En tiennytkään, että YK-joukoissakin palvellut Ensio Siilasvuo on alkujaan ruotsalaista Strömbergin sukua.
Hjalmarin poika
11
2060
Vastaukset
- joukkueenjohtaja
Hjalmar oli Gruppenführer.
- Jotensakin.vanha.hokema
"Minä olen Ensio Siilasvuo,
enkä minä koskaan viinaa juo.
Ja jos minä joskus juon,
niin en ole Siilasvuo.
Min olen Ensio Siilasvuo,
enkä minä lottia telttaan tuo.
Ja jos minä joskus tuon,
niin en ole Siilasvuo.".- Falkenhorst
https://teknet.tek.fi/arkisto.lehti/sites/lehti.tek.fi/files/YK-joukkojen_iltalaulu.jpg
Löytyy muuten maininta, että ensimmäisten sanojen takana olisi itse E. Siilasvuo. Niin väittää eräässä kommentissa Juha Siilasvuo.
Lottajutut on Juha Siilasvuon mukaan muiden keksimiä.
En tiedä. Saattaahan kuka tahansa esiintyä Siilasvuon poikana. - hummelipoikainjuttuja
Falkenhorst kirjoitti:
https://teknet.tek.fi/arkisto.lehti/sites/lehti.tek.fi/files/YK-joukkojen_iltalaulu.jpg
Löytyy muuten maininta, että ensimmäisten sanojen takana olisi itse E. Siilasvuo. Niin väittää eräässä kommentissa Juha Siilasvuo.
Lottajutut on Juha Siilasvuon mukaan muiden keksimiä.
En tiedä. Saattaahan kuka tahansa esiintyä Siilasvuon poikana."Juha Siilasvuo | 01-06-2013
Tarkennuksena sanojen alkuperään totean, että isäni Ensio Siilasvuo sanoitti kaksi ensimmäistä säkeistoä Oulun lyseon penkinpainajaisiin vuonna 1939. Molemmat säkeet alkavat sanoilla Minä olen Ensio Siilasvuo, toisessa säkeessä hän ei tyttöjä telttaan tuo. Kenraali ja lotat ovat sitten myöhempiä laulun sanojen muunnelmia."
Kyllä lottaosuuskin on tuon mukaan Ensio Siilasvuon sanoja. - eikötajuta
hummelipoikainjuttuja kirjoitti:
"Juha Siilasvuo | 01-06-2013
Tarkennuksena sanojen alkuperään totean, että isäni Ensio Siilasvuo sanoitti kaksi ensimmäistä säkeistoä Oulun lyseon penkinpainajaisiin vuonna 1939. Molemmat säkeet alkavat sanoilla Minä olen Ensio Siilasvuo, toisessa säkeessä hän ei tyttöjä telttaan tuo. Kenraali ja lotat ovat sitten myöhempiä laulun sanojen muunnelmia."
Kyllä lottaosuuskin on tuon mukaan Ensio Siilasvuon sanoja.Miten niin?
"Kenraali ja lotat ovat sitten myöhempiä laulun sanojen muunnelmia."
Millainen Ensio Siilasvuo oli esimiehenä, Kapi?
- itseenolemitäänmieltä
"Ei tämä ole teidän isänmaanne, teidän isänne ja isoisänne ovat verellään taistelleet tästä Suomesta vapaan maan. Älkää hyvät ihmiset loukatko heitä. Minä olen maahanmuuttajan jälkeläinen ja ylpeä siitä. Mistä teidän esi-isänne ovat tulleet?"
Jotta tuon tarkoitus varmasti aukeaisi, Siilasvuo osoittaa sanansa suomalaisille kiihkoilijoille. - 8118
Alkaako arvoisa pystykepulainenkin nähdä kapeja siellä täällä? Joskus pöydän alla, toisinaan myös päällä?
18.00-02.00 on sitten luvallinen paukutteluaika. Sääliksi käy tuotanto- ja lemmikkieläimiä. Säikkyvät mokomaa vähäjärkistä ammuskelua. 8118 kirjoitti:
Alkaako arvoisa pystykepulainenkin nähdä kapeja siellä täällä? Joskus pöydän alla, toisinaan myös päällä?
18.00-02.00 on sitten luvallinen paukutteluaika. Sääliksi käy tuotanto- ja lemmikkieläimiä. Säikkyvät mokomaa vähäjärkistä ammuskelua.En minä tietenkään avaajaa Kapiksi kuvitellut. Laitoin kysymykseni tähän ketjuun siksi, että aiheena ovat Siilasvuot, vaikka onkin melko todennäköistä, ettei Kapi tätä ketjua edes avaa.
- varmasti.sanottiin
Meillä oli aikoinaan Strömbergin kaasuhella. Sanottiin sitä Siilasvuoksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699