Parkki Pate yksityinen amatööri sakottaja

FIN55

Taas se tapahtui. Yksityinen parkkifirma on melkoinen farssi. Parkki Pate!!

Kesällä Hakunilassa firman tyttö sakotti kaikki autot tajuamatta yhtään mitään itse mitä on tekemäässä. itselläni oli asianmukaisesti kiekko ja sakot tuli. Onneksi tyttö oli paikalla ja olin ottanut valokuvan kiekosta mistä selvisi aika milloin kiekko laitettu. Tyttö hylkäsi lapun. Samaan aikaan parkkipaikalla oli melkoinen hulabaloo, kun useat autoilijat piirittivät sakottajaa ja vaativat selvitystä ihan omatoimisista sakoista.

Eilen oli Tapiolassa lääkärissä ja laitoin kiekon autoon asianmukaisesti NÄKYVÄLLE paikalle ratin päälle, koska kojetaulu on pyöreä ja kiekko putooaa kun laittaa oven kiinni. Olin puoli tuntia poissa ja sakko tuli. Taas Parkki Pate. Joku sokea idiootti kuka ei osaa katsoa auton sisälle oli laittanut lapun, ilman kiekkoa. Soitin firmaan ja sanottiin, että kuvassa ei näy kiekkoa....

Mitä helvettiä, miten idiootti ja tyhmä ja sokea voi olla ihminen, kuka ei näe näkyvää kiekkoa. Firmalla ei ole mitään muuta ideaa, kun sakottaa sumeilematta kaikki parkissa olevat autot. Valita jos haluat ja ehdit....

Mikä mahtaa olla näiden teinien koulutus, ei todella mitään, pakko sanoa.

Pysäköinninvalvonta pitää olla kunnan vastuulla ja koulutettua henkilökuntaa. Ei tällainen yksityinen rahastus ja kouluttamaton henkilöstö ole mistään kotoisin.

Valitusprosessi vie ihmisiltä aikaa ja vaikea todistaa. Aivan Mielivaltaista touhua, sairasta.

Tuttaavaani sakotettiin omalta vuokratulta autopaikalta, mikä on ollut hallussa 10 vuotta, yksityisalueella Itäkeskuksessa, kauhea show edessä ja aikaa paloi, Ei osattu erottaa mikä on vuokra-alue ja mikä ei. Voi hyvää päivää..

Tällaisia Pelle yrityksiä voidaan järjestää ja rahastaa ihan mielin määrin ja hyväuskoiset ihmiset maksaa. Olkaa nyt tarkkoina, nämä Sakottajat ovat Ihan Pihalla ja epäpäteviä. Olen ollut useamman vuoden kunnalla pysäköinnintarkastajana ja tämä Yksityisten toiminta on ihan Amatöörimaista, farssia.

Pate, opettakaa työntekijöillenne liikennesäännöt, pyytäkää katsomaan auton sisälle, ei tarvitse seistä maasturin edessä ja ottaa kuvaa kun kuvaajan pituus on 145cm. Olette suuri Farssi ja rahastaja.

Voin pitää teidän tekijöille opetuskurssin liikenne säännöistä ja kiekon käytöstä, ette edes tiedä miten kiekko pitää laittaa. Ihmiset kuvatkaa aina kun parkeeratte auton ja laitatte kiekon, kuva missä kiekko on ja kuvasta jää kelloaika milloin laitettu. Tämä firma on suuri FARSSI.

20

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roistopulju

      Mula oli kabsa kieko istuimella, kun tippuu kojelaudalta... Eivöt etsi kiekoja mistään..

      • Maassa_maan_tavalla

        Kyllä se on niin, että lain mukaan kiekko pitää olla tuulilasista selvästi nähtävissä. Pudonneesta kiekosta tulee sakot varmasti myös kunnalliselta laputtajalta. En oikein usko, että jonkun auton kojelauta on iin pyöreä, että siihen ei voi kiekkoa asettaa... Kuulostaa juurikin kroonisen väärinpysäköijän selitykseltä.


      • VapaaehtoinenMaksu

        Paitsi että laissa ei puhuta yksityisestä sakotuksesta mitään, joten kiekon paikkaa ei voi lakikirjasta silloin myöskään tarkistaa. Ja sehän tässä koko yksityisessä laputuksessa hullua onkin, että periaatteessa voivat velvoittaa käyttämään esimerkiksi vain ja ainoastaan pinkkiä pysäköintikiekkoa tai muuten tulee sakk...yksityinen valvontamaksu


    • ei.tarvitse.maksaa

      Ihan sama se on, vaikka Pate sakottaisi joka päivä. Niiden maksujen maksaminen on täysin vapaaehtoista. Asia on puitu läpi tällä palstalla noin 353575653 eri keskustelussa.

    • OMatEnsin

      Onko ApinoitaParkkiVahtina tehnyt konkan,kun oikeus totesi ALV velvollisksi, kun mäntsälässä heidän tauluja Parkkipate valvoo?

      • Jok88888

        Ei. Parkkipate osti apvn viime keväänä. Olisi kai liian iso urakka vaihtaa kaikki kyltit paten kyltteihin


      • PerttiPeräreikä
        Jok88888 kirjoitti:

        Ei. Parkkipate osti apvn viime keväänä. Olisi kai liian iso urakka vaihtaa kaikki kyltit paten kyltteihin

        Urakan suuruudella ei ole merkitystä, se vaan on tehtävä, vaihtoehtoa ei ole. Enkä kyllä ymmärrä väitettä urakan suuruudesta, eihän kyseessä ole kuin muutaman tarran liimaaminen. Monissa paikoissa vain edelisen firman nimen päälle liimataan uuden firman nimi, ja muuten kyltit jäävät entiselleen.

        Sopimus ei ole pätevä, ellei molemmat sopimusosapuolet ole tiedossa sopimusta tehdessä. Eli näitä valvontamaksuja ei tarvitsi maksaa vaikka olisi tyhmyyksissään kertonut pysäköineensä itse.


    • Ryöstöä

      Lappuja jaellaan mielivaltaisesti, kun kaikki ei viitsi valittaa, vaan kiltisti maksaa.

    • OMatEnsin

      Voi voi .Onko Mänttilässä Apima perhe saanut looparit ,Obelix -isä, äiti,poika.Kun valvoo joku uusi kuski

      • Ambulanssillesakot

        Näin on varmaan käynyt?
        Mites sulla pisnekset sujuvat? Osaatko liikennesäännöt? Oletko saanut jo auton hommattua?


      • OMatEnsin
        Ambulanssillesakot kirjoitti:

        Näin on varmaan käynyt?
        Mites sulla pisnekset sujuvat? Osaatko liikennesäännöt? Oletko saanut jo auton hommattua?

        Ai minäkö.Olen oppinut 1969 liikennesäännöt kun sain ekan kortin.Sittemmin olen opettanut autolla-ajoa.Ai ambulanssille sakot?,ne sakot on Poliisi antanut?,muut pvm.Enpä usko että poliisisakottaa ambulanssia.Eii oo töissä ollut tapana maksaa yksityishuomautusmaksuja


    • Psykosellainenko

      Sairastahan tämä on. Autoilijalta pitää monessa muodossa lypsää rahaa.
      Minulla saattaisi olla tähän pikku ratkaisukin...mutta en haluaisi sitä ehdottaa.
      Juuri tuossa kaverille antoi APV ...joku yksityinen myös pitkän liuskan muodossa maksutoiveen, jos vaikka kaveri antaisi rahaa. Parkkipaikka on ainoa vapaa eikä ole maksupaikka tai vuokrattava paikka..olisiko taloyhtiö sitten niin psykopaatin oloinen, että voisi tuosta toivoa rahaa, vaikka sillä ei ole mitään käyttöäkään edes!??

    • P.e.n.t.t.i

      Pentti on ollut taas valitettavan kauan hiljaa tällä palstalla, mutta nyt tärkeä muistutus:

      Yksityisten parkkifirmojen parkkisakkoja ei tarvitse maksaa. Ne ovat hyväntahtoisiin kansalaisiin kohdistuvia vilunkimaisia rehankeräysyrityksiä.

      1. Älä reagoi tuulilasin maksulappuun
      2. Jos joskus tulee perintäkirje, niin ilmoita perintäfirmaan, että et ole sopimusosapuoli
      3. Asia loppuun käsiltelty

    • P.e.n.t.t.i

      Ja hassuahan näissä yksityisalueilla tapahtuvissa sakotuksissa on se, että niillä ei mitkään tieliikennesäännöt päde. Yksityisalueella liikennemerkkien näköisillä kilvillä ei ole mitään juridista merkitystä, koska yksityisalueella ajavalta ei vaadita edes ajokorttia, eikä siten mitään merkkien tuntemusta.
      Parkkipaikoilla voi pyöritellä rundua ihan ilman huolta virkavallan väliintulosta, jos ei aiheuta oikeaa vahinkoa.

      • Pena_suoltaa_soopaa

        Pentti on taas kerran hieman väärässä, kuten usein aikaisemminkin. Kyllä yksityisalueellakin liikennelainsäädäntö on joiltakin osiltaan voimassa, esimerkiksi juopuneena ei saa ajaa. Myös yksityisalueella mahdollisen onnettomuuden aiheuttaja joutuu tekosistaan vastuuseen. Pysäköintiä taas voi alueen omistaja säädellä mielensä mukaan. Yksityisellä alueella pysäköinti ei perustukaan tieliikennelakiin vaan sopimusoikeuteen. Pentti tosin taitaa olla näitä "minä parkkeeraan mihin haluan" -miehiä. Näitä miehiä ei suuremmin haittaa, vaikka paloauto tai ambulanssi ei pääse kohteeseen, kunhan heidän autonsa on mahdollisimman lähellä ovea.


      • P.e.n.t.t.i

        "Kyllä yksityisalueellakin liikennelainsäädäntö on joiltakin osiltaan voimassa, esimerkiksi juopuneena ei saa ajaa"
        Näin on. Juopuneena ei saa ajaa. Mutta kaksi-vuotiaskin saa ajaa, jos on selvin päin.

        "Myös yksityisalueella mahdollisen onnettomuuden aiheuttaja joutuu tekosistaan vastuuseen."
        Näin on. Ymmärsit tekstini hyvin.

        "Pysäköintiä taas voi alueen omistaja säädellä mielensä mukaan."
        Näin on. Ja toivoisin, että ne, yksityiset alueen omistajat, jotka eivät halua autoja mailleen, laittavat selkeät kieltotaulut, aidat ja puomit ympärilleen.

        "Yksityisellä alueella pysäköinti ei perustukaan tieliikennelakiin vaan sopimusoikeuteen."
        Näin on.

        "Pentti tosin taitaa olla näitä "minä parkkeeraan mihin haluan" -miehiä."
        Näin ei ole. Pentti pysäköi ainoastaan niille alueille, joilla hänen läsnäoloaan kunnioitetaan.

        "Näitä miehiä ei suuremmin haittaa, vaikka paloauto tai ambulanssi ei pääse kohteeseen, kunhan heidän autonsa on mahdollisimman lähellä ovea."
        Nämä miehet ovat niitä, joita Pentti ei tunne. Ne joille tällainen hölmöys tulee mieleen, varmaan itse tekevät niin.


      • Pena_suoltaa_soopaa

        Varsin hieno vastaus Pentiltä. Tunnut ajattelevan monista asioista kuten minäkin ja hyvin myös ymmärrät lainsäädännön hengen ja tarkoituksen. Minua kuitenkin ihmetyttää, miksi et hyväksy yksityisalueen pysäköinninvalvontaa, vaikka ymmärrätkin alueen omistajan voivan tästä asiasta päättää. Sinun logiikallasi ajateltuna puhallusratsiat pitäisi kieltää mutta siitä huolimatta sinä ymmärrät että kännissä ei ole suotavaa eikä varsinkaan turvallista ajaa..?


    • EnsioToisio

      Kuka on sopimus-kumppani kun parkkifirma ei ole tavannut koskaan eikä missään allekirjoitusta?

    • Latepelkääjä

      Idiootti maksaa laskut joita ei tarvitse maksaa.

    • Jäbätiittimus

      Mä en käytä sellasen paikan palveluja mikä on päästäny jonkun parkkierkin riehumaan parkkipaikalle. Kannattaa muidenki tehä samalla tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe