Uskiksen logiikkaa

outoa_ajattelua

"Ei pidä tehdä syntiä eli vastustaa tai kieltää Jumala, vaan pitää tunnustaa Jumala. Mutta on tosiasia, että jokainen ihminen on syntinen. Tosiasiat on hyvä tunnustaa. "
"jumala ei pelasta kuin syntisiä".

Jokainen ihminen on syntinen=uskiskin on syntinen=uskiskin vastustaa ja kieltää jumalan

Halle ja lujaa! Uskikset kieltävät jumalan! (jotta pelastuisivat)

28

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loistavaa_logiikkaa

Loistavaa logiikkaa uskovaisilta!

• jhgfdsdrtyuio

Todellakin.......mitähän kamaa on vetänyt

• järjetönuskomus

Uskovaiselle menee läpi kaikki järjettömätkin julistukset; syntyi neitsyt Mariasta, jumala=jeesus=pyhähenki=1, jne jne

• jhgfghuiop

Siinä toinen kama päässään horiseva

• ontuvausko

Toinenkin aloitus "Kaikkitietäväisyys ja rukoilu" on osoitus uskovaisten ontuvasta logiikasta.

• kjhgfdtyuio

Siinä kolmas kama päissään

• ooisäoiqCipqec

Mitä kamaa sinä imppaat, ei viinasta mene noin sekaisin?

• outoa_ajattelua

En ehkä samoja aineita kuin sinä.
        Uskiksen logiikka näkyy aloituksessa, onko siinä järkeä, ei ole, kuten ei ole useimmissa uskisten muissakaan väitteissä.

• ooisäoiqCipqec

Jeesuskama vie Mielenkin sekaisin, voi Imuriparkaa. ja kun imuri pettää jeesukseen uskovaa itkettää.

• outoa_ajattelua

Aloituksessa lainatut kirjoitukset ovat tältä palstalta kirjoittavien uskisten omista kirjoituksista. No, eihän niissä ole mitään järkeä kuten aloituksessa on osoitettu.

• ooisäoiqCipqec

No, sentään ateistit ei uhkaile ja torise kuin chilitortilla sikariaukossa kuten helvetinkovanhabaneeronpolton kokevat jeesushihhulit

- C

• "Jokainen ihminen on syntinen=uskiskin on syntinen=uskiskin vastustaa ja kieltää jumalan"

Sikäli kun ihminen kieltää Jumalan ja vastustaa Jumalaa, ihminen on syntinen.

Miten tämä yksinkertainen asia ei mene sinulle jakeluun? Olet mahdollisesti tyhmä. Toinen selitys on siinä, että erottelet uskovaiset muista ihmisistä, virhe sekin ja synti.

• outoa_ajattelua

Yksinkertainen asia on,että olet kirjoittanut itsesi sellaiseen solmuun,että selitykset eivät auta.
        Olet itse kirjoittanut tuon lauseen, olet syntinen eli kiellät jumalan.

Yrität ilmeisesti olla suurikin jumalan lähettiläs mutta olet syvällä suossa selityksiesi ja tulkintojesi kanssa.

• outoa_ajattelua

Nytkö väität, että juuri sinä et ole syntinen kaikki muut ovat?

• outoa_ajattelua kirjoitti:

Yksinkertainen asia on,että olet kirjoittanut itsesi sellaiseen solmuun,että selitykset eivät auta.
        Olet itse kirjoittanut tuon lauseen, olet syntinen eli kiellät jumalan.

Yrität ilmeisesti olla suurikin jumalan lähettiläs mutta olet syvällä suossa selityksiesi ja tulkintojesi kanssa.

"Olet itse kirjoittanut tuon lauseen, olet syntinen eli kiellät jumalan."

Niin, minä olen syntinen, kuten kirjoitin nyt poistetussa viestissä alempana vastauksena 2118-nimimerkille. Nikkivaras poistattaa viestejäni, kuten muiden aitojen teistien viestejä. Jokaista täällä olevaa rekisteröitynyttä nimimerkkiä kiusaaja tovereineen kiusaa aina vain samoilla menetelmillä. Kiusaajan menetelmät ovat saatanasta. Tämäkin asia on silkkaa logiikkaa ja ymmärrettävissä, jos vain on tahto.

Ateistikiusaajilta puuttuu se tahto. Tahto hyvään.

Meillä jotka olemme Jumalan silmien edessä olleet, ja olemme tulleet tietoisiksi asioista, koskien itseämme ja elämää yleisesti, meillä jotka olemme oppineet Jumalan tuntemusta sekä harjoittaneet itseämme uskossa, meillä on usein myös tietoisuus siitä valtavasta syntitaakasta, jota me raahaamme mukanamme, ja josta Jeesus meidät vapauttaa. Jeesus on vapahtaja, tämä on vapahtajan juhla.

Nämä ovat aitoja ja todellisia asioita. Sekä hyvyys että pahuus ihmisessä sekä konkretisoituvat että abstrahoituvat, kun Jumala tulee ihmisen tietoisuuteen.

Jumala on meissä aina. Aina läsnä. Jumala ei voi olla olematta meissä läsnä, koska Jumala on jotenkin onnistunut itsensä itsekirjoittamaan sisuksiimme. Jumala on meidän sisimmässämme. Sisimmässämme meillä on Jumala.

Jumala on, ja Jumala on meissä, ja on meitä, jotka olemme tietoisia asiasta. Tieto ei tässäkään asiassa ole pahaksi. Mutta tietenkin ihmisen tieto, koska se ei ole kaikkitietävän tieto, on aina jossain määrin vajaata. Meillä on tietoa Jumalasta, meillä jotka olemme siihen törmänneet. Kuka mitenkin, se on epäolennaista. Olennaista on tajuta se, että Jumalasta on tietoa. Kukaan Jumalasta tietävä ei voi tietää Jumalasta muuta kuin vähäisen osan. Mutta se vähäinenkin osa, jonka ihmiskunta tietää Jumalasta, on tietoa jota ei voi sivuuttaa, koska se koskee itse totuutta meistä. Ja se totuus on saatavana Jumalalta, ja siinä totuudessa kannattaa keskittyä niihin seikkoihin, jotka Jumala itse opettaa ihmiselle. Jumalan lapsina ja opetuslapsina me olemme kaikkitietävän oppilaina vielä ala-astettakin alempana. Ihmisen ei tulisi itseään ylentää vaan tajuta paikkansa. Joka ei ole vähäpätöinen, koska ihmisessä on Jumala. Logiikka on tarpeen, jotta tajuaa tämän. Siihen vaaditaan myös hieman abstraktia ajattelua. Siinä ilmaistaan kuvio, joka on todellinen ja ymmärrettävissä. Mutta tietenkin siihen vaaditaan hyvää tahtoa. Myös viitseliäisyyttä vaaditaan. Viitsimättömät typerykset eivät jaksa lukea näin pitkiä tekstejä. He huolehtivat itse omasta tietämättömyydestään ja ajattelemattomuudestaan. Kukaan ei voi kaikkea tietää Jumalasta. Paitsi tietenkin Jumala itse. Jumala on ehdottoman itsetietoinen olento. Hän on tietoinen itsestään ja kaikesta muusta, ollen sen kaiken muun luoja.

Meillä luoduilla on ainutlaatuinen tilaisuus osallistua tähän interaktiivisuuteen Jumalan kanssa. Teemme sen rukouksen välityksellä ja hengellisillä toimilla. Rukous ei ole sitä mitä monet siitä luulevat. Ei se mitään rukoilua ole, että pölötetään kirkonpenkissä jotakin ulkomuistista, kun muutkin. Rukous on henkilökohtaista hengen puhetta Jumalan suuntaan, nöyrää tiedustelua kaikkitietävältä.

Rukous hengellisenä metodina on ainoastaan henkilökohtaisesti tehtävää ja koettavaa. Jos et ole kokenut rukousta, et tiedä sen voimaa.

Mutta takaisin asian aloitukseen. Kuten sanoin olen jo maininnut että minä olen syntinen kuten jokainen muukin ihminen. Olen siitä tietoinen että olen syntinen, ja olen siitä tietoinen vain Jumalan avulla. Jumala auttaa ja ohjaa ihmistä.

Miten monta kertaa minun pitää toistaa samaa asiaa, ja silti sinä vaan kieroilet sen asian kanssa. Mahdat olla vähän tyhmä.

• epäilenrukousta

Mikä on paras esimerkki että rukous vaikuttaisi maailmaan ja ympäristöön missä elämme?

• 2118

Uskova. Oletko sinä syntinen? Mieti hetki.

Syötkö jouluna sianlihaa eli kinkkua? Käytätkö sekoitekankaisia vaatteita?
      Jos niin teet, niin rikot jumalan käskyjä vastaan. Olet siis syntinen.
      Jos väität, että nämä säännöt koskevat vain juutalaisia ja islaminuskoisia, niin kiistät Jahven ja Allahin käskyt. Olet siis omasta mielestäsi synnitön näiden käskyjen rikkomiseen.

Vastaa sitten. Rikkooko sinun mielestäsi henkilö, joka ei tunnusta sinun uskoasi tai mitään muuta uskoa, syntinen rikkoessaan SINUN jumalasi käskyjä? Vai onko hän synnitön?

• Lisään edelliseeni että entäs Luterilaiset:
        https://www.youtube.com/watch?v=3jwMP97-2eA

Tässä sitä PH:ta jota nykyiset kristityt tekevät. Syyttävät muita ja
        tekevät itse samoin. Kyllä Kristitty on toiselle homoin kuppa mitä syntimaa voi antaa
        - Bebebebe

• q.v

Ihminen on syntinen kurja kasa pahuutta ja paskaa. Kaikkea muuta kuin kuvansa lähde, absoluuttinen hyvyys ja kauneus, Jumala.

Kuitenkin tämä ei-absoluuttinen olento voi olla absoluuttisen varma Jumalan olemassaolosta. Kovin kummallista?

Voisiko joku uskova selventää tätä minulle.

• Tätä on 4-kirjaimnen sana, ranskaksi "täti". Eujls a
        suus e

siis eikös Ateisti osaa kieliä

Anteeksi kyötivitheet, en käytä tuhousbäkkinappia se on synti

- Bebebebe

• q.v
        Bebebebebe kirjoitti:

Tätä on 4-kirjaimnen sana, ranskaksi "täti". Eujls a
        suus e

siis eikös Ateisti osaa kieliä

Anteeksi kyötivitheet, en käytä tuhousbäkkinappia se on synti

- Bebebebe

Kiitos. Vahvaa totuutta uskovien suusta.
        :-)

• outoa_ajattelua

Kaikki ihmiset ovat syntisiä uskisten mukaan, Myös uskikset tekevät jumalansa tahdon vastaisesti ja näin vastustavat ja kieltävät jumalansa.
      Täälläkin kirjoittelevat itseään hyvin hurskaina ja suurina jumalan lähettiläinä pitävät uskikset ovat vain omien harhaluulojensa vallassa omasta "hyvyydestään".
      Yksikään heistä ei ole sen parempi tai autuaampi ihminen, joka pystyisi esim.ateistia tai ketään muutakaan ihmistä opastamaan "viisaudellaan" ja tuomitsemaan jumalansa valtuuttamina lähettiläinä.
      Pelkkää harhaluuloa ja valehtelua on näiden uskisten julistukset, jumalvalhetta.

• Kyse on siitä, että uskova on tietoinen syntisyydestä, omastaan ja muiden, ainakin hänen pitäisi olla, kun taas ateistit kieltävät olevansa syntisiä, vaikka tosiasiassa ovat syntisiä kuten kaikki muutkin. Me olemme kuitenkin ihmisinä syntisiä ihan eri tavoin. Mutta Jumala näkee kaiken ja näkee myös synnin.

Jumala on sisäisesti sinussakin, sisälläsi. Henki ei ole materiaa. Mutta materiassa on henki. Meidän henkemme luonne paljastuu, kun saamme kontaktin kaikkitietävään luojaamme. Jumala meitä siunaa ja armahtaa. Jumala rakastaa.

• outoa_ajattelua
        Bebebebe kirjoitti:

Kyse on siitä, että uskova on tietoinen syntisyydestä, omastaan ja muiden, ainakin hänen pitäisi olla, kun taas ateistit kieltävät olevansa syntisiä, vaikka tosiasiassa ovat syntisiä kuten kaikki muutkin. Me olemme kuitenkin ihmisinä syntisiä ihan eri tavoin. Mutta Jumala näkee kaiken ja näkee myös synnin.

Jumala on sisäisesti sinussakin, sisälläsi. Henki ei ole materiaa. Mutta materiassa on henki. Meidän henkemme luonne paljastuu, kun saamme kontaktin kaikkitietävään luojaamme. Jumala meitä siunaa ja armahtaa. Jumala rakastaa.

Ontuva selitys.
        Kyllä ateisti tietää milloin on tehnyt väärin toista ihmistä kohtaan ihan samalla tavalla kuin kuka tahansa.
        Syntisiä eri tavalla? Höpöhöpö.
        Minun sisälläni ei ole mitään jumalaa. Sielu yms ovat uskovaisten keksintöä.

Olet syvällä suossa selitystesi kanssa, satukirjoituksia ei saa tosiasioiksi vaikka kuinka yrität.
        Olet syntinen kuten muutkin.

• outoa_ajattelua
        Bebebebe kirjoitti:

Kyse on siitä, että uskova on tietoinen syntisyydestä, omastaan ja muiden, ainakin hänen pitäisi olla, kun taas ateistit kieltävät olevansa syntisiä, vaikka tosiasiassa ovat syntisiä kuten kaikki muutkin. Me olemme kuitenkin ihmisinä syntisiä ihan eri tavoin. Mutta Jumala näkee kaiken ja näkee myös synnin.

Julistat, että kaikki ihmiset ovat syntisiä mutta uskovainen on vähemmän syntinen kuin muut.
        Käytät samaa pettämätöntä logiikkaa kuin eräässä vanhassa Orwelin kirjassa: kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia mutta siat ovat kaikkein tasa-arvoisimpia.

Julistat, että olet parempi ihminen kuin esim,ateisti kun itse hoet olevasi syntinen.

Kuvittelet, että olet siinä asemassa, että pystyt opastamaan viisaudellasi muita ihmisiä miten on oikein elää.

Kuvittelet, että syntisyyttäsi hokemalla pääset taivaaseen.

Kuvittelet olevasi jotenkin enemmän erityinen ihminen kuin muut kun hoet syntisyyttäsi ja uskot olemattomaan olentoon.

Kaikki julistuksesi jumalastasi ja syntisyydestä ja paremmuudestasi ovat täysin harhaluulojasi.

Ihminen pystyy elämään täysin hyvän elämän ilman kuvittelemaasi jumalaasi.

Jumalasi saa näköjään ihmisen kuvittelemaan itsestään "liikoja" ja kuvittelemaan muut vähemmän viisaiksi ja "alempi arvoisiksi". Jumalasi tekee ihmisen mieleltään sairaaksi, kun noita kirjoituksiasi lukee.

• outoa_ajattelua
        outoa_ajattelua kirjoitti:

Julistat, että kaikki ihmiset ovat syntisiä mutta uskovainen on vähemmän syntinen kuin muut.
        Käytät samaa pettämätöntä logiikkaa kuin eräässä vanhassa Orwelin kirjassa: kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia mutta siat ovat kaikkein tasa-arvoisimpia.

Julistat, että olet parempi ihminen kuin esim,ateisti kun itse hoet olevasi syntinen.

Kuvittelet, että olet siinä asemassa, että pystyt opastamaan viisaudellasi muita ihmisiä miten on oikein elää.

Kuvittelet olevasi jotenkin enemmän erityinen ihminen kuin muut kun hoet syntisyyttäsi ja uskot olemattomaan olentoon.

Kaikki julistuksesi jumalastasi ja syntisyydestä ja paremmuudestasi ovat täysin harhaluulojasi.

Jumalasi saa näköjään ihmisen kuvittelemaan itsestään "liikoja" ja kuvittelemaan muut vähemmän viisaiksi ja "alempi arvoisiksi". Jumalasi tekee ihmisen mieleltään sairaaksi, kun noita kirjoituksiasi lukee.

Yksi esimerkki, miten (todennäköisesti) kiellät jumalasi:

Raamatussa on kohta, jossa jeesus neuvoo erästä ihmistä (eli samalla ohje on kaikille, koska raamattu on jumalan sanaa: mene ja anna kaikki omaisuutesi köyhille ja lähde seuraamaan jeesusta (vapaasti kirjoitettuna).

Jos et noin ole tehnyt, kiellät jumalasi. Nyt niitä selityksiä ja tulkintoja....miksi juuri sinun ei pidä noudattaa jumalasi selvää käskyä.

• outoa_ajattelua kirjoitti:

En julista mitään mitä sinä kuvittelet minun julistavan. Olet täysin omassa mielikuvituksessasi noine kuvitelminesi.

Yksinkertaiset asiat eivät mene sulle jakeluun. Kun olen kirjoittanut, että jokainen on syntinen, sinä et sitä hyväksy vaan väität että minä luulen etten ole syntinen. Uskova tietää olevansa syntinen, koska Jumala saa ihmisen synnintuntoon. Ateistina en minäkään tiennyt olevani niin syntinen kuin mitä nyt tiedän. Ateisti elää harhakuvitelmissa, kuvittelee itsestään liikaa ja liian hyvää. Ateistin mieli on harhamieli, todellisuutta ja tosiasioita ymmärtämätön ja tunnustamaton.

Synti on puhtaasti ja ainoastaan toimintaa Jumalaa vastaan. Jumala on korkein henki ja totuus. Asia on paljon monimutkaisempi kuin mitä ateistit pystyvät ajattelemaan. Tietämättömyys korkeammista henkitasoista johtaa siihen ettei ihminen tunnusta korkeinta ja omaa vastuutaan suhteessa siihen.

Sinä luulet synnistä jotain mitä se ei ole. Ja se johtuu siitä, että sinä et ymmärrä Jumalaa, etkä tunnusta Jumalaa. Olet täysin mielikuvituksesi varassa, ja haet sille vahvistusta omista väärinymmärryksistäsi, koskien raamattua ja näitä asioita. Jumala antaa sinullekin ymmärryksen ehkä jossain vaiheessa.

• outoa_ajattelua
        Bebebebe kirjoitti:

En julista mitään mitä sinä kuvittelet minun julistavan. Olet täysin omassa mielikuvituksessasi noine kuvitelminesi.

Yksinkertaiset asiat eivät mene sulle jakeluun. Kun olen kirjoittanut, että jokainen on syntinen, sinä et sitä hyväksy vaan väität että minä luulen etten ole syntinen. Uskova tietää olevansa syntinen, koska Jumala saa ihmisen synnintuntoon. Ateistina en minäkään tiennyt olevani niin syntinen kuin mitä nyt tiedän. Ateisti elää harhakuvitelmissa, kuvittelee itsestään liikaa ja liian hyvää. Ateistin mieli on harhamieli, todellisuutta ja tosiasioita ymmärtämätön ja tunnustamaton.

Synti on puhtaasti ja ainoastaan toimintaa Jumalaa vastaan. Jumala on korkein henki ja totuus. Asia on paljon monimutkaisempi kuin mitä ateistit pystyvät ajattelemaan. Tietämättömyys korkeammista henkitasoista johtaa siihen ettei ihminen tunnusta korkeinta ja omaa vastuutaan suhteessa siihen.

Sinä luulet synnistä jotain mitä se ei ole. Ja se johtuu siitä, että sinä et ymmärrä Jumalaa, etkä tunnusta Jumalaa. Olet täysin mielikuvituksesi varassa, ja haet sille vahvistusta omista väärinymmärryksistäsi, koskien raamattua ja näitä asioita. Jumala antaa sinullekin ymmärryksen ehkä jossain vaiheessa.

Julistat täysin samaa tyhjänpäiväistä sanahelinää,uskonjargonia,kuten muutkin uskikset.
        Täällä esiinnyt suurena jumalasi tuntijana ja lähettiläänä ja kuvittelet, että pystyisit minua tai jotain muutakaan opastamaan synnistä tai elämästä yleensä.

Synti, sielut yms. ovat täysin uskisten keksintöä. Siksi tämä "synti" ei ole kuin teidän ikioma asia, jota teette koko ajan.

Yksinkertaisesti: voit pitää jumalasi omana tietonasi ja elää ylemmyyden tunnossasi, että olisit jotenkin parempi ihminen kuin muut.

On todella harhaista tulla tänne kirjoittamaan jumalharhaa ja olla olevinaan parempi kuin muut ihmiset.
        Jumalasi tekee sinusta kirjoituksiesi perusteella ylemmyyden tuntoisen ja tuomitsevan aivan kuten raamatun jumalasi opettaa.

Minulla ei ole uskonnollista harhaluuloa.

Etkä uskalla vastata ja selitellä, oletko totellut jumalasi käskyä:
        Raamatussa on kohta, jossa jeesus neuvoo erästä ihmistä (eli samalla ohje on kaikille, koska raamattu on jumalan sanaa: mene ja anna kaikki omaisuutesi köyhille ja lähde seuraamaan jeesusta (vapaasti kirjoitettuna).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3175
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2719
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1817
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      820
    Aihe