Vietin joulun yksin ja hankin joululoorat ja kinkkua aatoksi.
Kyllästyneenä moisiin vatsantäytteisiin tein simppelisoosia makkarasta.
Pätkä sinistä lenkkiä halki vastakkaisiin suuntin, jolloin pätkistä tuli neljä näppärää palaa.
Ruskistus voissa ja sitten se soossi.
2 dl vettä kiehuvaksi ja joukkoon lihaliemikuutio. Sakeutus sujuu helposti Maizena suurusteella, jolloin saadaan väriäkin.
Sipulijauhetta, pippuria ja. kermaa sekä sinappia ja hyvin maistui muusin kanssa.
Simppelisoosia jouluruuan jatkeeksi
4
64
Vastaukset
- joulupäivänä
Joko sinä joulusi vietit, minkä kalenterin mukaan ? Meillä on vasta ensimmäinen joulupäivä ja huomenna vielä toinen.
Aatto juhlista jaloin!
Hyää Joulua Ruune, osta lisäksi annos rosollia ja pane joukkoon muutama sillinpala. Ne friskaa hyvää annostasi.
Itse ostan usein joulun aikoina joulumakkaraa. Se on hyvin maustettu raakamakkara ja paistetaan pannulla. Saa sitä kypsytettynäkin, mutta itse paistettu on maukkaampaa.
Joulu on siitä hyvä juhla, että sen saa juhlistaa justiin niin kuin itse tahtoo, ja minä päivänä vaan. Suomessa usein aattoon satsataan kaikki.Niinpä niin!
Olen maalaispoika. Nyt jo toki vähän yli-ikäinen.
Pidän kyllä livekalasta jouluruokana, mutta sitä ei saa kuin itse tehtynä. Tänä vuonna jätin tuon huonon väliin. Kinkku maistuu ja jälkiruokana luumukiisseli kuohukermoin.
Tuo soosikokeilu tuli helppona mieleeni ja ensikokeilukin onnistui.
Kastike on ruoan kruunu, joka harvalla on tiedossa.
Kohta päästään seuraamaan Snookerin World Openia tähtineen.
Scottish Openin voitti muuten Marco Fu, uusi suursnookeristi.
- reppuriika
Ihan maukasta kotiruokaa. Ja makuasioistakaan ei sovi kiistellä. Ja kun ei liikaa haali herkkuja, niin välttyy ähkyltä ja ylensyönniltä.
Kieltämättä tuli syötyä ihan liikaa siellä ladyjen kekkereissä. No hyvältä jo riisipuuro ja rusinasopan kanssa jälleen puolenpäivän aikaan maistui.
Pitänee tässä lähteä toisen kanssa viemään rääppijäisiä yhdelle joka ei sairauden vuoksi jaksanut tulla sovittuun aattoruokailuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162058Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1591545Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551374- 551158
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1641131Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75966Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62872Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36867- 52864
- 56811