Miksi Peugeoteissa korjattavaa riittää?

PenaKaulio

Katselin sillä silmällä Pösön 3008 mallista pikkuautoa. Sinänsä kivan tuntuinen auto, mutta kun tuttu autokauppias varoitti erittäin heikosta jälleenmyyntiarvosta ja vikaantumisherkästä tekniikasta, otin tähän väliin tuumaustaukoa.

Millaista korjattavaa diesel-moottorilla varustetusta 3008 Peugeotista voisi odottaa, jos matkamittarissa 120tkm?

20

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arevan

      Moottorihan nuissa lienee se heikoin kohta ja uutena vaivana on juriseva kampiakselin laakerointi.

    • Volvo_jamppa

      Minulla on diesel Volvossani jo 1,5 miljoonaa kilometriä takana ja lisää tulee joka päivä.
      Pyörien laakerit menivät vaihtoon tuossa miljoonan kilometrin paikkeilla. Suuttimet on tiivistetty kertaalleen ja myönnettäköön että kampiakselin laakerointikin on uusittu hiljan. Volvo on kuitenkin tehty ammattikäyttöön ja se näkyy. Volvo kestää.

      • todentottasentään

        Kiitos valaisevasta vastauksesta kysymykseen:

        Millaista korjattavaa diesel-moottorilla varustetusta 3008 Peugeotista voisi odottaa, jos matkamittarissa 120tkm?


      • KylläKestää

        Volvo käyttää PSAn dieseleitä


    • Hyväpelivarmaan

      Myyjät myyvät mielellään kalliimpaa ja siksi nuo iänikuiset essonbaarijutut vedetään aina plakkarista.


      Peugeotin dieselit ovat noin keskinkertaisen kestäviä. Ja tuossa Iässä huono jälleenmyyntiarvo on jo kääntynyt eduksesi: minkä muun auton saisit samalla hinnalla? 500t ajetun "premiumin" tai 200 tuhatta ajetun Tojon (jonka diesel on saanut kovasti kritiikkiä). Merkki- ja mallintamisen heikot kohdat löytyy googlaamalla ja Peugeoteista on oma palsta jossa osataan vastata tarkemmin.

    • kaaleppiii

      Outo auto kauppias, jos tuollain luulee saavansa tiliä tehtyä?

    • Kokeilemaanvaan

      Mene nettiin, ja etsi myytävä pösö, jolla ajettu yli 200tkm. Käy koeajamassa se, ja tutki mitä korjauksia autolle on tehty.
      Itse aikoinaan koeajoin 275tkm ajetun Grand Picasson, ja totesin auton olevan erinomaisessa kunnossa. Menin, ja ostin 80tkm ajetun.

      • NoMuttaJotta

        Peugeot Grand Picasso?

        Neva hööd


      • ffafasdfasdf

        Ranskalaisen insinööritaidon osoitus tuo PSA:n sortimentti.


      • SamaKone
        NoMuttaJotta kirjoitti:

        Peugeot Grand Picasso?

        Neva hööd

        No niissä on samat koneet kuin peugeoteissa. PSA-tuotteita molemmat. Tosiaan jos etsit käytettyä niin ranskisten jälleenmyyntiarvo on vieläkin aika alhainen, joka kääntyy siis eduksesi. Itse olen ostanut ranskiksia uutenakin koska kokemukset on hvyät ja pidän niistä.


    • Tilitoimisto

      9 vuotta vanha pösö pihalla. Kyllä on tänä talvena tullut isosti korjattavaa. Tuollaisessa autossa vaan tahtoo olla se, ettei kukaan saa sitä kuntoon. Helvetilliset tutkimukset ja rassaukset. Rahaa palaa ja jatkuva vitutus.
      Autohan on uudesta asti perheessämme ollut ja hyvin hoidettu & huollettu 178500km.
      Ehkä näillä on se 150tkm raja, kun auto pitäisi jo romuttaa, vaikka diisseli-moottori ja kaikki.

      • JärkiKäteen

        Eli mitä siitä autosta on korjattu ja missä?

        En tiedä paljonko olet rahaa polttanut korjauksiin, mutta poltit rahaa myös siinä vaiheessa kun ostit sen auton. Ensimmäisen vuoden arvonalennus on ollut luokkaa 7000 euroa, eikä ole vituttanut yhtään siinä vaiheessa.


    • pekkijaar

      407 vaatii uudet pyörien laakerit kahden vuoden välein. Samaa SKF:n lyhytikäistä laakerityyppiä käytetään myös 508 sekä 308 pyörissä. Varsinkin Toyotaan verrattuna tuntuu kohtuuttomalta tällainen jatkuva osien vaihtaminen.
      Laadusta on turha puhua ranskalaismerkin kohdalla, pelkkää katteetonta illuusiota.

    • sdffsdffd

      SKF=made in germany.

      • lajfdlaskndadasd

        Mitoitus ja laakerin valinta on kuitenkin made in France.

        Kun yritetään karsia kuluja minimiin, valitaan liian pieni laakeri.


      • cxvvbmkjsa
        lajfdlaskndadasd kirjoitti:

        Mitoitus ja laakerin valinta on kuitenkin made in France.

        Kun yritetään karsia kuluja minimiin, valitaan liian pieni laakeri.

        Älä selitä. Myös THP moottorit ovat saku suunnittelua by BMW. Ja myös 407:ssa ilmastoinnin läpät ovat saku suunnittelua. Olis paree kun noi saksalaiset vaan keskittyis niiden omien romujensa suunnitteluun, niissä vikoja meinaan riittää.


      • KerroRohkeasti
        cxvvbmkjsa kirjoitti:

        Älä selitä. Myös THP moottorit ovat saku suunnittelua by BMW. Ja myös 407:ssa ilmastoinnin läpät ovat saku suunnittelua. Olis paree kun noi saksalaiset vaan keskittyis niiden omien romujensa suunnitteluun, niissä vikoja meinaan riittää.

        Onko sinulla jokin todiste siitä että THP moottori olisi nimenomaan vain ja yksinomaan BMW suunnittelua? Olen aikoinaan tuota koettanut selvittää, mikä osuus BMW:llä on tuon moottorin suunnittelussa ollut, ja ainoa vahva väite mihin olen törmännyt, on se, että muuttuva venttiilinnostomekanismi (vanos) olisi tullut BMW:ltä.

        Myös tuo väitteesi siitä, että 407:n lämmityslaitteen läpät olisivat saksalaista suunnittelua on mielenkiintoinen. Kerrotko hieman lisää mistä tuon tiedon olet saanut?

        Alunperin 407:n lämmityslaite oli visteonin valmistama (siis valmistama, en tiedä kenen suunnittelema).

        Visteon on USA:lainen yritys, jolla on maailmanlaajuista toimintaa. Euroopan pääkonttori sijaitsee Englannissa.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Visteon


    • FaktaaPöytään

      Tuossa Trafin katsastustilastot. Uudet Peugeotit menevät pääosin läpi, mutta joillakin muilla merkeillä näyttää olevan vaikeuksina jo uutena. Tuolta näkee merkit, mallit ja vuodet

    • FaktaaPöytään
    • jopareiden_jorinaa

      Voi vee...pikkuauto? Joku 208 on PIKKUauto, 3008 uusi on Qashqain ja Tiquanin kokoluokkaa. C-segmenttiluokkaa kooltaan. Vai sanoi "tuttu automyyjä" eli joku häkkitarhan takatukkainen hämäräjobbari? Joo sano sille että hommaa siulle 25 v vanhan mannelavetin niin pääset soppaluu ulkona elvistelemään kylän pääraitille humppa taustalla soiden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1007
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      838
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe