Kastetotuus avutui täysin

WonderingTku

Eräällä sivustolla oli perusteltu raamatullinen kaste täysin aukottomasti. Kumoaa Raamatusta suoraan vuosisataa vanhat vinoutumat.

Ei kyllä löydä Raamatun pohjalta tätä kirjoitusta tyrmäävää vastinetta. Uskon, että tämä tukkii monen suut. Harva uskaltaa lukea loppuun asti, koska pinttynyt isien perinnäissäntö on usein rakkaampi kuin Jumalan Sana. Vaatii nöyryyttä ottaa totuus vastaan jos on ollut lapsesta astin sokea.

http://puhdastakultaa.blogspot.fi/2015/05/kasteesta.html?m=1

Kommentoikaapa.

11

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikaste

      Hyvin uskottavan tuntoinen, mutta ne joille Jumala saa puhua tuo on tätä:”te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden... mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.” (Matt. 15:6,9)

      Raamattu on kirja jota ihminen tutkimalla ei voi oikein ymmärtää. Näin, kun ihmiset omassa ymmärryksessään raamattua tutkivat he ovat eksyttäjiä. Silloin, kun Jumala on tehty kuolleeksi ja raamatusta tehty "jumala"niin näin on käynyt "seurakuntia" on syntynyt kuin sieniä sateella.

      Puhutaan miten koko raamattu on totta, mutta ei nähdä miten sitä ei todellisuudessa pidetä totena kuin niiltä osin mitkä ihmisen korvasyyhyyn soveltuvat.

      Raamatun totuutta yksinkertaisesti ei voi tulla tuntemaan, kuin yhdellä tiellä.
      On kuin onkin vain ja ainoastaan yksi tie Jumalan totuuden tuntemiseen, Jumalan yhteyteen pääsemiseksi.

      Silloin, kun ihminen ei tahdo nöyrtyä tuolle yhdelle tielle hän ei voi tulla tuntemaan sitä mikä Jumalasta on. Kun ihminen omassa ymmärryksessään ja toisten ihmisten ymmärrysten kanssa raamattua tutkii se ei yksin kertaisesti voi avautua oikein.

      Jeesus sanoo selvästi:" Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
      38. eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
      39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
      40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

      Tässä aluksi, palaan kasteasiaan.

      • WonderingTku

        Mikä tuossa sitten oli valhetta?


      • Eikaste

        "Luotettavaa vastausta ei anna herätysliike tai kirkolliskokous vaan Jumalan Sana, Raamattu."
        Tässä on linkitetyn sanoman ydin, näin toimien ihminen tekee juuri tätä mistä Jeesus sanoo:"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."
        Ihminen ei Raamattua tutkimalla löydä sitä mikä Jumalasta on. Raamattu ei ole niin kuin muut kirjat joita ihminen oman ymmärryksensä kanssa voi lukea ja ymmärtääkin.

        Jeesus sanoo:" Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        45. Profeetoissa on kirjoitettuna: `Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi`. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

        Jumala Taivaallinen Isä elää. Jumala ei ole muuttunut, ei kuollut.
        Jumala on sama nyt niin kuin ennenkin, Jumala ihmisen voi herättää ja yhteyteensä
        johdattaa, jos ihminen Jumalan tahdon tielle käy.

        Jumala, kun saa ihmisen silmät avata vasta sitten voi alkaa totuus valjeta Jumalasta,kuin ihmisestä itsestään jne....

        Jumala ei ole kirjaansa antanut siksi, että siitä tulisi "jumala" joka syrjäyttäisi hänet.
        Vaan, kun Jumala on saanut ihmiselle totuuttaan valaista ihminen tulee näkemään
        kirjoitukset oikein.
        Raamatun sanomaa ei siis voi tulla ymmärtämään oikein, ellei ihminen ole saanut nöyrtyä Jumalan tahdon tielle se on "nisunjyvän kuoleman" tie.

        " Eräiden kirkkokuntien mukaan kastamaton lapsi menee synteinensä helvettiin, joka on luotu perkeleelle ja hänen enkeleilleen. (Huom. ei ihmistä varten Matt. 25:41) Väitettä perustellaan sillä, että lapsi on siinnyt synnissä ja on perisynnin alainen."
        Tämä, että näin sanotaan on aivan Jeesuksen sanoman vastaista.( ymmärrän että tuon sanoman kirjoittaja on eri mieltä)Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        Jo raamatun alkulehdiltäkin käy tämä ilmi, kun Jumala sanoo:"En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. " Ihmisen sydämen aivoitukset ovat siis pahat nuoruudesta saakka.
        Toisaalta hehkutetaan Jumalan rakkautta, mutta tässä tehdään Jumalasta julma
        kun sanotaan näin: "kastamaton lapsi menee synteinensä helvettiin, joka on luotu perkeleelle ja hänen enkeleilleen. (Huom. ei ihmistä varten Matt. 25:41) Väitettä perustellaan sillä, että lapsi on siinnyt synnissä ja on perisynnin alainen."
        Mitä tulee johonkin perisyntiin se on ihmisymmärryksen tuotosta.

        "Jos vauva kuolee heti syntymänsä jälkeen, hän menee siis taivaaseen, koska hänen nimensä on Elämän Kirjassa."
        Mutta myös lapsena kuolleet pääsevät Isän Jumalan tykö.

        "Viimeisenä argumenttina lapsikastetta vastaan tahdon sanoa, että Raamatussa ei ole ainuttakaan tapausta, jossa vauvoja kastetaan. Kukaan ihminen maailmassa ei voi löytää Raamatusta lapsen kastamista, koska siellä ei sellaista ole. Lue Raamattusi läpi huolella ja huomaat tämän väitteen pitävän paikkansa."

        Jumalan totuus asiassa on näin, joka myös käy ilmi jo raamatun alkupuolella:
        "Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
        10. Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
        11. Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        12. Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        13. Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        14. Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

        Huomatkaa sukupolvesta sukupolveen. Me olemme tänään yksi sukupolvi.
        Tämä ympärileikkaus vanhanliiton aikana on uudenliiton kaste.

        Jumala tiesi miten tästä kasteasiasta aletaan kiistellä, näin Hän on sanaansa laittanut tämänkin sanoman: "Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus."
        Kuin myös tämän: "yksi kaste".

        Siis kaste ei ketään pelasta, vaan ihmisen tulee uudesti syntyä ylhäältä, jonka
        vain Jumala voi tehdä niiden kohdalla jotka ovat hänen tahtonsa tielle käyneet.


    • Eikaste

      Hiljaiseksi meni. Ja parempi on vaieta kuin, että yrittää eksyttää.
      Ja todella elämän ja kuoleman kysymys on, että ihminen pysyy kaukana toisista, kolmansista jne... kasteista.

      Jumalan tulee saada uudesti synnyttää ihminen.Tämä uudesti syntymä tapahtuu,
      voi tapahtua vain ja ainostaan Jumalan tahdon tiellä.

      Ahtaan portin ulkopuolelle jää ihmisen vanha elämä, luonto ja näin käy, kun Jeesus sanoo: "Jonka Poika tekee vapaaksi on todella vapaa."

    • Puhdasta.ihannoiva
      • Eikaste

        Jumala valittunsa varjelee tuolta väkevistä väkevimmän eksytyksen ansalta.


    • 2Kor13jae5

      Hyvä kirjoitus mielestäni tuossa aloittajan jakamassa linkissä. Mikäli kaste olisi ehtona pelastumiselle ja uudestisyntymiselle ylhäältä, niin pelastus ei olisi enää yksin armosta, yksin uskosta ja yksin Kristuksen työn perusteella. Kyllä Pyhä Henki sitten ajallaan vesikasteen hautaan ohjaa.

    • tämäontosiasia

      Jumalan Pyhä Henki ei ketään ohjaa vesikasteen hautaan.

    • Selvä.peli

      Pyhä Henki johdattaa "kaikkeen totuuteen", siis myös kasteasian suhteen.
      Katso johdatuksen päämäärä tästä,
      Apostolien teot 2:38,41. ja 22:16.

    • Ääneen.sanon
    • Ei.tarvita.muuta

      Hyvä linkki. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe