HAKUSESSA UUSI OBJEKTIIVI

tessa_02

Olen ajatellut hommata uuden objektiivin. Nyt mulla on vain se perus 18-55mm.

Kuvauskohteena on koirat, sitäkin tarkemmin koiranäyttelyt sekä erilaiset koiraharrastukset.

Olisi plussaa jos saisi hyviä liikekuvia sekä ulkona että hallissa. Hintakin vois olla alle 500€.

Ehdotelkaas jotain hyviä objektiivejä. Mielellään Sigman. Kamerana mulla on Sony a3000.

10

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NEXISTI
    • telezoom_ehkä

      Ei siinä koirakuvauksessa jouda linssejä vaihtamaan ja jokin kiinteä on aina väärä kuvakulmaltaan. Erityisesti jos kuvaaja on kokematon.

      Eli se 18-55 on oikein hyvä koirien ja ihmistenkin kuvaukseen. Optinen laatu on ihan riittävä.

      Mutta jos ulkona kuvaa ja haluaa tiukemmin rajattuja otoksia jokin telezoomi on tarpeellinen.

    • Hyvä olisi Sigma 70-200mm f/2.8 tai joku vastaava.
      Sony minulle vieras enkä tiedä tuon kennon kokoa.
      Oikeastaan hyvä 35 mm ja tuo riittää pitkälle.
      Itse vierastan noita joissa laajakulma ja tele samassa zoomissa.
      Usein paljon vääristymiä ja huono valovoima. Joku f1.8
      35 mm tai 50 mm on hyvä olla olemassa. Itse tykkään täysikennoisessa
      f1.8 85 mm lasista. Sigman art sarjan 35 mm on hyvä, mutta hieman painava.

      • Manikai

        Kamerassa on E-objektiiviliitäntä, johon objektiivitarjonta on aika heikkoa, niin zoomeissa kuin kiinteissä. Mainittuja Sigmoja ei valmisteta kyseisellä liitännällä. Ja 500 eurolla ei taida oikein hyvää zoomia saada mihinkään kameraan, ainakaan uutena.

        Oikeastaan ainut tuossa hintaluokassa mikä itselleni tulee mieleen on Sonyn E PZ 18–105 mm F4 G OSS, hinta tosin on hieman toivottua korkeampi. Kyllä tuolla ainakin paremmin valaistuissa halleissa kuvailee, kameran APS-C kenno kestää kyllä herkkyden nostamista kohtuu hyvin. Mikään huippu objektiivi siis ei ole kyseessä, mutta kyllä sillä kuvia ottaa.

        Sonylta näyttäisi olevan tulossa 85mm f1.8, mikä saattaisi olla hyvä. hinnasta en tiedä ja kaivannee jonkun laajemman kaverikseen.


    • hyvä_ja_halpa

      Hyviä liikekuvia sekä ulkona että hallissa saat tuolla

      https://www.rajalacamera.fi/sony-sel-70-200-2-8-fe-gm-oss.html

      Kun taas alle 500€ maksaa esim. tuo

      https://www.scandinavianphoto.fi/tuote/1005655948/sony/e-55-210mm-f-4-5-6-3-oss-musta?ad=hintaseuranta&ad_src=hintaseuranta.fi&ad_content=Sony E PZ 18-105 mm F4 G OSS (SELP18105G), objektiivi&ad_prodid=1992246

      • Canonisti_____minäkin

        Jalkimmäinen tuskin toimii elänkuvauksessa.


      • toimii_ei_toimi
        Canonisti_____minäkin kirjoitti:

        Jalkimmäinen tuskin toimii elänkuvauksessa.

        Onko niissä eläimissä joku maaginen voima, joka estää jonkun tietyn objektiivin toimimisen? Asiahan on kuitenkin niin, että ei ne eläimet aina liiku, ovat usein myös paikallaan, makaavat, istuvat, seisovat, minusta niitä on aika helppo kuvata, myös hieman huonommalla ja hitaammin tarkentavalla objektiivilla.


      • Canonisti_____minäkin
        toimii_ei_toimi kirjoitti:

        Onko niissä eläimissä joku maaginen voima, joka estää jonkun tietyn objektiivin toimimisen? Asiahan on kuitenkin niin, että ei ne eläimet aina liiku, ovat usein myös paikallaan, makaavat, istuvat, seisovat, minusta niitä on aika helppo kuvata, myös hieman huonommalla ja hitaammin tarkentavalla objektiivilla.

        On niissä! Ne liikkuvat. Kuvat nukkuvista koirista ovat kohtuullisen tylsiä.


      • no_olihan_taas
        Canonisti_____minäkin kirjoitti:

        On niissä! Ne liikkuvat. Kuvat nukkuvista koirista ovat kohtuullisen tylsiä.

        Vai että koira ei tee Canonistin mielestä muuta kuin nukkuu ja liikkuu? :)))))) Paljon on jäänyt oppimatta kokeneellakin, tai sitten ei olla opittu mitään muuta kuin että pitää vehkeet olla viimeisen päälle, että saa edes jonkinlaisen kuvan otettua?

        Kyllä se asia on niin, että taitava kuvaaja osaa ottaa mielenkiintoisen ja hauskan kuvan vaikka nukkuvasta koirasta, näin se vaan menee ja siihen riittää vaikka "kittisuttu", se on vaan taito, että osaa katsoa ja kuvata.


      • Manikai

        Itse en juuri välitä kinaamisiin osallistua, mutta tässä tapauksessa huomioni kiinittyy aloitusviestin kohtaan "Olisi plussaa jos saisi hyviä liikekuvia sekä ulkona että hallissa."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe