Rukouspyyntö miehen puolesta

Lara76

Voitteko muistaa rukouksin mun miestä. Ollaan pahoissa ristiriidoissa ja hän ei kuuntele enää mun toiveita, unelmia, haaveita ollenkaan. Hirveitä riitoja jatkuvasti joista syyttää aina vain mua. Voisko Jumala puuttua tähän niin että hänen silmät aukeaisi näkemään nämä munkin asiat. Eniten pelkään eroamista ja siihen en itse halua. Voisko Jumala pelastaa mun miehen että löytää oikean uskon Häneen?

12

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lara76

      Eroan pian kirkoste, ellei löydy. Maailmassa on tarpeeksi pahaa ilman itsekeskeistä, oma hyväistä Jumalaa.

    • Lara76

      Eroanko kirkosta, kun ei mitään tapahdu?!

    • Tmp1

      Mikset annaa miehen elää? Ei tämä elämä mikään haavemaailma ole. Ihan arkipäiväisiä asioita täynnä. Naisten vaatimukset ovat monelle miehelle liikaa. Koittajaa nyt vain nyt käsitellä asiat asioina. Yritäppä avata omat silmäsi nyt ensiksi.

      • Kata53

        Jokaisella ihmisellä on haaveita. Jopa ihan arjenkin keskellä. Ei ihminen pysty elämään ilman suunnitelmia, tulevaisuutta, epätietoutta tulevasta. On epänormaalia jos ei pysty käsittelemään tunteita tai tekemään suunnitelmia tulevaisuudelle. Miehillä taitaa olla ongelma käsitellä omia tunteita. He haluavat elää hetkessä.


    • Tmp1

      Nainen ajattelee eritavalla. Jos mies ei tunnu ottavan naisen haaveita yms. huomioon, ei se tarkoita sitä, että miehellä olisi jotain ongelmia omissa tunteissa. Naisten tulisi ymmärtää miehiä enemmän.

      • Rukoilija

        Tmp1 mene rukoilemaan omien ongelmiesi puolesta.


      • Rukoilija

        ÄLkäämme rukoilko toistemme puolesta, koska se ei auta.


    • rukoilenpuolestanne

      Onpa sinulla vaikea tilanne!
      Ei ole varmaankaan helppoa elämäsi juuri nyt. Tuo että syyttää sinua kaikesta ei ole oikein. Pitäisi keskustella ja keskustelemalla löytyä se ratkaisu. Elämme nykyaikaa ja naisten ja miesten tasa-arvoa. Jos syyttää vain toista kaikesta voi olla merkki että miehesi on ehkä narsisti, en tiedä.
      Narsistilla on tapana että syyttää aina toista ja ei huomaa omia vikojaan ja puutteita.

      Voi olla myös että ei ole narsisti, ja ei vain ymmärrä tilannetta, ei ole empaattisuutta muita ja sinua kohtaan.
      Yksi mahdollisuus olisi perheneuvottelu.
      Myös papin kanssa voisi käydä keskustelemassa tai diakonin ensi alkuun.

      Olet itse uskossa, se on hyvä. Rukous auttaa aina. Pitää silti yrittää myös käytännössä, - kuten keskustelua miehesi ja ulkopuolisten kanssa.

      Voisitte istahtaa pöydän ääreen ja kerro sitten rauhallisesti, että sinulla on omia haaveita ja että haluaisit että voisitte elää ilman riitaa ja että yritetään keskustella ja kuunnella toistemme toiveita. Voisitte laatia vaikka kumpikin oman listan ja sitten vertailla. Rauhallisesti ja asiallisesti. Hyvä selittää myös että miksi. Yrittäkää ymmärtää toistenne näkökohtia. Pyydä myös rauhallisesti miestäsi lähtemään kirkkoon tai perheneuvontaan. Älä ota niin vakavasti riitoja, älä yhdy, sano vaan että voidaanhan me jutella tämä asia.
      Usein on niin kun itse ei jatka riitaa, niin se tyrehtyy siihen.

      Mutta jos rupeaa lyömään, niin silloin on aika lähteä! Kukaan ihminen ei saa lyödä!

      Jatka rukoilemista, rukoilen myös täällä!

      Kerro auttaako, mietitään yhdessä lisää.

      • Rukoilija

        mene rukoilemaan omien ongelmiesi puolesta, ja ole hiljaa.


    • Tmp1

      Mistä päättelette, että mies on keskustelun alussa esitetyssä tilanteessa se riidan aiheuttaja, narsisti tms.

    • yksinkertaistapsykologia

      En minä päätellyt, kirjoitin että 1) "en tiedä" 2) "Voi olla myös että ei ole narsisti, ja ei vain ymmärrä tilannetta, ei ole empaattisuutta muita ja sinua kohtaan."

      Eli 1) että voi olla tai 2) että ei ole. En siis varmuudella sanonut sitä en tätä.

      Tosiasiassa narsisti usein syyttää vain toista eikä huomaa milloinkaan vikaa itsessään.

      Tästäpä oletin. Yksinkertaista psykologiaa.

      Nyt rupean tässä ihmettelemään, että miksi sinulla on noinkauhea tarve puolustaa miestä? Voisit ottaa myös naisen tunteet ja ajatukset huomioon. Ei tänne kukaan tule aloittamaan tyhjän takia.

    • Tmp1

      Siis nainenhan tässä syyttää, kun pyytää, että mies ei kuuntele ja että hän ei näe, kun pyytää miehen silmien aukeamista. Usein asiat ovat niin, että pyydetään, että joku toinen muuttuisi. Ei se niin toimi, että rukoillaan, että toisen silmät avautuisivat ja ollaan kuitenkin keskellä riitatilannetta.

      Tärkeätä on keskittyä omaan sanomiseen ja tekemiseen.

      Siunata miestä pitäisi ja pyytää itselle voimaa ja ymmärrystä. Pitää toimia, kuten Raamattu opettaa, nöyryyttä ja pitkämelisyyttä ja omaa kristittyä vaellusta.

      Me emme tiedä, mistä riidat pohjimmiltaan johtuvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe