Ruskoturkiskuoriaiset

Stressaantunut

Muutin kesäkuun alussa kerrostaloon ja huomasin noin 1kk asumisen jälkeen, että asunnossani (varmaankin koko rapussa) on tuholaisongelma. Netin kautta sain varmuuden ruskoturkiskuoriaisista. Aluksi ajattelin, että kyllä nää varmaa vaan tappamalla ja tarkalla siivouksella lähtee pois, mutta turhaan. Olen nyt asunut tässä 6 kuukautta ja yhden myrkytyksenkin jälkeen vielä näitä ihania alivuokralaisia täällä on. Minulla on eläimiäkin täällä ja on hirveän työläshomma kaiken muun siivous ja tekstiilien pesettämisen lisäksi lähteä toisia eläimiä kuskaamaan tutuille hoitoon ja toiset eläimen toiseen paikkaan (eivät siis tule toimeen keskenään). Jos oikein olen ymmärtänyt, ne eivät kuole edes myrkytyksestä vaan karkaavat aina myrkytyksen aikaan muihin taloihin esimerkiksi ilmastointikanavien kautta. Ainoastaan EHKÄ auttaisi koko rapun myrkyttäminen samaan aikaan, joka silti yleensä lössähtää siihen kun joku ei tee huolellista siivousta jne. Ruskoturkiskuoriaisethan ovat siis tekstiilituholaisia, mutta minulla niitä on myös keittiössä, kissan kiipeilypuussa ja ihan jokaisen lattialistan luona. Henkisesti tämä on rankkaa kun aamulla herätessään joutuu alkaa metsästämään kuoriaisia ja töistä palatessaan sama rumba alkaa. Nukkuminenkaan ei onnistu kun kuoriaiset tunkevat uniinkin. Haluaisinkin kysyä, onko kukaan oikeasti päässyt eroon näistä mieltäraastavista ötököistä ja miten?? En millään haluaisi muuttaa pois kun vasta äskettäin tähän kuitenkin muuttanut ja asunto on niin hyvä koko-hinta suhteeltaan ettei parempaa oikeastaan mistään tästä pääkaupunkiseudulta ainakaan löydy. Muuttoa olen silti miettinyt jos ei tämän seuraavan myrkytyksenkään jälkeen ötökät katoa. Olen myös miettinyt, että auttaako, jos ottaa vuokeayhtiöön yhteyttä ja vaatii toista asuntoa? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

1

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urbaanieläin

      En halua masentaa, mutta turkiskuoriaiset ovat osa urbaania elämää. Niistä ei pääse eroon myrkyttämällä omaa asuntoa eikä edes rappua. Käytännössä vain koko talon myrkyttäminen auttaa joksikin aikaa eteenpän.
      Ilmoita isännöitsijälle ja katso mitä tapahtuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe