Livets Ord perustuu Kenneth Haginin Uskon sana oppiin ja monet suomalaiset ovat eksyneet pois totuudesta sen Euroopan suurimmassa raamattukoulussa Uppsalassa.
Aikanaan helluntailaiset torjuivat Livets Ordin ja tekivät selkeän pesäeron tähän eksytykseen, mutta nyt siitä on tullut Pohjoismaiden suurimpia eksyttäjiä ja hedelmät Ruotsissa nähdään, joka on ollut herätyskristillisyyden repiminen rikki ja sitä kautta koko Ruotsin hengellinen tila on pimentynyt.
Tällä videolla kerron liikkeen historian ja mitä aikalaiset kertomukset kertovat siitä.
https://www.youtube.com/watch?v=-N-uXpQhNYs
LIVETS ORD - Pohjolan eksyttäjä
62
1995
Vastaukset
- Tuomas332
Kiitos Mauno...erittäin valaisevasta ja hyvästä puheestasi..
Kun ihmiset eivät tiedä..eivät osaa eivätkä kuinostu ottamaan asioista selvää...on jonkun se heille kerrottava.
On puhuttava evankeliumin perustasta..julistettava Syntisille pelastusta Jeesuksen Ristissä ja vuotaneessa veressä.
Suntien anteeksi saamiseksi.Krisruksen Herramme kautta.
Ja varoittaa eksyttäjistä.
Jeesus varoitti..Paavali varoitti.
Niin varoitat sinäkin ja se on tänä aikana joka on paha ..ehdottoman välttämätöntä.
Mitä olet mieltä tuosta Juutalaisen Profeeten ennustuksesta.että ameriassa alkaisi laajamittainen kansalaisten siruttaminen 2017-18.
Voisitko ottaa kantaa.vaikka Youtuben välityksellä ja puhua ..onko tämä Mellerin kertoma profeetta oikea vai puhuuko hön perättömiä?
Itse haluan uskoa että Leo veli on oikeassa ja puhuu totuuden sanoja.
Niinkuin sinäkin. - Ingenjör_81
On huomionarvoista, että samalla tavalla kun luopio juoppo tulee parannukseen ja se on uskossa uudistuminen, niin samalla tavalla myös eksytyksestä vapautuva uudistuu uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Ja aivan entinen juoppo varoittaa juopottelun vaaroista, niin entinen menestysteologian uhri varoittaa siitä.
Eräs mies on nyt vapautunut Kokkolan Uskon sanasta, joka on ollut siellä alusta alkaen. Hänen todistuksensa tulee olemaan merkittävä ase valhetta vastaan.
Vuosi 2017 tulee olemaan merkittävä ja USAssa on ollut suunnitelmia siruttaa ihmisiä, mutta Trumpin valinta voi hidastaa tätä suunnitelmaa ja voi olla että se siirtyy. Mutta nyt jo sirutuksia kokeillaan ja pian tulee uusia maksuvälineitä implantoivien sirujen muodossa. Videollani "Trilogia Universumista - Eskatologia" käyn hieman tätä, minkälainen lopulta biosiru tulee olemaan.
Uskovia on alkanut heräämään koettelemaan ja voi olla, että voimme nähdä pieniä paikallisia herätyksiä Suomessakin keväällä. Eräs veli koki tämän hengessä vahvasti. Lähi-idässä tapahtuu todennäköisesti jotakin merkittävää myös pian liittyen Psalmin 83 sotaan.
Siunauksin, MM.- Reunus.Interpolaris
Miksi elät noin vahvojen harhojen vallassa? Uskovien logiikka on käsittämätöntä.
- Totuuttasalatuimpaanasti
Satuin tulemaan tälle palstalle ja luin tämän aloituksen ja katsoin myös tuota youtubea. Olen vanha uskovainen ihminen, kristitty karismaattinen uskova, joka luen säännöllisesti Raamattua ja hoidan Jumala-suhdettani. Luen myös hengellistä kirjallisuutta ja tutkin eri herätysliikkeitä. Olen myös seurannut Livets Ordin toimintaa vuosikausia ja kyseisen liikkeen kehitystä. Sen voin sanoa, etten yhdy ollenkaan aloituksessa kirjoitettuun kritiikkiin.
En ymmärrä mihin aloittaja pyrkii. Jos käyttää noinkin ankaraa otsikkoa ja tekstiä, tulisi olla monien todellisten, syvällisten kristittyjen arvio asiasta ja ennen kaikkea Raamatun ja Jumalan Hengen selvästi ilmoittama perusta väitteilleen.
Mikä on kirjoittajan motiivi esitykselleen.
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisistäsi!- Salatuimpaansaakka
"Satuitpa" sopivasti...
- ArvioikaaOikein
Onko siis valhetta, että Ulf Ekman on "loikannut" roomalaiskatolisuuteen Paavin vallan alle? Onko myös valhetta, että Livets Ordin juuret ovat Word Of Faith-liikkeessä?
"Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus." Sananlaskujen kirja 17:15 - Antakaapelastaaitsenne
"En ymmärrä mihin aloittaja pyrkii." Mattila lienee itsekin voi vahvistaa tämän... uskon, että hänen motiivinsa on itse parannuksen tehneenä eksyttäjänä täyttää Jumalan tahto ja Hänen veli Mattilalle antama tehtävä, ettei yksikään joutuisi kadotukseen käärmeen pettämänä ja väärää jeesusta seuraamalla näiden harhaoppien seurauksena. Jos et tunne Raamatun Jeesusta, et tunne Jeesusta ollenkaan, etkä näin ollen ole pelastuksessa kiinni vaikka mitä ihmeitä tapahtuisi. Raamattu kehottaa meitä koettelemaan uskomme (2.Kor.13:5), ja tämä on syytä jokaisen valvovan kristityn tehdä tasaisin väliajoin.Meidän tulee peilata elämämme Raamatun valossa; onko Hengen tuottamaa hedelmää, onko elämämme ristiinnaulitun elämää kieltäemme itsemme maailmalta ja maailman meiltä, onko rakkautta lähimmäistäja ennenkaikkea Jumalaa kohtaan? Vai haluammeko yhä itse olla herroina hallitsemassa omaa itsekästä elämäämme, näin myös kieltäen Jeesuksen herruuden elämässämme? Se ei riitä, että joskus olemme rukouksessa "ottaneet Jeesuksen sydämeemme", vaan Hänessä tulee pysyä loppuun asti. Kaikki muu on pelkkää saatanan valhetta ja valheellista pelastusvarmuutta kadotetulle parannusta tekemättömälle syntiselle.
Ja ennenkaikkea:
" Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."(1.Joh.3:6/KR33/38)
" No one who abides in Him [who remains united in fellowship with Him—deliberately, knowingly, and habitually] practices sin. No one who habitually sins has seen Him or known Him." (1.John3:6/Amplified Bible)
Kukaan Jeesuksen Kristuksen oma ei pysty elämään synnissä ilman murhetta ja tarvetta synnintunnustukseen ja parannukseen. Jokainen meistä kyllä monin tavoin lihan heikkouttaan aivan varmasti lankeaa, mutta Jumalan oma ei jää harjoittamaan elämässään jatkuvaa syntiä. Mikäli näin on, ei tällainen ihminen ole koskaan Jumalaa ole tuntenut, eikä ole pelastettu. KJV ja Raamattu Kansalle-käännös listaa myös harhaopit lihan teoiksi, eli synneiksi, Galatalaiskirjeen 5. luvussa. Herran pelko on viisauden alku, älköön kukaan itseään uskovaksi tituleeraava unohtako tätä. - VAROKAAvääräähenkeä
ArvioikaaOikein kirjoitti:
Onko siis valhetta, että Ulf Ekman on "loikannut" roomalaiskatolisuuteen Paavin vallan alle? Onko myös valhetta, että Livets Ordin juuret ovat Word Of Faith-liikkeessä?
"Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus." Sananlaskujen kirja 17:15https://ivarfjeld.com/2014/01/18/ulf-ekman-is-temple-knight-of-the-pope/
Tästä linkistä näemme, että U Ekman ON kumartanut paavia ja antanut vihkiä itsensä paavin 'temppeli ritariksi'!!!
- Totuusvoittaa
Vahvat ihmiset puolustavat itseään, heitäkin vahvemmat puolustavat toisia ihmisiä.
Ketä puolustavat tämän viestin aloittajat? - Ilosanomaa
On niin, että Livets Ord on tunnetumpi Pohjolan ulkopuolella kuin Pohjolassa.
Heillä on lähetystyötä mm. Venäjällä, Aasiassa ja Lähi-Idässä.
Nykyinen johtaja, joka on vuosikymmeniä luterilaisen kirkon pappina palvelleen papin poika, saarnaa mm. Egyptissä, missä on kristittyjen todellisia vainoja. Monet muslimit ovat kääntyneet elävän Jumalan ja Jeesuksen puoleen nähdessään ne raakuudet, mitkä ovat tapahtuneet maassa.
Livets Ord toteuttaa Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä tänä päivänä hyvin monessa maassa ympäri maailmaa. - totuusvoittaa
Hienoa, että Mauno Mattila tuo esiin Seinäjoen helluntaikirkon menestysteologiset pyrkimykset.
- Niintotuusvoittaa
Kuuluuko Mauno Mattila Helluntaiseurakuntaan?
Miksi hän arvostelee?
Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
Kuunnelkaa vanhoja, hyvin Raamattunsa tuntevia, pitkän kokemuksen Herran seurassa omaavia julistajia, jos haluatte tietää totuuden!
Siltä taholta ei tule tuomion ja arvostelun sanoja. - Nöyryysjumalanedessä
Kuunnellessani ylhäällä mainittua youtube-klippiä heräsi todella monia kysymyksiä. M. M. Toi esille väitteitä ja mielipiteitä, joilla kaikilla ei ole todellisuuspohjaa. M. M. Valitsee valikoiden vaan ne kohdat, jotka sopivat hänen esitykseensä.
Hän ei ollenkaan tuo esille sitä, mitä Livets Ordissa on tapahtunut Ulf Ekmanin lähtemisen jälkeen. Kyseinen seurakunta on käynyt läpi syvän parannus- ja eheytymisprosessin. Jumala on saanut aikaan syvän murtumisen ja nöyryyden sekä johtajien että seurakuntalaisten sydämissä.
Eikö olla sielunvihollisen asialla, kun kaivellaan vanhoja asioita?
Jumala vastaa aina totuudelliseen anteeksipyytämiseen, kun pyydetään anteeksi sekä Jumalalta että ihmisiltä.
Juuri tätä on tapahtunut Livets Ordissa Ekmanin lähdön jälkeen.
Kun Jumala antaa anteeksi, eikö olisi oikein ihmistenkin tehdä se?- onko.irtisanouduttu
Onko siis livets ordissa irtisanouduttu noista Haginin ja muiden perus harhaopeista ???
Onko ne totaalisesti ja jukisesti hylätty ??? - onko.irtisanouduttu
onko.irtisanouduttu kirjoitti:
Onko siis livets ordissa irtisanouduttu noista Haginin ja muiden perus harhaopeista ???
Onko ne totaalisesti ja jukisesti hylätty ???Siis pelkkä naamanpesu ei auta, jos sisin on täynnä saastaa, eli yhä ollaan syvällä harhaoppien syövereissä !
- onko.irtisanouduttu
onko.irtisanouduttu kirjoitti:
Siis pelkkä naamanpesu ei auta, jos sisin on täynnä saastaa, eli yhä ollaan syvällä harhaoppien syövereissä !
Tuli vain mieleeni sellainen perus totuus, että jos Livets Urdissa olisi irtesanouduttu ja hyljätty ne opit ja opetukset, niin olisihan se yhteisö vääjäämättä hajonnut kahtia ainakin !
Siis se olisi jakaantunut niihin, jotka hylkäävät harhaopit, ja sitten niihin, jotka eivät suostu siihen !
Joten kyseessä on ollut pelkkä turha naamanpesu, eli Raamatullisesti sanoen, pinnan kalkitseminen on vain tapahtunut, sisin jäi puhdistumatta kokonaan !
- avatkaasilmätkin
Eikö Suomessa ole seurattu mitä Ruotsissa tapahtuu, vai halutaanko asioita salata tarkoituksella?
Ei yleinen anteeksipyyntö muuta ihmisten käsityksiä opetuksesta. Se on pitkä prosessi. Kaikki taitaa jatkua ennallaan. - Ingenjör_81
Kun luopio juoppo uskova tulee parannukseen ja uudistuu uskossa Herran Jeesukseen, hän kertoo juoppouden vaaroista toisille uskoville. Kun harhaoppiin eksynyt uskova tulee parannukseen ja uudistuu uskossa Herran Jeesukseen, hän tekee samoin.
Jos tietoiskussani oli jokin virhe, niin kehotan sen tuomaan lähteen kanssa esille.
Isossa kuvassa väärä karismaattisuus vieraassa hengessä näyttää vievän ekumeenian kautta Rooman kirkkoon, kun taas todellinen karismaattisuus Totuuden Hengessä vie ulos siitä.
Raamattu kehottaa varoittaa eksytyksestä. Meidän protestanttinen kristillisyys alkoi itse asiassa tästä "tuomitsemista" (ja synti sekä harha tulee tuomita) 500 vuotta sitten, kun Luther paljasti Rooman harhaopit. Nyt teesejä on naulatta vain hieman eri tavalla monien uskovien toimesta, jotka rakastavat totuutta ja heille kelpaa vain aito Jeesus eikä halpa ja petollinen kopio.
Videolla noudatin tätä periaatetta Raamatusta.
"Ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." - Efesolaiskirje 5:10-11
Rakkaat veljet ja sisaret, jotka rakastatte totuutta. Älkää olko hiljaa, sillä hiljaisuus on puhetta, josta joudumme vastaamaan Herran edessä. Jos sinä et varoita, niin se veri vaaditaan sinun käsistä. Herra Jeesus on kanssasi, älä pelkää, vaan ole luja ja rohkea.
Siunauksin, MM.- tekemättä.jättäminen
Niin se on kuten sanot, eli tekemättä jättäminen on syntiä, ihan kuten synnin tekokin !
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
Siis eksynyttä tulee yrittää auttaa, ja muiden Jumalan lasten eksyttäminen pitää pyrkiä estämään.
Siis suurimmillaan varoittamalla ja kehoittamalla ja nuhtelemalla jopa voidaan pelastaa sieluja, ihan samoin kuin julistamalla evankeliumia !
Jaak. 5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
Siis varoittaminen ja valheiden ja eksytyksien paljastaminen ei ole rakkaudettomuutta, vaan totista Rakkautta Raamatun mukaan ! - satasetlähetäSeinäjoelle
Ei kannata provosoitua trollipeelojen juttuihin. Kaikki helluntailaiset tietävät Livets Ordin harhaoppiseksi lahkoksi, jonka raamattukoulussa muun muassa Patmoksesta tuttu Petri Mäkilä on saanut voitelunsa. Jos helluntailainen ei sano Livets Ordin olevan uskonsanalahko, kyseessä on ei-helluntailainen eksyttäjä. Nämä eksyttäjät esiintyvät helluntailaisina, mutta kieltävät helluntailaisuutensa muissa yhteyksissään. Tällaisia valeveljiä on luikerrellut seurakuntiin.
- Ei.ekumenialle
Hei Mauno, olisiko syytä tehdä video, jossa käytäisiin läpi katolisuuden harhaoppeja? Moni ei niistä varmaankaan ole perillä ja pitää katolisuutta kristillisenä. Uskonpuhdistuksen juhlavuotena olisi hyvä kertoa, mistä oikein oli kyse, ettei palattaisi takaisin Roomaan.
- pieni.huomio
Huomaathan "MM" sen kuitenkin, että kullakin uskovalla on oma tehtävänsä Kristuksen Seurakunta ruumiissa.
Kaikkien tehtävä se ei ole, missä sinä nyt toimit.
Siis kun Jumala asetti Jesajan tehtäväänsä, hän sanoi näin:
10 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.
11 Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät.
12 Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat.
13 Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua".
14 Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.
15 Katso, minä panen sinut raastavaksi puimaäkeeksi, uudeksi, monihampaiseksi. Sinä puit ja rouhennat vuoret, muutat kukkulat akanoiksi;
16 sinä ne viskaat, ja tuuli ne vie ja myrsky ne hajottaa. Mutta sinä iloitset Herrassa, Israelin Pyhä on sinun kerskauksesi.
Mutta kaikkia ei Jumala aseta raastavaksi puimaäkeeksi, se ei ole kaikkien tehtävä, vaan vain valituille se kuuluu.
Ja kun Herra kustui Hesekielin vastaavaan tehtävään:
7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.
11 Ja nyt mene pakkosiirtolaisten tykö, kansasi lasten tykö; puhu heille ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra-kuulkoot he tai olkoot kuulematta."
16 Mutta seitsemän päivän kuluttua tuli minulle tämä Herran sana:
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Tässä Herra ilmoitti Hesekielille HENKILÖKOHTAISEN vastuun, mutta ymmärräthän sinä sen, että näin voimakkaasti ei Herra voi kaikilta vaatia !
Eli Herra vaatii enemmän niiltä vain, joille on enemmän annettu !
Luuk. 12:48 Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.
Eli vaikka minulla olisi suurempi vastuu Herran edessä, niin ei se ole samoin muiden kohdalla.
Huomioithan tämän MM ! - Ingenjör_81
Ei.ekumenialle kirjoitti:
Hei Mauno, olisiko syytä tehdä video, jossa käytäisiin läpi katolisuuden harhaoppeja? Moni ei niistä varmaankaan ole perillä ja pitää katolisuutta kristillisenä. Uskonpuhdistuksen juhlavuotena olisi hyvä kertoa, mistä oikein oli kyse, ettei palattaisi takaisin Roomaan.
Syyt miksi en ole tehnyt videota katolilaisuudesta tai liberaaliteologiasta ovat nämä kolme:
1) En ole ollut mukana, joten en ole ottanut ensin sitä hirttä omasta silmästä ensin pois että näkisin ottaa toiseltakin.
2) Ne ovat verrattain helposti havaittavia eksytyksiä, joihin uudestisyntyneet eivät helposti lankea, mutta äärikarismaattisuus on paljon paremmissa lampaiden vaatteissa oleva susi.
3) Niistä on jo olemassa valtava määrä kirjallisuutta, opetuksia ja videoita suomeksikin.
Mutta näitä toki sivuan muissa videoissani. Minun kohdalleni tämä arpa on vain langennut siihen, että varoitan niistä missä olen ollut mukana ja pelkään että jos/kun herätyskristillisyys romahtaa Suomessa, Suomi romahtaa, ja suurin uhka on nyt äärikarismaattisuus (uskonliike, torontolaisuus ja uusapostolisuus).
Mutta jatkuvasti tulee yhteydenottoja ihmisiltä, jotka ovat vapautuneet, ovat vapautumassa tai ovat epävarmoja asiasta. Pastoreita, vanhimmisto veljiä ja riviseurakuntalaisia soittelee sekä laittaa palautetta, kun ovat ymmällään tämän sekamelskan keskellä, joka nyt tulvii Suomen Siioniin.
Uskon, että Suomi saa vielä herätyksen, mutta nyt on aika ajaa susia laumasta pois, että Herra voi lähettää uusia karitsoja.
Siunauksin, MM.
- Uskokristukseen
Kuinka paljon täällä sallitaan toisten ihmisten "mollaamista"?
On hyvin erikoista, että jotkut uskovaiset voivat mustamaalata toisia ihmisiä, olipa he uskovaisia tai ei, sillä tavoin kuin esim. Aloituksessa ja Tässä ketjussa.
Jumalan Sana varoittaa antamasta väärää todistusta lähimmäisestä.
Jokainen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja on uudestisyntynyt, on Jumalan lapsi. Onko oikein Jumalan edessä mustamaalata toisia Jumalan lapsia?
Tiedän joitakin Jeesukseen Kristukseen uskovia katolilaisia, joilla on sukulaisia, jotka on surmattu juuri sen takia, että tunnustavat uskonsa Jumalan Poikaan Jeesukseen. Heille on usko elävään Jeesukseen Kristukseen ollut kaikkein kalleinta, vaikka he ovat katolilaisia.
Usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maan!- avaa.silmäsi
Totuuden kertominen ei ole mollaamista !
Totuuden kertominen on vain Totuuden kertomista, eikä se ole väärin Jumalan mielestä, vaikka se olisi väärin sinun mielestäsi.
Jumalan oma Rakastaa Totuutta, miksi sinä taistelet sitä ja sen sanomista vastaan ! - miksipelkäättotuutta
avaa.silmäsi kirjoitti:
Totuuden kertominen ei ole mollaamista !
Totuuden kertominen on vain Totuuden kertomista, eikä se ole väärin Jumalan mielestä, vaikka se olisi väärin sinun mielestäsi.
Jumalan oma Rakastaa Totuutta, miksi sinä taistelet sitä ja sen sanomista vastaan !Kiitos Herralle tästä kommentista!
- TotuusVoittaa
Kiitokset Mauno Mattilalle tärkeästä aloituksesta!
- Tutkimustakaivataan
Kysyn vain, että kuka tutkii Mauno Mattilan opetuksen? Onko kenelläkään aikaa ja halua siihen?
Ja kirjoittaisi sitten niistävirheistä, mitä löytyy.
Jumala tietysti näkee ja tutkii kaiken, sydämen salatuimmatkin.- Löytyykösniitä
No kerroppas itse oletko löytänyt virheitä vai syytteletkö turhaan?
- Tutkimustakaivataan
Löytyykösniitä kirjoitti:
No kerroppas itse oletko löytänyt virheitä vai syytteletkö turhaan?
En syyttele, mutta Jumalan Sana sanoo, että se joka ei erehdy puheessa on täydellinen mies. Ja rehellisesti kysyn, että onko Mauno Mattila harhoja etsiessään täydellinen, kun hän niin monista on löytänyt virheitä ja harhoja?
Siis nimenomaan haluaisin tietää, että kuka arvostelee ja tutkii hänen puheensa? Vai onko niin, että ei kukaan siihen vaivaudu? - siisnäin
No kun monet ovat yrittäneet mutta eivät ole löytäneet Pyhän Raamatusta peusteet millä voivat hänet tuomita..
- Jaakko2524
Tutkimustakaivataan kirjoitti:
En syyttele, mutta Jumalan Sana sanoo, että se joka ei erehdy puheessa on täydellinen mies. Ja rehellisesti kysyn, että onko Mauno Mattila harhoja etsiessään täydellinen, kun hän niin monista on löytänyt virheitä ja harhoja?
Siis nimenomaan haluaisin tietää, että kuka arvostelee ja tutkii hänen puheensa? Vai onko niin, että ei kukaan siihen vaivaudu?Jokaisen velvollisuus on koetella niin Mauno Mattilan kuin kaikkien muidenkin julistajien sanoma Raamatun Sanan valossa.
Näin minäkin olen tehnyt ja todennut Mauno Mattilan omaavan rakkauden Raamatun Sanan totuutta kohtaan ja pyrkivän opettamaan Totuuden Sanaa oikein.
Jokainen meistä on erehtyväinen. Mauno Mattila on itsekin kehoittanut kuulijoitansa tutkistelemaan ja koettelemaan hänen puheensa, ovatko ne Herrasta. Tämä osoittaa häneltä nöyryyttä Jumalan Sanan edessä, eikä hän ole missään opetuksessaan antanut ymmärtää olevansa kaikessa aina oikeassa.
Herra siunatkoon runsaasti sinua Mauno, olemaan Hänen Sanansa valona ja suolana tässä pimeässä ja nurjassa maailmassa. - Ingenjör_81
Jaakko2524 kirjoitti:
Jokaisen velvollisuus on koetella niin Mauno Mattilan kuin kaikkien muidenkin julistajien sanoma Raamatun Sanan valossa.
Näin minäkin olen tehnyt ja todennut Mauno Mattilan omaavan rakkauden Raamatun Sanan totuutta kohtaan ja pyrkivän opettamaan Totuuden Sanaa oikein.
Jokainen meistä on erehtyväinen. Mauno Mattila on itsekin kehoittanut kuulijoitansa tutkistelemaan ja koettelemaan hänen puheensa, ovatko ne Herrasta. Tämä osoittaa häneltä nöyryyttä Jumalan Sanan edessä, eikä hän ole missään opetuksessaan antanut ymmärtää olevansa kaikessa aina oikeassa.
Herra siunatkoon runsaasti sinua Mauno, olemaan Hänen Sanansa valona ja suolana tässä pimeässä ja nurjassa maailmassa.Kiitoksia Herralle rohkaisusta veli ja siunausta päivääsi.
Olet aivan oikeassa koettelussa. Joka nostaa itsensä arvostelun yläpuolelle, nostaa itsensä Raamatun yläpuolelle, silloin kun Raamatulla halutaan arvostella. Toki, jos arvostellaan esimerkiksi sitä että minulla on ruma paita päällä, kuten eräs arvostelija kirjoitti, niin sellaiset jätän tietenkin huomiotta.
"Minä puhun niinkuin toimellisille: tuomitkaat te, mitä minä sanon." - 1. Korinttolaiskirje 10:15 (Biblia)
- Otaselvääitse
Kannattaa tutustua suoraan itse Livets Ordiin ja sitten tehdä arviointinsa.
www.livetsord.se - Jumalaantaaanteeksi
Pelle Hörnmark, joka oli kahdeksan vuotta Ruotsin helluntaikirkkojen johtaja ja nykyään koko Euroopan helluntaiseurakuntien johtaja,
on ollut useita kertoja puhumassa Livets Ordissa Uppsalassa.
Ei kannata kaivella vanhoja juttuja Livets Ordista. Se, mistä on tehty parannus ja pyydetty Jumalalta anteeksi, on saatu anteeksi ja vain sielunvihollinen kaivelee anteeksiannettuja syntejä. Jumala antaa anteeksi ja Jeesuksen veri puhdistaa. Näin on nykyisen Livets Ordin johtajiston kohdalla!- totuuskirpaisee
Ai että Ruotsissakin Helluntaiset on kääntynyt Haigin ja yltiökarismaattisten Livets Ordin puolelle jotka eivät ole tehnyt parannusta !
- älähöpäjä
Milloin uskonsanaliike on tehnyt parannusta uskonsanaopeista???
- Puhujia
totuuskirpaisee kirjoitti:
Ai että Ruotsissakin Helluntaiset on kääntynyt Haigin ja yltiökarismaattisten Livets Ordin puolelle jotka eivät ole tehnyt parannusta !
Nicky Cruz, tunnettu David Wilkersonin kirjasta Risti ja linkkuveitsi, on tulossa Livets Ordin konferenssiin puhumaan.
- Eläviäsanoja
älähöpäjä kirjoitti:
Milloin uskonsanaliike on tehnyt parannusta uskonsanaopeista???
Ei ole kysymys uskon sanasta vaan elämän sanasta.
..tarjolla pitäessänne elämän sanaa..
Puhumme elämän Sanasta..1Joh.kirje 1
Jeesuksen sanat ovat Henki ja ovat elämä! - LivetsOrd
Eläviäsanoja kirjoitti:
Ei ole kysymys uskon sanasta vaan elämän sanasta.
..tarjolla pitäessänne elämän sanaa..
Puhumme elämän Sanasta..1Joh.kirje 1
Jeesuksen sanat ovat Henki ja ovat elämä!Tarkista faktasi, Livets Ord lasketaan uskonsanalaiseksi uuskarismaattiseksi lahkoksi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Livets_Ord - tarkennus
Kuulostaa hyvältä, mutta mistä on tehty parannus ja onko Raamatun Jeesuksen Kristuksen veri kyseessä vai puhutaanko jostakin toisesta Jeesuksesta?
- totuuskirpaisee
Puhujia kirjoitti:
Nicky Cruz, tunnettu David Wilkersonin kirjasta Risti ja linkkuveitsi, on tulossa Livets Ordin konferenssiin puhumaan.
David Wilkerson itki 15 min että hän oli menettänyt Niki. Kun hän viimeistä puhetta piti MOSKOVASSA. Järkyttävä että noin syvästä päästä irti pahuudesta ja sitten valua takaisin saastaan.
- Totuuskestää
LivetsOrd kirjoitti:
Tarkista faktasi, Livets Ord lasketaan uskonsanalaiseksi uuskarismaattiseksi lahkoksi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Livets_OrdPidätkö wikipediaa tietosi lähteenä?
Ei ollenkaan ole teologisen tiedon lähde! - Jumalavoi
totuuskirpaisee kirjoitti:
David Wilkerson itki 15 min että hän oli menettänyt Niki. Kun hän viimeistä puhetta piti MOSKOVASSA. Järkyttävä että noin syvästä päästä irti pahuudesta ja sitten valua takaisin saastaan.
Olen kuunnellut Nicky Cruzin saarnan, missä hän kertoi mm. Noita-äitinsä uskoon tulon. Puhe oli yksi voimallisimmista todistuksista , mitä olen kuullut, siitä, mitä Jeesus Kristus voi tehdä ihmisen, syvällä synnissä olevan ihmisen elämässä, kun Hän antaa anteeksi, pelastaa ja vapauttaa kaikista synnin ja okkultismin kahleista!
- savis
Tän takia >>>>Kun luopio juoppo uskova tulee parannukseen ja uudistuu uskossa Herran Jeesukseen, hän kertoo juoppouden vaaroista toisille uskoville. Kun harhaoppiin eksynyt uskova tulee parannukseen ja uudistuu uskossa Herran Jeesukseen, hän tekee samoin.<<<< Kunnioitan suuresti M.M
- OikeaPaimenuus
Tätä juuri, hyvää paimenuutta soisi näkevän enemmän aikamme kristillisyydessä. Jos on tehty virheitä jossakin ja parannusta, niin useammin voisi myöntää virheet ja varoittaa myös muita toistamasta samoja virheitä. Nykyään kaikki lakaistaan piiloon ja jatketaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Livets ordin tapahtumia en tunne tarkemmin, mutta tämä ihan yleisestikin.
- Marko_K
Jossain vaiheessa entisen juoponkin pitäisi päästä entisen elämänsä yli.
"Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin " Fil 3:13
Paavalin kirjeetkin olisivat aika yksitoikkoista luettavaa jos niissä varoitettaisiin vain vainoamasta seurakuntaa.
Raamattu ei kerro mitään harhaopeista varoittajan seurakuntavirasta mitään, jotenka Mattilankin pitäisi jo päästä elämässään eteenpäin. - Jumalanarmojarakkaus
Ennen kaikkea hän kertoo Jeesuksesta ja siitä, mitä Jumala voi tehdä ihmisen elämässä. Hän kertoo Jumalan rakkaudesta ja armosta. Tämä on oikean kristillisyyden lähtökohta.
Mitä Jeesus teki! Siihen keskittyminen on tärkein.
Muuten on suuri vaara olla " lihan" mielessä.
Jumalan rakkauden ja armon valtaaman ihmisen puheessa on lempeä Pyhän Hengen leima ja se vetää etsiviä ihmisiä Jeesuksen luo.
- tipurtius
Eihän esim. syksyllä Suomessa vieraillut Rodney Howard-Browne,vaikka oli kovastikin siistinyt puheitaan,ole kuitenkaan tehnyt julkista parannusta Toronto-eksytyksestä eikä siinä taustalla vaikuttavasta kundaliinivoimasta.Sama lienee kyseessä Livets Ordin kohdalla.Reilu tunnustus että on oltu harhassa ja kääntyminen takaisin Jumalan puoleen.Hänellä on paljon anterksiantamusta.
- Pidäainahyvä
He ovat tehneet parannuksen.
On niin selvää, että jotkut kirjoittajat täällä sotkevat ilmiöitä ja henkilöitä.
Parempi ja viisaampi olla hiljaa, jos ei itse ole henkilökohtaisesti ottanut selvää ja tunne asioita tarkasti.
Sanonta, että tyhmäkin käy viisaasta, jos onvaiti, sopii joihinkin näille sivuille kirjoittaneeseen.
- Totuudellinen
Uskallatko tulla kuuntelemaan itse ja ottamaan selvää asioista?
www.livetsord.se - Uskojeesukseen
Livets Ord on yksi Pohjolan suurimpia evankeelis-karismaattisia seurakuntia. Yli 3000 jäsentä, viime vuosien aikana kymmeniä islamilaisuudesta kristinuskoon kääntyneitä ja Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettuja uskovia.
- Totuudellinen
Pyytäisin ihan totuuden esille tulon kannalta aloittajaa ottamaan selville Livets Ordin nykytilan ja tuomaan esille myös sen mitä hyvää työtä kyseinen seurakunta tekee kaupunkinsa keskellä.
Aloituksesta tulee esille vanhojen kaivelu ja se antaa väärän kuvan siitä, missä ja mitä Livets Ord on ja tekee tänä päivänä.- LopetaJoToistaminen
Livets Ordin oppi ei ole muuttunut, joten mitä yrität sanoa? Hyväntekeväisyyttä harrastavat jumalattomatkin.
- PyhäYksinkertaisuus
LopetaJoToistaminen kirjoitti:
Livets Ordin oppi ei ole muuttunut, joten mitä yrität sanoa? Hyväntekeväisyyttä harrastavat jumalattomatkin.
Oppi on parempi kun se on kivaa. Jumala haluaa että meillä on kivaa hyvän musiikin ja hyvän meiningin siivittämänä. Jeesus kärsi suunnattomat tuskat meidän puolestamme ja kuoli ristillä verta vuotaen , jotta meillä olisi elämä täynnä hauskanpitoa, rahaa yms. nastaa Hänen Henkensä ollessa meidän palvelijamme ja markkinamarakattinamme. "Joka ei halua bilettää, ei voi olla minulle otollinen." Näin moni tuntuu evankeliumin näinä päivinä näkevän.
- Totuusvoittaa
LopetaJoToistaminen kirjoitti:
Livets Ordin johtajat ovat uudestisyntyneitä, Jeesukseen Kristukseen uskovia. Kuinka voit väittää jotain muuta tuntematta henkilöitä?
- JeesusKristusOnHerra
Totuusvoittaa kirjoitti:
Livets Ordin johtajat ovat uudestisyntyneitä, Jeesukseen Kristukseen uskovia. Kuinka voit väittää jotain muuta tuntematta henkilöitä?
Et sinä tunne Livets Ordin johtajia.
- kyynisyysjäi
Varmasti jos jokin uskonsuunnan edustaja tai järjestö tekisi täyskäännöksen oppinsa perustavanlaatuisessa asiassa, niin he tulisivat se kääntymys asia edellä julkisuuteen useita vuosia.
Minusta on aivan turha väittää näitä, että Livets on tehnyt käännöksen, Rodney Howard-Brown on tehnyt käännöksen.
Muistan vieläkin, että ennen Benny Hinnin Suomen Helsingin jäähalli vierailua alkoi liikkua sellaista huhu puhetta, että Benny on tehnyt täyskäännöksen entisistä opeistaan.
No onko tehnyt, no oliko tehnyt?
Yksittäisen uskovan kohdalla voi olla toisin, itse todistan tästä, minulla ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa "eksytyksestä" heränneenä kuin kääntyä kannoiltani ja lähteä seurakunnasta pois sanomatta sanaakaan.
Olisi ollut täysi mahdottomuus jäädä sinne siellä vain jonkin aikaa käyneenä ihmisenä avautumaan heille niistä asioista mistä itse heräsi. - huolestunuttt
Kirjoitin Patrickille vakavan varoituksen. Saa nähdä lukeeko hän sitä ollenkaan. Luultavasti naurahtaa ja pistää mielestään pois. Jos pystyy. Toivon että jää kuitenkin mielen sopukoihin vaivaamaan ja hän jossain vaiheessa miettisi ja PYSÄHTYISI ja etsisi todellisen Jumalan kasvoja ja totuutta ja pudottaisi silmälaput ja tajuaisi että hän on erehtynyt. Ja että Jumala antaisi vahvuutta nöyrtyä ja kääntyä ja tulla katuen ihmisten eteen kertomaan, että hän on ollut väärässä ja tämä henki joka vaikuttaa ei ole Jumalasta vaan syvästä pimeydestä, itse helvetistä. Koen että jotain pahaa tulee tapahtumaan, ellei hän tee parannusta. En osaa sanoa tuleeko se pian vai onko annettu aikaa että hän saisi eksyttää lisää ihmisiä. Mutta jos hän ei käänny, nöyrry ja tee parannusta, jotain tulee tapahtumaan Patrickille. Siksi minun oli se varoitus kirjoitettava ja myös niiden ihmisten tähden, jotka ovat tuohon eksytykseen joutuneet mukaan.
- Oikeaasenne
Käypä Livets Ordissa paikan päällä ja seuraa toimintaa ja opetusta muutaman viikon ajan, niin tiedät, että seurakunta on tänä päivänä Jeesus Kristus- keskeinen, hyvin lämminhenkinen seurakunta. Hedelmistään puu tunnetaan.
- jiäviOUT_ja_eksynytkIN
Ootko ihte käyny?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203