Veljeni asuu lähellä isääni, jolla oli keskussairaalassa n 200 km päässä leikkaus päiväkirurgisena toimenpiteenä. Isäni tarvitsee saattajan ja veljeni onkin saanut korvauksen Kelalta oman auton mukaan, 20 senttiä per kilometri. Bussiahan ei ole näkynyt kylällä 20 vuoteen.
Joulukuussa veljeni oli influenssassa ja hän soitti että voisinko minä käyttää isää tuolla päiväkirurgiassa. Kela kyllä korvaa. No, otin vapaapäivän ihan mielelläni ja ajoin autolla 150 km isäni luo, sitten seuraavana päivänä aamusta 200 km keskussairaalaan ja illalla takaisin isä kotiin ja sitten ajelin omaan kotiin. Täytin matkakorvaushakemuksen netissä ja nyt tuli matkakorvaus.
Mutta, 80 euroa, ja siitä oli vähennetty 25€ suunta, eli sain käteen vain 30 euroa. VOI PERKULE.
Kuskatkoon sitten Kelan rouvat itse mummot ja paapat lääkärin määräämiin hoitoihin, en varmasti lähde enää. Ei ole varaa tämäntyyppistä hyväntekeväisyyttä harjoittaa.
Kelan matkakustannusten korvauksista
VAARYYDEN_TUNNE
3
152
Vastaukset
Isäsi olisi siinä tapauksessa maksanut 50 € omavastuuta vaikka olisi taksilla mennyt. Nyt vain sinä jäit ilman viiskymppistä ellei isäsi maksa sitä sinulle.
- hoit_su
Että rahasta vaan isääsi autat, semmonen poika hänellä.
- MunaaSuuhunPallit
Mulla on päässä vikaa, ding dong.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky54748Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot434608Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va1563688Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty313500Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun1063496Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm522993Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys
Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo121080Elämäni rakkaus
Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten63839- 93782
- 40689