Tielaitos syyllinen nuorten kuolemaan!

Kuka ottaa vastuun?

Tie oli auraamatta ja huonossa kunnossa, kuka ottaa vastuun?

17

1587

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillisallad

      Olisko Pekka Pouta, kun ennusti huonoja kelejä;
      Suomen valtio, kun on niin pohjoisessa, että lunta sataa, vaiko joulupukki, kun ei tuonut uusia talvirenkaita.

    • Ihanko itse tulit , tuohon tieteellisen absoluttiseen totuuden valoon??
      Tärkeintä , on aina löytää se yksi ainut syyllinen.

      Nastalautaan nuoriso , jos jotakin sattuu niin kyllä syylliset löytyy.
      Suomessa on pyöritetty jo tarpeeksi jenkkileffoja , ja kaikki on hyvin kun joku on hirtetty.

      • Hertha

        Pitäisikö laskea täysikäisyyden rajaa neljääntoista? Ajamaan pitäisi päästä, ennen kuin aivot ovat kypsyneet liikaa. Sama tietysti äänestämisen kanssa - ja ennen kaikkea rikosoikeudellisen vastuun.

        Ajokortti pois kuusikymppisiltä.

        Ulkoministeri vastuuseen, kun ei ole saanut siirrettyä maatamme 2000 kilsaa etelämmäksi.


      • etelän narri

        Tiedä löytyykö aina syyllisiä, ainakaan niitä oikeita mutta kyllä teitten hoito yleisemmin on aika heikolla tolalla etten sanoisi retuperällä.


      • j.jussi W-T
        Hertha kirjoitti:

        Pitäisikö laskea täysikäisyyden rajaa neljääntoista? Ajamaan pitäisi päästä, ennen kuin aivot ovat kypsyneet liikaa. Sama tietysti äänestämisen kanssa - ja ennen kaikkea rikosoikeudellisen vastuun.

        Ajokortti pois kuusikymppisiltä.

        Ulkoministeri vastuuseen, kun ei ole saanut siirrettyä maatamme 2000 kilsaa etelämmäksi.

        TAKSIAUTOIJILIJAA tästä kolarista,sillä hän on ajanut omaa kaistaansa toisin kuin nuoret ajoivat VÄÄRÄLLÄ KAISTALLA.
        Miksi AJOKORTTI POIS KUUSIKYMPPISILTÄ?


      • Hertha
        j.jussi W-T kirjoitti:

        TAKSIAUTOIJILIJAA tästä kolarista,sillä hän on ajanut omaa kaistaansa toisin kuin nuoret ajoivat VÄÄRÄLLÄ KAISTALLA.
        Miksi AJOKORTTI POIS KUUSIKYMPPISILTÄ?

        Taidamme molemmat, sinä ja minä, harrastaa sarkasmia.


      • j.jussi W-T
        Hertha kirjoitti:

        Taidamme molemmat, sinä ja minä, harrastaa sarkasmia.

        ainakaan tässä asiassa sarkasmia.
        Minä asetun aina ammattikuskien puolelle.
        Minun sukulaisilla on ollut 50 vuotta taksi.


      • Hertha
        j.jussi W-T kirjoitti:

        ainakaan tässä asiassa sarkasmia.
        Minä asetun aina ammattikuskien puolelle.
        Minun sukulaisilla on ollut 50 vuotta taksi.

        Minä harrastin sarkasmia.


      • takaa
        etelän narri kirjoitti:

        Tiedä löytyykö aina syyllisiä, ainakaan niitä oikeita mutta kyllä teitten hoito yleisemmin on aika heikolla tolalla etten sanoisi retuperällä.

        Jos politikoilla olisi selkäranka , niin sieltä löytyisi vastuunkantaja. Valta ja vastuu pitäisi olla samassa paikassa , vaan eipä ole.
        Vastuu kiteytyy , siihen aura-auton kuljettajaan , joka tarvitsee joskus tauon .
        Ensin aurataan tärkeimmät , ja jokapaikkaan ei riitä kalustoa.


      • Hertha
        takaa kirjoitti:

        Jos politikoilla olisi selkäranka , niin sieltä löytyisi vastuunkantaja. Valta ja vastuu pitäisi olla samassa paikassa , vaan eipä ole.
        Vastuu kiteytyy , siihen aura-auton kuljettajaan , joka tarvitsee joskus tauon .
        Ensin aurataan tärkeimmät , ja jokapaikkaan ei riitä kalustoa.

        Koluttakoon, hiekotettakoon, suolattakoon kaikki Suomen tiet vuorokaudet ympäri jokaisessa maan kolkassa. Suoristettakoon kaikki mutkat ensi tilassa, poistettakoon kaikki risteykset yms. Yhteiskunnalla on vastuu.

        ---

        Yksilön varovaisuudesta ja vastuusta tieliikenteessä on sopimatonta puhua. Hyi.


    • Kutvonen

      Aurausauto oli töissä parinkymmenen kilometrin päässä. Onko edes mahdollista määrärahojen puitteissa taata tien jokaiselle kilometrille riittävä auraus jokaiselle minuutiksi?

      Oli tien kunto mikä tahansa, kuljettajan tulee reagoida havaintoihinsa tien kunnosta.

    • mopo.nen

      Kuljettajalla olisi vastuu siitä että kaikki autossa käyttävät turvavöitä.

      Karpo vastustaa teiden suolausta, joten olisiko vika Karpon?

      • Hertha

        Kuka muiluttaisi Karpon?


      • Kymmenen sentin lumi pois suolalla ???? Väärällä kelillä , se suolaus aiheuttaa enemmän liukkautta.

        Teillä on hyvää suolaa siellä , kun se on ainut tärkeä asia.


    • Eila

      ...autokoulussa, että vastuu on ratin ja autonpenkin välissä huonollakin kelillä. Tässä tapauksessa kuski(t) vastasi(vat) ikävä kyllä hengellään.

      Mutta omasta vastuustahan on ilmeisesti sopimatonta puhua, kuten Hertha kommentoi.

    • mössö!!!

      VOI SIISSUS! Ei voi pullamössömpää kommenttia olla!! "Tielaitos syyllinen" Voi mitä todellisuuden pakenemista! Sarkasmia, joo joo, mutta nyt minullakin on mahdollisuus vaahdota kunnolla, niin että tässä tulee:

      Voi perkele, kyllä pitäisi olla kiitollinen, että meillä yleensä ON TIET joita pitkin voi liikkua. Tarkoitan ihan tarpeellista liikkumista työn, kuljetusten ym. suhteen, enkä mitään helvetin kruisailua ja maksiminopeuden mukaan ajamista joka säässä. Teitä pidetään yhteisin varoin kunnossa. Järki päässä ajaen ne ovat AINA liikennöitävässä kunnossa ja se riittää. Muu olisi TUHLAUSTA. Vaikka tiemme pidettäisiin formularatoja vastaavassa kunnossa niin aina löytyy ihmisiä, jotka joutuvat onnettomuuteen. AINA!!

      Onnettomuudet ovat surullisia, niin tämäkin. Silti syyllisten hakeminen on RAIVOSTUTTAVINTA mitä voi tässä tilanteessa olla.

    • OTTAA VASTUUN!!!!!

      Kuskilla on vastuu kyydissä olevista.
      Niin se vaan menee.
      Ihan turhaa on syyttää tielaitosta siitä, että joku ei osannut suhteuttaa vauhtiaan vallitseviin sääolosuhteisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1702
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1640
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      56
      1598
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1373
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      284
      1194
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      41
      1097
    Aihe