Hondan uusi F1 moottori.

Kopiokone

Ovat Hondalla oivaltaneet miten tehdä hyvä moottori. Mtv.n jutun mukaan ovat kopioineet Mersun koneen. Kauan se kesti että ymmärsivät miten voi pärjätä....

34

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paluu_menneisyyteen

      No sanotaan vaikka näin, että Honda lähti tähtäämään heti mahdollisimman korkealle. Siinähän ei ole mitään väärää, niin se maailma kehittyy ja niin Honda yleensäkin toimii. Mutta lämpöongelmat nousivat sittenkin Hondan huipputiiviissä konseptissa liian suuriksi eikä energiaa myöskään saatu kerättyä MGU-H:lla tarpeeksi kun turbo oli pienikokoinen. Että pakko on nyt sitten mennä vähän vähemmän kehittyneellä saksalaisen traktorin systeemillä.

    • Brawnf1

      Tai sitten vaan toinen osas laskee yhtälön keralla oikein. Täytyy muistaa, että V8 kaudella Honda ja Rellu sai FIA n erikois luvalla kehittää moottoreitaan, että pärjäisivät muille. Sehän nähtiin, kun Hondan autoon vaihdettiin Mersun kone. Heti rupes kulkeen.

      • Brownf1

        Tai toinen oli jo harjoitellut muutamankin vuoden.


      • Itkualkanut

        Älkää nyt alkako itkemään mistään kopionnista.Alkaa ilmeisesti pulttu tutista Mersun leirissä, kun laitetaan säännöt uusiksi ja hetkellinen ylivoima on historiaa.Honda on oppirahansa maksanut ja pian alkaa dominointi.


      • toyotasucks
        Itkualkanut kirjoitti:

        Älkää nyt alkako itkemään mistään kopionnista.Alkaa ilmeisesti pulttu tutista Mersun leirissä, kun laitetaan säännöt uusiksi ja hetkellinen ylivoima on historiaa.Honda on oppirahansa maksanut ja pian alkaa dominointi.

        japsit on aina kopioinut saksalaista tekniikkaa autot,kamerat,elektroniikka ym.


      • kainhainz

        Voitko lisata ne japsien sakuilta kopioimat asiat ihan tarkalleen?
        Meinaan kun niin asiantuntevasti siinä kukkoilet.

        Jumalauta kun suomalaiset ovat aina olleet niin muna kovana joko Ryssään tai Saksaan. Hyi perkele.


      • Keihin

        Siis Honda on luopunut zero size rakenteesta voimayksikössään ja vaihtanut sen vastaavaan ratkaisuun kun Mercedeksellä, mutta se ei merkitse kopiointia.
        Tässä nyt pitää tajuta se minkä oikeasti tekniikkaa ymmärtävät tajuavat, että teknisten ratkaisujen kopiointi ei sinänsä auta yhtään mitään jos ei ymmärrä tarkalleen miksi joku on suunnitellut moottorinsa niinkun esimerkiksi Mercedes.
        Honda ei lähde tuhlaamaan aikaa ja resursseja moiseen.


      • Kopioheheeheheeeee
        toyotasucks kirjoitti:

        japsit on aina kopioinut saksalaista tekniikkaa autot,kamerat,elektroniikka ym.

        Mitähän Hondan kannattaisi kopioida? Venyviä jakoketjuja,öljynsyöntiä,DSG ongelmia,TSI ongelmia,ruosteongelmia,huijausohjelmia ja jne, jne, jne.Mitähän näistä tarkoitit?


      • Älä_hermostu
        kainhainz kirjoitti:

        Voitko lisata ne japsien sakuilta kopioimat asiat ihan tarkalleen?
        Meinaan kun niin asiantuntevasti siinä kukkoilet.

        Jumalauta kun suomalaiset ovat aina olleet niin muna kovana joko Ryssään tai Saksaan. Hyi perkele.

        Tuohan oli vain Toyota-palstan oma trollipoju joka päivystää palstoilla joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia ainoana tarkoituksenaan solvata Toyotaa ja muitakin japanilaisia ja toisaalta puolustella ja selitellä Volkswagenin mokailuja ja petoksia päästöhuijauksissä. Siinä hommassa ovat trollipojulla "vaihtoehtoisetkin totuudet" sallittuja, parantumaton skitsofreenikko kun on.


    • Rajoitettukehitys

      Niin Hondahan ilmottaautu mukaan vasta vuosi muiden jälkeen, että sai kehittää rauhassa uutta konetta, ilman että joutuivat sitoutumaan rajattuun osien kehitykseen.

      • Vermomersu

        Itketään yhdessä, yhyy, yhyy.


    • Tsepp

      Ihme kyllä Hondalla niitä mestaruuksia sattuu olemaan jo myöskin ennestään. Maailman suurin moottoreitten valmistaja. Myös moottoripyörien. Mitä tulee kopioimiseen, niin kyllähän ne niksmannit ovat oppia käyneet Japanista hakemassa, eikä päinvastoin. Siihen on nahkahousuilla vielä pitkä matka, ennenkun ovat edes tuuttiHondan tasolla. En osta mitään saksalaista tuotetta henk.koht. Ovat vastenmielistä kansaa.

    • Eeimestaruuksia

      Aika vähissä noi Hondan mestaruudet on noissa kansainvälisissä kisoissa F1, rallin MM ja Le Mans saldo on nolla! Jossain kansallisissa on jotain menestystä, mutta näissä sarjoissa autot rakennetaan yleensä alihankkijoiden osista ei Hondan.
      Ja japanilaiset ei osta mitään Suomesta.

      • hienoo

        Hintoihin tulee ykkös vehkeet? Mersun omistajat tietysti maksaa kaiken, ruljanssin!


      • SennaProst

        Hondalla on F1: en autonvalmistajan mestaruuksia 7, joiden lisäksi on 6 kuljettajien mestaruutta... Että haloo...Et varmaan ollut vielä syntynyt, kun Honda dominoi F1: ssä.


      • Mikähondanmestaruus
        SennaProst kirjoitti:

        Hondalla on F1: en autonvalmistajan mestaruuksia 7, joiden lisäksi on 6 kuljettajien mestaruutta... Että haloo...Et varmaan ollut vielä syntynyt, kun Honda dominoi F1: ssä.

        Voisitko kertoa minä vuosina nuo Hondan mestaruudet on tullu, kun F1 historia ei niitä tunne? Vai tarkoitatko niitä viime vuosituhannella tulleita Maclarenin ylivertaisen autolla ajettuja,, kun Honda sai jatkaa Porchen ylivoimaisen moottorin kehitystä


      • SennaProst
        Mikähondanmestaruus kirjoitti:

        Voisitko kertoa minä vuosina nuo Hondan mestaruudet on tullu, kun F1 historia ei niitä tunne? Vai tarkoitatko niitä viime vuosituhannella tulleita Maclarenin ylivertaisen autolla ajettuja,, kun Honda sai jatkaa Porchen ylivoimaisen moottorin kehitystä

        Vai "F1- historia ei tunne". Honda tuli F1: en ensimmäisen kerran jo vuonna 1964. Seuraavana vuonna tuli 1. voitto.

        Valmistajan mestaruudet on Hondalla vuosilta 86-91.

        "Mclarenin ylivoimaisella autolla ajettuja". Olet siis kuullut Hondan dominoinnista, hyvä! (juuri sen takia halusivat jatkaa Hondan kanssa yhteistyötä).

        Eikä todellaan jatkanut mitään Porchen moottorin kehittelyä. LOL

        Ensinnäkin, 2 ensimmäistä mestaruutta tuli Williams- tallin kanssa (joka käytti sitä ennen Ford Cosworth: tia).

        Toiseksi, jonka jälkeen yhteistyö jatkui Mclarenin kanssa, ja mestaruudet siirtyivätkin sanomallesi ns. "ylivertaiselle autolle". Nyt tiedät sen johtuvan Hondan koneesta! Honda kun on maailman suurin polttomoottorin valmistaja.


      • saahansitäuskoa
        SennaProst kirjoitti:

        Vai "F1- historia ei tunne". Honda tuli F1: en ensimmäisen kerran jo vuonna 1964. Seuraavana vuonna tuli 1. voitto.

        Valmistajan mestaruudet on Hondalla vuosilta 86-91.

        "Mclarenin ylivoimaisella autolla ajettuja". Olet siis kuullut Hondan dominoinnista, hyvä! (juuri sen takia halusivat jatkaa Hondan kanssa yhteistyötä).

        Eikä todellaan jatkanut mitään Porchen moottorin kehittelyä. LOL

        Ensinnäkin, 2 ensimmäistä mestaruutta tuli Williams- tallin kanssa (joka käytti sitä ennen Ford Cosworth: tia).

        Toiseksi, jonka jälkeen yhteistyö jatkui Mclarenin kanssa, ja mestaruudet siirtyivätkin sanomallesi ns. "ylivertaiselle autolle". Nyt tiedät sen johtuvan Hondan koneesta! Honda kun on maailman suurin polttomoottorin valmistaja.

        60 luvulla Hondalla on yks GP voittto vähän samoin kuin 2000 luvulla 1 voitto buttonin ajamana Unkarissa sadekisassa . 60 luvulla Honda vetäytyi kun niiden kuljettaja paloi autoonsa.
        Muut voitot on MacLarenin Ja Williammsin voittoja joissa koneen toimittaja on Honda. Aikakaudella jolloin maaefekti, aktiivijousitus , aerodynamiikka ja elektroniikka dominoi ja sääntöj oli vaikea valvoa.
        Uskottavampaa Hondan kannalta olisi ollut olisivat pärjänneet sarja huonimpien tallien kanssa.
        Honad yritti tallissa Spirit Honda , mutta lähinnä tuli mainituksi keskeytyksistä.
        Sama jatkui aluksi Williamsin kanssa. Eräs suomalainen tuli kuuluisaksi keskeytyksistä.
        Jos vertaa Porscheen , niin heti ekalla kaudella tuli maailmanmestaruus, vaikka Porschelta vaan Maclarenin sponsori osti koneen joka nimettiin TAG nimellä sponsorin mukaan.
        Mutta voithan sinä uskoa siihen että noi mestaruudet oli Hondan ansiota, Tulla Lähi Idässä ihmuset on saatu uskomaan vaikka mihin...


      • SennaProst
        saahansitäuskoa kirjoitti:

        60 luvulla Hondalla on yks GP voittto vähän samoin kuin 2000 luvulla 1 voitto buttonin ajamana Unkarissa sadekisassa . 60 luvulla Honda vetäytyi kun niiden kuljettaja paloi autoonsa.
        Muut voitot on MacLarenin Ja Williammsin voittoja joissa koneen toimittaja on Honda. Aikakaudella jolloin maaefekti, aktiivijousitus , aerodynamiikka ja elektroniikka dominoi ja sääntöj oli vaikea valvoa.
        Uskottavampaa Hondan kannalta olisi ollut olisivat pärjänneet sarja huonimpien tallien kanssa.
        Honad yritti tallissa Spirit Honda , mutta lähinnä tuli mainituksi keskeytyksistä.
        Sama jatkui aluksi Williamsin kanssa. Eräs suomalainen tuli kuuluisaksi keskeytyksistä.
        Jos vertaa Porscheen , niin heti ekalla kaudella tuli maailmanmestaruus, vaikka Porschelta vaan Maclarenin sponsori osti koneen joka nimettiin TAG nimellä sponsorin mukaan.
        Mutta voithan sinä uskoa siihen että noi mestaruudet oli Hondan ansiota, Tulla Lähi Idässä ihmuset on saatu uskomaan vaikka mihin...

        Sulla on 100% huhaa kommenentti. F1: ssä kaiken pitää olla huippua. Aktiivijousituskin tuli vasta myöhemmin mukaan. :-)


    • Sannaprost

      AP (kopiokone) Niin että kun ulkopuolelta näyttää mersun koneelta se riittää ja mestaruus on varma?

      Nykyinen Mersun talli osti Hondan valmiin voittaja-auton dollarilla kun Honda vetäytyi viimeksi.

      Sennan ja Prostin aikaan kun Honda dominoi, yrittivät muut tallit matkia Hondan koneita mm. kuunneltiin herkällä korvalla paljonko se kiertää.

      Kun taas Honda poistui F1: stä kaiken saavutettuaan, palkkasi Ferrari Hondan moottori gurun, eikä mennyt kauan kun alkoi Shumin valtakausi.

      • Brawngp

        Siitähän Hondan gp autosta otettiin se Hondan kone pois ja pantiin Mersunkone tilalle, synti Brown gp ja niin rupes kulkeen. Ja autoaan oli englantilaisten tekemä.


      • SennaProst
        Brawngp kirjoitti:

        Siitähän Hondan gp autosta otettiin se Hondan kone pois ja pantiin Mersunkone tilalle, synti Brown gp ja niin rupes kulkeen. Ja autoaan oli englantilaisten tekemä.

        Jos Honda olisi jatkanut seuraavalle kaudelle, olisi se ollut voittaja auto.


      • alitehoinenHonda
        SennaProst kirjoitti:

        Jos Honda olisi jatkanut seuraavalle kaudelle, olisi se ollut voittaja auto.

        Honda ja Rellu sai FIAlta erikoisluvan kehittää alitehoisia moottoreitaan , mutta Honda päätti heittää pyyhkeen kehään


    • Keihin

      Honda panostaa etupäässä Amerikan sarjoihin joissa mestaruuksia on tullut Cart (nyk. Champ car) ja Indy-kisoissa.

    • Toyota-palstan

      trollipoju näköjään sekoilee täälläkin, nyt Hondaa solvaamassa. No, poju ajelee yh-äipän ostamalla Helkama Raisulla ja sairastaa skitsofreniaa jonka takia sekoilee näillä palstoilla keskimäärin 18 h/vrk. Siinä on trollipojun koko paska elämä. Ei käy kateeksi.

    • Fernandoalonsof1

      GP 2 Engine

    • ei.vaan.osata

      Samanlaista räpellystä kuin viime vuosinakin. Liekö palkanneet entiset Tojon F1-inssit. Alonson kisanjälkeiset lausunnot taisivat saada tallissa korvat punottamaan ja japsien hampaat kirskumaan.

      • Kyllä.on.tehty.virheitä

        Joo, siellä on aliarvioitu muiden tallien kehitystyön nopeus ja jääty jälkeen. Hondalla tiedettiin, että heidän koneensa on yhtä tehokas kuin Mersu oli viime kauden lopussa, mutta kun se ei nyt enää riitä. Yhden Hasegawan haastattelun löysin netistä, josta paljastui että Honda on ihan tosissaan aliarvioinut tehon tarpeen ja ihan oikeasti jäljessä muita.

        Onneksi koneet sentään kestivät Australian osakilpailun kun Alonsoltakin hajosi jarruputki eikä kone. Stoffel puolestaan joutui tulemaan varikolle buuttaamaan auton kun häneltä hävisi näytöt ohjaamosta. Ja syytä on Macissakin, koska yksi syy niihin liiallisiin värinöihin testijaksolla oli Macin rungon liian heppoinen hiilikuituinen sivupalkki eikä pelkkä koneen huonon ohjelmoinnin aiheuttana värinä.


    • mainemeni

      Olipahan taas masentava viikonloppu Hondalle. Alonsokin totesi, ettei koskaan ole ajanut noin alitehoisella moottorilla.
      Joutuu varmaan ton omankin Hondan laittaan kiertoon, kun ei jaksa kuunnella tota työkavereiden suunsoittoa.
      Tota tahtia koko Hondan maine menee. Ois ny luullu, että oisivat saaneet urkittua muilta miten kone tehdään. Koneethan chekataan aina kisan jälkeen FIA.n toimesta , varmaan siellä joku tarkastaja vois ketoo Hondan porukalle mitä pitäis tehdä

    • HOLISTI7

      HONDA valmisti F1 maailmanmestaruus moottoreita 70 ja 80 luvuilla. eihän nämä märkäkorvat tiedä asioista yhtään mitään. olikohan jopa keke ruuspärin F1 autossa HONDAN moottori, en jaksa muistaa.

    • menetettymaine

      Ja taaskerran Honda on saamassa FIA.lta erikoisluvan alitehoisn moottorinsa kehittämiseksi kilpailukykyiseksi.
      Tosin taitaa tulla liian myöhään , iltapäivälehdetkin alkaa jo kirjoitella Hondan surkeudesta, ei vaan autolehdet, jossa asiaa on surkuteltu jo vuosia..
      Tänkin päivän iltalehdessä sanotaan näin

      "Ongelmien pääsyy on täydellisesti epäonnistunut Hondan voimayksikkö, joka on paljastunut pahasti vajavaiseksi sekä suorituskyvyltään että toimintavarmuudeltaan."

    • Mersuauttaaaina

      Mersulta apua Hondan F1-moottoriahdinkoon. Näin kirjoittaa arvostettu Motorsport .com
      Honda on kärsinyt luotettavuusongelmista kauden kolmessa ensimmäisessä osakilpailussa. McLaren on onnistunut ajamaan kilpailun maaliin asti vain yhden kerran, kun Stoffel Vandoorne ajoi kauden avauskilpailussa Australiassa sijalle 13.

      Motorsport.comin lähteiden mukaan Honda on neuvotellut Mercedeksen kanssa mahdollisesta yhteistyöstä, jossa saksalaisvalmistaja tarjoaisi konsultointiapua, jotta Honda voisi edistyä nopeasti voimalähteensä kanssa.

      Hondan F1-pomo Yusuke Hasegawa myöntää heidän tekevän kaikkensa, jotta ongelmat saataisiin ratkaistua.

      – Oikeastaan olemme tehneet kaiken, mitä vain voimme tehdä. En paljasta mitään yhteistyökumppaneita, mutta hyödynnämme kaikkia ulkopuolisia lähteitä, Hasegawa kommentoi motorsport.comille.

      • Sotorsport

        Vähän kummastuttaa kun Hondan perusongelma on polttomoottorissa, mutta apua esitetään MGU-H:n osalle. Okei, MGU-H:ssa oli niitä mystisiä vuotoja, jotka korjaantuivat itsestään, mutta silti.


      • Peruprobleemi

        Käsittääkseni kyseessä on Mario Ilien, joka on konsultoinut sekä Mercedestä että Renaultia. Mutta mitäs vanha pieru Ilien ymmärtää lämpöenergian keruusta? Ennemminkin siitä polttomottorin palotapahtumasta.

        Ilienin ja Pensken firma on konsultoinut Hondaa kilpamoottoreiden osalla myös rapakon takana, vaikka Daimer Chrysler ostikin koko Mercedes-Ilmorin osakekannan vuonna 2005.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1248
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      14
      892
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      832
    Aihe