Ruskoturkiskuoriaiset

Stressaantunut

Muutin kesäkuun alussa kerrostaloon ja huomasin noin 1kk asumisen jälkeen, että asunnossani (varmaankin koko rapussa) on tuholaisongelma. Netin kautta sain varmuuden ruskoturkiskuoriaisista. Aluksi ajattelin, että kyllä nää varmaa vaan tappamalla ja tarkalla siivouksella lähtee pois, mutta turhaan. Olen nyt asunut tässä 6 kuukautta ja yhden myrkytyksenkin jälkeen vielä näitä ihania alivuokralaisia täällä on. Minulla on eläimiäkin täällä ja on hirveän työläshomma kaiken muun siivous ja tekstiilien pesettämisen lisäksi lähteä toisia eläimiä kuskaamaan tutuille hoitoon ja toiset eläimen toiseen paikkaan (eivät siis tule toimeen keskenään). Jos oikein olen ymmärtänyt, ne eivät kuole edes myrkytyksestä vaan karkaavat aina myrkytyksen aikaan muihin taloihin esimerkiksi ilmastointikanavien kautta. Ainoastaan EHKÄ auttaisi koko rapun myrkyttäminen samaan aikaan, joka silti yleensä lössähtää siihen kun joku ei tee huolellista siivousta jne. Ruskoturkiskuoriaisethan ovat siis tekstiilituholaisia, mutta minulla niitä on myös keittiössä, kissan kiipeilypuussa ja ihan jokaisen lattialistan luona. Henkisesti tämä on rankkaa kun aamulla herätessään joutuu alkaa metsästämään kuoriaisia ja töistä palatessaan sama rumba alkaa. Nukkuminenkaan ei onnistu kun kuoriaiset tunkevat uniinkin. Haluaisinkin kysyä, onko kukaan oikeasti päässyt eroon näistä mieltäraastavista ötököistä ja miten?? En millään haluaisi muuttaa pois kun vasta äskettäin tähän kuitenkin muuttanut ja asunto on niin hyvä koko-hinta suhteeltaan ettei parempaa oikeastaan mistään tästä pääkaupunkiseudulta ainakaan löydy. Muuttoa olen silti miettinyt jos ei tämän seuraavan myrkytyksenkään jälkeen ötökät katoa. Olen myös miettinyt, että auttaako, jos ottaa vuokeayhtiöön yhteyttä ja vaatii toista asuntoa? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

1

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urbaanieläin

En halua masentaa, mutta turkiskuoriaiset ovat osa urbaania elämää. Niistä ei pääse eroon myrkyttämällä omaa asuntoa eikä edes rappua. Käytännössä vain koko talon myrkyttäminen auttaa joksikin aikaa eteenpän.
      Ilmoita isännöitsijälle ja katso mitä tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5558
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2633
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2222
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    8. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      24
      1262
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe