Elokuvaklassikko - Kultainen 40-luvun aarre.

Sisäinenjaulkoinen

Ziegfeld Girl, Revyytyttö (1941). Pääosissa: Lana Turner, James "Jimmy" Stewart, Judy Garland ja Hedy Lamarr.

Tämä on todellinen klassikko aarre: Jean Harlow kuoleman jälkeen MGM:llä ei ollut yhtä vastaavaa tähteä löytynyt kun Lana Turner. Louis B. Mayer halusi Lana Turnerista Jean Harlow jatkajan. Lana ehti tehdä 9 elokuvaa MGM:lle eikä mikään niistä ehtinyt tulla merkintää Lana Turner studio asemalle, kunnes Lana joka teki 10 MGM elokuva hitin Ziegfeld Girl vuonna 1941 joka vahvisti hänen asemiaan studiossa. Tämän Ziegfeld Girl elokuvan myötä Lana palkka nousi. Lana sai oman puvustajan, hiustaitelijan, meikkitaitelijan ja oman pukuhuoneen. Lana oli suuri tähti. Elokuvassa Tony Martin lauloi kyseisen Lana Turner tunnuskappaleen " You Stepped Out of a Dream". "You Stepped Out of a Dream" on Nacio Herb Brownin säveltämä ja Gus Kahnin sanoittama musiikkikappale. Elokuvassa kameran kuvatessa Lana Turneria, joka kävelee alas portaita loisteliaassa asussaan kun Tony Martin laulaa. Kappaleesta tuli 1940-luvulla hitti Glenn Millerin, Guy Lombardon ja Kay Kyserin big bandien esittämänä. Lana Turner käytti laulua tunnuskappaleenaan äänittämättä sitä kuitenkaan koskaan itse. Englantilainen pianisti George Shearing nauhoitti kappaleen vuonna 1941. Lana Turner on itse sanonut näyttävänsä tässä elokuvassa elokuvanäyttelijän kykynsä mikä vahvistui lopulta vuonna 1946 "The Postman Always Rings Twice" ( Kohtalon Tuomio) josta tuli maailmanlaajuinen klassikko hitti.

1

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hollyvoodi

      Empä ole tuota elokuvaa nähnyt, Lana Turnerin olen nähnyt muissa leffoissa.
      James Stewart on yksi lempinäyttelijäni. Hedy Lamar (oikealta nimeltä Hedy Kiesler) Itävalta) on siitä erikoinen henkilö, että hän oli keksijä myös, kehitti taajuuksia vaihtelevaa radiotegnologiaa eli hajaspektriä. Jota käytetään vieläkin kännyköissä ja kaukosäätimissä. tässä juttu asiasta,
      http://www.iltasanomat.fi/digitoday/art-2000000454107.html

      Hän myös ui ja esiintyi alasti 30 luvulla uransa alussa, tiettävästi ensimmäisenä naisnäyttelijänä julkisesti. Elokuva oli saksalainen Symphonie der Liebe.
      Lamarilla sanottiin olevan täydelliset kasvot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe