Kamuttaja Toivottaa Hyvää Joulua.

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2017 kaikille nykyisille lieksalaisille, ja kaikille joiden juuret ovat Lieksassa, sekä heidän läheisilleen, ynnä rakkailleen.

Muistan aina jouluni Lieksassa vaikka ne eivät olleet materiaalin runsaudella pilatut.

88

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HYVÄÄ JOULUA !täältäkin ja hyviä keskusteluja vuodelle 2017

    • Yksi.sinisistä

      Samoin täältä!

    • Kuin myös.
      Kulkekaamme saloja. Syvät olkoot ja kauniit oivalluksemme metsät. Hyvyys olkoot ajatustemme läsnä, kuin tuulen tuoksu. Sen ikuinen liike.

    • kertoilija.iän.ajan
    • nyt.uskalsin.minäkin

      Olisipa enemmän tätä. Ja tämänkaltaisia keskusteluja, alkaisin osallistua ehkä.

    • oi.aikoja.oi.jouluja

      Minun jouluni olivat aikoinaan parhaita eräässä Lieksan pikkukylässä. Silloin kun kaikki muistot kultaa on vaan...Joulupukki. Tuli ovia koputellen pikkukylän koulun oppilaita tapaamaan omalle, yhteiselle hetkellemme... Oli tontut hyörineet jo, ja ikkunoista kurkkineet. "Onkos täällä kilttejä lapsia?" Sitten alkoi joka luokan kaikkien kuorosta kuulua:

      https://www.youtube.com/watch?v=r7HorrUBmTs

    • toimekas.konsti.tonttu

      Monipuolista on elämä. Tosiasioista annan tietoa kevyesti. Joulukin aivan likiovella. Toivoteltu kaikkea hyvää jne... Ei minun, ei kamuttajan ja ei muittenkaan yksityisasioista kannata hermostua;) Kinkkua, sahtia, laatikoineen rosollia, lipeäkalaa, lohta ja muutakin ruokaa teille riittäkköön. Jos silmiinne vettä tohditte, onkos teillä sipulia? Ja lasimestarin silliä?

      https://www.youtube.com/watch?v=vCigFtg_b5A

      • hirveitäkoikkalehtiaovat

    • entlieksalainen

      Minä myös toivotan Hyvää Joulua ja onnellista uuttavuotta 2017.
      Tulipa mieleeni oma Joululahja yli 70 vuotta sitten ne oli sukset joko Joulupukin tai sitten ukkini tekemät , minulle ne olivat kovasti mieluisat ei muuta kuin tervaa pohjiin voideltiin kyntilällä steariirillä. Että näin silloin.

    • Eskilstunasta

      Siunattua Joulua kaikille toivoo Maire Nevalainen.

    • Uppaaja

      Hyvää joulua!

    • rrttyyf

      Hyvää Joulua

    • Toivotan Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta Lieksan keskustelupalstan lukijoille ja kirjoittajille.

      Minä vietin ensimmäisen jouluni Lieksassa vuonna 1949 muutettuani tuona vuonna paikkakunnalle.

      ”Vaikk’ joulu ikiaikainen tulee luoksemme tähtenä takaa vuosituhanten,
      on se lähde ikuisen nuoruuden, tunteen, lämmön ja rakkauden”.

      • muistelua

        On helppo yhtyä kommenttisi viimeisiiin lausesiin. Toivon sinulle, Kamuttajalle ja muille kirjoittajille ja lukijoille hyvää joulua!


    • Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta myös täältä.

    • Petteri-punakuono

      HYVÄÄ JOULUA kaikille ihmisille! Paras aloitus pitkään aikaan.

    • kuka.surkimus.teki

      Miksi tästä ketjusta poistettiin yksi viesti muka sääntöjen vastaisena vaikka ei varmasti ollut. Oli aivan tavallinen hyvän joulun toivotus. Tahallista kiusantekoa.

    • harkeva.armas
      • kädetyhteenliittäen

        Jos sul lysti on niin kädet yhteen lyö.


    • Bergen.on.ja.mix

      Taisipa olevat ovelasti saada mannansa säädyllisen täysvatsaisesti tyydytytyksin.
      Siis. Toisaalla. On teksti;)

      • rapujaki Kouluun.

        https://www.youtube.com/watch?v=mcxUebevDHY



    • Yksi on tässä hyvä. Tutkielma, halu edetä.

    • nitppana

      Hyvää joulupäivää ja iloista Tapaninpäivää.

      • Kiitos samoin. Hyvän mielen tunne on aina paikallaan. Hymykin kohtelias otsallaan pitkällä, vilpitön sitä samaa sanaa.


    • ittin.tiltu

      YP. on taas poistanut asiallisen viestin, surkeeta touhua.

      • kuvitteleva

        Eipä tuo ole ensimmäisistä ihmeistä kummoisempi.


    • lakitieteilijä
    • Tuosta videosta tuli suojausvaroitus, ja oli koko kone jumittua, ei varmaan kannata avata.

      • älkää.avatko

        Minulla jumitti ja kesti tunnin ennekuin sain pelaamaan.


    • minun.päivä

      Se on jo nyt Tapaninpäivä.

    • hyvä.niin

      Tämä päivä kuuluu vielä joulun aikaan.

      • pitköaikase

        Joulunaika on Tuomaanpäivästä Nuutinpäivään. Hyvä Tuomas Joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi. Eli yli kolme viikkoa on Joulunaika.


    • joolka

      Miten vietit joulua?????

      • oli.juopon.joulu

        Minä putkassa perhe 👪 turvakodissa


      • oli.juopon.joulu kirjoitti:

        Minä putkassa perhe 👪 turvakodissa

        Viina on pilannut varmaan monen muukin joulu.
        Sääliksi käy perhettäsi.


    • oli.juopon.joulu

      Harmittaa minuakin niin maan täätisesti.

    • Minä en onneksi joutunut näkemään isäni humalassa, eikä minun jälkeläiset minua.

      • onnittelen.sinua

        Harvinainen on ollut lapsuutesi koti ja harvinainen sinun lastesi koti, Hatunnosto.


      • älä.liiottele
        onnittelen.sinua kirjoitti:

        Harvinainen on ollut lapsuutesi koti ja harvinainen sinun lastesi koti, Hatunnosto.

        No ei nyt sentäs kovinkaan harvinainen, Lieksassakaan. Ei joulujuopottelu ollut täällä sentäs ihan vakioratkaisu.


    • voikaa.hyvin

      Voi kun saisi sen ajan ja viattomuuden takaisin, toisin eläisin.

    • lohtutämäkin

      Minulla joulu meni oikein huonosti, paljon huonommin kuin viime joulu. Onneksi kuitenkin paremmin kuin ensi joulu.

    • vanha.joulu

      Mistä tiedät että paremmin kuin ensi joulu?

      • vakioratkaisutar

        Jotkus tietää nämä asiat.


    • Kankuttaja

      Miksi toivotetaan hyvää Joulua. Joulu on vain yksi päivä 365:n joukossa, karkausvuonna 366:n. Minä toivotan hyvää kaikille vuoden päiville, tasapuolisesti.

      • kyllänesopertaa

        Kyllä, kun sanoo Hyvää Uutta Vuotta niin siinä on silloin mukana koko seuraava vuosi eikä sitten enää tarvii myöhemmin sopertaa Hyvää Joulua kun sekin on jo sanottuna.


    • jouluisava

      Joulu on ainutlaatuinen juhla.

      • tämäkö.on.syy

        Millä lailla sen kummempi kuin muukaan kirkollinen juhla. Kysyisin vain, että kun sanotaa hvyää uutta vuotta niin onko siinä seuraava joulu rajattu pois ? Siksikö pitää erikseen toivottaa hyvää joulua.


      • ymmärrä.varmaaan
        tämäkö.on.syy kirjoitti:

        Millä lailla sen kummempi kuin muukaan kirkollinen juhla. Kysyisin vain, että kun sanotaa hvyää uutta vuotta niin onko siinä seuraava joulu rajattu pois ? Siksikö pitää erikseen toivottaa hyvää joulua.

        Älä nyt vaan tosissasi noin puhu.


    • lkkhfhuuy

      Aavistan miten tiedät ensi joulunonk

    • reissu.rami

      Vähän myöhässä mutta olin reissussa. Hyvää Joulua 🎄 kaikille.

    • fififi

      Aamulla kun heräsin niin tuli mieleen että onko teillä vielä tänään hyvä mieli

    • jamaliin

      Hyvä on mieli Korsossa entisen jamalilaisen.

    • prisonerr

      Kohta on vanha vuosi lusittu ja vuosi vähemmän elinkautisesta jäljellä.

    • syöpää.on

      Ei ole hyvin asiat sinullakaan jos ei minullakaan.

    • voi.raasua.sääliks.käy

      Mitä teit elinkautisen saadessasi murhanko.

    • mene.pois

      Kaikkia täällä kirjoittaakin murhamies

    • ent.vank

      Kyllä sopii hyvin murhan tehneenkin kirjoittaa kun kirjoittaa asiallisesti.

      • Minunkin mielestä asiallisuus on tärkein ei menneisyys.


    • mie.tiijän

      Elinkautinen tulee murhasta ei muusta.

      • väliaikaista.on.kaikki

        Tarkoitti varmaan syntymistään ja siitä alkanutta;)Voipihan se olla katuva ja ymmärtävä mieli murhamiehelläkin, entäs jos on tosi pahan murhannut tai tappanut; silloin tavallaan elinkautisen elämän loppupäiville näkyy valoakain pelkän pimeyden sijaan.
        Ylihuomennahan sitä taas toivotellaan koko kokoilla suitsutellen ja monilla tapahtumilla satavuotiaalle Suomelle. Suomessa on monta kirjoittamatonta tarinaa ja ääneen sanomattomaa muisteloakin vielä. Lieksassakin.

        Tsaari syöstiin vallasta ja kaaoksen ja vapaussodan jälkeen koitti Suomelle itsenäisyys. Varmaa on, että tälläkin palstalla muistellaan vuonna 2017 sadan vuoden takaista historiaa.
        Lieksassakin on tapahtumarikas 2017 tulossa. On politiikkaa, susijuttuja, hirvenmetsästystä jne. Mielenkiintoinen vuosi on tulossa monessa suhteessa. Voimia ja onnea vaan jo tässä vaiheessa kaikille jotka nauttivat aidosti elämästä.

        Aivastelkaa rohkeasti, se puhdistaa hengityskanavia, eikä se kuulu läheskään aina itärajan taakse;)


    • Aika hyvä oivallus elinkautisesta "alkaa syntymästä" loistavasti lohkaistu!

      Minäkin olen tullut tuntemaan elämäni aikana muutama murhamiehen.
      Jotkut on tehneet parannusta, jotkut eivät.
      Olin erään kolmelta ihmiseltä hengen riistäneen hautajaisissa omaisten kutsumana, koska olin ainoa jota tämä mies kunnioitti eläessään.

      Tämän miehen elämästä opin, ettei kaikki ole murhissakaan mustavalkoista.
      En pulusta hänen tekojaan, mutta käsitän mikä häntä johti niihin.

    • Kiitos vastauksestasi kamuttaja. Olet sinä melkoinen "talent". Tunnustan, että palstavalvonnan takia epäilen tämän suomi 24:n valvojien kykyä olla asiallisia niin paljon, että olen kirjoitellut satunnaisesti heitellen kirjautumatta. Ei sitä nykyisin, varsinkaan netissä, enää voi LUOTTAA kaikkeen kuin ennen vanhaan. Uskon teidän muutaman täällä kirjoittelevan tarkoitusperäni ymmärtävän. Kunnioittaminen on yksi hienoimmista asioista. Arvostaminen tulee kuitenkin mielestäni ensin hieman kevyempänä kunnioitusta.

      Olen monesti miettinyt, missä kulkee arvostuksen ja kunnioituksen ero. No, olipa miten hyvin tahansa sinua arvostan palstasuorituksiesi takia. Varmaan kunnioittaisinkin monessa, jos sinut tuntisin paremmin.

      Kerran uskoin oivaltavani henkilöllisyytesi, sitä kummemmin täällä arvailematta, mutta erehdyin; eikä mies ja kuka hän on, ole täällä pääasia, vaan asia.

    • elämän.kolhima

      Tässä Kamun ja Sheriffin keskustelussa näkyy päällimmäisenä elämänkokemus ja ihmisen arvostus ihmisenä oli hän mitä hyvänsä muiden silmissä.

    • glionelli

      Täällä on ehkä kymmenkunta sellaista jotka kykenee oikeaan keskusteluun mutta kirjoittaa harvoin kun häiriköt sotkee.

      • harkeva.armas

        Hyvin osasit ajatuksesi todeta. Samaa mieltä olen, joskus hyvälle rakoillen minäkin. Inhimillisyyden kumma ajaa joskus meitä toimimaan tavoillemme, opeillemme pakoilematta. Uskomaan vääjäämättä johonkin ymmärrettävän oikeaan.


    • Petteri-Punakuono

      Hyvää joulua ja hyvää UUTTA VUOTTA.

      • Petteri-Punakuono

        Luin kaikki viestinne ja toivon , että kirjoittelu sujuu samaan malliin. Toivon fiksuja aloituksia ja fiksuja vastauksia. Hyvää Uutta Vuotta 2017! Poistun ja vaihdan nimimerkkiä.


    • se.se.on

      Kamuttaja on mode tämä on varmaa tietoa.

    • selvitin.asian

      Ylläpito käyttää myös nikkiä Kamuttaja kun tarvitsee paljon klikkauksia.

    • Lemba

      Ei Kamuttaja ole mikään ylläpito se on varma.

    • löppåi

      Kamun kanssa on oltava äärimmäisen varovainen.

    • ei.ymmärrä

      Mikä siinä on niin vaarallista että pitää olla varovainen????

      • Aavasti.meri.huokaa

        Yksinkertaista. Väärämieliset ryttyyn laittaa. Tosiväärämieliset rytympään. Ja joku auttaa;)

        Aleksanterista ei vielä olla puhuttukaan;)

        Saati tulevasta monesta. Oikeudesta.


    • ei.sininen

      Muistakaa kaikki kaipaamme asiakirjoituksia vielä vuonna 2017.

    • Salme.mönninkadulta

      Nyt on vuosi vaihtunt kellä on asiallisia aiheita niin laitakaa. Muuten jää roskan kirjoittajien haltuun koko hyvä palsta.

    • kären.ukkkoja

      Kaikki siniset sais häipyä lopullisesti ketään ei kiinnosta vanhat asiat joita te jauhatte. Kamuttaja on kaikkein pahin valehtelija.

    • teitä.tarvitaan

      Siniset ja muutkin tietäjät palatkaa pian PLIIS

    • suvaitse

      Me ollaan täällä

    • ei.jummarra

      Ketkä me siniset vai suvakit vai rasset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe