Well! Well! Hyvät Lieksalaiset ja kaikki muutkin lukijani tällä siunatulla lukemanne hetkellä.
En ole kovin lellerö, en puolilellerö, en täysluklattaja; täyshyvästäkin laklattelemaan lellerönä tosi kaukana. Olen Kaakana. Eli ei kannata yrittää ampua. Jurotan jurosti asennossani.
Se mitä tällä Lieksan palstalla suvakeista ja rasseista sanottava on. Tyhjänpäiväistä kiistelyä keskosinaan. Happea heille, elämän happea. Töhryistä kärsäänne tänne tungette ajattelematta mitään. Muutamat lehtorit kyllä tietävät, mistä on tuleva ja hetkenkin kyse. Turha on uikuttaa tyynessä, ken ei ole myrskyä käynyt. Tympeälle päälle, päille tästä voisi ryhtyä, mutta ei. Olkoon. Lahoaa maa ennen kuin uusi suuri koittaa.
Jauhakaa suitanne. Luklatelkaa, laklatelkaa. Olkaa lystiksi toisillenne. Hammaskulut olkoot kohtuulliset. Ajatuksenne pinta hipokoot jotain oikeaa! Huvittaa hieman kaikenlainen peittely. Totuuden vääristely. Nykyisin saa Suomessa (jopa Lieksassa) vielä olla näennäisen rauhallisesti, rauhanomaisessa olotilassa.
Osa teistä hymyileekin hilpeän julmasti, virnistellen, etsien mieltänsä oikeaa. Sipisette jo perustuslaille jne.
Sotilas ja kasvatettu on sellainen joka ymmärtää laajasti. Kävelee syvälle metsäänkin löytääkseen makeita marjoja. Kohtuudenmukaisia sellaisia.
Kohta on joulu ja tietenkin heti uusi vuosi. Ajalta ja juoksulta sen emme voi piiloutua.
Siksipä toivotankin hetkeksi vielä oikeamielistä juhlien odotusta. Kukin juhlikoot tavallaan. Tyytyväisinä eläkää ilman liikaa ylpeyttä, taistoa, kateutta katkeruudesta puhumattakaan.
Meillä ihmisillä on valta varsinainen vain omaan itseemme. Toisten syyttely olkoon toisaalla. Toisien tekoja, vääriä, on mielestäni sen sijaan oikeaa korjata, vahvasti. Luokkaa mahtava, oikeamielinen piiri ystävistänne ympärillenne.
PS. Laklajärven videossa oli hyvä kilpi keskellä seinää.
Hyvät Lieksalaiset
14
183
Vastaukset
- sotilas.jopa.mehiläisen
Kristityt viettävät joulua Jeesuksen syntymän muistoksi.
Suvakit voisivat kertoa, mitä joulu heille merkitsee?
Toki toivon, ettei joulua käytetä iskuihin vääriin.- Kckkgigi
Miksi pitäisi vastata kun pilkkaat ihmisiä suvakeiksi? Samaa suvakkirasse-ränkytystä.
Hyvää Joulua sinne myös!
- MiX.olla.elää.hyvyyttä
Jopas jotakin. Osakohtelias,,, mutta ihastuttava. Minulle tuli tämä mieleen. Asteetkin pienet jo polttaa. Ymmärryksesi, taitosi ja laajuutesi varsinkin. Seuraava kipale ei ole mitään, mutta kuitenkin jotain;)
https://www.youtube.com/watch?v=R6UwmJRkjBs
- AteistisuvakkiVastaa
Mitä joulu merkitsee ateistisuvakille? Uskonnollisesti ei yhtään mitään. Muuten on hieno ja perinteikäs koko perheen ja rauhoittumisen juhla keskellä talvea tauottamassa kevään odotusta.
Totta kai ateistisuvakkikin toivoo, että joulua ei käytetä väärin mihinkään "iskuihin", tai vastaavasti myöskään mihinkään rasistiseen propagandaan. Suurin osa muslimeista kunnioittaa jouluamme ja antaa meidän viettää sitä rauhassa. Tuomitaan teoista vain ne jotka ovat niihin syyllistyneet eikä levitetä perusteetonta vihaa väärin yleistämällä. Tällä tavalla toisiaan kunnioittaen ja arvostaen yhteiselo sujuu tässä maailmassa. Sehän on sitä uskonnollisen joulunkin sanomaa. - TerveisinMaalainen
Miksei nuo rauhanomaiset muslimit anna ilmi noita terroristeja jotka pilaa muslimien mainetta? Varmasti muslimiyhteisöissä tiedetään enempi asioista ja noiden saarnaajien mielipiteistä, jotka kehottaa noihin terroritekoihin! Asioiden julkituominen helpottaisi aikapaljon rauhanomaisen rinnakkaiselon ylläpitämistä!
- Igogogog
Ei kaikki muslimit tunne kaikkia muslimeja Berliinin kaltaisessa miljoonakaupungissa.
- Gigiogog
Pienemmissäkin piireissä onnistuu joukkomurhan suunnittelu salassa, jopa täällä koti-suomessa.
- SuvakiksiHaukuttu
Vastattuani sotilaan kysymykseen haastanpa nyt huvikseni palstan rasistit vastaamaan tähän samaan kysymykseen:
Mitä joulu teille merkitsee?- sotilas.jopa.mehiläisen
Hyvä/ hyvät (en tiedä oletko yksi ja sama, vai eri henkilöt) AteistisuvakkiVastaa ja SuvakiksiHaukuttu. Ensinkään en mielestäni haukkunut, vaan käsitteenä käytin ilmaisua kuten täällä on tapana rassejakin inflatorisesti "haukkua".
Ateismi on todella vaikea käsite, kuten on myös suvaitsevaisuus terveenä, hyvää etsivänä ajatusten ja ennen kaikkea tekojen kautta tuovana hyvän rakentajana. Pidän niitä surrealistisina ja epäkelpoina toimintamalleina todellista elämää kohdatessaan. Ovat lähinnä "missimäisiä" hyvän tahdon kaakanan kukkujia.
Olisihan se mukavaa jos olisi rauhaa ja sopua aina kaikilla riittämin. Sairaudetkin vaan nujerrettaisiin ja kaikki saisivat jostakin nuoruuden lähteestä ikuisen elämän. Mitä siitä seuraisi. No tietenkin liikakansoitus ja syntyvyyden säännöstely ym. Lieveilmiöitä, jotka ajaisivat sitten ehkä nykyistäkin pahempaan kierteeseen.
Jos määrittelisin itseni rasseksi, jota en todellakaan tee, vastaisin, Joulu on minulle talven juhla, jolloin perinteisesti pitäisi olla kaikkialla rauha. Pahimpienkin sitä rauhaa pitäisi kunnioittaa ja antaa koko maailmalle hetken tovi miettiä, miten kaikki voisi olla toisin.
Minäkin olen jonkun sortin ateisti, pasifisti ja militaristi. (turha väittää minulle etten voisi olla yhtä aikaa molempia).Uskon kuitenkin ihmisen ajattelukykyyn ja realismiin, tieteisiinkin. Ehkä hieman Linkolamainen ajattelija näissä asioissa. Sotilas kuitenkin. En hyväksy vääryyden tekemistä ja kieroilua. Riski on ovellamme monisuuntaisesti. Tarhassamme on monia susia lammasten vaatteissa. Ja taimia kasvaa lisää.
Sinä osasit kysyä aivan asiallisesti, siksi yritin myös vastata asiallisesti.
Joulurauhaa vaan kaikille tasapuolisesti.
- yksimaantallaaja
Järkipuhetta nimimerkiltä ateistisuvakki!
Hyvää Joulumieltä kaikille, samassa aikaikkunassa, tälle samalle Linnunradalle tupsahtaneille maan tallaajille! - luottamuspulaa
Ihme aloittaja. Totesi jo." Osa teistä hymyileekin hilpeän julmasti, virnistellen, etsien mieltänsä oikeaa. Sipisette jo perustuslaille jne".
Nyt Yle TV1 ottaa tämän esiin. - järkikö.lomalla
Aika höperö ketju kaikenkaikkiaan.
- sekoja
Sekopäinen ketju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591204Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11880Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75805Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83653- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33547Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501