Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle

58

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SiisMITÄ

Mitä??? Eikö Raamattu olekaan suurelta osaltaan, varsinkin Uusi Testamentti valhetta, kuten Teuvo on meille uskollisesti opettanut?

• Siis ...
        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle,
        Hänen omasivunsa.

Se on Jumalan Sana,
        josta ei voi yhtään kirjainta ottaa pois,
        johon ei voi lisätä yhtään kirjainta,
        jossa kaksi kirjainta ei voi vaihtaa paikkaansa.

• Aamenaamenaamen

Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

• Sovitettu

Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

• Aamen.

Hän eli Jeesus Kristus eli Pelastaja Messias
        onkin Raamatun päähenkilö aivan alusta loppuun saakka
        Raamatun ensimmäisestä Sanasta viimeiseen asti.

• Olettekokuulleet

Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

• ei-lahkoihin

Uskonlahkoissa piilee tämä vaara, josta Jeesus varoittaa meitä:

Matt. 24:11

Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]

• Varoitusvuodelle4017
        ei-lahkoihin kirjoitti:

Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]

Miten se jeesus osasi nyt olevista uskonlahkoista varoittaa, ei se tiennyt mitään mitä olisi ja vaikuttaisi mihinkin vuonna 2017?

• ei-lahkoihin kirjoitti:

Teresa Meriläinen on väärä profeetta.

• JokainenSana

Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.

• alfa123om22

Raamatun käännöksissä on kuitenkin tasoeroja: Kunniakas, pyhä, jalo, arkinen yms.
      Lueskelin rinnakkain The Word ohjelman raamattuja ja tekstien sisällön merkitys valkeni joissakin käännöksissä, mutta joissakin käännöksissä ei valjennut ollenkaan.

Lueskelin turhaan vuoden 1933/38 käännöstä kymmenien vuosien ajan. Se on kuin käännetty Darbyn englanninnoksesta, joka lienee eräs huonnoimmista englannin kielisistä raamatuista. Tuo käännös herätti vain ihmettelyä ja kysymyksiä antamatta yhtäkään vastausta.

Englannin kielessä on se kiva piirre, että sanoilla ja ilmauksilla voi olla useampi eri merkitys verrattuna Suomen kieleen. Sen vuoksi englannin kielisistä käännöksistä saa teelmiä tai tarinoita yhä uusien tarinoiden päälle.

Geneva bible 1. Joh. 1

1 That which was from the beginning, which wee haue heard, which wee haue seene with these our eyes, which wee haue looked vpon, and these handes of ours haue handled of that Word of life,

Siltä, joka on puhunut meille alusta asti, jolta me myös olemme asiasta kuulleet, ja jota olemme etsineet (kaivanneet) silmiemme (yksi Kristuksen ruumiin jäsenistä) kanssa. Josta olemme ottaneet vaarin ja jota kätemme (yksi Kristus ruumiin jäsenisät) ovat käsitelleet . . Tuosta Elämän Sanasta.

1. Siitä mistä apostoli on puhunut alusta asti
      2. Siitä jonka papilta olemme kuulleet
      3. jota evankeliumia on kaivattu yhdessä jaanoovaisten silmien(srk) kanssa
      4. joista janoovaisista olemme pitäneet huolta
      5. ja jota nuo janoovista huolta pitäeet kädet ovat käsitelleet (jakaneet eteenpäin).
      6. Siitä Elämän Sanasta.

Tuossa on esim. yhdestä aivan erilaisesta päällekäisestä tarinasta, joihin englannin kielinen käännös voi avata mahdollisuuden. Suomennos on niin yksitotinen, että en enää jaksa niitä lukea, vaan mieluummin englannin kielistä raamattua.

KR 1938
      Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta

• Eiyksikäänjoudu

Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.

• Eiyksikäänjoudu

Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

• Uskonuskon

Jumalattomat hyvinkin kirkastetun päälle ymmärtävät, toki myös te tekouskovaiset.

• Eiyksikäänjoudu

Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

• Alustaloppuun

varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.

• Lomaapukkaa

Raamattu on ihmisen satukirja ihmisille, tämä kristuksen jeesuksen sekä Panaman ja Suezin kanavien ynnä mökkelöjärven lomakylän kautta.

• lfkdekjw

Järkyttävää sontaa!!!

Ei edes saatanaa palvellut rikollinen, paavali, olis IHMISTEN jumala mutta ilmeisesti rikollisen kristinuskon kristittyjen jumalaksi luder/lutherin kanssa kelpaa!

Palvelkaa herrojenne niiden omissa nimissä ja lopettakaa Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaamiset!

JEESUKSEN EVANKELIUMIA Johanneksen mukaan;
      1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
      JA
      Pilkkamalle HEISTÄ YHTÄ, pilkkaa HEITÄ KAIKKIA!

• hybybuobhop

Mitähän saatanan käsikirjaksi väärennettyä raamattua aloittaja pitää jumalansa ilmoituksena!!!

raamattu on edelleen saatanaa jumalanaan palvelevan rikollisuuden käsikirja.

VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

• Pomaalukkaa

Raamattu on leikittelevien ihmisten satukirja. Minä todistan tämän jokaiselle, joka sallii itselleen järjen käytön!

• Jeesusrakastaa

Hän pelasti heidät vihamiehen kädestä ja lunasti heidät vihollisen vallasta.

• Verenkautta

Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.

• Huutavanhuuto

Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.

• Hänarmahtaa

Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

• Hänarmahtaa

ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."

• Hänarmahtaa

Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani." Herra, minä etsin sinun kasvojasi.

• Hänarmahtaa

Etsikää hyvää, älkääkä pahaa, että te eläisitte. Silloin Herra, Jumala Sebaot, on oleva teidän kanssanne, niinkuin te sanotte.

• Hänarmahtaa

Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, mutta autuas se, joka kurjia armahtaa!

• Jeesusarmahtaa

Sillä laki on Moseksen kautta annettu: armo ja totuus on Jesuksen Kristuksen kautta tullut.

• Jeesusarmahtaa

Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

• Jeesusarmahtaa

Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

• Jeesusarmahtaa

Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita.

• Jeesusarmahtaa

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

• Sylkykuppi

Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

• Vaikka taivas ja maa katoavat , laista ei muutu yksikään kirjain.

• Jeesusarmahtaa

Paitsi Kalebia Jephunnen poikaa, hän näkee sen, hänelle minä annan sen maan, jonka päälle hän astunut on, ja myös hänen lapsillensa, että hän uskollisesti seurasi Herraa.

• Jeesusarmahtaa

Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?

• Jeesusarmahtaa

Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.

• Jeesusarmahtaa

Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

• Jeesusarmahtaa

Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

• Jeesusarmahtaa

Sentähden Herra odottaa, että hän olis teille armoinen, ja sentähden on hän noussut teitä armahtamaan; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaat ovat kaikki, jotka häntä odottavat.

• AamenkiitosJeesus

Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

• AamenkiitosJeesus

Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

• AamenkiitosJeesus

Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.

• Miksi.näin

Raamattu on sen kirjoittajien ilmoitus jumalasta, nyky ihmiset tukeutuvat siihen miksi ?

• AamenkiitosJeesus

Olkaa lujat ja rohkeat, älkää peljätkö älkääkä säikähtykö heitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, käy itse sinun kanssasi; hän ei jätä eikä hylkää sinua."

• AamenkiitosJeesus

Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

• AamenkiitosJeesus

Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.

• AamenkiitosJeesus

Minä sanoin sydämessäni: Vanhurskaan ja väärän tuomitsee Jumala, sillä siellä on jokaisella asialla ja jokaisella teolla aikansa.

• AamenkiitosJeesus

Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.

• AamenkiitosJeesus

Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

• AamenkiitosJeesus

Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

• AamenkiitosJeesus

Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.

• ghgrtyurti

Raamattu on Jumalan Sana, mutta kaikki käännökset eivät voi olla. Suomenkielinen 30-luvun Raamatun käännös jättää pois tärkeitä jakeita. Ainakin sen kun Jeesus sanoo, että jotkut demonit saa ajettua ulos vain rukouksella ja paastolla. Ja sekin jae on kokonaan poistettu, jossa etiopialainen hoviherra sanoo Filippukselle uskovansa Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan Poika. Ja jakeesta, jossa pitäisi mainita Lucifer nimeltä, nimi jätetään pois. Jo nuo kaksi viimeistä vihjaavat, että 'tietty taho' aikoo tuoda antikristuksensa maailmaan ja pohjustaa sitä väitettään, että hän onkin Jeesus, ja että ajan lopulla palaava Jeesus onkin antikristus. Nuo ovat merkittäviä väärennöksiä. Virheiksi niitä ei voine sanoa.

Ja entä tämä Danielin 9:27, joka King Jamesin käännöksessä kuuluu näin:
      "And he shall confirm the covenant with many for one week: and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease, and for the overspreading of abominations he shall make it desolate, even until the consummation, and that determined shall be poured upon the desolate."

Suomennos vääntää sen näin:
      "Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

Antikristus siis nousee, ehkä heti kristittyjen ylöstempauksen jälkeen, ja vahvistaa, huom. vahvistaa liiton. Se liitto on siis olemassa, ja hän vain vahvistaa sen. Olisiko se se Oslon sopimus, jossa Israelin silloinen johtohahmo luovutti Jerusalemin Vatikaanille? Samainen hallitsija sai ritarinarvon muutamaa vuotta myöhemmin, palkkioksi tuosta tekosestaankohan? Miten Vatikaani aikoo vahvistaa liittonsa Israelin kanssa? Lupaamalla, että se tuhoaa Israelin viholliset, muhamettilaiset (Vatikaanin juutalaisten viholliseksi luoma uskonto)?

• AamenkiitosJeesus

Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

• AamenkiitosJeesus

Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.

• Eikiitosjeesus

Höpsistä. Aika kehno sepustus noilla lähtötiedoilla.
      Minusta muistuttaa paremminkin muutaman ammoisen kamelikuskin sekoilua, vanhoilla kansantaruilla höystettynä.

• Hoijaavoivoi

Kyllä teillä ateilla on kuluneet herjat...
        Plääh!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2234
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      25
      1813
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1445
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1274
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1259
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe