Hihhuli Val Kilmer kuolemassa, uskonto tappaa

fgfgfgfh

"Tähden Gladys-äiti kertoi poikansa sairastavan syöpää ja turvautuvan uskontonsa tarjoamiin oppeihin, kuten rukoukseen sairauden selättämisessä."
"Uskonnollinen yhteisö uskoo rukouksen parantavaan voimaan ja sen jäsenet pidättäytyvät lääketieteellisestä hoidosta."
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005018465.html
Toki joutaa mokoma kakkosluokan näyttelijä kuukahtaakin, mutta taas tässä tuli näyte hihhulien tyhmyydestä. Ei auta Jumala, ei. Syöpä vie miehen, vaikka miten rukoilisi.

16

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valkilmerfani

      Aina voi tuuri käydä, näin vakavassa asiassa riskiä ei kannata ottaa.

      • fgfgfgfh

        Syövät tosiaankin joskus, hyvin harvoin tosin, paranevat itsestään vielä toivottomana pidetyssä vaiheessa. Samoin jo parantuneena pidetty syöpä voi uusia ja tappaa.


      • kjhgfrt67890

        No se oli ihme sitten jos toisti, ei kuulu uskontoon.


    • a-----a

      Ei kakkos- tai edes kolmosluokan näyttelijänkään soisi kuolevan vain siksi että sattuu uskomaan uskonnolliseen idiotismiin. Ikävä kyllä näin näyttää kuitenkin käyvän. Syksymmällähän uutisoitiin pariskunnasta, jonka lapsi kuoli samasta syystä. Äärettömän surullista ja turhaa. Tuo näyttelijä kuitenkin on aikuinen ja saanut jo elää. Lapselta ei edes kysytty haluaako hän "parantua" rukoilemalla.

      • fgfgfgfh

        Jos joku kuukahtaa oman uskonnollisen idiotisminsa takia, se joutaa kuukahtaakin. Jos taas joku tappaa lapsensa uskonnollisen idiotismin takia, hänet pitäisi ruoskia hengiltä ja heittää ruumis kaatopaikalle.


      • a-----a
        fgfgfgfh kirjoitti:

        Jos joku kuukahtaa oman uskonnollisen idiotisminsa takia, se joutaa kuukahtaakin. Jos taas joku tappaa lapsensa uskonnollisen idiotismin takia, hänet pitäisi ruoskia hengiltä ja heittää ruumis kaatopaikalle.

        Ja se ruoskiminenko toisi kuolleen takaisin? Tuollainen tyydyttää ainoastaan ruoskijan mielihaluja, ei muuta. Silmä silmästä-mentaliteetti ei istu ainakaan minun moraaliini.

        Ainoa, mikä uskonnolliseen idiotismiin edes jossain määrin tepsii, on sivistys. Ei ruoska.


      • fgfgfgfh
        a-----a kirjoitti:

        Ja se ruoskiminenko toisi kuolleen takaisin? Tuollainen tyydyttää ainoastaan ruoskijan mielihaluja, ei muuta. Silmä silmästä-mentaliteetti ei istu ainakaan minun moraaliini.

        Ainoa, mikä uskonnolliseen idiotismiin edes jossain määrin tepsii, on sivistys. Ei ruoska.

        Jaa että sinusta uskonnollista idioottia, vaikka ISIS:iin kuuluvaa ihmisten elävältäpolttajaa pitää vaan ymmärtää, ymmärtää, ymmärtää, ymmärtää, ja sivistää, sivistä, sivistää, sivistää loputtomiin. Ne nauravat heikkoudellesi.


      • a----a

        Luvut puhuvat puolestaan. Mitä sivistyneempi maa ja mitä inhimillisempi vankeinhoito, sen rauhallisempaa. En minä rikollisuutta suosi, mutta tiedän ettei se vähene silmä silmästä-menetelmällä.


      • fgfgfgfh
        a----a kirjoitti:

        Luvut puhuvat puolestaan. Mitä sivistyneempi maa ja mitä inhimillisempi vankeinhoito, sen rauhallisempaa. En minä rikollisuutta suosi, mutta tiedän ettei se vähene silmä silmästä-menetelmällä.

        Nyt ei puhuta rikollisuudesta, vaan uskonnollisesta kiihkoilusta. Älä sekoita asioita. Tavallinen rikollinen saattaakin parantaa tapansa, jos häntä ymmärretään ja annetaan hänelle mahdollisuus. Se rikollinen saattaa oikeasti olla huonojen olosuhteiden uhri ja haluta itsekin muutosta.
        Uskonnolliseen kiihkoilijaan se ei päde. Uskonnollinen kiihkoilija on varma, etä hän on oikeassa, tekee oikein ja muut ovat väärässä. Siihen ei toimi mikään muu, kuin poistaa se kiihkoilija ihmiskunnasta.


      • a-----a
        fgfgfgfh kirjoitti:

        Nyt ei puhuta rikollisuudesta, vaan uskonnollisesta kiihkoilusta. Älä sekoita asioita. Tavallinen rikollinen saattaakin parantaa tapansa, jos häntä ymmärretään ja annetaan hänelle mahdollisuus. Se rikollinen saattaa oikeasti olla huonojen olosuhteiden uhri ja haluta itsekin muutosta.
        Uskonnolliseen kiihkoilijaan se ei päde. Uskonnollinen kiihkoilija on varma, etä hän on oikeassa, tekee oikein ja muut ovat väärässä. Siihen ei toimi mikään muu, kuin poistaa se kiihkoilija ihmiskunnasta.

        Väitätkö ettei sivistys vähennä uskonnollista radikalismia? Suomestakin takuulla löytyy hihhuleita, jotka rajattomaan valtaan päässessään olisivat vaaraksi kaikille vähänkin eri mieltä mistä tahansa oleville, mutta tämä yhteiskunta ei anna moisille mahdollisuutta juuri muuhun kuin nettikeskustelupalstojen sotkemiseen.


    • Uskonto, joka kieltää lääkehoidon, ei ole terveellä pohjalla. Vaikka henkilö kokisi kokeneensa (ah, suomen kieli taas) ihmeparantumisen, ei määrättyä lääkehoitoa tule keskeyttää ennen kuin lääkäri on mahdollisesti todennut henkilön kiistatta parantuneen. En tiedä onko Suomessa yhtään kristillistä yhteisöä, jolle tämä ei olisi itsestään selvää. Yksittäisillä henkilöillä tietysti voi olla jos jonkinlaisia mielipiteitä.

    • Missään päin maailmaa ei kukaan ole koskaan tuonut esiin yhtään lääketieteellisesti todistettua tapausta rukousparantamisesta. Silti miljoonat ihmiset uskovat sellaisiin ja syytävät rahaa huijarisaarnaajille. Amerikoissa Benny Hinn tienaa kymmeniä miljoonia dollareita vuosittain tuolla valhehoidolla.
      Suomessa taitaa Pirkko Jalovaara olla tällä hetkellä tunnetuin sellainen. Luterilaisen valtionkirkon tiloissa harrastanut tätä huijaustaan piispojen ja pappien hyväksynnällä. Tuloksena ei ole ainuttakaan parantumista, parannettujen kuolemia sitävastoin löytyy.
      Ei ole siis täälläkään ihan vierasta tuollainen fundamentalismihullutus.

    • 12___13

      "Hihhuli Val Kilmer kuolemassa, uskonto tappaa"

      Onneksi toteat lopuksi itsekin, että syöpä on tappamassa, ei uskonto. :D

    • "Toki joutaa mokoma kakkosluokan näyttelijä kuukahtaakin, mutta taas tässä tuli näyte hihhulien tyhmyydestä. Ei auta Jumala, ei. Syöpä vie miehen, vaikka miten rukoilisi."

      Jumala on meidän parantajamme.

      "Kiitä Herraa minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, Hänen pyhää nimeänsä.
      Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt,
      Hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi...." (Psalmi 103:1-3)

      Minä kuolen mieluummin syöpään kuin olen ateisti.

      • tekisitkö.samoin

        Val Kilmer kuolee mieluummin kuin hakee ateistiselta tieteeltä apua vaivaansa.


      • tekisitkö.samoin

        Jumala on runkkari ja kullinimijä joka ei auta Valliakaan
        vs.
        Luterilainen nuuskii pallejaan ja jää sätkimään lattialle omahyväisena hurona

        Kovinon sekavia nää Jeesuksen omat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe