Missä kunnossa Kirkkonummen koulut ovat?

SenniA

Olemme ehkä muuttamassa Kirkkonummelle. Perheessä on ala-asteikäiset lapset. Olemme valitettavasti altistuneet sisäilmaongelmille edellisessä kodisssamme. En todellakaan halua, että lapset joutuvat johonkin sisäilmaongelmaiseen kouluun uudella paikkakunnalla. Mikä on tilanne Kirkkonummella? Minulla on käsitys, että sielläkään ei ole kaikissa kouluissa asiat kunnossa. Kertokaa paikkakunnalla asuvat tilanteesta! Miten Kantvikin ala-aste? Entä sitten suomenkieliset yläasteet? Muut koulut? Eniten kiinnostaa tietää mahdollisista hyvistä kouluista! Ja missä kouluissa on kiva ilmapiiri: lapset ja opet viihtyvät? Viimeinen kysymys on tietysti aika subjektiivinen. Haluaisin vielä uskoa, että tavallinen suomalainen peruskoulu = ihan hyvä koulu.

21

4540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taaskärähti

      Kannattaa muuttaa suoraan Helsinkiin. Täällä niitä homeisia rakennuksia piisaa ja muuta savua.

    • kuulemma

      Masalassa Nissnikun koulu on hyvä.

      • SenniA

        Mutta mitenkäs lapset pääsee siihen kouluun, jos asunto on Masalan ulkopuolella? Hankala yhtälö.


      • Oppilaanäiti
        SenniA kirjoitti:

        Mutta mitenkäs lapset pääsee siihen kouluun, jos asunto on Masalan ulkopuolella? Hankala yhtälö.

        Nissnikun koulussa on sisäilmaongelmia


    • Mmm8o

      Sieltä löydettiin juuri hometta. Lue uusin Kirkkonummen Uutiset. Home on iso ongelma Espoossa ja Kirkkonummella. Riskillä menet, mutta sinua on varoitettu.

      • SenniA

        En löytänyt juttua Nissikun koulusta, Winelska skolanista kyllä.

        Olen vähän järkyttynyt, että kunnassa, jossa on paljon lapsia ja johon houkutellaan lapsiperheitä, koulujen tilanne vaikuttaa niin kehnolta. Ei meillä ole mikään pakko muuttaa juuri Kirkkonummelle. Tahtoisin vaan vähän lähemmäksi pääkaupunkiseutua. Karttaa olen katsellut. Onhan siellä vaikka sellainen paikkakunta kuin Askola. En vaan ole ikinä käynytkään. Sipoo, Porvoo, Järvenpää... Helsingin ja Espoon asuntojen hinnat ovat minusta mielettömiä.

        Mutta ajattelen myös, että meillä on taipumus kertoa ennemmin huonoja uutisia kuin hyviä. Vieläkin peräänkuulutan : missä olisi kunnollisia kouluja Kirkkonummella?


      • ItseKäynytSamaKoulu
        SenniA kirjoitti:

        En löytänyt juttua Nissikun koulusta, Winelska skolanista kyllä.

        Olen vähän järkyttynyt, että kunnassa, jossa on paljon lapsia ja johon houkutellaan lapsiperheitä, koulujen tilanne vaikuttaa niin kehnolta. Ei meillä ole mikään pakko muuttaa juuri Kirkkonummelle. Tahtoisin vaan vähän lähemmäksi pääkaupunkiseutua. Karttaa olen katsellut. Onhan siellä vaikka sellainen paikkakunta kuin Askola. En vaan ole ikinä käynytkään. Sipoo, Porvoo, Järvenpää... Helsingin ja Espoon asuntojen hinnat ovat minusta mielettömiä.

        Mutta ajattelen myös, että meillä on taipumus kertoa ennemmin huonoja uutisia kuin hyviä. Vieläkin peräänkuulutan : missä olisi kunnollisia kouluja Kirkkonummella?

        Niin ei kouluissa ole mitään ongelma enemmän kuin missään muuallakaan. Nythän on niin että jotkut vanhemmat vaan vaatii parasta ja ellaista ei ole. Kun yksi keksii ongelma niin pari kolmea muuta liittyy joukkoon ja sitten jo kärpäsestä tulee härkä. Ennen kuin oli " nettimaailma " ei me jotka kävimme ne koulut huomaaneet mitään ongelmia mutta nyt naamakirja on täynnä ongelmia jotka on suuresti keksittyjä. Ainahan on ollut niin että joku lapsi on muita herkempiä mutta se ei tarkoita sitä että koko koulu pitää purkaa ja rakentaa uutta parakkikoulua tilalle. Jollakin nyt vaan on ongelmia ei läheskään kaikilla. Katsokaa nurkkia kotona! Onko ne siivottu viimeisen päälle vai onko kentiesi likaa lattialla? Tää on tätä.


      • koulutielle
        SenniA kirjoitti:

        En löytänyt juttua Nissikun koulusta, Winelska skolanista kyllä.

        Olen vähän järkyttynyt, että kunnassa, jossa on paljon lapsia ja johon houkutellaan lapsiperheitä, koulujen tilanne vaikuttaa niin kehnolta. Ei meillä ole mikään pakko muuttaa juuri Kirkkonummelle. Tahtoisin vaan vähän lähemmäksi pääkaupunkiseutua. Karttaa olen katsellut. Onhan siellä vaikka sellainen paikkakunta kuin Askola. En vaan ole ikinä käynytkään. Sipoo, Porvoo, Järvenpää... Helsingin ja Espoon asuntojen hinnat ovat minusta mielettömiä.

        Mutta ajattelen myös, että meillä on taipumus kertoa ennemmin huonoja uutisia kuin hyviä. Vieläkin peräänkuulutan : missä olisi kunnollisia kouluja Kirkkonummella?

        Lue NISSNIKUN koulun blogi, sillä siitä saa aika kattavan kuvan mitä kaikkea koulussa tehdään ja tapahtuu.
        Eri kouluissa voi myös käydä tutustumassa ennen valintaa.
        Nissnikun koulussa on yli 500 oppilasta.


      • Laajakallionkoulu

        Olen vähän myöhässä mutta sieltä on löytynyt iso kaivo koulun alta


    • happoknummi

      Koulut on siin kunnos et oppilaat tuo kaljaa kouluu ja vetää röökii.ja happoo , sienii.

    • Tällasta

      No, voithan sinä mennä tutustumiskäynnille. Olen käsittänyt, että keskustan joku musiikkilinja on hyvä. Siitä Nissikusta en ole kuullut niin hyvää.

    • Niiskisnikun_koulu

      Nissnikun koulu on homeessa. Allergisilla oppilailla huono sisäilma saa silmät kutisemaan ja hengityksen rahisemaan välitunnittomilla kaksoistunneilla. Lue koulun blogi, muista silti sen olevan mainosta ja kaikkea ei kerrota.

    • SenniA

      Yksi mahdollinen asunto olisi Heikkilän koulun alueella. Kokemuksia?

      • MopoAutoFillari

        Heikkilä on mukava ja rauhallinen alue, eikun tervetuloa vaan meille niin Heikkilään kun kouluun.


    • RihmaninovDelinsky

      Rakastuin kerran kovasti nuorempana yhteen Senni naiseen. Sen sukunimi alkoi H kirjaimella. Sillä oli punertavaa tukka. Jotakin Ruotsin kanssa...

      mutta aiheeseen

      missä homettaa, siellä on homottaa

      no sekin oli vitsi
      toivon että löydätte sopivaa

      olen kotiopetuksen esitaistelija!
      suomessa EI KANNATA jättää lapsia kouluun vaan hoitaa ja nauttia kotona niin kauan kuinka suomen viranomaiset vain sallivat, eivätkä lapset altistu millekkään lasten suojelulle!

      Kirkkonummella on käräjäoikeus, jossa lapsiin kohdistetaan lasten suojelua aika väärin perustein. Sitä sun pitää tietää ennen kuin muutat Kirkkonummelle!
      Muuten on aika kivaa paikkakunta.

      Koulu on itsessään, sanon minä, täyttä HOMOa.
      Alkaen opettajista ja päättyen koulun rakennukseen.
      Siitä ei kukaan pääsee irti.

      Kirkkonummen lähikunta on aivan kamalaa, että siellä jopa suoranaisesti varastetaan lapsia. Kunta alkaa S kirjaimella ja sinne pääsee junalla Y. Heillä on väestökato, kato ja he varastavat keinoja kaihtamatta lapsia itselleen. Älä missään tapauksessa soita turhan päiden ambulanssia tai poliisia. Selvittää pitää asiansa aivan itse!!

      Opettajiin on turhaa luottaa. He eivät opeta vaan vammauttavat lapsia ja perheitä. Ole kotiäiti, hyvää Senni ja mukulat tulevat kiittämään sinua tästä, että annoit elämästäsi heille rakasta aikaa. Oma isäni oli työtön ja kotona, niin lapsuudesta muistan juuri sitä, että isä oli aina kun häntä tarvittiin. Älä luota valtioon, hyvää Senni, sillä jokaisen pitää juuri itse päättää omasta kohtalostaan ja rakkaista lapsistaan. Kun näet minun ex eukkoniani, niin sano heille terveisia ja neuvo heitä palaamaan perheen isän luokse, joka ikävöi heitä kamalasti.

    • Etsellasta

      Se on Laajakallion koulu 😊. Paljon rakentamista. Nykyistä ja tulevaa. Kannattaa katsoa kaavat. Www.kirkkonummi.fi.

    • Lapsenparhaaksi

      Laajakallion koulu on vapaa homeesta, mutta koulun ilmapiiri ja toimintakulttuuri on monien mielestä kamalan ankara ja jopa ahdistava. Tätä sanovat useat oppilaat, vanhemmat, entiset työntekijät sekä yhteistyökumppanit. Heikkilästä olen kuullut pelkkää hyvää.

      • kysymysherää

        Kuinka tämä ankaruus näyttäytyy? Onko kutakin vuosiluokkaa vain yksi?


      • vierailija1234
        kysymysherää kirjoitti:

        Kuinka tämä ankaruus näyttäytyy? Onko kutakin vuosiluokkaa vain yksi?

        Hieman myöhässä mutta Laajakallion ja Kartanonrannan koulu ovat Kirkkonummen ainoat koulut joissa ei ole sisäilmaongelmia. Laajakalliossa hyvä opetus, jos on käynyt siellä ala-asteen pärjää erittäin hyvin ylä-asteella. Ihana henkilökunta: kaikinpuolin ihana koulu💖


    • Anonyymi

      Ei missään tapauksessa Nissnikun kouluun. Kadun kouluvalintaa. Ennemmin minne tahansa muualle. Huono sisäilma, huono ilmapiiri, epätasa-arvoinen kohtelu.

    • Anonyymi

      Kouluista:

      Kirkkonummen kunta on päättänyt tai päättämässä seuraavien koulujen repimisestä:
      ¤ Kirkkoharju (Kirkkonnummen keskusta)
      --> Jokirinteen oppimiskeskus valmistunee vuoden lopulla ja saataneen opetuksen käyttöön viimeistään syksyksi 2021. (Päiväkoti ja luokat 1-9)
      --> Lukio (Suomen ja ruotsinkieliset) saaneevat uudet tilat n. 2025 kirjaston takaa.
      ¤ Gesterbyn kampus (GEsterbyn ala-aste, Winellska skolana ja Kyrkslätt Gymnasium)
      --> uusi kampus aloitetaan rakentamaan heti kun Jokirinne valmis samoille paikoille niin että valmis 2024-25?. (Ruotsinkielinen lukio siirtynee suomenkielisen kanssa yhteen)
      ¤ Nissnikun koulu korvataan uudisrakennuksella 2025 alkaen.


      Joten jos teillä on jo home-ongelmista altistumisia niin nämä koulut voivat olla ongelmallisia. Mutta Nissnikun ala-aste, Gesterbyn ala-asteet ja osa Kirkkoharjun koulusta on jo evakossa pavilijongeissa.

      Jos koulunaloitus vasta 1½v päässä niin Jokirinteen oppimiskeskus voisi olla harkinnan arvoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe