöiden narsistinen ja pakkomielteinen halu leikkiä toisten hengellä.


    • liittoutunutluonto

      Kaikki haaskat tulisi kieltää metsistä, myös luonnostaan kuolleet eläimet kerättävä pois jos löytyy! Myös minkki, ja kettutarhoille luvatta menijät ammuttava, navettaan menevistä piiperöistä puhumattakkaan!

    • en.ole.keppihevonen

      Mitenkäs keppihevonen, keppihevonen, keppihevonen, pitääkö suojella kuin sutta?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1690
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1329
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1132
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      161
      1044
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1033
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe