Lämmitysjärjestelmän valinta

Kesäauto

Nuukana miehenä valitsin Truma ilmämmitteisen matkailuauton, mutta en yritäkkään siinä talvella asua niinkuin jotkut höperöt, jotka luulevat sitä talvikäyttöön tarkoitetuksi ja sitten lentsussa köhivät kun ilmalämmitys kuivaa hengitystiet hlv:ttiin.

18

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on neljäs matkailuauto menossa ja jokainen on ollut Trumalla varustettu. Kaikilla olen matkaillut talvella joskin kahteen ensimmäiseen alkovimalliin laitoin välipuhaltimen siihen alkoviin menevään letkuun koska se pituutensa johdosta tuotti aika vähän lämpöä alkoviin mutta tilanne korjaantui.

      Truma jossa nykyään on reilun 1,5 kW:n vastukset riittää nykyautolla kokemuksesta ainakin -30C lämpötiloissa. Tuota nenän kuivumista on varmasti keskuslämmityksessäkin jos letkut eivät vuoda ja siihen on hyvä lääke ostaa muutamalla eurolla nenän kostutussuihke apteekista. Minua ei tosin ole vaivannut enempää kuin kotonakaan.

      Uudet Trumat kierrättävät ilmaa joten raitisilma on hankittava muualta venttiilien kautta. Olen nähnyt sellaisenkin mallin jossa se ottaa ilmaa altaan ja puhaltaa sitä lämmitettynä huusholliin.

    • adriatwin

      Meillä retkeilyautossa truma, ihan hyvä laite, mutta harmi kun on sängyn alla.
      Liian kova ääni. Ja vieläkin uudessa mallissa samassa paikassa. Adria twin

    • Joksuneuvoo

      Kyllä rumatikin voi asentaa auton ulkopuolellekin. On sama mistä se kylmää puhaltaa

    • Hauskanpittoon

      Ei tämä meillä ilmalämmittäjillä ole pelkkää nuukutta, kun valikoi tämän halvemman ja kesällä vaan käyttää jää rahoja Viruvalkiaan, suven menoihin.

    • PalstavahtiJoksukysyy

      Onko keskuslämmössä muuta etua, että on tasainen lämpö ja se on äänetön ja tarkenee kylmälläkin ilmalla??

    • Kysynpähänvaan

      Eikö ylläpito voisi kokonaan estää, tai ainakin poistaa kaikki tuon kotkalaisen Reino Jokisen lähettämät viestit?

    • JoksuKuopiosta

      Minä se vaan kirjoittelen tänne aina päheitä juttuja Reinostani ja rumatikistä täsmänä.
      Olen Kuopion kuuluisin lehdenjakaja

    • ylijänniteJoksu

      "ylijännite" Voi vittu toi on hyvä Joksulta. Ei ole ihme . että yönsä valvoo!!!!!!

    • Normaaliaahtaudessakusta

      Harmaakusihanan alla on talviasujilla keltainen reikä lumessa muistutuksena lavuaariin kusemisesta.

    • Eipuhaltelemalla

      Ei kyllä puhaltelemalla tositalvena kämppää pidetä tasalämpöisenä.

    • Valkiaan

      Puhallin on kyllä aika edullinen, melkeinpä halpa, rahaa jää kesänrientoihin "Viruvalkiaan"

    • Luulitteälyävän

      Nuukuuspuhallin on tarkoitettu kesäasujille, sekä talvikäyttöön luuleville mömmöille.

    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe