Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Finnair rekry 2017 haastattelut

Jaahassaapanähdä

Tulevat kolleegat! Miten meni haastattelut? Mulla toinen haastattelijoista oli melko ynseä, toinen taas tosi mukava. Veikkaan että saavat käydä pienen väännön keskenään tulenko hyväksytyksi. Jos en, niin en sitten ollut oikea ihminen. Jännän äärellä. Yhtään en osaa sanoa itse, tavallaan varma olo mutta tavallaan ei.

476

12354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uteliassaaollakait

      Mitä ne kysyi?

    • Kdhjlkggjk

      Ei kai sitä kannata kertoa ;) Mulla meni haastattelu miten kuten, en tiedä mitä ajatella pääsenkö vai en. Silti toivon tosissaan pääsyä! Todi kiva kokemus silti tähän saakka

      • hkjjhgjh

        *tosi


    • Olisekivakokemussilti

      Meni todella hyvin. Aika suurella itsevarmuudella sanoisin, että pääsen. Tosin en kyllä ota paikkaa vastaan.

      • Finnnnnnnnn

        Miksi et ota vastaan? Palkan vuoksiko?


      • Olisekivakokemussilti
        Finnnnnnnnn kirjoitti:

        Miksi et ota vastaan? Palkan vuoksiko?

        No se on se suurin syy. Tietty asioiden järjesteleminen hankalaa. Mutta palkka ehkä se ydin.


      • Kylläjustnäin

        Joo aivan varmasti saat paikan kyllä! Etkä tietenkään ota sitä vastaan missään nimessä!!!!


      • Olisekivakokemussiltii

        No en itseasiassa ajatellut ottaa. Mutta kiva kokemus oli hakuprosessi kyllä.


      • catcatcatcat

        Mulla jäi todella hyvä fiilis haastattelusta. Oli rento ja mukava tilanne. Ihanat haastattelijat. Toinen sattuikin olemaan tuttu jo ryhmähaastattelusta. Nyt sitten jännätään. Kun vaan tietäisi, miten järjestää lapselle hoitopaikkaa, mitä tekee vanhan työn kanssa jne. Se että tietoa pitää odotella lähes kuukausi ja kurssit alkaa lähes heti, on vähintäänkin mielenkiintoista. Miten saa asiat kotona järjestettyä... Ja todellakin otan paikan vastaan, jos matkaan pääsen. Tsemppiä kaikille, joilla haastattelut edessä.


      • Menossahaastatteluun

        Sanoivatko milloin saa tietää jatkosta? Milloin alkavat ekat kurssit ja milloin viimeiset, joille otetaan porukkaa tästä rekrystä? :)


      • catcatcatcat

        Jatko selviää helmikuun alkuun mennessä. Ja kaikki kurssit alkaa kevään aikana.


      • Ihmetyttää
        catcatcatcat kirjoitti:

        Jatko selviää helmikuun alkuun mennessä. Ja kaikki kurssit alkaa kevään aikana.

        Sinänsä mielenkiintoista jos vikat medit alkaa 23.1 että tiedot valituille tulisi vasta helmikuussa.


      • laurama0o
        catcatcatcat kirjoitti:

        Jatko selviää helmikuun alkuun mennessä. Ja kaikki kurssit alkaa kevään aikana.

        alkuperäisessä ilmoituksessa puhuttiin kesän kursseista, niitäkö ei nyt olekaan?


    • Potilasasiakirjatmed

      Oletteko pyytäneet jo kahden vuoden potilasasiakirjoja?

      • Lilian56654

        Kävin terveyskeskuksessa ja yksityisellä missä olen käynyt ja sain ne heti mukaani (ilmaiseksi)


      • Mitenonnnn
        Lilian56654 kirjoitti:

        Kävin terveyskeskuksessa ja yksityisellä missä olen käynyt ja sain ne heti mukaani (ilmaiseksi)

        Onko ne siis ihan vaan nippu papereita, joissa jokainen käynti erillisellä paperilla?


      • Klkkjj

        Ei vaan lista pötkössä


      • Lkkjhh

        Ja kertomus käynnin alla


      • Mietityttää91

        Ahaa ok... mietin, kun siellä on tosiaan yksi käynti, jota en haluaisi kenenkään vieraan tietää (hain saikkua mustaan silmään, parisuhdeväkivaltaa..), niin saako sitä pois sieltä välistä?


      • Kkjjhhhhj

        Ei kyllä saa... mutta ole vaan rehellinen, ihan ymmärrettävä syy. En voi uskoa että sen takia hylättäisi. Ja tiedät itsekin että SINÄ olet syytön <3


      • Mietityttää91
        Kkjjhhhhj kirjoitti:

        Ei kyllä saa... mutta ole vaan rehellinen, ihan ymmärrettävä syy. En voi uskoa että sen takia hylättäisi. Ja tiedät itsekin että SINÄ olet syytön <3

        Kiitos ihana <3

        En uskokaan, että sen takia hylättäisiin... Jotenkin se on vaan niin häpeällinen asia, etten halua edes itse nähdä niitä papereissa :( siksi mietin, jos ne voisivat työterveydessä ns ottaa sen pois siitä listasta..?


    • Jännittävätilanne

      Tänään tuli kutsuja monelle. Onko muita rekry päivään osallistuvia?

      • Elekdiekek

        Oiskohan väärä ketju?


      • Aasasasass

        Mä sain kutsun myös. Jee!! Nähdään kurssilla. :)


      • Tyhmäköoot
        Aasasasass kirjoitti:

        Mä sain kutsun myös. Jee!! Nähdään kurssilla. :)

        Kurssin vähä-älyisille?


    • catcatcatcat

      Voikohan tähän koulutukseen hakea työnantajalta opintovapaata, entäpä aikuisopintotukea? Onko kukaan selvittänyt asiaa?

      • Hxixudujd

        Opintovapaa riippuu ihan työnantajasta (kai?), en kyllä usko, että uuden työpaikan perehdytys/koulutus hyväksytään opintovapaaksi.

        Opintotukea ei voi saada, se on tuolla aiemmissa ketjuissa todettu! :)


      • catcatcatcat

        Näin epäilinkin, että tukea ei saa. Harkitsen kuitenkin, että jäisin nolla sopparille vanhassa työssä. Olis ainakin joku back up, jos ei heti työllistykään ja jää reserviin.


      • Viisasta
        catcatcatcat kirjoitti:

        Näin epäilinkin, että tukea ei saa. Harkitsen kuitenkin, että jäisin nolla sopparille vanhassa työssä. Olis ainakin joku back up, jos ei heti työllistykään ja jää reserviin.

        Joo kuulostaa kyllä ihan järkevältä! :) aina on hyvä olla varasuunnitelma, varsinkin kun ala on epävakaa


      • Niinseonvaan
        catcatcatcat kirjoitti:

        Näin epäilinkin, että tukea ei saa. Harkitsen kuitenkin, että jäisin nolla sopparille vanhassa työssä. Olis ainakin joku back up, jos ei heti työllistykään ja jää reserviin.

        Kun, jää reserviin.


    • funnair

      Mulla on haastattelu vasta parin viikon päästä :-) Jännittää ihan hirveästi!

      Hankitteko potilasasiakirjat ja rokotteet jo nyt varmuuden vuoksi? Mulla on kaikki rokotteet, mutta mulla rokotuskorttia! Todistukset uudemmista rokotteista löytyy, joten ei kai se haittaa, ettei ne ole kortissa, mutta en tiedä miten todistan MPR-rokotteen saamisen, kun mulla ei ole mitään korttia neuvola-ajalta tallessa.

      Potilasasiakirjoja tilailin jo marraskuussa, niin mietin että pitääköhän tilata uudestaan (niissä osassa näkyy joku tulostuspäivämäärä), vaikka ei olisi ollut käyntejä tässä välillä.

      • funnair

        Jäi osa sanoista pois, eli _ei ole_ rokotuskorttia :D


      • Gghjjfjghy

        Mikäli ei ole rokotuskorttia mukana viimeisessä medissä karsiutuu. Todistukset ei riitä, valitettavasti. :/


      • funnair

        Kerrotko tarkemmin, mistä tiedät? Ettet vaan huijaa kiusataksesi :)


      • Fhkgjk

        Tiedän sillä kun viimeksi itse tipuin juuri siitä syystä. Se kirpaisi.


      • 122et
        Fhkgjk kirjoitti:

        Tiedän sillä kun viimeksi itse tipuin juuri siitä syystä. Se kirpaisi.

        Enpä usko. Kunhan yrität kusettaa ja luoda paniikkia, taisit pudota ihan muusta syystä ja siksi oot täällä nyt katkera muille.


      • Fgkhhll

        Just. Niinhän se meni.


      • aser-4
        Fgkhhll kirjoitti:

        Just. Niinhän se meni.

        Rokotekorttihan on nuoremmilla pelkkä terveydenhoitajan tulostama A4 saaduista rokotuksista. Moni on sen jälkeen ottanut muita rokotuksia ja niistä on sitten omat todistuksensa. Eli ei voi mitenkään pitää paikkansa.


    • Tsemiiih

      Te jotka olitte jo haastattelussa, niin tehtiinkö nettitestit vielä uudestaan?
      Oliko haastattelijoita useampia kuin kaksi?
      Tsemppiä kaikille!

      • Eiseniinpahaoo

        Tehtiin uudestaan, tosin oli aivan erilaiset kysymykset.

        Nyt oli kolme haastattelijaa. Yli puolet meni englanniksi.


      • Tsemiiih

        Kiitos kovasti vastauksista. Ymmärsin aiemmista ketjuista, että menee tapauskohtaisesti kuinka paljon enkkua väännetään.
        Varmaan aika perus haastiskysymyksiä

        Tehtiinkö nettitesti siinä samalla vai neukkarin ulkopuolella?


      • Gjllhkc

        No itseasiassa jopa hivenen yllätyin kysymyksistä. Meni aika moni vähän harvinaisempi sana ohitse. Mutta kyllä kai se hyvin meni. :)


      • Tsemiiih

        No kerro nyt jotain 😃 En usko, että kertominen vaikuttaa muiden pääsyyn. Persoona ratkaisee ja kaikilla ei kuitenkaan ole samat kysymykset suomeksi tai enkuksi.


      • Fgjkhk

        Noh, en kaikkea muista, mutta asiakaspalvelun aakkoset ja tco oli enkuksi. Suomeksi taisi olla palvelukonsepti ja sen mukauttaminen. Siinä menikin se n. 45min nopeasti.


      • Tsemiiih
        Fgjkhk kirjoitti:

        Noh, en kaikkea muista, mutta asiakaspalvelun aakkoset ja tco oli enkuksi. Suomeksi taisi olla palvelukonsepti ja sen mukauttaminen. Siinä menikin se n. 45min nopeasti.

        No joo äkkiä tuollaisissa meneekin aika. Tsemppiä kovasti jatkoon sulle ja kiitos vastauksista! Kiva kuulla miten kaikki kokeneet haastiksen.
        Itselläni vasta kahden viikon päästä haastattelu. Vielä on aikaa jännätä!


      • Ggxxvvjk
        Tsemiiih kirjoitti:

        No joo äkkiä tuollaisissa meneekin aika. Tsemppiä kovasti jatkoon sulle ja kiitos vastauksista! Kiva kuulla miten kaikki kokeneet haastiksen.
        Itselläni vasta kahden viikon päästä haastattelu. Vielä on aikaa jännätä!

        Hyvin se menee. Usko pois:)

        Kannattaa kerrata tco hyvin läpi jos sattuu osumaan samat kyssärit?

        Tsemppiä sinullekin. :)


      • EnTajuuLyhenteit

        Mikä on tco?


      • Eiolluhelppoei

        Minultakin kysyttiin tuo tco, mutta ei noita muita kyllä. Se varmasti vähän vaihtelee. Tco on suomeksi lyhykäisyydessään yrityksen kulurakenne tavallaan


      • Apuahh
        Eiolluhelppoei kirjoitti:

        Minultakin kysyttiin tuo tco, mutta ei noita muita kyllä. Se varmasti vähän vaihtelee. Tco on suomeksi lyhykäisyydessään yrityksen kulurakenne tavallaan

        Olikos sulla sitten ihan perus kyssäreitä mitä haastiksissa yleensäkin?
        Aika vaikeita asioita saa enkuksi vääntää kyllä


      • EiolluhelppoEi
        Apuahh kirjoitti:

        Olikos sulla sitten ihan perus kyssäreitä mitä haastiksissa yleensäkin?
        Aika vaikeita asioita saa enkuksi vääntää kyllä

        No se oli pikemminkin rupattelusessio ennemmin kuin haastattelu. Oli kyl todella mukavat haastattelijat. Siinä alkuun about 5 min jauhettiin tyyliin paskaa. Heti kun moodi vaihtui kysymyksiin alkoi kynä heillä laulamaan. Lopulta ns. peruskyssärien määrä jäi kyl aika vähäiseksi. En tiiä, ehkä taloussanastossa käsissä ja pahasti. Toivotaan kuitenkin parasta.


      • Aa12345k
        EiolluhelppoEi kirjoitti:

        No se oli pikemminkin rupattelusessio ennemmin kuin haastattelu. Oli kyl todella mukavat haastattelijat. Siinä alkuun about 5 min jauhettiin tyyliin paskaa. Heti kun moodi vaihtui kysymyksiin alkoi kynä heillä laulamaan. Lopulta ns. peruskyssärien määrä jäi kyl aika vähäiseksi. En tiiä, ehkä taloussanastossa käsissä ja pahasti. Toivotaan kuitenkin parasta.

        Siis tosissaan kysyttiin jotain tco? Miten siihen voi/kuuluu vastata edes? Ja tehtiinkö se testi tosissaan uusiksi?


      • 6663
        EiolluhelppoEi kirjoitti:

        No se oli pikemminkin rupattelusessio ennemmin kuin haastattelu. Oli kyl todella mukavat haastattelijat. Siinä alkuun about 5 min jauhettiin tyyliin paskaa. Heti kun moodi vaihtui kysymyksiin alkoi kynä heillä laulamaan. Lopulta ns. peruskyssärien määrä jäi kyl aika vähäiseksi. En tiiä, ehkä taloussanastossa käsissä ja pahasti. Toivotaan kuitenkin parasta.

        Siis mä en nyt ymmärrä, onko haastattelussa tarkoitus tehdä jokin koe jos kysytään yrityksen kulurakennetta? Olin ajatellut että kyseessä on enemmänkin tällainen "miksi haluat meille töihin" kysymyksistä koostuva haastattelu.


      • Apuahh
        EiolluhelppoEi kirjoitti:

        No se oli pikemminkin rupattelusessio ennemmin kuin haastattelu. Oli kyl todella mukavat haastattelijat. Siinä alkuun about 5 min jauhettiin tyyliin paskaa. Heti kun moodi vaihtui kysymyksiin alkoi kynä heillä laulamaan. Lopulta ns. peruskyssärien määrä jäi kyl aika vähäiseksi. En tiiä, ehkä taloussanastossa käsissä ja pahasti. Toivotaan kuitenkin parasta.

        Kiitos kaikille kommenteista! Ihanaa kun on saanut järkeviä vastauksia.
        Ja vaikka kuinka joku sanoisi ettei kannata kertoa mitä kysyttiin, niin ei se mene niin että se vaikuttaisi muiden pääsyyn. Kaikki haastattelijat ja haastateltavat erilaisia. Mihinkään ei voi oikein kunnolla valmistautua. Sä joko olet sopiva tai et.

        Tsemppiä! Toivottavasti nähdään taivaalla!


      • Apuahh
        6663 kirjoitti:

        Siis mä en nyt ymmärrä, onko haastattelussa tarkoitus tehdä jokin koe jos kysytään yrityksen kulurakennetta? Olin ajatellut että kyseessä on enemmänkin tällainen "miksi haluat meille töihin" kysymyksistä koostuva haastattelu.

        Testillä/kokeella tarkoitetaan sitä nettitestiä mikä tehtiin jo alussa. Eli se tehdään nyt uudestaan valvotuissa olosuhteissa.


      • EiolluhelppoEi
        6663 kirjoitti:

        Siis mä en nyt ymmärrä, onko haastattelussa tarkoitus tehdä jokin koe jos kysytään yrityksen kulurakennetta? Olin ajatellut että kyseessä on enemmänkin tällainen "miksi haluat meille töihin" kysymyksistä koostuva haastattelu.

        Siis varmasti kysymyksissä on vaihtelua. Psykatestit tehdään uudestaan ja on asia erikseen. Multa kysyttiin mistä muodostuu yrityksen kulurakenne Tco ja miten sen jaoittelet, muistaakseni. Kyllä te pärjäätte kaikki kun hyvin valmistauduttu. Ei tässä vaiheessa enää huonoja ole jäljellä. :)


      • 1116888
        Apuahh kirjoitti:

        Testillä/kokeella tarkoitetaan sitä nettitestiä mikä tehtiin jo alussa. Eli se tehdään nyt uudestaan valvotuissa olosuhteissa.

        Sen ymmärsin, mutta ei mulla alun nettitesteissä kyllä ollut mitään tuollaisia "teoreettisia" kysymyksiä esimerkiksi tco:sta, ongelmanratkaisua ja psykologisia testejä vain.. :o


      • EiolluhelppoeI
        1116888 kirjoitti:

        Sen ymmärsin, mutta ei mulla alun nettitesteissä kyllä ollut mitään tuollaisia "teoreettisia" kysymyksiä esimerkiksi tco:sta, ongelmanratkaisua ja psykologisia testejä vain.. :o

        Tco kysymys oli haastattelun suullisessa enkun osiossa, ei koneella tehtävässä psykatestissä.


      • Voipersesentään
        EiolluhelppoeI kirjoitti:

        Tco kysymys oli haastattelun suullisessa enkun osiossa, ei koneella tehtävässä psykatestissä.

        Mulle osui aika niljakas: "debit&credit, mistä sanoista lyhenteet muodostuvat?" Tiesin kyllä periaatteen, mutta mistä helvetistä minä niitä sanoja tiijän. :D


      • Jeboujeejee
        Voipersesentään kirjoitti:

        Mulle osui aika niljakas: "debit&credit, mistä sanoista lyhenteet muodostuvat?" Tiesin kyllä periaatteen, mutta mistä helvetistä minä niitä sanoja tiijän. :D

        Kaksinkertainen kirjanpito.

        Tulee termistöstä:

        Debit=In take
        Credit=Out take

        Verotetaan toki eri luokassa, mutta eiköhän noilla pärjää.


      • Voisitkovalaista
        EiolluhelppoeI kirjoitti:

        Tco kysymys oli haastattelun suullisessa enkun osiossa, ei koneella tehtävässä psykatestissä.

        En itse joutunut/tullur pyydetyksi tekemään mitään testejä enään uusiksi.. Miksi jotku on joutunut tekemään netti testin valvotuissa olosuhteissa uudelleen?


      • Eiolluhelppoeih
        Voisitkovalaista kirjoitti:

        En itse joutunut/tullur pyydetyksi tekemään mitään testejä enään uusiksi.. Miksi jotku on joutunut tekemään netti testin valvotuissa olosuhteissa uudelleen?

        En osaa sanoa? Olisiko sitten itselläni ollut jotenkin siinä rajoilla pääsenkö läpi? :/


      • Voieiiiiiii

        Whattt 😳 Enhän mä edes tiedä, mitä tco meinaa... saatikka kertoa siitä englanniksi.... oliko mun homma nyt sitten tässä 😭


      • 2104
        Voieiiiiiii kirjoitti:

        Whattt 😳 Enhän mä edes tiedä, mitä tco meinaa... saatikka kertoa siitä englanniksi.... oliko mun homma nyt sitten tässä 😭

        Olin tänään haastattelussa, ja mitään tällaisia asioita ei kysytty eikä tehty mitään testejä uusiksi. Ihan oli perushaastattelu asiakaspalvelusta ja erilaisista palvelutilanteista. No worries:)


      • Huolestunuttt
        2104 kirjoitti:

        Olin tänään haastattelussa, ja mitään tällaisia asioita ei kysytty eikä tehty mitään testejä uusiksi. Ihan oli perushaastattelu asiakaspalvelusta ja erilaisista palvelutilanteista. No worries:)

        Huh, toivon koko sydämestäni, että puhut totta 😔 En ollenkaan pärjäisi tco -kaltaisten kysymysten parissa...

        Voiko oikeasti olla mahdollista, että siellä testattaisiin taloustietämystä englanniksi?


      • EiolluhelppoEih
        2104 kirjoitti:

        Olin tänään haastattelussa, ja mitään tällaisia asioita ei kysytty eikä tehty mitään testejä uusiksi. Ihan oli perushaastattelu asiakaspalvelusta ja erilaisista palvelutilanteista. No worries:)

        Juu no problem, älä stressaa.

        Kysymykset tuntuvat vaihtelevan vähän haastattelijan mukaan. Kaikki menee ihan hyvin kun valmistaudut. Usko pois.


      • 1123oona
        Huolestunuttt kirjoitti:

        Huh, toivon koko sydämestäni, että puhut totta 😔 En ollenkaan pärjäisi tco -kaltaisten kysymysten parissa...

        Voiko oikeasti olla mahdollista, että siellä testattaisiin taloustietämystä englanniksi?

        Mäkin toivon.. :( lisäksi huolestuttaa oliko oikeasti niin että, rokotteista ei kelpaa todistukset.. kuten ylempänä oleva kirjoitti


      • 2104
        Huolestunuttt kirjoitti:

        Huh, toivon koko sydämestäni, että puhut totta 😔 En ollenkaan pärjäisi tco -kaltaisten kysymysten parissa...

        Voiko oikeasti olla mahdollista, että siellä testattaisiin taloustietämystä englanniksi?

        Juu en valehtele:) mun haastattelijat eivät kyllä olleet millään tavalla kiinnostuneita mun taloustietämyksestä haha:) en sitten tiedä miten muilla, mutta luulisin et ihan samalla kaavalla kysymykset menee, jotta saadaan arvioituu kaikki meidät samalla tavalla.


      • Huolestunutttt

        Kiitos tsemppikommenteista! ❤ epätoivo jo valtasi.... En siis osaisi vastata yhteenkään ylläolevista kysymyksistä, vaikka mulla on jo yliopistotutkinto alla 😅 Tosin täysin erilaiselta alalta...

        Ja mitä nyt rokotuskortteihin tulee, meinaatteko niitä käsinkirjattuja pahvikortteja? En usko, ettei vastatulostetut tiedot olisi huonompi vaihtoehto.. :D itse ainakin joudun hakemaan parista eri paikasta rokotustiedot...


      • VeraDe
        2104 kirjoitti:

        Juu en valehtele:) mun haastattelijat eivät kyllä olleet millään tavalla kiinnostuneita mun taloustietämyksestä haha:) en sitten tiedä miten muilla, mutta luulisin et ihan samalla kaavalla kysymykset menee, jotta saadaan arvioituu kaikki meidät samalla tavalla.

        Kyllä ne kysymykset itseasiassa vaihtelee. Oltiin tänään kaksossiskoni kanssa samaan aikaan haastattelussa ja kysyttiin ihan eri kysymyksiä. Siskoni haastattelu oli lähes täysin kuulemma taloutta ja minulla taas aivan päinvastoin.

        Rohkeasti vaan itseluottamuksella niin hyvä tulee.


      • 2104
        VeraDe kirjoitti:

        Kyllä ne kysymykset itseasiassa vaihtelee. Oltiin tänään kaksossiskoni kanssa samaan aikaan haastattelussa ja kysyttiin ihan eri kysymyksiä. Siskoni haastattelu oli lähes täysin kuulemma taloutta ja minulla taas aivan päinvastoin.

        Rohkeasti vaan itseluottamuksella niin hyvä tulee.

        Okei! Täytyy todeta kyllä että onneks itselle sattui näinpäin:))


      • Behapppy
        Voieiiiiiii kirjoitti:

        Whattt 😳 Enhän mä edes tiedä, mitä tco meinaa... saatikka kertoa siitä englanniksi.... oliko mun homma nyt sitten tässä 😭

        Voi nuori neiti. Ei sun haku kaadu jos opiskelet nopeasti perusasiat kuntoon. Voihan hyvin olla ettei sulle edes osu kysymyksiä taloudesta. Nyt kannattaa vaan varalta prepata basics kuntoon. Hyvin se menee kun painat duunii. :)


      • Provooja
        Aa12345k kirjoitti:

        Siis tosissaan kysyttiin jotain tco? Miten siihen voi/kuuluu vastata edes? Ja tehtiinkö se testi tosissaan uusiksi?

        EI ja EI!!


    • Curiousgirlie

      Oliko täällä finskin haussa muita ketä kutsuttiin Norskille?

      • Jennyfferr

        Sain kutsun. :)


      • Petrzedalek

        Sain!!! Ei hitto et mä oon onnellinen.

        Tervemenoa halpalentoyhtiö.


    • Hyvinmeni

      Itsekin olin haastattelussa ja mitään ylläolevia kysymyksiä ei kysytty meikältä ja mitään testejä en joutunut tekemään uusiksi.. :D

    • Kkjhggg

      Mitä enemmän te paljastatte haastattelusta, sen helpompi on seuraavien valmistautua. Miksi ei anneta jokaiselle samat lähtökohdat? Ei millään pahalla, toivoisin että kaikki pääsisi mutta näin ei ole, meistä karsitaan vielä :) Reilu peli please

      • EiKivaa

        Täysin samaa mieltä! Aika paljon ovat näköjään saaneet jo vinkkejä.


      • Eiseteiltäolepois

        No veikatkaapa villisti, että onko siellä samoja kysymyksiä muina päivinä..... Tuskin testaavat taloustietämystä, se reaktio on varmaankin tärkeämpi


      • Voiperrrkele

        Saattaahan sieltä tulla eri talous kysymyksiä. Ja varmaan tuleekin osalle. Pakko niihin on valmistautua jos osuu itelle.


      • Surkeeta
        Voiperrrkele kirjoitti:

        Saattaahan sieltä tulla eri talous kysymyksiä. Ja varmaan tuleekin osalle. Pakko niihin on valmistautua jos osuu itelle.

        Miten oikeen voi valmistautua 🙈 Jotain taloustieteen perusteita wikipediasta? Oon toivoton


      • Kkhdgkklg

        Oot vaan oma itsesi. Todennäköisyydet sille, että sulle osuu taloushaastattelu on 50-50.

        Kyl sä pärjäät.


    • Tulevalentoemoehkä

      Haastattelussa jo olleet, puhuttiinko kurssien aikatauluista? Keväällä, kesällä, syksyllä?

      • Semmostavaa

        Eka alkaa ens kuus..


      • tulevalentoemoehkä

        Ylempänä näköjään joku oli sanonut et kaikki kurssit jo keväällä, pitääkö paikkansa? Olis kyllä huippua jos kaikki pääsis saman tien hommiin ettei tarvi vielä muiden kulujen lisäksi odotella sitäkin! :)


    • Justwaiting

      Itelle näköjää sattu kohdalle sit paljon alaan ja yritystietoon liittyvii kysymyksii. Eli perustietoa matkailualasta ja sitten Finnairista yrityksenä..

      Tsemppiä kaikille! Hyvin se menee

      • eihaittaaaah

        Edelleenkin:
        Jos joku kertoo mitä on kysytty häneltä, niin se ei paranna kenenkään meidän mahdollisuuksia. Jokainen haastattelu on erilainen. Haastattelijat ovat erilaisia. Ja me ollaan erilaisia. Jos ei ole sopiva alalle ei ole. Siinä ei auta vaikka kuinka olisit harjoitellut aakkoset ym. Ulkoa.


      • Kylläminäainaskin
        eihaittaaaah kirjoitti:

        Edelleenkin:
        Jos joku kertoo mitä on kysytty häneltä, niin se ei paranna kenenkään meidän mahdollisuuksia. Jokainen haastattelu on erilainen. Haastattelijat ovat erilaisia. Ja me ollaan erilaisia. Jos ei ole sopiva alalle ei ole. Siinä ei auta vaikka kuinka olisit harjoitellut aakkoset ym. Ulkoa.

        Tottakai. Mutta esitän kyllä eriävän mielipiteeni sen suhteen, etteikö valmistautumisella ja ittensä preppaamisella muilta kuultuihin asioihin voisi parantaa omia mahdollisuuksiansa.


      • Kkjhgg

        Juuri näin!


      • Chiarasdad
        eihaittaaaah kirjoitti:

        Edelleenkin:
        Jos joku kertoo mitä on kysytty häneltä, niin se ei paranna kenenkään meidän mahdollisuuksia. Jokainen haastattelu on erilainen. Haastattelijat ovat erilaisia. Ja me ollaan erilaisia. Jos ei ole sopiva alalle ei ole. Siinä ei auta vaikka kuinka olisit harjoitellut aakkoset ym. Ulkoa.

        Niinno se mitä minä muistelen niin alphabets of customer serviceä ei kyllä ulkoa opetellakkaan. Taisi olla 5op:n kurssi liiketaloudessa. Että kyllä jos ihan perusteet tuntee ja hahmottaa niin riittää sata varmasti.


    • dsfdfsdsffdssdf

      No en minäkään jaa täällä minulta kysyttyjä kysymyksiä, mutten myöskään ymmärrä sitä että yritetään tarkoituksella sekoittaa kanssahakijoita valehtelemalla jostain talouskysymyksistä. Eikös ole ihan reilua että kaikki ovat samalla viivalla. Ihan tavallinen haastattelu se oli, mukava ja rento tilaisuus. Toivon ettei tämä debit-credit-ääliö tule valituksi, varmaan mukava selkäänpuukottaja työyhteisössä kun nyt jo yrittää sabotoida muiden hakuprosessia.

      • Huohhh

        JUURI NIIN. Ei kenenkään tuttuni (5 kpl) tai omassa haastattelussani kysytty todellakaan mitään taloustriviaa. Joku vaan yrittää sekoittaa täällä ihmisten päitä.


      • gfhfghhggg

        Mitä tietoa saitte kurssien alkamisajankohdista?


      • Llkjhg

        Kurssit alkoivat 4.2. alkaen huhtikuulle muistaakseni.


      • fgdgdfgfdggd

        Miks se alkais lauantaina?


      • Kkjjh

        Ai anteeks 6.2. :)


    • Hyvätfiilikset

      Täytyy kyllä sanoa, että koko tää rekry prosessi on ollut äärimmäisen mukava ja opettavainen kokonaisuus. On jännittänyt, mutta kokoajan kuitenkin samalla itse jopa tietyllä tapaa kehittynyt mitä tulee haastattelutilanteisiin. Paikkaa en tosin voi ottaa vastaan vaikka valituksi tulisinkin, mutta olen kyllä tyytyväinen siihen, että hain. On ollut paljon hyötyä haastatteluihin.

    • Eitiiiä

      Mistäs täällä enää tietää kuka puhuu totta ja kuka ei.

    • Kkjhg

      Olin tässä viimeisessä haastattelussa, ja omalta osalta olen ollut niin iloinen ja tarmoa täynnä koko hakuprosessin ajan. Kävi miten kävi on ollut hieno kokemus kun en ennen ole kokenut ison talon hakua. Hyvä me tänne saakka päässeet! Nyt vaan odotellaan (taas :D)

      • Haastatteluensiviikolla

        Sanottiinko koska ilmoittavat valituille? Entä oliko puhetta että montako kurssia tulossa ja koska alkavat?


      • Kkjhhg

        Sanoivat että ilmoittavat nopealla aikataululla koska ensimmäiset kurssit alkavat jo helmikuussa ja medit pitää käydä ennen sitä ainakin ne, jotka aikaisemmille kursseille menevät. kursseja oli useita mutta en muista kuinka monta. Ehkä kymmenkunta?


      • Kkjhhg

        Siis nopealla aikataululla kunhan kaikki haastattelut on tehty. 19.1. on viimeiset eli heti sen jälkeen voi odotella tietoa.


      • tulevalentoemoehkä
        Kkjhhg kirjoitti:

        Siis nopealla aikataululla kunhan kaikki haastattelut on tehty. 19.1. on viimeiset eli heti sen jälkeen voi odotella tietoa.

        Kiitos tiedosta! Oliko kaikki kurssit keväällä vai myös myöhemmin?


    • Hahahahahah

      No, kuinkas monella tänään oli taloustriviaa haastattelussa xDd melkosta settiä tällä palstalla, huh

    • Dollareidenkuningas

      Mulla kyllä myös oli englanniksi kyssäri valuuttakurssejen eroista sekä kysyivät 3 maan pääkaupunkia :/. Muuten kiva haastattelu :)

      • Mitätarkoitateroilla

        Tarkoitatko tuolla valuuttakurssien eroilla sitä mitkä tekijät niihin eroihin vaikuttavat (vienti/tuonti, poliittinen vakaus, korot ja inflaatio) vai jotain muuta? Ei oikein auennut.


      • Ärsyttävää

        Kysyttiinkö muiltakin haastatteluista käyneiltä jotain valuuttakursseista vai onko tämäkin nyt jotain ihme vedätystä? :/


    • TittaT

      Minulle ehdotettiin jo muuttoa lähemmäs ja lääkärissä käyntiä ;) kurssi alkaa 30.3....ihanat naiset haastattelemassa, todella kivoja. Tiukka kysymys oli että selitä englanniksi ettei saa tupakoida.

    • Infoatarvitsen

      Haastatteluissa käyneet! Otitteko mukaan kopion voimassaolevan työsuhteen sopimuksesta vai pyysittekö väliaikaisen työtodistuksen? :)

      • Lelslsllskd

        Mulla ensiviikolla haastattelu, ja olen ottanut sitten työsoppareista kopiot, jos ei ole ollut todistusta tallella.


      • Anskujh

        Otin kopion voimassa olevasta työsopimuksesta


    • Vruumvruum

      Itse olin tänään haastattelussa, oli kyllä aivan täysin erilainen kuin täällä on kuvailtu, eli ilmeisesti riippuu aivan haastattelijoista että millaisia kysymyksiä esittävät :D

      Vähän kieltämättä kyllä oma fiilis lopahti kun haastattelun lopuksi kysyin, että jos minut valitaan ja suoritan kurssin hyväksytysti, niin onko työllistyminen varmaa? Meni haastattelija aika vaikeaksi ja sanoi että onhan se todennäköistä mutta ei varmaa. Eli siinä voi käydä niin, että suoritetaan 2kk kurssi palkatta jne eikä edes työllistytä...

      • musca

        Eivät voi sano mitään varmaa, koska se ei ole varmaa. Mulle sanottiin, että tavoite on työllistää kesäksi. Mutta ei vaadi, kuin yksi terrori-isku tai tulivuoren purkaus, joka tekee savu kaaoksen, jolloin koneet ei liiku, niin silloin ei työllistytä. Siellä on edelleen syksyn kurssien valmistuneet odottamassa reservissä työllistymistä. Täysin siis tämän duunin varaan en laskisi, vaikka koulutukseen pääsee. Epävarma ala... Mutta silti lähden, jos valitaan.


    • Anskujh

      Oli haastattelu tänään. Mukavat haastattelijat. Sanoivat että kantsii jo alkaa hankkimaan tarvittavia papereita mediä varten. En sitten muistanut siinä kysyä, että mitä kaikkea siihen tarvitsee hankkia? Tulee varmaan tiedot sähköpostiin.. jatkoon päässeille. Seitsemän kurssia järjestetään. Helmi- huhtikuussa alkoivat. Saa esittää toiveita, minne kurssille menisi.

    • PilkkilllaPpp

      Tänne sanottiin että alkuperäiset pitää olla myös ja niitä haastattelijat katsoi. Mun mielestä eilen oli kylmän oloiset puhemiehet mulla siinä huoneessa. Piti esitellä heti itsensä enkuks ja sitten ihan vaikeat 45min.

      • Infoatarvitsen

        Joo tarkoitus on kyllä ottaa alkuperäiset sekä kopiot mukaan työtodistuksista jne. Mietin lähinnä voimassa olevan työsuhteen todistamista. Oletteko ottaneet sopimuksen ja siitä kopion vai pyytäneet väliaikaisen työsopimuksen?


      • Näinmeillä

        Mulla oli kopio työsopimuksesta. En ole vielä ilmoittanut, että olen mahdollisesti irtisanoutumassa, niin siksi en pyytänyt väliaikaista työtodistusta.


      • catcatcatcat

        Mulla ei mtienkään tarkistettu alkuperäisiä todistuksia, jätin vain kopiot "vastaanottajalle". Onpas eri käytännöt ollu ja niin erilaisia kysymyksiä. :D


      • Keksbsbsbs

        Mulla eilen tarkastettiin kyllä alkuperäisetkin todistukset.. :D


    • Ensiviikolla

      Kysyittekö palkasta? Vai oliko palkat nähtävillä?

      • Palkatonjotiedossa

        Täh?? Ne palkathan on kaikkien tiedossa. Uusi taulukko julkaistiin joulukuun alussa.


      • kagsdhhfjfdfjjsdjj

        Palkat oli nähtävillä pöydällä paperilla, jossain aiemmassa keskustelussa ne täällä olikin. Ei saanut kuvata, kun tes ei ole vielä julkinen tai jtn.


    • Voipaskatsentään

      Just joo hyvin menee. Pitihän se arvata, että reserviin sitä joutuu kun kurssin on käynyt. Kun syksyn kurssilaiset on edelleen vailla työtä, niin meille kevään kurssilaisille ei löydy heti töitä. Näin mulle sanottiin ihan suoraan.

    • Ohion

      Huh, onneksi olin opetellut perus taloustietoutta :D kiitos vaan vinkistä täällä! Osasi suurinpiirtein vastata kysymyksiin....

      • Infoatarvitsen

        Siis kysytäänkö siellä nyt oikeasti näitä vai koittaako joku hämmentää? :D


      • Hämillään
        Infoatarvitsen kirjoitti:

        Siis kysytäänkö siellä nyt oikeasti näitä vai koittaako joku hämmentää? :D

        Muakin hämää, et mikä toi valuuttakurssikysymys mahtanee liennyt olla?


    • Hgdgtjlg

      Mulle sanottiin, että kurssit alkaa helmi-huhtikuussa ja kurssilta valmistuvien työt alkaa lokakuusta eteenpäin, kun aiempi reservi on saatu työllistettyä.

    • Pettynytpettynyt1234567

      Tänään sanottiin että reserviin alkuun ja kun tarve niin työllistävät. Ei ollut ihan odottamani vastaus haastattelussa. Ihmettelen miksi joku firma palkkaa varastoon. Ensin pitää maksaa 200€ lääkäriin ja olla 2kk palkattomalla kurssilla ja sitten työtön. Kiitos tyhjästä.

    • Ihmeellistätouhua

      Kyl tää tieto siitä, ettei työllisty kun loppuvuodesta EHKÄ tuli vähän puskista. Paha on nykyisestä työpaikasta luopuakkaan näillä eväillä.

    • EiooReilua

      Ne ketkä lähtee kurssille opinnot juuri päättäneenä tai työttömänä pärjännee kyllä. Eri asia onkin sitten työpaikkaa vaihtavilla. Siihen kun lyödään karenssi päälle tulee aika nihkeet ja piiitkät työttömyyskuukaudet. :(

    • Qqäälkopä

      Ei oo totta... onko nyt huijausta vai oikeasti haastatteluissa kerrottua että kurssin jälkeen ei nyt suoraan työllistykään??? Ei mulla ole varaa tähän hommaan!! Pitäisi irtisanoutua kurssin takia ja mitäs sitten?!? Täytyy kiireesti etsiä jonu kesätyö tai jotain... voi hitto...

      • Fjhgkvkgk

        Sitten työllistyy kun edellinen reservi on saanut hommia. Minulle puhuttiin syksystä.


    • Niinpäniinn

      Ok, mulle ei ainakaan puhuttu yhtikäs mitään reservistä tai siitä, ettei olisi töitä heti eikä välttämättä myöhemminkään. Joku provoaa, tai sitten on annettu eri tietoa haastattelussa (mitä en kyllä usko).

      • Dhkkgkck

        Tajusitko kysyä asiasta? Minulle vastattiin kun kysyin, että reservin kautta. Ei ne sitä itse siellä mainostanut tietenkään. :D :D


      • Niinpäniinn

        No veikkaa, TAJUSINKO kysyä asiasta... kyllä kysyin.


      • Syksylläalkaa

        Syksyllä alkaa työt valituilla. Mulle ja myös mun kaverille sanottiin samaa haastattelussa. Vituttaa jonnii verran tuo karenssin eteentuleminen jos pääsee. Tiiä että ehtiikö enää edes säästämään sen varalta.


    • Lyktjtngb

      Finnairilla ei enää ole reserviä. Lisäksi, edellisessä rekryssä valittu ystäväni on jo työllistynyt.

      • Khboxfbi

        En osaa sanoa kuin omasta puolestani keskiviikolta. En tiedä mitä tuo reservi on aikoinaan tarkoittanut? Kertoivat, että sitten alkavat kutsua töihin kun viimeinenkin edellisestä hausta on työllistynyt ja että menee pari kuukautta kurssin jälkeen kun työt alkavat. Itseäni huolestuttaa siinä karenssi asiat, mutta toivon tietysti jos pääsen, että ei menisi pitkään. Kaikille niille joilla haastis edessä tsemppiä ja onnea matkaan! :)


      • Anna123453
        Khboxfbi kirjoitti:

        En osaa sanoa kuin omasta puolestani keskiviikolta. En tiedä mitä tuo reservi on aikoinaan tarkoittanut? Kertoivat, että sitten alkavat kutsua töihin kun viimeinenkin edellisestä hausta on työllistynyt ja että menee pari kuukautta kurssin jälkeen kun työt alkavat. Itseäni huolestuttaa siinä karenssi asiat, mutta toivon tietysti jos pääsen, että ei menisi pitkään. Kaikille niille joilla haastis edessä tsemppiä ja onnea matkaan! :)

        Mä olin eilen haastattelussa ja sanottiin myöskin näin, eli ensin vielä loput viime kurssilta ja syksyn aikana sitten meidän tässä rekryssä valittavien.


      • Priscillala

        Tää on kyllä niin perseestä! Miksi eivät voineet jo alun alkaen ilmoittaa, että valitut eivät työllisty heti kurssin jälkeen? Ei anna nyt kovin hyvää kuvaa.


      • sinäsenkinkenkälaatikko
        Priscillala kirjoitti:

        Tää on kyllä niin perseestä! Miksi eivät voineet jo alun alkaen ilmoittaa, että valitut eivät työllisty heti kurssin jälkeen? Ei anna nyt kovin hyvää kuvaa.

        "Matkustamohenkilökuntaa koulutetaan suoraan resurssitarpeidemme mukaan. Yleensä tarjoamme työsopimusta pian peruskurssin suorittamisen jälkeen. Kurssin läpäiseminen ei kuitenkaan automaattisesti takaa työpaikkaa Finnairilla." kannattaa tutustua sinne finnairin sivuille muutenkin kun vain täyttämällä sen hakulomakkeen. jopa minä joka en ole hakenut finskille töihin olin sinua hakenutta tietoisempi asiasta...


      • Loserrr
        sinäsenkinkenkälaatikko kirjoitti:

        "Matkustamohenkilökuntaa koulutetaan suoraan resurssitarpeidemme mukaan. Yleensä tarjoamme työsopimusta pian peruskurssin suorittamisen jälkeen. Kurssin läpäiseminen ei kuitenkaan automaattisesti takaa työpaikkaa Finnairilla." kannattaa tutustua sinne finnairin sivuille muutenkin kun vain täyttämällä sen hakulomakkeen. jopa minä joka en ole hakenut finskille töihin olin sinua hakenutta tietoisempi asiasta...

        Ois sunkin varmaan kannattanut lukea se ilmoitus sitten ja käydä haastatteluissa, niin tietäisit, ettei se ihan noin mene :o


      • Monionnärkästynyt

        Osoitan tukeni kirjoittajalle siinä mielessä, että hän nyt ei varmasti ollut hakijoista ainoa joka oli siinä luulossa, että töitä löytyisi kurssin jälkeen? Uskon, että aika moni on pettynyt tähän tilanteeseen ettei töitä olekkaan. :(


      • Getalife
        sinäsenkinkenkälaatikko kirjoitti:

        "Matkustamohenkilökuntaa koulutetaan suoraan resurssitarpeidemme mukaan. Yleensä tarjoamme työsopimusta pian peruskurssin suorittamisen jälkeen. Kurssin läpäiseminen ei kuitenkaan automaattisesti takaa työpaikkaa Finnairilla." kannattaa tutustua sinne finnairin sivuille muutenkin kun vain täyttämällä sen hakulomakkeen. jopa minä joka en ole hakenut finskille töihin olin sinua hakenutta tietoisempi asiasta...

        Näitä tippuneiden kommentteja tänne ei kaivata.


      • Säälittävääää
        sinäsenkinkenkälaatikko kirjoitti:

        "Matkustamohenkilökuntaa koulutetaan suoraan resurssitarpeidemme mukaan. Yleensä tarjoamme työsopimusta pian peruskurssin suorittamisen jälkeen. Kurssin läpäiseminen ei kuitenkaan automaattisesti takaa työpaikkaa Finnairilla." kannattaa tutustua sinne finnairin sivuille muutenkin kun vain täyttämällä sen hakulomakkeen. jopa minä joka en ole hakenut finskille töihin olin sinua hakenutta tietoisempi asiasta...

        Surullista, että olet jo tippunut hausta ja silti roikut täällä :/


      • hohhoijjaaa
        Säälittävääää kirjoitti:

        Surullista, että olet jo tippunut hausta ja silti roikut täällä :/

        surullista että olette lukutaidottomia : D


      • Dfkkgjjguk

        Toivottavasti jatkossa voit paremmin.


    • TurkuKuittailee

      Minun on aivan mahdotonta ees kuvitella 1-2kk karenssia. Millä mä laskut maksan, tai ees muutan lähemmäksi? Kyllä on niin tehty hyväksi pk-seudulle tytöille kun voi vaan olla..

      • Huohhhhh

        No ala nyt vielä vauhkoomaan, että sua syrjitään kun asut Turussa ::D


      • TurkuKuittailee

        Jätä Turku tästä pois.

        Tämä sorsii ihan tasapuolisesti kaikkia meitä ulkopaikkakuntalaisia.


      • Huohhhhh
        TurkuKuittailee kirjoitti:

        Jätä Turku tästä pois.

        Tämä sorsii ihan tasapuolisesti kaikkia meitä ulkopaikkakuntalaisia.

        Ei tämä ketään sorsi. Meinaatko, että jokaikisen rekryävän pitäisi ottaa huomioon koko Suomi, maailma? Eli pitää järjestää kaikille hakijoille majoitus ja heille sopiva alkamisajankohta? Ihan oikeasti, jos haetaan pk seudulle töihin, on sun ongelmas asua siellä TURUSSA :D


      • TurkuKuittaa

        Jätän kommenttisi omaan arvoonsa. Toivottavasti olet tyytyväinen itseesi.


    • Nngvgdhk

      Jos on työpaikka, yleensä voi saada palkatonta vapaata (riippuen työnantajasta)esim. kurssin ajaksi. Silloin ei tarvitse sanoa itseä irti, vaan odotella lentoja töitä tehden. Ja pääkaupunkiseudulta voi kohtuuhintaisen väliaikaisen asunnon vuokrata kurssin ajaksi.

      • Vruumvruum

        No joo mutta kyllähän ne Finnairilla heittävät tolla toiminnallaan tulevat työntekijät aika vaikeaan tilanteeseen. Täytyy itsekin kahdesti vielä miettiä mitä teen jos tulen valituksi.


      • Herätkääjo---
        Vruumvruum kirjoitti:

        No joo mutta kyllähän ne Finnairilla heittävät tolla toiminnallaan tulevat työntekijät aika vaikeaan tilanteeseen. Täytyy itsekin kahdesti vielä miettiä mitä teen jos tulen valituksi.

        Tajutkaa jo!!! Joudutte ihan sika kuseen tolla työllä! Jos ylipäätään vuoroja tulee niin palkka jää niin pieneksi, ett joudutte ennen pitkää ulosottoon! Samanlainen kuin turvallisuus- tai kaupan ala. Sitten joku hyväksikäyttäjä tulee houkuttelemaan kaikenlaisiin huijauksiin, orjatöihin ja prostituutioon!

        ÄLKÄÄ OTTAKO PIKAVIPPEJÄ!!!

        Toi työ on vaan rikkaille, miehen/vaimon/isäpapan rahoilla eläville tai vielä vanhempiensa luona eläville tai jo valmiiksi prostuille.


      • Hoitoonnn
        Herätkääjo--- kirjoitti:

        Tajutkaa jo!!! Joudutte ihan sika kuseen tolla työllä! Jos ylipäätään vuoroja tulee niin palkka jää niin pieneksi, ett joudutte ennen pitkää ulosottoon! Samanlainen kuin turvallisuus- tai kaupan ala. Sitten joku hyväksikäyttäjä tulee houkuttelemaan kaikenlaisiin huijauksiin, orjatöihin ja prostituutioon!

        ÄLKÄÄ OTTAKO PIKAVIPPEJÄ!!!

        Toi työ on vaan rikkaille, miehen/vaimon/isäpapan rahoilla eläville tai vielä vanhempiensa luona eläville tai jo valmiiksi prostuille.

        Onko sulla kaikki hyvin? Oot vissiin tippunut hausta (alkumetreillä, ja tässä huomaa miksi) ja täällä purat psykoosejas?


      • Repesinn

        Tän kommentin täytyy jo lähtökohtaisesti olla huumoriksi tarkoitettu. :D


      • Uskomatonnta

        "Jos on työpaikka, yleensä voi saada palkatonta vapaata (riippuen työnantajasta)esim. kurssin ajaksi. Silloin ei tarvitse sanoa itseä irti, vaan odotella lentoja töitä tehden. Ja pääkaupunkiseudulta voi kohtuuhintaisen väliaikaisen asunnon vuokrata kurssin ajaksi."

        TÄÄ on ehkä paras vitsi mitä oon kuullut aikoihin. :D :D :D


      • Eikäää
        Uskomatonnta kirjoitti:

        "Jos on työpaikka, yleensä voi saada palkatonta vapaata (riippuen työnantajasta)esim. kurssin ajaksi. Silloin ei tarvitse sanoa itseä irti, vaan odotella lentoja töitä tehden. Ja pääkaupunkiseudulta voi kohtuuhintaisen väliaikaisen asunnon vuokrata kurssin ajaksi."

        TÄÄ on ehkä paras vitsi mitä oon kuullut aikoihin. :D :D :D

        Jeps. Repesin kevyesti.

        (Saletisti 18v.)


      • Hftfxvh
        Eikäää kirjoitti:

        Jeps. Repesin kevyesti.

        (Saletisti 18v.)

        NO näin minun työpaikassani.


      • Ffkkxhikk
        Hftfxvh kirjoitti:

        NO näin minun työpaikassani.

        Missähän helluntaiseurakunnassa oot töissä? :D

        Älä please nolaa itseäsi täällä enempää. :/


      • Sadbuttrueitis
        Herätkääjo--- kirjoitti:

        Tajutkaa jo!!! Joudutte ihan sika kuseen tolla työllä! Jos ylipäätään vuoroja tulee niin palkka jää niin pieneksi, ett joudutte ennen pitkää ulosottoon! Samanlainen kuin turvallisuus- tai kaupan ala. Sitten joku hyväksikäyttäjä tulee houkuttelemaan kaikenlaisiin huijauksiin, orjatöihin ja prostituutioon!

        ÄLKÄÄ OTTAKO PIKAVIPPEJÄ!!!

        Toi työ on vaan rikkaille, miehen/vaimon/isäpapan rahoilla eläville tai vielä vanhempiensa luona eläville tai jo valmiiksi prostuille.

        Täytyy myöntää, että kommentissa on tietyllä tapaa myös perää.

        Olen nyt 12 vuotta lentänyt ja voin rehellisesti sanoa, niin harmittavaa kuin se onkin, että aika moni on kyllä myynyt itseään. Olen läheltä seurannut. Siihen varmasti on useitakin syitä. Jos 500 euroa tarjotaan pienipalkkaiselle niin aika moni antaa.


    • Euvoiollatotta

      Siis waaaat ? MITÄ KUMMAA?Tulin lukemaan kivoja kokemuksia jo haastattelussa olleilta ja nyt selvisi ettei töitä tarjota? Eikö nyt saakkaan töitä heti? Onko tämä faktaa???? Onko kukaan kysynyt ask ? Tunteeko kukaan porukkaa finskiltä että voisi kysyä ?

      • FinAir

        Töitä saa syyskuussa.


      • Eipaljoanaurata

        Kyllä se valitettavaa on, että syys-lokakuussa saa tästä rekrystä ekat töitä. :/

        Serkkuni on finskin hr:ssa duunissa ja sain tiedon.


    • Ettätmmöst

      Joku KUSIPÄÄ TYÖPAIKKAKIUSAAJA lähetti mun kännykkään toisen ihmisen lähtöselvitystietojs eikä mulla ole mitään tekemistä koko Finskin kanssa. Heillä ei pitäisi olla edes mun numeroa. Yritin soittaa monta kertaa aspaan ja löivät luuria korvaan!

      • Huolestuttavaa

        ? Onks sulla kaikki hyvin?


    • Nihhhh

      Töitä ei saada aikaisintaan kuin syyskuussa. Karenssia tulee.

      • Hyvääsettii

        Juu, duunia saa kurssin jälkeen aikaisintaan syyskuussa.


    • Infoatarvitsen

      Heippa! Sanottiinko teillekkin terveyskeskuksesta tms. että itse tulee lisätä rokotekorttiin kynällä mikäli ottaa uusia rokotteita? Mietin vaink kuinka "virallista" se sitten on? Kelpuuttaako lääkäri tarkastuksessa tämän?

      • Lade123

        Minulle sanottiin, mutta pyysin kuitenkin hoitajaa kirjoittamaan ne, ja hän tulosti minulle lisäksi A4-kokoisen paperin rokotteiden voimassaolosta. Minustakin on hassua, että itse sinne rustailisin niitä :) Twinrixiin pyysin reseptin, jonka käyn noutamassa apteekista sitten vain siinä tapauksessa, että tulen valituksi, sillä sille tulee hintaa yli 150€.


      • ComeOoon

        Uskomatonta pili palia. Sirkus Finnair. :D :D


      • Fgjkfft
        Lade123 kirjoitti:

        Minulle sanottiin, mutta pyysin kuitenkin hoitajaa kirjoittamaan ne, ja hän tulosti minulle lisäksi A4-kokoisen paperin rokotteiden voimassaolosta. Minustakin on hassua, että itse sinne rustailisin niitä :) Twinrixiin pyysin reseptin, jonka käyn noutamassa apteekista sitten vain siinä tapauksessa, että tulen valituksi, sillä sille tulee hintaa yli 150€.

        Twinriks ei maksa 150 euroa.

        Trolli selvästi.


      • Lade123

        No kylläpä se vain maksaa, tämä selviää nopeasti myös googlettamalla. Pistoksia joutuu ottamaan 3krt ja yhden hinta on yli 50€. T. trolli


      • Infoatarvitsen

        Tosiaan kummalta tuntuis. No kaipa se riittää jos käy muualla kuin kaupungin terveyskeskuksessa että ite lisää korttiin ja ottaa todistukset varmuudeks mukaan. Mulle ainakin sanottiin että pari rokotetta pitää hankkia yksityiseltä jos ne haluaa. Anyways kiitos vastauksesta! :)


      • Lade123

        Mitä rokotteita joudut hankkia yksityiseltä? Minä ainakin sai kaikki tarvittavat terveysasemalta ja twinrixin saan tarvittaessa myös, kunhan siis vain itse hankin rokotteen ja vien asemalle. Tuo tuloste oli myös nimellä rokotekortti, joten se käy varmasti virallisesta paperista. Polionkin antoviat terveysasemalla, kun kerroin mistä on kyse. Muutenhan sitä ei enää anneta kuin lapsille.


      • Lade123

        Jatkan vielä... yksityisellä meinaa veloittavat lisäksi vielä vastaanottokäyntimaksua, terveyskeskuksella tuon säästää.


      • Infoatarvitsen

        Mulle sanottiin terkalla, että nimenomaan polio ja difteria pitää yksityiseltä hankkia. Kerroin myös mihin liittyen tarvitsen.. On kyllä kummallisen erilaisia ohjeita :D


      • Lade123

        No voi harmi, kummallista, että on eri käytännöt :/


    • StidiiOo

      Mun täytyy sanoa, että olen kyllä todella pettynyt. Haastattelu meni mielestäni kyl aivan nappiin ja suuri usko on, että jopa tulisin valituksi.

      En kuitenkaan, mitenkään voi ottaa koulutuspaikkaa vastaan. :( Olen äiti ja minun tulee huolehtia omalta osaltani perheeni hyvinvoinnista. Jättämällä työpaikkani näillä annetuilla ehdoilla jättäisin perheeni todelliseen pulaan. Lapsiperheen talous ei kestä kummankaan vanhemman karenssia.

      • Jeepssss

        Se on juuri näin!!! Veit sanat suustani. Ei mitään mahdollisuutta perheellisenä. :(


    • peace98754

      ÄLKÄÄ USKOKO noita sairaita sekopäitä!
      ei todellakaan kysytty mistään tco:sta tai tehty tehtäviä uusiks. ihan uskomatonta miten ilkeitä te ämmät täällä palstalle olette. en suosittele kenenkään lukevan täällä enää mitään, koskaan. haastattelussa kysyttiin muutama asiakaspalveluun liittyvä homma enkuks ja sitte oli suomeksi läjä kysymyksiä. olkaa omia itsejänne ja menee kaikki hyvin. tsemppiä kaikille teille kivoille tyypeille :)

      • Keksjdnsnns

        No hyvä sulle! Minä suoritin enkun osion uusiksi, sekä kysyttiin esim
        Mitä tiedän yrityksen kulurakenteesta. Turhaan sä sekopää täällä raivoat ja selvästi yrität muita saada mokaamaan kun väität tuollaisia


      • Eihittomitäragee

        Multakin kysyttiin kulurakenteesta. Mitä ihmettä täällä osa kiehuu? Eiköhän se oo käyny aika selväksi, että näemmä kysytään eri haastatteluissa eri kysymyksiä.


      • Englantinotfine

        Nii no, mulla oli about yli puolet haastattelusta englanniksi.

        Täytyy kyllä kiittää häntä joka kertoi sen valuuttakurssikysymyksen. Se kysyttiin. En tiedä miten hyvin sen enkuksi vastasin, mutta sinnepäin. :D


      • Fhkck

        Jos nuo kommentit täällä keskustelussa ovat sinun mielestä ilkeitä, et kyllä taida paljoa siitä tietää. En usko, että olet soveltuva alalle jo tuon kuullun perusteella.


    • Eiseniinpahaollut

      Se yritysinfo kysymys oli aika vaikea. Olin sellaiset ihan perustiedot opetellut, mutta en osannut arvata, että kysytään toimitusjohtajan sijaan hallituksen puheenjohtajaa ja käyttökatetta. Muutoin meni kyllä ihan jees. :) Tsemppii kaikille ja toivottavasti nähdään kurssilla. :)

    • SeonTaitolaji

      Kun lukee näitä viestiketjuja niin kyllä sen kieltämättä huomaa ketkä ovat korkeakoulutettuja. Niin hyvin naamioivat piiloon vittuilun ettei sitä kyllä heti huomaa. Näin AMK papereilla sain kyllä osasta kiinni. ;)

      En jaksa kyllä uskoa, että kovinkaan moni työllistyy ilman korkeakoulututkintoa.

    • helvettiäriittää

      Siis matkustamohenkilökunnan pitää tietäää valuuttakurssien vaihtelun asiat? Jaaha no pitäää sitten alkaa kyselemään sijoitusvihjeitäkin. Ihme kettuilua Suomessa aina kaikki. Ei ihme ettei täällä hymyile edes lentoemot heidänkin elämä on pelkkää kiusatuksi tulemista mitä muillakin aina. Työelämä on pelkkää kettuilua ja valehtelua sekin vielä matalalla palkalla

      • ÄlyHoiii

        Mikäli et niitä ihan perusasioita tiedä, niin sitten varmaan kannattaa unohtaa toiveet jatkossakaan toimesta :D


    • Mhmhmhmm

      Eli milloin työt alkaa? Joku haastattelussa jo käynyt jos voisi kertoa faktaa. Ei täällä enää tiedä mikä on totta ja mikä ei.

      • Kesäksitöihin

        Tänään sanoivat haastattelussa, että työt alkaa heti kesällä.


      • Niinsemeneee

        Ei valitettavasti toteudu. Edellisestä rekrystä on vielä niin paljon työllistämättä. Loppuvuodesta alkaa uusilla valituilla.


    • rekry2015

      No ei ainakaan 2015 kysytty mitään ylläolevia kysymyksiä. Työ on asiakaspalvelua!

      • Päivityspaikallaan

        Parissa vuodessa on näköjään asiat vähän muuttunut.


    • Tyjjhhy

      No mulle taas sanottiin että rekryävät kesäksi työvoimaa. Mutta sanoisin niille jotka eivät ole vielä käyneet haastattelussa, että älkää turhaan etsikö vastauksia täältä. Ette te voi tietää, kuka puhuu totta missään asiassa. Oikeasti ette kai usko että kukaan paljastaa haastattelukysymyksiä toisille?

      • Eiiihhhhh

        Siis eihän alunperinkään he etsineet kesätyöntekijöitä vaan vakkareita syksystä eteenpäin alkaen.

        Ontuva provo. :D :D


      • Thjjhhy

        "kesäksi" tarkotin tietysti kesän alusta eteenpäin, ei mitään kesätyöpaikkaa :D :D anteeksi väärä sanavalinta. Mutta osalle ehkä oli sanottu muuta, mulle näin.


      • YeahRighttt

        Eiköhän suurin osa haastattelussa käyneistä tiedä jo totuuden. Kesäksi on turha vielä odottaa töitä.


      • Thjjhhy

        Voit vängätä jos haluat mutta tuskin sinäkään tiedät milloin työt alkaa. Mulle sanottiin kesän alusta eteenpäin ja niin on osalle muistakin sanottu. Toisille taas ihan muuta. Ilmeisesti kukaan ei tiedä faktaa Finnairillakaan vielä, ainakaan haastattelijat.


    • pientäsäästöö

      Joko harjamiehet pääsee vara toimariksi jos ei syö finnair piikkii lounas etua.

    • TiukilleVetää

      Oletteko selvittäneet palkkauksen? Miten meinaatte elää sillä pääkaupunkiseudulla?

      • eiooeestiukkaa

        En itse olisi kauhean huolissani. Tietty jos on monta lasta ja on perheen ainoa työssäkäyvä niin sitten ehkä pitäis funtsii.

        Mitä saa käteen, joku pari tonnia? Olen elänyt sillä aivan mukavasti pk-seudulla ja lyhentänyt viisi vuotta rivarin lainaa.

        On ihmisiä, jotka eivät pärjää 100ke vuosituloillakaan täällä. Oletko niistä huolissasi?


      • Realismianytvähän

        No tällä uudella TES:llä ei kyllä kukaan uusista saa edes nettona tuota paria tonnia. Hyvä jos ennen veroja 1600-1700.


      • Oikeastiemo

        Kyllä sillä ennen veroja saa helposti 1800-2200, riippuen vuoroista


      • Olisitreiluedessinä
        Oikeastiemo kirjoitti:

        Kyllä sillä ennen veroja saa helposti 1800-2200, riippuen vuoroista

        Älä please viitsi johdattaa täällä harhaan nuoria ja tietämättömiä tyttöjä. Toi on aika julmaa. :(


      • Oikeastiemo
        Olisitreiluedessinä kirjoitti:

        Älä please viitsi johdattaa täällä harhaan nuoria ja tietämättömiä tyttöjä. Toi on aika julmaa. :(

        Äläpä sinä hausta tippunut jaksa myrkyttää tätä keskustelua negatiivisuudella. Et edes ole alalla, joten eipä kannattaisi kommentoida.


      • Realismianytvähänn

        Anteeksi hirmuisesti kun annoin realistisen vastauksen. Olen lentänyt yli kymmenen vuotta eri yhtiössä, mutta omaan aika hyvän osaamisen tästä työehtosopimuksesta. Halusin vain olla rehti. Pahoittelen jos kirjoitin jollain tapaa negatiiviseen sävyyn. Se ei ollut tarkoitus.


    • vakkariduuni

      Hain Finnairin ekassa haussa (2015) ja kävin ryhmähaastattelussa, ei jatkoon. Nyt hain taas ihan vaan oikeastaan tavan ja huvin vuoksi enkä sitten ryhmähaastatteluunkaan mennyt, vaikka kutsun sain. Realismi iski peliin tuon palkan suhteen kumminkin, mutta ala kiinnostaa, vaikken aio sinne oikeasti varmaan noin huonoilla palkoilla perheellisenä suunnata. Tämä siis vain taustatietona miksi täällä lueskelen, vaikken haussa ole mukana.

      Aika monissa eri alojen työhaastatteluissa olen käynyt ja kyllä siellä vaan saatetaan kysyä ihan mitä vaan yrityksen taustatiedoista tai yleisesti yrittämisestä. Näitähän kysymysesimerkkejä on netti pullollaan, jos perehtyy sellaisiin sivustoihin, missä annetaan ohjeita työhaastatteluun valmistautumiseen. Noilla kysymyksillä peilataan: a) kiinnostusta yritykseen (onko taustatietoihin perehdytty) b) paineen sietokykyä ja sanavalmiutta.

    • jejee226

      Moikka!

      Minkälaisia todistuksia opiskelupaikastanne teillä on ollut mukana? Itse pitäisi viedä todistus yliopistosta, mutta en haluaisi viedä mitään opintosuoritusotetta koska arvosanat ei oo aina olleet mitään parasta mahdollista kategoriaa :D oliko työtodistukset neljän vuoden ajalta vai miten?

      • Keksnsnsnns

        Jos et ole vielä valmistunut, niin läsnäolotodistus.


    • jatkoaedelliseen

      Ja sitten tuosta kulurakenteesta! Mistä sellaisen edes löytää että sitä voisi opiskella etukäteen vai pitikö siellä vain määritellä mitä kulurakenne terminä tarkoittaa? :D

      • Iikkääkköök

        Laskiko kukaan paljon haastatteluihin ilmoittautui porukkaa yhteensä? Punnitsen mahdollisuuksiani ja jännittää et jää pienestä kiinni pääsenkö..


      • VinkVinkk

        Kulurakenteen peruskäsite riittää. Siitä tietysti termistön avaaminen.


      • Eipystysanoon
        Iikkääkköök kirjoitti:

        Laskiko kukaan paljon haastatteluihin ilmoittautui porukkaa yhteensä? Punnitsen mahdollisuuksiani ja jännittää et jää pienestä kiinni pääsenkö..

        Lopullista määräähän on mahdoton sanoa kenenkään, kun perumisista ei tiedä. Yli kolmesataa kuitenkin.


      • Jaksksbdbdjsmslsobdb
        Eipystysanoon kirjoitti:

        Lopullista määräähän on mahdoton sanoa kenenkään, kun perumisista ei tiedä. Yli kolmesataa kuitenkin.

        Totta. Laskin että tälle ja ensi viikolle noin 250 ilmoittautunutta tai vähän päälle. Ekalla viikolla varmaan eniten porukkaa ja max 52 haastatteluu päivässä eli max 260 viime viikolla ollut tosin veikkaan et ei oo kaikki ajat ollu täynnä ja osa peruuttanu. Jos viime viikolla olis ollut vaikka 200 haastateltavaa ja tulevista peruuttaisi osa niin varmaan 400 haastateltavaa eli noin joka toinen tässä vaiheessa pääsee. Jännittää hieman! Monilla on varmaan myös se tilanne ottaako paikkaa vastaan, joka myös itselläni hieman palkan takia ja muiden tulevaisuudensuunnitelmien vuoksi. Paljon on mietittävää..


      • Eipystysanoon

        Jeps. Toki pitää nyt muistaa, että oliko se siellä Ask.fm foorumilla, jos en muista väärin, että valittavien määrä riippuu tasosta. Riippuen onko paljon hyviä tai jos taso on heikko, valittavien määrää ei ole lukittu. Saapi nähdä. Itellä vielä tulossa oma haastattelu. :)


    • Ongelmaongelma

      Kävin tänään haastattelussa. Sanoivat et koulutukset alkaa nyt ens kuussa ja duunit vasta loppuvuodesta.

      • Näinmullekinkerrottiin

        Niin kurssejahan on useampi. Oliko niitä nyt sen neljä. Duunit alkavat valmistuvilla syys-lokakuussa. Kesätöitä kannattaa etsiä nyt jo hyvissä ajoin alkuvuodesta ettei jää puille paljaille.


      • Käääääkkksss
        Näinmullekinkerrottiin kirjoitti:

        Niin kurssejahan on useampi. Oliko niitä nyt sen neljä. Duunit alkavat valmistuvilla syys-lokakuussa. Kesätöitä kannattaa etsiä nyt jo hyvissä ajoin alkuvuodesta ettei jää puille paljaille.

        Mulle sanottiin et kesäks töit


      • Näinmullekinkerrottiin
        Käääääkkksss kirjoitti:

        Mulle sanottiin et kesäks töit

        Okei? :o

        Sittenhän se kaikille valituille selkenee, kun ilmoittavat kurssien jälkeen.

        Kuulostaa aika mielenkiintoiselta, jos näin.

        Tsemppiä hakuun. :)


      • Höhhelishöööö
        Näinmullekinkerrottiin kirjoitti:

        Okei? :o

        Sittenhän se kaikille valituille selkenee, kun ilmoittavat kurssien jälkeen.

        Kuulostaa aika mielenkiintoiselta, jos näin.

        Tsemppiä hakuun. :)

        Tosin sanoivat että mikään ei tietenkään varmaa. Mutta kesäksi olisi tavoite. Inhottavaa epävarmuutta kun itse en ainakaan pärjää puolta kesää työttömänä....


      • Olenkoväärässä
        Näinmullekinkerrottiin kirjoitti:

        Niin kurssejahan on useampi. Oliko niitä nyt sen neljä. Duunit alkavat valmistuvilla syys-lokakuussa. Kesätöitä kannattaa etsiä nyt jo hyvissä ajoin alkuvuodesta ettei jää puille paljaille.

        Kursseja oli mielestäni 7?


    • ehkätulevalentoemo

      Kestikö muiden haastattelut koko 45 minuuttia?

      • Kaksoiskansalainen

        Kyllä kesti


      • Olenpohtinut

        Kuinka tarkkaan / paljon aikaa ne haastattelijat käytti todistuksista tai cv:sta kysymiseen?


      • Ksjuflbsyrvfk
        Olenpohtinut kirjoitti:

        Kuinka tarkkaan / paljon aikaa ne haastattelijat käytti todistuksista tai cv:sta kysymiseen?

        Todistukset annettiin ennen haastattelua. Mun haastattelu kesti vaan 20min.


      • Olenpohtinutt

        Mutta nekö ei kysynyt mitään todistuksista siinä haastattelussa?


    • JenniH1234

      Mulla jäi ihan mukavata fiilikset haastattelusta tänään. Meinaatteko kaikki ottaa paikan vastaan jos pääsette? Itse olen hieman epävarma useiden eri syiden vuoksi, mutta työ kiinnostaisi valtavasti! Tsemppiä kaikille tuleviin haastatteluihin :) itselläni oli ainakin mukavat haastattelijat eikä mitään mahdottomia kysymyksiä, vaikka en ihan jokaiseen osannutkaan vastata :)

      • Entiijävielä

        Ala kiinnostaa kovasti. Voi silti olla, etten voi ottaa paikkaa jos sen saan. Iso huoli toimeentulosta painaa. :(


      • Annith
        Entiijävielä kirjoitti:

        Ala kiinnostaa kovasti. Voi silti olla, etten voi ottaa paikkaa jos sen saan. Iso huoli toimeentulosta painaa. :(

        Mulla sama tilanne :(


    • Stadintyttöfinnarille

      Mulla itsellä on vakkaripaikka. Tosi ärsyttävää jos pääsee jatkoon, ei ole varmuutta milloin työt alkaisi/ pahimmassa tilanteessa alkaisiko koskaan? Kun ei ole sopparia, koskaan ei voi olla varma mistään, mutta toivottavasti näin ei käy. Tekispä ne sopparit heti ja työt vois alkaa vaikka vuoden päästä, ihan sama, kunhan se olis varmaa. Nykyinen työpaikka ei edes tiedä että haen töihin Finnairille, 2kk palkaton ei tulisi edes kuulolle. Tosi paha paikka! On sitten riskinotto paikka. Ainiin ja tässä mitä olen lukenut että kysyvät muka talousjuttuja niin hey haloo, onks tää muka joku sihteerin paikka! en usko että tollasta kysytään, uskon että keskittyvät enemmän persoonaan.. huomaa että ihmisillä(ihmisellä) ei ole elämää!! Huoh!!! Anyways, mulla haastattelu vasta tulossa! Tuhannesti onnea muille!! Jos pääsen jatkoon, nähdään kurssilla sekä todennäköisillä tulevilla lennoilla <3

      • DreamThea

        YES!

        Multa kysyttiin vaan jotain mun aiemmista kesätyöpaikoista, harrastuksista ja sit Lukiosta et mitä opin parhaiten. Meni kyl ihan jees.

        Oon kyl aika varma et pääsen kun mul on sukuuki siel töis.:)

        Se ois jotenkin niin siistii päästä reissaa. Välipäivät rantsulla tyttöjen kaa <3


      • Fjlkcjgkg

        Jos jatkoon pääsy ärsyttää, niin kannattaa vakavasti harkita oletko alalle sopiva?


      • Eioosamatkaikilla

        Ne sulle esitettävät kysymykset riippuu aivan täysin siitä ketkä sua osuu haastattelemaan.


      • Xbvbruökl
        DreamThea kirjoitti:

        YES!

        Multa kysyttiin vaan jotain mun aiemmista kesätyöpaikoista, harrastuksista ja sit Lukiosta et mitä opin parhaiten. Meni kyl ihan jees.

        Oon kyl aika varma et pääsen kun mul on sukuuki siel töis.:)

        Se ois jotenkin niin siistii päästä reissaa. Välipäivät rantsulla tyttöjen kaa <3

        Oot vahvoilla jos on sukua talossa.


      • Yesihanaarantsulle
        DreamThea kirjoitti:

        YES!

        Multa kysyttiin vaan jotain mun aiemmista kesätyöpaikoista, harrastuksista ja sit Lukiosta et mitä opin parhaiten. Meni kyl ihan jees.

        Oon kyl aika varma et pääsen kun mul on sukuuki siel töis.:)

        Se ois jotenkin niin siistii päästä reissaa. Välipäivät rantsulla tyttöjen kaa <3

        Jees tää oli kaikkein paras kommentti;D


    • Oikeastihaussamukana

      Moikka! Itse olin neljäs päivä haastattelussa ja ihan peruskysymyksiä kysyivät, asiakaspalvelusta lähinnä. Ja omista kokemuksista yms. Ei todellakaan mitään taluostietoutta. Harmittaa, että tulin tänne lukemaan näitä muiden "kokemuksia" näistä haastateluista ennen omaa haastattelua, kun sai vaan turhaan stressaamaan. Todella vaikea ymmärtää miten joillain on aikaa roikkua keskustelupalstoilla aiheuttamassa paniikkia ja laittamassa ihan tuulesta temmattuja kommentteja, jotta saa itselleen jotain sairasta mielihyvää. Mutta jääköön nämä sairaat yksilöt sikseen ja toivottavasti osaisivat hankkia apua ongelmiinsa ja menisivät vaikka töihin. Hakuun liittyen vielä, niin näyttivät haastattelussa palkkataulukon ja siinä näkyi tosiaan oli, että koeajan palkka 1179€ ja sen jälkeen seuraavat kaks vuotta 1352€ lisät päivärahat. Ja ilmoittavat tämän kuun lopussa heti kun haastattelut hoidettu. Ja työt alkaisivat heti kesällä, koska silloin tarve suurin.
      Tsemppiä kaikille hakuun ja toivottavasti näemme kursseilla 🙂

      • Wetyioio

        No kyllä mulle sanottiin ainakin, että syksyllä alkaa näiltä tulevilta kursseilta aikaisintaan. On kuulemma niin moni aiemmista vielä ilman töitä. Tiedä sitten, miten saavat niitä pilotteja koulutuksista. Siitähän se on kiinni.


      • Siismitässtäh

        Eli ne terveystarkastuksetko on vasta ensi kuussa? No eihän niillä tutkimuksilla sitten niin kiire ole mitä mailissa annettiin ymmärtää jos noin on? Ymmärsinkö oikein kirjoituksesta et koeajanpalkkaan ei makseta lisiä tai päivärahoja? Voiko oikeesti olla??


      • Siihenloppui
        Wetyioio kirjoitti:

        No kyllä mulle sanottiin ainakin, että syksyllä alkaa näiltä tulevilta kursseilta aikaisintaan. On kuulemma niin moni aiemmista vielä ilman töitä. Tiedä sitten, miten saavat niitä pilotteja koulutuksista. Siitähän se on kiinni.

        Tuo tieto tiputtaa ainaki miut pois jatkosta.

        Karenssia en voi edes harkita, kun nyttenkin sain pohtia pääni puhki et miten säästöt riittäisi. Ottaa päähän ja kovasti.

        :`( :`(


    • Oikeastihaussamukana

      Okei no sit viikossa tieto muuttunu, jos vasta syksyllä pääsee töihin. Ja joo siis kuuluu koeaikaan lisät ja päivärahat, unohin erikseen tuohon äsken laittaa.

      • Sertggh

        Tänään sanottiin, että heti kurssin jälkeen alkaa työt ja vakituisella sopimuksella. Ensimmäiset kurssit helmikuu alussa ja huhtikuussa taisi olla viimeisin. Ei talouskysymyksiä! Enkku-osio oli yllättävän lyhyt. Joko osasin riittävänä hyvin tai olin toivoton tapaus. Onnea kaikille hakuun!


      • Wetyioio
        Sertggh kirjoitti:

        Tänään sanottiin, että heti kurssin jälkeen alkaa työt ja vakituisella sopimuksella. Ensimmäiset kurssit helmikuu alussa ja huhtikuussa taisi olla viimeisin. Ei talouskysymyksiä! Enkku-osio oli yllättävän lyhyt. Joko osasin riittävänä hyvin tai olin toivoton tapaus. Onnea kaikille hakuun!

        Sanoivat, että kurssin lopuksi kirjoitetaan työsopimus alkavaksi. Kun kysyin milloin pääsee lentämään, vastattiin "että se onkin kiperämpi kysymys. Ehkä syksyllä."

        Kysykää ihmiset tarkemmin niin saatte oikeaa tietoa!


      • Sertggh

        Kysyin nimenomaan töistä. En sopimuksesta.


      • Wetyioio
        Sertggh kirjoitti:

        Kysyin nimenomaan töistä. En sopimuksesta.

        Elikkä sinulle luvattiin lentoja heti kurssin jälkeen? Ei pelkästään töitä sopimuksen muodossa?

        Minkä takia kenellekään muille ei ole luvattu lentoja? Ainoastaan sopimus.


      • Sertggh
        Wetyioio kirjoitti:

        Elikkä sinulle luvattiin lentoja heti kurssin jälkeen? Ei pelkästään töitä sopimuksen muodossa?

        Minkä takia kenellekään muille ei ole luvattu lentoja? Ainoastaan sopimus.

        En nyt ymmärrä tätä saivartelua. Ei luvattu lentoja minulle, vaan kurssin läpäiseville TÖITÄ heti kurssin jälkeen. Ja SOPIMUS vakinaisena, ei määräaikaisena.


      • Näkeekilsanpäähän
        Sertggh kirjoitti:

        Kysyin nimenomaan töistä. En sopimuksesta.

        Trollaa.


      • Sertggh

        Ja jos työt ei ole lentoja niin mitähän sitten?


      • Wetyioio
        Sertggh kirjoitti:

        En nyt ymmärrä tätä saivartelua. Ei luvattu lentoja minulle, vaan kurssin läpäiseville TÖITÄ heti kurssin jälkeen. Ja SOPIMUS vakinaisena, ei määräaikaisena.

        En tiedä kuinka nuori olet tai kuinka pitkään olet ollut työelämässä, mutta tulee ymmärtää faktat.

        Töiden lupaaminen tarkoittaa työsopimusta, ei työn aloittamista konkreettisin työvuoroin. Kuten jos tarkemmin olisit kysynyt olisit saanut tietää.

        Ei kyseessä ole saivartelu vaan faktojen korjaaminen, että olet oikeassa käsityksessä. :)

        Eihän kukaan hakijoista ole edes ollut käsityksessä, että sopimus olisi määräaikainen. Vai mitä tarkoitat tuolla?

        Tsemii hakuun sulle :)


      • Dgöpeav
        Sertggh kirjoitti:

        Ja jos työt ei ole lentoja niin mitähän sitten?

        Eli nyt sulle luvattiinkin jo lentoja??

        :D


      • Missänäitäkasvaa
        Sertggh kirjoitti:

        En nyt ymmärrä tätä saivartelua. Ei luvattu lentoja minulle, vaan kurssin läpäiseville TÖITÄ heti kurssin jälkeen. Ja SOPIMUS vakinaisena, ei määräaikaisena.

        Onko ammattikoulutausta? Vai talousopisto?


    • Emo186372

      Moikka! :) haastattelijat olivat aika vakavia. Kysymyksiin ei pystynyt preppaamaan ennakkoon koska kysymykset yllättäviä, enkku osio oli tosiaan lyhyt. Mutta semi perus haastattelu turha siis jännittää!!! :) tsemppiä kaikille!!!

    • voikoollatottq

      eli kertauksena siis vielä, työt alkavat syksyllä ja tunteja 40-80 h ekat 1,5 vuotta?

      • Einäinnn

        40-80? Mistä sä sen repäsit


    • Vähänharmittaaeivoimitää

      Päätin, etten ota paikkaa vastaan mikäli pääsen. Työ olisi varmasti hetken kivaa, mutta todella rankkaa, työajat kurjia ja palkka huonoa. Lisäksi palkaton koulutus ja työllisyyden alkamisen epävarmuus harmittaa. Olen yliopisto-opiskelija ja saan varmasti oman alan hommia jossain kohtaa, jossa parempi palkka ja helpommat työajat. Pärjäisin varmasti ok tuolla palkalla, mutten usko että kuitenkaan on sen arvoista. Mukava kokemus tämä prosessi kuitenkin ja valmisti hyvin tulevia haasttteluja varten :)

    • pasiann

      minunkin kaveri joka Finskillä kerto että vain osaaikaistaa ja se 110 h peruttu

      • Looserrrrrrr

        No kuule ei se homma noin mene. Menkää te pahansuovat katkerat ämmät nyt täältä kuuseen. Olette jo syystäkin tippuneet hausta.


      • Lolllll

        Joo mullekin kyllä kerrottiin ihan, että 110/h soppari ja kesällä pääsee jo lentämään.


      • Tänäänkuultua
        Lolllll kirjoitti:

        Joo mullekin kyllä kerrottiin ihan, että 110/h soppari ja kesällä pääsee jo lentämään.

        Tänään kerrottiin haastattelussa kun kysyin kysymyksen perään, että miten se nyt menee. Yhdellä kysymyksellä olisin saanut vain puolittaisen vastauksen.

        Sopimus on vakituinen 110h/kk. Se kirjoitetaan kurssilta valmistuessa jolloin solmitaan työsuhde. Ensimmäiset työvuorot ovat odotettavissa syyskuusta eteenpäin kaikille tästä rekrystä valmistuville.


      • Lolllll

        Mulle taas sanottiin tänään, että jo kesäksi tarvitaan työvoimaa kesälomien aikaan yms.


      • Tänäänkuultua
        Lolllll kirjoitti:

        Mulle taas sanottiin tänään, että jo kesäksi tarvitaan työvoimaa kesälomien aikaan yms.

        Toivotaan, että näin kävisi. Kaikki riippuu millä aikataululla saavat uusia lentäjiä. Edellisestä rekrystä cabin crewsta puolet vielä työllistämättä. Sitten kun he on saatu lentämään tulee uusien vuoro. Toivotaan tottakai meidän uusien puolesta, että ei mene syksyyn, kuten sanoivat. :)


    • Jenny56

      Täällä kirjoittelee nyt eräs ihan oikeasti haastattelussa käynyt, ja toivon, että jokainen näiden kirjoittelujen todenmukaisuutta pohtiva luottaisi siihen, mitä nyt kirjotan, ja lakkaisi murehtimasta turhia.

      Ensinnäkin, haastatteluun ei voi valmistautua pänttäämällä mtn yritystietoutta, eikä kannatakaan, sillä se olisi täysin turhaa. Sellaista ei kysytä. Haastattelu keskittyy täysin asiakaspalveluun liittyviin asioihin.

      Toisekseen, kysyin töiden alkamisajankohdasta ja vastaus oli, että työt alkavat kesällä. Kursseja on viisi, ensimmäinen alkaa 6.2. Tunteja on 110h/kk, tämä ei ole mihinkään muuttunut. Ja 150 ottavat alkuperäisen 170 sijaan.

      Onnea matkaan kaikille! :)

      • Ymmärrystäkehiin

        Eli jos sinulta ei ole kysytty esim yrityksestä/siihen liittyvistä asioista, ei ole muiltakaan kysytty? Wow, loistat älynlahjoillasi.

        Muuten kyllä me muutkin OIKEASTI jatkossa olevat olemme tietoisia noista mainitsemistasi asioista. Mutta oikeasti, siellä haastattelussa ei ole samat kysymykset kaikille. Mulle esitettiin kysymyksiä Finnairista yrityksenä, ystävälleni esitettiin kysymyksiä paljon liittyen hänen koulutukseensa. Näin ne haastattelut vaihtelee.


      • Cköohgklihgf

        Olen yrittänyt tuota aivan samaa mitä sanoit täällä toitottaa, mutta kun ei nää osa pissiksistä tahdo uskoa sitten millään. :D

        ..se on sitten ihan heidän oma tappionsa. :)


      • Ethlxip

        Kursseja on seitsemän. Missäköhän haastattelussa kävit? :D


    • Reserviläinen

      Reservissä on tällä hetkellä noin 160 emoa/stujua.

      • Vngklöjigg

        Se on juuri näin!! Tuntuu olevan osalla hakijoista olevan tiedot vähän puutteellisia.


      • Eiinäin

        Sori nyt pilata tämä teidän mustamaalaus, mutta se reservi on lopetettu aikapäiviä sitten :(


      • Cmkgklihh
        Eiinäin kirjoitti:

        Sori nyt pilata tämä teidän mustamaalaus, mutta se reservi on lopetettu aikapäiviä sitten :(

        Eli meitä viime rekrystä edelleen työllistymättömiä ei voida kutsua reserviksi mielestäsi? :O


      • Äläviitsivalehdella
        Cmkgklihh kirjoitti:

        Eli meitä viime rekrystä edelleen työllistymättömiä ei voida kutsua reserviksi mielestäsi? :O

        Mä en tiedä missä rekryssä sut sitten on valittu, nimittäin mun sisko työllistyi FINNAIRILLE viime rekryssä ja ihan töitä pääsee tekemään :o


      • PK416
        Äläviitsivalehdella kirjoitti:

        Mä en tiedä missä rekryssä sut sitten on valittu, nimittäin mun sisko työllistyi FINNAIRILLE viime rekryssä ja ihan töitä pääsee tekemään :o

        PK8-10/16 eivät ole vielä työllistyneet.
        PK1-7/16 kaikki työllistyneet ja saaneet vakkarit.


    • Tltkekfndk

      Siis ihan tosi, te mustamaalaajat jotka provoatte, että edelliset rekrytyt olisi "reservissä"... Kuinka tyhmiä olette? Jos kaikki edellisen rekryn henkilöt olisi työttömänä, varmaan nyt rekryttäisiin lisää.

      Ps. Ei ole mitään reserviä.

      • Oikolukukyky

        En provoa, mutta kukaan ei ole tainnut sanoa, että kaikki edellisessä haussa sisään päässeet olisivat reservissä. Osa vain.


    • KädetTärrää

      Huh! Ohi on.

      Mulla ei kestänyt koko täyttä aikaa, joku puoli tuntia.

      Kysymyksiä tuli aika laidasta laitaan. Semmoisia oli seassa mihin ei ois voinu mitenkään valmistautua.

      Sain vinkin alkaa jo kämpän metsästykseen näin ulkopaikkakuntalaisena. :)

      Toivottavasti nähdään kurssilla osan kanssa.

      Onnea kaikille niille joilla haastattelu vielä on edessä! :)

      • Äläkuvitteleliikoja

        Niinhän ne on kaikille sanoneet :D siis ulkopaikkakuntalaisille


      • Asennevammaa

        Sulla on hieno asenne! Anna toisen olla iloinen kerta hänellä meni hyvin. Tartte heti olla droppaamassa tunnelmaa jos ei itsellä mennyt.


      • Kasvakaaaikuiseksi
        Asennevammaa kirjoitti:

        Sulla on hieno asenne! Anna toisen olla iloinen kerta hänellä meni hyvin. Tartte heti olla droppaamassa tunnelmaa jos ei itsellä mennyt.

        Asennevamma jos on realisti? :D huh, miten te pärjäätte työelämässä/elämässä yleisesti?


      • Oletehkäisomutetaikuinen
        Kasvakaaaikuiseksi kirjoitti:

        Asennevamma jos on realisti? :D huh, miten te pärjäätte työelämässä/elämässä yleisesti?

        Sinä taidat olla se kenellä niitä vaikeuksia on. :D :D Pudonneet tulee tänne itkemään pahaa oloaan.

        Antaisit haussa jatkavien olla iloisia vaikka itse et sitä tietysti tiputtuasi luonnollisestikaan ole.

        Nää trollit pitäs saada jotenkin ylläpidon kautta poistettua täältä keskustelusta. :(


      • Lapselliset
        Oletehkäisomutetaikuinen kirjoitti:

        Sinä taidat olla se kenellä niitä vaikeuksia on. :D :D Pudonneet tulee tänne itkemään pahaa oloaan.

        Antaisit haussa jatkavien olla iloisia vaikka itse et sitä tietysti tiputtuasi luonnollisestikaan ole.

        Nää trollit pitäs saada jotenkin ylläpidon kautta poistettua täältä keskustelusta. :(

        Trolli? Siis ihanko oikeasti näin lapsellista porukkaa on mukana haussa :D kehoitetaan katselemaan asuntoja ja heti ollaan muka pääsemässä töihin. Mulle tuli kehoitus hankkia potilasasiakirjat, olen varmasti sitten kurssilla :o

        Oikeasti kasvakaa muutama vuosi ja yrittäkää uusiksi. Toivottavasti ei tavata kurssilla.


      • Fklkrupk

        Sulle on ihan omat kurssit ja aivan eri organisaatiossa. :D

        Niin ollaan olevinaan toisia parempia. Mun käy sinua sääliksi. Toivottavasti saat asiasi kuntoon. :)


      • TreTurkuJkl
        Lapselliset kirjoitti:

        Trolli? Siis ihanko oikeasti näin lapsellista porukkaa on mukana haussa :D kehoitetaan katselemaan asuntoja ja heti ollaan muka pääsemässä töihin. Mulle tuli kehoitus hankkia potilasasiakirjat, olen varmasti sitten kurssilla :o

        Oikeasti kasvakaa muutama vuosi ja yrittäkää uusiksi. Toivottavasti ei tavata kurssilla.

        Kaikkia kehotettiin hankkimaan potilasasiakirjat, mutta harvoja on kehotettu jo asuntoja hankkimaan.

        Kuulostaa aika närkästyneeltä. Hyvä me muu Suomi!!!!!!

        Lippu korkealla leidit! :)


      • Huohhh
        TreTurkuJkl kirjoitti:

        Kaikkia kehotettiin hankkimaan potilasasiakirjat, mutta harvoja on kehotettu jo asuntoja hankkimaan.

        Kuulostaa aika närkästyneeltä. Hyvä me muu Suomi!!!!!!

        Lippu korkealla leidit! :)

        Huh, kuinka naiivia ja pilvilinnoissa elävää porukkaa...... Mulla tosiaan itseni lisäksi 4 kaveria haussa ja kaikki asuu kauempana. Kyllä heitä on kehotettu katselemaan asuntoja :D kuvitelkaa mitä kuvittelette, mutta niin se vain menee.
        En oikeasti käsitä, kuinka kaltaisianne on jatkossa :D


      • Djxbnxsuöhf
        Huohhh kirjoitti:

        Huh, kuinka naiivia ja pilvilinnoissa elävää porukkaa...... Mulla tosiaan itseni lisäksi 4 kaveria haussa ja kaikki asuu kauempana. Kyllä heitä on kehotettu katselemaan asuntoja :D kuvitelkaa mitä kuvittelette, mutta niin se vain menee.
        En oikeasti käsitä, kuinka kaltaisianne on jatkossa :D

        Stadi on stadi - pääkaupunki.

        Meidän maan sydän. Se ydin. Ilman Stadia Suomi ei ole mitään. <3


      • ImatranRosso
        Huohhh kirjoitti:

        Huh, kuinka naiivia ja pilvilinnoissa elävää porukkaa...... Mulla tosiaan itseni lisäksi 4 kaveria haussa ja kaikki asuu kauempana. Kyllä heitä on kehotettu katselemaan asuntoja :D kuvitelkaa mitä kuvittelette, mutta niin se vain menee.
        En oikeasti käsitä, kuinka kaltaisianne on jatkossa :D

        Siis miten tää kommentti liittyy tuohon muuta Suomea kannustavaan viestiin?? Kun naureskelet?

        Hyvä IMATRAA!!! :)


    • Viisastunut1

      Se on muuten täyttä skeidaa kun täällä joku kirjoitti, että olisi käytössä joku varusteraha univormuun ja laukkuihin. Kaikki tulee talon puolesta, niin kesä/talvikamppeet kuin myös laukut. Ei niistä mitään tartte maksaa.

      • Jebaaje

        Joo mullekin sanottiin samaa eilen kun kysyin. :)


      • Viisastunut11
        Jebaaje kirjoitti:

        Joo mullekin sanottiin samaa eilen kun kysyin. :)

        Minullakin oli eilen torstaina. Ettei vaan oltais siitä samasta pöydästä aulasta, kun höpötettiin porukassa niitä yleisiä kysymysmerkkejä? Kuullosti niin tutulta. ;) Toivottavasti sullakin meni hyvin. :) Tsemii <3


    • Katsotaanmitäkäy

      Voi vitsi mulla sellainen tunne etten pääse. Toivon kuitenkin pääseväni, mutta yleensä mulla aika hyvä intuitio. No sitten jatkan opiskelua yliopistossa ja koitan saada oman alan töitä

      • Gxvkgkti

        Älä vielä luovuta. Toivotaan, että se sun intuitio olisi tällä kertaa väärässä. :) Tsemppiä jatkoon!!


    • Ihanhyvinmeni

      Mulla oli tänään kans haastis. Jäi hyvä fiilis, mut saa nähä koituuko pe 13. kohtaloksi. Joka tapauksessa hieno kokemus ja voidaan kyl olla ylpeitä kun ollaa 400 joukossa! Toivottavasti kaikki ne pääsee, jotka myös paikan ottavat vastaan! Tsemppiä kaikille ja nyt reilu viikko eletään jännityksessä!

      • Cankfjhyo

        Tsemppiä myös sinulle! :)


    • Alnsabajalanana

      170 palkataan

      • Tiukkaaon

        Jep. Ja mulle sanoivat haastattelijat, että 450 haastateltavaa. En tiedä paljon kato tai mistä lukema, mutta siis n. yksi kolmesta. Tiukille menee.


    • Shaidiee

      En tiiä, jotenkin tuntuu oudolta tai jopa hassulta tää stadilaisten asenne meitä "maalaisia" kohtaan. Me syödään kuitenkin samaa puuroa kaikki tässä maassa.

      Itekin Oulusta olen tulossa kurssille jos vain pääsen.

      Haastattelussa viime viikolla matkustettuani yötä myöten junalla paikan päällä, kysyin apua aulasta tytöiltä, että tiedättekös onko kaikissa junissa leimauslaite vai onko kaikki sähköisiä, minulle naurettiin.

      Mitä sitten jos olen maalta? Voin silti olla persoonaltani huomattavasti sopivampi hommiin kuin Helsingin mimmit.

      Harmittaa. Jos pääsen, niin saatte tehä hitoksee hommia, että saavutatte luottamukseni. :(

      • Surullinenolo

        Allekirjoitan täysin. Kävin jo ekalla viikolla haastattelussa ja odotellessani naapuripöydässä nauroivat murteelleni, tai sitten pukeutumiselleni.

        Hävettihän se. Melkein itketti miten ilkeitä osaavat ihmiset olla. Olin varmasti kauniimpi ja koulutetumpi kuin kumpikaan heistä. Toivottavasti jos lukevat tuntevat piston sydämessään.

        Miä olen Iisalmesta ja aivan helvetin ylpiä siitä.


      • Dkfifitvkö

        Iso käsi tytöt!!!!!!!!


      • Eienääteinienjuttuja

        Hei tyypit, älkää huoliko, täyspäiset aikuiset ihmiset ei käyttäydy tuolla tavalla. Toivon että finskin rekrytiimillä on sen verta ihmistuntemusta että keskenkasvuisia ja ilkeitä ihmisiä ei tuu valituksia. Omasta puolestani voin ainakin sanoa että johan pääsen kurssille asti ja osutaan samalle niin kaikki on ihan samalla viivalla oli kotoisin mistä tahansa. Ei kukaan täysjärkinen ajattele noin, musta on todella kummallista et ootte kokenu tollasta. Kovasti vaan tsemppiä :)


      • Eienääteinienjuttuja

        Tarkoitin sanoa että jos vain pääsen kurssille asti :D


    • Vaikkeinytjatkoonpääsisi

      Haastattelu kestää siis n.30min ja haastattelijoita on 2? Testataanko muita kieliä kuin englantia? Harmi jos enkku osuus oli lyhyt itse kun juuri pärjäisin siinä :( Kauheasti ei työkokemusta itsellä ole joten odotukset ei ole kauhean korkeat, mutta kokemuksena varmaan ihan hyödyllinen :)
      Tsemppiä kaikille!

      • Rennostirennosti

        Haastis en kesto vaihtelee vähän haastattelijoita ja siitä, kuinka paljon sinulla itsellä on kysyttävää heiltä.

        Juu, kaksi haastattelijaa. Enkku on aika lyhyt, mutta trust me - se on ihan hyvä. Sen verta Pro he siinä ovat. :)

        Suomeksi olet vain oma rempseä itsesi niin hyvä siitä tulee. Ei sun iällä oo niin väliä kun vedät vaan omana itsenäsi. Se menee ihan hyvin. :) Tsemppiä!


      • Vaikkeinytjatkoonpääsisi

        Kiitoksia vastauksesta ja tsempistä! :) Yritän kyllä rentoutua, mutta kattoo nyt miten käy :D Paljon tsemppiä myös sinulle :)


    • Damnn

      Oli kyllä aika paha. Aika totinen sanoisinko. En tiedä olivatko haastattelijat yhtä aamu hiekat silmissä päivän ekaan haastatteluun, mutta kovin montaa hymyä ei irronnut vaikka kuinka yritin olla aurinkoinen.

      Harmittaa aika lailla. Voin jo lähes varmasti sanoa etten jatka. Olen koulutukseltani englannin kielen maisteri, mutta sen osion oltua niin lyhyt en päässyt vahvuusalueilleni.

      Uutta matoa koukkuun must say. :( Onnea matkaan eritoten teille aamun ekoihin menijöille! Keksikää joku "herätys" minkä ite missasin.

      • Flyfly

        Toivottavasti meni kuitenkin hyvin. Ehkä vakuutit kielitaitosi jo lyhyelläkin osiolla. Ei ne hymyt/hymyilettömyys välttämättä kerro mitään.


      • Pelottavailmapiirioli

        Lieneekö myös minulle osunut sama haastattelijapari? Oli kyllä tosi vakavia. Tuli mieleen joku rehtorin puhuttelu. :D

        Jos yksi kolmesta pääsee en ole kovin itsevarma omista mahdollisuuksistani.

        Mikäli haastattelijat olisivat olleet edes hivenen iloisempia, tuntuu, että olisin saanut kaivettua omasta potentiaalistani enemmän irti kun tilanne olisi ollut vapautuneempi.

        Toisaalta, nyt tuli huomattua ainakin se, että en ole parhaimmillani liian vakavissa tilanteissa. Aina oppii uutta. :)


    • Finfinfin

      Haastattelu myös ohi, ja mun kohdalle osui todella mukavat haastattelijat! :)
      Oma haastattelu oli rento, ja hyvä fiilis jäi. Englantia taisin puhua kokonaiset kaksi lausetta :D suurin osa kysymyksistä liittyi aikaisempaan työkokemukseeni, ja asiakaspalveluun.
      Vaikka paikka aukeisikin, en välttämättä voi ottaa vastan sitä :( Mutta voinhan ainakin yrittää sopia aikataulut niin, että kurssille pääsisin, jos minut valitaan :)
      Tsemppiä loppurutistukseen kaikille, pitäkää hyvä fiilis yllä myös kurssilla!!

      • Säälittävää

        Eli et ole haluamassa paikkaa niin tulet kertomaan kuitenkin haastattelun sisällön muille? Huhhuh...... Reilupeli, kun me vikoissa haastatteluissa olijat voimme valmistautua paremmin


      • EiiiVälttämättä
        Säälittävää kirjoitti:

        Eli et ole haluamassa paikkaa niin tulet kertomaan kuitenkin haastattelun sisällön muille? Huhhuh...... Reilupeli, kun me vikoissa haastatteluissa olijat voimme valmistautua paremmin

        Minulta ainakin kysyttiin vähän erityylisiä kysymyksiä. Joten noilla tiedoilla ei vielä pitkälle pötkitä lopulta kuitenkaan. :)


    • Finnairhaastattelu

      Miten pukeuduitte haastatteluun?

      • Yytghjuy

        Minulla oli samat vaatteet kuin ryhmähaastattelussakin - hame ja siisti paita, pieni koru, nilkkurit. Uih, jännitys kasvaa kun päivät vähenee :) Mulla on viha-rakkaussuhde tähän palstaan, ärsyttää välillä mutta toisaalta en pysty olemaan katsomatta vähän väliä :D


      • poumou
        Yytghjuy kirjoitti:

        Minulla oli samat vaatteet kuin ryhmähaastattelussakin - hame ja siisti paita, pieni koru, nilkkurit. Uih, jännitys kasvaa kun päivät vähenee :) Mulla on viha-rakkaussuhde tähän palstaan, ärsyttää välillä mutta toisaalta en pysty olemaan katsomatta vähän väliä :D

        Sama vika! Ärsyttää noi provot ja negatiivisuus mutta silti pitää käydä kurkkimassa mitä tapahtuu ja onko jotain uutta tietoa :D
        Mulla oli yksinkertanen mekko ja sen kaverina bleiseri. Yksinkertasta ja siistiä kokonaisuutta hain :)

        Tsemiä kaikille!


      • OikeinViisastenKerho
        poumou kirjoitti:

        Sama vika! Ärsyttää noi provot ja negatiivisuus mutta silti pitää käydä kurkkimassa mitä tapahtuu ja onko jotain uutta tietoa :D
        Mulla oli yksinkertanen mekko ja sen kaverina bleiseri. Yksinkertasta ja siistiä kokonaisuutta hain :)

        Tsemiä kaikille!

        Mitä ihmeen uutta tietoa täältä luulet löytäväsi? :D

        Kyllä se uusi validi tieto tulee ihan sähköpostiin.


      • Xjlkdeuöv
        poumou kirjoitti:

        Sama vika! Ärsyttää noi provot ja negatiivisuus mutta silti pitää käydä kurkkimassa mitä tapahtuu ja onko jotain uutta tietoa :D
        Mulla oli yksinkertanen mekko ja sen kaverina bleiseri. Yksinkertasta ja siistiä kokonaisuutta hain :)

        Tsemiä kaikille!

        Kuulostaa vähän liian viralliselta,kun nimenomaan Finnair rekry osasto painotti askfm:ssa siistiä arkivaatetusta - ei virallista toimistoasua. Major mistake.


      • Uuttatietoa

        Kato nyt, taas tuli uutta tietoa :D Pilalle meni pukeutuminen ja uutta tietoa ei tartte täältä etsiä :'D Tää on niin parasta


      • GetUseToIt
        Uuttatietoa kirjoitti:

        Kato nyt, taas tuli uutta tietoa :D Pilalle meni pukeutuminen ja uutta tietoa ei tartte täältä etsiä :'D Tää on niin parasta

        Totuus sattuu aina joskus.


      • Uuttatietoa

        Niinpä! Sattuu niin että kuolen kohta (nauruun) 😂😂😂 Kiitos kommenteista, olet mahtava


      • Getusetoit
        Uuttatietoa kirjoitti:

        Niinpä! Sattuu niin että kuolen kohta (nauruun) 😂😂😂 Kiitos kommenteista, olet mahtava

        Kiitos. Mukava kuulla. :)

        Siksi tulenkin valituksi toisin kuin ylipukeutuvat pissikset ilman katu-uskottavaa korkeakoulututkintoa. :)


      • JotainPerääkinOn
        poumou kirjoitti:

        Sama vika! Ärsyttää noi provot ja negatiivisuus mutta silti pitää käydä kurkkimassa mitä tapahtuu ja onko jotain uutta tietoa :D
        Mulla oli yksinkertanen mekko ja sen kaverina bleiseri. Yksinkertasta ja siistiä kokonaisuutta hain :)

        Tsemiä kaikille!

        Pakko kommentoida sivusta.

        Suurimmalle osalle voi sanoa vinkkinä, että meikatkaa liikaa, ylipukeutukaa jakkupukuun ja käyttäkää liian voimakkaasti jotain trendituoksuista - annatte itsestänne juuri oikean ja realistisen kuvan.

        Antaa juuri sen vaikutelman, että koulutustaso on alhainen ja pyrkimys on vaikuttaa haastattelussa muilla kuin älyllisellä lahjoilla.


      • Surullinenolet
        Xjlkdeuöv kirjoitti:

        Kuulostaa vähän liian viralliselta,kun nimenomaan Finnair rekry osasto painotti askfm:ssa siistiä arkivaatetusta - ei virallista toimistoasua. Major mistake.

        "Rekryosasto painotti siistiä arkivaatetusta" eli vastasi kysyttäessä että arkivaatetus riittä. :D
        Kuule, jos olisi erittäin tarkat pukeutumiskriteerit ja että vaatetus vaikuttaisi rekryyn, olisi siitä mainittu haastattelukutsussa. Harmi, että mekosta huolimatta pääsin ryhmiksistä jatkoon?

        Katsos monille se arkivaatetus on muuta kuin farkut ja tennarit. :)


    • Ehxkpkcl

      Torstaina näin kun veti jollain "siisti arkipukeutuminen" vähän överiksi. Musta jakkupuku valkoisella paidalla ja about 7 cm korot. Herätti varmasti hilpeyttä haastattelijoissa tuo lievä yliyrittäminen.

      • JotainPerääkinOnn

        Se on pelkästään hyvä asia, että näitä jakkupuku tapauksia on! Muiden kannalta. Yrittämällä antaa pukeutumisellaan itsestään liian älykkään ja sivistyneen kuvan kosahtaa se siihen, kun haastattelijat huomaavat alhaisen koulutuksen tms. ja peli on menetetty. :D


      • Liiinadaa

        Joo bleiseri on kanssa toinen aika paha. :D


      • Ldkdkdkdb
        Liiinadaa kirjoitti:

        Joo bleiseri on kanssa toinen aika paha. :D

        Olit varmaan ryhmiksissä mun ryhmässä?
        Sulla oli reikäfarkut ja t-paita sekä kaulaliina? Etkä muutenkaan suoriutunut ollenkaan hyvin (eli tuskin olet jatkossa) enkkuosiosta vaikka olet työskennellyt ulkomailla?
        Mulla oli bleiseri tosiaan päällä ja siistit housut, silloin jo näki sun katseesta, ettet ymmärrä pukeutumisen päälle. :D


      • Eiootottta
        Ldkdkdkdb kirjoitti:

        Olit varmaan ryhmiksissä mun ryhmässä?
        Sulla oli reikäfarkut ja t-paita sekä kaulaliina? Etkä muutenkaan suoriutunut ollenkaan hyvin (eli tuskin olet jatkossa) enkkuosiosta vaikka olet työskennellyt ulkomailla?
        Mulla oli bleiseri tosiaan päällä ja siistit housut, silloin jo näki sun katseesta, ettet ymmärrä pukeutumisen päälle. :D

        Eikä!!

        Siis menikö joku ihan oikeasti bleiseri ssä? :D :D

        ..tätä myötähäpeän määrää on vaikea kuvailla. :/


      • Menepois

        Kuule, aika moni meni bleiserissä ;) ja nyt yksilöhaastatteluissakin niitä näkyi :o sitä tosin sinä et tiedä, kun olet jo hausta tippunut :(

        Siis tosi surullista, että (yrität) purkaa pahaa oloasi muka pilkkaamalla muita SIISTISTÄ PUKEUTUMISESTA :D ihan kuin ala-asteella olisi, kovikset pilkkaa hyvin puettuja hyvistä perheistä tulevia lapsia joilla ei ole riepuja päällä!


      • Kaikkijärjestyy
        Menepois kirjoitti:

        Kuule, aika moni meni bleiserissä ;) ja nyt yksilöhaastatteluissakin niitä näkyi :o sitä tosin sinä et tiedä, kun olet jo hausta tippunut :(

        Siis tosi surullista, että (yrität) purkaa pahaa oloasi muka pilkkaamalla muita SIISTISTÄ PUKEUTUMISESTA :D ihan kuin ala-asteella olisi, kovikset pilkkaa hyvin puettuja hyvistä perheistä tulevia lapsia joilla ei ole riepuja päällä!

        Se, että olit selvästi koulukiusattu/koulukiusaaja ei tarkoita, että sinun tulisi lopun elämääsi kantaa kantaa sitä mukanasi pahoittamalla mieltäsi pienistä asioista.

        Ongelmiisi on saatavilla apua.

        En usko, että henkiset ongelmasi sinua ainakaan auttavat työssäjaksamisessa jos tulet valituksi. Asialle voi tehdä jotain, usko pois. :)


      • Hankiapuaäkkiä
        Kaikkijärjestyy kirjoitti:

        Se, että olit selvästi koulukiusattu/koulukiusaaja ei tarkoita, että sinun tulisi lopun elämääsi kantaa kantaa sitä mukanasi pahoittamalla mieltäsi pienistä asioista.

        Ongelmiisi on saatavilla apua.

        En usko, että henkiset ongelmasi sinua ainakaan auttavat työssäjaksamisessa jos tulet valituksi. Asialle voi tehdä jotain, usko pois. :)

        Huhhuh, siellähän se kiusaaja ilmoittautuu :( kai ymmärrät, että se on oire henkisistä ongelmista? Ymmärrätkö sinä, että niihin ongelmiin kannattaa hakea apua ajoissa? Kirjoitustyylisi perusteella olet max 19 -vuotias amistelija?
        Harmittaako, kun et ole jatkossa?


    • Kjhyyj

      Voi herranjestas, älkää sanoko että ootte tosissanne! TUSKINPA bleiseri tai jakkupuku ainakaan alentaa mahdollisuuksia, josko sitten parantaakaan. Mikä teitä vaivaa?!!

      • Xkglgyp

        No ei se yliyrittäminen kyllä itseasiassa hyvääkään kuvaa anna.


      • Huohhhhhhh
        Xkglgyp kirjoitti:

        No ei se yliyrittäminen kyllä itseasiassa hyvääkään kuvaa anna.

        Yliyrittäminen? Ihan oikeasti, sä olet useammassa viestissä kirjoitellut noita sun todella friikkejä näkökulmiasi, olisiko sun jo aika poistua täältä, vaikka ulos lenkille? Voisi piristää kummasti sun mieltä.

        Jos sinun mielestä toisen ihmisen normaali pukeutuminen (oli se sitten bleiseri tai mekko) on yliyrittämistä, usko jo, ihan normaalia se on. Ehkä sä olet kasvanut surullisen huonoissa olosuhteissa, jossa juhlavaatteet on farkut ja t-paita, mutta meille muille se ei ole sitä.


      • Cnlfkfru
        Huohhhhhhh kirjoitti:

        Yliyrittäminen? Ihan oikeasti, sä olet useammassa viestissä kirjoitellut noita sun todella friikkejä näkökulmiasi, olisiko sun jo aika poistua täältä, vaikka ulos lenkille? Voisi piristää kummasti sun mieltä.

        Jos sinun mielestä toisen ihmisen normaali pukeutuminen (oli se sitten bleiseri tai mekko) on yliyrittämistä, usko jo, ihan normaalia se on. Ehkä sä olet kasvanut surullisen huonoissa olosuhteissa, jossa juhlavaatteet on farkut ja t-paita, mutta meille muille se ei ole sitä.

        Hameen voi vielä ymmärtää, mutta kyllä aika harvan arkiasu on bleiseri ketä lentoemoksi alhaisella koulutuksella hakee. :D


      • Huohhhhhhhhh
        Cnlfkfru kirjoitti:

        Hameen voi vielä ymmärtää, mutta kyllä aika harvan arkiasu on bleiseri ketä lentoemoksi alhaisella koulutuksella hakee. :D

        Voi kuule, moni lukion käynyt välivuosia pitävä pukeutuu hyvin - katsos joillakin se lähtee jo kotoa. :) Mekko/bleiseri/jakkupuku kun ei ole sitä juhlapukeutumista - kaikille.

        Ikävää, että teillä pukeudutaan huonosti, mutta ei se kaikilla näin ole.


      • Einäinnuorettytöt
        Huohhhhhhhhh kirjoitti:

        Voi kuule, moni lukion käynyt välivuosia pitävä pukeutuu hyvin - katsos joillakin se lähtee jo kotoa. :) Mekko/bleiseri/jakkupuku kun ei ole sitä juhlapukeutumista - kaikille.

        Ikävää, että teillä pukeudutaan huonosti, mutta ei se kaikilla näin ole.

        Pidät siis välivuosia opinnoissa lukion jälkeen, mutta haet silti Finnairille?

        Antaa tosi pitkäaikaisen työntekijän kuvan sinusta yritykselle. :D Ei nouse kertoimet puolestasi korkealle valituksi tulemisen puolesta.


      • Tyhmäköolet
        Einäinnuorettytöt kirjoitti:

        Pidät siis välivuosia opinnoissa lukion jälkeen, mutta haet silti Finnairille?

        Antaa tosi pitkäaikaisen työntekijän kuvan sinusta yritykselle. :D Ei nouse kertoimet puolestasi korkealle valituksi tulemisen puolesta.

        Aijaa, mun pikkusisko on kyllä yksilöhaastatteluvaiheessa (kuten minäkin, jolla yliopisto-opinnot kesken) vaikka on ensimmäisellä välivuodellaan lukion jälkeen? Sinä sen sijaan olet nähtävästi tippunut alkumetreillä.

        Kriteerinä tosiaan oli se lukio/ammattikoulu.


    • Näinnn

      Puin normaalit arkivaatteeni;
      Simppeli mekko
      Tummat sukkahousut
      Korkonilkkurit
      Siro kaulakoru ja kello ranteessa

      Samankaltaisesti pukeuduin myös ryhmähaastatteluun. Miksi sitä omaa tyyliä lähteä muuttamaan jonkun haastattelun takia. Pukeutukaa ihan oman tyylinne mukaan, asuun jossa tuntee olonsa hyväksi! :)

      • Näinnn

        Lisään vielä, että on eri asia pukeutua kireään mekkoon, horokorkkareihin sekä käyttää iltameikkiä, kuin pukeutua klassisesti ja naisellisesti. En usko, että monikaan oikeasti pukeutuu teinipissikseksi haastatteluun, vaikka niin moni täällä pilkkaa. Eiköhän jokainen osaa erottaa sen arkipukeutumisen ja juhlapukeutumisen eron. ;) Se, että osaat pukeutua naisellisesti, ei tarkoita että olisit pissis. Taitaa nämä täällä pilkkaajat olla itse niitä ainaisia farkut & t-paita -tyyppejä. :/


      • Etikettietiketti

        Naisellisesti saa ja tuleekin pukeutua. Liian älykkäästi sen sijaan ei, ellei sille löydy katetta vähintään sen alemman korkeakoulututkinnon muodossa. Tällöin pukeutumisen ja tutkintojen puutteen ristiriitaan haastattelijat kyllä kiinnittävät huomion.

        Tosin, en jaksa kyllä edes uskoa, että jatkossa olisi enää juurikaan hakijoita ilman akateemista tutkintoa. Se on kuitenkin tänä päivänä lähes elinehto alalle kuin alalle.


      • Xkglgfkvt
        Etikettietiketti kirjoitti:

        Naisellisesti saa ja tuleekin pukeutua. Liian älykkäästi sen sijaan ei, ellei sille löydy katetta vähintään sen alemman korkeakoulututkinnon muodossa. Tällöin pukeutumisen ja tutkintojen puutteen ristiriitaan haastattelijat kyllä kiinnittävät huomion.

        Tosin, en jaksa kyllä edes uskoa, että jatkossa olisi enää juurikaan hakijoita ilman akateemista tutkintoa. Se on kuitenkin tänä päivänä lähes elinehto alalle kuin alalle.

        On jatkossa vielä paljonkin hakijoita ilman akateemista tutkintoa. Tosin heitä tuskin voidaan laskea kovin vakavasti varteenotettaviksi kilpailijoiksi paikoista. Ehkä kourallinen ilman papereita valitaan.


      • Apuaaaaaa
        Etikettietiketti kirjoitti:

        Naisellisesti saa ja tuleekin pukeutua. Liian älykkäästi sen sijaan ei, ellei sille löydy katetta vähintään sen alemman korkeakoulututkinnon muodossa. Tällöin pukeutumisen ja tutkintojen puutteen ristiriitaan haastattelijat kyllä kiinnittävät huomion.

        Tosin, en jaksa kyllä edes uskoa, että jatkossa olisi enää juurikaan hakijoita ilman akateemista tutkintoa. Se on kuitenkin tänä päivänä lähes elinehto alalle kuin alalle.

        Jo on aikoihin eletty! Mä olen AINA pukeutunut klassisesti ja siististi, ihan pienestä pitäen. Kotoa opittu tapa. Herrajumala, siis sivistyneesti ja naisellisesti pukeutuminen VAIN akateemisesti kouluttautuneille sallittua? Anna mun nauraa.
        Ihan tosissaanko väität, että vain korkeakoulututkinnon suorittaneet saa pukeutua hyvin? Missä maailmassa sä elät, keskiajalla? Oot sitten varmaan itse elänyt surkean elämän, jos vasta tutkinnon myötä pukeudut kunnolla. :D


        Valmistun kyllä kohta yliopistosta, mutta mun pukeutumisella ei ole sen tutkinnon kanssa mitään tekemistä. Siis ihan uskomatonta ja niin absurdia kirjottelua täällä, etten tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa. Tuudittaudun tosin siihen, että nämä pukeutumisesta kitisijät ovat jo tippuneet jatkosta, ei tuolle katkeralle kirjoittelulle ole yhtään mitään muuta selitystä.


      • Pointsitsulle
        Apuaaaaaa kirjoitti:

        Jo on aikoihin eletty! Mä olen AINA pukeutunut klassisesti ja siististi, ihan pienestä pitäen. Kotoa opittu tapa. Herrajumala, siis sivistyneesti ja naisellisesti pukeutuminen VAIN akateemisesti kouluttautuneille sallittua? Anna mun nauraa.
        Ihan tosissaanko väität, että vain korkeakoulututkinnon suorittaneet saa pukeutua hyvin? Missä maailmassa sä elät, keskiajalla? Oot sitten varmaan itse elänyt surkean elämän, jos vasta tutkinnon myötä pukeudut kunnolla. :D


        Valmistun kyllä kohta yliopistosta, mutta mun pukeutumisella ei ole sen tutkinnon kanssa mitään tekemistä. Siis ihan uskomatonta ja niin absurdia kirjottelua täällä, etten tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa. Tuudittaudun tosin siihen, että nämä pukeutumisesta kitisijät ovat jo tippuneet jatkosta, ei tuolle katkeralle kirjoittelulle ole yhtään mitään muuta selitystä.

        Jos olet jo viimeisen vuoden opiskelija olet vahvoilla. Kandi lasketaan jo tutkinnoksi ja täten näyttää kohdaltasi hyvältä. Oli ala sitten mikä tahansa, saat etulyöntiaseman heihin nähden keiltä tutkinto puuttuu. :) Tsemppiä!


      • Mimmudaa
        Xkglgfkvt kirjoitti:

        On jatkossa vielä paljonkin hakijoita ilman akateemista tutkintoa. Tosin heitä tuskin voidaan laskea kovin vakavasti varteenotettaviksi kilpailijoiksi paikoista. Ehkä kourallinen ilman papereita valitaan.

        Totta.

        Oli sitten periaatteessa miltä alalta tahansa korkeastikoulutettu antaa se valtavan edun jo lähtökohtaisesti.

        Aloista varmaan kauppa ja sairaanhoito ne parhaimmat. AMK taso on se minimi koulutusaste.


      • Oikeastiemo
        Mimmudaa kirjoitti:

        Totta.

        Oli sitten periaatteessa miltä alalta tahansa korkeastikoulutettu antaa se valtavan edun jo lähtökohtaisesti.

        Aloista varmaan kauppa ja sairaanhoito ne parhaimmat. AMK taso on se minimi koulutusaste.

        Sairaanhoitajilla paremmat mahdollisuudet muka xD herätkää jo, ootte ihan sekaisin!!!

        Tähän duuniin harva korkeakoulutettu edes hakee

        T rekrytiimiä tunteva emo


      • Nääonnäitäikuisia
        Oikeastiemo kirjoitti:

        Sairaanhoitajilla paremmat mahdollisuudet muka xD herätkää jo, ootte ihan sekaisin!!!

        Tähän duuniin harva korkeakoulutettu edes hakee

        T rekrytiimiä tunteva emo

        Joopa joo..

        Olet keskustelussa varmaan jo kahdeksas rekry tiimiä tunteva oikeasti lentävä emo.

        En tiedä finskistä, mutta Norskilla hakuprosessin alussa ihan korostivat sairaanhoitajien tarvetta.


      • Oikeastiemo
        Nääonnäitäikuisia kirjoitti:

        Joopa joo..

        Olet keskustelussa varmaan jo kahdeksas rekry tiimiä tunteva oikeasti lentävä emo.

        En tiedä finskistä, mutta Norskilla hakuprosessin alussa ihan korostivat sairaanhoitajien tarvetta.

        Joo no finnairilla ei näin ole.


      • Valojapäähän

        Vain yo-tutkinto piti olla suoritettuna tähän tehtävään. Asiakaspalvelukokemus ja persoona merkkaavat. Itsellä amk tutkinto, mutta en usko olevani sen vahvemmilla kuin muutkaan. Mistä oikein vedätte noita juttujanne?

        Ja jakkua ei saisi laittaa haastatteluun?! Haloo, siisti jakku on jokaisen naisen perusvaate, kaikilla pitäisi olla laadukas jakku ikää katsomatta.


    • Onneksiolenmamu

      Huh, täällä sen huomaa kuinka juntteja suomalaiset tuulipukukansalaiset ovat. :D

      For God's sake (!), joku bleiseri esim farkkujen parina on ihan normipukeutumista! Tai siisti mekko/hame. Ihan oikeasti, ei kaikki vedä reikäfarkuilla ja Nikeillä menemään ihmisten ilmoilla.

      Mutta näinhän se on, kyllä suomalaiset erottuvat ulkomaillakin pukeutumisellaan, eikä edukseen.

      • Onneksiolenmamu

        Ps. Jos oikeasti kuvittelette, että siististi/hyvin pukeutuminen vaikuttaa negatiivisesti valituksi tulemiseen, onnea elämään!


      • Lvlcglp

        Rasisti! Ole iloinen, että olet saanut tulla tai syntyä maahamme.


      • Huolestuttavanäkökanta

        Just. Olet asiasta kyllä ihan oikeassa, mutta omaan kyllä aika huolestuttavia, jopa lähes rasistisia mielipiteitä kantaväestöämme kohtaan. :/

        Mahdatko olla alalle soveltuva herää kysymys?


      • Maahanmuuttovirastosanoo

        Ethän tuolloin täytä maahan muuttajan-määritelmää ollessasi puoliksi Suomalainen, vaikka olisitkin syntynyt ja muuttanut toisesta maasta.


      • Onneksiolenmamu
        Maahanmuuttovirastosanoo kirjoitti:

        Ethän tuolloin täytä maahan muuttajan-määritelmää ollessasi puoliksi Suomalainen, vaikka olisitkin syntynyt ja muuttanut toisesta maasta.

        Aijaa, kyllä mä olen maahanmuuttaja, kun kansalaisuudenkin vasta silloin sain. Enköhän minä itse tiedä omat asiani. Huoh


      • Huhhuhmikäpalsta

        Häh, kommenttini poistettiin, jossa kerroin olevani "mamu"? Mikä tätä palstaa ja ihmisiä vaivaa. :o

        Noh, ilmeisesti täällä syrjitään kanadalaisia.


    • Lalalalfinnairlalala

      Unohdin kysyä. Onhan paikka vakituinen?

      • Jepjepje

        On vakituinen. 110h/kk.

        Henkilökuntaedut alkavat 6kk työssäolon jälkeen.


    • Justreminding

      Muistakaa mimmit, että tänään tiistaina on vika hakupäivä Norralle. :)

      120-140h/kk ja paljon parempi TES.

    • Jännäääääääää

      Jännittää kovasti huominen haastattelu :) Tsemppiä vielä meille tämän viikon haastateltaville! Saakohan jo perjantaina tietää miten kävi?

      • Eivieläsilloin

        Maanantaina tulee tieto ja siitä pikaisella aikataululla tulee linkki terveystarkastuksen ajanvarauksiin valituille.


      • Aaaaaaaaaaaaasdfdfadfadg

        Mä kysyin ja sain vastaukseksi että tammikuun lopulla tulee tieto. Tulisipa jo maanantaina, en jaksa odottaa! :)))


      • 123fi

        Aika nopeesti alkaa ensimmäinen kurssi ja pitäis vielä sielä lääkärintarkastuksessa käydä. Pystyykö kukaan aloittaa jo silloin? Tosin kiva kuulla sit kokemuksia 😊


    • Kolmiodraamaa

      Nämä viestit tulee enimmäkseen kolmesta eri IP-osoitteesta...

      • Kjhyjj

        Eli noi idioottiviestit voi jättää omaan arvoonsa. Olen varma, että kaikki me pukeuduttiin just oikein. Tsemppiä siskot ja veljet, kohta odotus on ohi !!! 😊


      • F-secures

        Siis mitä??? Apua.

        Eihän IP-osoitetta tulisi nähdä kenenkään muun kun ylläpidosta serveriä ylläpitävän controllerin.

        Mistäs ihmeestä sinä ne näet???

        Hmm. Tarkoittaako tuo sitä, että olet syyllistynyt tietosuojarikokseen ja meidän kaikkien täällä ketjussa kirjoittavien koneiden ip:t ovat sitä kautta käytössäsi hakkerointiasi varten?


      • Hyvinoutoatoimintaa

        Joo no toi nyt on ollut selvää jo pitkään, että selkeesti joku pieni porukka täällä lietsoo vihaa ja muita tunteita toiminnallaan. Niistä ei vain pidä välittää. Pitää vaan poimia seasta asiaviestit. :)

        IT-alan ihmisenä minua kiinnostaisi kyllä tietää tuo mistä olet saanut käsiisi kirjoittajien konekohtaiset polut? Ettet nyt vaan sekoittaisi niitä vastaanottavien palveluserverien polkuihin, mitä vähän veikkaan? Niitä ei ole varmaan käytössä foorumia ylläpitävällä firmalla kuin alle 10, joten samoja ip:tä varmasti esiintyykin paljon.

        Mikäli olet onnistunut pääsemään käsiksi konekohtaisiin polkuihin sinun toimintasihan on silloin lainvastaista, jopa siitä huolimatta vaikka sattuisit työskentelemään yrityksessä vastuullisessa tehtävässä, et saa käyttää polkuja omiin tarkoituksiisi tai ylipäätään tutkia niitä.

        Tulitko nyt miettineeksi ihan loppuun asti? Ettet jää kiinni tai joku tee sinusta vielä rikosilmoitusta pahimmassa tapauksessa, mikäli siis kyse ei ole serveripoluista? :/


      • Kannattaisimiettiä
        Hyvinoutoatoimintaa kirjoitti:

        Joo no toi nyt on ollut selvää jo pitkään, että selkeesti joku pieni porukka täällä lietsoo vihaa ja muita tunteita toiminnallaan. Niistä ei vain pidä välittää. Pitää vaan poimia seasta asiaviestit. :)

        IT-alan ihmisenä minua kiinnostaisi kyllä tietää tuo mistä olet saanut käsiisi kirjoittajien konekohtaiset polut? Ettet nyt vaan sekoittaisi niitä vastaanottavien palveluserverien polkuihin, mitä vähän veikkaan? Niitä ei ole varmaan käytössä foorumia ylläpitävällä firmalla kuin alle 10, joten samoja ip:tä varmasti esiintyykin paljon.

        Mikäli olet onnistunut pääsemään käsiksi konekohtaisiin polkuihin sinun toimintasihan on silloin lainvastaista, jopa siitä huolimatta vaikka sattuisit työskentelemään yrityksessä vastuullisessa tehtävässä, et saa käyttää polkuja omiin tarkoituksiisi tai ylipäätään tutkia niitä.

        Tulitko nyt miettineeksi ihan loppuun asti? Ettet jää kiinni tai joku tee sinusta vielä rikosilmoitusta pahimmassa tapauksessa, mikäli siis kyse ei ole serveripoluista? :/

        Joo tätä mietin itsekin, sehän olisi jo hakkerointia. Jos joku on oikeasti saanut täällä kirjoittaneiden konekohtaiset tiedot, on se todellakin rikosilmoituksen paikka. Niitä tietojahan voi käyttää vaikka kuinka väärin, aloittaen vaikka siitä että anonyymien kirjoittelijoiden tiedot päätyisi Finnairille. :/ Kenelläkään kun ei tällaiseen selvittelyyn ole lupaa, paitsi virkavallalla ja sekin vasta, kun rikos tai epäily rikoksesta on tapahtunut.


      • Eimeneläpimillään

        Tää on jotain legendaa!

        Saletisti ei mimmi joka hakee lentoemoksi ole kykenevä murtamaan palomuuria. Sen verran minäkin tiedän koneista mieheni kautta.

        Joku trolli vaihteeksi. Hei hankkisit kavereita ni ei tarttis keksiä mielikuvituksessa juttuja. :)


      • Xbgköhip
        Kannattaisimiettiä kirjoitti:

        Joo tätä mietin itsekin, sehän olisi jo hakkerointia. Jos joku on oikeasti saanut täällä kirjoittaneiden konekohtaiset tiedot, on se todellakin rikosilmoituksen paikka. Niitä tietojahan voi käyttää vaikka kuinka väärin, aloittaen vaikka siitä että anonyymien kirjoittelijoiden tiedot päätyisi Finnairille. :/ Kenelläkään kun ei tällaiseen selvittelyyn ole lupaa, paitsi virkavallalla ja sekin vasta, kun rikos tai epäily rikoksesta on tapahtunut.

        "tällaiseen selvittelyyn"

        ..puhuiko tietomurtaja itse itsensä juuri pussiin ja käräjille? :D


      • Kannattaisimiettiä
        Xbgköhip kirjoitti:

        "tällaiseen selvittelyyn"

        ..puhuiko tietomurtaja itse itsensä juuri pussiin ja käräjille? :D

        Häh? Siis osan teidän tekstit on vaan päivä päivältä enemmän psykoottisia. EIi minä, joka ihmettelen tämän ip osoittelijan selvittelyjä, olisin itse se tietomurtaja? Ihan oikeasti nyt, rauhoitu, ennen kuin sekoat lopullisesti.


    • Optimistiolenyleensä

      Muita jotka pelkäävät saavansa hylyn? :( Haastattelu meni ihan hyvin, kai, mutta en tiedä riittääkö se. En tiedä jaksanko enää yrittää, jos tulee hylky tällä kertaa. Olen aktiivisesti hakenut noin 3 vuoden ajan moneen eri lentoyhtiöön ja tämä on 4. rekry, jossa pääsin haastatteluun, joten ei pitäisi luovuttaa, kun toivoa vielä kai on.
      Yksi aikaisemmista haastatteluista meni todella hyvin, siltikään en päässyt edes 2. vaiheeseen. Silloin harmitti todella paljon, ja nyt harmittaisi x100 enemmän, joten voi olla, että hylyn osuessa kohdalle menee pitkä aika, ennen kuin jaksan hakea uudestaan.

      • Eihyväjuttu

        Vähän samat fiilikset. Haastattelu meni sanotaanko 3,5 tähteä viidestä, mutta kun vain joka kolmas valitaan, pelkään pahoin ettei oma suoritus riitä. :(


      • Ehkäpääseeehkäei

        Itsekin haen tod.näk ekaa ja vikaa kertaa, sen verran pitkä prosessi. Luulen, et voi jo pe tulla tietoa! Toivotaan.

        Pitää sit miettiä taas joku "hyvä" syy miks lähtee töistä aikasemmin jos pääseekin jatkoon. Tosi huonot noi 9-15 ajat toimistotyöntekijälle.


    • Hyvin tyhjä olo on täälläkin. Periaatteessa haastattelu meni hyvin, mutta kuitenkin on pelko persiissä että ei kuitenkaan tarpeeksi hyvin. Nyt ei auta kuin odottaa - ja se odottaminen tuntuu juuri nyt hyvin tuskaiselta. Mielessä pyörii koko ajan että mitenköhän tässä nyt käy...

      • epätoivoinen90

        Sama.. Tuntuu ihan turhalta hankkia potilastietojakaan...


      • Optimistiolenyleensä

        Näin, ihan kuin potilastiedot hankkimalla antaisi luvan itselleen uskoa siihen, että kyllä pääsen, siksi kai viivyttelen niiden kanssa :D Onneksi osan hankin jo aikaa sitten. Kai se huomenna pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja hankkia ne loput kuitenkin.


    • Finnairillelentämään

      Mitenköhän nopeasti työt alkaa kurssin jälkeen? Kysyikö kukaan? Jännittää tosi paljon!!! Toivottavasti minut valitaan! Onnea kaikille!

      • Ettänäinn

        Riippuu tietysti mille kurssille valitaan. Kursseja kun on seitsemän kpl. Riippumatta kurssista kaikilla valituilla alkaa työt kesällä. Eli, aiemmilta kursseilta valmistuvat joutuvat hivenen odottelemaan töiden alkua ja toisaalta myöhemmille kursseille osallistuvat joutuvat odottelemaan kurssien alkua. :)


    • Ilmojenlintu

      Haastattelu meni minullakin "ihan hyvin", eli ei todellakaan voi henkseleitä paukutella vielä jatkopaikan kanssa. Haastattelijat olivat kyllä mukavia ja positiivisia, ja vastailin mielestäni hyvin kiperiinkin kysymyksiin :) Sanoivat, että toki pitää muuttaa pääkaupunkiseudulle jos saa töitä, mutta jotenkin kommenteista tuli silti semmoinen kutina, etten ole jatkoon menossa tällä kertaa. Tsemppiä hirveästi kaikille!

    • Potilastiedot

      Millainen on lääkärintarkistus? Mistä ne tietää, että toimittaa kaikki tiedot? Itse jo hain ne terveysasemalta, mites muut?

      • Niinnnoh

        Millainen lääkärintarkastus nyt yleensä on? :D Vai oliko tuo joku kompa?

        Eiköhän ne luota siihen, että on työterveys yksityiseltä tai julkiselta niin 2v riittää kunhan se on tuotuna.


      • Ettäonseerilainen
        Niinnnoh kirjoitti:

        Millainen lääkärintarkastus nyt yleensä on? :D Vai oliko tuo joku kompa?

        Eiköhän ne luota siihen, että on työterveys yksityiseltä tai julkiselta niin 2v riittää kunhan se on tuotuna.

        No onhan tämä tarkastus erilainen... en mä ainakaan ole joutunut aiemmin olemaan alusvaatteillani työhöntulotarkastuksessa saatikka kyykkäämään lähes alastomana. En myöskään ole joutunut toimittamaan potilasasiakirjojani


      • Eiseoleerilainen
        Ettäonseerilainen kirjoitti:

        No onhan tämä tarkastus erilainen... en mä ainakaan ole joutunut aiemmin olemaan alusvaatteillani työhöntulotarkastuksessa saatikka kyykkäämään lähes alastomana. En myöskään ole joutunut toimittamaan potilasasiakirjojani

        Tulee nyt erottaa työhöntulotarkastus ja lääkärintarkastus termit. Aika usein lääkärintarkastuksessa ollaan alusvaatteisillaan.

        Ja ei siellä nyt sentään mitään kyykätä tarvii. Turhaa panikointia. :)


      • Lflfkfbfb
        Eiseoleerilainen kirjoitti:

        Tulee nyt erottaa työhöntulotarkastus ja lääkärintarkastus termit. Aika usein lääkärintarkastuksessa ollaan alusvaatteisillaan.

        Ja ei siellä nyt sentään mitään kyykätä tarvii. Turhaa panikointia. :)

        Kuulemma on kyykätty, testattu polvia...


      • Emo28
        Lflfkfbfb kirjoitti:

        Kuulemma on kyykätty, testattu polvia...

        Minulla ei ainakaan ollut mitään kyykkäyksiä. Enkä kuullut muiltakaan kurssilaisilta, että olisi ollut.


      • Olisikiva
        Emo28 kirjoitti:

        Minulla ei ainakaan ollut mitään kyykkäyksiä. Enkä kuullut muiltakaan kurssilaisilta, että olisi ollut.

        Voisitko sitten avata tarkastuksen sisältöä? :)


      • Emo288

        Ihan perus. Pituus, paino, ryhti, verenpaine, jne.. Lääkäri luki potilaskertomukset läpi ja kyseli niistä paljon. Sitten nää peruskertaukset "onko suvussanne esiintynyt..."

        En muista nyt ihan kaikkea, mutta ei siinä mitään hirmu kummallista ollut. :)


      • Kiitosvastauksista
        Emo288 kirjoitti:

        Ihan perus. Pituus, paino, ryhti, verenpaine, jne.. Lääkäri luki potilaskertomukset läpi ja kyseli niistä paljon. Sitten nää peruskertaukset "onko suvussanne esiintynyt..."

        En muista nyt ihan kaikkea, mutta ei siinä mitään hirmu kummallista ollut. :)

        Ok, kiitos paljon asiallisesta vastauksesta! :)

        Tosiaan kun olen nyt eilen tänne palstalle löytänyt ja lukenut paaaaaljon aiheen keskusteluja. Jossain (muka)lentoemännän viestissä jopa väitettiin, että tarkastuksessa tulisi olla alasti... Kiva vihdoin kuulla ASIALLISIA vastauksia!

        Osaatko sanoa, pitääkö potilasasiakirjat jättää lääkärille? Jos pitää, niin varmaan sitten kopiot? :)


      • Emo28

        Nyt en muista pitikö jättää. Ota varalta kopiot ni ei ainakaan haitaksi ole.

        Tsemiä hakuun! :)


    • prettygirlrock

      kuinkahan paljon ulkonäkö vaikuttaa paikan saamiseen (jos ollenkaan)? Enkä puhu nyt pituudesta/painosta vaan esimerkiksi tyylistä, hiuksista, kauneudesta jne. :) olisi mukava tietää, mielestäni erotuin muista hakijoista nimittäin myös fyysisillä ominaisuuksillani :)

      • 123456789123456879

        Miten erotuit?

        Ei hyvällä ulkonäöllä voi ainakaan mitään puutteita kompensoida. Nätillä naamalla ja edustavalla ulkonäöllä voi tietysti jäädä paremmin mieleen, joten kahta tasavertaista hakijaa vertaillessa kauneudesta voi olla hyötyä, niin kuin varmaan yleensäkin melkein mitä tahansa työpaikkaa hakiessa. Ja tietysti jos erottuu joukosta negatiivisesti (vaikka shokkivärisillä hiuksilla tai luonnottomalla meikillä :D), niin se voi olla tietysti este paikan saamisella.

        Kunhan on normaalin huolitellun ja siistin näköinen sen pitäisi riittää, ja vaikea uskoa, että rekrytiimi olisi niin ammattitaidotonta, että antaisi kovasti painoarvoa ulkonäölle.


      • Nytrepesinlujaa

        Anna mun kaikki kestää. :D

        Nyt veti kyllä bimbomittarin tähän mennessä pohjalukemiin!

        Tai jos tuo oli tarkoitettu huumorina (toivottavasti) niin siinä tapauksessa bravo! Huikeeta.


      • Huhhhuh

        No jos erotuit muista "fyysisillä ominaisuuksillasi", niin tuskin ainakaan hyvillä sellaisilla. Usein juuri tuollaiset mielikuvat omaavilla on hieman liian korkeat kuvitelmat itsestään. Vaikka itsekin teen mallitöitä, en pidä itseäni mitenkään muita kauniimpana.

        Ps. Kauneuskin on katsojan silmissä


      • Prettygirlrock

        Ei ollut huumoria. Ja jos miettii, ovat lentoemännät yleensäkin kauniita ja näyttäviä naisia? (Tämä ei tietenkään sulje pois sitä, että kyseiset naiset ovat myös fiksuja ja täyttää vaatimukset)


      • 128976562356
        Prettygirlrock kirjoitti:

        Ei ollut huumoria. Ja jos miettii, ovat lentoemännät yleensäkin kauniita ja näyttäviä naisia? (Tämä ei tietenkään sulje pois sitä, että kyseiset naiset ovat myös fiksuja ja täyttää vaatimukset)

        Usein kyllä ovat. Totta.

        Kommenttiesi perusteella sinun tapauksessasi tuo fiksuus antaa hivenen peräänkuuluttaa itseään, joten älä nyt hirveästi pety tai ole itsellesi liian ankara jos nyt jostain kumman, suorastaan merkillisestä syystä, et tulisi tällä kertaa valituksi. :D


      • Surullistaluettavaaa
        Prettygirlrock kirjoitti:

        Ei ollut huumoria. Ja jos miettii, ovat lentoemännät yleensäkin kauniita ja näyttäviä naisia? (Tämä ei tietenkään sulje pois sitä, että kyseiset naiset ovat myös fiksuja ja täyttää vaatimukset)

        Se on varmaan ihan jokaisen, myös sinun itsesi kannalta parasta, että suuri ajattelija ei mieti nyt yhtään enempää.

        Tutkitusti jos liian pientä aivokapasiteettiä rasittaa liikaa, saattaa sillä olla ikäviä mielenterveydellisiä vaikutuksia. Tämä on tutkittu hiirillä, jotka luetun perusteella asettuvat suunnilleen samalle tasolle suuren ajattelijamme kanssa. :D


      • Prettygirlrock

        Haha, kyllä pistää naurattamaan tällainen kommentointi minua ja kysymystäni kohtaan. Itsevarmuus ja itsetietoisuus, tiedättekö mitä nämä käsitteet ovat? Sen lisäksi että henkisiltä ja psyykkisiltä ominaisuuksiltani olen kaikki vaatimukset täysin ylittävä, mietin, että voiko ulkonäköni tuoda "lisäpisteitä" paikan saamiseksi. Ketään en ole väheksynyt, tai itseäni 'kehunut', ollut ylimielinen tms. Please, I'm not interested in competing. I hope we all make it ;)


      • Ckfjlxkfru
        Prettygirlrock kirjoitti:

        Ei ollut huumoria. Ja jos miettii, ovat lentoemännät yleensäkin kauniita ja näyttäviä naisia? (Tämä ei tietenkään sulje pois sitä, että kyseiset naiset ovat myös fiksuja ja täyttää vaatimukset)

        ÄLÄ mieti! Älä Please mieti!!!


      • Kerrolisääkerro
        Prettygirlrock kirjoitti:

        Haha, kyllä pistää naurattamaan tällainen kommentointi minua ja kysymystäni kohtaan. Itsevarmuus ja itsetietoisuus, tiedättekö mitä nämä käsitteet ovat? Sen lisäksi että henkisiltä ja psyykkisiltä ominaisuuksiltani olen kaikki vaatimukset täysin ylittävä, mietin, että voiko ulkonäköni tuoda "lisäpisteitä" paikan saamiseksi. Ketään en ole väheksynyt, tai itseäni 'kehunut', ollut ylimielinen tms. Please, I'm not interested in competing. I hope we all make it ;)

        Yli-ihminen senkun jatkaa vain. :D

        Ei mut tää on just hyvä. Parasta.

        Niin miten kuvailisit näitä henkisiä ja psyykkisiä ominaisuuksiasi tarkemmin? Minkä kaikkien vaatimusten ylittäviä ne ovat? Missä ja miten niitä on mitattu sitten ja miten tuo on todettu? ;)

        Sä vaikutat huipputyypiltä. :) Aika lähellä kurssin priimusta voi jo nyt sanoa. :)


      • Pätevämyös
        Prettygirlrock kirjoitti:

        Haha, kyllä pistää naurattamaan tällainen kommentointi minua ja kysymystäni kohtaan. Itsevarmuus ja itsetietoisuus, tiedättekö mitä nämä käsitteet ovat? Sen lisäksi että henkisiltä ja psyykkisiltä ominaisuuksiltani olen kaikki vaatimukset täysin ylittävä, mietin, että voiko ulkonäköni tuoda "lisäpisteitä" paikan saamiseksi. Ketään en ole väheksynyt, tai itseäni 'kehunut', ollut ylimielinen tms. Please, I'm not interested in competing. I hope we all make it ;)

        Moni muukin on henkisiltä ja psyykkisiltä ominaisuuksiltaan vaatimukset täysin ylittävä. Enemmän merkitsee se, miten onnistuu nämä ominaisuudet tuomaan ilmi, miten onnistuu haastattelussa, millaista työkokemusta on, joten lisäpisteiden varaan ei kannata laskea :)
        Kiinnostaisi tietää, että miten erotuit muista hakijoista?


      • Eikäykateeksi
        Prettygirlrock kirjoitti:

        Haha, kyllä pistää naurattamaan tällainen kommentointi minua ja kysymystäni kohtaan. Itsevarmuus ja itsetietoisuus, tiedättekö mitä nämä käsitteet ovat? Sen lisäksi että henkisiltä ja psyykkisiltä ominaisuuksiltani olen kaikki vaatimukset täysin ylittävä, mietin, että voiko ulkonäköni tuoda "lisäpisteitä" paikan saamiseksi. Ketään en ole väheksynyt, tai itseäni 'kehunut', ollut ylimielinen tms. Please, I'm not interested in competing. I hope we all make it ;)

        Kai ymmärrät, että tuolla ylimielisellä asenteellasi sinulla tuskin on paljoa kavereita kurssilla, saatikka sitten työelämässä jos jollain ihmeen kaupalla tulet valituksi. Saattaa tulla aika yksinäiset pari kuukautta koulutuksessa. :/


      • Älkäävälittäkö

        Älkää nyt takertko jonkun mielenterveyspotilaan provoon.

        "Erotun muista hakijoista fyysisillä ominaisuuksillani" eihän muut näe kun ne muutamat omaa yksilöhaastatteluaikaa odottavat hakijat, eli 5 muuta hakijaa. Täysin surkea provoyritys.


      • Jddhejsjw
        Älkäävälittäkö kirjoitti:

        Älkää nyt takertko jonkun mielenterveyspotilaan provoon.

        "Erotun muista hakijoista fyysisillä ominaisuuksillani" eihän muut näe kun ne muutamat omaa yksilöhaastatteluaikaa odottavat hakijat, eli 5 muuta hakijaa. Täysin surkea provoyritys.

        Sitten taas jos aletaan pitämään itseään maailman kauneimpana, on vissiin vähän pahempikin psykoosi päällä.


    • terveys

      Mulla on se tilanne, niin kuin jollakin muullakin taisi olla, että työterveydessä ei ole käyntejä 1.1.2015 jälkeen. Pitäisiköhän pyytää edelliseen käyntiin (oli vuonna 2014) asti tiedot? Samallahan siinä näkyisi, ettei käyntejä ole sen jälkeen ollut? En ole vielä tilannut noita tietoja, ja mietin pitäisiköhän kysyä asiaa erikseen Finnairin terveyspalveluista, jos kutsu tarkastukseen tulee... Kai ne vielä silloin ehtii... Kuinka nopeasti te saitte potilastiedot Terveystalosta?
      No en tyhjin käsin joudu kuitenkaan mennä, kun muualla on ollut pari käyntiä.

      • Yksinkertaista

        Siis jos sulla ei ole käyntejä, ei ole dokumentteja. Mitä kohtaa et nyt ymmärrä sähköpostiin tulleista ohjeista? KAIKKI potilasasiakirjat 2015 alkaen. Jos ei niitä ole, ei niitä ole.


      • Beatina

        Itse sain Terveystalolta potilastiedot samantien mukaan. Minullakaan ei ole työterveydessä käyntejä 1.1.2015 jälkeen, joten otan mukaan ne pari lappua yksityisellä käynneistä mitä on.


    • Hmmhmm

      Kuinka moni täällä kirjoittavista yksilöhaastattelussa olleista aikoo ottaa paikan vastaa, jos tarjotaan? Mietin vain, että jos tarjotaan 150 henkilölle töitä ja valittujen joukossa onkin paljon niitä, jotka eivät voi/halua ottaa paikkaan, niin tarjotaankohan sitten peruttuja paikkoja vielä jo osalle hylyn saaneista, vai onko kursseilla vaan sitten vähemmän porukkaa? Mitenköhän on ollut aikaisemmissa rekryissä?

      • Otanpaikanjossaan

        Mä ymmärsin, että ns kaikki soveltuvat otetaan, eli peruuttajat ei vie kenenkään muun paikkaa. :)


      • niinmäkin

        Voihan joku peruuttaa vielä lääkärintarkastuksen jälkeenkin. Uskoisin, että ne ilmoittaa 250 henkilölle ettei tullu valituksi ja lopuille 150 jotka valitaan samaan aikaan (ehkä jo huomenna)? Eli jos valittu ei otakaan paikkaa vastaan, ei se paranna muiden mahiksia. Mutta en oo varma tästä. Ihmettelen miksi se muuttui, kun aluksi oli 170....


      • Hmmhmm
        Otanpaikanjossaan kirjoitti:

        Mä ymmärsin, että ns kaikki soveltuvat otetaan, eli peruuttajat ei vie kenenkään muun paikkaa. :)

        Mulle sanottiin, että 150 otetaan. Eli jos peruuttajien tilalle ei otettaisi ketään ja heitä olisi vaikka 20, niin 20 hylyn saanutta olisi voinut päästä heidän tilalleen, jos peruuttajat eivät olisi menneet haastatteluun taikka olisivat ennen valintoja ilmoittaneet, että jättävät haun kesken. Silloin peruuttaja "veisi" jonkun toisen paikan.


    • Hmmmmmmm

      Meneeköhän osa varasijoille?

      • Eiolemitäänvarasijaa

        Minun käsityksen mukaan haussa ei ole käsitettä "varasija".

        Ne ketä valitaan jatkaa. Jos valittu keskeyttää leikin, ei hänen tilalle ketään pudonneista pyydetä.

        Keväällä tulee taas uusi rekry niin siitä valittavien määrää vain tarvittaessa korotetaan.


      • Voi_kunpa_pääsisi

        Eli melko ikävästi nämä haastatteluun ihan vaan kokemuksen vuoksi menijät tekevät muille hakijoille. Hyviä hakijoita on paljon, eikä valittujen ja hylättävien välillä tässä vaiheessa välttämättä ole enää suuria eroja.

        Saa nähdä miten käy. On vaan haettava uudestaan, jos hylky tulee :( Mutta vaikka tähän asti olisi päässyt, ei ole mitään takeita siitä, että pääsisi ensi haussa edes 1. vaiheeseen.


      • Harmijosniinkäy

        Harmi jos nämä "en ota vastaan vaikka valittaisiinkin" vievät yhdenkin paikan 😕


      • DeVries
        Harmijosniinkäy kirjoitti:

        Harmi jos nämä "en ota vastaan vaikka valittaisiinkin" vievät yhdenkin paikan 😕

        Veikkaan, että tapauksia voi olla jopa kymmeniä.

        Itsekin kuulun tuohon ryhmään. Sain eilen tietää, että sain koulutustani vastaavan paremman työpaikan niin päätös oli tehtävä.

        Onnea kaikille valintaprosessiin kaikesta huolimatta. :)


      • huiiiii

        Sanottiin, että tammikuun loppuun mennessä saa tietää jatkosta, niin mietin voisiko sittenkin olla, että valituille ilmoitetaan ensin (vaikka perjantaina), ja jos moni heistä ei ota paikkaa vastaan, ilmoitetaan vielä joillekin, että tulevat valituiksi (esim. viikkoa myöhemmin). Lopulta ilmoitetaan niille, jotka eivät tulleet valituiksi. Tosin näin ei ole aikaisemmin tehty, viestit valituille ja pudonneille ovat lähteneet yhtäaikaa.

        Pitää vaan toivoa, että siellä valittujen joukossa on niitä, jotka oikeasti haluavat ja pystyvät työn ottaa vastaan. Tsemppiä kovasti kaikille, jotka toivovat kurssipaikan saavan :)


      • 1246568968
        DeVries kirjoitti:

        Veikkaan, että tapauksia voi olla jopa kymmeniä.

        Itsekin kuulun tuohon ryhmään. Sain eilen tietää, että sain koulutustani vastaavan paremman työpaikan niin päätös oli tehtävä.

        Onnea kaikille valintaprosessiin kaikesta huolimatta. :)

        Eikä!! :) Mulla kävi tismalleen samalla tavalla. Oli vaikeaa alkaa pohtimaan vaihtoehtojen välillä, mutta lopulta yli 1500 egen palkkaero kuussa oli järkiperusteinen. Oli kyllä ihan hauska hakuprosessi. Nyt kohti uusia tuulia. Onnea ja menestystä sulle. :)


      • Ilmoitusriittää

        Jos et ota paikkaa vastaan, etkö voi ilmoittaa siitä jo nyt rekrytointiin? Me muut kiitämme ja toivotamme onnea teille 😊


    • Hermostuttaaa

      Huomenna on vikat haastattelut. Pitääköhän alkaa jo illalla kytätä sähköpostia herkeämättä? 😰

    • Uskonnäin

      Mä en usko että monikaan on vaan "kokemuksen takia" mukana haussa. Eiköhän se ole jo näissä keskusteluissa jo tullut selväksi, että ne on vaan jotain surullisia, hausta jo tippuneita, jotka lietsoivat pahaa oloaan kirjoittamalla kymmeniä viestejä kuinka jättää haun kesken jo ennen yksilöhaastatteluja. Jännä, kun ei niitä haastatteluaikoja kuitenkaan oltu peruttu ;)

      En siis usko että tässäkään vaiheessa moni ihan huvikseen vaan jättäisi kesken. Ainahan joku peruuttaa työpaikkansa, mutta ei nyt sentään kymmeniä. Uskon, että sopivat valitaan, kuten yleensäkin!

      • Uskovaan

        Paljon on varmasti mukana niitä kenellä on useampi työhakemus ohella vetämässä. Ei se heidän vikansa ole jos saavat paremman tarjouksen ja sitä kautta päätyvät lopettamaan. Veikkaan, että jopa suurimmalla osalla hakijoista ketkä eivät ole jo vakituisessa työssä omaa tilanteen jossa useampi rauta tulessa.

        Siinä mielessä tuo logiikka kuulostaa pikemmin vain närkästyneeltä.


      • Huohhuoh
        Uskovaan kirjoitti:

        Paljon on varmasti mukana niitä kenellä on useampi työhakemus ohella vetämässä. Ei se heidän vikansa ole jos saavat paremman tarjouksen ja sitä kautta päätyvät lopettamaan. Veikkaan, että jopa suurimmalla osalla hakijoista ketkä eivät ole jo vakituisessa työssä omaa tilanteen jossa useampi rauta tulessa.

        Siinä mielessä tuo logiikka kuulostaa pikemmin vain närkästyneeltä.

        En ymmärtänyt pointtiasi? Ihan tosissaanko elät fantasiamaailmassa, jossa kymmenet peruuttaisivat tämän duunipaikan? Tähän duuniin nyt tuskin monikaan hakee tietämättä palkkauksesta jne. Tähän duuniin haetaan ehkä muista syistä, kuin kaupankassalle (jossa btw parempi liksa). Ehkä ne asiat on jo punnittu ennen hakua ja viimeistään ennen yksilöhaastatteluvaihetta.


      • Pöljäköoot

        Luuleks et kaikki jotka jätti kesken jakso ihan oikeesti erikseen viel käydä järjestelmäs perumas aikansa? Daa. :D :D


      • Uskovaan
        Huohhuoh kirjoitti:

        En ymmärtänyt pointtiasi? Ihan tosissaanko elät fantasiamaailmassa, jossa kymmenet peruuttaisivat tämän duunipaikan? Tähän duuniin nyt tuskin monikaan hakee tietämättä palkkauksesta jne. Tähän duuniin haetaan ehkä muista syistä, kuin kaupankassalle (jossa btw parempi liksa). Ehkä ne asiat on jo punnittu ennen hakua ja viimeistään ennen yksilöhaastatteluvaihetta.

        Sinun logiikkasi jäi nyt myös pimentoon. Avaisitko hieman miten tuo liittyi mitenkään kirjoitukseeni?

        Tarkoitin, että on täysin luonnollista, että esim. työttömillä hakijoilla on useita samanaikaisia hakemuksia vetämässä ja ei voi pitää itsestään selvyytenä, että jokainen valitsisi Finnairin mikäli muista hakemuksista aukeaisi parempi työpaikka? Mistä tuon palkkauksen otit tähän mukaan? Jokainen puntaroi työpaikkoja eri perustein tietty. Eihän palkka ole se ainoa kriteeri.


      • Ettäniin
        Uskovaan kirjoitti:

        Sinun logiikkasi jäi nyt myös pimentoon. Avaisitko hieman miten tuo liittyi mitenkään kirjoitukseeni?

        Tarkoitin, että on täysin luonnollista, että esim. työttömillä hakijoilla on useita samanaikaisia hakemuksia vetämässä ja ei voi pitää itsestään selvyytenä, että jokainen valitsisi Finnairin mikäli muista hakemuksista aukeaisi parempi työpaikka? Mistä tuon palkkauksen otit tähän mukaan? Jokainen puntaroi työpaikkoja eri perustein tietty. Eihän palkka ole se ainoa kriteeri.

        Täällä marmatetaan, kuinka mahdollisesti "kymmenet vievät muiden paikan". Ei se todellakaan niin ole ollut ainakaan muissa rekryissä. Ja TIEDÄN, ettei ainakaan tähän päivään mennessä ole jätetty yksilöhaastatteluaikoja käyttämättä, sillä lähisukulaiseni on haastattelutiimissä.
        Ps. (Pitkäaikaiset) Työttömät työnhakijat eivät nyt ole olleet kovin usein jatkossa enää tässä vaiheessa rekryä.


      • Uskovaan
        Ettäniin kirjoitti:

        Täällä marmatetaan, kuinka mahdollisesti "kymmenet vievät muiden paikan". Ei se todellakaan niin ole ollut ainakaan muissa rekryissä. Ja TIEDÄN, ettei ainakaan tähän päivään mennessä ole jätetty yksilöhaastatteluaikoja käyttämättä, sillä lähisukulaiseni on haastattelutiimissä.
        Ps. (Pitkäaikaiset) Työttömät työnhakijat eivät nyt ole olleet kovin usein jatkossa enää tässä vaiheessa rekryä.

        Uskomatonta kuraa!! :D

        Jaa että kaikki haussa jatkavat ovat joko työelämässä tai opiskelijoita.

        Eli sinun & rekry tiimissä olevan "lähisukulaisesi" näkemyksen mukaan esim. äitiysloman tai opintonsa juuri päättäneet eivät ole olleet kovin usein jatkossa enää tässä vaiheessa rekryä. :D

        Sinähän se varsinainen tilasto-tarja olet!!

        Näkemyksesi on sen verta kapea, että keskustelua on kanssasi täysin turha jatkaa. Muutkin lukijat varmasti tämän huomaavat.

        Epäilen vahvasti osaltasi valituksi tulemista siitäkin huolimatta, että "lähisukulaisesi" on rekry tiimissä.


      • Ettäniin

        Voi rakas pieni, en oletakaan pääseväni sisään sen takia, että olen sukua haastattelijoille. :/ Ne haastattelijat ei katsos työntekijöitä valitse. :( satun vaan tietämään rekryprosessista esim sinua enemmän.

        Btw, sun viestisi tunnistaa tosi hyvin tässä ketjussa, kovin hyökkääviä ja "purkauksenomaisia", onko sulla kaikki hyvin?


      • LeeAnn88

        Mitä tarkoittaa ettei haastattelijat valitse työntekijöitä? Kerro muillekin. :)


      • ottakaaselvää
        LeeAnn88 kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa ettei haastattelijat valitse työntekijöitä? Kerro muillekin. :)

        No ei tietenkään valitse. Vastaan nyt ylemmän kirjoittajan puolesta. Oletko koskaan kuullut kompetenssihaastattelusta? Haastattelijat pisteyttää hakijat ohjeiden mukaisesti ja rekrytiimi katsoo ne parhaiten soveltuvat työhön. Haastattelijat vain toimivat tiukkojen raamien sisäpuolella.


      • LeeAnn88
        ottakaaselvää kirjoitti:

        No ei tietenkään valitse. Vastaan nyt ylemmän kirjoittajan puolesta. Oletko koskaan kuullut kompetenssihaastattelusta? Haastattelijat pisteyttää hakijat ohjeiden mukaisesti ja rekrytiimi katsoo ne parhaiten soveltuvat työhön. Haastattelijat vain toimivat tiukkojen raamien sisäpuolella.

        En ollut kuullut aiemmin. Anteeksi tietämättömyyteni. Miten siis ne rekry ihmiset katsoo ne ketkä soveltuu parhaiten? Laskeeko ne siis pisteet yhteen myös ryhmiksestä, niistä testeistä ja todistuksista?


    • Miksinäinn

      Btw, miksei lääkärit katso omakannasta tai navitaksesta terveystietoja? Miksi pitää toimittaa paperikasa?

    • ghgggghhjh

      Näytettiiks kaikille ne alkavat kurssiajat?

      • Kyllänäytettiin

        Näytettiin.


    • fgfgfgffgfg

      mulle haastattelijat eivät kyllä antaneet minkäänlaista vinkkiä että menikö hyvin vai huonosti. omasta mielestäni ihan nappiin. mutta en pystynyt yhtäänlukemaan heistä että olinko oikean tyyppinen....

    • emonen

      Kai teille kerrottiin, että aikasintaan loppuvuodesta te tulette saamaan töitä. Se on meidän emojen, lentäjien, kouluttajien ym.tiedossa. Reservi tulee käyttöön. Nyt kolme kurssia ilman töitä, vaikka koulutettu ja ne työllistetään eka. On lentäjäpula ja vasta loppuvuodesta aikaisintaan ratkaisu, vaikka touko-elokuussa taas uusi rekry.

      • Andie5768

        Mäkin kuulin ihan samaa, että se haastattelussa kerrottu kesällä alkaa työt ei pidä ihan paikkaansa.


      • Emo92

        Pääsin edellisessä rekryssä sisään ja ihan töissä jo olen. :)
        Ei kannata levittää väärää tietoa.


      • Myöstuostatietävä

        Kaikki ei oo saaneet tietoa ja tämä fakta. Juttele vaikka takagalleyssa vanhempien kollegojesi kanssa.


    • Huomennakojo

      Huomenna tulee tieto, koska eka kurssi alkaa jo 6.2! Näin veikkaisin. Jännittää! Mulle sano et kiitos positiivisesta haastattelusta ja toivottavasti nähdään taas, toivon niin paljon et pääsen ja kaikki te ihanat positiiviset kirjoittelijat täällä!

      • Fbcihbyoö

        Kukkia hattuun. :D :D


      • toivottavastijatkossa

        Mulle sanottiin samaa! :D


      • Manythings

        Haastattelijat ei valitse työntekijöitä. Antavat vain omat pisteensä kokonaisarvosanaan, jonka perusteella karsinta suoritetaan.

        Tsemppiä hakuun!


    • Jännäähh

      Veikkaan myös, että huomenna tulisi tieto.
      Harmittaa kyllä miten paljon tällä palstalla on puhuttu väärin asioita ja koitettu vaikuttaa muiden haastatteluun. Aivan perus haastattelu missä muutamia asioita enkuksi.
      Hyvä mieli jäi. Nyt vaan jännitetään!

    • Jedvcdsbsb

      Kuinka pian ryhmiksien jälkeen tuli tieto yksilöhaastatteluun pääsystä?

      • Xkgjfyiö

        1 tai 2 päivää viimeisen ryhmähaastattelun jälkeen.


    • Iamsohappy

      Yes Yes! Pääsin kurssille! Just tuli sähköpostia. Lääkärintarkastukset alkaa 24.1

      • Nivarmaa

        Paskapuhetta.

        Huomenna tulee ilmoitukset sähköposteihin.

        Trollata yrittää vaan.


      • fghgfhggghyt

        No joo just... Siellä on vielä haastattelu käynnissä... tuskin ilmoilevat ennen. Mulle sanottiin että ilmoittavat tammikuun loppuun mennessä.


    • ^Taasko se trollailu alkaa - tuskin ne ilmoittelee mitään kun viimeiset porukasta istuu vielä yksilöhaastatteluissa!

      • Dilleköoot

        Ei tainnu "Iamsohappy" :llä nousta hissi ihan ylös asti viestiä kirjoittaessa kun ei sen vertaa älynnyt ottaa selvää. :D


    • Iamsohappy

      Mun täti on rekryssä töissä ja laitto mulle mailia. Maanantaina tulee muuten vasta ilmoitus.

      • Oletsäälittävätapaus

        Mee jo muualle, sä tipuit jo siellä ryhmiksissä. Sun trollaukset on jo vanha vitsi.

        T. Sellainen, jolla oikeasti tuttuja rekryssä


      • Eeeeeeeitätähäpeää

        Sun täti ihan varmasti ottaisi sen riskin, että paljastaisi suupaltille sukulaistytölleen luottamuksellisia tietoja valinnoista. Sehän saa varoituksen tai jopa potkut jos selviää, että hänen sukulaistyttö on päässyt kurssille ja on levittänyt salaista tietoa julkisilla keskustelupalstoilla.

        Mietitkö ihan loppuun asti ennen kun kirjoitit? Kirjoitit samalla juuri tätisi aika liemeen. Varmaan kiittää sinua. :)


      • Olifiksuvetosulta

        Lähetin juuri sähköpostia finskin rekryyn kirjoittelustasi. Kerroin, että joku rekry tiimin sukulaisneiti täällä kertoo salassapidettäviä valinta tietoja. Pyysin, että selvittävät kenen täti on siellä päässä vuotanut tietoja? Sain kahdessa minuutissa paluuviestin jossa kerrottiin, että asia selvitetään perusteellisesti ja asianomaiset joutuvat vastuuseen. Käsitykseni mukaan se tarkoittaa tätä tätiäsi ja sinua.

        Nyt taisi käydä niin, että Imsohappy ei olekaan enää niin iloinen kun saa tiedon ettei päässytkään.


      • Eiootottaaaaa
        Olifiksuvetosulta kirjoitti:

        Lähetin juuri sähköpostia finskin rekryyn kirjoittelustasi. Kerroin, että joku rekry tiimin sukulaisneiti täällä kertoo salassapidettäviä valinta tietoja. Pyysin, että selvittävät kenen täti on siellä päässä vuotanut tietoja? Sain kahdessa minuutissa paluuviestin jossa kerrottiin, että asia selvitetään perusteellisesti ja asianomaiset joutuvat vastuuseen. Käsitykseni mukaan se tarkoittaa tätä tätiäsi ja sinua.

        Nyt taisi käydä niin, että Imsohappy ei olekaan enää niin iloinen kun saa tiedon ettei päässytkään.

        En ole tuo imsohappy, mutta onko sulla kaikki ok?? Toihan oli selvästi provo tuo imsohappy, toivon, että sunkin viestit. Mahtaa finskillä ihmetellä kuinka sinä kirjoittelet tällä palstalla. Et tainnut itsekään ajatella sitä sähköpostin lähetystä loppuun asti?


      • Älkäätarttukotrolliin

        Ja imsohappy vielä huono trolli olikin, lääkärintarkastukset alkaa 23.1 ainakin edellisten mailien mukaan, ei 24.1


      • Iamsohappy
        Olifiksuvetosulta kirjoitti:

        Lähetin juuri sähköpostia finskin rekryyn kirjoittelustasi. Kerroin, että joku rekry tiimin sukulaisneiti täällä kertoo salassapidettäviä valinta tietoja. Pyysin, että selvittävät kenen täti on siellä päässä vuotanut tietoja? Sain kahdessa minuutissa paluuviestin jossa kerrottiin, että asia selvitetään perusteellisesti ja asianomaiset joutuvat vastuuseen. Käsitykseni mukaan se tarkoittaa tätä tätiäsi ja sinua.

        Nyt taisi käydä niin, että Imsohappy ei olekaan enää niin iloinen kun saa tiedon ettei päässytkään.

        Kai muistit mainita et en ole naikkonen vaan ihan mies!


      • Eiikinä
        Iamsohappy kirjoitti:

        Kai muistit mainita et en ole naikkonen vaan ihan mies!

        Ja kirjoitusasu on kuin teinipissiksellä. Menee just läpi..

        Älkää lähtekö tohon provoon mukaan.


    • Jännittääää

      Huomen ilmoitetaan ja lääkärintarkastukset alkaa 23.1

    • Mietityttääkovasti

      Millon muuten viimeinen lääkärintarkastusaika? Ei tunnu saavan terveyskeskuksesta potilasasiakirjoja sitten millään. Kuulemma aikaisintaan ensiviikon lopulla....

    • Lekuriin

      27.1 on ton mailin mukaan vikat tarkastukset.

      • Whatttt

        Minkä ihmeen mailin


      • Eiolemitäänmailia

        Älä viitsi valehdella.


    • jkjkjj

      Ei ne lääkärintarkastukset voi alkaa maanantaina. Eihän finski ole edes ilmoittanut siitä pakettihinnasta mitään, mitä neuvottelevat niistä rokotuksista ja muista kokeista mitkä pitää olla lääkärintarkastusta varten. Tuskinpa kukaan on niitä käynyt ottamassa varuiksi.

      • Hgtuk

        Ainakin medi1 mukaan alkaa ma. Ne rokotukset ja verikokeet jne voi ottaa sen jälkeen, ne lähetetään sit lääkärille analysoitavaksi. Eli ei tarvii vielä olla vaik varais jo maanantaille ajan sieltä


    • Adioos

      Sain aamulla Norwegianin peruutuspaikan kurssille, joten en ota finskin paikkaa vastaan vaikka valittaisiinkin. Sama työ, reilusti parempi palkka. Helppo päätös.

      • Kehdhskdbd

        Adios to you!
        Ei se nyt ihan sama asia ole, sä sahaat lyhyitä lentoja aina, me päästään myös välillä kaukoja tekemään. ;)


      • Adioos
        Kehdhskdbd kirjoitti:

        Adios to you!
        Ei se nyt ihan sama asia ole, sä sahaat lyhyitä lentoja aina, me päästään myös välillä kaukoja tekemään. ;)

        No ehkäpä mä yli 10000 euroa suuremmilla vuosituloilla lomailen sitten ihan huolella ja deluxe etelässä kuin käyn 1-2 yötä siellä satunnaisesti kääntymässä.

        Mutta kuka tykkää mistäkin. :)


      • Näinmeillä
        Adioos kirjoitti:

        No ehkäpä mä yli 10000 euroa suuremmilla vuosituloilla lomailen sitten ihan huolella ja deluxe etelässä kuin käyn 1-2 yötä siellä satunnaisesti kääntymässä.

        Mutta kuka tykkää mistäkin. :)

        Nojaa, Norskilla myös huomattavasti enemmän työtunteja, joten se palkka ei ole suhteessa yhtään parempi. Kyllä itse henkilökohtaisesti lennän kaukoa, kuin pelkkää lyhyttä.
        Onneksi minä tekisin tätä työtä "harrastuksena", mies hoitaa sen tienaamisen. Mutta onnea sulle Norskille, toivottavasti valintasi on oikea! :)


    • Eurooppaajakotimaata

      Uudet tulokkaat saavat aluksi vain A32S tyypit. Kaukolennot tulee sit myöhemmin kun saatte Business luokan koulutuksen.

      • Onkonoinmuka

        Mites kun yksilöissä ainakin mulle sanottiin, että koulutus on nimenomaan 350 ja Aasia kaukokohteina?


      • Eurooppaajakotimaata

        Oletko lentänyt aiemmin? Aiemmin lentäneet saavat heti A32S, A330 ja A350 tyypit. Uudet ensin A32S


    • Bsbsbsbsbsnsb

      Täällä 90% jutuista on pelkkää BS!!

      • Viihdykettä

        Niin on. Taitaa olla jämät enää jäljellä. Kaikki fiksut tuskin roikkuu Suomi24 foorumilla. Mä en edes ole hakenut mutta tätä sekasortoa on niin hauska lukea! 🤣


      • Kaikkijärjestyykyllä
        Viihdykettä kirjoitti:

        Niin on. Taitaa olla jämät enää jäljellä. Kaikki fiksut tuskin roikkuu Suomi24 foorumilla. Mä en edes ole hakenut mutta tätä sekasortoa on niin hauska lukea! 🤣

        Et siis ole hakenut, mutta luet täällä täysin vierasta viestiketjua mikä ei liity sinuun.

        Okei, toi on todella pelottavaa. Pääsitkö milloin pois Aurorasta? Vai ootko vaan lomilla? Jaksamisia sulle. :(


    • Peacetoall

      Joo, eiköhän jokainen vähänkin täysjärkinen huomaa, että täällä ei paljoa todenperää väittämissä ole.
      Välillä puolet jättäneet menemättä yksilöhaastatteluun, välillä haastattelussa kysytään taloustriviaa (vuoden vitsi), välillä ollaan kaikki reservissä ja välillä uudet aloittaa vasta vuosien päästä ja sekin suomen sisäisiä lentoja. :D

      Minä luotan kyllä Finnairilta saamiini tietoihin, enkä johonkin suomi24 -palstaa. Lähinnä viihdearvon takia tätäkin keskustelua luen.

    • Finnnair
    • crcrcrc

      Nyt on elokuu ja Finnairille haetaan 100 lentäjää. Joten osa teiztä päässyt jo lentämään ja osa pääsee viimeistään kun lentäjät koulutettu. Toivottavasti Finnair pitää pintansa eli tasokkaita lentoemoja edelleen haetaan.

      • Hallituksen.jäsen

        Haetaan tasokkaita lentoemäntiä, mutta palkka ei kummoinenkaan untuvikoilla. Säästetään ja säännöstellään, jotta toimitusjohtajalle saadaan seuraavaksi uusi huvila ja urheiluauto.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe