Epilepsia ja seurustelu

Leptikko

Hei!

Mietin tässä sitä, että kuinka ikäiseni suhtautuvat, mikäli toisella on epilepsia? Itse saan aika usein kohtauksia ja jos olen maininnut jätkille asiasta, sanovat he usein että tautini on jotenkin ällöttävä tai alkavat lopettamaan viestittelyn ja juttelun.
Olen muuten mukava ihminen ja kaikki aina ihmettelevät, että kuinka olen yhä sinkku.
Jos ystävänäkin oleminen on monelle vaikeaa, kuinka voisin edes suhdetta löytää joskus?!
Kuinka te reagoisitte, mikäli joku kertoisi sairastavansa epilepsiaa? Ignooraisitteko te ne vai ajattelisitteko, että niin voi käydä kelle vain?

11

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asia ei haittaisi minua millään tavalla.

• Ja kuinka vanha olet?

• Kuule. Oli semmoinen tapaus et virossa oli epilepsian lievän muodon sairastuva armejassa ja varusmiespalvelluksessa ja lääkäreiden luvalla. Eli en tiedä mitä henkisiä harjoituksia tai pillereitä jätkä vedi, mut ei kuulema ollut kohtauksia kertaakaan. Itte oli halunut mennä.
      Eli, en reagois mitenkää. Olisko joku Julius Cesarille sanonu, et joo epilepsia niin mkm et kelpaa ei armejaan ei keisariksi. Elin en suhtautuis mitenkään poikkeavasti.

• Asiahan ei nyt varsinaisesti minulle kuulu mutta...

Jaa.

• Kalkkiksen näkemys asiaan on, että kunhan tietäisin asiasta etukäteen, niin se riittäisi, eikä asia minua haittaisi. Kouristuskohtaus on sen verran dramaattinen näky, joten haluaisin kyllä varautua sellaisen tulemiseen edes henkisesti.

Tsemppiä!

• En tiedä minkä ikäinen olet, mutta ilmeisesti melko nuori. Monille nuorille jätkille voi olla aika mahdoton ajatus seurustella epilepsiaa sairastavan kanssa, mutta kunhan siitä vähän aikuistuvat, niin moni kyllä ymmärtää että senkin sairauden kanssa voi elää. Uskon että sinäkin vielä joku päivä löydät tarpeeksi kypsän miehen, joka näkee että olet sairaudesta huolimatta ihan tavallinen ihminen :)

• En ymmärrä miksi asiasta pitäisi välittää.

• Hän on 17.

• AIDS kirjoitti:

En ymmärrä miksi asiasta pitäisi välittää.

En minäkään ymmärrä ja itse voisin hyvinkin olla yhdessä epilepsiaa sairastavan kanssa, mutta jotkut vaan näkevät sen jollainlailla pelottavana sairautena.

• Leptikko

Ap täällä hei!
      Kiitoksia mukavista viesteistänne :) Hyvä kuulla, ettei tämä ole kaikille ongelma.
      Sitä kypsää miestä odotellessa- Ken tietää mitä tuleva vuosi tuo tullessaan ;))

• Lintuouto

Olen 28 vuotta ja sairastanut epilepsiaa koko ikäni, joskaan ainuttakaan kohtausta ei ole ollut 21 vuoteen. Sairauteni vuoksi en minäkään ole aina ollut varma mahdollisuuksistani seurustelu elämään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      115
      2213
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      92
      1482
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1145
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      161
      1020
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      74
      975
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      28
      897
    7. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      52
      853
    8. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      22
      831
    9. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      38
      810
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      749
    Aihe