Hihhuli Val Kilmer kuolemassa, uskonto tappaa

fgfgfgfh

"Tähden Gladys-äiti kertoi poikansa sairastavan syöpää ja turvautuvan uskontonsa tarjoamiin oppeihin, kuten rukoukseen sairauden selättämisessä."
"Uskonnollinen yhteisö uskoo rukouksen parantavaan voimaan ja sen jäsenet pidättäytyvät lääketieteellisestä hoidosta."
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005018465.html
Toki joutaa mokoma kakkosluokan näyttelijä kuukahtaakin, mutta taas tässä tuli näyte hihhulien tyhmyydestä. Ei auta Jumala, ei. Syöpä vie miehen, vaikka miten rukoilisi.

16

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valkilmerfani

      Aina voi tuuri käydä, näin vakavassa asiassa riskiä ei kannata ottaa.

      • fgfgfgfh

        Syövät tosiaankin joskus, hyvin harvoin tosin, paranevat itsestään vielä toivottomana pidetyssä vaiheessa. Samoin jo parantuneena pidetty syöpä voi uusia ja tappaa.


      • kjhgfrt67890

        No se oli ihme sitten jos toisti, ei kuulu uskontoon.


    • a-----a

      Ei kakkos- tai edes kolmosluokan näyttelijänkään soisi kuolevan vain siksi että sattuu uskomaan uskonnolliseen idiotismiin. Ikävä kyllä näin näyttää kuitenkin käyvän. Syksymmällähän uutisoitiin pariskunnasta, jonka lapsi kuoli samasta syystä. Äärettömän surullista ja turhaa. Tuo näyttelijä kuitenkin on aikuinen ja saanut jo elää. Lapselta ei edes kysytty haluaako hän "parantua" rukoilemalla.

      • fgfgfgfh

        Jos joku kuukahtaa oman uskonnollisen idiotisminsa takia, se joutaa kuukahtaakin. Jos taas joku tappaa lapsensa uskonnollisen idiotismin takia, hänet pitäisi ruoskia hengiltä ja heittää ruumis kaatopaikalle.


      • a-----a
        fgfgfgfh kirjoitti:

        Jos joku kuukahtaa oman uskonnollisen idiotisminsa takia, se joutaa kuukahtaakin. Jos taas joku tappaa lapsensa uskonnollisen idiotismin takia, hänet pitäisi ruoskia hengiltä ja heittää ruumis kaatopaikalle.

        Ja se ruoskiminenko toisi kuolleen takaisin? Tuollainen tyydyttää ainoastaan ruoskijan mielihaluja, ei muuta. Silmä silmästä-mentaliteetti ei istu ainakaan minun moraaliini.

        Ainoa, mikä uskonnolliseen idiotismiin edes jossain määrin tepsii, on sivistys. Ei ruoska.


      • fgfgfgfh
        a-----a kirjoitti:

        Ja se ruoskiminenko toisi kuolleen takaisin? Tuollainen tyydyttää ainoastaan ruoskijan mielihaluja, ei muuta. Silmä silmästä-mentaliteetti ei istu ainakaan minun moraaliini.

        Ainoa, mikä uskonnolliseen idiotismiin edes jossain määrin tepsii, on sivistys. Ei ruoska.

        Jaa että sinusta uskonnollista idioottia, vaikka ISIS:iin kuuluvaa ihmisten elävältäpolttajaa pitää vaan ymmärtää, ymmärtää, ymmärtää, ymmärtää, ja sivistää, sivistä, sivistää, sivistää loputtomiin. Ne nauravat heikkoudellesi.


      • a----a

        Luvut puhuvat puolestaan. Mitä sivistyneempi maa ja mitä inhimillisempi vankeinhoito, sen rauhallisempaa. En minä rikollisuutta suosi, mutta tiedän ettei se vähene silmä silmästä-menetelmällä.


      • fgfgfgfh
        a----a kirjoitti:

        Luvut puhuvat puolestaan. Mitä sivistyneempi maa ja mitä inhimillisempi vankeinhoito, sen rauhallisempaa. En minä rikollisuutta suosi, mutta tiedän ettei se vähene silmä silmästä-menetelmällä.

        Nyt ei puhuta rikollisuudesta, vaan uskonnollisesta kiihkoilusta. Älä sekoita asioita. Tavallinen rikollinen saattaakin parantaa tapansa, jos häntä ymmärretään ja annetaan hänelle mahdollisuus. Se rikollinen saattaa oikeasti olla huonojen olosuhteiden uhri ja haluta itsekin muutosta.
        Uskonnolliseen kiihkoilijaan se ei päde. Uskonnollinen kiihkoilija on varma, etä hän on oikeassa, tekee oikein ja muut ovat väärässä. Siihen ei toimi mikään muu, kuin poistaa se kiihkoilija ihmiskunnasta.


      • a-----a
        fgfgfgfh kirjoitti:

        Nyt ei puhuta rikollisuudesta, vaan uskonnollisesta kiihkoilusta. Älä sekoita asioita. Tavallinen rikollinen saattaakin parantaa tapansa, jos häntä ymmärretään ja annetaan hänelle mahdollisuus. Se rikollinen saattaa oikeasti olla huonojen olosuhteiden uhri ja haluta itsekin muutosta.
        Uskonnolliseen kiihkoilijaan se ei päde. Uskonnollinen kiihkoilija on varma, etä hän on oikeassa, tekee oikein ja muut ovat väärässä. Siihen ei toimi mikään muu, kuin poistaa se kiihkoilija ihmiskunnasta.

        Väitätkö ettei sivistys vähennä uskonnollista radikalismia? Suomestakin takuulla löytyy hihhuleita, jotka rajattomaan valtaan päässessään olisivat vaaraksi kaikille vähänkin eri mieltä mistä tahansa oleville, mutta tämä yhteiskunta ei anna moisille mahdollisuutta juuri muuhun kuin nettikeskustelupalstojen sotkemiseen.


    • Uskonto, joka kieltää lääkehoidon, ei ole terveellä pohjalla. Vaikka henkilö kokisi kokeneensa (ah, suomen kieli taas) ihmeparantumisen, ei määrättyä lääkehoitoa tule keskeyttää ennen kuin lääkäri on mahdollisesti todennut henkilön kiistatta parantuneen. En tiedä onko Suomessa yhtään kristillistä yhteisöä, jolle tämä ei olisi itsestään selvää. Yksittäisillä henkilöillä tietysti voi olla jos jonkinlaisia mielipiteitä.

    • Missään päin maailmaa ei kukaan ole koskaan tuonut esiin yhtään lääketieteellisesti todistettua tapausta rukousparantamisesta. Silti miljoonat ihmiset uskovat sellaisiin ja syytävät rahaa huijarisaarnaajille. Amerikoissa Benny Hinn tienaa kymmeniä miljoonia dollareita vuosittain tuolla valhehoidolla.
      Suomessa taitaa Pirkko Jalovaara olla tällä hetkellä tunnetuin sellainen. Luterilaisen valtionkirkon tiloissa harrastanut tätä huijaustaan piispojen ja pappien hyväksynnällä. Tuloksena ei ole ainuttakaan parantumista, parannettujen kuolemia sitävastoin löytyy.
      Ei ole siis täälläkään ihan vierasta tuollainen fundamentalismihullutus.

    • 12___13

      "Hihhuli Val Kilmer kuolemassa, uskonto tappaa"

      Onneksi toteat lopuksi itsekin, että syöpä on tappamassa, ei uskonto. :D

    • "Toki joutaa mokoma kakkosluokan näyttelijä kuukahtaakin, mutta taas tässä tuli näyte hihhulien tyhmyydestä. Ei auta Jumala, ei. Syöpä vie miehen, vaikka miten rukoilisi."

      Jumala on meidän parantajamme.

      "Kiitä Herraa minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, Hänen pyhää nimeänsä.
      Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt,
      Hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi...." (Psalmi 103:1-3)

      Minä kuolen mieluummin syöpään kuin olen ateisti.

      • tekisitkö.samoin

        Val Kilmer kuolee mieluummin kuin hakee ateistiselta tieteeltä apua vaivaansa.


      • tekisitkö.samoin

        Jumala on runkkari ja kullinimijä joka ei auta Valliakaan
        vs.
        Luterilainen nuuskii pallejaan ja jää sätkimään lattialle omahyväisena hurona

        Kovinon sekavia nää Jeesuksen omat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe