https://youtu.be/CiiZN2NumB8
"Puolen tunnin mittainen dokumentti "Luopuneet" käsittelee Jehovan todistajista eronneita ja erotettuja henkilöitä, jotka ovat eroamisensa myötä menettäneet kaikki ihmissuhteensa uskonlahkon sisällä. Dokumentissa sivutaan myös Jehovan todistajien erottamiskäytäntöjä sekä oikeuskomiteoiden toimintaa ja tarkastellaan niiden vaikutuksia erotettujen ja eronneiden elämään."
Kuten pätkässä yksi entinen jäsen mielestäni hyvin toteaa, että jos lahkoissa luetaan jotain pölystä kirjaa, jonka neuvoilla tuhotaan ihmisen psyyke olisi hyvä saada lahkojen mielivaltaisuutta vastaan lait ja velvoitteet, joilla ehkäistä vastaava toiminta. Pitemmän päälle vaarallisista lahkoista ei kärsi vain yksilöt, vaan koko yhteiskunta.
Uskonto myrkyttää kaiken.
Luopuneet - Kohtaloita Vartiotornin varjosta
11
215
Vastaukset
- mnhgfdfguio
Ihmiset tekee uskonnosta myrkyllisen.
- onnellisesti.uskova
Kyllä Karjalan menettäminen on pieni trauma verrattuna uskonsa menettämiseen.
Onneksi minun ei ole tarvinnut koskaan luopua kummastakaan.- Oudoksuva
Uskonnollisia tekstejä ei voi syödä (vaikka uskovaiset sanojaan söisivätkin) eikä se auta elämän laatuun. Joten jos vaihtoehtona olisi ollut Karjalan ja Petsamon pitäminen tai Ruotsin uskonnosta luopuminen, paljon mieluummin jälkimmäisestä eroon... :)
- tovereita.toisilleen
Oudoksuva kirjoitti:
Uskonnollisia tekstejä ei voi syödä (vaikka uskovaiset sanojaan söisivätkin) eikä se auta elämän laatuun. Joten jos vaihtoehtona olisi ollut Karjalan ja Petsamon pitäminen tai Ruotsin uskonnosta luopuminen, paljon mieluummin jälkimmäisestä eroon... :)
Da, tavaritsh. Harasoo finnogo kommunista.
- Oudoksuva
tovereita.toisilleen kirjoitti:
Da, tavaritsh. Harasoo finnogo kommunista.
Kokeile kirjoittaa Suomea tai edes jotain murteista jos tahdot että joku ymmärtää sinua. :)
Mutta ei, en kannata aatetta jonka suurin johtaja oli Gruusialainen pappi. - totuuskortti.ap
Aika tuohtuneita kommentteja Ordotoksi-kristiyltä T.T , varsinkin jälleen kerran oudoksuvalta. Selvästi osui arkaan paikkaan, asia halutaan salata hyökkäävällä taktiikalla.
Oudoksuvan kymmenet muut kristityt nimimerkit palstalla muuten viittaavat ihan samaan.. pään mäjähtämiseen En tiedä, kumpi on hirveämpää sukulaisiin ja läheisiin yhteyden menettäminen vai maiden menetys.
Yhdelle ihmiselle tuo voi merkitä maailman luhistumista ja moni on ajautunut mielenterveyden menettämiseen tai itsemurhiin.
Ja tuollaista uskonnon varjolla systemaattisesti annetaan vieläpä sivistyneessä Suomessakin tapahtua.
- huomasin.tuolta
Videon kommenteista:
". pyhäperse1 viikko sitten
hyi vittu ku tuli huono olo näistä mielisairaista satukirjn lukioista hyi !"
Pallihkiateisti ilmeisesti tuollakin kommentoinut?
Minä en muuten ole käynyt koskaan tuollaista satukirjalukiota.- totuuskortti.ap
Jaahah hiestä puhuva Luterilainen vastasi. Voisitko selvittää muillekin tuon hiki-termin, en ymmärrä mitä tarkoitat.
Tajuan, että tutut termit jäävät sinulta avaamatta muille. Vastaisitko kun imuroinniltasi "huomasin.tuolta" ehdit? - jhgfdsdfyuio
totuuskortti.ap kirjoitti:
Jaahah hiestä puhuva Luterilainen vastasi. Voisitko selvittää muillekin tuon hiki-termin, en ymmärrä mitä tarkoitat.
Tajuan, että tutut termit jäävät sinulta avaamatta muille. Vastaisitko kun imuroinniltasi "huomasin.tuolta" ehdit?Pää kiinni!
- jhgfdsdfyuio
Sanoin ties kuinka monta kertaa tälle evankelistalle, mutta se perälistansa kaivelija ei usko kun minä, parempi kristitty puhun hänelle? Räplää vain kiveksiään ja sivelee löydöt kristinmerkiksi nenänsä alle... huh huh mikä hihu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579377Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123709Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r313111Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht872386Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142080Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3801917Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421491FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01291Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731118Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101115