Pelastumisen ehdot

AnteroOnninpoika

Jeesus Kristus on ilmoittanut yksinkertaiset pelastumisen ehdot: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!"
Se on Jumalan tahto ihmisiä kohtaan, sillä siksi Jeesus tuli maan päälle ihmiseksi, että hän pelastaisi jokaisen, joka häneen uskoo.
Hän sovitti ristillä sinun, minun ja meidän kaikkien synnit, mutta kaikki eivät Jeesusta vastaanota, vaan kääntävät hänelle selkänsä.

227

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asioitaseuraillut

      Ihminen ei katso napaansa pidemmälle. Ikuisuus on hetikohta ja turha ihminen vain miettii hetken iloja ja tarpeita.

      • Anonyymi

        Tuo parannukseen kehottaminen ei ole mikään pelastuksen reitti. Teoilla pelastumista kuvittelevat harhaoppiset haluavat niin kuvitella. Mutta se ei ole sitä, mitä Raamatussa oikeasti sanotaan. Pelastusta ei saada teoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo parannukseen kehottaminen ei ole mikään pelastuksen reitti. Teoilla pelastumista kuvittelevat harhaoppiset haluavat niin kuvitella. Mutta se ei ole sitä, mitä Raamatussa oikeasti sanotaan. Pelastusta ei saada teoilla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys

        Teoilla pelastumisen uskonto ei kristinuskoa.


      • Anonyymi

        Ihminen on tyhmä ja lyhytnäköinen olento!


    • Aamenaamenaamen

      Evankeliumi on selvä ja kirkas.

    • Jeesus.pelastaa

      Jeesus nimenomaan tahtoo pelastaa.

    • Selvät.sävelet

      Jeesus antoi selvät sävelet!

    • Karitsalleylistys

      Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"

    • Jeesukseenluottava

      Se, minkä Jeesus on säätänyt riittää.

      • Hänarmahtaa

        Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,


      • Hänarmahtaa
        Hänarmahtaa kirjoitti:

        Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

        Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, mutta autuas se, joka kurjia armahtaa!


      • Hänarmahtaa
        Hänarmahtaa kirjoitti:

        Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, mutta autuas se, joka kurjia armahtaa!

        Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."


    • Maanmatkalainen

      Kaikki haluaisivat taivaaseen, mutta harva haluaa kulkea sinne sitä ainoaa sinne johtavaa tietä.

    • Karitsanvoitto

      Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"

    • Etsikää

      Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

      • Hänarmahtaa

        Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani." Herra, minä etsin sinun kasvojasi.


      • Anonyymi

        Selvä kehoitus!


    • Jumalatahtoo

      joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

    • Huutavanhuuto

      Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

    • MiesJaUsko

      "että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;"

    • Jokainenmyösmä

      Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

      • Hänarmahtaa

        Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."


    • JokainenSana

      Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.

    • Verenturvissa

      jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

    • Verenkautta

      ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

      • Anonyymi

        ”Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.”
        2 Kor 6:1


    • Verenkautta

      meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

    • Verenmerkki

      Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.

    • Eiyksikäänjoudu

      Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.

      • Anonyymi

        "Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,"


      • Anonyymi

        Jumalaan me luotamme!


    • Eiyksikäänjoudu

      Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.

      • Hänarmahtaa

        Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."


    • Eiy

      Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

    • Eiyksikäänjoudu

      Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

    • Älkääantako

      Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

      • Hänarmahtaa

        Katso, niinkuin palvelijain silmät katsovat heidän isäntäinsä käsiin, ja niinkuin palvelijattaren silmät katsovat hänen emäntänsä käsiin, niin meidän silmämme katsovat Herran, meidän Jumalamme, puoleen, kunnes hän armahtaa meitä.


      • AamenkiitosJeesus

        "ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri."


    • Jeesusrakastaa

      Hän pelasti heidät vihamiehen kädestä ja lunasti heidät vihollisen vallasta.

    • Verenkautta

      Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.

    • Huutavanhuuto

      Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.

    • Ainauskollinen

      Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

      • Anonyymi

        Jumala on uskollinen!


    • Jumalaonlaupias

      Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

    • Armoriittää

      Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?

    • Hänpelasti

      hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'

    • Lopunlähetessä

      Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan.

    • toinenusko

      Ensinnäkin, me emme ole toisen ihmisen ikuisuusvartijoita ja emme voi sanoa toiselle: Siut kadotetaan mutta minäpä pelastun. Toisekseen, jumala armahtaa niitä, jotka häneen ovat yhteydessä. Esimerkiksi pitävät yhteyttä rukoilemalla. Kadottaminen ja kadotukseen joutuminen ovat kaksi eri asiaa.kadotusta sellaisena, kuin me sen tajuamme, ei ole kai olemassa, sillä kadotuskäsite on tullut tuhansia vuosia vanhasta paikasta, jossa poltettiin ruumiita ja roskia. Tuota paikkaa sanottiin tietojeni mukaan gehennaksi. Se sijaitsi jossain israelin alueella. Joten jumala ei polta ketään eikä grillaa, vaan on armahtava jumala ja ihminen kadotetaan, mutta ei joudu helvetin tuleen.

      • Siitä.tunnet.sä.uskovan

        Panee vähän epäilemään uskosi aitoutta, kun päästäisit uskomattomat noin helpolla. Oikean uskovaisenhan kuuluu povata kelvottomille epäuskoisille ikuista kidutusta helvetin tulessa, ja tuoda joka tilanteessa esiin omaa erinomaisuuttaan.


      • Jeesukseenluottava
        Siitä.tunnet.sä.uskovan kirjoitti:

        Panee vähän epäilemään uskosi aitoutta, kun päästäisit uskomattomat noin helpolla. Oikean uskovaisenhan kuuluu povata kelvottomille epäuskoisille ikuista kidutusta helvetin tulessa, ja tuoda joka tilanteessa esiin omaa erinomaisuuttaan.

        Sanon sivusta sen verran, että uskovan tunnistaa siitä, että hän turvautuu Jeesukseen, eikä omaan olemattomaan "erinomaisuuteensa". Itse en ainakaan ole mikään erinomainen, tavallinen kilvoittelija vain.


      • Anonyymi

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.


      • Anonyymi
        Jeesukseenluottava kirjoitti:

        Sanon sivusta sen verran, että uskovan tunnistaa siitä, että hän turvautuu Jeesukseen, eikä omaan olemattomaan "erinomaisuuteensa". Itse en ainakaan ole mikään erinomainen, tavallinen kilvoittelija vain.

        Kyllä jämpti on niin!


      • Anonyymi

        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."


    • Armonvarassa

      Jaakob vastasi: "Ei niin; jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ota minulta vastaan lahjani; sillä olenhan saanut nähdä sinun kasvosi, niinkuin nähdään Jumalan kasvot, ja sinä olet ottanut minut suosiollisesti vastaan.

      • Anonyymi

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."


    • Hänarmahtaa

      ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."

    • Hänarmahtaa

      Etsikää hyvää, älkääkä pahaa, että te eläisitte. Silloin Herra, Jumala Sebaot, on oleva teidän kanssanne, niinkuin te sanotte.

    • Jumalaonhyvä

      Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Sela. Jumala lähettää armonsa ja totuutensa.

    • Jumalaonhyvä

      Minun armollinen Jumalani käy minua kohden, Jumala antaa minun nähdä iloni vihollisistani.

      • Anonyymi

        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”


    • Jumalaonhyvä

      Hallitkoon hän iankaikkisesti Jumalan kasvojen edessä; säädä armo ja totuus häntä varjelemaan.

    • Jumalaonhyvä

      Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.

      • Anonyymi

        Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.


    • Jumalanonarmojatuomio

      Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.

      • Anonyymi

        Aamen!


    • Jumalanonarmojatuomio

      Vanhurskaus ja oikeus on sinun valtaistuimesi perustus, armo ja totuus käy sinun kasvojesi edellä.

    • Jumalanonarmojatuomio

      Armo ja totuus tapaavat toisensa täällä, vanhurskaus ja rauha antavat suuta toisillensa,

    • Jumalanonarmojatuomio

      sillä sinun armosi on suuri minua kohtaan, sinä olet pelastanut minun sieluni tuonelan syvyydestä.

    • Jumalanonarmojatuomio

      Että laupius ja totuus keskenänsä kohtaisivat: vanhurskaus ja rauha toinen toisellensa suuta antaisivat;

    • Jumalaanvoiluottaa

      Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni uskaltaa, ja sinun siipeis varjon alle minä turvaan siihenasti, että ahdistukset ohitse käyvät.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra, osoita meille armos, ja sinun autuutes anna meille.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja armollinen, sangen laupias kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Herran armo pysyy ijankaikkisesta ijankaikkiseen, hänen pelkääväistensä päälle, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsiin,

      • Anonyymi

        Jeesuksen armo on käsittämättömän hieno!


    • Jeesusarmahtaa

      Sillä niin korkia kuin taivas on maasta, antaa hän armonsa lisääntyä niille, jotka häntä pelkäävät.

    • kaikkitaieimitään

      Puuttuu se viimeinen kohta: ja ottakoon kukin kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen ja sitte vielä siihen liittyvä lupaus: niin te saatte Pyhän hengen lahjan. On vaikea tallustaa ilman pyhää henkeä, on vaikea pelastua kuollessaan ilman sitä. Uskova pelastuu vasta silloin, kun maa jää taakse.

      1 Piet. 1:5
      jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.

      1 Piet. 2:2
      ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,

      • Todellahienolupaus

        Todella hieno lupaus!


    • Jeesusarmahtaa

      Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa muiston; armollinen ja laupias on Herra.

    • Jeesusarmahtaa

      Minä rukoilen sinua kumartuneena sinun pyhään temppeliisi päin ja kiitän sinun nimeäsi sinun armosi ja totuutesi tähden; sillä sinä olet osoittanut, että sinun lupauksesi on suuri yli kaiken, mitä sinun nimesi ilmoittaa.

      • Anonyymi

        Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"


    • 621

      Parhaa ehdot ja sovitusveret löydät Hartaanselältä.

      • Anonyymi

        Niinkö Teuvo?


    • Jeesusarmahtaa

      Herra vie minun asiani päätökseen. Herra, sinun armosi pysyy iankaikkisesti; älä jätä kesken kättesi työtä.

      • Zemppiä

        Ei kai palstan vatkaaja osoita uupumuksen merkkejä, kun aikaan saannoksesi jäävät nykyään aika vaatimattomiksi?


      • Höyryäputkeen
        Zemppiä kirjoitti:

        Ei kai palstan vatkaaja osoita uupumuksen merkkejä, kun aikaan saannoksesi jäävät nykyään aika vaatimattomiksi?

        Vielä mitä! Kiitos kannustuksesta!


      • Anonyymi
        Höyryäputkeen kirjoitti:

        Vielä mitä! Kiitos kannustuksesta!

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."


      • Anonyymi

        ”Minun armollinen Jumalani käy minua kohden, Jumala antaa minun nähdä iloni vihollisistani.”


      • Anonyymi
        Zemppiä kirjoitti:

        Ei kai palstan vatkaaja osoita uupumuksen merkkejä, kun aikaan saannoksesi jäävät nykyään aika vaatimattomiksi?

        Niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Minun armollinen Jumalani käy minua kohden, Jumala antaa minun nähdä iloni vihollisistani.”

        Jumala pitää omistansa huolen!


      • Anonyymi
        Höyryäputkeen kirjoitti:

        Vielä mitä! Kiitos kannustuksesta!

        Eipä kestä!


    • Jeesusarmahtaa

      Suo minun varhain kuulla sinun armojas, sillä sinuun minä toivon: ilmoita minulle tie, jota minä käyn; sillä minä ylennän sieluni sinun tykös.

      • Anonyymi

        "Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina."

        "Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä"


    • Jeesusarmahtaa

      Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa.

      • Aamenaamenaamen

        Aamen!!!


    • Jeesuksenonarmojatuomio

      Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset.

      • Anonyymi

        "Muista, Herra, laupiuttas ja hyvyyttäs, joka maailman alusta on ollut."


      • Anonyymi

        "Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."

        Tällainenko se sinun armahtasi on?


        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
        4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
        1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
        Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
        Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
        Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainenko se sinun armahtasi on?


        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
        4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
        1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
        Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
        Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
        Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

        Me emme ymmärrä kaikkea läheskään, mutta Juman on myös tuomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme ymmärrä kaikkea läheskään, mutta Juman on myös tuomio.

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme ymmärrä kaikkea läheskään, mutta Juman on myös tuomio.

        "Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        Siihen saamme luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainenko se sinun armahtasi on?


        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
        4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
        1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
        Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
        Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
        Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

        ”Sillä kuka muu on Jumala paitsi Herra, ja kuka muu on pelastuksen kallio paitsi meidän Jumalamme?”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme ymmärrä kaikkea läheskään, mutta Juman on myös tuomio.

        Nimeomaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme ymmärrä kaikkea läheskään, mutta Juman on myös tuomio.

        ”Herra on armollinen ja vanhurskas, meidän Jumalamme on laupias.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen saamme luottaa.

        Jo vain!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."

        Suuri on Jumalan armo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme ymmärrä kaikkea läheskään, mutta Juman on myös tuomio.

        Jumalan on tuomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Sillä kuka muu on Jumala paitsi Herra, ja kuka muu on pelastuksen kallio paitsi meidän Jumalamme?”

        Aamen kiitos Jeesus!


    • Jeesusarmahtaa

      Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta.

      • Anonyymi

        "Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."


    • nsdiasdn

      Mistä te tiedätte,onko tuo kaikki totta? jopa vatikaanissakin on sanottu,että jeesuksen tarina on huuhaata (vatikaanissa muuten palvotaan varmaankin luciferia) ? Uskon itse kuitenkin ,että jeesus on ihan oikea historiallinen henkilö,mutta en usko kaikkiin tarinoihin hänestä,enkä siihen,että hän olisi jumalan ainoa poika.

      Mua on aina ihmettäny se,että kaikki kilpailee siitä,kenen uskonto on oikeassa,paitsi poikkeuksena buddhalaisuus,joka kunnioittaa kaikkia uskontoja eikä tuomitse. Omasta mielestä jumala asuu meissä kaikissa ja me kaikki ollaan lähtösin samasta lähteestä,eli luojasta. Kaikista järkevin mun mielestä. Sori jos loukkasin jotain.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

      • Anonyymi

        Aamen!


    • Jeesusarmahtaa

      Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

      • Anonyymi

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        Armoa herra sinä köyhän kurittaja! 😱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        ”Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        ”jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.”

        ”Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.”

        Niinpä, verensä kautta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Armoa herra sinä köyhän kurittaja! 😱

        Kui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.”

        Ihana autuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.”

        Niinpä! ”Kolikolla” on aina molemmat puolensa.


    • Jeesusarmahtaa

      niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

    • Jeesusarmahtaa

      Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.

      • Anonyymi

        Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.”


    • Jeesusarmahtaa

      Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:

      • AamenkiitosJeesus

        Katso, kämmenen leveydeksi sinä teit minun päiväni, ja minun elämäni on sinun edessäsi niinkuin ei mitään. Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset, kuinka lujina seisokootkin.


      • Anonyymi

        ”Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.”


      • Anonyymi

        ”Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.”

        Se on huomattu!


    • Jeesusarmahtaa

      Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.

      • Anonyymi

        Eli hän ei niitä enää muistele!


    • Jeesusarmahtaa

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

      • Anonyymi

        "Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."


    • Jeesusarmahtaa

      Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

    • Jeesusarmahtaa

      Niin sinun pitää tietämän, että Herra sinun Jumalas on Jumala, uskollinen Jumala, pitäväinen liiton ja laupiuden niiden kanssa, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä, tuhanteen polveen,

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

    • Sylkykuppi

      Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.

    • Jeesusarmahtaa

      ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

      • Anonyymi

        ”Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,”


    • Jeesusarmahtaa

      Peljätkää vain Herraa ja palvelkaa häntä uskollisesti kaikesta sydämestänne. Sillä katsokaa, kuinka suuria hän on teille tehnyt.

    • Jeesusarmahtaa

      Sinä päivänä Mooses vannoi sanoen: 'Totisesti, se maa, johon sinä olet jalkasi astunut, on tuleva sinulle ja sinun lapsillesi perintöosaksi ikiaikoihin asti, koska sinä olet uskollisesti seurannut Herraa, minun Jumalaani.'

    • Jeesusarmahtaa

      Sinä olet sen nähnyt, sillä sinä havaitset vaivan ja tuskan, ja sinä otat sen oman kätesi huomaan; sinulle onneton uskoo asiansa, sinä olet orpojen auttaja.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

    • Jeesusarmahtaa

      Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja minä annan teille armon, niin että hän teitä armahtaa ja antaa teidän palata takaisin maahanne.

    • Jeesusarmahtaa

      Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

    • Jeesusarmahtaa

      Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan."

    • AamenkiitosJeesus

      Herra tuntee nuhteettomain päivät, ja heidän perintönsä pysyy iankaikkisesti.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

    • AamenkiitosJeesus

      Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

    • AamenkiitosJeesus

      Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

    • Kysyväisin

      Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

      • Anonyymi

        ”Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.”
        Aamen!


    • Totuuttapalstalle

      Sillä Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala. Hän ei jätä sinua eikä hukuta sinua; hän ei unhota sinun isiesi kanssa tekemäänsä liittoa, jonka hän on heille valalla vahvistanut.

      • Anonyymi

        Aamen!


    • AamenkiitosJeesus

      Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta sinä suuressa laupeudessasi et tehnyt loppua heistä etkä hyljännyt heitä; sillä sinä olet armahtavainen ja laupias Jumala.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."

    • AamenkiitosJeesus

      Laupeus ja uskollisuus älkööt hyljätkö sinua. Sido ne kaulaasi, kirjoita ne sydämesi tauluun,

    • AamenkiitosJeesus

      He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

    • AamenkiitosJeesus

      Näin sanoo Herra: Niinkuin paimen saa pelastetuksi leijonan kidasta pari sääriluuta tai kappaleen korvaa, niin pelastuu israelilaisiakin, niitä, jotka istuvat Samariassa sohvankulmassa ja kirjosilkkisellä leposijalla.

      • Anonyymi

        Heistä pelastuu jäännös armon valinnan mukaan.


    • AamenkiitosJeesus

      Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne. Amen.

    • AamenkiitosJeesus

      Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

      • oipoi

        BS.
        Vai loitsuja manaamalla taivaisiin. Enpä oikein usko.


    • AamenkiitosJeesus

      Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta armossasi sinä johdatit lunastamaasi kansaa, sinä veit sen voimallasi pyhään asuntoosi.

    • oipoi

      Vapahtaja olet sinä. Et tarvitse mitään pelastusta tai jumalaa saatikka AU-lasta puhemieheksi.
      Usko lakia ja ainakin välillä itseesi. Luopumalla uskonnosta luovut myös synnin syyllisyydestä. Taivaita ei tavoitella ja helvettiäkään ei ole, paitsi turhan vilkkaassa mielikuvituksessa.

    • AamenkiitosJeesus

      Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.

    • AamenkiitosJeesus

      Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."

    • tehkää_syntiä

      Viimeisellä hetkellä voi hyvin pyytää syntejään anteeksi. Sitä ennen antaa palaa vaan.

      Olkaa kuin USA:n asevoimat, joka tappaa ja raiskaa mielin määrin ilmoiittaen jumalan olevan heidän puolellaan. Muunmuassa tappaminen on raamatussa kielletty.

      • Jeesukseenluottava

        Ihminen on tyhmä, jos luulee voivansa huijata kaikkitietävää Jumalaa. Eikä ihminen voi edes pelastua, jos Jumala ei anna kutsua pelastukseen.


      • Luottamus.horjuu
        Jeesukseenluottava kirjoitti:

        Ihminen on tyhmä, jos luulee voivansa huijata kaikkitietävää Jumalaa. Eikä ihminen voi edes pelastua, jos Jumala ei anna kutsua pelastukseen.

        Niinhän ne meuhkas sota-aikana Saksalaiset ja Suomalaisetkin, että Jumala kanssamme. Jumalan joukkue kärsi kuitenkin nöyryyttävän tappion.


    • AamenkiitosJeesus

      Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

    • AamenkiitosJeesus

      4.1.2018 10:06
      Etkö voisi jollakin nimimerkillä herjata ja vihata itseäsi, jotta voisit ylpeillä taivastilisi kasvamisesta, kuten pois jahtaamasi entinen ystäväsi:

      "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
      Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

      Sen, minkä teet toisille, tee se myös itsellesi.

    • AamenkiitosJeesus

      Joka on vakaa vanhurskaudessa, saa elämän; mutta joka pahaa tavoittaa, saa kuoleman.

      • Päässä.laskien

        Sinä ilmeisesti olet "vakaa vanhurskaudessa". Kai sinunkin pitää silti välillä kuolla, mutenhan sinulle kertyisi kaksi elämää.


      • Anonyymi
        Päässä.laskien kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti olet "vakaa vanhurskaudessa". Kai sinunkin pitää silti välillä kuolla, mutenhan sinulle kertyisi kaksi elämää.

        Meidän oma pikku vanhuksemme on tehnyt saman tempun lukuisia kertoja.
        Tämä temppu noudattaa aina samaa kaavaa.
        Tämä kaava menee seuraavanlaisesti:
        Ensin hän mahtipontisesti, omalla nimimerkillään ilmoittaa vetäytyvänsä palstalta. Me kaikki olemme toki uskovamme hänen ilmoituksensa. Kyllähän hän nyt sentään sanansa pitää! No, annahan olla, hän alkaa kuitenkin kirjoittamaan anonyyminä ja tekeytyy ihailijaksi ja kannattajaksi, siis itsensä ihailijaksi! Me olemme taas uskovinamme, että hänellä on tällaisia ihailijoita, toki, toki, mitenkäs muuten.
        Sitten lopulta hän ilmestyy takaisin, täysin sen ”pyhän” lupauksen unohtaneensa, jonka hän uljaasti antoi.
        Näin tulee käymään nytkin!


    • AamenkiitosJeesus

      Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

    • AamenkiitosJeesus

      Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.

    • AamenkiitosJeesus

      Jotka taistelevat Herraa vastaan, ne joutuvat kauhun valtaan; hän jylisee taivaasta heidän ylitsensä. Herra tuomitsee maan ääret; hän antaa vallan kuninkaallensa ja korottaa korkealle voideltunsa sarven."

    • AamenkiitosJeesus

      Sanokaa pakanain seassa: "Herra on kuningas." Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju. Hän tuomitsee kansat oikeuden mukaan.

    • AamenkiitosJeesus

      Kiitos Jeesus pelastuksesta!

    • Aamenaamenaamen

      Kunpa kaikki tekisivät parannuksen ja uskoisivat Jeesukseen!

    • Aamenaamenaamen

      Todella murheellista on se, että ihmiset kääntävät Jeesukselle ja armolle selkänsä!

      • Traagistatosiaan

        Se on totta ja traagista!


      • Tosiaan.traagista
        Traagistatosiaan kirjoitti:

        Se on totta ja traagista!

        Todella JÄRRRKYTÄVÄÄ on se havaita!!!


    • AamenkiitosJeesus

      Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.

    • AamenkiitosJeesus

      "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

    • AamenkiitosJeesus

      "Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus"

    • AamenkiitosJeesus

      "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

    • Anonyymi

      "Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."

    • Anonyymi

      "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

    • Anonyymi

      Sitten on myös uskovia, joilla on esittää komea hengellinen cv. Paljon tekoja ja sen mukana paljon itseriittoisuutta ja sen mukana kovasyfämisyyttä huonompia kohtaan. Nämä ihmiset ovat unohtaneet, että ihminen pelastuu vain Jeesuksen sovitustyön ja sen kautta tulevan armon kautta.

      • Anonyymi

        Kovasydämisyyttä, piti sanoa.


      • Anonyymi

        Aamenta pukkaa. "hengellinen cv" , hyvin sanottu.


    • Anonyymi

      "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

    • Anonyymi

      "Sillä Herra hankkii oikeuden kansalleen ja armahtaa palvelijoitansa."

      • Anonyymi

        Armoa herra, sinä köyhän kurittaja!


    • Anonyymi

      ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista"

    • Anonyymi

      "Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen."

    • Anonyymi

      "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."

    • Asia on harvinaisen selvä. Mikä on kysymys ?

    • Yksi asia vaivaa. Ihmiset, nekin jotka luulevat jotain ovat hukanneet jumalan.

    • En tarkoita kadonneita, vaan uskovaisia. Jos oikea elämä on hukassa ei mitenkään voi sovittaa Jumalaa siihen. Jeesus antoi armahduksen. Jumala elämän.

    • Anonyymi

      Kiitos Jeesus!

    • Anonyymi

      Joh.3:3--> Jeesus puhuu Nikodemukselle uudestisyntymisen välttämättömyydestä.

      Uudesti synnytään, kun rukouksessa pyydetään syntejä anteeksi, uskotaan Golgatan sovitustyöhön. Pyydetään Jeesusta oman elämän Herraksi ja vapahtajaksi, sydämeen (tunne,tahtokeskus).

      sen voi omin sanoin rukoilla tai vaikka näin;

      Jeesus Kiitos että kuolit myös minun syntieni tähden,
      tunnustan sinulle pahat tekoni, ajatukseni ja asenteeni.
      Puhdista minut syntitottumuksistani ja vapauta minut elämäään puhdasta ja Pyhää elämää,
      Tule Jeesus minun sydämeen Pyhän Hengen kautta Herraksi ja Vapahtajaksi. Opeta minua kuulemaan äänesi ja näkemään johdatuksesi ja tuntemaan sinun Sanaasi. Jeesus sinun nimessäsi . Aamen

    • Anonyymi

      Toista vuorokautta kulunut, eikä ainuttakaan kommenttia? Tarkoittaako tämä, että evankeliumin levitys on saatettu loppuun?😲

      • Anonyymi

        Aikanaan pari kolme tyyppiä sai savustettua ulos, palstalle aktiivisesti kirjoitelleen vanhemman herrasmiehen.
        Kun tämä kyseinen ihminen poistui palstalta kommentointi tyrehtyi lähes kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikanaan pari kolme tyyppiä sai savustettua ulos, palstalle aktiivisesti kirjoitelleen vanhemman herrasmiehen.
        Kun tämä kyseinen ihminen poistui palstalta kommentointi tyrehtyi lähes kokonaan.

        Vanhemman herrasmiehen 😂


    • Anonyymi

      "Jeesus Kristus on ilmoittanut yksinkertaiset pelastumisen ehdot: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!""

      Mutta eihän ihminen voi omilla valinnoillaan mitään parannusta tehdä jos Jumala ei kutsu!

      • Anonyymi

        Uudestisyntymätön ei halua tehdä parannusta.
        Raamatullinen usko on myös tekoja ja apostolit olivat toimenmiehiä.
        Teot uskossa lähtevät rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäisiin.

        Jeesus kävi esimerkkinä Johanneksen parannuksen kasteella.


    • Tie elämään on Jeesus niin kun hän sanookin,hänessä on elämä.

    • Pelastumisen ehto on usko evankeljumiin.uskon lahjoitta jumala joka on luonut kainen tämäntainvaan alla.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe