Finnair rekry 2017 valinnat

Finnnair

Tänne jännittämään että miten kävi! :) Tsemppiä kaikille!

480

13534

    Vastaukset

    • swedish

      Mä oon jo aika varma, etten pääse. Mitäänsanomaton olo. :( onnea jo valmiiksi kaikille valituille <3 toivottavasti jo huomenna selviäisi kohtalo.

    • Lentämäänehkäosnsjsai

      ite en osaa yhtään sanoa miten meni, olin oma itseni ja vastasin parhaani mukaan kysymyksiin.. jännittää tosi paljon pääsenkö. En yhtään tiedä mitä ne hakee siitä haastattelusta... mikä fiilis muilla?

    • Finnnair

      Mitä enemmän pohdin haastattelua sitä epävarmempi olo tulee :( Vaikka sen jälkeen oli ihan hyvä fiilis.
      Jos en pääse, niin pettymys on valtava... Sitten aion kyllä tehdä isoja muutoksia elämässäni, en haluaisi enää jatkaa vanhassa työssä ja vasta viime vuonna aloitetut opinnotkin maistuvat jo puulle... Ehkä lähden ulkomaille. En tiedä... En saa varmaan tänä yönä unta. Kunpa huomenna saisi tietää ja loppuisi tämä piina!

      • odottamaanvain

        Mulla on aivan samat fiilikset!! Toivottavasti ne, jotka aidosti haluaa päästä, pääsee!!


      • Oldandwise

        Älä vaan jätä opintoja kesken. Kadut sitä vielä myöhemmin. :/ Ennemmin vaihdat vaikka lukemaan toista alaa. :)

        Toivotaan, että haussa onnistaa. :)


      • Mitähtäh
        odottamaanvain kirjoitti:

        Mulla on aivan samat fiilikset!! Toivottavasti ne, jotka aidosti haluaa päästä, pääsee!!

        Kuka nyt ei aidosti haluaisi päästä?


      • Kjhgkkknn

        No en tiedä onko trollaukset vai mitkä, mutta nämä täällä... en tiedä otanko paikan vastaan jos pääsen tyypit.


      • Jjhyj

        Höpö höpö, tottakai otat jos saat paikan! Suurin osa on varmasti oikeassa elämässä ihan mukavia tavallisia ihmisiä. Leuka pystyyn ja onnenpotku persuksille 😀


      • CherryLeedee
        Kjhgkkknn kirjoitti:

        No en tiedä onko trollaukset vai mitkä, mutta nämä täällä... en tiedä otanko paikan vastaan jos pääsen tyypit.

        No mutta sehän on vain heidän ongelmansa ja päätös. Ei anneta sen vaikuttaa omaan fiilikseen. Onhan se ihan luonnollista ettei kaikki ota paikkaa, jos tilanne on haun aikana omassa elämässä muuttunut esimerkiksi.

        Hitto jos se ilmoitus venyy maanantaille niin tulee piiitkä viikonloppu. :D


    • Tanjaemovaiei

      Mulla sellanen olo etten pääse. Haluaisin päästä muttei se maailmaa kaada, koska olen opiskelija ja haluan jatkaa opintoja. Olisi myös kiva saada oman alan töitä. Pitää aika paljon miettiä ja järjestellä asioita jos jostain syystä saankin paikan. Toivon siis kuitenkin pääseväni. Haastattelussa en osannut vastata kaikkiin kysymyksiin, tuntui että haastattelijat oli ensin hirmu iloisia nähdessään mut, mutta tunnelma latistu kun aloin puhumaan. Ei kauheesti enää hymyä tullut, liekö vastaukseni olleet jotenkin huonoja :( yllätyin totaalisesti haastattelun sisällöstä, ajattelin, että olisi sellaisia perus haastattelukysymuksiä kuin "kerro itsestäsi", "miksi haluat paikan", mutta itselleni ei osunut yhtäkään tuollaista yleistä kysymystä, ainoastaan hankalempia. En kokenut olevani kauheen sanavalmis haastattelussa ja jäi harmittamaan. Kotona mietin mitä kaikkea olisin voinut sanoa ja miten nyt vastaisin jos uudestaan pääsisin haastateltavaksi. Kävi miten kävi, kaikella on aina tarkoituksensa :) jos en pääse, ehkä saankin oman alan huipputöitä :) pitää miettiä positiivisesti. Kaikessa aina hyvät ja huonot puolet, huonoina Finnairilla juuri esimerkiksi se palkka ja itselleni hieman pidemmät työmatkat, sekä uskon että työ on raskasta ja sitoo sen verran eri tavalla kuin aikaisemmat työni, että joudun luopumaan osasta vapauksiani(en voi lähteä tuosta noin vaan kotikaupunkiin ynnä muuta). Toivon, että nähdään kurssilla, mutta jos ei niin ei se maailmaa kaada, muistakaa pitää mielessä! :) tsemppiä kaikille <3

      • CherryLeedee

        Opintojen suorittaminen lentotyön ohessa vaatii todella paljon järjestelyjä vaikka oppilaitoksella ei läsnäolopakkoa olisikaan.

        Kannattaa nyt pohtia jos positiivisen päätöksen saat, että kumman valitset? Välivuoden voi kyllä opinnoista pitää, kunhan muistaa ettei opintoaika pääse ylittymään säädöksistä.

        Tee niinkuin hyvältä tuntuu itsestä. Onnea huomiseen!


      • Tanjaemo
        CherryLeedee kirjoitti:

        Opintojen suorittaminen lentotyön ohessa vaatii todella paljon järjestelyjä vaikka oppilaitoksella ei läsnäolopakkoa olisikaan.

        Kannattaa nyt pohtia jos positiivisen päätöksen saat, että kumman valitset? Välivuoden voi kyllä opinnoista pitää, kunhan muistaa ettei opintoaika pääse ylittymään säädöksistä.

        Tee niinkuin hyvältä tuntuu itsestä. Onnea huomiseen!

        Välivuoden pitäisinkin :) kiitos ja samoin sinulle! :)


      • Tosireiluupeliä

        Siis oletko haussa mukana hakeaksesi vain vuodeksi työpaikkaa?? Kai kerroit sen myös haastattelussa? Ei kovin reilua niitä hakijoita kohtaan jotka etsivät pitkäaikaista työpaikkaa ja kenties tippuvat hausta "välivuosien pitäjien" vuoksi. :(


      • Akdjldodi
        Tosireiluupeliä kirjoitti:

        Siis oletko haussa mukana hakeaksesi vain vuodeksi työpaikkaa?? Kai kerroit sen myös haastattelussa? Ei kovin reilua niitä hakijoita kohtaan jotka etsivät pitkäaikaista työpaikkaa ja kenties tippuvat hausta "välivuosien pitäjien" vuoksi. :(

        En, uskon että työ saattaa hyvinkin viedä mennessään jopa loppuelämäksi :)


      • Tosireiluupeliää
        Akdjldodi kirjoitti:

        En, uskon että työ saattaa hyvinkin viedä mennessään jopa loppuelämäksi :)

        Mutta silti tahdot jatkaa opintojasi kuten kirjoitit. :D

        Hyvin on kuviot selvillä. :D


      • Jdjdldldl
        Tosireiluupeliää kirjoitti:

        Mutta silti tahdot jatkaa opintojasi kuten kirjoitit. :D

        Hyvin on kuviot selvillä. :D

        Haluaisin valmistua ammattikorkeasta, jotta on se varmuus kun ilmailuala epävarmaa. Eli jos töitä riittää niin mielelläni jään Finnairille. Opintoja ei paljon jäljellä joten saisin varmaan välivuoden jälkeen ohessa suoritettua jos niin tahdon. Olisi hyvä olla joku tutkinto taskussa.


      • 1275dgvki
        Jdjdldldl kirjoitti:

        Haluaisin valmistua ammattikorkeasta, jotta on se varmuus kun ilmailuala epävarmaa. Eli jos töitä riittää niin mielelläni jään Finnairille. Opintoja ei paljon jäljellä joten saisin varmaan välivuoden jälkeen ohessa suoritettua jos niin tahdon. Olisi hyvä olla joku tutkinto taskussa.

        Päättötyö on aika vaikea yrittää saada kasaan lentotyön ohessa, mutta mahdollinen kyllä.

        Jos sulla on kaikki harjoittelut suoritettuna nyt jo niin eihän siinä silloin mitään ongelmaa liene. Kun emon työt alkaa niin harjoitteluille ei jää enää silloin tilaa.


      • Kajkdj

        Jos läsnäolopakkoa ei ole ja harjoittelut on suoritettu, lopputyön tekeminen on hyvinkin mahdollista. Itse kirjoitin gradun ja suoritin tutkinnon loppuun lentämisen ohessa - ei se helppoa ollut, mutta onnistui kuitenkin (nimim. suoraan Bangkokista syventävän kirjallisuuden tenttiin.. :)) Tsemppiä kaikille hakijoille!


      • Opiskelevafinnairilainen

        Kyllä Finnair myöntää opintovapaata...


    • Mokasin

      Mua pelottaa, että jos sattuisin pääsemään, en pääse medejä läpi... :( Unohdin mainita yhdestä asiasta, jota kysyttiin ja se onkin potilastiedoissa...

      • Eikaisehaittaa

        Kai voisit silloin selittää, että unohdit mainita asiasta, ja muistit vasta nyt kun luit potilastietosi? Jos asia ei ole sellainen, joka olisi este.


    • Stuertti

      Mä olen 100% varma, että pääsen kurssille ja mitään esteitä ei pitäisi olla ettei medi menis läpi.

      • Dhkckghk

        Onk tää nyt se sama tyyppi kenen täti ilmoitti mailiin, että on valittu? Kerta on niin varma. :D:D


    • lioollloollou

      Olihan tossa jo monta asiallista viestiä peräkköin ennen kuin joku tuli taas vittuilemaan. Huoks. Sääli.

      Itsellä kanssa sellainen olo, että haastattelusta lähtiessä tuntui että meni ihan nappiin, mutta jälkikäteen kun ajattelen alkaa epävarmuus iskeä, että olisikohan siltikään pitänyt sanoa sitä tai tätä... Itse kovasti toivon pääseväni, mutta paikan vastaanottaminen on kiinni siitä saanko vapaata töistä kurssin ajaksi. En uskalla irtisanoutua ennen kun nimi on paperissa ja varma tieto töiden alkamisesta. Toivotaan että tieto tulee tänään, mutta haastattelijoiden vastauksesta päätellen se tulee vasta ensiviikolla.

      Tsemppiä kaikille, joka kolmas meistä on kohta taivaalla.

      • Kaupungillatöissä

        Jos olet valtiolla töissä tai sellaisessa virassa mistä saa anottua virkavapaata niin voisi onnistua vapaat.

        Yksityisellä puolella voi olla vaikeampi juttu saada toteutettua. :/


    • Ndbdhdks

      Kuvittelisi, että vastaukset tulisi tänään... eihän ne lääkärintarkastukset voi mitenkään muuten alkaa edes ensi viikolla? Pitää hankkia papereita (jos ei niitä ole vielä hankkinut) ja pitää käydä niissä kokeissa...

    • Vaatauksettt

      Sanottiinko teille että vaataus tulisi tänään? Ymmärsin että tulisi vasta ensi viikolla?

      • Pohdintaa

        Ei sanottu, mutta ainakin aiemmissa sähköposteissa puhuttiin, että lääkärintarkastukset alkaisi 23.1 eli maanantaina 🤔 Ja siihen mennessähän piti teettää niitä kokeita jne... Jos tulisi vasta alkuviikosta vastaukset, voisiko edes ensiviikolla alkaa tarkastukset? Ja eikös eka kurssi alkanut jo helmikuun alussa?


      • Pohdintaa
        Pohdintaa kirjoitti:

        Ei sanottu, mutta ainakin aiemmissa sähköposteissa puhuttiin, että lääkärintarkastukset alkaisi 23.1 eli maanantaina 🤔 Ja siihen mennessähän piti teettää niitä kokeita jne... Jos tulisi vasta alkuviikosta vastaukset, voisiko edes ensiviikolla alkaa tarkastukset? Ja eikös eka kurssi alkanut jo helmikuun alussa?

        Lähinnä siis toivon vastauksia pian... JOS sattuisin pääsemään Finskille, mulle ainakin tulisi kauhea kiirus hankkia ne kokeet, kun en välttämättä edes lääkärintarkastusaikaa saa töistä vapaaksi. :D


      • Pohdintaa kirjoitti:

        Ei sanottu, mutta ainakin aiemmissa sähköposteissa puhuttiin, että lääkärintarkastukset alkaisi 23.1 eli maanantaina 🤔 Ja siihen mennessähän piti teettää niitä kokeita jne... Jos tulisi vasta alkuviikosta vastaukset, voisiko edes ensiviikolla alkaa tarkastukset? Ja eikös eka kurssi alkanut jo helmikuun alussa?

        Ootte kyllä saaneet jonkun eri sähköpostin kun minä -mulla lukee vaan että alkavat tammikuun aikana! Jotenkin uskon kuitenkin että vastaukset voisi tulla tänään, jotta jäisi se 2 viikon irtisanomisaika ennen ensimmäisen kurssin alkua :)


      • Sielläselukee
        rjs4 kirjoitti:

        Ootte kyllä saaneet jonkun eri sähköpostin kun minä -mulla lukee vaan että alkavat tammikuun aikana! Jotenkin uskon kuitenkin että vastaukset voisi tulla tänään, jotta jäisi se 2 viikon irtisanomisaika ennen ensimmäisen kurssin alkua :)

        Kurkkaa terveyspalveluiden viesti MED001 läpäisystä! :)


      • dfdfsdfsfdsdfs

        Yhdistetty työhöntulo- ja ilmailulääketieteellinen tarkastus Finnair Terveyspalveluissa muodostaa kokonaisuuden, joka koostuu Euroopan lentoturvallisuusviraston (EASA) määräysten ja standardin mukaisesta ilmailulääketieteellisestä arvioinnista (MED002) sekä Suomen työterveyshuoltolain mukaisesta (MED003) työhönsijoitustarkastuksesta. Lääkärintarkastukset tehdään Finnair Terveyspalveluissa 23.1.2017 alkaen.


      • Sitäkösäressaat
        Pohdintaa kirjoitti:

        Lähinnä siis toivon vastauksia pian... JOS sattuisin pääsemään Finskille, mulle ainakin tulisi kauhea kiirus hankkia ne kokeet, kun en välttämättä edes lääkärintarkastusaikaa saa töistä vapaaksi. :D

        Et saa lääkärintarkastus aikaa töistä vapaaksi?

        Missä orjatyöfirmassa oot töissä jos ne niin voisi sanoa? Ei yrityksilläkään nyt sentään ole lupaa lakia rikkoa. Työntekijälle kuuluu lain mukaan oikeus päästä työajalla terveydenhuoltoon sanoi työnantaja mitä tahansa.


      • Sielläselukee kirjoitti:

        Kurkkaa terveyspalveluiden viesti MED001 läpäisystä! :)

        Ooh, no siellähän se päivämäärä oli mustaa valkoisella :D Saa siis nähdä onko tänään siis luvassa hyvin huono päivä vai tähänastisen elämän paras päivä! Tsemppiä kaikille :)


    • Kyssäreitä

      En saanut perustokotetietoja, ei löytynyt järjestelmästä. Ne kuuluu kansainväliseen rokotusjärjestelmään, eli oon saanut koulussa mut en pysty todistaa asiaa. Tietty jäykkäkoyristys ja muut on voimassa, mut noista lapsena saaduista ei oo rokotuskorttia. Onko teillä todistaa ne?
      Ja miten ehtii hankkii kaikki muut, toiv.lääkärintarkastuksiin hyvin aikoja koko ens kuun kun pitää olla kaikki valmiina. Toiv.töistä pääsee hyvin lähtee sit hankkimaan nää kaikki.
      Katsooko ne tiedot myös oma kannasta?

      • Finnnair

        Oletko muuttanut asuinpaikkaa? Minkä ikäinen olet, voisiko sillä olla vaikutusta siihen, että löytyykö rokotietiedot sähköisestä järjestelmästä? Mä pyysin lapsuudenaikaisen asuinpaikkani terveyskeskuksesta vanhoja rokotetietoja, ja sieltä löytyi tiedot. Lupasivat lähettää ne postitse. Toivottavasti tiedot ovat myös neuvola-ajalta eikä vain kouluajalta, kerroin kyllä että mun pitää todistaa että olen saanut polio- ja MPR-rokotteet.

        Ja niin tuo poliorokote! Sähköpostissa lukee, että 5 v on voimassaoloaika. Jos on lapsena saanut polioon rokotuksen, niin yleensähän sitä ei aikuisiällä uusita, ellei matkusta riskimaahan (joihin Finnairille ei ole kyllä lentoja?). Vaatiiko Finnair silti rokotteen ottamista 5 vuoden välein?


    • hjhjhhjhhjhhj

      Eihän ne nyt voi alkaa maanantaina kun edes sitä tarkempaa meiliä ei oo tullu, mikä luvattiin lähettää....

      • Mutta se tarkempi meilihän luvattiin lähettää vaan niille kursseille hyväksytyille!


      • yttytrtt

        No nimenomaan eli sitä ei ole vielä lähetetty edes. Ja se pitää tulla ennen kuin terveystarkastukset alkaa, joten tuskin alkaa maanantaina. Väännetään nyt sitten rautalangasta.


    • Calmdownladies

      Jos kaikki nyt vaan odottaisi niitä päätöksiä eikä paikoista joukkohysteriassa niistä lääkärintarkastuksista kuin pahainen kanalauma. Huvittavaa lukea näitä stressauksia. :D

      Reilusti yli puolet tipahtaa vielä pois niin turhalla stressaamisella se pettymys saattaa tuntua vain paljon pahemmalta.

      Ps. Ainakin minulle kerrottiin haastattelussa, että tänään tulee tieto valinnoista.

      • Calmdownladies

        -panikoisi-


    • fggffgfgfgfgd

      Mulle taas sanottiin että tammikuun loppuun mennessä... Ja kävin tällä viikolla. Joshtuisiko sitten siitä että en tule valituksi, koska jotenkin ymmärsin että ei-valituille kiitos mutta ei kiitos kirje tulee myöhemmin.

    • 12423584673290581359305

      Ihan kauhea olo. Tänään on sellainen tunne, että en pääse. Toivottavasti olen väärässä :( En tiedä onko parempi pysyä positiivisena vai ajatella vaan ettei pääse.

      • Ajatuksetmuualle

        Pessimisti ei pety ja optimisti ei opi.

        Ihan rauhallisesti vaan ja yrität ajatella ihan muita juttuja. Ei se siitä miettimällä muuksi muutu.

        Ei kyseessä nyt kenellekään niin isosta asiasta ole kyse etteikö elämä jatkuisi vaikka ei pääsisikään. Kyse on kuitenkin vaan yhdestä duunipaikasta muiden joukossa. Itse ainakin suhtaudun vähän kuin hällä väliä periaatteella. Sen näkee sitten. :)


      • 12491419305913681

        Kiitos vinkeistä. Vaikea mun on kuitenkaan suhtautua hällä väliä-tyylillä, kun olen halunnut alalle jo vuosia, ja tosissani haluan juuri Finnairille töihin. Siksi harmittaisi todella paljon, jos en pääse.

        Yritän keksiä puuhasteltavaa. Vapaapäiväkin on niin en saa aikaa kulumaan edes töissä :D


      • Kokemustarikkahampi

        Miksi juuri meille? Ala on kyllä antoisaa ja varsin helppoa. Yrityksenä työntekijälle Finnair tulee kuitenkin sieltä häntäpäästä, kun vertaa täältä operoiviin muihin yhtiöihin. Valitettavasti. Ei oikein voi enää tässä tilanteessa vaihtaakkaan ihan nopealla aikataululla, minkä kyllä tekisin jos se olisi mahdollista.


    • iouuioiouiouiou

      Meneekö se siis niin että tuo haastattelukin pisteytettiin, ja lopputulokseen lasketaan yhteen sitten pisteet pallotestistä, ryhmiksestä ja henk koht haastattelussa? Eli haastattelijat eivät tee päätöstä? Vaikka aikamoinen valtahan heillä on pisteyttäessä...

      • Sunshine4568

        Haastattelijat ei tee päätöstä ketä valitaan, vain pisteyttävät. Rekrytiimi listaa pisteet mistä parhaat 150 valitaan.


    • ApuapauaaapuaAPUA

      Mua harmittaa, että en muistanut haastatteluun tuoda opiskelutodistusta nykyisestä koulustani eikä mulla myöskään ollut tämänhetkisestä työpaikastani mitään todistusta tai sopimusta mukana. Kunpa ei jäisi tästä kiinni !!! :'( Mukana mulla oli työtodistuksia 1,5-6 vuoden takaa ja ylioppilas-/lukiopaperit. Mutta mulla oli yksi suosittelija nykyisestä työpaikastani. En kyllä tiedä miten noita suosittelijoita on noteerattu, onkohan kenellekään soitettu?

    • Kdjdndldl

      Mulla sellanen fiilis että klo 15 aikoihin tulee tulokset! Nyt pitäisi keskittyä koulunkäyntiin eikä koko aika ravata puhelimella...

    • emonen

      Klo.16-17, jos tänään tulee.

      Ette tunnu vieläkään uskovan, ettei teille ole töitä kurssin päätyttyä.

      • Skdkjdkd

        Ootko varma?


      • Since2007

        Sitä on näille tuleville ihan turha enää yrittää toitottaa. On sitä niin monta kertaa jo yritetty kertoa. Ovat kuin ravihevoset laput silmillä, eivät näe eivätkä kuule. Harmittaa kovasti niiden hakijoiden puolesta ketkä eivät tajua siihen varautua. Monet kyyneleet vuodatetaan vielä. Ne ketkä ovat asian tajunneet ja tiedostavat tauon tulevan kurssin jälkeen pärjäävät kyllä jos ovat tehneet valmisteluja toimeentulon suhteen sille ajalle.

        Itte just talvilomia viettelen. Huomenna thaikkuihin pariksi viikoksi ja sitten taas siiville. :)


      • Eikaikkiahaittaa
        Since2007 kirjoitti:

        Sitä on näille tuleville ihan turha enää yrittää toitottaa. On sitä niin monta kertaa jo yritetty kertoa. Ovat kuin ravihevoset laput silmillä, eivät näe eivätkä kuule. Harmittaa kovasti niiden hakijoiden puolesta ketkä eivät tajua siihen varautua. Monet kyyneleet vuodatetaan vielä. Ne ketkä ovat asian tajunneet ja tiedostavat tauon tulevan kurssin jälkeen pärjäävät kyllä jos ovat tehneet valmisteluja toimeentulon suhteen sille ajalle.

        Itte just talvilomia viettelen. Huomenna thaikkuihin pariksi viikoksi ja sitten taas siiville. :)

        Onneksi mua opiskelijaa ei haittaa, vaikkei työt ala heti. :) parempi tämä vähäinenkin työ, kuin opintotuilla eläminen :)


      • emonen

        Eivät tunne ko.firman toimintatapoja ja uskovat sinisilmäisesti, mitä heille sanotaan.
        Koko firma kuitenkin tietää, että töitä ei ole ennen loppuvuotta.


      • Herätysnopeasti
        Eikaikkiahaittaa kirjoitti:

        Onneksi mua opiskelijaa ei haittaa, vaikkei työt ala heti. :) parempi tämä vähäinenkin työ, kuin opintotuilla eläminen :)

        Et kai luule aikuisten oikeasti voivasi opiskella lentotyön ohessa?

        Nyt herätys ennen kuin on liian myöhäistä!!!


      • yujyjuyujyuyjujy

        No mun kaveri finskiltä taas sano eilen kun kyselin että tietääkö mitään että kauhee pula... Tosin hän on vaan emona, ei lennonjärjestelyissä mutta näin kuulemma on.


      • Huhhuuuhh
        Herätysnopeasti kirjoitti:

        Et kai luule aikuisten oikeasti voivasi opiskella lentotyön ohessa?

        Nyt herätys ennen kuin on liian myöhäistä!!!

        Onnistuu se useilta emoilta. Ehkä ei sinulta ;)


      • Kiittihuolenpidostamutta
        Huhhuuuhh kirjoitti:

        Onnistuu se useilta emoilta. Ehkä ei sinulta ;)

        Lisätään vielä, että olen tehnyt vuoden verran opintojen ohella kolmivuorotyötä 38h/vko, että eiköhän tämäkin työ onnistu.


      • MBA08
        Kiittihuolenpidostamutta kirjoitti:

        Lisätään vielä, että olen tehnyt vuoden verran opintojen ohella kolmivuorotyötä 38h/vko, että eiköhän tämäkin työ onnistu.

        Riippuu tietty minkäasteisia opintoja suorittaa, missä vaiheessa opinnot on ja millä aikataululla aikoo valmistua? Työharjoittelut esim. AMK tasolla voi olla ongelmallista suorittaa lentotyön ohessa. Yliopisto-opiskelijoilla ei tietty niistä kerry murhetta, mutta heillä toisaalta luennoilla läsnäolo on ikäänkuin elinehto opinnoissa edistymiselle. Helppoa ei varmasti ole sovittaa opintoja yhteen lentoemännän työn kanssa. Mahdollista, mutta ei helppoa.


      • Opiskelijaitsekin
        MBA08 kirjoitti:

        Riippuu tietty minkäasteisia opintoja suorittaa, missä vaiheessa opinnot on ja millä aikataululla aikoo valmistua? Työharjoittelut esim. AMK tasolla voi olla ongelmallista suorittaa lentotyön ohessa. Yliopisto-opiskelijoilla ei tietty niistä kerry murhetta, mutta heillä toisaalta luennoilla läsnäolo on ikäänkuin elinehto opinnoissa edistymiselle. Helppoa ei varmasti ole sovittaa opintoja yhteen lentoemännän työn kanssa. Mahdollista, mutta ei helppoa.

        No itse opiskelen yliopistossa, läsnäoloa ei luennoilla ole. Ja hyvin on nämä kaksi ensimmäistä vuotta mennytkin, vaikka toisena vuotena teinkin täyttä päivää kolmivuorotyössä. Suorastaan naurattaa, kun te "lentoemännät" täällä maalailette piruja, ettei työnteko muka onnistuisi 110h/kk työssä. Ei se kaikilta onnistuisikaan, mutta monelta kyllä

        T. Kaveri myös emo ja valmistuu kohta yliopistosta


      • Legendaakaikki
        Opiskelijaitsekin kirjoitti:

        No itse opiskelen yliopistossa, läsnäoloa ei luennoilla ole. Ja hyvin on nämä kaksi ensimmäistä vuotta mennytkin, vaikka toisena vuotena teinkin täyttä päivää kolmivuorotyössä. Suorastaan naurattaa, kun te "lentoemännät" täällä maalailette piruja, ettei työnteko muka onnistuisi 110h/kk työssä. Ei se kaikilta onnistuisikaan, mutta monelta kyllä

        T. Kaveri myös emo ja valmistuu kohta yliopistosta

        Ja sä olet kahden opintovuoden jälkeen suunnitellussa OP vauhdissa vaikka et ole ollut luennoilla ja olet tehnyt täyttä päivää töitä.

        Huh huh. Uskoo ken haluaa. Nyt tulee jo niin legendaa. :D

        Hirveä puolustelu käynnissä kun tietää itsekin, että puhuu paskaa eikä varmasti suoriudu opinnoista ajoissa lentämisen ohessa. :D


      • Opiskelijaolenkyllä
        Legendaakaikki kirjoitti:

        Ja sä olet kahden opintovuoden jälkeen suunnitellussa OP vauhdissa vaikka et ole ollut luennoilla ja olet tehnyt täyttä päivää töitä.

        Huh huh. Uskoo ken haluaa. Nyt tulee jo niin legendaa. :D

        Hirveä puolustelu käynnissä kun tietää itsekin, että puhuu paskaa eikä varmasti suoriudu opinnoista ajoissa lentämisen ohessa. :D

        Siis ootko sä joku surkimus vai mikä sua vaivaa? Mä olen tehnyt opintopisteitä yli vuosivauhdin. Tiedätkö sä yliopisto-opinnoista mitään? Meillä esim vain kielten kurssit sekä kandiseminaari toki maisteri vaan pakollisia. Kielet oon kandivaiheen osalta jo suorittanut. Kandi muutenkin alkaa olla kasassa. Meidän linjalla suurin osa on töissä opintojen ohella.
        Harmi, jos sä et koskaan yliopistoon päässyt, mutta ei se mun syy ole.

        Usko tai älä, tämä mun tilanne on.

        Ps. Ryhmiksissä sekä yksilöhaastatteluissa juttelin monenkin yliopisto-opiskelijan kanssa, että aika moni sitä työtä opintojen ohelle kaavailee


      • ohiss

        Miten suhtaudutte opiskelijoihin? Opiskelen ensimmäistä vuotta yliopistossa ja unelmoin lentoemännän töistä. Pystyn suorittamaan opintojani töiden ohella, eli opinnot ei vaikuta työntekoon. Uskotteko, että minulla on mahdollisuus tulla valituksi töihin, vai palkkaatteko mielummin koulut käyneitä?

        Hei! Meillä työskentelee matkustamohenkilökuntaa, jotka opiskelevat töiden ohella joten se on aivan mahdollista. Tärkeää kuitenkin huomioida opintojen suunnittelu vuorotyön ohelle. :)

        Lähde: http://ask.fm/finnaircabinjobs

        T: OHIS


      • Legendaakaikki
        Opiskelijaolenkyllä kirjoitti:

        Siis ootko sä joku surkimus vai mikä sua vaivaa? Mä olen tehnyt opintopisteitä yli vuosivauhdin. Tiedätkö sä yliopisto-opinnoista mitään? Meillä esim vain kielten kurssit sekä kandiseminaari toki maisteri vaan pakollisia. Kielet oon kandivaiheen osalta jo suorittanut. Kandi muutenkin alkaa olla kasassa. Meidän linjalla suurin osa on töissä opintojen ohella.
        Harmi, jos sä et koskaan yliopistoon päässyt, mutta ei se mun syy ole.

        Usko tai älä, tämä mun tilanne on.

        Ps. Ryhmiksissä sekä yksilöhaastatteluissa juttelin monenkin yliopisto-opiskelijan kanssa, että aika moni sitä työtä opintojen ohelle kaavailee

        Taas siellä puolustaudutaan nyrkit pystyssä. :D

        Olen koulutukseltani markkinoinnin MBA joten kyllä mä jotain tiedän. ;) Itsekin kävin töissä opintojen ohessa osa-aikaisesti, täysipäiväisesti en olisi kyennyt mitenkään. Tosin, valmistuinkin vuotta ennen ohjearvoaikaa.

        Kuten joku kirjoitti, kaikki riippuu siitä mitä opintoja ja missä vaiheessa. Täysin uusien opintojen aloittaminen työn oheen kuulostaa kyllä aika kunnianhimoisesta hankkeelta. Vaikka läsnäolopakkoa ei oppilaitoksissa olekaan teettää tentteihin pääsyt ja varsinkin AMK opiskelijoilla ryhmätyöt ja harjoittelut todella korkean vaikeusasteen.


      • Huohkuinkasäälittävää
        Legendaakaikki kirjoitti:

        Taas siellä puolustaudutaan nyrkit pystyssä. :D

        Olen koulutukseltani markkinoinnin MBA joten kyllä mä jotain tiedän. ;) Itsekin kävin töissä opintojen ohessa osa-aikaisesti, täysipäiväisesti en olisi kyennyt mitenkään. Tosin, valmistuinkin vuotta ennen ohjearvoaikaa.

        Kuten joku kirjoitti, kaikki riippuu siitä mitä opintoja ja missä vaiheessa. Täysin uusien opintojen aloittaminen työn oheen kuulostaa kyllä aika kunnianhimoisesta hankkeelta. Vaikka läsnäolopakkoa ei oppilaitoksissa olekaan teettää tentteihin pääsyt ja varsinkin AMK opiskelijoilla ryhmätyöt ja harjoittelut todella korkean vaikeusasteen.

        Mitä sä sitten täällä lentoemäntäkeskustelua kyttäät? 😂 Et sä varmaan penaalin terävin kynä ollut jos kauppiksen papereilla lennät.

        Ihan sama mulle, mitä sä uskot, mutta erittäin hyvin ovat opintoni Helsingin yliopistossa sujuneet TÖISTÄ HUOLIMATTA. Toinen ei jaksa tehdä töitä/järjestellä elämäänsä, toiselta se käy kädenkäänteessä. Sun kirjoitteluillas ei oo mitään merkitystä, nolaat ainoastaan itsesi kun maisterina täällä yrität todistaa faktoja vääriksi.


    • Piiitkäodotusohi

      Nyt tuli maili!! Pääsin kurssille! :) Ihan kevyt kivi tipahti sydämeltä. JESS!

      Nähdään sitten maaliskuussa teidän kaikkien kanssa ketkä osuu samalle kurssille. Palaamisiin tytöt! :)

      • Jannajannakk

        Trollit muualle


      • Jdhdhsjdh

        Hus pois trolli. Sitä kurssia mille menet, ei edes ilmoiteta tässä ekassa mailissa! Fail.


      • Kaisnalsma

        hanki elämä


    • Tuskaaaaaaasssssaaa

      Ei vieläkään mitään mailia ........ilmottaa kun ilmottaa mutta vois NYT ilmottaa!!!!!!!!!!!!!

      • Xjfkfulv

        Ootko minkäikäinen? :D Tuntuu hermot toimivan.


    • Emonen

      Neljän ja viiden välillä, JOS tänään.

    • Huohhh

      Pahalta näyttää, ettei tänään taida tulla.... Tosiaan aika tuskainen viikonloppu tiedossa. Eikä sitten varmaan aikataulutkaan pidä lääkärintarkastuksien suhteen, saatikka kurssienalun?

    • Oslakalallama

      En usko että tänään tulee

      • Kärsivällisyyttävain

        Kyllä se tulee vielä tänään. :)

        Toisaalta aivan sama vaikka ensi viikolla. Ei oo niin tärkeä juttu kuitenkaan.


      • Odottelenn
        Kärsivällisyyttävain kirjoitti:

        Kyllä se tulee vielä tänään. :)

        Toisaalta aivan sama vaikka ensi viikolla. Ei oo niin tärkeä juttu kuitenkaan.

        No mulle tämä on tärkeä juttu, toivon että tulisi jo tänään! Tietää sitten vähän syksyn suunnitelmia.


      • Uteliaisuudestani

        Minulle on aivan se ja sama. En ota paikkaa vastaan vaikka sen saisinkin. Kun uusi TES selvisi päätin keskeyttää ja jatkaa huomattavasti parempi palkkaisessa työssäni, mutta halusin uteliaisuudesta katsoa loppuun asti olisinko tullut valituksi ja siksi kävin myös yksilöissä.


      • Hienohommeli
        Uteliaisuudestani kirjoitti:

        Minulle on aivan se ja sama. En ota paikkaa vastaan vaikka sen saisinkin. Kun uusi TES selvisi päätin keskeyttää ja jatkaa huomattavasti parempi palkkaisessa työssäni, mutta halusin uteliaisuudesta katsoa loppuun asti olisinko tullut valituksi ja siksi kävin myös yksilöissä.

        Ok, hyvä sinulle 👍🏼


      • Woonderrrrr
        Uteliaisuudestani kirjoitti:

        Minulle on aivan se ja sama. En ota paikkaa vastaan vaikka sen saisinkin. Kun uusi TES selvisi päätin keskeyttää ja jatkaa huomattavasti parempi palkkaisessa työssäni, mutta halusin uteliaisuudesta katsoa loppuun asti olisinko tullut valituksi ja siksi kävin myös yksilöissä.

        Sama. Mielenkiintoista nähä miten olisi käynyt vaikka ei enää työ kiinnostakkaan


      • Etteköolleettietoisia

        ...palkasta? Saanko kysyä, että mikä siinä uudessa TESsissä nyt oli niin ratkaisevasti kamalaa? Eihän ke palkat tippuneet edes paljoa? Joitain kymppejä vaan.


      • Kiinnostaisikuulla
        Uteliaisuudestani kirjoitti:

        Minulle on aivan se ja sama. En ota paikkaa vastaan vaikka sen saisinkin. Kun uusi TES selvisi päätin keskeyttää ja jatkaa huomattavasti parempi palkkaisessa työssäni, mutta halusin uteliaisuudesta katsoa loppuun asti olisinko tullut valituksi ja siksi kävin myös yksilöissä.

        Miksi siis edes hait Finnairille? Tosiaan jos ne palkat ei paljoa edes tippuneet, niin miksi olit lähdössä tästä "huomattavasti parempipalkkaisesta" (oletan että 3000e->/kk) työstäsi?


      • Woonderrrrr

        No mulla se palkka ei ollut se ratkaiseva tekijä. Sain vaan kesken hakuprosessin muuten vain paljon paremman työpaikan niin sillä päätin. Silti tosiaan mukava nähdä miten olisi käynyt? :)

        Onnea kaikille haun loppuvaiheeseen!


    • Jshacjsjdvsisvshshs

      No eipä tullut tänään tiedot... Onnea vaan viikonloppuun :D

    • Eienäätänään

      Niin korkea taso, et haastava pisteyttää jatkoon valitut. Ihme, ettei tieto tullut tänään kun terveystarkastusten piti alkaa ma. Meneepä vkl sitten odotteluks...

      • Diannaordell

        No eipä sen nyt varmaan kovin haastavaa luulisi rekrytiimillä olevan kun listaavat vain paremmuusjärjestykseen muiden antamia pisteitä. Tasapisteissä luulisi ratkaistavan sitten työtodistusten, koulutuksen, yms perusteella, että jostain saavat eroja muodostettua. Nooh, ei jännitä. Hyvin on itsevarma olo. :P


      • Veikkaanpa
        Diannaordell kirjoitti:

        No eipä sen nyt varmaan kovin haastavaa luulisi rekrytiimillä olevan kun listaavat vain paremmuusjärjestykseen muiden antamia pisteitä. Tasapisteissä luulisi ratkaistavan sitten työtodistusten, koulutuksen, yms perusteella, että jostain saavat eroja muodostettua. Nooh, ei jännitä. Hyvin on itsevarma olo. :P

        Joo ei nyt varmaan korkean tason takia tämä veny. :D Tämä on monelta osin eri tavalla toteutettu rekry, varmaan vaan tullut virhe aikatauluja arvioitaessa. :) Kuulostaahan se aika kunnianhimoiselta, että torstaina loppuu haastattelut iltapäivällä ja jo maanantaina alkaisi lääkärintarkastukset. Taitaa olla ihan ihnimillisestä arviointivirheestä kyse, tai esim saikkuaallosta(todella paljon ihmisiä kipeänä tällä hetkellä), joka hidastaa rerkyämistä!

        Tsemppiä kaikille raastavaan odotteluun. :)


    • lollu

      Mulle tuli viesti että olen päässyt, ja lukee viestissä myös mikä kurssi. Eli 6.2 nähdään tulevat kollegat. :)

    • Alexeidos

      Tulihan se tieto sieltä! :)

      Nähdään 30.3 kurssilla. JESS!!!

      • Justiisajuu

        Ei ollu 30.3 kurssia. 4.4... trolli


      • Alexeidos

        Heh.

        30.3-31.5.2017.

        Sori vaan, jos tipuit? :/


      • Kfjdkfkfkfk
        Alexeidos kirjoitti:

        Heh.

        30.3-31.5.2017.

        Sori vaan, jos tipuit? :/

        Muistan vaan ettei tollasta ollut. Ehkäpä tipuin mut en sentään oo valehtelija


      • Alexeidos
        Kfjdkfkfkfk kirjoitti:

        Muistan vaan ettei tollasta ollut. Ehkäpä tipuin mut en sentään oo valehtelija

        Luepa viestiketjua alaspäin niin ymmärrät etten valehdellut.

        Katso peiliin ja mieti ensi kerran ennen kuin nimittelet ihmisiä.

        Suorastaan toivon ettet pääse tuollaisilla käytöstavoilla.


      • Aappuaa
        Alexeidos kirjoitti:

        Luepa viestiketjua alaspäin niin ymmärrät etten valehdellut.

        Katso peiliin ja mieti ensi kerran ennen kuin nimittelet ihmisiä.

        Suorastaan toivon ettet pääse tuollaisilla käytöstavoilla.

        Pääsin myös 30.3 alkavalle kurssille, joten taisitpa tippua!


    • Pettynyytttt

      Tänne ei tullut vielä mitään...? Varmaan siis hylky sitten.

      Miten terveystarkastusten ajankohdat?

    • Jvcgggg

      Mulle tuli viesti ettei ole vielä tehty päätöstä omalta osalta. Apua. :(

      • Annaaaaajkld

        Sama! Onkohan tää huono merkki :(


      • Kakkkaaaaa

        Joo, siltähän tuo viesti kuulostaa. :( Olen todella pettynyt... Olisi nyt edes suoraan antanut sen hylyn, en ymmärrä tuon viestin tarkoitusta?!


      • Mulleei

        Tuliks teille oikeesti


      • Voihanpaska
        Mulleei kirjoitti:

        Tuliks teille oikeesti

        Fuck nyt mullekkin tuli tuo


      • Jsjsjskdk

        Mille kurssille toivoitte


      • Epätoivonen

        Mulleki tuli tuo sama!! :(


      • Jodmdmnd

        En mä oo toivonut millekkään. Sanoin et voin aloitta vaikka heti.


      • Dkdkjdkdkd

        Mä toivoin viimeisille kursseille. Opiskelujen takia


      • Elienpääse

        Mä toivoin ekalle...


      • catcatcatcat

        Täällä sama tilanne, odottelu jatkuu...


    • Emonen

      Varasijoilla??

      • Todellapettynyt

        No ei siinä varasijoista oikeastaan mainittu, valinnat kuulemma vielä kesken... Mulla oli kuitenkin ekana yksilöhaastattelupäivänänä haastattelu, eli en usko että mun tapauksessa tiedot olisi vielä käsittelemättä...


    • Thggjj

      "Olemme valinneet osan hakijoista ensimmäisille peruskursseille" päätös ensi viikon aikana. Eli ei varasijalla vaan ekat kurssit vasta valittu.

      • Enymmärrätätä

        Mutta mä ymmärsin, että kursseja ei valita paremmuusjärjestyksessä? Eli ollaanko me "odottelijat" oikeasti tippuneita vai "varasijoilla"?


      • Alexeidoss

        Jännää. Kyllä mulla tuli nyt jo ilmoitus valinnasta vaikka oma kurssini on kursseista toiseksi viimeinen. Ei siis ensimmäisiä kursseja.


      • Trolliko
        Alexeidoss kirjoitti:

        Jännää. Kyllä mulla tuli nyt jo ilmoitus valinnasta vaikka oma kurssini on kursseista toiseksi viimeinen. Ei siis ensimmäisiä kursseja.

        Mutta eihän 30.3 ollut edes kurssia? Eikä toisiksi viimeinen kurssi edes ollut maaliskuussa...


      • Alexeidos
        Trolliko kirjoitti:

        Mutta eihän 30.3 ollut edes kurssia? Eikä toisiksi viimeinen kurssi edes ollut maaliskuussa...

        No sellaisen vahvistusviestin sain missä sanotaan, että kurssini aikataulu on 30.3-31.5.2017.

        Kaipa sinne samaiselle kurssille muitakin kutsutaan kuin vain minut. :D


      • jghgjfjhgh

        ystäväni sai myös kutsun 30.3 kurssille, kyllä sellainen siis on.


    • Spekuloidaankovähännyt

      Eli siis joillekkin on nyt tullut viestiä et on valittu, joillekin että ei ole vielä päätetty ja muille ei mitään viestiä? Hmm.

      • Jsvshsjsj

        Onko täällä siis sellaisia, kelle ei ole tullut ollenkaan viestiä? :o


    • Emonen

      Joko myös uskotte, että reservi palaa ja teille ei oo töitä kesällä.

    • Emonentaas

      Eli keillä ei vielä tietoa varmaksi, ovat varasijoilla, ja ilmoitus tulee, kun peruutuspaikkoja tulee, jos tulee.

    • Mitääääääöö

      "Tulemme vielä jatkamaan valintoja", ei varmaan puhuta varasijoista siis? Eivät vaan ole valinneet kaikkia kursseille vielä ehkä? Entä jos vaan ne 'selvästi parhaimmat' on nyt ekaks valittu ja muut vähän epäselvemmät käydään ensi viikolla.

      • 1279855

        Todennäköisesti juuri näin.


      • Ehkoitfvnkg
        1279855 kirjoitti:

        Todennäköisesti juuri näin.

        Itse en mennyt yksilöhaastatteluun ja sain saman mailin; tulemme vielä jatkamaan valintoja.."


    • Damnnnnn

      Toivoin 5-7 tuli tuo sama viesti... Saa vaan nyt odottaa ens viikkoon :(

      • Eihätäähei

        Mäkin toivoin noita Ja sama viesti


      • Alexeidoss

        Mäkin toivon kahta viimeistä 5-7 ja sain tosiaan nyt vahvistuksen kurssille 30.3-31.5. Elikkä ilmeisesti ovat vähän sorvanneet kurssien ajankohtia.


    • Epäilenvahvasti

      Ehkä ne on lukeneet tätä palstaa ja kuvittelee, että moni peruu. Siksi varmaan osa "varasijoilla". Mä en kuitenkaan henkilökohtaisesti usko, että monikaan peruu... :(

    • Finskillä

      Opitte, että tuolla puhutaan niin paljon ohi suun.
      Varasijat ja työt syksyn lopulla täyttä totta. Sen saa takakeittiössä kyllä tietoonsa, jos asiasta rupee juttelee.

    • Lintuinen

      Mullekin tuli viesti, että hakemusta ei oo vielä käsitelty. Pyysin kahdelle viimeiselle kurssille ja haastattelu meni huonosti :/

    • Emotobe

      Jes !! 30.3 alkavalla kurssilla tavataan !!... ellei tipu terveystarkastuksissa...vieläkään ei voi olla 100% varma.

      • Alexeidos

        Sama! Ja mulle jo täällä naureskeltiin ettei silloin ole edes kurssia. :D

        Se ya then! :)


    • Tsemppiiiii

      Oisko tässä niin että kaks ekaa kurssia valittu aikataulujen takia. Loput ilmotetaan ens viikolla koska niillä ei oo kiire :) ei vielä stressiä hei!!!

      • Tulevaemotoivottavasti

        Veikkaan kanssa, monella kuitenkin 1kk irtisanomisaika ja ekat kurssit alkaa nopealla aikataululla. Heidän joukostaan on varmaan katsottu ne jotka voivat heti aloittaa.


    • Apuahhh

      Mulla oli toiveena kolmas kurssi ja sain saman viestin et odotellaan.
      Kamala viesti. Olisivat mieluummin jättäneet laittamatta koko viestin.

      Ja uskon että trolleja noi jotka muka valittu. Olisihan ne laittaneet mikä pk kyseessä.

      • Alexeidos

        Ei siinä valinta viestissä kerrottu mikä kurssin numero tulee olemaan. Ainoastaan päivämäärät.

        Eikä oo mitään trollausta edes tämä.


    • Hmmmmmmmm

      Tai sit me ollaan kaikki päästy ketkä saatii toi viesti mut ne ei oo viel päättäny et ketkä menee mihin #staypositive

    • Hylkyköh

      Olisi kiva tietää onko kaikki saaneet saman. Eli kukaan ei ole saanut hylkyä vielä?

    • Dkdkdlfoof

      Kuinka moni sai ton viestin että ei viel päätöstä? Kommentoikaa tähän alle :)

      • Heppulih

        Hep


      • Tulevaemotoivottavasti

        Hep! Kiinnostais kanssa tietää onko joku saanut suoraa hylkyä.


      • Hkkkkj

        Hep


      • Hkkkkj
        Hkkkkj kirjoitti:

        Hep

        Siis ei hylkyä vaan tuo epämääräinen


      • catcatcatcat

        hep


      • Lossi78

        Hep!


      • Rbrbr

        Mä myös, en halua latistaa mutta jätin menemättä yksilöhaastatteluun ja silti tuli sama viesti


    • Oliskohannn

      Ja onko joku oikeasti saanut jo kutsun kurssille? Mikä pk?
      Ehkä aikataulu tosiaan tiukka ja ovat kaksi ekaa kurssia miehittäneet. Muille kaikille toi yhteinen meili. Ensi viikolla jatkavat.

      • Alexeidos

        Mulle tuli kurssi kutsu 30.3-31.5.2017.

        Eli ovat rukanneet näemmä vähän kurssien ajankohtia.

        Tsemppiä kaikille odottaville!


    • Voi harmi ,että pitää odottaa vielä ensi viikoon....mulle tuli tämä viesti: Lämmin kiitos osallistumisestasi yksilöhaastatteluun Cabin Crew -rekrytoinnissamme. Olemme nyt valinneet osan hakijoista ensimmäisille peruskursseille. Sinun osalta päätöstä ei vielä ole tehty. Tulemme vielä jatkamaan valintoja ja palaamme sinulle heti, kun loputkin valinnat on tehty - todennäköisesti ensi viikolla."

    • Dfjtgjj

      Mulle kans tuli viesti, että päätöstä ei ole vielä tehty, ensimmäiset kurssit vaan valittu. Itsellä on kyllä kuukauden irtisanomisaika nykyisestä työstä, joten jo haastattelussa katsottiin mille kurssille voisin aikaisintaan osallistua jos valinta osuu minuun. Silti vähän ihmetyttää, että olenko nyt varasijalla vai vielä mukana. Mahdottoman paljon onnea teille jo valituille!

    • Mitäköhänn

      Hauska olisi tietää mitä näiden "valittujen" viestissä luki

      • Alexeidos

        Tässäpä tämä:

        "Sinut on hyväksytty Finnairin Cabin Crew – koulutukseen. Kurssisi ajankohta on 30.3.-31.5.2017. Vahvista paikkasi kurssilla 25.1 mennessä vastaamalla tähän viestiin. Myöhempiä ilmoittautumisia emme valitettavasti pysty huomioimaan.

        Koulutus tapahtuu Finnair Flight Academy:ssä (FFA), Pyhtäänkorventie 11, 01530 Vantaa, (FFA-karttalinkki). Kurssin ajalta ei makseta palkkaa. FFA tulee lähettämään sinulle lisätietoa kurssista ja mahdollisista ennakkotehtävistä noin viikkoa ennen kurssisi alkua.

        Terveyspalvelut lähettävät sinulle sähköpostitse lisäohjeistusta MED002/003 terveystarkastuksesta. Terveystarkastuksia tehdään 23.1 alkaen. Heti terveystarkastuksen jälkeen sinun tulee käydä sovittamassa ja tilaamassa tuleva virkapukusi ImageWearin toimipisteessä osoitteessa Tietotie 13, 01530 Vantaa. Voit varata ajan virkapuvun sovittamiseen tästä linkistä: https://www.varaaheti.fi/imagewearoy/admin/fi/www. Terveystarkastukseen ja virkapukusovitukseen menee aikaa yhteensä noin 3 tuntia.

        Kurssin ja terveystarkastuksen hyväksytysti suorittaneille tarjoamme vakituista työsuhdetta.

        Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi osaksi maailman luokan Finnairia!"


      • Pibljhi
        Alexeidos kirjoitti:

        Tässäpä tämä:

        "Sinut on hyväksytty Finnairin Cabin Crew – koulutukseen. Kurssisi ajankohta on 30.3.-31.5.2017. Vahvista paikkasi kurssilla 25.1 mennessä vastaamalla tähän viestiin. Myöhempiä ilmoittautumisia emme valitettavasti pysty huomioimaan.

        Koulutus tapahtuu Finnair Flight Academy:ssä (FFA), Pyhtäänkorventie 11, 01530 Vantaa, (FFA-karttalinkki). Kurssin ajalta ei makseta palkkaa. FFA tulee lähettämään sinulle lisätietoa kurssista ja mahdollisista ennakkotehtävistä noin viikkoa ennen kurssisi alkua.

        Terveyspalvelut lähettävät sinulle sähköpostitse lisäohjeistusta MED002/003 terveystarkastuksesta. Terveystarkastuksia tehdään 23.1 alkaen. Heti terveystarkastuksen jälkeen sinun tulee käydä sovittamassa ja tilaamassa tuleva virkapukusi ImageWearin toimipisteessä osoitteessa Tietotie 13, 01530 Vantaa. Voit varata ajan virkapuvun sovittamiseen tästä linkistä: https://www.varaaheti.fi/imagewearoy/admin/fi/www. Terveystarkastukseen ja virkapukusovitukseen menee aikaa yhteensä noin 3 tuntia.

        Kurssin ja terveystarkastuksen hyväksytysti suorittaneille tarjoamme vakituista työsuhdetta.

        Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi osaksi maailman luokan Finnairia!"

        Eiks "maailmanluokan" ole yhdyssana?


      • Alexeidos

        Sitä mäkin vähän naureskelin. :)


    • Jkloiyhh

      Sanoin haastattelussa että pääsen aloittamaan vaikka heti ensimmäisessä kurssissa mutta sain saman vastauksen odottaa ensi viikkoon. Ehkä me samanlaisen viestin saaneet ollaan tosiaan varasijoilla..?

    • Mitätapahtuuuuuu

      Milloin teillä valituilla terveystarkastukset?

      Entä miksei kukaan ole saanut hylkyä?

    • Kaikkisiellä

      Tuntuu kaikki valitut nyt olevan tuolla 30.3. alkavalla kurssilla

    • Finskillätäällä

      Eli 26.1 eli torstaina loput saa vastauksen, kun tietää monya paikkaa vapautuu..
      Joko uskotte, että ko.firma on huhujen mukainen.

      • Eijaksasunviestejä

        Hei mee jo v*ttuun täältä.


    • Mitendldl

      Onko jollain joku muu kurssi kun tuo 30.3. Alkava? Siis hyväksytyillä.
      Jos täyttävät kurssi kerrallaan tai jotain

    • Bläähx10000

      Ei, uskokaa jo varasijoilla. Sanoohan sen järkikin, ilmoituspäivä kurssille ennen kuin teille tietoa.

      • Ckgkrgnl

        Niin se varmaan menee? Jos joku valituista peruu, ilmoittavat varasijoilla oleville. Muutoin taisi juna mennä jo.


      • Sshsjsjdhsh

        Miksei kaikkia kursseja ole täytetty? Miksei kellekään ole tullit hylkyjä?

        Eiköhän vasta osa valinnoista ole tehty.


    • Dergjk

      Sitä ihmettelen, onko kukasn saanut suoraa hylkyä?

      • Annaaaaakskdl

        Nähtävästi ei, ketään ei oo hylätty vaan parhaat poimittu päältä


      • Kdshhsjdh
        Annaaaaakskdl kirjoitti:

        Nähtävästi ei, ketään ei oo hylätty vaan parhaat poimittu päältä

        Mikä tarkoittaa myös sitä, ettei mitään varasijoja ole :)


      • Alexeidos
        Annaaaaakskdl kirjoitti:

        Nähtävästi ei, ketään ei oo hylätty vaan parhaat poimittu päältä

        Kiitos. Otan tuon kohteliaisuutena. :)


    • Ootteniinnoloja

      Te "tietäjäemot", kuinka selitätte hyväksyntäkirjeen toisiksiviimeisen lauseen? :o eihän vakkariduunia teidän mukaan ollut tarjolla :o

    • Emonen

      No eri asia, milloin työt alkaa.

    • Emonen

      Mä puhunut vain siitä, ettei työt ala kesällä.

    • Minävaanihmettelen

      Ootteko miettineet, että josko kurssit ovatkin syksyllä. Helmikuun kurssi, sit se maaliskuun lopun ja loput kesän aikana. Vaikka olis ilmoitettu mitä. Silloinhan huhut olisivat totta.

      • Xjfktkn

        Paha sanoo. Toisaalta uusi rekry on kuulemma tulossa loppukesästä, niin ei voi tietää miten heillä alkaa?


      • Koetantsempata

        Mä jotenkin uskoisin (ja toivon), että asia on kuten sähköpostissa luki, että valinta tosiaankin on vaan kesken. :) Kai niitä hylkyjä olisi muuten jo sadellut!


      • Jfbdvzjdk

        Täytyy sitten alkuviikosta kytätä varaahetiä ja katsoa meneekö kaikki lääkäriajat :D


      • Hedsalie
        Koetantsempata kirjoitti:

        Mä jotenkin uskoisin (ja toivon), että asia on kuten sähköpostissa luki, että valinta tosiaankin on vaan kesken. :) Kai niitä hylkyjä olisi muuten jo sadellut!

        Saattaa olla niin, että rankkasivat vain selvästi parhaat erilleen ja ilmoittivat jo heille. Toivotaan, että ensi viikolla kuuluisi positiivisia uutisia.


      • Kdvdvdhdj
        Hedsalie kirjoitti:

        Saattaa olla niin, että rankkasivat vain selvästi parhaat erilleen ja ilmoittivat jo heille. Toivotaan, että ensi viikolla kuuluisi positiivisia uutisia.

        Juurikin näin, tai sitten vaan on käsitellyt valittujen hakemukset ensin tms. :)

        Ystävälleni oli sanottu, että kursseille ei valita paremmuusjärjestyksessä.


      • Idoubt

        En usko, että käyvät hakemuksia randomilla läpi in/out/ehkä.

        Kyllä varmasti ison talon rekry tekee valinnan hyvin systemaattisesti. Todennäköisesti nyt poimivat selvästi parhaat. Seuraavaksi perkaavat "ehkä" pinosta loput mistä tulee suurin osa. Luultavasti juuri siksi tähän mennessä vain hyvin harva on saanut tiedon. Näin toivon.


      • Jevdvsvsgshs
        Idoubt kirjoitti:

        En usko, että käyvät hakemuksia randomilla läpi in/out/ehkä.

        Kyllä varmasti ison talon rekry tekee valinnan hyvin systemaattisesti. Todennäköisesti nyt poimivat selvästi parhaat. Seuraavaksi perkaavat "ehkä" pinosta loput mistä tulee suurin osa. Luultavasti juuri siksi tähän mennessä vain hyvin harva on saanut tiedon. Näin toivon.

        Mutta kuvittelisi, että olisi jo hylkyjäkin tullut... Ja tosiaan jos sanoneet, että ei täytetä paremmuusjärjestyksessä, niin aika kumma.

        Onko sähköpostikin sitten täysin valetta, että vaan ensimmäiset kurssit olisi täytetty, jos täällä tokavikalla kurssilla olijoita? Vai onko lisää kursseja luvassa?


      • Cjgnhk
        Jevdvsvsgshs kirjoitti:

        Mutta kuvittelisi, että olisi jo hylkyjäkin tullut... Ja tosiaan jos sanoneet, että ei täytetä paremmuusjärjestyksessä, niin aika kumma.

        Onko sähköpostikin sitten täysin valetta, että vaan ensimmäiset kurssit olisi täytetty, jos täällä tokavikalla kurssilla olijoita? Vai onko lisää kursseja luvassa?

        Lähettävät varmaan kaikki hylkyviestit samaan aikaan kun päätökset lopulliset.


    • Jgbbfbgdv

      Viestissä jonka sain sanottiin, että ensimmäisille kursseille on valittu osallistujat...Tuo 30.3. alkava taisi olla toiseksi viimeinen ja sinne juuri toivoin. Nyt näyttää sinnekin olevan monta valittua, että varasijoille taisin päätyä.

    • Emonen

      Tai sit ovat siirtäneet kurssien aikatauluja, koska töitä ei ole.
      Eli helmikuu eka kurssi ja maaliskuu toka

    • Huolipois

      Ei nyt stressata, kaikki selkenee ens viikolla. Uskon että valintaprosessi vaan kesken

    • ehkäkylläehkäei

      No onko täällä monta, jotka nyt saivat kurssipaikan, mutta eivät halua/pysty ottaa sitä vastaan?

      • UAEcalling

        Mä sain, ekalle kurssille. Mutta osallistuin ennen joulua myös Emiratesin rekryyn ja sain sieltä paikan, joten en aio ottaa Finnairin kurssipaikkaa.


      • Kiinnostunutttt
        UAEcalling kirjoitti:

        Mä sain, ekalle kurssille. Mutta osallistuin ennen joulua myös Emiratesin rekryyn ja sain sieltä paikan, joten en aio ottaa Finnairin kurssipaikkaa.

        Missä maassa kävit rekryssä?


      • UAEcalling
        Kiinnostunutttt kirjoitti:

        Missä maassa kävit rekryssä?

        Briteissä :) Suosittelen kyllä kaikkia, joita ei tässä Finskin haussa onnistanut ja keitä ei perhe/opinnot sido Suomeen, hakemaan myös ulkomaille! Emiratesilla mahtavan kansainvälinen porukka ja tähän mennessä kaikki tapaamani ihmiset olleet mitä mukavimpia, yhteishenki rekrytilaisuuksissa aivan eri luokkaa kuin näissä Finnairin parissa haastattelussa.


      • hftfyhjk

        Ystäväni viihtynyt jo pari vuotta Emiratesillä ja tykkää todella. Sopii varmasti nuorille, joita ei mikään sido kotimaassa.


      • Fjvkgul

        Kirjoitinkin jo aiemmin, että sain toisen työpaikan ja olen haussa mukana enää uteliaisuudesta. Sain myös vahvistuksen valinnasta, mutta jätän paikan ottamatta.


    • catcatcatcat

      Tuskailen, että voikohan johonkin laittaa viestiä, että aikaisempikin kurssiaikataulu käy. Haastattelussa kerroin pääseväni irtisanomisajan vuoksi vasta kolmelle viimeiselle, mutta nyt pääsisinkin maaliskuun alun kursseille, jos sellaisia edes on...

    • enkestä

      En kyllä tajua miksei kaikkia kursseille päässeitä voitu paljastaa samaan aikaan... Turhauttavaa jännittää ja stressata koko vklp sitä että ensiviikolla tulee hylky mahdollisesti:/ Suora ja rehellinen peli olis ollu jees

      • Vdbdhshjsj

        Näinpä. Mulla on jopa vähän pettynyt olo Finskiä kohtaan, ihan kuin me jämäpalat odottaisimme jotain peruuntuneiden armopaikkoja...


      • enkestä
        Vdbdhshjsj kirjoitti:

        Näinpä. Mulla on jopa vähän pettynyt olo Finskiä kohtaan, ihan kuin me jämäpalat odottaisimme jotain peruuntuneiden armopaikkoja...

        Joo just noi mustaki tuntuu:( Muutenki tosi epäammattimaista käytöstä jos haastattelussa luvataan kesäksi töitä, monta kurssia yms ni outoo et niistä ei pidettäis kiinni. Alkaa tuntuu vähä hämärältä tää touhu jo nyt. Tosiaan eihä sitä voi tietää vaikka kaikki vielä järjestyiski,hope so!


      • Jshshsbdkdkdn
        enkestä kirjoitti:

        Joo just noi mustaki tuntuu:( Muutenki tosi epäammattimaista käytöstä jos haastattelussa luvataan kesäksi töitä, monta kurssia yms ni outoo et niistä ei pidettäis kiinni. Alkaa tuntuu vähä hämärältä tää touhu jo nyt. Tosiaan eihä sitä voi tietää vaikka kaikki vielä järjestyiski,hope so!

        Äläpä! Ja jos mailissa sanotaan, että ensimmäiset kurssit TÄYTETTY ja tokavikalla jo porukkaa... Pitääkö mikään näistä tiedoista nyt oikeasti paikkaansa vai odotellaanko nyt tosiaan niitä armopaloja? Ja vielä jos muka paremmuusjärjestyksessä ei täytetä, millä perusteella sitten?

        Mutta joo. Mulla alkaa nyt viikonloppuna kyllä sitten työnhaku. Ei paljoa kiinnosta edes loppuja potilasasiakirjoja hakea, vaikka ne odottaa jo terveystalossa vaan noutamista.


    • Järkeillen

      Jos maili pitää paikkansa on kursseja siirretty myöhäisemmäksi, koska ei töitä luvassa ennen syksyä. Muuten te olette varasijoilla.

      • 8865

        Mikä maili?


      • Minävaanihmettelen

        Että ekat kurssit täytetty eli helmikuun alku ja maaliskuun loppu


    • Hgjjk

      Voipi olla myös tosi tasaista porukkaa näillä loppumetreillä mukana. Jos selkeästi pistemäärät korkeimmat, niin kurssipaikka varma.

    • Minävaanemo

      Tulette pettymään vielä paljon, kun huomaatte, ettei kaikki teille puhutut jutut pidä paikkaansa.
      Vuosia lentänyt ja nyt mietin vakavasti firman vaihtoa.

    • Meneekojopaahan

      Eikö teille ole monta kertaa täällä kerrottu firman sisältä tietoja ja kuinka on aikasemmin toimittu. Olette kaikki ne sivuuttaneet ja ottaneet ne mm.vittuiluna. Se mitä aikasemmin tapahtui ei ole ko.firman tavat tuntien ihmeellistä.
      Töitä ei tule ennen loppuvuotta ja reservi palaa.
      Ja jos tulee luonnonmullistus niin kaikki jää kokonaan töittä/reserviin.
      Ville Iho sai ns.kenkää mm.liian optimistista käsityksistä.

      • Huohuohuoh

        Niin miten tämä nyt liittyy noihin mainitsemiisi asioihin? Mikä noissa meileissä viittaa reserviin?


      • Bläähx10000

        Firman sisältö se tieto.

        Voitte väittää vastaan niin kauan kuin haluatte..


    • Karvaspettymys

      Mä tiedän, että saatan nyt kuulostaa äärimmäisen itserakkaalta ja naiivilta, mutta pakko nyt pohtia ääneen.

      Olen siis nuori opiskelija, joka lentää tällä hetkellä toisessa yhtiössä (noin vuoden ollut lentoemona) ja omaan ikääni nähden runsaasti työkokemusta asiakaspalvelualoilta. Suoriudun opinnoistani erinomaisesti, työstä aina saanut vain positiivista palautetta niin työnantajalta, työkavereilta kuin asiakkailta. Olen oikeasti todella positiivinen ja ahkera ihminen. Ulkonäöltäni olen pitkä, hoikka sekä ihan perus kaunis. Miksen kelpaa Finnairille? Olenko nyt oikeasti jollain varasijoilla? Kuvittelin olevani ideaalihakija..

      Te valitut, millainen työ- tai koulutustausta teillä on? Ymmärrän, etten ole "paras" ja jokainen valittu on aivan varmasti ansainnut paikkansa - pohdin vaan nyt täällä karvaan pettymyksen nielleenä, että millaista tyyppiä Finnair hakee töihin?

      • Kertokaavalitut

        Muakin kiinnostaa, että millaisia tyyppejä jatkoon on nyt päässyt. Ehkä osaisi kehittää itseään siihen suuntaan sitten, jos nyt ei paikkaa saa :) Millaista kielitaitoa, koulutustaustaa?


      • Vaikeasanoa

        Ei kait sitä haettavaa "tyyppiä" voi oikein määritellä mihinkään haarukkaan.

        Minut valittiin varmaan useasta eri elementistä johtuen? Koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri ja työkokemusta minulla on kuuden vuoden ajalta myynnin- ja asiakaspalvelun esimiestyöstä.

        Persoona on varmaan se suurin arvostettava tekijä.


      • Karvaspettymys

        Muttakun mulla ryhmiksissä "klikkas" todella hyvin niin haastattelijoiden kuin haastateltavien kanssa. Samoin yksilöhaastatteluissa... Olen oikeasti miellyttävä persoona ja sosiaalisesti lahjakas. :D

        Noh, eikai siinä, mielenkiintoista saada sitten palautetta rekryn jälkeen. En kyllä enää Finnairille tule hakemaan.


      • Paljonmuutakin

        Minä kyllä uskoisin, että persoonan lisäksi tarvitaan paljon muutakin. Soveltuva koulutus(korkea mielellään) ja mittava työkokemus lähellä olevalta alalta ratkaisee aivan varmasti paljon!


      • Karvaspettymys
        Paljonmuutakin kirjoitti:

        Minä kyllä uskoisin, että persoonan lisäksi tarvitaan paljon muutakin. Soveltuva koulutus(korkea mielellään) ja mittava työkokemus lähellä olevalta alalta ratkaisee aivan varmasti paljon!

        Nokun mulla on nuo mainitsemasi asiat (olen tuo jo lentävä ylempää) :D Siksi olenkin erittäin hämmentynyt.


      • Veikkauss

        Älä vielä luovuta, käsittääkseni mitään hylkyviestejä ei ole vielä tullut. Luulen, että laittavat kurssiaikatauluja uuteen malliin ja saattavat siirtää kursseja myöhempään. Voi olla, että vielä miettivät niiden määrää ja sitä kuinka paljon ylipäätään ottavat uusia sisään (luulen, että eivät niin paljoa kuin aluksi ilmoitettu). Sitä paitsi myöhemmälle kurssille pääsy olisi varmasti parempi vaihtoehto, jotta ei joudu mahdollisesti työttömäksi ainakaan liian pitkäksi aikaa ennen työn alkua.

        Ja tällaisissa ison talon suurissa rekryissä on aina omat kuvionsa ja ei aina järjen kanssa niin paljoa tekemistä :) Ja vaikka olisi kuinka alalle ideaali hakija, ei välttämättä tule valituksi. Sinussa ei varmastikaan ole mitään vikaa ja jos et tulisi nyt valituksi, niin seuraavassa rekryssä uutta yritystä kehiin :)


      • Karvaspettymys
        Veikkauss kirjoitti:

        Älä vielä luovuta, käsittääkseni mitään hylkyviestejä ei ole vielä tullut. Luulen, että laittavat kurssiaikatauluja uuteen malliin ja saattavat siirtää kursseja myöhempään. Voi olla, että vielä miettivät niiden määrää ja sitä kuinka paljon ylipäätään ottavat uusia sisään (luulen, että eivät niin paljoa kuin aluksi ilmoitettu). Sitä paitsi myöhemmälle kurssille pääsy olisi varmasti parempi vaihtoehto, jotta ei joudu mahdollisesti työttömäksi ainakaan liian pitkäksi aikaa ennen työn alkua.

        Ja tällaisissa ison talon suurissa rekryissä on aina omat kuvionsa ja ei aina järjen kanssa niin paljoa tekemistä :) Ja vaikka olisi kuinka alalle ideaali hakija, ei välttämättä tule valituksi. Sinussa ei varmastikaan ole mitään vikaa ja jos et tulisi nyt valituksi, niin seuraavassa rekryssä uutta yritystä kehiin :)

        Ihana kiitos 😘 Tuli parempi mieli, vaikka olenkin jo aikalailla luovuttanut.

        Tosiaan jotain selitystä tässä haen itselleni, sillä oikeasti kuvittelin olevani "ideaalihakija" ja useilta finskiläisiltä sitä kuullut.. Mutta, on opittava "häviämään". :) Toivon vaan sitten saavani palautetta, että mikä meni pieleen sillä en kestä tätä tietämättömyyttä mikä oli vikana :D


      • Perhapss
        Veikkauss kirjoitti:

        Älä vielä luovuta, käsittääkseni mitään hylkyviestejä ei ole vielä tullut. Luulen, että laittavat kurssiaikatauluja uuteen malliin ja saattavat siirtää kursseja myöhempään. Voi olla, että vielä miettivät niiden määrää ja sitä kuinka paljon ylipäätään ottavat uusia sisään (luulen, että eivät niin paljoa kuin aluksi ilmoitettu). Sitä paitsi myöhemmälle kurssille pääsy olisi varmasti parempi vaihtoehto, jotta ei joudu mahdollisesti työttömäksi ainakaan liian pitkäksi aikaa ennen työn alkua.

        Ja tällaisissa ison talon suurissa rekryissä on aina omat kuvionsa ja ei aina järjen kanssa niin paljoa tekemistä :) Ja vaikka olisi kuinka alalle ideaali hakija, ei välttämättä tule valituksi. Sinussa ei varmastikaan ole mitään vikaa ja jos et tulisi nyt valituksi, niin seuraavassa rekryssä uutta yritystä kehiin :)

        Luulen, että joutuivat jotenkin reagoimaan lentäjäpulaan ja tekemään uudelleenjärjestelyjä. Vähensivät varmaan kevään kursseja siten, että nyt valitut pääsevät heti kesäksi lentämään ja siirtävät osaa kursseista myöhemmäksi jolloin niistäkin valmistuvat pääsevät myös valmistuttuaan sorvin ääreen ilman odottelua syksyllä kun laiva ja lentäjämäärä on kasvanut?


    • Emonen

      Voin kertoa, että ex-kollehani Finnairilta (joutui 270 hlön ryhmässä ulos 3/09) eikä edes ole päässyt ryhmiksiin. Oli paras, todella ammattitaitoinen, positiivinen ihminen. Sai hyvää palautetta ja pääsi kerran kesäksi ja nyt ei edes ryhmiksiin.
      Samoin käynnyt monelle muulle, kertoo jotain myös.

      • 45895368

        Niin mitä se kertoo?


      • EntinenEmäntä24vKokemus
        45895368 kirjoitti:

        Niin mitä se kertoo?

        Se kertoo siitä kuinka vittumainen työnantaja Finnair on.


      • 57982688
        EntinenEmäntä24vKokemus kirjoitti:

        Se kertoo siitä kuinka vittumainen työnantaja Finnair on.

        Jahast. :D :D


      • fhvktjd

        Tai sitten se kertoo vain siitä, että nyt on vaan tosi kova taso hakijoissa. :)


    • Shhdhshs

      Kai ne olisi jo ne hylytkin lähettäneet, jos valinnat olisi valmiit! Eikai nyt sentään kaikki loput ole varasijoilla?

    • Minävaanihmettelen

      Kaikille ilmoitetaan kuun lopulla ens pe, saako paikan vai ei.
      Nyt katsotaan, moniko peruu.

      • Hsvdhsjdndk

        Meinaatko siis, että paikat olisi jo täytetty? Mä en ihan ymmärrä, miksi nyt laittoivat ns väliaikatietoja?


    • Töissäfinskillä

      Koska osa jo valittu ja katsovat, moniko peruu. Kurssilla n.20 aina, jos 5 peruu helmikuun kurssilta, 5 seuraavaa pääsee. Heillä muutama pvä aikaa ilmoittaa ja sit muille.
      Ja työtilanne muuttunut, miksi kouluttaa keväällä, kun töitä ei ole. Kelpuutukset menee 6kk'ssa.

      • Gkckhki

        Mitä tarkoitat "kelpuutuksilla"?


    • Töissäfinskillä

      Koulutetut konetyypit A32s A330, A350 eli kelpuutus noihin kolmeen tai mihin nyt sit koulutetaankin. Voimassa tietyn ajan, jos ei lennä.

    • Kunhanvaansanon

      Hei turha spekuloida :D aikataulusyistä on valittu helmikuun kursseille tyypit, jos homma ei olisi niin kiireinen niin varmaankin kaikille olis ilmoitettu valinnat kerralla. Sitä en tiedä mikä toi 30.3. alkava kurssi on mut tuskin on mitään varasijoja. Haluttu vaan saada ekojen kurssien tyypit jo alkuviikosta terveystarkastukseen. Veikkaan et enemmistölle ei ne ekat kurssit oo käyny irtisanomisaikojen sun muiden takia. Rauhotutaan nyt, ketään ei oo hylätty vielä.

      • Hkkxhkko

        Miksi 30.3 kurssista sitten on jo osalle ilmoitettu valinnasta, mutta ei varmasti kaikille kurssilaisille?


      • Ensitttiiä

        Nokun ei haastatteluissa kysytty mille kurssille pääsee tulemaan :o ainakaan multa, joka "odottelee" eikä kaverilta, joka pääse 6.2 kurssille...


      • Sanonpahanvaan
        Ensitttiiä kirjoitti:

        Nokun ei haastatteluissa kysytty mille kurssille pääsee tulemaan :o ainakaan multa, joka "odottelee" eikä kaverilta, joka pääse 6.2 kurssille...

        Mun haastattelijat ainakin kysyivät irtisanomisaikaa ja todettiin yhdessä että kaksi ekaa kurssia on mahdottomuus. Aiemmin kursseille on myös laitettu porukkaa ihan sukunimen perusteella. En tosiaan tiedä mikä tää 30.3. alkava kurssi sit on, se on kumma.


      • sighh

        Ei vissiin kaikilta kysytty. Multa kysyttiin ja sanoin että vaikka heti ensimmäiseen.. Tuskinpa pääse ollenkaan


    • Hylkyäodotellessa

      toinen jämäpala ilmoittautuu :D mun osalta tää tais olla tässä.. Haastattelu ei kauhean hyvin mennyt, mutta ei nyt niin huonostikaan. Varmasti kuitenkin parempia joukossa. Mulle siellä sanottiin , että ilmoitus jatkosta tulisi ensi viikolla..

    • Sabai

      Satuitteko haastattelussa kiinnittämään huomiota siihen paperiin, jossa oli kurssiaikataulut ja peruspalkkataulukko? Kursseja oli aikataulutettu 7 kpl ja 6.2. ensimmäinen pk1. Ja toinen täällä mainittu 30.3. alkava kurssi on kuudes pk6 eli siihen väliin mahtuu neljä kurssia. Valinnat kesken... itse ainakin pidän vielä peukut pystyssä.. uskon että ihmisten irtisanomisajat edellisistä työsuhteista vaikuttavat asiaan myös.

      • Alexeidos

        Joo mielenkiintoista kieltämättä.

        Ite tosiaan esitin haastattelussa toiveekseni joko 6 tai 7 kurssin ja tänään sain vahvistuksen tuosta maaliskuun kurssista. Jännästi menee näköjään ripotellen nää julkistukset. Tiedä sitten millä logiikalla?

        Muistaako kukaan mainittiinko siinä med1 viestissä kuinka pitkään (monta viikkoa) lääkärintarkistukset jatkuvat kun ne nyt maanantaina alkaa?


    • lentäneitä

      Onko täällä ketään aiemmin lentäneitä, saiko joku jo vahvistuksen kurssipaikasta? Mulle tuli toi viesti että valinnat osaltani vielä kesken, mut ois kiva tietää onko lentäneiden kurssi jo valittu.

    • Mrs.Ihmetys

      Hohhoijaa.
      Eka täällä haukutaan "faktojen/huhujen" antajat. Sanotaan, että työt alkaa kesällä, koska niin luvattu Finskin toimesta. Nyt jo puhutaan, että kursseja siirretty, koska ei töitä ja selitellään omaa varasijaa sillä.
      Luuletteko oikeasti, että joku lentävä tulee tänne puhumaan teidän kiusaksi potaskaa?? Eiköhän firman jutut ole hyvin heillä tiedoissa. Rekrytiimi sanoo, mitä sanoo. Voidaan tuokin kuitata tilanteiden muuttumisella.
      Ja toinen asia, heti ollaan haistattelemassa, jos vastaus ei miellytä. Noinko palvelette asiakkaitakin?

      • Mitähhääh

        Ei kait epäilyksillä siitä, että kursseja saattanee olla siirretty mahdollisesti ole välttämättä mitään tekemistä oman varasija selittelyn kanssa?


      • Voietttä

        Niin, mahdollisesti OSAA kursseista siiretty? Kyllä täällä moni "lentävistä" on ihan puppua kirjoitellut. Varasijoja ei kyllä ole. Mulla on ystävä Finnairilla töissä, eivätkä hekään enää ole kartalla prosessista. Ei tässä muuta voi, kun luottaa rekrytiimiin.


    • Niinjanäin

      Noi 30.3 kurssista puhuvat ovat trolleja. Nyt tullut vasta ilmoitus 6.2. kurssista, jotta ehtivät hoitaa irtisanoutumsen jne.sitä varten. Eli muihin kursseihin ei oo vielä valittu ketään.

      • Yeahrightt

        Satuitko lukemaan ylempää jo yhden kurssi kutsun sille kurssille? Ei kukaan osaisi sellaista omasta päästään soveltaa.

        Come on beibe!! Onko katkeruudella mitään rajaa? :D


      • Eihyvääpäiväätaas
        Yeahrightt kirjoitti:

        Satuitko lukemaan ylempää jo yhden kurssi kutsun sille kurssille? Ei kukaan osaisi sellaista omasta päästään soveltaa.

        Come on beibe!! Onko katkeruudella mitään rajaa? :D

        En ole ylempi, mutta really, katkeruus? Minkä ikäinen olet :D


      • Fanni1275

        Mulle ainakin tuli vahvistus valinnasta maaliskuun 30pv alkavalle kurssille. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että tuota kurssia ei olisi? Täällä on lisäkseni muutama muukin saanut kutsun samalle kurssille. Joku taisi julkaista sen mailinkin mikä tuli.

        Nyt täytyy kyllä ihmetellä ja kysyä mihin perustat luulosi?


      • Lazetta
        Eihyvääpäiväätaas kirjoitti:

        En ole ylempi, mutta really, katkeruus? Minkä ikäinen olet :D

        No paistaahan tuosta katkeruus jo valittuja kohtaan kilometrin päähän rivien välistä. :D


      • Ohisohis
        Lazetta kirjoitti:

        No paistaahan tuosta katkeruus jo valittuja kohtaan kilometrin päähän rivien välistä. :D

        Katkeruus ja kyseenalaistaminen eivät kyllä ole sama asia. Ylempi kirjoittaja ei vaan selvästi ole lukenut kaikkia viestejä, tai sitten ei vaan hoksaa hommaa ;)


      • Lazetta
        Ohisohis kirjoitti:

        Katkeruus ja kyseenalaistaminen eivät kyllä ole sama asia. Ylempi kirjoittaja ei vaan selvästi ole lukenut kaikkia viestejä, tai sitten ei vaan hoksaa hommaa ;)

        Tiedän kyllä vallan mainiosti aikoinaan Laudaturin äidinkielestä kirjoittaneena sanojen välisen eron.

        Kyseenalaistamista on luettavissa kyllä aiemmassa viestiketjussa monessa kohtaa, mutta viimeisin ketjun aloittaja ei siihen kyllä tekstiä tuottaessaan kyennyt missään muotoa.


      • Huohuohuohuoh
        Lazetta kirjoitti:

        Tiedän kyllä vallan mainiosti aikoinaan Laudaturin äidinkielestä kirjoittaneena sanojen välisen eron.

        Kyseenalaistamista on luettavissa kyllä aiemmassa viestiketjussa monessa kohtaa, mutta viimeisin ketjun aloittaja ei siihen kyllä tekstiä tuottaessaan kyennyt missään muotoa.

        Siitä ällästä huolimatta et sitten osaa käyttää sanaa "katkeruus" oikein? :o Tässä maassa kyllä viljellään sitä ihan turhan paljon (ja vielä väärissä asiayhteyksissä). Jos toinen on eri mieltä/kyseenalaistaa/tietämätön (kuten ilmeisesti tässä tilanteessa, en ymmärrä miten et sitä nää), niin heti ollaan katkeria...

        Ei se ylioppilaskirjoitusten menestys kyllä takaa mitään, kuten tässäkin huomataan.


      • Lazetta
        Huohuohuohuoh kirjoitti:

        Siitä ällästä huolimatta et sitten osaa käyttää sanaa "katkeruus" oikein? :o Tässä maassa kyllä viljellään sitä ihan turhan paljon (ja vielä väärissä asiayhteyksissä). Jos toinen on eri mieltä/kyseenalaistaa/tietämätön (kuten ilmeisesti tässä tilanteessa, en ymmärrä miten et sitä nää), niin heti ollaan katkeria...

        Ei se ylioppilaskirjoitusten menestys kyllä takaa mitään, kuten tässäkin huomataan.

        Kyseenalaistamisen tunnusomainen piirre täyttyy kun jotakin asiaa kysyen varmistetaan tai haetaan eriävälle mielipiteelle kysymysmuodossa tukea. Kumpikaan näistä ei täyty koska mitään ei kysytä. Asiayhteydessä ei siis täten voida käyttää termiä kyseenalaistaminen.

        Katkeruus sen sijaan tässä asiayhteydessä saa oikeutuksen olla terminä käytetty.

        Itse aloitit eri nimellä ketjun ja nyt yrität viisaampaasi vastaan räpiköiden puolustautua. :D


      • Efjcbglbgi
        Huohuohuohuoh kirjoitti:

        Siitä ällästä huolimatta et sitten osaa käyttää sanaa "katkeruus" oikein? :o Tässä maassa kyllä viljellään sitä ihan turhan paljon (ja vielä väärissä asiayhteyksissä). Jos toinen on eri mieltä/kyseenalaistaa/tietämätön (kuten ilmeisesti tässä tilanteessa, en ymmärrä miten et sitä nää), niin heti ollaan katkeria...

        Ei se ylioppilaskirjoitusten menestys kyllä takaa mitään, kuten tässäkin huomataan.

        Ketjun aloittaja kyllä tosissaan on tietämätön tapaus. Pihalla kuin lumiukko.

        Mistä noita tapauksia sikiää? Ei paljoa tarvitse ihmetellä hänen miksi ei ollut valittujen joukossa ja toiveita mahdollista varasijastakaan on aika turha herätellä. :D Joku taso raja pitäis saada näihin hakuihin ettei nuo yksinkertaiset, jopa toivottomat tapaukset veisi rekry ja haastattelijoiden kallisarvoista aikaa, kun ei heillä ole mitään mahdollisuuksia tulla valituksi.


      • Huohx10000
        Lazetta kirjoitti:

        Kyseenalaistamisen tunnusomainen piirre täyttyy kun jotakin asiaa kysyen varmistetaan tai haetaan eriävälle mielipiteelle kysymysmuodossa tukea. Kumpikaan näistä ei täyty koska mitään ei kysytä. Asiayhteydessä ei siis täten voida käyttää termiä kyseenalaistaminen.

        Katkeruus sen sijaan tässä asiayhteydessä saa oikeutuksen olla terminä käytetty.

        Itse aloitit eri nimellä ketjun ja nyt yrität viisaampaasi vastaan räpiköiden puolustautua. :D

        Voin kuule vannoa, etten ole ketjun aloittaja. Ottaa vaan aivoon kun mammat viljelee katkeruutta ja kateellisuutta. :D Ja koettavat vielä päteä. Potkitteko vammaisiakin kadulla? Ette varmasti auta sokeaa?

        Näin tervejärkisen ja normaalilla älykkyysosamäärällä varustetun näkökulmasta aloittaja on vain tietämätön asioista.


      • Lazetta
        Huohx10000 kirjoitti:

        Voin kuule vannoa, etten ole ketjun aloittaja. Ottaa vaan aivoon kun mammat viljelee katkeruutta ja kateellisuutta. :D Ja koettavat vielä päteä. Potkitteko vammaisiakin kadulla? Ette varmasti auta sokeaa?

        Näin tervejärkisen ja normaalilla älykkyysosamäärällä varustetun näkökulmasta aloittaja on vain tietämätön asioista.

        Totesin ja korostin nimenomaan ketjun aloittajan viljelleen katkeruutta ja vain perustelin miksi kirjoitus ei täytä täysin kyseenalaistamisen periaatteita. En koe päteneeni, vain oikaisseeni

        Varmasti hän on tietämätönkin. Tai sitten vain tyhmä. Sekin on mahdollista.


      • Aabbuu

        Höpö, höpö! Minullekin kyllä tuli viesti hyväksymisestä 30.3 alkavalle kurssille! Miksi kukaan tuollaista keksisi??


    • Vertaistukea

      Musta on ihan kiva lukea spekulointeja, eipä tarvitse yksinään pohtia näitä odohtelun syitä. :)

      • Vertaistukea

        Ps ois kiva, että te haun ulkopuolella olijat ette kävisi täällä koko aika saarnaamassa, teidän kantanne hakua sekä hakijoita kohtaan on varmasti kaikkien tiedossa. :)
        Turha tulla myrkyttämään valmiiksi stressaantuneiden mieliä. Let's keep this positive!


      • Vertaistukea

        That's the spirit I am looking for! ;)


      • Kgvgkfjk

        "Kaikki on käyty läpi. Sama maili on lähetetty samalla postituslistalla jokaiselle ketä ei valittu. Niin yksilöhaastatteluissa käyneille kuin käymättä jättäneille.

        Kursseilta vapautuvia paikkoja tarjotaan pistejärjestyksen mukaisesti pudonneille hakijoille. Viimeisimmissä rekryissä kurssia kohden on tullut 1-2 peruutuspaikkaa avoimeksi."


      • Gabilvkk
        Vertaistukea kirjoitti:

        Ps ois kiva, että te haun ulkopuolella olijat ette kävisi täällä koko aika saarnaamassa, teidän kantanne hakua sekä hakijoita kohtaan on varmasti kaikkien tiedossa. :)
        Turha tulla myrkyttämään valmiiksi stressaantuneiden mieliä. Let's keep this positive!

        Ei tainnu paljon ulkonäöstä herua lisäpisteitä. :D

        Jos ei päässä liiku juuri mitään on aika vaikeaa tulla valituksi.

        Itse sain kurssikutsun ja naureskelin aiemmille viesteillesi jossa nostit itseäsi jalustalle. :D


    • Lentoonkohta

      Hei tulevat kollegat jotka päässeet jatkoon, pääsettekö tonne image wear varaaheti sivulle kirjautumaan?

      • Alexeidos

        En oo vielä ees koittanut kun aattelin odotella sitä lääkärintarkastuksen avautumista. Varailen sitten samalle päivälle ni menee samalla reissulla. :)

        Onnea tulevalle kollegalle! Toivottavasti nähdään viimeistään joskus lennolla. :)


      • Onnellinenpk2

        ton linkin kautta meni tosiaa vaa kirjautumissivulle, mutta kun poistin osoteriviltä sieltä ne adminwww jutut niin pääsin siihen oikeelle etusivulle jossa rekisteröidyin ja sit pääsin varaamaan :)


      • Diandrareallybyname

        Olet ilmeisesti helmikuun kurssilainen?

        Maaliskuun ei ole viel avautunut ees lääkikset, joten älä silloin vielä varaa jos sillä kurssilla oot. :)


    • Vhjbgff

      Huomenta kaikille. Oletteko te kurssipaikan saaneet lentäneet aiemmin?

    • Sjatuh

      Näyttää siltä, et kaksi kurssia on miehitetty ja 5 vielä auki. Niiden on pakko ollu vaan alkaa täyttämään kursseja, että tarkistukset ym. Saadaan eteenpäin.
      Toki täällä pieni osa hakijoita kirjoittelemassa.

      Tämä oli minun ajatus.

      • Uskonmyös

        Näin mäkin nään asian!


      • Franzeska

        Jep. Kysymyksen herättää se, että miksi täytettiin ensin alkuperäisen suunnitelman kurssit 1 ja 6? Varmasti on tullut nyt jotain suuria muutoksia.

        Melkolailla varmasti tekivät eilen helpot päätökset selkeästi parhaimmista jotka pääsivät automaattisesti. Ensi viikolla puntaroivat sitten sitä isoa massaa mihin kuulumme ja päättävät lopuista paikoista.

        Mutta tosiaan, kurssien määriin tai ainakin aikatauluihin on täytynyt tulla isoja muutoksia. Muutoin ilmoitukset olisivat edenneet luonnollisesta kurssista yksi kurssiin kaksi jne.


      • Uskoisin
        Franzeska kirjoitti:

        Jep. Kysymyksen herättää se, että miksi täytettiin ensin alkuperäisen suunnitelman kurssit 1 ja 6? Varmasti on tullut nyt jotain suuria muutoksia.

        Melkolailla varmasti tekivät eilen helpot päätökset selkeästi parhaimmista jotka pääsivät automaattisesti. Ensi viikolla puntaroivat sitten sitä isoa massaa mihin kuulumme ja päättävät lopuista paikoista.

        Mutta tosiaan, kurssien määriin tai ainakin aikatauluihin on täytynyt tulla isoja muutoksia. Muutoin ilmoitukset olisivat edenneet luonnollisesta kurssista yksi kurssiin kaksi jne.

        Juuri näin. Nukutun yön ja pettymyksen jälkeen kun on järkeillyt tätä asiaa, noinhan sen on mentävä. Ei kyllä varmastikaan ole mistään varasijoista kiinni, ei ne nyt hyvänenaika pistäisi KAIKKIA odottamaan varasijoja.

        Harmi vaan, olisin kyllä halunnut jo kesäksi lentämään...


      • Onnellinenpk2

        En halua vaikuttaa ikävältä, mutta ei tää nyt ihan noin mee - mä oon itse pk2 joka alkaa 10.2. Se että tänne ei oo aiemmin eksynyt valittuja muilta kuin 1 ja 6 kursseilta ei tarkota sitä etteikö muille kursseille olisi vielä valittu ketään. Mä veikkaan et noissa teidän saamissa viesteissä ei oo kyse kuitenkaan varasijoistakaan vaan kursseille on nyt otettu ehkä kaikista korkeimmat pistemäärät saaneita ja loput paikat vaatii enemmän hakijoiden vertailua. En tosiaan tiedä mutta toivottavasti tekin saatte pian selkeän vastauksen!


      • Kiitosinfostapaljon
        Onnellinenpk2 kirjoitti:

        En halua vaikuttaa ikävältä, mutta ei tää nyt ihan noin mee - mä oon itse pk2 joka alkaa 10.2. Se että tänne ei oo aiemmin eksynyt valittuja muilta kuin 1 ja 6 kursseilta ei tarkota sitä etteikö muille kursseille olisi vielä valittu ketään. Mä veikkaan et noissa teidän saamissa viesteissä ei oo kyse kuitenkaan varasijoistakaan vaan kursseille on nyt otettu ehkä kaikista korkeimmat pistemäärät saaneita ja loput paikat vaatii enemmän hakijoiden vertailua. En tosiaan tiedä mutta toivottavasti tekin saatte pian selkeän vastauksen!

        Mäkin veikkaan, että ne parhaat valittiin eka ja meidän loppujen kesken pitää puntaroida asioita.

        No mutta toihan on pirun hyvä tieto, että on tullut muillekin kursseille jo vahvistuksia. Se lupaa hyvää sen suhteen, että kursseja todellakin on useita.

        Kiitos sinulle kun tiedotit. :) Ja onnea!


    • Odottelua

      Mitenkäs jos ajatellaan näin: ekat kurssit täytettiin,eka kurssi ekasta aallosta 6.2. ja eka kurssi toisesta aallosta 30.3. Ehkäpä aakkosjärjestyksessä? Äh, hirveätä spekulointia :) ei muuta kuin tsemppiä ja yritetään jaksaa odottaa. Onneksi olkoon jo päässeille!!!

      • Peukutpystyssäteille

        Toi on varmaan aivan mahdollinen yhtälö. :)

        Tuota aakkosjärjestystä vähän epäilen, koska minä sain kutsun kurssille ja sukunimeni alkaa T:llä. :D

        Onnea ja tsemii kaikille päätöstä vielä odottaville hirmuisesti!! <3


      • Odottelua
        Peukutpystyssäteille kirjoitti:

        Toi on varmaan aivan mahdollinen yhtälö. :)

        Tuota aakkosjärjestystä vähän epäilen, koska minä sain kutsun kurssille ja sukunimeni alkaa T:llä. :D

        Onnea ja tsemii kaikille päätöstä vielä odottaville hirmuisesti!! <3

        Ai, no toivottavasti sitten ei todellakaan aakkosjärjestyksessä :D


      • Odottelua
        Odottelua kirjoitti:

        Ai, no toivottavasti sitten ei todellakaan aakkosjärjestyksessä :D

        Vielä Peukutpystyssäteille, sä tunnut olevan kiva positiivinen tyyppi. Eli just sellainen joka ansaitsee paikan. Onneksi olkoon!!!


      • Peukutpystyssäteille
        Odottelua kirjoitti:

        Vielä Peukutpystyssäteille, sä tunnut olevan kiva positiivinen tyyppi. Eli just sellainen joka ansaitsee paikan. Onneksi olkoon!!!

        Kiitos paljon. :)

        Toivotaan kovasti, että ensi viikko tuo mukanaan myös sinulle iloisia uutisia!


    • youdfnskf

      Jospa ovat päätyneet Finnairilla siihen, että kurssien ajankohtaa kannattaisi myöhästyttää, ettei ihmisten tarvitse odotella töiden alkamista tyhjän panttina.

      • Fvgjbkji

        Pohdin ihan samaa, että voi hyvin olla ettei nyt keväällä ylipäätään pidetä kuin nuo kaksi kurssia. Se voi johtua siitä, että nuo kaksi kurssia riittää sittenkin Finnairin tarpeeseen kesän ajaksi. Loput kurssit saattaa siis mennä loppukesälle. Syksyllä saapuu lisää 350 koneita ja myös varmaan on enemmän lentäjiä. Kouluttavat varmaan vasta silloin ettei mene lopuilla kurssilaisilla odotteluksi.


    • 0976438

      Koska teillä alkaa kurssi jotka saitte pääsyn heti ? :) onnea teille me muut odotetaan vielä jospa mekin päästään!

      • Näinmitälukenut

        Ilmeisesti kahdelle kurssille on ilmoitettu valintoja. Toinen kursseista helmikuun alussa (6.2) ja toinen maaliskuun lopussa (30.3). Nähtäväksi jää tuleeko ylipäätään keväälle enempää kursseja vai siirtävätkö syksyyn loput, jos ei riitä töitä kesäksi kuin noille kahdelle kurssille?


      • Näinmitälukenut

        Aa, nyt tulikin jo ylempänä tieto, että näköjään on tullut vahvistuksia jo muillekin kursseille. Olin väärässä arvaukseni suhteen. Mutta hyvä näin. :)


    • Jepjepvaan

      Miksikö kurssi aikataulu olisi muuttunut, teillehän on luvattu kesäksi töitä, heh. Moni teille sanonut, ettei töitä ole kesäksikään, mutta olette väittäneet vastaan.
      Voin kertoa, ettei jää ainoaksi "yllätykseksi", mitä ette ole haluneet uskoa.
      Olette sanoneet, että 2007-09 ei enää tapahdu ja silloin oli silloin, ettei voi verrata. Konekanta kasvaa ym. No tulette näkemään.. Nytkin teitä vedätetään firman toimesta, mutta kieltäydytte sen myöntämään.

      • Jhfkkk

        Ei kai kukaan ole väittänyt huvikseen vastaan vaan kertonut mitä on sanottu haastattelussa? Älä ole noin negatiivinen


    • Keksneidne

      itse kävin viimeisten joukossa yksilöhaastateltavana ja haastattelija sanoi että tällä viikolla tuskin vielä vastauksia saa, luultavasti menee ensi viikkoon. Minulle ei myöskään ollut väliä kurssin ajankohdalla, tosin 1kk irtisanomisaika nykyisestä työstä rajoittaa toki. Eli tuskin ekat kurssilaiset mitään parhaita on. Tai voivat toki ollakkin! :) Ehkä valittu vain ne jotka voivat aloittaa heti tai nopeiten tai ovat olleet ensimmäisten joukossa haastateltavina. Saa nähdä! Tsemppiä kaikille hakijoille!

      • Angiegirl

        Valitettavasti itse taisin tippua, tai ainakin joudun odottelemaan, mutta ystäväni oli kanssa viimeisten haastateltavien joukossa torstaina ja sai eilen tiedon helmikuun kurssille pääsystä.


      • Angiegirl
        Angiegirl kirjoitti:

        Valitettavasti itse taisin tippua, tai ainakin joudun odottelemaan, mutta ystäväni oli kanssa viimeisten haastateltavien joukossa torstaina ja sai eilen tiedon helmikuun kurssille pääsystä.

        Anteeksi korjaan, ystäväni pääsi maaliskuun lopun kurssille.


      • DeeDeee

        Mä sain valintaviestin eilen. En ollut ensimmäisten joukossa haastateltavana, suurinpiirtein puolessa välissä. Ilmoitin myös halukkuudestani mahdollisimman myöhäiselle aloitusajankohdalle, sain maaliskuun kurssipaikan. Eli kyllä ne valintaperusteet on jostain muusta tehty, kuin haastattelujärjestyksestä tai mahdollisuudesta aloittaa aikaisin. En osaa sanoa miten kaava menee.


    • Ano56778

      Eikös niitä kursseja ollut myös huhtikuussa? Itse salaa toivoin kurssipaikkaa huhtikuulle ja sain viestin että päätöstä ei ole vielä tullut!

      • Tiedähäntä

        Niin sen pitäisi olla se 7 kurssi, eli viimeinen.

        Joku kirjoitti, et valintoja on jo useammalle kurssille lähetetty joten olettaisi, että kaikki kurssit kyllä järjestetään. Nyt ilmeisesti täällä spekuloidun tiedon mukaan ovat ilmoittaneet pisteissä parhaille valinnoista ja ripotelleet heitä eri kursseille heidän toiveiden mukaan. Tuossa näköjään aiempi kirjoittaja totesi, että valintakutsut tuskin pohjautuvat kykyyn aloittaa aikaisin tai haastattelujärjestykseen.

        Uskoisin siis, että tuo seiska kurssikin järjestetään ja sille on vielä täysin mahdollista päästä. :) Näin ainakin minä toivon niin perhanasti..


      • voiskoolla
        Tiedähäntä kirjoitti:

        Niin sen pitäisi olla se 7 kurssi, eli viimeinen.

        Joku kirjoitti, et valintoja on jo useammalle kurssille lähetetty joten olettaisi, että kaikki kurssit kyllä järjestetään. Nyt ilmeisesti täällä spekuloidun tiedon mukaan ovat ilmoittaneet pisteissä parhaille valinnoista ja ripotelleet heitä eri kursseille heidän toiveiden mukaan. Tuossa näköjään aiempi kirjoittaja totesi, että valintakutsut tuskin pohjautuvat kykyyn aloittaa aikaisin tai haastattelujärjestykseen.

        Uskoisin siis, että tuo seiska kurssikin järjestetään ja sille on vielä täysin mahdollista päästä. :) Näin ainakin minä toivon niin perhanasti..

        Mä mietin et oiskohan noita kurssivalintoja alettu ilmoittamaan aakkosjärjestyksessä ja maanantaina jatkuu siitä kohtaa aakkoslistaa mihin perjantaina jäi. Tää on iso rekry kuitenkin ja vähän vaikuttais siltä että tuossa on aika runsaasti manuaalista työtä. Mä luotan vielä toistaseks siihen että ne kurssit järjestetään mistä haastatteluissa puhuttiin, jos vaan sopivia hakijoita on tarpeeksi :)


      • Aiemminkirjoitettua
        voiskoolla kirjoitti:

        Mä mietin et oiskohan noita kurssivalintoja alettu ilmoittamaan aakkosjärjestyksessä ja maanantaina jatkuu siitä kohtaa aakkoslistaa mihin perjantaina jäi. Tää on iso rekry kuitenkin ja vähän vaikuttais siltä että tuossa on aika runsaasti manuaalista työtä. Mä luotan vielä toistaseks siihen että ne kurssit järjestetään mistä haastatteluissa puhuttiin, jos vaan sopivia hakijoita on tarpeeksi :)

        Ei mene aakkosittain. Joku valittu kirjoitti jo, että on aakkosista loppupäästä. Eivät millään olisi ehtinyt yhdessä päivässä niin pitkälle sillä periaatteella.


      • voiskoolla
        Aiemminkirjoitettua kirjoitti:

        Ei mene aakkosittain. Joku valittu kirjoitti jo, että on aakkosista loppupäästä. Eivät millään olisi ehtinyt yhdessä päivässä niin pitkälle sillä periaatteella.

        Aa, oke! Voisko sitten olla ikäjärjestyksessä, hakemuksen vastaanottoajan tai sarjanumeron mukaan. En siis itse tiedä, mutta hauska spekuloida :)


      • Veikkaanlooginenratkaisu
        voiskoolla kirjoitti:

        Aa, oke! Voisko sitten olla ikäjärjestyksessä, hakemuksen vastaanottoajan tai sarjanumeron mukaan. En siis itse tiedä, mutta hauska spekuloida :)

        Kyllä mä veikkaan sitä pistejärjestystä, koska aika vaikea on muutoin loogisesti hahmottaa rekrynkään, että juuri parhaat hakijat tulevat valituksi.


    • Emäntä2017

      Onko muuten paikalla aikaisemmin lentäneitä? Eikö aikaisemmin lentäneille ole oma kurssi?

    • Kdhdhdjsbs

      Oiskohan ihan vaan niin, että osa valinnoista tehty, loput tulee ensi viikolla. Varmaan korkeimmat pisteet saaneet on nyt sijoitettu ripotellen kursseille. Jos valinnat olisi valmiit, olisi osalle jo tullut hylky. :)

      Onko muuten kenenkään suosittelijoille soiteltu? Entä linkediniä katsottu?


      Onnea jo valituille ja tsemppiä meille odottelijoille! :)

    • Pettynytkokotouhuun

      Jos tosiaan on noin niin kuulostaa, että ollaan tavallaan varalla. Valitettavasti siitä puhuu valittujen ilmoituspäivä puolestaan.
      On niin pettynyt olo. Ehkä ne huhut oikeasti on osittain todenperäisiä ja lentävät tietää, mistä puhuu.
      Vaikuttaa niin oudolta ja hämäräperäiseltä tämä käänne.

      • Fghkvkgi

        En jaksa uskoa että kaikkia kursseja sittenkään toteutetaan. Luulen että vain nää pari mihin parhaat pääsi mitä on käyny ilmi. Heille varmaan onkin kesäksi töitä. Loput kurssit varmaan tulee sitten myöhemmin kun niitä töitä taas on.


    • Positivethinkingg

      Tai sitten kursseja on enemmän eikä 2017 tule enää rekryä? Osa pääsee nyt, osa syksyllä? :)

    • Emoksi2017

      Ei niitä ainakaan enempää ole, kun ei niitä töitä ole.
      Toivottavasti valitut tulevat kertomaan, kuinka kävi töiden aloituksen kanssa.

      • Jdbsvsvs

        Siis nyt ei ole töitä, kohta todellakin on kun lentäjät saadaan koulutettua.
        Jos muka olisimme varasijoilla, on siellä sitten tulossa aikamoisia uutisia kun on varautuneet, että todella moni peruu paikkansa.


        Onko valituille tullut jo terveyspalveluista viestiä?


      • Firmasta
        Jdbsvsvs kirjoitti:

        Siis nyt ei ole töitä, kohta todellakin on kun lentäjät saadaan koulutettua.
        Jos muka olisimme varasijoilla, on siellä sitten tulossa aikamoisia uutisia kun on varautuneet, että todella moni peruu paikkansa.


        Onko valituille tullut jo terveyspalveluista viestiä?

        Ensimmäiset uudet lentäjät tulee syksyllä. Sitten on kyllä töitä kaikille. :) Nyt kesäksi töitä on vain näille parille ekalle kurssille. Loppuja kursseja siirretään loppukesään että valmistuvat syksyksi.


      • Jehdhdjd
        Firmasta kirjoitti:

        Ensimmäiset uudet lentäjät tulee syksyllä. Sitten on kyllä töitä kaikille. :) Nyt kesäksi töitä on vain näille parille ekalle kurssille. Loppuja kursseja siirretään loppukesään että valmistuvat syksyksi.

        Kiitos viestistäsi! Tätä hain takaa. :)


      • Onnellinenpk2
        Jdbsvsvs kirjoitti:

        Siis nyt ei ole töitä, kohta todellakin on kun lentäjät saadaan koulutettua.
        Jos muka olisimme varasijoilla, on siellä sitten tulossa aikamoisia uutisia kun on varautuneet, että todella moni peruu paikkansa.


        Onko valituille tullut jo terveyspalveluista viestiä?

        Joo terveyspalvelusta tuli heti viesti. 92€ on se pakettihinta tutkimuksille Mehiläinen Airportissa ja jossain toisessa paikssa.


      • Jsjshdvdv
        Onnellinenpk2 kirjoitti:

        Joo terveyspalvelusta tuli heti viesti. 92€ on se pakettihinta tutkimuksille Mehiläinen Airportissa ja jossain toisessa paikssa.

        Kiitos vastauksesta! :)

        Onko lääkäriajat jo varattavissa? Entäs jos ma alkaa jo tarkastukset, kuinka ne kokeet saa otettua siihen mennessä. 😳

        Entä millaiset oli ohjeet potilasasiakirjoista?


      • Gigkg

        Ei mulle ainakaan oo tullu viestiä terveyspalveluista vaikka sain kurssi kutsun eilen..


      • Onnellinenpk2
        Jsjshdvdv kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! :)

        Onko lääkäriajat jo varattavissa? Entäs jos ma alkaa jo tarkastukset, kuinka ne kokeet saa otettua siihen mennessä. 😳

        Entä millaiset oli ohjeet potilasasiakirjoista?

        Helmikuun kursseile osallistuville terveystarkastukset jo varattavissa mutta en usko että kukaan varaa vielä maanantaiksi aikaa juurikin noiden kokeiden takia. Luulen että tuloksissa menee ainakin päivä.
        Potilasasiakirjat pitää toimittaa terveyspalveluihin ennen lääkärintarkastusta sähköpostilla tai postilla tai paikan päälle viemällä.


      • Jdhdvshs
        Onnellinenpk2 kirjoitti:

        Helmikuun kursseile osallistuville terveystarkastukset jo varattavissa mutta en usko että kukaan varaa vielä maanantaiksi aikaa juurikin noiden kokeiden takia. Luulen että tuloksissa menee ainakin päivä.
        Potilasasiakirjat pitää toimittaa terveyspalveluihin ennen lääkärintarkastusta sähköpostilla tai postilla tai paikan päälle viemällä.

        Kiitos jälleen! :D

        Eli myöhemmillä kursseilla olevien ei vielä tarvitse käydä tarkastuksessa?
        Entäs potilasasiakirjat, varmaan kopiot riittää? Mulle sanottiin työterveydestä, että antavat vain kerran mun asiakirjat, niin en haluaisi antaa niitä pois?

        Sori kysymykset ja kiitos kauheasti vastauksista, mutta kyselen nyt varuiksi, jos sattuisi vielä muka itse pääsemään 😅


      • Onnellinenpk2
        Jdhdvshs kirjoitti:

        Kiitos jälleen! :D

        Eli myöhemmillä kursseilla olevien ei vielä tarvitse käydä tarkastuksessa?
        Entäs potilasasiakirjat, varmaan kopiot riittää? Mulle sanottiin työterveydestä, että antavat vain kerran mun asiakirjat, niin en haluaisi antaa niitä pois?

        Sori kysymykset ja kiitos kauheasti vastauksista, mutta kyselen nyt varuiksi, jos sattuisi vielä muka itse pääsemään 😅

        Joo 23.1-3.2 on helmikuun kurssilaisten tarkastukset, siitä varmaan seuraavilla viikoilla sit muiden. Ja kopiot riittää👍🏼


      • Jshdhshshsh
        Onnellinenpk2 kirjoitti:

        Joo 23.1-3.2 on helmikuun kurssilaisten tarkastukset, siitä varmaan seuraavilla viikoilla sit muiden. Ja kopiot riittää👍🏼

        Kiitos paljon sulle. ☺️

        Ja onnea työpaikasta!


      • Alexeidos
        Onnellinenpk2 kirjoitti:

        Joo 23.1-3.2 on helmikuun kurssilaisten tarkastukset, siitä varmaan seuraavilla viikoilla sit muiden. Ja kopiot riittää👍🏼

        Kiitos paljon tiedoista! Tosiaan meille maaliskuun kurssilaisille kun ei vielä ole tullut mitään ohjeistuksia. Nyt on paljon paremmin kartalla, kiitos sinun.

        Onnea sinullekin työpaikasta! :)


    • menikuitenkinnäin

      Ihmetyttää? Lentoemäntien työhön, oleva nuorten naisten kiivas tunku ja halu. Eihän? se ole edes ammatti. 2-3 kolme kuukautta kurssia. Ja sitten, tarjoilijan työtä, erittäin ahtaassa tilassa, vaativille asiakkaille . Mutta? nykyään ei ehkä enää kaikki lentoemännät, pääse hyviin naimisiin. Kuten ennen. Sitten vaan jatketaan, eloa suonikohjuisena, takakireänä, palkkaan tyytymättömänä. Ikuisena ylioppilaana, siellä finskillä, Se on sitten siinä. Huonomminkin olisi voinut mennä..

      • takeadeepbreath

        Kannattaa vaan jatkaa sitä ihmettelyä.


      • Huolestuttavaa

        No kyllä nyt on patoutumaa kerrakseen! :D

        Vaikka nyt tipuitkin haussa ja vaikka isäsi mitä todennäköisimmin on kukkakauppias suosittelen vakavasti ammattiapua henkiseen hyvinvointiisi pikaisesella aikataululla. :D


    • Tietääköjoku

      Osaako joku kertoa, että saako lentohenkilökunta jotain alennusta parkkimaksuista kentällä parkkihalleista? Itse joudun paljon autolla kulkemaan asuinpaikkakunnastani johtuen.

      • Kghljy

        Käsittäkseni kentällä on ilmainen henkilökunnan parkkipaikka


    • Emonen

      Saa valita taksi- tai autoedun eli parkkihalliluvan.

    • Riotequiro

      Mä sain saman "Spekuloidun varasijameilin" jossa sanottiin että valinnat kesken. Mäkään en mennyt yksilöihin ja silti tuli.

      • Näinnnn

        Aivan, eli valinnat siis nähtävästi oikeasti kesken :) ei olla käyty kaikkia vielä läpi.


      • Tietoarekrystä
        Näinnnn kirjoitti:

        Aivan, eli valinnat siis nähtävästi oikeasti kesken :) ei olla käyty kaikkia vielä läpi.

        Kaikki on käyty läpi. Sama maili on lähetetty samalla postituslistalla jokaiselle ketä ei valittu. Niin yksilöhaastatteluissa käyneille kuin käymättä jättäneille.

        Kursseilta vapautuvia paikkoja tarjotaan pistejärjestyksen mukaisesti pudonneille hakijoille. Viimeisimmissä rekryissä kurssia kohden on tullut 1-2 peruutuspaikkaa avoimeksi.


      • Aappuaa

        Missä te käytte otattamassa nuo vaaditut terveyteen liittyvät kokeet? Onnistuikohan terveyskeskuksessa vai pitääkö mennä yksityiselle?


      • Alexeidos
        Aappuaa kirjoitti:

        Missä te käytte otattamassa nuo vaaditut terveyteen liittyvät kokeet? Onnistuikohan terveyskeskuksessa vai pitääkö mennä yksityiselle?

        Mulla onnistuu terkkarissa kaikki. Tai no kuulon joudun käymää ottamassa yksityisellä kun ovat ulkoistaneet, mutta menee samalla terveyskeskus maksulla.

        En koe pienintäkään järkeä maksaa tuota yli 90 euroa Mehiläiseen, kun samat tutkimukset saa parilla kympillä terkkarista.


      • Oikeastitietoa
        Tietoarekrystä kirjoitti:

        Kaikki on käyty läpi. Sama maili on lähetetty samalla postituslistalla jokaiselle ketä ei valittu. Niin yksilöhaastatteluissa käyneille kuin käymättä jättäneille.

        Kursseilta vapautuvia paikkoja tarjotaan pistejärjestyksen mukaisesti pudonneille hakijoille. Viimeisimmissä rekryissä kurssia kohden on tullut 1-2 peruutuspaikkaa avoimeksi.

        Ei pidä paikkaansa. Kaikkia kurssipaikkoja ei ole vielä täytetty.


      • Informationn
        Oikeastitietoa kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Kaikkia kurssipaikkoja ei ole vielä täytetty.

        On täytetty. Kevään aikana järjestetään kolme kurssia. Loput neljä käynnistyy loppukesän aikana.

        "Varasija" viesti on lähetetty tähän mennessä pudotetuille jotka ovat odotusjonossa perumisten varalta, mutta eivät pisteissä yltäneet suoraan kurssipaikkaan.

        Sattuu olemaan täysi faktatieto. Valitettavasti en voi paljastaa enempää.


      • Oikeaatietoa
        Informationn kirjoitti:

        On täytetty. Kevään aikana järjestetään kolme kurssia. Loput neljä käynnistyy loppukesän aikana.

        "Varasija" viesti on lähetetty tähän mennessä pudotetuille jotka ovat odotusjonossa perumisten varalta, mutta eivät pisteissä yltäneet suoraan kurssipaikkaan.

        Sattuu olemaan täysi faktatieto. Valitettavasti en voi paljastaa enempää.

        Ei mene noin. Kesän kursseille ei ole lähetetty kenellekään viestejä, eli ne täytetään ensi viikolla.
        Ihan oikeastiko kuvittelit että kaikki loput olisi varasijoilla


      • Ghjjjjjj
        Informationn kirjoitti:

        On täytetty. Kevään aikana järjestetään kolme kurssia. Loput neljä käynnistyy loppukesän aikana.

        "Varasija" viesti on lähetetty tähän mennessä pudotetuille jotka ovat odotusjonossa perumisten varalta, mutta eivät pisteissä yltäneet suoraan kurssipaikkaan.

        Sattuu olemaan täysi faktatieto. Valitettavasti en voi paljastaa enempää.

        Mua ihmetyttää miten täällä on vaan muutamille kursseille päässeitä..


      • Aaaaai
        Oikeaatietoa kirjoitti:

        Ei mene noin. Kesän kursseille ei ole lähetetty kenellekään viestejä, eli ne täytetään ensi viikolla.
        Ihan oikeastiko kuvittelit että kaikki loput olisi varasijoilla

        Eilen ask.fm on vastattu kysymykseen kurssiaikatauluista, joka lähetetty varmaan ennen haastatteluja.. siinä samat aikataulut kuin paperissa j joka nähtiin haastattelussa... vähän huolettaa. Viestissä luki myös "pienet muutokset mahdollisia"


      • Huohvaan
        Ghjjjjjj kirjoitti:

        Mua ihmetyttää miten täällä on vaan muutamille kursseille päässeitä..

        Toi "information" jauhaa pskaa. Ketään ei ole valittu loppukesän kursseille. Vaan muutamille ensimmäisille kursseille on valittu ihmiset, kuten sähköpostissa luki. Siirretyille, eli myöhemmille kursseille tehdään valinnat ensi viikolla. Ei todellakaan ole sadat ihmiset varasijoilla.


    • Lasosmansnslal

      Saako kukaan opintovapaata työstä?

    • Tsempit

      Minä en uskoisi ihan kaikkeen mitä täällä sanotaan. (Toki osa voi olla tottakin)
      Haastatteluistakin sanottiin mitä kaikkea siellä kysytään ja mitään sellaisia ei ollut. Haastattelijat vielä sanoivat, että kaikille on samat kysymykset.

      Pitää vaan malttaa nyt odottaa niitä oikeita tietoja Finnairilta.
      Tsemppiä!

      • Keshshsjsksks

        Nimenomaan. Ei auta muu, kuin odottaa.

        Ja tosiaan ensimmäiset kurssit täytetty (tod näk "parhailla") ja myöhemmin järjestettävälle kurssille valitaan lopuista hakijoista henkilöt ensi viikolla.


      • Rfkckckt

        Nyt jo valittujen parhaiden hakijoiden kurssitoiveet myös täytettiin, eli parhaita hakijoita on ripotellen kaikilla kursseilla.


      • Älävalehtele
        Rfkckckt kirjoitti:

        Nyt jo valittujen parhaiden hakijoiden kurssitoiveet myös täytettiin, eli parhaita hakijoita on ripotellen kaikilla kursseilla.

        Minut laitettiin 6.2 kurssille, toivoin viimeiselle.


    • Kysymysvain

      Onko täällä ketään, joka olisi valittu maaliskuun kursseille 7.3, 10.3 tai 21.3 tai huhtikuun kurssille?

      • Flyflyhigh

        Mulle tuli kutsu tolle 10.3 kurssille jota toivoin haastattelussa. Muutan helmikuun lopussa Vantaalle niin jää vähän aikaa järjestellä kotia. :)


      • Anniferline

        Mä sain paikan 10.3.

        Yksi tyttö keneen tutustuin haastattelussa kertoi facessa, että hän sai paikan 21.3.

        Oli kyllä niin mukava mimmi et tiesin jo sillon haastattelussa et hänet kyl valitaan.


      • Finnnair

        Tämä todisti taas sen, ettei tiedä ketä täällä pitäisi uskoa. Ihan yhtä hyvin joku saattaa täällä valehdella (eri nimimerkeillä), että pääsi kurssille X, vaikka kurssille ei olisi valittu vielä ketään. Tai sitten joku saattaa valehdella, että on vain kolme kurssia keväällä ja loput kesällä. Joku tai jotkut ovat ottaneet asiakseen kirjoittaa tänne valheita, ja siksi ei enää tiedäkään, mitä oikeasti tapahtuu.

        Ei auta kuin odottaa ensi viikkoon, silloin tiedetään enemmän. Se lienee varmaa, että tuo "sinun kohdallasi ei ole tehty päätöstä" on lähetetty kaikille niille, joita ei ole (ainakaan vielä) valittu kurssille. Osa tullaan valitsemaan, mutta suurin osa jää ilman paikkaa. Se onkin sitten epäselvää, montako hakijaa on jo valittu ja mille kursseille, ja kuinka monta tullaan vielä valitsemaan.

        Epäilen vahvasti, että tähän "päätöstä ei ole vielä tehty"-ilmoitukseen on päädytty koska:
        1) on varauduttu siihen, että osa kuitenkin peruu tulemisensa (kurssit halutaan täyteen, mutta ei haluta ensin pudottaa hakijoita hylkykirjeellä, ja sen jälkeen soittaakin että pääsevät)
        2) kaikkia valintoja ei ole vielä ehditty tehdä (on esim. valittu vasta 70 henkilöä)

        Onnittelut kurssipaikan saaneille ja paljon tsemppiä ja pitkää pinnaa ensi viikkoa varten muille vielä kuumeisesti tietoa odotteleville! :)


      • Anni275758
        Finnnair kirjoitti:

        Tämä todisti taas sen, ettei tiedä ketä täällä pitäisi uskoa. Ihan yhtä hyvin joku saattaa täällä valehdella (eri nimimerkeillä), että pääsi kurssille X, vaikka kurssille ei olisi valittu vielä ketään. Tai sitten joku saattaa valehdella, että on vain kolme kurssia keväällä ja loput kesällä. Joku tai jotkut ovat ottaneet asiakseen kirjoittaa tänne valheita, ja siksi ei enää tiedäkään, mitä oikeasti tapahtuu.

        Ei auta kuin odottaa ensi viikkoon, silloin tiedetään enemmän. Se lienee varmaa, että tuo "sinun kohdallasi ei ole tehty päätöstä" on lähetetty kaikille niille, joita ei ole (ainakaan vielä) valittu kurssille. Osa tullaan valitsemaan, mutta suurin osa jää ilman paikkaa. Se onkin sitten epäselvää, montako hakijaa on jo valittu ja mille kursseille, ja kuinka monta tullaan vielä valitsemaan.

        Epäilen vahvasti, että tähän "päätöstä ei ole vielä tehty"-ilmoitukseen on päädytty koska:
        1) on varauduttu siihen, että osa kuitenkin peruu tulemisensa (kurssit halutaan täyteen, mutta ei haluta ensin pudottaa hakijoita hylkykirjeellä, ja sen jälkeen soittaakin että pääsevät)
        2) kaikkia valintoja ei ole vielä ehditty tehdä (on esim. valittu vasta 70 henkilöä)

        Onnittelut kurssipaikan saaneille ja paljon tsemppiä ja pitkää pinnaa ensi viikkoa varten muille vielä kuumeisesti tietoa odotteleville! :)

        Jee! Me parhaat valittiin ekaks. On kyl tosi hyvä fiilis.

        Kiitos onnitteluista ja onnea sinulle hakuun.


    • pikkufaktattäsä

      Jos ylämainnittu suuri polte ,ja halu "ahtaan paikan tarjoilijaksi" Kohdistuisi ihan oikeisiin töihin, ja koulutukseen, sekä ammatteihin. Joista kansakunnalle, tulee konkreettista hyötyä. Pitkässä juoksussa. Silloin ne ei ole "lentoemo" koululaiset. Jotka, Jonotus numero kädessä. Ovat "koulutusvuoroaan" odottamassa. Epämääräisten, ovien takana. Kansakunnan kakku kasvaa, tälläi hyvin hitasti... Toinen tyhjänpäiväinen, nykynuorien haluttu "jobi" on "JUONTAJA"VOI,,, ETTÄ TYHMÄÄ...

      • Paraskinpuhuja

        Sun varmaan kannattais käydä se peruskoulu uudestaan, ainakin kieliasusi perusteella? Et säkään varmaan yläkoulun jälkeen ole mitään opiskellut. Nyt täällä katkerana ja kateellisena nuoremmille, fiksummille purat sekopäisiä aatteitasi. Susta ei yhteiskunnalle ainakaan mitään hyötyä ole, 99% varmuudella olet joku sossupummi. Käyttäisit aikasi mielummin vaikka äidinkielen peruskurssiin.


      • Diannemarie

        En ole vuosiin nähnyt, että kukaan olisi noin huono kirjoittaja.

        Kaikesta päätellen taustalla vaikuttaa vakavat henkiset ongelmat.


    • Goodlucktoyouall

      Parhaat hakijat valittiin perjantaina suoraan kursseille ja nyt alkavalla viikolla loput paikat täytetään jäljellä olevista hakijoista.

      Onnea kaikille niille joita ei valittu suoraan tulevan viikon valintoihin! Tsemppiä kovasti kaikille!

    • Huiiiiii

      Jännittää ihan hirveästi mitä tämä viikko tuo tullessaan. Pitääköhän odottaa perjantaihin? Torstai on ensimmäisten valittujen viimeinen ilmoittautumispäivä. Jos kaikkia kursseja ei ole vielä täytetty, niin voisi ajatella että jo ennen sitä tulisi viestiä lopuille valituista? Ehkä jo tänään... Ja perjantaina sitten hylyt sekä viestit niille, jotka pääsevät vielä peruutuspaikoille?

    • fgdfgfgfgfgfg

      Ask.fi_ään vastattu kaksi päivää sitten näin Ensimmäiset kurssit alkavat 6. ja 10.2. Seuraavat 7., 10., 21. ja 30.3. Huhtikuussa on viimeinen kurssi. Pienet muutokset voivat olla mahdollisia.

      Ukson kyllä tähän finnairin antamaan tietoon, miksi ihmeessä bastaisivat näin jos muka kursseja on siirretty.

    • Eikannata

      Tällä palstalla ei kannata uskoa mitään. Kaikki "emoset" yms muka oikeat lentoemännät vaan jauhaa valheita, kukaan ei tähän mennessä ole puhunut totta.

      Eli luottakaamme Finnairin viestiin, loput valinnat tehdään tällä viikolla. :)

    • Kjhhhu

      Mietin omalla kohdallani näiden tiettyjen kirjoittajien mielipiteitä miksi kukaan haluaisi lentoemännäksi. Luulen että se on aito halu saada toinen ihminen tuntemaan olonsa hyväksi, vaihtelevuus, matkustelu, uudet ihmiset joka lennolla, "lähdön tunnelma". Näin olen analysoinut itseni. Mitä ajatuksia teillä?

      • Gxgjvkl

        Sulla on kyllä armotta vääristynyt kuva ammatista.


      • Kjhhhu

        Ei ole, tämä on minun mielipiteeni ammatin positiivisista puolista. Jollain toisella voi olla pinnalla eri asiat kuten sinulla.


    • Pettynyttypykkä

      Nyt tuli tänne kiitos ajastasi mutta emme valinneet sinua tälläkertaa :(

      • Therese5658

        Ottaen huomioon, että vain 5 % hakijoista valitaan on kilpailu paikoista raakaa.

        Ensi rekryyn papereita vaan sisään! Jos silloin taso olisi helpompi? :)


      • Jebsvdvdvdvvd

        Viesti kokonaisuudessaan? Vaiko onko tääkin pelkkä provo


    • Oikeastikkko

      Tuliko oikeasti hylky?
      Luottavatko taasen eri aikaan, koska minulle ei ole tullut mitään.

    • Minäihmettelenlentävänä

      Oon oikeasti surullinen, kuinka osa mollaa täällä "emosia" - heillä kuitenkin tietoa ja näkevät/kuulevat ammatissa firman juttuja.
      Ihan kuin uudet ei kunnioittasi näitä tietoja, toisaalta teitä on kyllä "varoitettu." Työ ihanaa, mutta, valitettavasti ala aika heittoisaa ja yllätyksiä tulee jatkossakin.

      • Enarvosta

        No mutta kun ne emoset on täällä puhuneet valheita :/ eipä ole heidän "faktansa" finnairista ja rekrystä pitäneet vielä kertaakaan paikkaa


      • Ghjhyjkk

        Uskon jos livenä kuulen:D Olisin aikamoinen urpo jos sokeasti uskoisin Suomi24 palstan anonyymejä. Anteeksi jos loukkasin, ei henkilökohtaista


    • Ahdistaaa

      Onko oikeasti tullut HYLKYVIESTEJÄ?

      • GalinaF

        Tällä viikolla käyvät läpi niitä hakijoita ketkä ei päässyt suoraan. Niistä valitaan parhaat lopuille kurssi paikoille. Loput jää odottamaan peruutuksia. Selkeästi heikoimmat saavat jo hylkyviestejä.


    • Lisbetliisa

      Juu tänne tuli myös tuo sähköposti :( tuntuu kyll väärältä sillä minusta haastattelu meni todella hyvin. Pyysivät seuraamaan rekry sivuja ja hakemaan uudestaan.

      • Nehdhdhsv

        Voitko kopioida viestin tänne? Monelta se tuli? :)


    • Oiuytrh

      Iiiiiiiiiiiiiiks, nyt jännittää!!! Ei pysty keskittyy kun pitää jännittää jos mä pääsen! Cool päivä taas. Tsemiiii kaikille meille :)

      • 1349095

        Minkähän ikäinen mahdat olla? :D

        Ei voi olla mahdollista, että olet mukamas päässyt haussa jo näin pitkälle.


      • Mitäkysyt

        22 daami parhaassa iässä . Jatkossa oon ja kohta oon lentoemntä ;) ja pika-analyysi niin 2v ja naimisissa rikkaan kapteenin kanssa ;)


      • Fjgkck
        Mitäkysyt kirjoitti:

        22 daami parhaassa iässä . Jatkossa oon ja kohta oon lentoemntä ;) ja pika-analyysi niin 2v ja naimisissa rikkaan kapteenin kanssa ;)

        Kirjoituksesi perusteella luulisi sinun juuri 18 täyttäneen. Voi ei ne kapteenit emoista vaimoja halua. Ainoastaan hetken viihdykettä. :D


    • Semmonentuli

      Hei xx

      olemme nyt käsitelleet lähes kaikki hakemukset ja taso ollut todella hyvä. Tahdomme kiittää kaikkia hakijoita kiinnostuksesta yritystämme kohtaan. Tälläkertaa valitsemme 140 henkilöä yli 3500 hakijan joukosta. Pahoittelemme mutta tälläkertaa valinta EI osunut sinuun.

      Kiitos xxx sinulle että olit mukana ja toivommekin että seuraat rekrytointiamme ja haet uudestaan seuraavassa haussamme.

      • fdsdfsdfsdfssdfdsf

        Ei ole aito hylkyviesti. Ei ne personoi niitä. Sitäpaitsi kirjoitusvirhe ja lauserakenne omituinen. Eikä hakijoita ollut noin paljoa.


      • Ikuinenodottelija

        "lähes kaikki hakemukset", en kestä tätä odotteluu enää sekunttiikaa....... apuva


      • hkllkklkljkjl

        tälläkertaa kirjoitettu yhteen kahdesti. Ei ole aito.


      • Norppa23
        fdsdfsdfsdfssdfdsf kirjoitti:

        Ei ole aito hylkyviesti. Ei ne personoi niitä. Sitäpaitsi kirjoitusvirhe ja lauserakenne omituinen. Eikä hakijoita ollut noin paljoa.

        Voi olla jos ne nyt yksitellen läpi..


      • Tiedoksitämä
        fdsdfsdfsdfssdfdsf kirjoitti:

        Ei ole aito hylkyviesti. Ei ne personoi niitä. Sitäpaitsi kirjoitusvirhe ja lauserakenne omituinen. Eikä hakijoita ollut noin paljoa.

        Kyllä meille valituillekin tuli viesti personoituna.


    • Ninnu78

      Voihan toi olla hylky . Musta toi on oikeesti kiva vastaus :) hirveetä spekulaatiota , odotetaan rauhassaan omaa s.postia!

      • Mielipidekysymys

        Niin että hylkyviesti on oikeasti kiva vastaus? ..miten sen kukin ottaa.


    • Lottjjvvbic

      Sain saman klo 10.45

    • 657456

      Onko tää totta?

    • Tietämätön1345

      Kiinnostais tietää et ne jotka on saanu "hylkyviestin" ni oliko teijän yksilöhaastattelut loppu- vai alkupäässä?

    • 12la3456

      Aito hylkyviesti tulee olemaan tällainen, ainakin edellisessä rekryssä ollut:

      Henkilöt Cabin Crew -peruskurssille on nyt valittu. Valitettavasti tällä kertaa valinta ei kohdistunut sinuun. Karsiutuminen ei vaikuta tuleviin rekrytointeihin, joten kannattaa jatkossakin olla mukana.

      Haemme myös tulevaisuudessa uusia osaajia joukkoomme. Toivommekin, että harkitset hakemuksen jättämistä myös seuraavassa Finnairin Cabin Crew – haussa. Voit seurata hakuilmoitteluamme nettisivuillamme osoitteessa www.finnair.fi/rekry.

      Kiitos osallistumisestasi haastatteluihin sekä hakuprosessiin käyttämästäsi ajasta. Tulet saamaan vielä erillisen viestin, joka sisältää palauteraportit suorittamistasi ennakkotehtävistä helmikuun loppuun mennessä.

      Ystävällisesti

      Finnair Oyj
      Rekrytointi

      • Hshshshs

        Eli koska edellisellä kerralla se oli tuo niin se TULEE OLEMAAN tälläkin kertaa? Tällä kerralla moni muukin asia ollut erilaista, joten miksei hylkykin?


    • Jhshkshs

      Miks kukaan valehtelisi saaneensa hylyn? :'D

    • Trollintrolli

      Tuo on totta,tuskin hylkyä trollataan :)

      • ddsfdfdfsdfsfsd

        Täällä trollataan ihan kaikkea. Miksi ihmeessä käytettäisiin aikaan siihen että personoidaan hylkyviestit?


      • 24688
        ddsfdfdfsdfsfsd kirjoitti:

        Täällä trollataan ihan kaikkea. Miksi ihmeessä käytettäisiin aikaan siihen että personoidaan hylkyviestit?

        Hylkyviesteistä en tiedä, mutta valintaviestit oli osoitettu omalla nimellä.


    • Bdbshdhdks

      "Odottelu"viestissäkin oli mainittu etunimeltä?

    • Sesiitänoeihaittaa

      Tänne tuli myös tuo ikävä hylky maili 11.57. Taitaa olla Uusi linja rekryssä ilmottaa aina nimellä!

    • kuyftuyfgyuohnioio

      Mä en 8usko että kukaan on vielä saanut hylkyjä. Miks ne ilmottelis hylyt kun paikkojakaan ei ole vielä jaettu.

    • Odotellaaan

      "Hylkyviestissä" on joitakin kielioppivirheitä. Siksi se on vähän epäilyttävä. Kunpa tänään tulisi tietoa...

      • Zippadui

        Myös valintaviestissä oli kirjoitusvirheitä.

        Hylkyjä on lähtenyt niille jotka pisteissä ovat heikoimpia eivätkä kilpaile enää edes varasijoista.


    • åppoöppöpö

      Kuinka moni on saanut tuon hylkyviestin? Ja mihin aikaan. Mulle ei ole tullut mitään

    • Mikseimuka

      Siis miksei voisi tulla jo hylkyviestejä?
      Osa paikoista täytetty parhailla
      Osaan siis vielä valitaan ihmisiä
      Miksei niitä "huonoimpia" voi alkaa jo tiputtaa pois?

      Ps. Valintaviestissäkin oli kirjoitusvirheitä ja odotteluviestikin oli "personoitu".

    • Onkohantoivoaenää

      Oli aito tai ei, aina noissa hylkyviesteissä sanotaan, että toivovat hakevan uudestaan... Onko joku yksilöhaastattelun jälkeen edellisessä haussa tippunut hakenut? Ja onko päässyt nyt uudestaan tähän samaan vaiheeseen tai tullut valituksi kurssille?

      • Taru88

        Olin viimeksi yksilöissä ja nyt tipuin ryhmiksessä.


    • Villiveikkaukseni

      Musta tuntuu että täällä provoaa näitä ryhmiksissä tippuneita ^ 😅

      Ei hylkyviestejä ole vielä lähetetty

      • Lifesuckssometimes

        Villi veikkauksesi nyt kyllä kusi koska itse sain tänään kielteisen päätöksen.

        Vituttaa aika lujaa juuri tällä hetkellä. :( Pitää vaan yrittää ens haussa uudestaan.


      • hjjjhgjgghghgjg
        Lifesuckssometimes kirjoitti:

        Villi veikkauksesi nyt kyllä kusi koska itse sain tänään kielteisen päätöksen.

        Vituttaa aika lujaa juuri tällä hetkellä. :( Pitää vaan yrittää ens haussa uudestaan.

        Voisitko postata vastauksen tänne? Mihin aikaan sait sen?


      • Ahdistunutjastress
        Lifesuckssometimes kirjoitti:

        Villi veikkauksesi nyt kyllä kusi koska itse sain tänään kielteisen päätöksen.

        Vituttaa aika lujaa juuri tällä hetkellä. :( Pitää vaan yrittää ens haussa uudestaan.

        Joo olis kiva tietää et oliks se samanlaine hylkyviesti ku se aikasemmi mikä tänne postattii!!:)


      • Villiveikkaukseni
        Lifesuckssometimes kirjoitti:

        Villi veikkauksesi nyt kyllä kusi koska itse sain tänään kielteisen päätöksen.

        Vituttaa aika lujaa juuri tällä hetkellä. :( Pitää vaan yrittää ens haussa uudestaan.

        Niinpä, olisi kiva nähdä OIKEA hylkyviesti, jos sellaisia muka lähetetty. Tuo ylempänä mainittu se ei missään nimessä ole. Olisi provoilija nyt voinut edes yrittää kirjoittaa sujuvaa kieltä.


      • Provoaprovonperään

        Niinpä, sitähän minäkin.


    • Anninasku

      Mun täytyy sanoa, että kurssikutsu oli kyllä todella positiivinen yllätys minulle. En ollut edes pohtinut koko alaa ennen kuin kaverini vinkkasi rekrystä. Hakemuksen laitoin matkaan puoliksi vähän läpälläkin.

      En ole juurikaan matkustellut, mitä nyt joskus muksuna vanhempien kanssa. Tuleva on minulle kirjaimellisesti hyppy täysin tuntemattomaan maailmaan. Jännittää toki hyvällä tavalla. Mikäli huomaan etten tykkääkään hommista niin jätän ne kesken ja palaan muihin töihin.

      Onnea kaikille valituille ja päätöstä vielä odottaville kovasti minun puolestani!

      • Joosamalähtökohta

        En mäkään hakenu kovin tosissani. Huomasin vasta tänää aamulla et oli tullu perjantaina viesti kurssi paikasta. :D Tosin mun cv:llä en ihmettele että valitsivat. Pitää nyt viel huominen miettii et kiinnostaako sittenkään.


    • Norrallasitten

      Minulle tuli hylky myös :(tuli 16.35 ja nyt kyllä vi€&ttaa!!!!!!! Mikä huono kiitos mutta ei kiitos meili, hu hu :(

    • Vydcji

      Voisitko laittaa sen viestin tänne?

    • Huohx10000

      Siis kaikki nuo "hylyn saaneet" - todella huono ulosanti, eikä kukaan laita tänne sitä meiliä = säälittäviä provoja kaikki. En tajua, mitä saavat itselleen tuosta. Mutta, vian ei tarvitse olla suuri, kun se on päässä.

      • LeUrquel

        Kyllähän valitutkin julkaisivat oman viestinsä valinnastaan, joten en itse ainakaan tohdi epäillä sitä miksi tämä pudotetuille lähetetty viesti joka ensimmäisenä julkaistiin ei olisi aito. En usko, että kukaan täällä ilomielin putoamisestaan kirjoittelee.

        Jännittää itseäni todella paljon kun en ole saanut muuta viestiä kuin sen missä kerrottiin, että päätökset ovat vielä kesken. Pitää nyt vaan koittaa rauhoittua ja odottaa rauhassa.


      • Eiedesfinnairilla
        LeUrquel kirjoitti:

        Kyllähän valitutkin julkaisivat oman viestinsä valinnastaan, joten en itse ainakaan tohdi epäillä sitä miksi tämä pudotetuille lähetetty viesti joka ensimmäisenä julkaistiin ei olisi aito. En usko, että kukaan täällä ilomielin putoamisestaan kirjoittelee.

        Jännittää itseäni todella paljon kun en ole saanut muuta viestiä kuin sen missä kerrottiin, että päätökset ovat vielä kesken. Pitää nyt vaan koittaa rauhoittua ja odottaa rauhassa.

        Luepa se uudelleen ja katso sitä kieliasua, luokattoman huonoa suomea.


    • Ottaapäähännääteinit

      Eikö nimenomaan meidän kaikkien jotka eivät ole kyseistä hylkyviestiä vielä saaneet tulisi olla iloisia siitä ettei ole vielä meille tullut?

      Ihan naurattaa lukea näitä skeptikkojen kommentteja "ei oo vielä hylkyjä lähtenyt", "näytä viesti". Mitäs helvettiä se jos joku on tippunut heille kuuluu? Mahdollisesti pudonneilla muutoinkin vähän mieli maassa.

      • Terkuinteini

        Aika naiivia sulta kurpalta uskoa jotain surkeita provoja. Puspus


      • Ottaapäähännääteinit
        Terkuinteini kirjoitti:

        Aika naiivia sulta kurpalta uskoa jotain surkeita provoja. Puspus

        Mahtaakohan noin nuori tyttö edes tietää mitä naiivi käsitteenä tarkoittaa? Olet varmaan kuullut sanan jostain teini-lehdestä.

        Tuo kommenttisi oli todella eduksi itsellesi ja edustamallesi ikäryhmälle. Olen 25-vuotiaana aika optimi-iässä haettavaan työhön. Korkeasti koulutettu, mitä moni nuorempi ei ole. Ja en suinkaan ole ikäni puolesta edes kokeneemmasta päästä. ..tytöt on tyttöjä ja naiset ovat naisia. Siinä on merkittävä ero.

        Tuskin tulet valituksi.


      • Adam80
        Ottaapäähännääteinit kirjoitti:

        Mahtaakohan noin nuori tyttö edes tietää mitä naiivi käsitteenä tarkoittaa? Olet varmaan kuullut sanan jostain teini-lehdestä.

        Tuo kommenttisi oli todella eduksi itsellesi ja edustamallesi ikäryhmälle. Olen 25-vuotiaana aika optimi-iässä haettavaan työhön. Korkeasti koulutettu, mitä moni nuorempi ei ole. Ja en suinkaan ole ikäni puolesta edes kokeneemmasta päästä. ..tytöt on tyttöjä ja naiset ovat naisia. Siinä on merkittävä ero.

        Tuskin tulet valituksi.

        Ikä on rikkaus ja antaa kokemuksen myötä hyvät lähtökohdat lentohenkilökunnan työlle.

        Terveisin,

        Valittu stuertti (yli 30 v.)


      • hankiapua
        Ottaapäähännääteinit kirjoitti:

        Mahtaakohan noin nuori tyttö edes tietää mitä naiivi käsitteenä tarkoittaa? Olet varmaan kuullut sanan jostain teini-lehdestä.

        Tuo kommenttisi oli todella eduksi itsellesi ja edustamallesi ikäryhmälle. Olen 25-vuotiaana aika optimi-iässä haettavaan työhön. Korkeasti koulutettu, mitä moni nuorempi ei ole. Ja en suinkaan ole ikäni puolesta edes kokeneemmasta päästä. ..tytöt on tyttöjä ja naiset ovat naisia. Siinä on merkittävä ero.

        Tuskin tulet valituksi.

        Huh huh. Sinä, 25 -vuotias pidät itseäsi kypsänä aikuisena? Kutsut täysi-ikäisiä hakijoita teineiksi ja jauhat joistain teinilehdistä? Kuulostat katkeralta viisikymppiseltä. Ja muka korkeasti koulutettu! Tuolla ulosannilla sitä tuskin olet. Toisaalta viestisi kielii mielenterveysongelmista, ei ihme ettet ole löytänyt korkeakoulututkinnostasi huolimatta oman alan töitä. :/

        "Tuskin tulet valituksi" ?! Tuskinpa sinäkään viestisi perusteella, vaikka noin täydellinen oletkin niin eipä sinuakaan suorilta käsin otettu sisään?

        Terkuin 20 -vuotias, huomasti sinua kypsempi yliopisto-opiskelija


    • Riotequiro

      Ei kannata uskoa että olisi vielä hylkyjä laitettu. Jätin itse menemättä yksilöihin eli eiköhän se hylky tulisi minun kaltaisilli hakijoille ekojen joukossa. Nää trollaajat vaan saa jotain kiksejä kun saa jännityksessä olevia ihmisiä vauhkoontumaan täällä.

      • Heiäläjaksa

        Miten tällä samalla persoonallisella nicknamella kirjoitettiin aiemmassa viestiketjussa vastauksia siihen mitä yksilöhaastatteluissa kysyttiin?

        Nyt oli kyllä kirjoittajalta aika nolo moka. Et käynyt yksilöissä, mutta silti kerroit muille kysymyksiä mitä kysyttiin.

        Voisitko ystävällisesti lopettaa.


      • Riotequiro

        Anteeksi mitä? En ole kommentoinut mitään yksilöhaastatteluista koska en siellä yksilöissä käynyt. Helppo tapa kenen tahansa tarkastaa vaikka ihan ctrl F ja kirjoittamalla mun nickname..

        Ymmärrän että täällä moni trollaa ja purkaa pahaa oloaan ties minkä syiden takia mutta itse halusin tuoda totuuden ilmi kunnioituksesta hakijoita kohtaan. En itse päässyt yksilöihin koska perheessä tapahtui ikävä juttu, eli siihen loppui mun finskin haku tällä kertaa..

        ei silti kannata alentua pimahtaneiden tasolle ja alkaa haukkumaan muita.


      • Riotequiro

        Tutki jatkossa tarkemmin ennen kuin alat syyttelemään.


      • Kaikkieivätpääse
        Riotequiro kirjoitti:

        Anteeksi mitä? En ole kommentoinut mitään yksilöhaastatteluista koska en siellä yksilöissä käynyt. Helppo tapa kenen tahansa tarkastaa vaikka ihan ctrl F ja kirjoittamalla mun nickname..

        Ymmärrän että täällä moni trollaa ja purkaa pahaa oloaan ties minkä syiden takia mutta itse halusin tuoda totuuden ilmi kunnioituksesta hakijoita kohtaan. En itse päässyt yksilöihin koska perheessä tapahtui ikävä juttu, eli siihen loppui mun finskin haku tällä kertaa..

        ei silti kannata alentua pimahtaneiden tasolle ja alkaa haukkumaan muita.

        Eli et päässyt yksilöihin asti ja siksi tipuit. Tipuit siis ikäänkuin ryhmähaastattelussa pois. Yksinkertaista.


      • Riotequiro

        Yksilöihin oli kyllä aika varattu mutta edellisenä pv tapahtui asianx jonka vuoksi sinne haasttteluun ei pääsyt menemään :) luehan vähän tarkemmin ;)


    • Toivotontapaus

      Ei taida enää tänään tulla mitään infoa:D Oon päivitelly koko päivän s.postia ja tätä keskustelua lisätiedon varalta. Täs alkaa tulla jo vainoharhaseks... Tiiän kuulostaa hullulta mut haluun sen paikan nii kovasti

      • Eiluovuteta

        Vielä ei oo mitään menetetty. Parhaat valittiin jo, mutta meilläkin on vielä mahdollisuudet olemassa. :)


    • Hyvästivauvakuume

      Itse 28 vee hakija, matkailualan kokemusta viitisen vuotta muualta kuin lentoalalta. Juuri kun olin menettämässä uskoni siihen, että en päässyt, niin s.postini kilahti merkiksi siitä, että olin päässyt sisään 30.3.-31.5.2017 järjestettävälle kurssille! Oon halkeemassa onnesta!!! Sitten kun vielä saisi kämpän hankittua tarpeeksi läheltä.. :) Kellekään muille tullut vastaavaa viestiä?

      • Outoakylläki

        Saitko siis tänään tuon s.postin siitä että pääsit kurssille?


      • Hyvästivauvakuume

        Joo vähän puoli viiden jälkeen tuli iltapäivällä :).


      • Onneapaikasta

        Oi vitsi paljon onnea paikasta!! Ite jään vielä näköjään odottelemaan sormet ristissä


      • Congrats

        Eli ensimmäisiä paikkoja parhaiden jälkeen on alettu täten täyttämään. Tämä on hyvä tieto jokaiselle.

        Minkä alan korkeakoulutus sinulla on, jos saa kysyä?

        Onnea kovasti kurssipaikasta sinulle. :)


      • Hyvästivauvakuume

        Korkeakoulutus? :D Hain siis ihan puhtaasti matkailualan perustutkinnolla, painotin enemmän rohkeaa ja välittävää asennettani. Yksi kaverini pääsi sisään kanssa hyvin saman tyyppisellä taustalla. Voi siis olla, että yritys on tällä kertaa painottanut enemmän käytännön kokemusta opiskelutaustan sijasta?


      • Angieliine

        Oho! Aika yllättävää.. Veikkaan et aika harvassa teidänlaiset tapaukset.. Meitä pääsi kolme kaverusta sisään joista kahdella MBA:n ja yhdellä AMK Sosionomin tutkinto.

        Onnea kurssipaikasta. Yllätit varmasti monet. :)


      • MBAvalittu
        Hyvästivauvakuume kirjoitti:

        Korkeakoulutus? :D Hain siis ihan puhtaasti matkailualan perustutkinnolla, painotin enemmän rohkeaa ja välittävää asennettani. Yksi kaverini pääsi sisään kanssa hyvin saman tyyppisellä taustalla. Voi siis olla, että yritys on tällä kertaa painottanut enemmän käytännön kokemusta opiskelutaustan sijasta?

        Parhailla ketkä valittiin perjantaina on pitkä soveltuva työkokemus tai minimissään alempi korkeakoulututkinto.

        Nyt loppuja paikkoja täytetään pistejärjestyksen mukaan heistä keitä ei suoraan valittu.


      • Vastaopiskelija
        Angieliine kirjoitti:

        Oho! Aika yllättävää.. Veikkaan et aika harvassa teidänlaiset tapaukset.. Meitä pääsi kolme kaverusta sisään joista kahdella MBA:n ja yhdellä AMK Sosionomin tutkinto.

        Onnea kurssipaikasta. Yllätit varmasti monet. :)

        En usko että on tälläkään kertaa kovin harvassa ei-korkeakoulutetut... Aikaisempina vuosina on valittu aika montakin esim. pelkältä lukiopohjalta. En näe mitään syytä siihen, miksi pitäisi olla korkeakoulututkinto tällaiseen työhön, sopiva työkokemus ja onnistuminen haastatteluissa merkitsenee enemmän. Tietysti monesta tutkinnosta on hyötyä. Olisin itsekin mieluusti sellaisessa koneessa, jossa emona on vaikka ensi-/sairaanhoitaja :)


      • Aikaselkeetä
        Vastaopiskelija kirjoitti:

        En usko että on tälläkään kertaa kovin harvassa ei-korkeakoulutetut... Aikaisempina vuosina on valittu aika montakin esim. pelkältä lukiopohjalta. En näe mitään syytä siihen, miksi pitäisi olla korkeakoulututkinto tällaiseen työhön, sopiva työkokemus ja onnistuminen haastatteluissa merkitsenee enemmän. Tietysti monesta tutkinnosta on hyötyä. Olisin itsekin mieluusti sellaisessa koneessa, jossa emona on vaikka ensi-/sairaanhoitaja :)

        Korkeakoulutetut ovat lukiolaisiin ja ammattikoululaisiin verrattuina aivan omaa luokkaansa.

        Heidät poimitaan koulutukseen lähestulkoon suoraan työkokemusta katsomatta. Heillä on niin paljon parempi osaamistaso jo koulutuksen puolesta, että aika paljon saavat munata jotteivat ohita järjestyksessä alemmin koulutettuja.


      • Ei-MBA

        No mitenköhän tuo mainittu MBA tai muu kauppatieteellinen tutkinto takaa paremman osaamistason? Kaikesta koulutuksesta on yleensä hyötyä, mutta jos kuvittelet, että pääset hirveästi hyödyntämään liike-elämän osaamistasi lentoemännän työssä, niin varmaan sinulla on aika erikoinen kuva sitä, mitä työ pitää sisällään :D


      • Sosadstory
        Ei-MBA kirjoitti:

        No mitenköhän tuo mainittu MBA tai muu kauppatieteellinen tutkinto takaa paremman osaamistason? Kaikesta koulutuksesta on yleensä hyötyä, mutta jos kuvittelet, että pääset hirveästi hyödyntämään liike-elämän osaamistasi lentoemännän työssä, niin varmaan sinulla on aika erikoinen kuva sitä, mitä työ pitää sisällään :D

        Siis täällä joku MBA (mistä valmistunut, kun ei suomalaista nimikettä käytä?) riehuu. Ylhäällä jo avautui, kuinka joku ei muka voi tehdä töitä opintojen ohella. Kuvittelee olevansa jotenkin parempi, vaikka tosiasiassa on aika surullista, että kauppakorkean jälkeen hakee työtehtävään, johon vaatimuksena lukion paperit. :/ ei taida olla se välkyin yksilö...


      • Alempikastihiljaa
        Sosadstory kirjoitti:

        Siis täällä joku MBA (mistä valmistunut, kun ei suomalaista nimikettä käytä?) riehuu. Ylhäällä jo avautui, kuinka joku ei muka voi tehdä töitä opintojen ohella. Kuvittelee olevansa jotenkin parempi, vaikka tosiasiassa on aika surullista, että kauppakorkean jälkeen hakee työtehtävään, johon vaatimuksena lukion paperit. :/ ei taida olla se välkyin yksilö...

        Niinnoh,

        On meitä muitakin joita valittiin kurssille korkeakoulututkinnoilla.

        Mielestäni kommentti siitä, että hakee työhön jonka vaatimuksena on lukio, ei taida olla se välkyin yksilö on aikamoinen loukkaus. Ja osaltaan myös vitsi jolle me korkeakoulutetut nauramme.

        Kyllä minä ainakin olen ylpeä tutkinnostani ja voin kurssin aikana keskustella kenen tahansa ylioppilaan kanssa siitä kuinka paljon tiedän häntä enemmän esim. kaupan, liiketalouden tai asiakaspalvelun saralta. Ja miten se vaikuttaa esimerkiksi näkemykseen lennon myyntibudjetista tai sen rakentumisesta.

        Fakta on se, että hyvin harvassa ovat he ketkä kurssille etenevät ilman korkeakoulua. Get use to it!


      • 48656gkg
        Sosadstory kirjoitti:

        Siis täällä joku MBA (mistä valmistunut, kun ei suomalaista nimikettä käytä?) riehuu. Ylhäällä jo avautui, kuinka joku ei muka voi tehdä töitä opintojen ohella. Kuvittelee olevansa jotenkin parempi, vaikka tosiasiassa on aika surullista, että kauppakorkean jälkeen hakee työtehtävään, johon vaatimuksena lukion paperit. :/ ei taida olla se välkyin yksilö...

        Ei MBA edellytä kauppakorkeaa :D

        Pitäiskö vähän perehtyä / sivistyä?


      • Huohjaonnea
        48656gkg kirjoitti:

        Ei MBA edellytä kauppakorkeaa :D

        Pitäiskö vähän perehtyä / sivistyä?

        VIELÄ PAREMPI! 😂MBA suomessa = maksullinen pilipali"koulu"


    • Pääsinsittenkn

      Joo mäkin sain saman tänään vähän vaille viisi. Olen se punapää kurssilla , nähdään siellä :).

      • 3746385

        Mikä kaikista kursseista?


      • Poristatullaan

        30.3 c 'u :) mun sisko pääs 5.7 alkavalle. Muutetaan Porista.


      • Sillälaillasiskokset
        Poristatullaan kirjoitti:

        30.3 c 'u :) mun sisko pääs 5.7 alkavalle. Muutetaan Porista.

        Tämän rekryn viimeinen seitsemäs kurssi järjestetään Finnairin mukaan huhtikuussa.

        Terveisiä Poriin. :D


    • 56423344

      Hei punapää nähdään 30.3! Onnea! Olen se rokkityttö :)

      • TalkingAbout

        Mä oon kanssa samalla kurssilla. Ja jos joku, niin minä erotun kyllä varmasti joukosta. :D

        Nähdään kursilla! :)


      • 8753689

        kiva on erillaista porukkaa tulossa! Toivottavasti kaikki ei oo ihan himo laihoja. Itsevarmuutta on ja oon pyörre ja lyhyt typy :) pitkätukka pyllyyn asti :) saa hyvän nutturan!


    • ainakannattaayrittää

      Surkeeta,,, Erittäin? surkeeta. KUN et päässyt, "ahtaanpaikan alipalkatuksi" tarjoilijaksi.He eivät , ole yli-ihmisiä."Pikkusen yllytyshulluja" Heillä, on täysin opetettu takakiereä "ammattihymy" Jonka kaikki matkustajat, näkee... NO JOO?? EI KAIKKI LENTOTARJOILIJAT, PÄÄSE MILJOONA NAIMISIIN.. EIKÄ JUONTAJAKSI TELEVISIOON. Minä luulen niin.

      • Kiltistinytvaintarkistus

        Kello on jo sen verran, että tarkistappa nyt sen ajastimen paristot. Sun olisi tullut ottaa varmaan iltalääkitys jo ennen iltakahdeksaa? Nyt nopesti tarkistamaan lokeroista tämän illan napit. :)


    • Emäntä2017jess

      Hei haloo mä haluun lentää ja olla hotellissamme , nuqquu 5 * hotlassa. Enkä mitään juontaa! Olla haluttu emootio kaikki kuolaa.

      • 347588

        Korkki kiinni. :D


      • Emo2017

        Nooh sitä mä haluun! Korkki on kiinni muutta auki 5* hotlassa ! Wou
        Jee!!!! Mä oon tuleva bisnes emooooo :)


      • 3758696
        Emo2017 kirjoitti:

        Nooh sitä mä haluun! Korkki on kiinni muutta auki 5* hotlassa ! Wou
        Jee!!!! Mä oon tuleva bisnes emooooo :)

        En tiedä olitko tietoinen, mutta kun käyttää huumeita niin ei pääse Finnairille töihin.

        Ettet sitten pety tulevissakaan rekryissä.


    • rghjehirurghe

      Saisko nähdä sitä viestiä, jotka kesäkursseille valitut sai? Miten selitettiin kurssien ajankohta? Ja miten on mahdollista, että tämänkin viestiketjun mukaan kaikille kevään kursseille olisi valittu porukkaa SEKÄ olisi kesälle kursseja? Kuka valehtelee?

      • hjdjflfkfo

        Kevään kaikille kursseille on ripoteltu parhaat hakijat jotka valittiin ensimmäisten joukossa perjantaina. Kesän kursseista ei ole minulla tietoa.


      • dfksjhfufjhg
        hjdjflfkfo kirjoitti:

        Kevään kaikille kursseille on ripoteltu parhaat hakijat jotka valittiin ensimmäisten joukossa perjantaina. Kesän kursseista ei ole minulla tietoa.

        Joo siis näin mäkin ajattelin, ihan finskin viestin pohjalta. Tosin siinäkin kerrottiin, että ensimmäisille kursseille vasta valittu.


      • liinuliinis

        Paikoista tuskin hirveän isoa osaa on enää jäljellä. Tietty sitten on varapaikkoja odottavien lista.

        Harmittaa, kun yks hyvä frendi valittiin parhaiden joukossa ja itse täs joutuu jännäileen.


    • Provoakotaas

      Valintaviesti kesän kursseille?

      • Kurssi5.7

        Sama kun on ollut täällä ja kesän valinta viesti siis ihan sama :) oliko ask issa uurtavaa tietoa jo :)


      • Pölöjät
        Kurssi5.7 kirjoitti:

        Sama kun on ollut täällä ja kesän valinta viesti siis ihan sama :) oliko ask issa uurtavaa tietoa jo :)

        Rekryn viimeinen eli seitsemäs kurssi pidetään huhtikuussa. Kesällä ei ole kursseja. Näin kertoo Finnair. :D :D :D


    • Ndbsbslsbsbsksvsv

      Mä vaan pohdin tässä "odotteluviestin" saaneena, että ei taida paikkaa tulla. Siinähän sanottiin "Valitettavasti emme pysty vielä tässä kohtaa antamaan henkilökohtaista palautetta sinun tilanteestasi" ja tuo lähinnä kuulostaa siltä, että emme vielä voi antaa palautetta rekrystäsi, ei siltä että emme vielä tiedä, valitsemmeko sinut. Henkilökohtainen PALAUTE...

      Toivottavasti joku sai nyt ajatuksesta kiinni, tähän kellonaikaan en jaksa sen paremmin kirjoitella. :D

      • 438f9vb00

        Onnea kuitenkin tuleviin hakuihin! :)


    • Naurattaaaa

      Täällä on pikkusen sekavaa porukkaa "huutonaurua"

      • VinkWinkie

        Sulla taitaa scriptin mukaan olla poliisin ja ulosoton kanssa vähän asioita kesken/selvitettävänä. Kandee hoitaa ne kuntoon.


    • Teollisilla

      Hei rotat ei pysty trollaamaan , kaikkiin jo kohdallaan ;)

      • 5682494

        Mitkä lääkkeet?


    • Rixxxxie17

      Perjantaina valituksi tulleet EIVÄT (välttämättä) ole hakijoiden parhaimmistoa, kuten täällä suureen ääneen väittävät. He ovat hyviä henkilöitä Finnairille, jotka eivät tällä hetkellä ole työsuhteessa jossa olisi irtisanomisaika (ehkä opiskelijoita tai työttömiä) ja voivat aloittaa kurssin lyhyelläkin varoitusajalla.
      Uskon että meille kaikille "odottajille" tulee kutsu/hylky aikalailla samanaikaisesti tämän viikon aikana.
      Kärsivällisyyttä siskot, kärsivällisyyttä ja toivottavasti tavataan jollakin kurssilla! :)

      • voikurjuus

        Pitää varmaan sitten jo menettää toivonsa :(
        t. opiskelija, joka olisi voinut aloittaa jo ekalla kurssilla


      • Stillhopingg

        No kyllä se itseasiassa niin menee, että parhaat valittiin aivan ensimmäiseksi. Harmittaa, kun en itse siihen joukkoon kuulunut. Sisko meni viime rekrystä sisään ekojen joukosta ja sai kuulla kouluttajilta totuuden paremmuusjärjestyksestä.


      • Rixxxxie17

        Ei, ei vielä! :)
        Toivoa on niin kauan kunnes mahdollinen hylky tulee, eikä vielä silloinkaan, sillä uusia hakuja tulee aina!
        Älä usko näitä kaikkia juttuja tällä palstalla, vaan yritetään keskittyä vain ja ainoastaan siihen infoon, jonka Finnair meille antaa... :)
        Nyt vaan odotellaan... :)


      • Rixxxxie17
        Stillhopingg kirjoitti:

        No kyllä se itseasiassa niin menee, että parhaat valittiin aivan ensimmäiseksi. Harmittaa, kun en itse siihen joukkoon kuulunut. Sisko meni viime rekrystä sisään ekojen joukosta ja sai kuulla kouluttajilta totuuden paremmuusjärjestyksestä.

        No miten perustelet sun "parhaiden" mahdollisuuden osallistua ensimmäisille kursseille? :)


      • Viimerekrynemoja
        Rixxxxie17 kirjoitti:

        No miten perustelet sun "parhaiden" mahdollisuuden osallistua ensimmäisille kursseille? :)

        Ensimmäisinä valitut parhaat hakijat on ripoteltu kaikille pidettäville kurssille siten, että heidän kaikkien toiveet mille kurssille osallistua on pyritty huomioimaan. Osa valitaan ilman, että kurssitoiveet toteutuu, mutta se johtuu puhtaasti siitä, että Finnair tahtoo jakaa heidät jostain syystä tasaisesti kaikille kursseille. Heitä on siis ihan jokaisella kurssilla muutamia tyyppejä, kurssikoon ollessa n. 20hlö.


    • Mysteriousone

      Ootteko huomannut, että kukaan ei oo saanu perjantaina valittujen jälkeen ilmoitusta valinnasta kurssille. (lukuunottamatta noita muutamaa provoa)

      Mikäli keskiviikkoiltaan mennessä tilanne on sama, saattaa hyvin pitää paikkansa se mitä joku sanoi, että paikat on kaikki jo täytetty ja jengi oottaa vaan nyt vapautuvia varasijoja joista ilmoittavat 26. pv.

      Melkein jopa luulen tilanteen olevan näin sen valossa mitä olen lukenut eri variaatioista täältä.

      • dippadappaduu

        Veikkaan että toinen valinta-aalto tulee ihan näillä näppäimillä, sitten hylkykirjeet. Esim viimeistä kurssia ei taida olla miehitetty vielä ollenkaan? Sitten tulee vielä ne paikat jotka jäävät käyttämättä, jonka jälkeen on vielä vika medi jossa putoaa vielä muutamia. Voihan hyvin sitäpaitsi olla että kurssit on miehitetty puoliksi tähän mennessä, ihan vain siksi että saavat virkapukusovitukset ja lääkärintarkastukset pyörimään.


    • Prklsentään

      Oletteko muuten tylleröiset ja parhaat kiinnittäneet huomiota siihen, että yksikään aiemmin lentänyt ei ole täällä kertonut saaneensa kurssikutsua. Eikä kukaan ole myöskään sanonut päässeensä vikalle kurssille. Joten 1 1,vika kurssi taitaa mennä jo lentäville, heille kun järjestetään oma kurssinsa. Just tässä aamulla hiffasin, joten näin ei lentäneenä alkaa iskeä jo epätoivo....

      • fgfgfgfgfgfgfgfffg

        Saatatpa muuten olla oikeassa. Hei lentävät, ootteko saaneet kurssikutsuja?! Tai onko kukaan saanut tuolle vikalle huhtikuun kurssille?


      • luupluup

        Lennän, en ole saanut kurssikutsua.


    • Tyubbgjn

      Minä myös lentänyt noin 2 vuotta ja sain kutsun 30.3 kurssille :) älkää menettäkö toivoa paikasta, valinnat on vielä käynnissä 😊

      • fgffdfgfgfgfgdfgf

        Onko siis 30.3. lentäneiden kurssi? Miten te muut jotka pääsitte tuolle kurssille, onko lentotaustaa?


    • Lentäväopiskelija

      Siis mikä myötähäpeä näitä "korkeasti koulutettuja" kohtaan, jotka täällä vauhkoavat. Muka paremmassa asemassa. Voin kuulkaa kertoa, että suurin osa valituista EI ole korkeasi koulutettuja, valintaperusteenakin on se lukio. Kuvittelette oikeasti olevanne parempia? Mitä luulette tämän työn sitten olevan, jos siihen tarvitaan vähintään yliopistotutkinto?

      Ja kyllä, musta on surullista, että vaikka olette valmistuneet korkeakoulusta, haette lentoemännän (alipalkattuun) duuniin.

      Ps. Opiskelen itse yliopistossa, mutta pidänkin tätä lentämistä vaan opiskeluaikaisena työnä, kuten mitä tahansa muuta perusduunia. Ja ihan lukion papereilla pääsin sisään. ;)

    • Uimiutbl

      Kaveri lentää finskillä sanoi että kaikki uudet ja lentäneet aina samalla kurssilla. Ei siis ole mitään eri kursseja koulutuksessa...

      • fgfdfdffgfffdffd

        Ask.fi:n mukaan lentäneille järjestetään oma kurssi joka on himena lyhyempi, samoin haastattelijat mainitsivat omasta kurssista lentäneille.


    • Tietoarekrystä

      Perjantaina tuleen seuraava info s.posti

      • grdgjhdgjkgkhjdf

        Kertoisitko sitten muutakin tietoa, kun tiedät rekrystä? Montako henkilöä on valittu tällä hetkellä?


    • Dkhhftk

      Kiva kun Finnair Plussalta tulee tarjouksia, vatsa kärsii kun luulee, että nyt selviää :D

      • Kamalaatääodottelu

        Sama!!!


    • Oikeastiyliopistossa

      EN kestä MBA vauhkoojia, pätee ylempänä, ettei se edellytä kauppakorkeaa.. :D Joo ei suomessa edellytäkään, KOSKA MBA ei ole mikään tutkintoon johtava koulutus, vaan maksullinen täydennyskoulutus. En sillä kauheasti kehuskelisi.
      "Suomalaiset MBA ja EMBA-ohjelmat ovat perustutkintoon johtamattomia täydennyskoulutusohjelmia, jotka eivät ole päällekkäisiä kauppatieteellisen maisterin tutkinnon kanssa yleisistä harhaluuloista huolimatta."

      Sorry, my bad. Kuvittelin oikeasti, että ootte opiskelleet ulkomailla yliopistossa tutkinnon, kun niin kovasti täällä korostatte olevanne ylivertaisia muihin hakijoihin verrattuna. Joku vielä taisi ylempänä väitellä jonkun oikeassa yliopistossa opiskelevan kanssa, kuinka töitä ei voisi tehdä opiskelun ohessa! :D Hyvä se on huudella, kun itsellään ei ole yliopisto-opiskelusta kokemusta. Mutta tosiaan nyt kyllä ymmärrän asenteenne, ette koskaan päässeet yliopistoon niin katkerana soimaatte muita. :(

      En tosiaan arvosta ihmisiä, jotka täällä paasaa oman asemansa ylivertaisuutta jonkun maksullisen jatkokoulutuskurssin perusteella. :/

      • PieniKorjaus

        Näin sivukommenttina:

        MBA ei ole maksullinen lisätutkinto.

        Kauppatieteiden maisterit ja ylemmän AMK:n liiketaloudesta valmistuneet ovat tutkintosäännön mukaan oikeutettuja käyttämään kumpaa tahansa nimikettä(MBA tai KTM)

        Korjaan, kun luin ja huomasin virheellistä tietoa.


      • Huohhhhhh
        PieniKorjaus kirjoitti:

        Näin sivukommenttina:

        MBA ei ole maksullinen lisätutkinto.

        Kauppatieteiden maisterit ja ylemmän AMK:n liiketaloudesta valmistuneet ovat tutkintosäännön mukaan oikeutettuja käyttämään kumpaa tahansa nimikettä(MBA tai KTM)

        Korjaan, kun luin ja huomasin virheellistä tietoa.

        http://www.hs.fi/talous/art-2000002818862.html

        On suomessa maksullinen.


    • 276797956

      On nyt pakko olla se ilonpilaaja ilkimys ja ilmoittaa, että uusia kurssivalintoja ei tule enää kun perjantaina perumisten johdosta. Kurssit on täytetty.

      Itse tipuin, mutta satun tietämään tämän asian hyvin sitä kautta, kun äitini on rekryssä töissä. :)

    • ololoooololol

      Mitä enempi näitä spekulointeja lukee, sen enemmän epävarmuus iskee. Mutta mitä enemmän mietin finnairin viestintää, olo taas vahvistuu. Finski on kokoajan edennyt alunperin ilmoittamansa aikataulun mukaan, yllätyksiä ei ole tullut, joten miksi tulisi nytkään. Enkä halua uskoa että siellä pantataan tietoa, vaan homma on oikeasti kesken. Mielestäni perjantaina lähetetty viesti oli mukava info, että valinnat jatkuvat yhä. Joten uskon kyllä sieltä tulevaa viestintää, enää en lähde näiden emoisten spekulointeihin, "varmoihin tietoihin" ja trolleihin mukaan. Tsempit kaikille, kutsua odotellessa.

    • ggdfgfa

      Image Wearin sivuilla näyttää olevan edelleen runsaasti vapaita aikoja virkapuvun sovitukseen ennen ekoja kursseja! :D luulis että niille valituilla alkaa olla jo kiire hoitaa lääkärintarkastus pukujen sovitus. Tsempit meille vielä odottamaan joutuville!

      • ghfggghfghfg

        Paljonko sanoisit noin prosentuualisesti että paikkoja on varattu?


      • dgsdgs
        ghfggghfghfg kirjoitti:

        Paljonko sanoisit noin prosentuualisesti että paikkoja on varattu?

        kaikista tarjolla olleista ajoista n.18% (ottamatta huomioon eilisiä aikoja)


      • uihtguitrghuirehierg

        Kiitos tästä infosta! Eli tosiaan voisi päätellä että n. 25 % kursseista on täytetty, eiköhän suurin osa kutsun saaneista ole sen sovitusajan jo varannut.... Toivo siis elää yhä!!!


      • Gkjgx
        uihtguitrghuirehierg kirjoitti:

        Kiitos tästä infosta! Eli tosiaan voisi päätellä että n. 25 % kursseista on täytetty, eiköhän suurin osa kutsun saaneista ole sen sovitusajan jo varannut.... Toivo siis elää yhä!!!

        Sori olin epäselvä, siis aikoja on tällä hetkellä tarjolla 21.2 asti ja niistä tuo n. 18% varattu. Mut sekin viitannee siihen et toivo elää! :)


    • jippiiaijeeee

      Kukaan muu huhtikuun kurssilla!?!??!

    • Johanonmarkkinat2

      Tänne kuka tahansa voi kirjoittaa ihan mitä tahansa "varmaa" tietoa :D mäkin voisin sanoa et joo sain paijan jokaiselle kurssille tai et mun mummo kertoi et koko rekry onkin peruttu. Ehkä ootetaan vaan sitä finskiltä tulevaa tietoa ja luotetaan siihen et sieltä ei valehdeltais.

      • Provoajatonnoloja

        Aivan. Jännä, kun kellään ei kuitenkaan ole tietoa esim valituiden määrästä jne.

        Ja jos joku muka oikeasti rekrystä tietävä kertoisi tänne vielä "salaisia" tietoja, olisi hän vaikeuksissa.


    • Asktietäöä

      2 kurssia vasta valittu oli ask

      • fgfgfgfgfgffgfgf

        En mä ainakaan näe tuollaista jos käyn ask:issa....


      • ghhjfghfggh

        Tääkin trollaus kertoo vaan enemmän trollaajan älykkyysosamäärästä.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe