Määritelmä älykäs suunnittelu?

infoaeioo

Mitä se tarkoittaa?

65

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kysymys. Mehän jo tiedämme, että kaikki tuo ID on käytännössä vain jotakin uskomusneutraaliksi yritetysti naamioitua aabrahamilaista monoteismia, yleensä kristinuskoa. Mutta ei näytä olevan olemassa mitään määritelmiä, standardeja, tutkimusmenetelmiä saati tutkimustuloksia... ei mitään, ja se varmaan johtuu juuri siitä, että kyseessä on uskonto.

• n.e.l.iö

Kyseessä on usko elävään Jumalaan, eikä uskonto. Älykäs suunnittelu näkyy kaikessa. Mutta kun Jumalan viisauden avulla ei häntä opita tuntemaan, on hän nähnyt hyväksi pelastaa ne jotka uskovat, evankeliumin hullutuksen kautta. Ja Jumalan hulluus on paljon viisaampi, kuin ihmisten viisaus. Vai kuinka on mahdollista, ettei viisaimmatkaan ihmiset voi herättää ihmistä kuolleista? Mutta Jeesuksen Jumala herätti kuolleista, jotta myös Jeesukseen uskovat saisivat herätä ikuiseen elämään.

Ja vielä älykkäästä suunnittelusta:

"Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja, niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä." (Jeremia.33:25-26)

• "Jeesuksen Jumala herätti kuolleista, jotta myös Jeesukseen uskovat saisivat herätä ikuiseen elämään."

Niin ja Väinämöinen teki erään toisen tarinan mukaan valtavan suuren hauen leukaluusta kanteleen. Fiktiota sekin.

• n.e.l.iö kirjoitti:

Kyseessä on usko elävään Jumalaan, eikä uskonto. Älykäs suunnittelu näkyy kaikessa. Mutta kun Jumalan viisauden avulla ei häntä opita tuntemaan, on hän nähnyt hyväksi pelastaa ne jotka uskovat, evankeliumin hullutuksen kautta. Ja Jumalan hulluus on paljon viisaampi, kuin ihmisten viisaus. Vai kuinka on mahdollista, ettei viisaimmatkaan ihmiset voi herättää ihmistä kuolleista? Mutta Jeesuksen Jumala herätti kuolleista, jotta myös Jeesukseen uskovat saisivat herätä ikuiseen elämään.

Ja vielä älykkäästä suunnittelusta:

"Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja, niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä." (Jeremia.33:25-26)

"Usko elävään Jumalaan" edustaa uskontoa ja uskonnollisuutta ainakin siinä vaiheessa, kun kyse on kyseistä uskoa koskevista dogmaattisista käsityksistä ja näiden mukaisesta systemaattisesta yhteisöllisestä toiminnasta. Minä en voi tietää mitä sinä pääsi sisällä koet ja miten uskosi sinulle näyttäytyy, mutta viittaamalla Raamattuun ja edustamalla selkeästi kristinuskoa sinä paljastat minulle olevasi USKONNOLLINEN.

En ole kiinnostunut uskovien maalitolpansiirtely-yrityksistä, joilla he yrittävät pönkittää omaa uskonsa versiota jotenkin paremmaksi kuin "niiden muiden, joiden usko onkin vain uskonnollisuutta". Samaa tuo meille uskonnottomille sekulaareille rationalisteille on joka tapauksessa!

• dfghjklkj
        bg-ope kirjoitti:

"Jeesuksen Jumala herätti kuolleista, jotta myös Jeesukseen uskovat saisivat herätä ikuiseen elämään."

Niin ja Väinämöinen teki erään toisen tarinan mukaan valtavan suuren hauen leukaluusta kanteleen. Fiktiota sekin.

Niin, ja evousko teki sinusta luonnollisen homon. Fiktiotako sekin?

• dfghjklkj kirjoitti:

Niin, ja evousko teki sinusta luonnollisen homon. Fiktiotako sekin?

"Niin, ja evousko teki sinusta luonnollisen homon. Fiktiotako sekin?"

Kyllä. Vain kaltaisesi uskovainen idiootti voi olla niin aasi, että luulee evoluution ymmärtämisen liittyvän jotenkin seksuaalisuuteen. Olet ilmeisesti Jyrbä, tuo homoerotiikkaneuroosista kärvivä säälittävä häviäjä, joka ei kertakaikkiaan voi olla päivääkään miettimättä homojen peräaukkoja.

En ole homo, vaikka niin luulevaisena vainoharhailijana luulet. Ja sekös sinua homojen vainoajaa vituttaa.

• bg-ope kirjoitti:

Kyllä. Vain kaltaisesi uskovainen idiootti voi olla niin aasi, että luulee evoluution ymmärtämisen liittyvän jotenkin seksuaalisuuteen. Olet ilmeisesti Jyrbä, tuo homoerotiikkaneuroosista kärvivä säälittävä häviäjä, joka ei kertakaikkiaan voi olla päivääkään miettimättä homojen peräaukkoja.

En ole homo, vaikka niin luulevaisena vainoharhailijana luulet. Ja sekös sinua homojen vainoajaa vituttaa.

LOGIIKKA

Uskomasi evoluutio on SKITSO, koska se loi uskonnot ja niiden vastustajat.

TOISAALTA

Oletettu evoluutio on VIISAS, koska se antoi maailmalle Raamattu-nimisen viisauskirjan.

ONGELMA

Viisauskirja kumoaa evoluution.

LOPPUJEN LOPUKSI

Onko ihmiskunnalla toivoa? On toki.

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

• niikhöhh
        bg-ope kirjoitti:

Jos kuu erkanee maasta poispäin 3cm/vuosi se tarkoittaa että miljardi vuotta sitten kuu olisi ollut 30000 km lähempänä maata kuin ny! ¤miljardia vuotta sitten se olisi ollut 120 000km lähempänä. Evoluutio on kumottu!

• niikhöhh kirjoitti:

Jos kuu erkanee maasta poispäin 3cm/vuosi se tarkoittaa että miljardi vuotta sitten kuu olisi ollut 30000 km lähempänä maata kuin ny! ¤miljardia vuotta sitten se olisi ollut 120 000km lähempänä. Evoluutio on kumottu!

Huvitas meitä kertomalla millä kretuaivopiereskelyllä tuo (virheellisesti tasaisen etääntymisnopeuden olettava, mutta väliäkö sillä) laskelmasi kumoaa evoluution?

• magyar1000

• Fiksu_Kreationisti2

Höpöhöpö.

Kreationismi on nimenomaan biologian tutkimista varten perustettu tieteenala. Samaten kuin painovoimateoria, kreationismi pyrkii ymmärtämään ja selittämään ja lisäämään tietoa ympäristön sekä biologisten rakenteiden toiminnasta.

• infoaeioo

Jos jokin toimisi älyllisesti suunniteltuna miten se toimisi?

• utti
        älä jaksa

• lihoihansikana

Kerro mitä eroa on tyhjällä avaruudella ja olemassaolemattomuudella?

• infoaeioo

tyhjä avaruus tarkoittaa sitä että on vain pelkkä rakenne mikä määrittelee avaruuden osat ja olemassaolemattomuudella tarkoitetaan sitä että jotakin ei ole olemassa vaikkapa kuvitteellinen RWEWREW aine jota ihmiset käyttävät jokapäivä jotta he voivat elää. Olemassaolematon voi syntyä olemassaolevaksi.

• eikelvannut
        infoaeioo kirjoitti:

tyhjä avaruus tarkoittaa sitä että on vain pelkkä rakenne mikä määrittelee avaruuden osat ja olemassaolemattomuudella tarkoitetaan sitä että jotakin ei ole olemassa vaikkapa kuvitteellinen RWEWREW aine jota ihmiset käyttävät jokapäivä jotta he voivat elää. Olemassaolematon voi syntyä olemassaolevaksi.

Eli avaruudentyhjyys on jotain muuta kuin olemassaolemattomuutta?
        Kerroppa miten avaruuden tyhjyys sitten tarkkaanottaen rakentuu?
        Rakennehan on jotain sekin?

• eikelvannut kirjoitti:

Eli avaruudentyhjyys on jotain muuta kuin olemassaolemattomuutta?
        Kerroppa miten avaruuden tyhjyys sitten tarkkaanottaen rakentuu?
        Rakennehan on jotain sekin?

Kaikesta päättäen tyhjää avaruutta ei ollut.
        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

• alfa123om22

Ei ole olemassa täydellistä tyhjiötä alunperin? Jotta sellaisen saisi aikaan pitää sellainen luoda. Elämä on aina ollut olemassa, mutta tyhjiöt eivät. Tyhjiöt pitää aina luoda. Aika ja avaruus kulkevat käsi kädessä. Kun aika etenee myös avaruus laajenee. Jos aika pysähtyisi pysähtyisi myös avaruuden laajeneminen?

Olemassaolemattomuus tarkoittaa, että on luotu tyhjiö. Tekemällä jokin alue tai asia olemattomaksi.

Tyhjä avaruus on käsitteenä melko epäonnistunut. Harva avaruus olisi ehkä parempi käsite. Tai sitten tyhjä avaruus on geometrian käsite eikä fysiikan.

• magyar1000
        yurki1000js kirjoitti:

POHDITTAVAKSI

Miksi tila/avaruus olisi itsestäänselvyys?

"THE AMAZING FIRST VERSE OF THE BIBLE - You MUST see this film!"

https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

> 1.Mooseksen kirja: 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

Ylläolevasta päättelen, ettei Jumala, joka on henki, tarvinnut itseään varten aikaa, paikkaa eikä tilaa. Ne syntyivät luomisessa. <

http://jyrkiola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/104723-jumala-oli-ei-missään-ei-milloinkaan

OPPIA TÄSTÄ

Perisynti (bergsynd) piinaa paatuneita pakanoita. Pakarinen pelastaa.

https://www.youtube.com/watch?v=0ikADh8IYGg

SAATANA on Jumalaa vahvempi, useampi kuuntelee saatanaa kuin jumalaa.

• Rehellinentutkija

Elävä jakaantumiskykyinen solu on tuotteena sen verran älykästä tekoe että viisaimatkaan ihmistiedemiehet eivät ole sellaista kyenneet valmistamaan.

Mitä opimme tästä? Sen että Luojamme on aivan valtavan paljon älykkäämpi suunnittelija kuin ihmiset tulevat koskaan olemaan.

Kuilu ihmisälyn ja Luojan älyn välillä on niin valtavan suuri että sitä on lähes mahdotonta käsittää, paitsi noiden älyjen rakentamia tuotteita vertailemalla.

Ihmistiede ei ole vieläkään saanut edes sitä ensimmäistä ruisjyvän kaltaista rakennetuksi joka myös itäisi, mutta maailma on aivan täynnä elävää elämää mitä moninaisimmissa muodoissa ja niin älykkäästi rakennettuina että ihmisäly on pakko tunnustaa miljoonia kertoja vähäisemmäksi, vai mitä?

Eliöstön väittäminen sattuman tuotoksiksi on täysin epätieteellistä ja epäloogista kaikilla mittareilla katsottuna, se on tieteen historian suurin aivopieru.

Se, että miksi kukaan ylipäätään haluaa uskoa niin täynnä ylityperiä utopiauskomuksia olevaan oppiin kuin mitä kehitysteoria on, ei johdu siitä että evoluutioteoria olisi jotenkin tieteellinen teoria, ei se sitä ole, vaan se johtuu siitä että tänä aikana ihmiset ovat sellaisia että he haluavat elää tavalla jonka Raamattu tuomitsee mukaanlukien avosuhteet ja homosuhteet, ja kun tällaisia ihmisiä on enemmistö niin sitten demokratian pelisääntöjen mukaan maailmamme ja kouluopetuksemme rakennetaan tukemaan tuota moraalitonta elämäntapaa ja yhteiskunnan paha olo sen kuin vain syvenee.

• fkmsfmaskfamkafwkmfkm

Eipä paljo maailma edistyisi jos eläisimme kuten raamattu.

• Opiajattelemaantyhmä
        fkmsfmaskfamkafwkmfkm kirjoitti:

Päästit urbaanilegendan.

Ei mikään Raamatussa estä tiedettä ja tekniikkaa kehittymästä.

Itse asiassa juuri se että meillä on täällä maan päällä radioaallot jotka mahdollistavat mitä moninaisimman viestinnän sekä se että maankuori sisltää ainekset tabletin rakentamiseen ja se että ihmisellä on älyä tehdä se, osoittaa sen että ei Luojalla ole mitään teknistä edistymistä vastaan.

• Epäjumalienkieltäjä

Yhdenkään solun ilmestymistä tyhjästä taikatempun tuloksena ei ole havaittu. Jokainen solu syntyy luonnollisten prosessien tuloksena ja sen synty tarvitsee raaka-ainetta ja energiaa ympäristöstään.

Tiede ei ole täydellistä, mutta se edistyy. Se, mikä tieteelle on tänään madotonta ei tarkoita, että se on aina mahdotonta. Tiede on tulosten valossa (esimerkiksi päätelaite, jolla tätä luet ja internet, josta tätä luet) parhaaksi tavaksi saada tietoa ympäröivästä maailmasta.

Kukaan ei väitä elimistöä sattuman tulokseksi, vaan se on tulos vuosimiljoonien sopeutumisesta ja kehityksestä.

Jokainen itsenäinen ja riippumaton yliopisto joka tutkii biologiaa on tullut siihen JOHTOPÄÄTÖKSEEN, että evoluutioteoria selittää tyhjentävästi ja täysin havaintoaineistoon yhteensopivalla tavalla maapallon biodiversiteetin synnyn.

"Älykkään suunnittelun" onttous näkyy siinä, että se ei kykene selittämään millään tavalla mitään havaintoa elokehästä ja myös siinä, että sen puolustajat toistuvasti turvautuvat valehteluun ja tyhjään inttämiseen loogisen argumentoinnin sijasta.

• Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

Yhdenkään solun ilmestymistä tyhjästä taikatempun tuloksena ei ole havaittu. Jokainen solu syntyy luonnollisten prosessien tuloksena ja sen synty tarvitsee raaka-ainetta ja energiaa ympäristöstään.

Tiede ei ole täydellistä, mutta se edistyy. Se, mikä tieteelle on tänään madotonta ei tarkoita, että se on aina mahdotonta. Tiede on tulosten valossa (esimerkiksi päätelaite, jolla tätä luet ja internet, josta tätä luet) parhaaksi tavaksi saada tietoa ympäröivästä maailmasta.

Kukaan ei väitä elimistöä sattuman tulokseksi, vaan se on tulos vuosimiljoonien sopeutumisesta ja kehityksestä.

Jokainen itsenäinen ja riippumaton yliopisto joka tutkii biologiaa on tullut siihen JOHTOPÄÄTÖKSEEN, että evoluutioteoria selittää tyhjentävästi ja täysin havaintoaineistoon yhteensopivalla tavalla maapallon biodiversiteetin synnyn.

"Älykkään suunnittelun" onttous näkyy siinä, että se ei kykene selittämään millään tavalla mitään havaintoa elokehästä ja myös siinä, että sen puolustajat toistuvasti turvautuvat valehteluun ja tyhjään inttämiseen loogisen argumentoinnin sijasta.

LYHYESTI:
        - Evoluutiota ei ole.
        - (Langennut) maailma pettää.
        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

• Epäjumalienkieltäjä

Lyhyesti: valehtelet.

Palaa siis asiaan jos ja kun LUOMINEN kiinnostaa.

• yurki1000js kirjoitti:

Palaa siis asiaan jos ja kun LUOMINEN kiinnostaa.

Miksi olematon ketään kiinnostaisi?

• olettyhjäpää
        Ei.luotu kirjoitti:

Miksi olematon ketään kiinnostaisi?

Ateismi ei ole mitään. Miksi tyhjän pitäisi kiinnostaa.

• fkmsfmaskfamkafwkmfkm kirjoitti:

OPPIA TÄSTÄ

Ilman lankeemusta ei olisi TIEDETTÄ. Nimittäin ihminen söi hyvän- ja pahanTIEDONPUUN hedelmää. Lankeemus tuotti mm. seuraavia asioita:
        - Pelko
        - Jumalan/totuuden välttely
        - Syyllisyyden ulkoistaminen ("Emmä muuten mutku toi yllytti/houkutteli.")
        - Teknologinen kehitys

Gen:
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan YMMÄRRYSTÄ; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

VALITETTAVASTI

Lankeemuksen jälkeen veli tappoi veljen. Mikään ei ole muuttunut niistä ajoista. SOTIA käydään ja väkivalta rehottaa. Pohjimmiltaan sodat ovat veljessotia, koska me kaikki olemme A&E:n jälkeläisiä.

TOIVO

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

RAUHA

Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth earth

• magyar1000
        yurki1000js kirjoitti:

OPPIA TÄSTÄ

Ilman lankeemusta ei olisi TIEDETTÄ. Nimittäin ihminen söi hyvän- ja pahanTIEDONPUUN hedelmää. Lankeemus tuotti mm. seuraavia asioita:
        - Pelko
        - Jumalan/totuuden välttely
        - Syyllisyyden ulkoistaminen ("Emmä muuten mutku toi yllytti/houkutteli.")
        - Teknologinen kehitys

Gen:
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan YMMÄRRYSTÄ; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

VALITETTAVASTI

Lankeemuksen jälkeen veli tappoi veljen. Mikään ei ole muuttunut niistä ajoista. SOTIA käydään ja väkivalta rehottaa. Pohjimmiltaan sodat ovat veljessotia, koska me kaikki olemme A&E:n jälkeläisiä.

TOIVO

RAUHA

Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth earth

yurki

OPPIA TÄSTÄ

Perisynti (bergsynd) piinaa paatuneita pakanoita. Pakarinen pelastaa.

https://www.youtube.com/watch?v=0ikADh8IYGg

SAATANA on Jumalaa vahvempi, useampi kuuntelee saatanaa kuin jumalaa.

• alfa123om22

Raamatun mukaan antiikin filosofia oli Jumalan omaa viisautta. Vaikka filosofit eivät niin ajatelleet aina. Sen sijaan ristin evankeliumi on Jumalan hulluutta.

Yleisestikin ottaen raamattu sisältää Jumalan pimeän puolen ajatuksia ja kehotuksia. Toora oli tarkoitettu vain riistämään valta Kuolemalta, joka noihin aikoihin hallitsi kuninkaana. Se on tarkoitettu elämäksi etenkin Juutalaisille. Mutta Jumalan tieto, viisaus, rakkaus yms. ominaisuudet eivät välity raamatun kautta, vaan enenmmin muun kirjallisuuden kautta.

Raamattu on yliarvostettu kirja, koska ELÄMÄÄ ARVOSTETAAN YLI monen muun seikan. Jos joutuisi kuolemaan nuorena niin kuin usein on vaarana maailmassa; niin ei olisi viisaudesta, rakkaudesta, tiedosta yms. paljoa hyötyä.

Raamatussa Jumala tulee lähemmäksi lukijaa kuin muissa pyhissä kirjoituksissa, koska ELÄMÄ PITÄÄ USEIN PELASTAA tukalista tilanteista. Maailma on täynnä tukalia tilanteita elämän kannalta. Ajatellaan vaikka petoeläimiä, joiden täytyy joka päivä syödä joku saaliseläin. Saaliseläimillä on tukalaa.

Tekniset keksinnöt ovat tuoneet kuoleman mahdollisuuden vielä konkreettisemmaksi. Esim. auto-onnettumuudet uhkaavat joka päivä. Tarvitsemme sen vuoksi raamattua entistäkin enenmmän joka päivä.

ELÄMÄ ON HAURAS JA KUOLEMA OLISI KUNINKAANA LIIAN KOVA JA KATKERUUTTA AIHEUTTAVA.

• "Tekniset keksinnöt ovat tuoneet kuoleman mahdollisuuden vielä konkreettisemmaksi. Esim. auto-onnettumuudet uhkaavat joka päivä. Tarvitsemme sen vuoksi raamattua entistäkin enenmmän joka päivä."

Auto-onnettomuuksissa vuosittain kuolleiden määrä on Suomessa yli puolittunut 70-luvulta. Ja sama trendi jatkunee edelleen. Samaan aikaan Raamatun lukijoiden määrä on Suomessa vähentynyt dramaattisesti, ja vähenee edelleen.

Johtopäätös: Raamatulla ja sen lukemisella / siihen uskomisella ei mitään merkitystä sille kuinka paljon ihmisiä kuolee auto-onnettomuuksissa esim. Suomessa. Raamattu ei suojele ketään kuolemasta tai vahingoittumasta auto-onnettomuudessa. Sen sijaan turvallisemmat autot (mm. turvavyöt, airbagit, turvakorit, onnettomuuksia ehkäisevä tekniikka) ja turvallisemmat liikennejärjestelyt (erityisesti risteykset) suojelevat.

Raamatun lukeminen antaa suojaa vaaroja vastaan tasan yhtä paljon kuin Aku Ankan lukeminen: ei lainkaan.

• eiollaapinoita
        bg-ope kirjoitti:

"Tekniset keksinnöt ovat tuoneet kuoleman mahdollisuuden vielä konkreettisemmaksi. Esim. auto-onnettumuudet uhkaavat joka päivä. Tarvitsemme sen vuoksi raamattua entistäkin enenmmän joka päivä."

Auto-onnettomuuksissa vuosittain kuolleiden määrä on Suomessa yli puolittunut 70-luvulta. Ja sama trendi jatkunee edelleen. Samaan aikaan Raamatun lukijoiden määrä on Suomessa vähentynyt dramaattisesti, ja vähenee edelleen.

Johtopäätös: Raamatulla ja sen lukemisella / siihen uskomisella ei mitään merkitystä sille kuinka paljon ihmisiä kuolee auto-onnettomuuksissa esim. Suomessa. Raamattu ei suojele ketään kuolemasta tai vahingoittumasta auto-onnettomuudessa. Sen sijaan turvallisemmat autot (mm. turvavyöt, airbagit, turvakorit, onnettomuuksia ehkäisevä tekniikka) ja turvallisemmat liikennejärjestelyt (erityisesti risteykset) suojelevat.

Raamatun lukeminen antaa suojaa vaaroja vastaan tasan yhtä paljon kuin Aku Ankan lukeminen: ei lainkaan.

Vaikka auto-onnettomuudet ovat puolittuneet emme ole päässeet kehityksessä tieteestä huolimatta vielä edes 1800-luvun tasolle.

• aatteleppasitä
        eiollaapinoita kirjoitti:

Vaikka auto-onnettomuudet ovat puolittuneet emme ole päässeet kehityksessä tieteestä huolimatta vielä edes 1800-luvun tasolle.

Sipilän SOTEuudistus näyttää tähtäävän ainakin siihen että autoissa syntyy yhtä paljon tai jopa enemmän lapsia kuin auto-onnettomuuksissa luolee!

• eiollaapinoita kirjoitti:

"Vaikka auto-onnettomuudet ovat puolittuneet emme ole päässeet kehityksessä tieteestä huolimatta vielä edes 1800-luvun tasolle."

Jaa niin mihin 1800-luvulla vallinneeseen "kehitykseen" viittaat? Aikaan ennen rokotteita?

• sirläbööpsö

"Raamatun mukaan antiikin filosofia oli Jumalan omaa viisautta."

Miten antiikkia vanhempi Raamattu on voinut tuntea antiikin filosofian?

• Älykäs suunnittelu on eräs kretujen yrityksistä todistaa uskomuksensa. Koska heidän jumalansa ei ole viitsinyt nähdä vaivaa uskovaistensa puolesta eikä ole tullut esille puolustamaan heidän uskomuksiaan ei kretuille ole jäänyt juuri muita mahdollisuuksia kuin keksiä uusia termejä kuvaamaan uskomuksiaan. Toinen heidän käyttämä keino on keksiä uusia merkityksiä vanhoille sanoille mutta sen suhteen heidän menestyksensä on ollut huonompaa koska ihmisillä on ollut tapana muistaa näiden sanojen alkuperäinen merkitys. Kretuilla on kuitenkin keinot vähissä koska kaikki heidän yrityksensä todistaa jumalansa tai luominen ovat niin sanotusti menneet reisille.

• ID-ASIAA

> Johdanto

Kiistalla ”älykkäästä suunnittelusta” (ID) on pitkä muinaiseen Kreikkaan ja Roomaan ulottuva historia. Asian ilmaisi selvästi ja vakuuttavasti William Paley (1743-1805), joka esitti päätelmiin nojautuvan perustelun jumalallisesta Kellosepästä kirjassaan Natural Theology v. 1802. Nykyaikaiset Raamatulliset kreationistit ovat myös käyttäneet suunnittelu-perustelua vastustaessaan evoluutiota.

Mutta nykyisten tieteen tekijöiden, kuten Michael Dentonin (Evolution: A Theory in Crisis, 1985) ja Phillip Johnsonin (Darwin on Trial, 1991) teokset ovat johtaneet tiedemiesten ja muiden oppineiden yhteistoimintaan, joka on tullut tunnetuksi nimellä ”Intelligent Design Movement” (IDM, tai ID-liike) [suom. ”Älykkään suunnittelun liike”]. <

https://luominen.fi/cmin-nakemykset-alykkaan-suunnittelun-liikkeesta

• Epäjumalienkieltäjä

Termi "Inteligent Design" on amerikkalaisten fundamentalistien käyttöönottama termi, jolla he yrittivät kiertää Yhdysvaltain perustuslakia, joka kieltää tunnustuksellisen uskonnonopetuksen yhteiskunnan ylläpitämissä kouluissa.

Fundamentalistit halusivat, että heidän uskonnollista "luomisoppia" opetetaan luonnontieteen tunneilla. Kun se ei käynyt päinsä, keksittiin kiertoilmaisu. Hanke ei onnistunut, koska eihän "älykkäällä suunnittelulla" ole luonnontieteen kannalta mitään sisältöä, se ei selitä luonnosta yhtään mitään eikä mikään havainto tue sitä.

ID-höpötykseen verrattuna esimerkiksi Lamarcismi on huikean hyvin määritelty ja havaintoihin sopiva hypoteesi, mutta sekin on kuriositeetti tieteen historiassa ja osoitettu erehdykseksi - hyvällä tahdolla epigenetiikassa voi nähdä joitain kaikuja Lamarcismin perusideasta.

<<Asian ilmaisi selvästi ja vakuuttavasti William Paley (1743-1805), joka esitti päätelmiin nojautuvan perustelun jumalallisesta Kellosepästä kirjassaan Natural Theology v. 1802.>>

Vuoden 1802 jälkeen onkin ollut enemmän alamäkeä.

Termi "Inteligent Design" on amerikkalaisten fundamentalistien käyttöönottama termi, jolla he yrittivät kiertää Yhdysvaltain perustuslakia, joka kieltää tunnustuksellisen uskonnonopetuksen yhteiskunnan ylläpitämissä kouluissa.

Fundamentalistit halusivat, että heidän uskonnollista "luomisoppia" opetetaan luonnontieteen tunneilla. Kun se ei käynyt päinsä, keksittiin kiertoilmaisu. Hanke ei onnistunut, koska eihän "älykkäällä suunnittelulla" ole luonnontieteen kannalta mitään sisältöä, se ei selitä luonnosta yhtään mitään eikä mikään havainto tue sitä.

ID-höpötykseen verrattuna esimerkiksi Lamarcismi on huikean hyvin määritelty ja havaintoihin sopiva hypoteesi, mutta sekin on kuriositeetti tieteen historiassa ja osoitettu erehdykseksi - hyvällä tahdolla epigenetiikassa voi nähdä joitain kaikuja Lamarcismin perusideasta.

<<Asian ilmaisi selvästi ja vakuuttavasti William Paley (1743-1805), joka esitti päätelmiin nojautuvan perustelun jumalallisesta Kellosepästä kirjassaan Natural Theology v. 1802.>>

Epä: "Vuoden 1802 jälkeen onkin ollut enemmän alamäkeä."

JEP. (Pasteur 1822 - 1895)

> Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alku­synnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <

https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur

• Epäjumalienkieltäjä
        yurki1000js kirjoitti:

Epä: "Vuoden 1802 jälkeen onkin ollut enemmän alamäkeä."

JEP. (Pasteur 1822 - 1895)

> Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alku­synnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <

https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur

Pasteur osoitti, että pilaantuvan ruuan bakteerien, toukkien jne alkuperä on biologinen eikä abiogeneesi.

Huvittavaa sinällään, että Darwinin aikoihin asti pappismiehillä tai muilla uskovaisilla ei ollut mitään vaikeutta uskoa, että elämää syntyy spontaanisti, mutta Darwinin teorian julkaisun jälkeen jo se nykytiedon valossa hyvin ilmiselvä fakta että kaikki lintulajit polveutuvat yhteisestä kantamuodosta oli mahdoton uskoa.

• hihiiii
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

USAssahan onkin kaikki oppineempia kuin täällä!

https://www.youtube.com/watch?v=YFr_VjiDH_4
        https://www.youtube.com/watch?v=QDQitLpxg54

Pasteur osoitti, että pilaantuvan ruuan bakteerien, toukkien jne alkuperä on biologinen eikä abiogeneesi.

Huvittavaa sinällään, että Darwinin aikoihin asti pappismiehillä tai muilla uskovaisilla ei ollut mitään vaikeutta uskoa, että elämää syntyy spontaanisti, mutta Darwinin teorian julkaisun jälkeen jo se nykytiedon valossa hyvin ilmiselvä fakta että kaikki lintulajit polveutuvat yhteisestä kantamuodosta oli mahdoton uskoa.

Voi tätä sokeutta.

EDELLEEN

Elämä ei ole alkanut ittekseen maapallolla. Joudut uskomaan UFOIHIN, koska et usko Jumalaan.

• hihiiii kirjoitti:

USAssahan onkin kaikki oppineempia kuin täällä!

https://www.youtube.com/watch?v=YFr_VjiDH_4
        https://www.youtube.com/watch?v=QDQitLpxg54

Kiitos. Asiaa. Kaikella on taustansa. Jenkkejä TYHMENNETÄÄN. Tietämättömiä on helppo hallita. Siksi ateisteja on helppo hallita. Siksi ateistit HALUAVAT ottaa "merkin" oikeaan käteensä tai otsaansa.

https://www.google.fi/#q=population dumbing

COMMON CORE. Kaikki opettajat ja vanhemmat eivät hyväksy lasten järjestelmällistä TYHMENNYSTÄ.

https://www.google.fi/#q=parents against common core

Kaikki on ennustettu. Olemme lopunajassa. MAAILMANHALLITUS (One World Government) rakentuu. Tämä on globalismia. Tämä on uutta maailmanjärjestystä (NWO).

http://www.rothschild.fi/maailman-yhdentyminen/

Ilm:
        13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

https://www.google.fi/#q=eurot pois siru tulee

Suomi. HERÄÄ!

LUOMINEN

Luoja loi eläimet lajiensa mukaan. Linnut ovat lintuja, koirat ovat koiria, kissat ovat kissoja jne...

• yurki1000js kirjoitti:

Kiitos. Asiaa. Kaikella on taustansa. Jenkkejä TYHMENNETÄÄN. Tietämättömiä on helppo hallita. Siksi ateisteja on helppo hallita. Siksi ateistit HALUAVAT ottaa "merkin" oikeaan käteensä tai otsaansa.

COMMON CORE. Kaikki opettajat ja vanhemmat eivät hyväksy lasten järjestelmällistä TYHMENNYSTÄ.

https://www.google.fi/#q=parents against common core

Kaikki on ennustettu. Olemme lopunajassa. MAAILMANHALLITUS (One World Government) rakentuu. Tämä on globalismia. Tämä on uutta maailmanjärjestystä (NWO).

http://www.rothschild.fi/maailman-yhdentyminen/

Ilm:
        13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

https://www.google.fi/#q=eurot pois siru tulee

Suomi. HERÄÄ!

"Jenkkejä TYHMENNETÄÄN. Tietämättömiä on helppo hallita. Siksi ateisteja on helppo hallita. Siksi ateistit HALUAVAT ottaa "merkin" oikeaan käteensä tai otsaansa."

Sinähän se tässä tietämätön tässä olet. USA on harvinaisen uskonnollinen valtio länsimaiden joukossa. Maa ei ole siis täynnä ateisteja, vaan täynnä tietämättömiä ja ällistyttävän tyhmiä jeesuksen seuraajia:

"Vuonna 2014 tehdyn tutkimuksen mukaan Yhdysvaltain väestöstä 46.5 % on protestantteja, 20.8 % katolilaisia, 1.6 % mormoneja, 0.8 % jehovan todistajia, 0.5 % ortodokseja, 0.4 % muita kristittyjä, 5.9 % muita uskontoja ja 22.8 % uskontokuntiin kuulumattomia[2]."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Yhdysvalloissa

Videoilla esiintyvät idiootit eivät ole ateisteja vaan tavallisia amerikkalaisia kristittyjä. Tyhmistä ja tietämättömistä presidenteistä idiootein, George W. Bush vannoin Jumalan nimeen tämän tästä, ja kertoipa Jumalan kuiskutelleenkin ohjeita hänelle Irakin sotaan liittyen.

Että herääpä todellisuuteen ihan itse, Jyrki Soini.

• bg-ope kirjoitti:

"Jenkkejä TYHMENNETÄÄN. Tietämättömiä on helppo hallita. Siksi ateisteja on helppo hallita. Siksi ateistit HALUAVAT ottaa "merkin" oikeaan käteensä tai otsaansa."

Sinähän se tässä tietämätön tässä olet. USA on harvinaisen uskonnollinen valtio länsimaiden joukossa. Maa ei ole siis täynnä ateisteja, vaan täynnä tietämättömiä ja ällistyttävän tyhmiä jeesuksen seuraajia:

"Vuonna 2014 tehdyn tutkimuksen mukaan Yhdysvaltain väestöstä 46.5 % on protestantteja, 20.8 % katolilaisia, 1.6 % mormoneja, 0.8 % jehovan todistajia, 0.5 % ortodokseja, 0.4 % muita kristittyjä, 5.9 % muita uskontoja ja 22.8 % uskontokuntiin kuulumattomia[2]."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Yhdysvalloissa

Videoilla esiintyvät idiootit eivät ole ateisteja vaan tavallisia amerikkalaisia kristittyjä. Tyhmistä ja tietämättömistä presidenteistä idiootein, George W. Bush vannoin Jumalan nimeen tämän tästä, ja kertoipa Jumalan kuiskutelleenkin ohjeita hänelle Irakin sotaan liittyen.

Että herääpä todellisuuteen ihan itse, Jyrki Soini.

REALISMI

Mikään uskonnollisuus ei pelasta. Ei edes "viisaiden" ihmisten ateismi. Miksi vielä NUKUT?

FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

Mikset seuraa aikaasi? Kaikki on ennustettu. Olemme LOPUNAJASSA.

https://www.google.fi/#q=end times signs

! HERÄÄ SUOMI !

• magyar1000
        yurki1000js kirjoitti:

REALISMI

Mikään uskonnollisuus ei pelasta. Ei edes "viisaiden" ihmisten ateismi. Miksi vielä NUKUT?

FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

Mikset seuraa aikaasi? Kaikki on ennustettu. Olemme LOPUNAJASSA.

https://www.google.fi/#q=end times signs

! HERÄÄ SUOMI !

höps

• Tieto_dna_ssa

Tietoa voi syntyä vain älyllisen toiminnan kautta, siis ei tietoa voi syntyä sattumalta mitenkään. Tieto dna:ssa todistaa älyllisestä Luojasta ja perimän kautta tieto siirtyy seuraaville sukupolville. Täysin mahdotonta olisi ilman Luojaa syntyä mitään tietoa mihinkään. Ihminen voi tutkia Jumalan tekoja ja sitä tietoa miten se on rakennettu ja mitä se merkitsee myös.

• LapsuusLirputtaa

Olipa taas harvinaisen lapsellinen väite. Näinkö teillä kreationistisesa pyhäkoulussanne opetetaan?

• "Tietoa voi syntyä vain älyllisen toiminnan kautta, siis ei tietoa voi syntyä sattumalta mitenkään. Tieto dna:ssa todistaa älyllisestä Luojasta ja perimän kautta tieto siirtyy seuraaville sukupolville."

Perinnöllistä informaatiota tietenkin voi syntyä satunnaisen muuntelun ja luonnonvalinnan avulla.

• LapsuusLirputtaa kirjoitti:

Olipa taas harvinaisen lapsellinen väite. Näinkö teillä kreationistisesa pyhäkoulussanne opetetaan?

Evoluutiota ei ole. Pyydän palaamaan asiaan jos ja kun LUOMINEN kiinnostaa.

TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa. Langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

...ja TYHMENTÄÄ.

• k_h

Jos maailmankaikkeudella on "luoja" (tässä oletetaan että "maailmankaikkeuksia" on vain "tämä" ja että se "syntynyt" eli ei esim. ole ollut "aina") niin ei se kyllä älykäs ole ollut. Kaikkea muuta.

• älykästä pohdintaa :D

• onhannäitäälytömiä

k_h heitit aika hyvän
        Älykäs suunnittelu on niin älykästä kuin pystymme sen ymmärtämään. Jotenkin minusta tuntu että jotain on vielä älyämättä. Ainakin jos lukee nuo yllämainitut ajatukset.

• alfa123om22

Englanniksi Intelligent Design
      Sana design on parempi kuin suomen kielen sana suunnittelu. Sillä on useampia merkityksiä. Esim. SUUNNITTELU, MUOTOILU, PIIRRUSTUS.

Älyn kanssa käsi kädessä on muoto ja kuvat ja patsaat. Muotojen tajuaminen on älyä. Intialaisen käsityksen mukaan muoto on epäsymmetriaa. Kun kohde on symmetrinen havainto on hidas, mutta epäsymmetrisiä kohteita katsomalla havainto harjaantuu nopeaksi. Kun pitää silmien nopeasti havaita epäsymmetrian eri kulmat.

Latinalaiset aakkoset ovat symmetriset. Intialaiset ja arabialaiset sekä kiinalaiset epäsymmetriset.

Yleensä länsimaissa pidetään symmetriaa älykkäänä. Mutta epäsymmetrinen mänty on intialaisen käsityksen mukaan älyä enemmän kiihottavaa.

• IlkimyksenUutispalvelu

Älykästä suunnittelua olisi esimerkiksi hevonen, jonka kaviot eivät tarvitsisi kenkiä lainkaan (muistatteha miten JC ihaili sitä miten hevosen kaviot on niin helppo kengittää), ja iho joka ei palaisi auringossa.

• madam.and.zeke

• gdsfgsdfdsfsd

Se tarkoittaa että luomakunnassa olevilla organismeilla on jokin tarkoitus. Toisinsanoen, luomakunnassa olevat organismit eivät ole syntyneet itsestään vaan ne on luotu.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2686
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2042
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      111
      1548
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1309
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1208
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1166
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      944
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      891
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe