Päivät pitenevät ja mueli virkistyy. Ovatko palstalaiset jo aloittaneet puutarhan hoidon? Minä laitoin jo tomaatin siemenet itämään. En maltaodottaa enää.
Joko puutarhan hoito on mielessä?
11
171
Vastaukset
- aina.mielessä
Meillä sheivataan jo vanhat ruohot ja risut, on sitten helpompi paljaalle kylvää ja istuttaa.
Kauanko siemenet itävät?
- Wiherwarwas
Tulppaanisipulit jäivät istuttamatta viime syksynä...nyt ollaan rajusti MYÖHÄSSÄ!
- uusi_parvekeviljelijä
Ei välttämättä,
kun nyt ilmasto/maa lämpenee, voi vielä yrittää...
Mä viljelen tähän aikaan vain yrttejä, valkosipulin ja herneenversoja ruukussa sisällä.
Kokeilussa myös monivuotisten talvehtiminen sisällä ja osa parvekkeella peiteltynä.
- minäajanpuutarhan
aina aivan sileäski.
- no.ei
No ei. Meillä puutarhan ja ympäröivän metsämaan välillä ei ole eroa. Ei siellä ole mitään istutettavaa, ajeltavaa tai kasteltavaa. Kotkansiivet, puolukanvarret ja muutama istettu pensas ja köynnös sekä alppiruusut kasvavat ilman hoitoakin mäntyjen ja havukasvien katveessa.
Ruohikkoa ei ole, mutta kivettyjä polkuja muutama. Japanislaistyylinen "puutarha" vailla mitään hoidontarvetta. Puhetta on ollut pienestä lammesta/purosta/putouksesta. Vesipumppu saattaisi toimia aurinkokennoilla ja varaavalla akulla? - Jokavuotinenhöyrähdys
Sisäinen tuska on jyllännyt heti tammikuun alkupuolelta. En ole vielä mitään kylvöksiä laittanut, kun ihan liian aikaista, mutta sitä herännyttä kasvihulluutta olen lievittänyt katselemalla perennojen kuvia ja olen miettinyt, onko muillakin puutarhakärpäsen puremilla samanlainen levoton huokailu heti auringon pilkahdettua.
Näyttääpä olevan :) - Puutarhan.hoito
on hyvä ja mielekäs esileikki jos on mieluinen kumpare kyseessä.
- KaikkiMeni
Tänä keväänä ei tule enää mitään puutarhanhoitoa. Muija muuttaa pois, koti ja pikkuinen maapläntti vaihtuvat kummallakin kerrostalon vuokrakämppiin.
- Aamen.jgijnen
Kerään kotimaisten omenalajien siemeniä, kuivatan ja teen kylmäkäsittelyn niille parvekkeella. Laitan niistä maaliskuussa tai pian jo, ruukkuihin taimikasvatuksen. Taimia pitäisi "koulia", niistä nypitään kasvun aikana silmuoksia pois ja se on sitä koulimista, ehkä suurempaa ruukkua myös.
Jos joku on perinyt maatilan tai jos minulla olisi sellainen, alkaisin laatia selvitystä, missä on talvisin ruokapula. Mitä vihanneksia kysytään kevättalven alusta, kun kaikki varastot alkavat olla tyhjiä ja kylmimmät säät ovat tammi-helmikuussa.
Sitten pitäisi tehdä suunnitelmaa niiden myyntiin, jos pääsee niin pitkälle. Panostkaa ihan oikeasti nyt jatkossa vihannesten ja muun ruoan tuotantoon, suomalainen sapuska tunnetaan nyt laaturuokana ainakin jossain. Tästä toimittajat voisivat tehdä juttua runsaasti, että pikkupuutarhurit ja kaupalliset havahtuisivat. Maailmaa voi odotaan jonkin sortin elintarvikepulaa. - nokkoset_kukkivat
Tomaatit kylvän tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719377- 756362
- 286006
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni965830Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv435679Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h995564- 625003
- 434677
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on574026- 493655