Muutin kesäkuun alussa kerrostaloon ja huomasin noin 1kk asumisen jälkeen, että asunnossani (varmaankin koko rapussa) on tuholaisongelma. Netin kautta sain varmuuden ruskoturkiskuoriaisista. Aluksi ajattelin, että kyllä nää varmaa vaan tappamalla ja tarkalla siivouksella lähtee pois, mutta turhaan. Olen nyt asunut tässä 6 kuukautta ja yhden myrkytyksenkin jälkeen vielä näitä ihania alivuokralaisia täällä on. Minulla on eläimiäkin täällä ja on hirveän työläshomma kaiken muun siivous ja tekstiilien pesettämisen lisäksi lähteä toisia eläimiä kuskaamaan tutuille hoitoon ja toiset eläimen toiseen paikkaan (eivät siis tule toimeen keskenään). Jos oikein olen ymmärtänyt, ne eivät kuole edes myrkytyksestä vaan karkaavat aina myrkytyksen aikaan muihin taloihin esimerkiksi ilmastointikanavien kautta. Ainoastaan EHKÄ auttaisi koko rapun myrkyttäminen samaan aikaan, joka silti yleensä lössähtää siihen kun joku ei tee huolellista siivousta jne. Ruskoturkiskuoriaisethan ovat siis tekstiilituholaisia, mutta minulla niitä on myös keittiössä, kissan kiipeilypuussa ja ihan jokaisen lattialistan luona. Henkisesti tämä on rankkaa kun aamulla herätessään joutuu alkaa metsästämään kuoriaisia ja töistä palatessaan sama rumba alkaa. Nukkuminenkaan ei onnistu kun kuoriaiset tunkevat uniinkin. Haluaisinkin kysyä, onko kukaan oikeasti päässyt eroon näistä mieltäraastavista ötököistä ja miten?? En millään haluaisi muuttaa pois kun vasta äskettäin tähän kuitenkin muuttanut ja asunto on niin hyvä koko-hinta suhteeltaan ettei parempaa oikeastaan mistään tästä pääkaupunkiseudulta ainakaan löydy. Muuttoa olen silti miettinyt jos ei tämän seuraavan myrkytyksenkään jälkeen ötökät katoa. Olen myös miettinyt, että auttaako, jos ottaa vuokeayhtiöön yhteyttä ja vaatii toista asuntoa? Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Vastaukset 1
- Urbaanieläin
En halua masentaa, mutta turkiskuoriaiset ovat osa urbaania elämää. Niistä ei pääse eroon myrkyttämällä omaa asuntoa eikä edes rappua. Käytännössä vain koko talon myrkyttäminen auttaa joksikin aikaa eteenpän.
Ilmoita isännöitsijälle ja katso mitä tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241425
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain1011374Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1491335Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2461208Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571076- 711034
Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925181024- 83911
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S42740- 66724
- 37656
- 42640
- 101607
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin15598Suolahden ostokeskus
Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.46589- 34585
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28559En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40548- 65528
- 92515