Miten voidaan Lempäälässä työntekijältä virkavapaa, työloma, ylitöistä tuntien ottaminen, siis joku esim näistä vaihtoehdoista kun henkilöllä olisi tärkeät tuttavan hautajaiset eikä saa mitään näistä. Millä perusteella tämä voidaan evätä. Olen ennenkin kuullut että Ko tilaisuuteen muilla työmailla on saanut vapaatailman että esimies mutisee ja kitisee.
Perusteluja odottaen.
5
256
Vastaukset
- YhteysLuottamusmieheen
Uskoisin, että työnantajalla on vastaavissa tapauksissa velvollisuus antaa palkatonta vapaata.
Ihmettelen jos on mutinoita tai evätään vapaa, käsittämätöntä. - OUTOtapausTodellakin
Mikä se sellainen esimies oikein on joka ei ymmärrä että vainaja haudataan vain yhden kerran ja voi olla että osuu sen esimiehen kohdallekkin vastaava tilaisuus työaikana.
- käsittämätöntä
Lähiomaisen hautajaispäivä tiettävästi palkallista vapaata olla pitää, mutta kyllä muutkin hautajaispäivät pitäisi ainakin palkattomaksi vapaaksi saada, tai lomapäiväksi tms. mikäli pomolla(vapaan myöntäjällä) yhtään älliä päässä. Tässä tapauksessa sitä älliä ei näemmä ole, ikävää! Itse olisin pois "sakon uhallakin". Jaksamista sulle!
- MINUNtarinani
Kauan sitten, Isoisäni kuoltua ollessani 15-vuotias, pyysin työstäni vapaata mennäkseni isoisäni hautajaistilaisuuteen. Firman omistaja jonka palveluksessa työskentelin oli lomamatkalla ja häntä tuurasi hänen ilkeä miniänsä, joka kieltäytyi antamasta minulle vapaata.
Menin hautajaisiin ja Äiti vainaa ei päästänyt minua enää tapauksen jälkeen sinne töihin, mikä mielestäni oli ihan oikea päätös. Työpaikassa vaihtui tiuhaan työntekijät ja myös omistaja oli ilkeä, mutta jostain käsittämättömästä syystä hän piti minusta. En tiedä mitä omistajalle oli kerrottu lähdöstäni, mutta kuulin jälkeenpäin muilta työntekijöiltä, että omistaja oli ollut pahoillaan låhdöstäni ja sanonut, että hän olisi halunnut pitää minusta kiinni. - Aavemaria1
Tämä juttu koskee siskoani mutta kun en uskalla laittaa toimialueilta missä työskentelee Lempäälässä. Itse olen sanonut samaa että vapaa on saatava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit214897Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3914449Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483789KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1152825Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku102457Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212272Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511952Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181938- 1231880
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241439