Teksti joka niittää vapaakirkollisen

WonderingTku

Harvan kirjoituksen kautta on tullut niin paljoa ihmisiä uskoo tiettävästi kuin tämän tekstin kautta. Ei ole edes pitkä.

Kieltämättä vetää hiljaiselle ja tutkivalle paikalle jokaisen herätyskristitynkin. Jopa vapaissa suunnissa.

Lue jos uskallat.

http://puhdastakultaa.blogspot.fi/2015/04/kristityn-nakoiset.html?m=1

Saa kommentoida. Suutut tai muutut.

3

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan ok teksti. Jonkinverran yleistyksiä sisälsi, mutta muuten aika tervejärkinen kirjoitus. Tarkoitus ilmeisesti oli ollakin hieman provokatiivinen. Tuo ero "pään" ja "sydämen", "kuolleen uskonnollisuuden" ja "elävän uskon" välillä nousee SVK:ssa ja evankelikalismissa pitkälti pietistisestä perinteestä.

    • RaamatunVaroitus

      Tuo kirjoitus vaikuttaa pohjautuvan mahdollisesti ns erilliseen henkikasteoppiin uskomiseen. Mutta ei siitä sen enempää.

      Kiinnitän huomion seuraavaan kappaleeseen blogista:

      Matteuksen evankeliumissa (7:21-23) Jeesus pudottaa uskonnolliselle maailmalle aikamoisen pommin sanoessaan, että eivät kaikki Jeesusta Herrakseen kutsuvat pääse taivaaseen. Ei edes silloin, vaikka he olisivat olleet mukana monenlaisissa karismaattisissa tapahtumissa, joissa tapahtuu suuria yliluonnollisia ihmeitä. Miksi? Koska he eivät olleet halukkaita tekemään elämässään Jumalan tahtoa. He olivat nimikristittyjen joukko, joita kiinnosti valtavasti ihmeet ja merkit. Heidän suustaan tuli Jeesuksesta puhuttaessa herkästi "Herra, Herra". Kuitenkaan hekään eivät olleet koskaan tulleet oikeasti sisälle pelastukseen parannuksen ja uudestisyntymän kautta. Jeesus itse kertoi, että tälle joukolle Hän joutuu kerran lausumaan: "Minä en ole koskaan tuntenut teitä. Menkää pois luotani, te laittomuuden tekijät." (Matt. 7:23) Mikä oli siis näiden kohdalla lopullinen kadotukseen joutumisen syy? Jeesus kutsui heitä laittomuuden tekijöiksi. He eivät suuresta karismaattisuuteen viittaavasta intoilustaan huolimatta olleet koskaan tehneet parannusta oman elämänsä laittomuuksista
      Jeesuksen edessä."

      Lainaus loppuu tähän.

      Laitanpa esiin nyt vielä suoran lainauksen Raamatun 7:nnestä luvusta:

      "21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

      Tuo bloggauksen kappale antoi huolimattomasti sen kuvan kuin nämä mainitut laittomuuden ihmiset olisivat olleet vain kiinnostuneita ihmeistä ja merkeistä. Ei suinkaan pelkästään näin, vaan lisäksi he jopa ITSE olivat Jeesuksen nimen kautta mm ennustaneet ja TEHNEET monia voimallisia tekoja.

      Yleensä ns nimikristityt eivät yleensä edes ole kovin innostuneita ihmeistä ja merkeistä. Suurin osa ns nimikristityistä vain kuuluu johonkin seurakuntaan jäsenenä, mutta ei ole edes raamatullisesta sanomasta tai Jumalan palveluksiin osallistumisesta kiinnostunut. On paljon nimikristittyjä,jotka vain nimellisesti ovat eri seurakuntien rekistereissä ja jotka käyvät ehkä vain jouluna ja häissä ja hautajaisissa kirkossa.

      Sen sijaan tuo lainattu Raamatun kohta sopii erityisen hyvin demonististen kundaliinivoimien aikaan saamiin ihmeisiin ja voimatekoihin, joita nämä eksyneet laittomuuden ihmiset, jotka vain luulevat seuraavansa Jeesusta ITSE TEKEVÄT pimeiden voimien avulla luullen voimavaikutusten takana olevan Jeesuksen ja Pyhän Hengen.

      Jeesus kuitenkin sanoo näille IHMEIDEN TEKIJÖILLE, ettei tunne heitä. Tällöin heidän ihmeittensä taustavoimana ovat pimeyden voimat eikä Pyhä Henki. Nämä ihmiset luulevat seuraavansa Jeesusta, mutta näin he eivät ole todellisuudessa tehneet. He ovat sortuneet johonkin vakavaan eksytykseen, jossa tehdään ihmeitä pimeyden voimilla eikä Pyhän Hengen voimalla. Kun sortuu tekemään ihmeitä pimeyden voimilla ja osallistuu sellaiseen epäraittiiseen menoon, ei todellaakaan tee jumalan tahtoa.

      Monet vakaat kristilliset tahot ovat varoittaneet aikamme eksytyksistä, joissa ihmiset tekevät ihmeitä pimeyden voimilla ja eksyttävät muitakin. Yhdeksi kuuluisimmaksi ja vakavimmaksi pimeiden voimien temmeyllyskentäksi on mainittu Toronton herätys ja sitä seurannut torontolaisuuden aalto, joka jatkuu vielä näinäkin päivinä.

    • VarotaanVääriäMerkkejä

      Tässäpä David Wilkersonin varoitus torontolaisuudesta, jossa eksyneet tekevät ihmeitä Jeesuksen nimissä, mutta voima onkin oikeasti pimeyden voimaa.

      Mitä tunnettu uskonmies David Wilkerson on kirjoittanut ns Toronton herätyksestä lähteneestä torontolaisuudesta yms holtittomasta menosta, jota Suomen Vapaakirkkokin on ollut edistämässä Suomessa jo 90-luvulta alkaen:

      Ote David Wilkeronin saarnasta:

      "Mitä näemme aikamme ns. herätyksissä ja mikä liitetään Pyhän Hengen yhteyteen, sitä emme löydä Kirjoituksista. Mikä ei ole löydettävissä Sanasta pitää heti hylätä – täysin hylätä. Itken kun katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle. Ihmisjoukot ruumis vapisten ilman kontrollia, ihmiset putoilemassa lattialle, hysteerinen nauru, hoipertelu kuten juopuneessa tilassa, käärmeen lailla kiemurtelu, villien eläinten lailla kiljuminen – ja sitten meillä on julistaja, joka puhaltaa ihmisten ylle ja saa heidät kaatumaan ikään kuin Pyhä Henki olisi tullut lihaksi hänessä. Tämä henkilö heittää takkinsa ihmisten ylle ja sanoo, "Tämä on Herran käsi".

      Nyt uusi "evankeliumi" on iskenyt Etelä-Amerikkaan. Tämä on hyvin julmaa mutta minun pitää puhua tästä uusimmasta. Kun joudut tällaiseen, kun olet joutunut eroon Kirjoitusten varjelevasta vaikutuksesta sanot vain: "Hei, tämä on uutta, Jumala tekee uutta. En ymmärrä tätä, se ei ole Sanassa mutta en halua olla Pyhää Henkeä vastaan."

      Jos se ei ole Sanassa sinun pitää olla sitä vastaan!

      Tämä uusi asia on, että et voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan ellet tule pieneksi lapseksi jälleen. Tämän opin mukaan ihmiset tulevat kokoukseen vaipat päällysvaatteidensa alla ja ulostavat ja virtsaavat niihin kokouksen aikana. Tämä on "uutta". Mihin kaikki johtaa? Kuulin erään pastorin saarnaavan joku aika sitten, "On tultu siihen, että eräänä päivänä evankelista puhuu ja sanoo, `minulla on ilmestys Herralta` ja lisää sitten ´Nyt on aika lisätä Marian palvonta jumalanpalvelukseen´."

      Tähän ollaan menossa.

      Yksi evankelista kutsuu itseään "Pyhän Hengen baarimikoksi". Hän sanoo, "Tule baariin ja ota Pyhän Hengen drinkki". He kutsuvat tätä uudeksi viiniksi.

      Jeesus saapuu ja lukuisat ihmiset ovat vailla pelastusta. Samalla näen kristittyjen vellovan, kuten sanotaan "Pyhän Hengen baariin" ja he hoippuvat kuin juopuneet. Jooelin kirja sanoo kovaa ja selvästi: "Herätkää te juopuneet ja itkekää, valittakaa, kaikki viininjuojat…sillä vilja on hävitetty, viinistä on tullut kato" Jooel 1:5,10.

      Miljoonat sielut kuolevat maailmassa – mitä nauramista meillä on?

      Kaikki mikä on Pyhän Hengen työtä voi tapahtua missä vain maailmassa. Ei vain Amerikassa. Mitä sanotaan Pyhän Hengen työksi sen pitää voida päteä kaikkialla.

      Uskallan sanoa näille miehille – menkää nauruherätyksenne kanssa Balkanille nyt heti ja menkää noihin pakolaisleireihin missä vaimot itkevät koska aviomiehet on tapettu, tyttäret raiskattu, lapset näkevät nälkää, kodit on tuhottu, menkää ja kehottakaa heitä "tulemaan baariin, koska Pyhä Henki haluaa teidän nauravan !"

      Tämä niin kutsuttu herätys on tulossa Madison Square Gardeniin tänä kesänä…

      Kuinka voimme edes ajatella ottavamme vastaan tällaista oppia? Anna kun kerron kuka nauraa. Maailma, pelastumattomat! Uskosta on tullut spektaakkeli, aikana jolloin olemme lähellä Herran tulemusta ja meidän tulisi odottaa siellä, missä Jumalan voi löytää – omassa salaisessa rukouskammiossamme. Siellä tulisi olla murhe hukkuvista sieluista, halu seurata Jeesusta. Siellä ei pitäisi ajatella rahaa, joka on Amerikan jumala, Amerikan epäjumala. Maailma katsoo tätä hulluutta ja tiedät mitä he ajattelevat – se on sirkus, Pyhä Henki on sirkuksen johtaja, se on karismaattinen sirkus.

      En välitä enää mitä kukin ajattelee. En välitä jos eräät haluavat pois postituslistaltamme. Välitän heidän sieluistaan. Minun vastuullani on varoittaa ja kertoa, että kaikki tuo on häväistystä ja Raamatun mukaan meidän tulisi surra sitä. Vanhinten tulisi murehtia, seurakunnan, pastorien ja evankelistojen tulisi murehtia ja meidän tulisi rukoilla."

      lähde: http://www.kristitynfoorumi.fi/srkhapaisy.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      252
      2463
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      186
      1572
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1396
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1123
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1119
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    Aihe