Lämmitysjärjestelmän valinta

Kesäauto

Nuukana miehenä valitsin Truma ilmämmitteisen matkailuauton, mutta en yritäkkään siinä talvella asua niinkuin jotkut höperöt, jotka luulevat sitä talvikäyttöön tarkoitetuksi ja sitten lentsussa köhivät kun ilmalämmitys kuivaa hengitystiet hlv:ttiin.

18

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on neljäs matkailuauto menossa ja jokainen on ollut Trumalla varustettu. Kaikilla olen matkaillut talvella joskin kahteen ensimmäiseen alkovimalliin laitoin välipuhaltimen siihen alkoviin menevään letkuun koska se pituutensa johdosta tuotti aika vähän lämpöä alkoviin mutta tilanne korjaantui.

Truma jossa nykyään on reilun 1,5 kW:n vastukset riittää nykyautolla kokemuksesta ainakin -30C lämpötiloissa. Tuota nenän kuivumista on varmasti keskuslämmityksessäkin jos letkut eivät vuoda ja siihen on hyvä lääke ostaa muutamalla eurolla nenän kostutussuihke apteekista. Minua ei tosin ole vaivannut enempää kuin kotonakaan.

Uudet Trumat kierrättävät ilmaa joten raitisilma on hankittava muualta venttiilien kautta. Olen nähnyt sellaisenkin mallin jossa se ottaa ilmaa altaan ja puhaltaa sitä lämmitettynä huusholliin.

• adriatwin

Meillä retkeilyautossa truma, ihan hyvä laite, mutta harmi kun on sängyn alla.
      Liian kova ääni. Ja vieläkin uudessa mallissa samassa paikassa. Adria twin

• Joksuneuvoo

Kyllä rumatikin voi asentaa auton ulkopuolellekin. On sama mistä se kylmää puhaltaa

• Hauskanpittoon

Ei tämä meillä ilmalämmittäjillä ole pelkkää nuukutta, kun valikoi tämän halvemman ja kesällä vaan käyttää jää rahoja Viruvalkiaan, suven menoihin.

• PalstavahtiJoksukysyy

Onko keskuslämmössä muuta etua, että on tasainen lämpö ja se on äänetön ja tarkenee kylmälläkin ilmalla??

• Kysynpähänvaan

Eikö ylläpito voisi kokonaan estää, tai ainakin poistaa kaikki tuon kotkalaisen Reino Jokisen lähettämät viestit?

• JoksuKuopiosta

Minä se vaan kirjoittelen tänne aina päheitä juttuja Reinostani ja rumatikistä täsmänä.
      Olen Kuopion kuuluisin lehdenjakaja

• ylijänniteJoksu

"ylijännite" Voi vittu toi on hyvä Joksulta. Ei ole ihme . että yönsä valvoo!!!!!!

• Normaaliaahtaudessakusta

Harmaakusihanan alla on talviasujilla keltainen reikä lumessa muistutuksena lavuaariin kusemisesta.

• Eipuhaltelemalla

Ei kyllä puhaltelemalla tositalvena kämppää pidetä tasalämpöisenä.

• Valkiaan

Puhallin on kyllä aika edullinen, melkeinpä halpa, rahaa jää kesänrientoihin "Viruvalkiaan"

• Luulitteälyävän

Nuukuuspuhallin on tarkoitettu kesäasujille, sekä talvikäyttöön luuleville mömmöille.

Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe