Perusteluja odottaen.

Aavemaria1

Miten voidaan Lempäälässä työntekijältä virkavapaa, työloma, ylitöistä tuntien ottaminen, siis joku esim näistä vaihtoehdoista kun henkilöllä olisi tärkeät tuttavan hautajaiset eikä saa mitään näistä. Millä perusteella tämä voidaan evätä. Olen ennenkin kuullut että Ko tilaisuuteen muilla työmailla on saanut vapaatailman että esimies mutisee ja kitisee.

5

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YhteysLuottamusmieheen

      Uskoisin, että työnantajalla on vastaavissa tapauksissa velvollisuus antaa palkatonta vapaata.
      Ihmettelen jos on mutinoita tai evätään vapaa, käsittämätöntä.

    • OUTOtapausTodellakin

      Mikä se sellainen esimies oikein on joka ei ymmärrä että vainaja haudataan vain yhden kerran ja voi olla että osuu sen esimiehen kohdallekkin vastaava tilaisuus työaikana.

    • käsittämätöntä

      Lähiomaisen hautajaispäivä tiettävästi palkallista vapaata olla pitää, mutta kyllä muutkin hautajaispäivät pitäisi ainakin palkattomaksi vapaaksi saada, tai lomapäiväksi tms. mikäli pomolla(vapaan myöntäjällä) yhtään älliä päässä. Tässä tapauksessa sitä älliä ei näemmä ole, ikävää! Itse olisin pois "sakon uhallakin". Jaksamista sulle!

    • MINUNtarinani

      Kauan sitten, Isoisäni kuoltua ollessani 15-vuotias, pyysin työstäni vapaata mennäkseni isoisäni hautajaistilaisuuteen. Firman omistaja jonka palveluksessa työskentelin oli lomamatkalla ja häntä tuurasi hänen ilkeä miniänsä, joka kieltäytyi antamasta minulle vapaata.
      Menin hautajaisiin ja Äiti vainaa ei päästänyt minua enää tapauksen jälkeen sinne töihin, mikä mielestäni oli ihan oikea päätös. Työpaikassa vaihtui tiuhaan työntekijät ja myös omistaja oli ilkeä, mutta jostain käsittämättömästä syystä hän piti minusta. En tiedä mitä omistajalle oli kerrottu lähdöstäni, mutta kuulin jälkeenpäin muilta työntekijöiltä, että omistaja oli ollut pahoillaan låhdöstäni ja sanonut, että hän olisi halunnut pitää minusta kiinni.

    • Aavemaria1

      Tämä juttu koskee siskoani mutta kun en uskalla laittaa toimialueilta missä työskentelee Lempäälässä. Itse olen sanonut samaa että vapaa on saatava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2950
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2174
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe