Montako päivää pystyttä olemaan ilman ruokaa

sosiaalimies

Oletteko koskaan kokeilleet sellaista? Meinaan vaan että paljonko säästää rahaa jos ei syö mitään vaikka viikkoon tai syö vain joka toinen päivä? Itse tein niin että söin vain joka toinen päivä 3 viikon ajan. Alkoi olee rankkaa ja laihduin 5 kiloakin.

31

3062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei oo kokeiltu mutta paasto noin yleensä ois hyvä. Joka aamuhan ois hyvä juoda itsepuristettua sitruunamehua lämpösen veden kera. Sitruunat lidlistä tai sitte sitä tiivistettä. Runsas nesteytys vie nälän. Sosekeitot itsetehtynä kans hyvä. Ravinteet, kuidut tulee ja pelkkää nestettä muuten. Ihmettelen että vain 5 kiloo tippunut. Mut jos syö joka toinen päivä paljon silloin syö?

• vaikeeeeetttttaaaaa

Aloittaja kyselee "paljonko säästää rahaa jos ei syö mitään vaikka viikkoon tai syö vain joka toinen päivä".

Säästö riippuu täysin siitä, kuinka paljon tavallisesti käyttää rahaa ruokaan.

Jos tavallisesti käyttää 8euroa päivässä, säästää syömättömyydellä saman summan eli 8euroa päivässä.

Ja kas kummaa, jos tavallisesti käyttää vaikkapa edelliseen verrattuna tuplamäärän eli 16euroa päivässä, säästää silloinkin saman summan eli 16euroa.

Annankin aloittajalle nyt vaikean matemaattisen tehtävän selvittää a) kuinka paljon rahaa hän tavallisesti käyttää ruokaan ja b) kuinka paljon hän säästää ollessaan yhden päivän syömättä.

Jään jännityksellä odottelemaan vastauksia.

• köyhtynyt

Yksi päivä joskus oltu, heikolla ravitsemuksella muutama viikko, nuorelle ja terveelle ihmiselle ei ole vaarallista.
      Nestepaasto olisi hyväksi silloin tällöin.

• sipiläveirahamme

Meillä joskus ollaankaksiviikkoa ilman ruokaa. yleensä me aikuset syömme kerran viikossa lämpimän ruuan, ja sitten juomme vettä apljoon ja nukumme ettei tunne nälkää. Korppuja yleensä ja makaroonia.

Tänä vuonna verot vievät loput rahoistamme, viime vuonnajäi velä 12 e kuulle ruoka rahaa, tänä vuonna menee nekin.

• eroajasäästä

Jos kuulut kirkkoon, niin eroa ihmeessä kirkosta, niin säästät kierojen kepuketkujen leikkaamat rahat kirkollisverona. Keskimääräinen vero on noin 200 € kirkon jäsentä kohti, mutta työikäistä kohti laskettuna vero on suurempi.

Ei näiden keskustalaisten ketkujen (maalasikeskustalaiset ovat vannoutuneimpia kirkkofaneja) ja herätysliikeläisten kanssa kannata kuulua samaan kirkkoon. Kirkko on vain pienen eliitin leikkikenttä, joille kansalta kerätyt verot menevät, joilla rahoilla piispat ryyppäävät ja asuvat hulppeissa linnoissaan.

http://www.eroakirkosta.fi

• eroantälläviikolla
        eroajasäästä kirjoitti:

Jos kuulut kirkkoon, niin eroa ihmeessä kirkosta, niin säästät kierojen kepuketkujen leikkaamat rahat kirkollisverona. Keskimääräinen vero on noin 200 € kirkon jäsentä kohti, mutta työikäistä kohti laskettuna vero on suurempi.

Ei näiden keskustalaisten ketkujen (maalasikeskustalaiset ovat vannoutuneimpia kirkkofaneja) ja herätysliikeläisten kanssa kannata kuulua samaan kirkkoon. Kirkko on vain pienen eliitin leikkikenttä, joille kansalta kerätyt verot menevät, joilla rahoilla piispat ryyppäävät ja asuvat hulppeissa linnoissaan.

http://www.eroakirkosta.fi

NO mä en taaskaan kuulu keskiarvoon, kirkon vero on ollut vain 105e vuodessa.
        Eroaminen kuitenkin auttaa, saa edes vähän alle kympin lisää kuukaudessa.

• zicoixzc

En ole kokeillut monta päivää pystyn olemaan syömättä, minulle ainakin sanovat että syö jotain näytät ihan hirveen näköiseltä. Kyllä söin tänääkin jotain minimaalisesti.

• työtön41

Olin kerran 9 päivää syömättä.Jouduin silloin sairaalaan. Työnantaja jätti palkat maksamatta ja ei ollu ruokaa. En suosittele olemaan syömättä 2 päivää enempää, olin silloin 25 vuotias

• kausiköyhä

En ole koskaan täysin ravinnotta, koska jotain pientä tulee syötyä esim. pelkkää MAKAROONIA, riisiä, perunoita yms. ja köyhien kausien erikoisuuteni on puuroleipä. Eli sekoitan kulhossa puurohiutaleita ja kananmunan ja paistan sen.

Mutta siltikin on aika heikko olo ja päässä humisee, eikä oikein ajatus kulje, mä myös huomaan milloin on kalorivajetta, kun silloin alkaa piippaamaan korvissa. Eli kun alkaa päässä piippaamaan, niin se ilmoittaa, että silloin on viimeistään syötävä.

En ymmärrä semmoisia, jotka pystyy olemaan vähällä ravinnolla tai jopa jonkun päivän ihan syömättäkin, koska itellä laskee toimintakyky aika alas, jos ei saa kunnollista aamupalaa, lounasta, päivällistä ja väli- ja iltapalaa.

Tunnen yhden tyypin, joka näyttää siltä kuin se olis karannu Auschwitzistä ja se sanoo, että ruoka ei muka vaan maistu. Sillon ku se syö, niin sen ateriat koostuu lähinnä sipsistä, pizzasta tai suklaasta ja sen sellaisista, mutta läskiä sillä ei ole yhtään, mutta ei se voi pidemmän päälle kovin terveellistä olla. On vielä aikuinen mies, mutta sillä riivaa vähän päässä.

• pattipolvi.tamma

Pystyy kai syömättä olemaan pari viikkoa vähintään, ihmisestä riippuen... Just kun tottuu, niin kuolee pois, joten säästöähän tulee syömistottumuksista ja syömisen rahoittajasta riippuen a) jonkun verran, b) aika paljon, c) tosi paljon.

Itselläni on keittiössä katastrofikaappi, johon jemmailen säilykkeitä, pussikeittoja, nuudeleita yms säilyvää sapuskaa pahojen päivien varalle. Syömällä riittävästi joka päivä jaksaa paremmin sitkutella isommin poraamatta.

• Pitääsyödävälillä

Onko tuo se vanha viisaus, että sitä jaksaa paremmin nähdä nälkää, kun välillä syö.

• verensokeriii

Eihän nyt kokonaan ravinnotta kannata olla kun verensokerikin laskee liian alas ja heikottaa,tulee kärttyisäksi.
      Paastoaminen tai laihduttaminen sitten erijuttu.

• Suomi_on_hyvä_maaa
    • käytiinviros

Kesälomalla olin 8 päivää syömättä yhtään mitään. Mutta join sitäkin enemmän, ViruValgeeta, VanaTallin ligööriä, olutta, kossua, VäkevääPäärynäviiniä, GinLongdrinkkiä, ja lisäksi muita juomia, ei kuitenkaan vettä. Pikkasen oli huono olo kun kuuri loppu, mutta töihin kuiteski mentiin.

• eipääsejanoyllättää

Niin, kyllä se syömättömyys YLEENSÄ juomisesta johtuu! Ei tosiaan kenenkään tarvitse muuten Suomessa nälässä olla.

• ainaonollutruokaa

Eipä ole koskaan tarvinnut olla syömättä montaa päivää sen vuoksi, etteikö olisi ollut ruokaa. Joskus olen sairauden vuoksi ollut hieman vähemmillä safkoilla useamman kuukauden, ei sekään paha ollut. Kaurapuuroa ja mustikkasoppaa, sekä näkkäriä.
      Joskus on ollut taloudellisesti niin tiukkaa, että rahaa tuli vain 36markkaa koko vuoden aikana, mutta silloinkin selvisin aiempien vuosien säästöillä ja tosi tarkalla taloudella. Ei tarvinnut turvautua edes ilmaisiin ruokajakeluihin tms. yhteiskunnan tukiin. Kalastelin, keräsin pantillisia pulloja ja tölkkejä. Mökki lämpesi puilla joita keräsin metsästä. Perunaa kasvatin tontilla. Maitoa kävin ostamassa eräältä maajussilta joskus, kun sillä oli karjatila siinä lähellä. Tein kotijuustoa siitä maidosta, kun nikkaroin juustokehän ja valutin sen juuston puhtaan T-paidan kanssa siihen juustokehään.
      Tosin en ole sen koomin tehnyt kotijuustoa, kun silloin tein niin monta kertaa, että hieman kyllästyin. Samoin tuli kalapullista kiintiö täyteen, kun melkein joka päivä söin kalapullia sen vuoden aikana. Se oli sitä 90-luvun lama-aikaa silloin!

• mahtaako_onnistua

Saiko aloittaja ratkaistua matemaattisen tehtävänsä?

• syominen.juominen

Noo pari päivää voi olla juomatta mitään sitten lähtee taju.
      Syömättä voi olla vuosikymmenii? Juomaan voi sekoittaa ULOSTETA ,tomatteja,lihaa oikeestaan mitä vaan mist saa "hivenaineita"?

• akselisto

Pakon edessä pelkällä kraanavedellä 4 vuorokautta.

• einiintiukkaa

Eihän nyt niin tiukkaa voi olla etteikö kaurahiutaleita saisi ettei ilman ruokaa tarvi olla ajatuksena säästäminen.Aloitukseen ni syö kaurapuuroa.

• pitääsyödä

Ei syö mitään?
      Se tulee kalliiksi ajan mittaan.

Juo edes jotain mehua, vihreää teetä, ruusunmarjateetä,
      syö kaurapuuroa.... keitä vihreitä tai punaisia linssejä, niissä on proteiinia.

sä sairastut jos et syö.

• samaamieltääää

Samaa mieltä että leikkii terveydellään jos ilman syömistä koittaa pärjätä,käy pian niinkuin mustalaisen hevosen.

• PaljonkinPaastonnut

Itse olen aikoinani yltäkylläisyydessä paastonnut useita kertoja. Jeesushan paastosi pelkällä vedellä 40 vuorokautta.

Itse kokeilin vesipaastoa viikon verran, enkä suosittele kenellekään. Paha olo ja päänsärky ja vilu koko ajan, eikä tullut sitä luvattua hyvää oloa lopussa.

Monia kertoja olen myös paastonnut luontaistuoremehujen kanssa, menestyksellä. Tulee paastoviikon lopulla se hyvä olo. Mutta kyseessä ei sitten olekaan mikään halpiskuuri, kyllä siinä tulee "aterialle" hintaa...

Mutta 10 päivää olen mennyt pelkillä kasvisjuomilla, pitäen huolen, ettei kalorimäärä nouse yli 500:n.

Nyt on jo vuosia viimeisestä kerrasta, ja itseasiassa taitaisi ollakin syytä tehdä taas pitkästä aikaa se paasto tai sen tapainen.

• klkjjkkjkj

Normaalia,joskus menee pari päivää parilla sämpylällä,ruoka ei maistu.

• KöyhänIlot

AP:lle, jos tarkoituksesi on vain säästää, niin vaikka näin: Lidlissä maksaa tällä hetkellä 400 g:n pussi makaronia 12 senttiä. Eli yhdellä palautustölkillä saat jo monta ateriaa, ja vielä jää 3 senttiä juhlimiseen ja riettaaseen elämään...:)

• KöyhänIlot

Ja ajattele, jos unohdat juhlimisen ja riettaan elämän: jo neljällä palautuspurkilla (joko omia tai löydettyjä), arvo siis 60 senttiä, saat 2 kiloa makaroneja Lidlistä!

• masentunuttyötön

Masennus/lääkkeet vei ruokahalun. Energiajuomilla välillä pärjännyt. Es on halpaa. En ole tahallani kokeillut olla syömättä. Vettä ja sokeripaloja auttaa hetken. Kunhan ei verensokeri laske.

• mfknkfg

Ruokahalu ei ole ainoa, josta pääsee hyvällä lääkityksellä! Sopivat napit vievät myös panohalut, ja pamit lääkitsevät viinanhimon. Sitten vain köllöttelemään nirvanassa!

• vähennä-nälkää
        mfknkfg kirjoitti:

Ruokahalu ei ole ainoa, josta pääsee hyvällä lääkityksellä! Sopivat napit vievät myös panohalut, ja pamit lääkitsevät viinanhimon. Sitten vain köllöttelemään nirvanassa!

Sammoo mä oon ehdotellu punaselle ristille joka ruokaa jakkoo afriikan nälkää näkeville (reilusti kerrottas nälkäänäkeville et RUOKA SISÄLTÄÄ EHKÄSYAINEITA)
        Ja annettas niiden ite päättää "kelpaako ruoka" noo suomen lain säädäntö ei Hurstii esttä sekottamastta jo ny ruokiin "ennalta ehkäsevii"

• pikadieeeeetti

Toi syömättä olo on niinku suhteellista? jos 60kg ylipainoo niin kyllä sillä 60kg lihhoo 12 kk elää (tavallaan syöden itseään) Super dietti!
      Noo anemia voi tulla mut reseptti lääkkeet ilmasii?

• iouyghvbn

Meneepä aloittajalta valtavan pitkä aika. Missä viipyy vastaus? Saiko aloittaja ratkaistua matemaattisen tehtävänsä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10712
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7203
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5314
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      62
      4870
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      73
      4534
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4053
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2938
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2835
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2360
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2094
    Aihe