Kirpputori jobbarit

AaikakoneE

Tästä aiheesta on puhuttu ja PALJON! Mutta silti en edelleenkään ymmärrä mitä pahaa kirpputori jobbareissa on? Myyjät valittaa sitä kun jobbarit käy ostamassa heidän tavaransa pöydistä ja myy niitä sitten viereisessä pöydässä kalliimmalla. Mutta mitä pahaa siinä on?? Eikö se ole pääasia sille myyjälle alunperinkin ollut saada myytyä ne tavarat ja kun itse vielä hinnoittelee ne sen mukaan mitä niistä itse haluaa. Sama kai se kuka ne ostaa!? Jobbarin oma asia/ongelma millä hintaa myy eteenpäin ja jos saa myytyä... ja miksi syytetään kirpputoria jos siellä jobbareita pyörii, onhan nekin ihan yhtälailla maksavia asiakkaita kuin muutkin? Maksavia asiakkaita kirpputori myyjälle että kirpputori yrittäjälle.... onko joku mustasukkainen tyyppi vaan keksinyt koko jobbari nimityksen kun on huomannut jonkun toisen ansaitsevan enemmän jostain? Tämä jobbari todennäköisesti kyllä myös tekeekin myymisen eteen enemmän työtä ja kuka vaan voi kokeilla samaa, eikö?

37

3628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdeksän

      ahneuttaan,trokarit herkut.koko päivä duunina.Ei kirppikset ole rikastumista varten.Ei niissä ahneissa mitään puolusteltavaa ole.

      • näinkävi

        Millä tavoin jobbaus on automaattisesti ahneutta? Mulle esim. kävi niin kun 2000-luvun alkupuoliskolla myin paljon omia tavaroita (muutin lapsuuenkodista omilleen ja myin about kaiken irtaimen "pikkutavaran" että oli opiskelijana varaa sit ostaa huonekaluja ym.isompaa) ja niinpä eräällä isolla kirppiksellä laitoin myyntiin mm.nukkejani. Tietääkseni nuo nuket eivät olleet eivätkä olisi vieläkään antiikkia tai keräilytavaraa joten laitoin niille leluille mielestäni sopivan hinnan; 1,50€/kpl. Nukkeja oli 2kpl ja huomasin ilokseni niiden käyneen kaupaksi ja kun jäin kirpparille kiertämään niin bongasin kyseiset nuket toisessa myyntipöydässä hintanaan 15€/kpl. Huvitti miten joku voi kuvitella niin paljon saavansa nukeista kun ovat kuitenkin vain leluja, pienesti myös harmitti ettei niistä nukeista joku vähävaraisempi ihmistaimi saanu "uutta" lelua leikittäväkseen.


    • näinsevaanon1

      Jos hankkii tavaraa myyntitarkoituksessa on silloin velvollinen maksamaan myös tästä liiketoiminnastaan verot. Kirppareilla tehdään paljon pimeää bisnestä. Pidetään myyntipöytää niinkuin pientä kauppaa ympäri vuoden

    • kolkytkol

      Niin,miksi nämä ylimieliset trokarit pilaa kirppikset,niin.ahneuttaan pätemään omiin yrityksiin.

    • pretere

      Minulta ainakin saa ostaa kuka vaan, oli sitten Jobbari tai ei. Saan sen rahan mitä olen tuotteesta halunnutkin, en halua kaupanpäälle mitään takuuta "menee omaan käyttöön". Ihan sama. Kateellisten keksintö koko jobbariviha.

      • näinkävi

        Täysin samaa mieltä. Olen tuon nukketarinan kirjoittanut, hetken tosiaan muakin harmitti (olen vähävaraisesta perheestä) kun mietin et ois män jollekki köyhään perheeseen mukulalle leikittäväks nukke mut meniki jobbarin pöytään. Olin kuitenki tyytyväinen, sain just sen verran nukeistni kuin olin hintaa laittanutkin ja varautunu siis sillä summalla myymään, no harm done.


      • SuomalaisetBlaah

        Suomalaiset on todella kateellista kansaa.


    • Kateusviekalatkinvedestä

      Silkkaa kateutta .Valittajat ovat persaukista porukkaa,hakevat mielummin soskusta,kuin viitsivät itse yrittää mitään.Minä ainakin ostan ja myyn hyvällä omallatunnolla.Pienen eläkkeen päälle ,joka sentti on tarpeen ja mikä tärkeintä,tämä on hauskaa ja mielenkiintoista.

    • KAKSKYTÄYKS

      Trokarit yleensä hyvin toimeen tulevia,ei kateus nyt kuulu tähän kirppis keskusteluun.kirppikset on hyvä juttu,mutta nämä kroonikot,ahneet tunkeneet nokkanssa valehtelenalla,törky ahneudellaan kä'hmimään rusinat pullasta.Kerjäävät,valehtelevat, juoruavat nämä kroonikot.Onhan se tietty nostaa syytteet herjauksesta.Juorua ja valheellista tietoa levittävät jopparit on moni taitoisia..LEVITTELIS NIITÄ OMIA MYYNTI VOITTOJAAN JA KÄHMINTÄÄNSÄ.

    • kakskytäv

      elääkseen jos on trokari,ok....mutta nämä ahneet rikastuttaa vaan pää omaansa .Ei tarvitse kähmiä kaikkia herkkuja.Yrittäjät oikeat kärsii ja ottavat heikko osaisilta.

    • komsiikomsaa

      Mitäs nämä sitten ovat,jotka hakevat ilmaiseksi tavaraa ja myyvät sitten eteenpäin?
      eim.Tori.fi sivuilla on annetaan osasto,sieltä haetaan ja myydään .Se on varmaan pienenpi paha,kuin me jotka maksamme pyydetyn hinnan ja sitten myymme.

    • Veronkiertohelppoasuomes

      Kirpputorit, antiikkikauppiaat ,verotarkastus jokaiseen. Johan alkaisi näkymään miten pimeä raha liikkuu.

      • Anonyymi

        No just. Olet älykkö.


    • Ammattikyttääjä

      Ei kai todellakaan haittaa, jos on rehellisesti tavaran hankkinut ja myy eteenpäin. Ei se ole rikos. Sensijaan varkaita liikkuu ainakin kirpparilla.fi:n puodissa. Ei hälyttimetkään mitään meinaa, kuka saa irti ne? Lapset näyttävät repivän lelupakkauksia auki, kuljettavat tavaroita mukanaan. Sitten vanhempi sanoo, ettei osteta ja tavara nakataan minne sattuu, ei palauteta pöydälle minne se kuuluu. Lapset eivät opi kunnioittamaan toisen omaisuutta, ellei huoltaja opeta. Kirpparilla olevat tavarat ovat myös toisen omaisuutta niin kauan kuin ne on maksettu. Lapsi toimii samoin myös muissa kaupoissa ja oppii rikolliseksi.

      Samaisella kirpparilla kiertää myös aina sama terävänenäinen pälyilevä nainen lasit päässä ja mekko, hyökkää heti kun joku tuo tavaroita. En tiedä millä asialla joka päivä on ollut kun käymme, useat ihmiset sanoneet samaa. Hypistelee tavaroita aivan kuin esittäisi normaalia asiakasta. Muutama kerta vuokrattu pöytää.
      Ystävällinen henkilökunta kassoilla, eikä palvelussa mitään valittamista.

    • Tunnistinko

      Puhut Jyväskylän kirpparilla.fi:stä?

    • kirppariasiakas

      Ei toki ole mitään pahaa siinä, että harrastaa jobbausta kirpparilla. Jos itse olisin kirpputorin pitäjä, en ammattimyyjille vuokraisi pöytää.

      Ai, miksikö? No siksi, että jobbarit aamuvarhain kerää kamat muista pöydistä ja laittaa omiin hehtaaripöytiinsä kymmenkertaisilla hinnoilla. Tämän jälkeen ei kirpparilta ole mitään ostettavaa, kun jobbaripöydissä tavarat maksavat enemmän kuin uutena kaupassa. Asiakkaat käyvät vain huvikseen naureskelemassa jobbareiden hinnoille (ja odottamassa, putoaako hinnat realistiselle tasolle). Tästä seuraa, että kirppis näivettyy, asiakkaat katoavat tekemään muualle hyviä löytöjä ja viimeisenä jobbaritkin siirtävät myyntinsä muualle.

      Itsekin ostan joskus lahjoituskirppareilta arvotavaraa pilkkahinnalla, mutta fiksuna myyn ne netissä. Nimittäin pahimmat varkaat kirppareilla eivät ole asiakkaiden joukossa, vaan myyjien, jotka vievät tavaraa omiin pöytiinsä ja pöydän tyhjennysvaiheessa, ne hups vaan lähtevät myyjän kotiin ihan vaan vahingossa (eihän sitä millään voi muistaa mitä rojua myyntiin kannettiin). :D

    • Realististi

      Jokainen kirppiksenpitäjä vuokraa mielellään paikan jobbarille. Varma ja pitkäaikainen vuokranmaksaja, mitä muuta voi kirppiksenpitäjä toivoa?

      • Anonyymi

        Niinpä.Itselläni on jo 4 pöytää,ja hyvin menee.En nimeä itseäni jobbariksi,ostan aina kun halvalla saan mielenkiintoisia myyviä tavaroita.En ryntäile,enkä kahmi...pidän pöydät siistinä,minulla on myynnissä kaikenlaista kivaa ja retroa.Tämä on kiva harrastus,tavarat kiertää,ja saa mukavasti ylimääräistä rahaa.Ja sitähän aina tarvii.


    • Torin_kirppu

      Sinänsä ei pahaa. Mutta joskus hinnoittelen jotain tuotteitani siten että toivon niiden tuovan hyvää mieltä jollekin ja kannustavan esim. harrastamiseen. Tai tuovan lapselle iloa. Kerran myin pyöräilykengät ja laitoin hinnan alhaiseksi että joku harrastaja saa paremmat kengät ja ns. tuin harrastusta. Mutta kengät löytyivätkin toiselta kirppikseltä yli kolminkertaiseen hintaan. Eihän siinä mitään, naureskeltiin varmaan vuoden ajan, kuinka kengät oli siinä myyntipöydässä edelleen myymättä.

      Minua ärsyttää jobbarit siksi, että sotkevat kirpputoreja. Jobbareilta harvoin löytää mitään halvalla, koska ne ostaa muilta ne halvat ja hinnoittelee itse ylihintaisiksi. Paljon näkee myös niitä ihmisiä, jotka seuraa jobbareiden hinnoittelua omilla pöydillään ja pyytää ihan hulluja hintoja.

      Kerran ulkokirppiksellä vanhat papat tuli heti penkomaan kun saavuimme paikalle. Eräs vaikutti siltä että on kiinnostunut käsitöistä ja tarvii työkaluja. Myin kasan työkaluja sopuhintaan, mutta ne tavarat löytyivätkin hetken päästä toiselta pöydältä myynnistä. Varsinkin omamyyntikirppiksillä pitäisi osata tunnistaa jobbarit, ja myydä heille tuplasti kalliimmalla kuin muille. Sinänsä siis ei ongelmaa että itse pääsin tavaroista eroon ja sain rahani, mutta kun on kiva tehdä välillä hyvää mieltä toisille antamalla tavaroita halvalla. Jos jobbari ne ostaa, jää tämä hyvän mielen tuottaminen tekemättä ja ideologiakin kärsii, koska tavara ei mene oikeeseen käyttöön sitä tarvitsevalle.

    • hyvää päivää.

    • kaupattekevätsamoin

      Sitähän tehdään myös ruokakaupoissa. Kauppiat myyvät tuottajilta saamat tuotteet ylihintaan ihan samoin voi tehdä missä vaan. JOs kurkku maksaa tuottajalla 20 senttiä niin kaupassa sen hinta on 3 e!!!!

      • Torin_kirppu

        Hah, nyt on tullut näitä tuottajatoreja tai maatiloja joista voi käydä suoraan ostamassa ja niillä on kauppaakin korkeammat hinnat. Muutama tuottaja on lehdessäkin sanonut että myy mieluummin jonkun ruokaringin kautta, koska saa parempaa elantoa. Ostettiin kananmunia suoraan kanalasta aikamme, kun moni kehui niiden olevan parempia. Tein sitten kerran testin ja ostin kaupasta muutamia eri merkkisiä munia, keitin niitä tuon kanalan munien kanssa saman verran ja maistoin; yhtään mitään makueroa ei löytynyt. Sen jälkeen ostan halvimpia kaupassa myytäviä munia.


    • gyhjlkiopcf

      KYLLÄ NÄMÄ TROKARIT OVAT IHAN ITSE HANKKINEET MAINEENSA ITSELLEEN.KAIKKI HYVÄ VIEDÄÄN KÄSISTÄ.TAURHA MULKOILLA..herkuttelevat lisäksi perättömillä juoruillaan.

    • tässä.syy

      Jobbarit pilaavat kirppikset sekä ostajien että tavallisten myyjien näkökulmasta. Myymällä ylihinnoiteltua tavaraa ja usein myös uutta surkeaa krääsää jota saa joka halpamarketista, jobbarit aiheuttavat sen että lopulta sekä ostajat että muut myyjät paitsi jobbarit eivät enää tule tietylle kirppikselle. Näin kävi esimerkiksi Valtterin kirpputorilla Helsingissä. Aluksi sieltä voi tehdä hyviä löytöjä, mielenkiintoista tavaraa esimerkiksi sisustukseen, omia tavaroitaan sai kaupaksi ja asiakkaita oli paljon. Vähitellen kirppiksen valloittivat nämä uuden tavaran myyjät ja ylihinnoiteltua tavaraa myyvät jobbarit joilla oli pöytä siellä kuukaudesta toiseen. Yleisilme oli epämääräinen. Kohtuuhintaista tavaraa ei enää löytänyt eikä normaalimyyjä saanut enää tavaroitaan kaupaksi kun asiakkaat olivat vähentyneet. Tuntui että kyseisellä kirppiksellä pyöri lähinnä näitä ammattimyyjiä ja heidän kavereitaan. Koko kirppiksen idea siis oli pilalla.

    • SuomalaisetBlaah

      Aina joku uikuttaa, ihan sama mistä aiheesta.. mua ei kiinnosta jos joku ostaa minulta ja myy kalliimmalla.. mulla on tarkoituksena päästä tavarasta eroon ja ei kiinnosta sen jälkeen mitä tavaralla tehdään. Miksi suomalaisten aina pitää olla negatiivisuuden ja pahanmielen kylväjiä? Olkaa iloisia toisten puolesta!

    • gtfkjuio

      kyllä jopparit vois antaa aikaa ja tilaa köyhälle kirppis ostajalle.Pysyä pois parhaina aikoina ja antaa ihmisten ostella rauhassa.

    • ostan_ja_myyn

      Minua ihmetyttää, että miksi jobbarit eivät voi jobata hillitysti. Käyttäytyä siis siinä kuin muutkin asiakkaat. Aggressiivinen tyyli ärsyttää.

      Olen kyllä sanonut tiukasti jollekulle jobbarille, että minä laitan nämä nyt rauhassa paikalleen, katso myöhemmin, häiritset työskentelyäni.

      Sinänsä sama, kuka tavarani ostaa, olen nähnyt joitain säälittäviä jobbausyrityksiä, joissa hyvään hintaan jobbarille myymäni tavara on jäänyt euron kalliimmalla jobbarin pöydälle viikoiksi, ehkä lopullisesti. Ei kai kirppikset pyörisi ilman jobbareita. Mutta miksi ne on niin rahvaanomaisia? Jos itse jobbaisin, niin tekisin sitä tehokkaasti, mutta toisenlaisella tyylillä. Pitäisiköhän kokeilla ihan huvikseen? Ei sentään, kun haluan vain tavaroista eroon.

    • edfgytr

      Käyhän kaupan ryvänneet.

    • NäenOn

      Verottaja löytää ja nylkee jokaisen jobbarin! Muahahahaa ! Hauskoja on selitykset ;)

    • dokaridokari

      joppari kiertää,kun kissa kuumaa puuroa...verosta ei sanaakaan.puolustelee kähmintäänsä.onhan se vero petos ja rikos.

    • ahneetpaskakasat

      Kyllä jotkut jopparit häpeää,yrittävät mulkoilla,ikään kuin heitä ei olisikaan.Valehtelioina huippuja.

    • tasaneimeenallekarkit

      Voi Vittulan väet ja pyhä yksinkertaisuus vielä sen päälle, sen lisäksi. On elämässä pienet murheet, jos itkun aihe tulee siitä, kun kirppikselle viedyt tavarat ovat menneet kaupaksi. Jumalauta kun ite yrittää saada kamoja myydyksi, niin myynti on pyöreät nollat, kun mikään ei mene kaupaksi. Vittu ku tulisi edes se yksi jobbari, joka tyhjentäisi mun pöydän, ja minä saisin rahat kouraan. Olisin helvetin tyytyväinen, kun ei ihan kaikkea, mitä on kirppikselle raahannut, tarvitsisi raahata takaisin himaan. Se kun ei ole himaan päin.
      Hävetkää, jos osaatte!

    • Mdda

      Kirpparien lyhytikäisyys johtuu juuri näistä trokareista, hintataso nousee ja tavaroiden vaihtuvuus hidastuu. Tästä seuraa se että pidemmältä tulevat asiakkaat katoavat maisemista. Nykyään ei enää kannata ajella pidempiä matkoja, ellei kirppari pyöri kunnolla? Samojen tavaroiden katseleminen moneen kertaan ei jaksa kiinnostaa, jotkut kirpparit ovat onnistuneet pitämään kohtuullisen hintatason, mutta valitettavan vähän niitä on enää nykyään.

    • Köyhäilijä

      Kävin aika usein suurehkolla kirppiksellä iltapäivällä ruokaostoksilla käydessäni ja joka kerta siellä oli sama vanhahko nainen juoksemassa käytävältä toiselle, kun uudet myyjät täyttivät pöytiään. Kyselin vähän ja selvisi, että naisella on parikin myyntipöytää ja että hän on kirpparilla joka päivä aamulla tunnin ja iltapäivällä kaksi. On kuulemma kerran suorastaan maannut pöydän päällä, ettei kukaan muu saa siitä tavaroita. Minua alkoi inhottaa koko eukko niin, etten käy enää sillä kirpparilla. Vie myös tavarat toisten käsistä. Kyllä täytyy olla sairas ihminen.

      • Anonyymi

        Helpostihan noita jobbareita vastaan voi toimia. Jos olet itse myyntipöydän takana, niin veloita tietty summa enemmän ensimmäisen tunnin/päivän aikana, kun tuote tulee myyntiin. Jos hintalappusi tarkoitus on olla 10 euroa, niin veloita 15 euroa. Muutaman tunnin jälkeen tiputat sitten 10 euroon. Jobbarit yleensä iskevät heti kirpputorien avauduttua, jotta saavat parhaat päältä. Tuolla hinnoittelulla vältät jobbarit.


    • Anonyymi

      Jobbarien takia mun kauppa käy. Myyn tavaraa 1-5 eurolla. Jobbarit myyvät samaa kamaa 10-20 eurolla. Arvatkaas kumman pöydässä käy ostokuhina?. Kiitos jobbarit kun työnnätte asiakkaat mun pöydälle!

    • Anonyymi

      Just näin myydään sille joka maksaa eikä mukise yhtenään liian kovista hinnoista. Mäkin olin tunnettu aikoinaan Hietsussa liian halvoista hinnoista. Nyt maksan yli 600:- euroa kuukaudessa turhista roina varastoista mutta kun on toi sydänvikakin vielä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe