joulu ja joulun vietto on turhaa

muksula

Miksikö näin? Syitä on monia. Ensiksikin se on nykyään täysin kaupallinen, parhaimmillaan joulua ruvetaan hössötttämään jo lokakuussa, tipetapit ja tonttu-ukko kappaleet rupee soimaan kaupoissa loka- marraskuussa ja sitä kilkutinta joutuu kuuntelemaan 2-3 kuukautta, postilaatikko on pullollaan superhyper kauppojen mainoksia jossa houkutellaan ostamaan nyt ja maksa juhannuksena. Tämä niin sanottu pakollinen joulu on tosi raskasta monille varsinkin vähävaraisille ja monelle muulle kun pitää miettiä mitä ostaa kellekkin ja edullista ei voi ostaa, pitää olla kallista ja sitten mennään vaihtamaan. Sitten jotkut sanoo että joulu on lapsia varten kun ne haluu tai vaatii!! Paskan marjat. Tosi asia on ettei lapset tiedä joulusta mitään ellei AIKUISET sitä hössötä. Ja sitten toi pukki puoli. Lapsille valehdellaan että pukki tuo lahjoja ja että jos ei ole kiltti niin pukki ei tuo lahjoja. Haloo! Kuka ne ostaa ja kuka ne lahjat maksaa? On se raskasta kun jotkut ei saa lahjoja kun kerran tai kaksi vuodessa. Meidän tenavat saavat lahjoja silloin kun meistä vanhemmista tuntuu ja haluamme niitä antaa ja ovat olleet iloisia kun ovat, ei siihen ole joulua tarvittu. Toinen asia on joulu ruoka, mikä ihmeen jouluruoka? Ja saa syödä niin paljon kuin haluaa ja koko yön? kinkkua, peruna,-porkkana ym laatikoita saa joka päivä jos haluaa. Jaa-a joillakin on kovaa jos muulloin ei saa syödä, ja niin paljon kuin jaksaa ja saati yöllä. Kyllä meillä ainakin saa syödä vaikka 365 päinänä niin paljon kuin jaksaa ja vielläpä yöllä jos siltä tuntuu, ei siihenkään ole joulua tarvittu ja joka päivä on ruokaa ollut pöydässä.
Samaan kastiin menee niin isän- ja äitien kuin kummien mummien päivät kaikki jonnin joutavat kissan ristiäis päivät sais lopettaa. Voi sitä veittää muulloinkin lapsien, sukulaisten ja ystävien kanssa aikaa ja nauttia yhdesssä olosta, eikä ole stressiä ja hermot kireällä.

15

1560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilainkaanturha68v

      Joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta-joulurauha löytyy sydämestä,lainatakseni Katrihelenan laulamaa joululaulua.
      Joulu on tosi ihanaa aikaa-miksi joku pilaa joulumielensä noilla kertomillasi asioilla.
      Mutta,kun on aivan taivaallista pukea koti joulutunnelmaan ,leipoa joulupullia ja torttuja,ostaa lahjat lähimmilleen ihania lahjoja .Se kinkun tuoksu ahh.------päälle päätteeksi viettää joulu juuri niiden ihmisten kannssa joista pitää.Ei mitään negaatioita.

    • turhaahössötystä

      hyvä aloitus

    • Magisteri

      Nythän se on jo ohi. Jätä jatkossa joulu viettämättä, mutta anna niiden viettää, jotka haluavat.

      • karppa-2

        Nimimerkki Magisterille sanon, että joulu tullaan lailla kieltämään kun väärä uskonto hävitetään. Joulu on täysin pakanallinen juhla joka häpäisee Raamatun sanoman.


      • karppa-2 kirjoitti:

        Nimimerkki Magisterille sanon, että joulu tullaan lailla kieltämään kun väärä uskonto hävitetään. Joulu on täysin pakanallinen juhla joka häpäisee Raamatun sanoman.

        Kyllä. Joulu on täysin pakanallinen juhla jolla ei ole mitään tekemistä raamatullisen kristinuskon kanssa. Jeesus ei syntynyt jouluna, eikä Raamatussa ole kehotusta viettää joulua.


      • raamatulliset_juhlat

        "Kyllä. Joulu on täysin pakanallinen juhla jolla ei ole mitään tekemistä raamatullisen kristinuskon kanssa."

        Mikähän kristillinen juhla perustuu raamattuun?

        Pääsiäinen on niitä harvoja juhlia joka mainitaan Raamatussa, ja 2. Mooseksen kirjassa on ohjeet pääsiäisen viettoon. Silloin on tarkoitus juhlistaa egyptin orjuuden päättymistä. Raamatun mukaan pääsiäisenä ei vietetä mitään ylösnousemuksia tms.


    • Jotkutperinteetlopettaa

      Joulusta pitäisi lopettaa lahjojenjako perinteet kokonaan ja mennä uuteen aikakauteen että aletaan nauttia siitä niin kuin muistakin juhlapyhistä ihan vain vaikka yhdessä kokkailun ja olemisen kera.

      Entistä kalliimpia juhlia, kissanristiäisiä alkaa olla jo ihan liikaa. Vaikka ihmisillä olisi kuinka kalliita juhlia niin eivät ne sen onnellisempia ole kuin niillä joilla ei ole ollenkaan.

      Järkyttävää jos jonkun vähävaraisen budjetti menee pitkäksi aikaa ihan sekaisin lahjoista, ei saa lääkkeitään tai perustarpeita itselleenkään saatikka joutuu ottamaan velkaa lahjojen takia. Kuka lapsiperheellinen voi hyvällä omallatunnolla ottaa vaan vastaan tai vaatia lahjoja niin vähävaraisilta omaisiltaan, en ymmärrä. Lapsillekkaan ei kannata antaa väärää kuvaa kalleista juhlista kalleine lahjoine jos siihen ei oikeasti ole varaa tai muuten ollaan köyhiä mutta kaikki juhlat pitää juhlia kalliisti vaikka velaksi sillä hekin oppivat että voi ottaa velkaa mutta ei opi että se täytyy maksaa takaisinkin.

    • Jeremia 10:2. Näin sanoo Herra: "Älkää totutelko itseänne pakanain menoon älkääkä kauhistuko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat.
      3. Sillä kansat noudattavat turhia jumalia; sillä ne ovat puuta, joka hakataan metsästä, puusepän kätten tekemiä, työaseella tehtyjä.
      4. Ne koristetaan hopealla ja kullalla sekä kiinnitetään nauloilla ja vasaroilla, niin etteivät ne horju.
      5. Ne ovat kuin linnunpelätin kurkkumaalla, eivät ne voi puhua; kantamalla täytyy niitä kantaa, sillä eivät ne voi astua. Älkää peljätkö niitä, sillä eivät ne voi pahaa tehdä; mutta eivät ne myöskään voi tehdä hyvää.
      6. Ei ole ketään sinun vertaistasi, Herra; sinä olet suuri, ja suuri ja voimallinen on sinun nimesi.

      Joulupukki hahmo on itse asiassa saatana joka pilkkaa Jeesusta Kristusta. Tässä kerrotaan Jeesuksesta. Saatana haluaa olla kuin Jumala ja siksi saatana on saanut aikaan joulupukki hahmon jota kaikki odottavat saapuvaksi. Joulupukki on satuhahmo - saatanan satu - Jumalanpilkkaa.

      Jeesus Kristus tulipunaisissa vaatteissa

      JESAJA 63

      1. Kuka tuolla tulee Edomista, tulipunaisissa vaatteissa Bosrasta, tuo
      puvultansa komea, joka uljaana astelee suuressa voimassansa? "Minä, joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan."
      2. Miksi on punaa sinun puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?
      3. "Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut minun kanssani; minä poljin heidät vihassani, tallasin heidät kiivaudessani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja minä tahrasin koko pukuni.
      4. Sillä koston päivä oli minun mielessäni ja minun lunastettujeni vuosi oli tullut.
      5. Ja minä katselin, mutta ei ollut auttajaa, ja minä ihmettelin, kun ei kukaan tueksi tullut. Silloin minun oma käsivarteni minua auttoi, ja minun vihani minua tuki.
      6. Ja minä tallasin kansat vihassani ja juovutin heidät kiivaudellani; minä vuodatin maahan heidän verensä."
      7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt, suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on heille osoittanut laupeudessansa ja suuressa armossansa.
      8. Ja hän sanoi: "Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä"; ja niin hän tuli heille vapahtajaksi.
      9. Kaikissa heidän ahdistuksissansa oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät. Rakkaudessaan ja sääliväisyydessään hän lunasti heidät, nosti heitä ja kantoi heitä kaikkina muinaisina päivinä.
      10. Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.
      11. Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;
      12. hän, joka antoi kunniansa käsivarren kulkea Mooseksen oikealla puolella, joka halkaisi vedet heidän edestänsä tehdäkseen itsellensä iankaikkisen nimen;
      13. hän, joka kuljetti heitä syvyyksissä niinkuin hevosia erämaassa, eivätkä he kompastelleet?
      14. Niinkuin karja astuu alas laaksoon, niin vei Herran Henki heidät lepoon. Niin sinä olet kansaasi johdattanut, tehdäksesi itsellesi kunniallisen nimen.
      15. Katsele taivaasta, katso pyhyytesi ja kirkkautesi asunnosta. Missä on sinun kiivautesi ja voimalliset tekosi? Sinun sydämesi sääli ja sinun armahtavaisuutesi ovat minulta sulkeutuneet.
      16. Sinähän olet meidän isämme, sillä Aabraham ei meistä tiedä eikä Israel meitä tunne: sinä, Herra, olet meidän isämme; "meidän Lunastajamme" on ikiajoista sinun nimesi.
      17. Miksi sallit meidän eksyä pois sinun teiltäsi, Herra, ja annoit meidän sydämemme paatua, niin ettemme sinua pelkää? Palaja takaisin palvelijaisi tähden, perintöosasi sukukuntain tähden.
      18. Vähän aikaa vain sinun pyhä kansasi sai pitää perintönsä; meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun pyhäkkösi.
      19. Me olemme niinkuin ne, joita sinä et ole ikinä hallinnut, olemme, niinkuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi.

      • joulupukkiperinne

        Joulupukkiperinne (alunperin nuuttipukki) on tullut Suomeen Ruotsista vasta kristinuskon jälkeen, eikä se ole mikään pakanallinen epäkristillinen perinne. Ennen kristinuskoa ei täällä ollut mitään joulupukkejakaan.
        Ennen ristiretkiä saattoi ehkä olla jonkinlainen keskitalven juhla, mutta kristuksen syntymän juhliminen joulupukin/nuuttipukin avulla on vankasti ruotsalaista kristillistä tuontiperinnettä. Joulupukki ei mitenkään loukkaa Jeesusta, vaan on olennainen osa tänne tuotua kristinuskoa.


      • kristillinen_pyhimys

        "Joulupukki hahmo on itse asiassa saatana joka pilkkaa Jeesusta Kristusta."

        Joulupukki eli Santa Claus, tunnetaan myös nimellä Pyhä Nikolaus, Pyhä Nikolaos Ihmeidentekijä, Sanctus Nicolaus, oli Myran piispa vuosina 270 - 342, ja on nimitetty pyhimykseksi anglikaanisen, luterilaisen, katolisen ja ortodoksisen kirkon toimesta.

        Pyhä Nikolas tunnetaan erityisesti lasten auttajana, ja tästä syystä hänestä on tullut joulupukki myös luterilaiseen jouluperinteeseen ja tänne suomeenkin. Kyse on siis puhtaasti luterilaisesta ja kristillisestä perinteestä joka ei ole jumalanpilkkaa, ja jolla ei ole mitään tekemistä suomalaisten muinaisuskontojen kanssa.


      • kristillinen_pyhimys kirjoitti:

        "Joulupukki hahmo on itse asiassa saatana joka pilkkaa Jeesusta Kristusta."

        Joulupukki eli Santa Claus, tunnetaan myös nimellä Pyhä Nikolaus, Pyhä Nikolaos Ihmeidentekijä, Sanctus Nicolaus, oli Myran piispa vuosina 270 - 342, ja on nimitetty pyhimykseksi anglikaanisen, luterilaisen, katolisen ja ortodoksisen kirkon toimesta.

        Pyhä Nikolas tunnetaan erityisesti lasten auttajana, ja tästä syystä hänestä on tullut joulupukki myös luterilaiseen jouluperinteeseen ja tänne suomeenkin. Kyse on siis puhtaasti luterilaisesta ja kristillisestä perinteestä joka ei ole jumalanpilkkaa, ja jolla ei ole mitään tekemistä suomalaisten muinaisuskontojen kanssa.

        lue tämä

        http://www.laverdaduniversal.org/joulupukki.html


      • Anonyymi
        kristillinen_pyhimys kirjoitti:

        "Joulupukki hahmo on itse asiassa saatana joka pilkkaa Jeesusta Kristusta."

        Joulupukki eli Santa Claus, tunnetaan myös nimellä Pyhä Nikolaus, Pyhä Nikolaos Ihmeidentekijä, Sanctus Nicolaus, oli Myran piispa vuosina 270 - 342, ja on nimitetty pyhimykseksi anglikaanisen, luterilaisen, katolisen ja ortodoksisen kirkon toimesta.

        Pyhä Nikolas tunnetaan erityisesti lasten auttajana, ja tästä syystä hänestä on tullut joulupukki myös luterilaiseen jouluperinteeseen ja tänne suomeenkin. Kyse on siis puhtaasti luterilaisesta ja kristillisestä perinteestä joka ei ole jumalanpilkkaa, ja jolla ei ole mitään tekemistä suomalaisten muinaisuskontojen kanssa.

        Ryypätkääpäs käävät kääpäviinat myllertäväiset, näin suku jatkuuos viimeiseen käppyräisen! Heeehhh. Hiiihhhhh. Hhooooohhhhheh


    • jouluonihana

      Mulle joulu on tosi tärkee ! Ja on kiva nähdä kun muut ihmiset ilahtuu sun antamista lahjoista ja jouluna on tosi kiva tunnelma ja vietetään aikaa perheen kanssa. kuka muka haluais et semmonen ihana juhla kuten joulu peruttaisiin! Sun mielestä joulu voi olla turha mut ei sillä tartte muiden joulutunnelmaa pilata!!!

    • EläJaAnnaMuidenkinElää

      Antakaa niiden viettää joulua, jotka sitä haluavat! Mitäs se teiltäon pois?!

      • EläJaAnnaMuidenkinElää

        *Teiltä on


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe