sitten aliupseerikouluun niin jouduimme kaikki käymään komppanianpäällikön puhuttelussa. Hän kysyi mm. isän ammattia. Perästä päin olen miettinyt mitä tekemistä isän ammatilla on pojan kelpoisuuteen res.au-kouluun. Ilmeisesti sillä kyselyllä haluttiin varmistaa jo RUK:a ajatellen, että potentiaalisia vasemmistolaisia ei valittaisi jatkokoulutukseen. Kuten minulle kävikin, minua huonommilla papereilla meni RUK:iin meidänkin komppaniasta ainakin 2 kaveria, minun isä kun oli sekatyömies tunnetusti punaiselta alueelta.
Kun minut oli nimetty joskus vuosikymmenet
13
195
Vastaukset
- Rukkiin-ei-mennä
papereilla, vaan parhaat valittiin edellyttäen, että on vähintään keskikoulu pohjana.
Isän ammatti ei vaikuta, mutta ainahan sen voi vetää pohjaksi huonolle menestykselle.- puhut.mitä.liekään
Et taida tajuta paskaakaan. Avaus kyselee sitä että miksi kysytään isän ammattia. Mitä se kiinnostaa armeijaa mitä kunkin isä on tehnyt työkseen. Eli jokin tarkoitus silläkin on kun kysellään asiaankuulumattomuuksia.
- kannattaakin_kysellä
Onhan toki vinha perä siinä, että äärivasemmalta tulee kaikkein vähälahjaisin ja laiskin väki. Kyllä minua kovin pelottaisi jos taisteluparille antaisi pyssyn tai käsikranaatin. Itsensä se nyt ainakin saisi hengiltä, mutta arvokkaampi, eli minä, voisi myös saada osumaa. Se olisi kurjaa.
- lahtarit.vallassa
Outo asia jolle on vaikeaa keksiä muuta selitystä kuin tuo, että ainakin upseeristo haluttiin pitää porvarillisena.
- TurhaLuulo
MITEN isän ammatista voi MUKA lukea kodissa vallitsevan poliittisen ilmapiirin!
Ainakin 70-luvulla pahimpia taistolaisia kasvoi usein pappien jälkikasvusta? TurhaLuulo kirjoitti:
MITEN isän ammatista voi MUKA lukea kodissa vallitsevan poliittisen ilmapiirin!
Ainakin 70-luvulla pahimpia taistolaisia kasvoi usein pappien jälkikasvusta?Ei sitä 100 % varmuudella tietenkään voi todeta mutta isojen joukkojen kanssa pelataankin todennäköisyyksillä. Kun työläistaustaisia ei valita upseerikoulutukseen niin on selvää, että tulee vähemmän vasemmistolaisia upseereita.
- supervisorinna
- Toki porvareilla oli varaa ostaa pennuillensa kalliinpia lahjoja ja enemmän , mutta ei kai se sentään mikään kriteeri saa olla ,että pennut on lahjoilla pilattu ja kitisevät aina vain enemmän. - ne jotka valitsee parhaimman aineksen aukkiin tai rukkiin , ne on sitä samaa porukkaa jotka valitsevat Suomelle jalkapallo joukkuetta , näin on .
- HölmöäKäytännössä
"Toki porvareilla oli varaa ostaa pennuillensa kalliinpia lahjoja ja enemmän"
Mikä ihme on se 'porvari'?
Minun vanhempieni ammatit olivat konduktööri ja vahtimestari. Olivatko he 'porvareita'? En edes itse tiedä, kun ei meillä kodissa juuri politiikka puhuttu.
Ja lelut olivat 50-luvulla KAIKILLA lapsilla varsin vaatimatonta tasoa! Ja olin minäkin RUKissa, mutta tähän saakka uskoin sen johtuneen koulutaustasta ja suorituksista palvelussa. - NäitäTaas
Mitä hittoa tuosta hermostuu...? Varmasti ainakin 1950-60 luvuilla on ajateltu myös sitä että reserviupseeristo säilyy "porvareilla". On myös varmasti käynyt niin että lahjakkaita on jäänyt sivuun väärän taustan vuoksi.
- Tavoite-on-aina
ollut, että upseereiksi koulutetaan parhaat sotilaat. Poliittisia kantoja ei ole kyselty viime sotien jälkeen..
- luetarkemmin
Tavoite-on-aina kirjoitti:
ollut, että upseereiksi koulutetaan parhaat sotilaat. Poliittisia kantoja ei ole kyselty viime sotien jälkeen..
......Poliittisia kantoja ei ole kyselty viime sotien jälkeen.. ...
Juuh, ei avaaja väitäkään että olisi kysytty hänen poliittista kantaansa vaan kysyttiin isän ammattia. Lue avaus ennen kuin vastaat niin et horaja olemattomia. - MinneMeneeKustaTulee
Ja MITÄ siitä ammatista pystyi päättelemään? Ei ammatti mitenkään varmuudella kerro poliittista kantaa. Ja jos kertoo niin se kertoo vain ISÄN kannan.
Ainakin 70-luvulla pahimpia stallareita tuli pappien ja upeerien jälkikasvusta.
Mutta onneksi heiluri heilahti sitten myyös toiseen suuntaan: Monen stallarin jälkikasvusta kehkeytyi vastaavasti porvareita.
(Tunnettuja) nimiäkin voisi tässä esimerkkinä mainita, mutta olkoon...
- Punapioneereistä
Minun tulipalopunainen kommunistiveljeni laittoi 70luvulla kaksi poikaansa Pikku pioneereihin.
Poikien aivopesuyritykset eivät kantaneet hedelmää vaan
heistä tuli tavallisia suomalaisia miehiä.
Se herätti meissä sukulaisissa ihmetystä että vaikka molemmat pärjäsivät hyvin armeijassa niin etenemismahdollisuudet evättiin ilman mitään selitystä.
Minun selitykseni on: Kuuluminen Pikku punapioneereihin lapsena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1222513Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2212155Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611563Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1781393- 551278
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751076Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa661041Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi39942- 34940
- 52914