Lajirajat ylittyvät

16

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apinanpusu
    • Rwerewrwer

      Evoluutionistien logiikka on näköjään tällä tasolla:D

      • Ihminen ei ole lajina yksin vaan osa jotain paljon ihmeellisempää ja ainutlaatuisempaa mitä uskonnon sokaisema ei käsitä.


      • bhutfc
        ravenlored kirjoitti:

        Ihminen ei ole lajina yksin vaan osa jotain paljon ihmeellisempää ja ainutlaatuisempaa mitä uskonnon sokaisema ei käsitä.

        Tottakai koko luomakunta. Lähtökohtaisesti kaikki ovat tärkeitä. Ihminen itse omilla valinnoillaan tekee itsestään itsensä ja koko luomakunnan vihollisen.
        Ja toinen vaihtoehto on .....
        Me emme voi puhdistaa toinen toisiamme virheistä . Jokaisen on tehtävä se omasta puolestaan henkilökohtaisesti. Sitä Raamattu opettaa. Ei muiden hallintaa.

        Roomalaiskirje:
        8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, >> Jakeen lisätiedot
        8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;


      • bhutfc kirjoitti:

        Tottakai koko luomakunta. Lähtökohtaisesti kaikki ovat tärkeitä. Ihminen itse omilla valinnoillaan tekee itsestään itsensä ja koko luomakunnan vihollisen.
        Ja toinen vaihtoehto on .....
        Me emme voi puhdistaa toinen toisiamme virheistä . Jokaisen on tehtävä se omasta puolestaan henkilökohtaisesti. Sitä Raamattu opettaa. Ei muiden hallintaa.

        Roomalaiskirje:
        8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, >> Jakeen lisätiedot
        8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;

        Eikös se ollutkin kristinusko joka kärsii identiteettikriisistä, nostaen ihmisen jumalan asemaan, ainutlaatuiseksi jumalansa kuvaksi.... ja tästähän kreationismi kumpuaa, kammoksuen muunmuassa sitä että ihminen on kuitenkin viettie sä orja, joita kaunistellen tunteiksi kutsutaan... tunteet monasti ohjaavat ihmistä, ei rationaalinen looginen laskelmoiva ajattelu....


      • bhutfc
        ravenlored kirjoitti:

        Eikös se ollutkin kristinusko joka kärsii identiteettikriisistä, nostaen ihmisen jumalan asemaan, ainutlaatuiseksi jumalansa kuvaksi.... ja tästähän kreationismi kumpuaa, kammoksuen muunmuassa sitä että ihminen on kuitenkin viettie sä orja, joita kaunistellen tunteiksi kutsutaan... tunteet monasti ohjaavat ihmistä, ei rationaalinen looginen laskelmoiva ajattelu....

        Kristinusko ei ole persoona joka puhuu.
        Pitäisihän sinun se tietää.

        Kristinusko on oppi joka on löydettävissä Raamatusta ilman että kukaan sitä noudattaisi.
        Ihan niinkuin on luonto jota tutkitaan mutta tutkimus ei ole luonto.
        Kristinuskosta voi tehdä teorian jota kussakin uskonsuunnassa nimitetään kyseisen kirkkokunnan opiksi. Mikä noista monista opeista on se kristinusko?


      • bhutfc kirjoitti:

        Kristinusko ei ole persoona joka puhuu.
        Pitäisihän sinun se tietää.

        Kristinusko on oppi joka on löydettävissä Raamatusta ilman että kukaan sitä noudattaisi.
        Ihan niinkuin on luonto jota tutkitaan mutta tutkimus ei ole luonto.
        Kristinuskosta voi tehdä teorian jota kussakin uskonsuunnassa nimitetään kyseisen kirkkokunnan opiksi. Mikä noista monista opeista on se kristinusko?

        Niin, ja tästä päästäänkin erääseen peruskysymykseen, miten näitä kristinuskon oppeja voi mitenkään käyttää luonnontieteisiin liittyvässä työssä?


      • goralliakuoli
        ravenlored kirjoitti:

        Niin, ja tästä päästäänkin erääseen peruskysymykseen, miten näitä kristinuskon oppeja voi mitenkään käyttää luonnontieteisiin liittyvässä työssä?

        Käyppä noiden oppien opettajien pakeilla.
        Kukapa täällä olisi niiden puhemiehenä.
        Kaikkein vähiten jokaisen puolustajana yhtäaikaa.
        Lähtökohtaisestikin olet erehtynyt.


      • goralliakuoli kirjoitti:

        Käyppä noiden oppien opettajien pakeilla.
        Kukapa täällä olisi niiden puhemiehenä.
        Kaikkein vähiten jokaisen puolustajana yhtäaikaa.
        Lähtökohtaisestikin olet erehtynyt.

        Niin miten yhden uskontokunnan oppeja pitäisi huomioida universaalissa tieteellisessä työssä. Melko abdurdia?


    • iwukki.on.i.diootti

      Eikös se ollut se "iwukki" kreationisti kun ilmaisi taannoin halunsa yhtyä simpanssiin ...

    • faktaapukkaaJyriltä

      Tyhmä. Koirakin on älyltään ihmismäisempi kuin apina.

      Joten evoluutioteorian ajatus siitä että ihminen olisi apinasta on ihan typerä.


      Mikä siinä on että evokit eiät osaa lainkaan ajatella?

      • Jaa kaappihomo jyrbä tykkää koiristakin.....


      • "Tyhmä. Koirakin on älyltään ihmismäisempi kuin apina. "

        Ei ole. Tyhmä.


    • No, tuo tarhassa elävä oranki onkin evokkien kasvattama. Mitä muuta sellaiselta voi odottaakaan, hehheh.

      Vai mitä, jyrbäle?

      • jokummättää

        Miksi he pitää kaikkia elukoita vankeinaan. pölvästiä hommaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe