Millä tavalla kuulet Pyhn Hengen ääntä?

HerraPuhuMinäKuuntelen

Pystytkö myös käymän keskustelua Pyhän Hengen kanssa?

Minun ongelma on se että en kuule puhetta vaan se tulee niinkuin ajatuksena, kun rukoilen ja Pyhä Henki on hyvin voimakkaana silloin läsnä.

Millä tavoin ihmiset kokevat tai kuulevat Hengen puhetta?

Minulle hyvin tärkeä asia sillä odotan aina että kuulisin Hänen ääntään ja vietän pitkiä hetkiä rukouksessa.

13

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä olet kuullut että PH:lla on korvin kuultava ääni?

    • HerraPuhuMinäKuuntelen

      Olen uskonelämän ihan alkuvaiheissa kuullut Pyhän Hengen puhuvan, sillä tavalla sisimpään puhui, mutta kuulin Hänen äänensä. Sitten tuli vaiheita kun välillä lankesin pois ja nykyään ehkä entistä vahvemmin uskossa. Mutta samalla tavalla en enää ole kuullut Hänen puhuvan.

    • Hei ketjun avaaja!
      Jumalan äänen kuuleminen on sinulle hyvin tärkeää, mutta et kuitenkaan kerro, kuinka tämän asian olet itse kokenut. Kirjoitit: "odotan aina että kuulisin Hänen ääntään" - olisi ollut antoisaa tietää, onko odotuksesi koskaan palkittu.
      Jumalan äänen kuuleminen on opetusaiheena hyvin laaja, joten jaan sinulle tässä vain muutamia ajatuksia.
      Ensiksikin Jumalan äänen voi kuulla vain se henkilö, joka haluaa elää lähellä Herraansa. Se merkitsee mm. sitä, että henkilö nöyrtyy ojentautumaan Jumalan Sanan mukaisesti omassa elämässään. Et voi kuulla Jumalan ääntä esimerkiksi silloin, jos olet rukoillut itsellesi puolisoa, mutta etenet haureelliseen esiaviolliseen suhteeseen. Silloin sinulle puhuu vain oma lihallinen mielesi.

      Et voi kuulla Jumalan ääntä odottaessasi Jumalan antavan sinulle jokapäiväisen leivän ja normaalin toimeentulon, mutta teet samalla väärin taloudellisissa asioissa. Monet uskovat olivat mukana pohjoismaiden kaikkein suurimmassa talousrikoksessa, Win Capitassa - heidän saamansa suuretkin tulot eivät tulleet Jumalalta vaan tämän maailman ruhtinaalta. Tunnusta siis syntisi ja elä totuudessa. Synti erottaa meitä Jumalasta ja kuurouttaa meidän hengelliset korvamme.

      Toiseksi Jumalan äänen voi kuulla vain se henkilö, joka ensisijaisesti haluaa kuulla sen suoraan Jumalan Sanasta, Raamatusta. Sanan valossa opit myös erottamaan hengellisen sielullisuudesta. Pahimmillaan jotkut ovat jopa jättäneet aviopuolisonsa kuvitellessaan, että Herra olisi puhunut heille toisesta, uudesta puolisosta! Jumala ei puhu meille koskaan omaa Sanaansa vastaan.
      Heb. 4:12 "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija."

      Kolmanneksi se, joka haluaa kuulla Jumalan ääntä, haluaa viettää aikaansa muiden uskovien kanssa. Usein jumalallinen johdatus tulee muiden uskovien kautta; jollakin on oikeaa ymmärrystä juuri sinun elämäntilanteestasi. On yleistä, että uskovilla on kokemuksia, kuinka Jumala on puhunut heille jonkun toisen uskovan kautta.

      Jumala voi puhua sinulle hyvin vahvasti myös olosuhteiden kautta. Sydämemme asenteen tulisi olla "Tapahtukoon Sinun tahtosi. Oman tahdon tie voi tulla päätökseensä, kun Jumala tekee etenemisen mahdottomaksi tai rauhattomaksi. Olosuhteiden muutos voi joskus olla hyvin konkreettinen vastaus rukouksiimme, jotta joudumme vain myöntämään: tämän on täytynyt tulla Herralta.

      Jumala puhuu myös meidän sisimmässämme, omassatunnossa sekä "sydämessämme". Tätä on vaikea selittää, mutta rukoilijalle saattaa tulla selvä sisäinen tuntemus, että Jumala on puhutellut häntä juuri sillä hetkellä mieltä askarruttavasta asiasta.

      Jumala voi puhua myös armolahjojen kautta. Uskovilla on monenlaisia armolahjoja ja profetoimisen, tiedon sanojen tai viisauden sanojen kautta Jumala puhuttelee omia lapsiaan. Joku voi ryhmässä puhua kielillä, ja jos on selittäjää, Jumalan puhe voi hoitaa jotakin paikalla olijaa.

      Usein olemme epävarmoja siitä, oliko sydämeemme noussut kehotus tai sana todellakin Jumalalta vai nousiko se vain omista toiveistamme tai peloistamme. Tämän ei tule huolestuttaa meitä; se vain osoittaa, että vakavissamme haluamme erottaa Jumalan äänen muusta "hälystä". Voimme turvallisesti jatkaa rukoustamme tai viedä asiamme myöhemmin uudelleen Taivaallisen Isämme tiettäväksi. Hän rakastaa meitä ja lähestyy meitä - iankaikkisella Jumalalla on aikaa ja omat tiensä puhua meille uudelleen samasta asiasta.

      Henkilökohtaisesti olen kuullut Jumalan puhuvan minulle usein suoraan rukouksessa tai ajatellessani Jumalaa. Herran Sana on tällöin yllättänyt minut, se on jotain, jota en sillä hetkellä mitenkään ole voinut itse ajatella - se tulee siis sen hetkisen ajatteluni "ulkopuolelta" ja yllättää minut. Jumalan puhe pysäyttää. Omin korvin kuultavaa, tietyn äänensävyistä ja tietyn rytmistä puhetta se ei ole - se on vahvaa tiedostamista, että nyt Jumala puhutteli minua. Asian ja lauseen tai lauseet muistaa hyvin ja ne voi itselle toistaa ja tarvittaessa muillekin kertoa. Se on vahvempi kuin omat ajatukset - se on sisäistä tietoisuutta Jonkun Pyhän kosketuksesta. Näin sen ilmaisisin.

      On hyvä, että odotat Jumalan puhuvan sinulle aina silloin, kun avaat Raamatun. Pyhä Henki voi avata sinulle Sanaansa tuoreella, puhuttelevalla ja entistä syvällisemmällä tavalla. Aina Raamattua lukiessamme Jumala puhuu, tavalla tai toisella. Emme voi vaatia Jumalaa puhumaan meille aina erityisen koskettavasti tai jopa niin, että kuulisimme aivan konkreettisesti Jumalan äänen. Tässäkin asiassa meidän tulee sanoa rukouksessa "Tapahtukoon Sinun tahtosi".

      • Seinis

        Tässä oli oikeaa asiaa!


    • HerraPuhuMinäKuuntelen

      Mulla on hyvin vahva usko siihen, että Jeesus vielä puhuu hyvin voimakkaasti, siksi en ole lakannut pyytämästä ja anomasta että saisin kuulla Hänen puhuvan. Tietkö se on sellainen niin suuri kaipaus ja tarve sisimmässä saada kuulla

      • Mene rukoukseen ja viivy siinä. Pyydä Herraa puhumaan sinulle mitä ikinä Hän tahtoo sanoa sinulle. Ole valmis siihen että Herra puhuu ja usko että Hän puhuu. Odota sitten aivan hiljaa. Ja Herra alkaa puhua. Sinä voit saada Raamatusta lauseen ja sen ympärille muodostuu sanoma joko sinulle itsellesi tai vaikka seuraavaan kokoukseen toisille puhuttavaksi.

        Jos sinä olet lukenut Raamattua, Pyhä Henki ottaa Sanasta ja julistaa sinulle. Pyhä Henki tapaa puhua Raamatun Sanan kautta ja ottaa Sanasta. Raamatun Sanan tunteminen siis auttaa tässä asiassa. En tiedä auttaako se Pyhää Henkeä vai sinua, mutta tiedän että Pyhä Henki ottaa Sanasta ja julistaa meille.

        Jos sitten joku Raamatun Sana tulee voimakkaasti mieleen, ja "saarna" tyssää siihen, kysy Herralta että mitä sinä tahdot tästä Sanasta sanoa.


    • HerraPuhuMinäKuuntelen

      Olen kyllä kokenut myös että Hän on Raamatun kautta puhunut.

      • Minä tulin uskoon Jumalan puheen kautta. Jumalan Henki antoi minulle Matt 6:33 ja 7:7-8 Sanan. Luin ne Raamatusta, uskoin ja otin vastaan ja päätin tästä lähtien tehdä justiinsa niin kuin Herra siinä kehottaa minua tekemään.

        Jonkin aikaa tästä sain toisen Sanan Raamatusta. Sain Joh 3:3-8 jakeet. Ymmärsin että Jeesus Kristus puhui ne Sanat minulle siihen hetkeen ja siinä hetkessä. Uskoin, otin vastaan ja pyysin Jeesukselta Kristukselta uudesti syntymisen ihmettä mikäli Hän näkee että en ole vielä syntynyt uudesti ylhäältä.

        Joitakin viikkoja tämän jälkeen tulin uskoon ja totesin että olen syntynyt uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi. Jeesus ja Pyhä Henki oli sen minulle tehnyt. Kerron tästä tarkemmin http://www.jaikal.se/48683125


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Minä tulin uskoon Jumalan puheen kautta. Jumalan Henki antoi minulle Matt 6:33 ja 7:7-8 Sanan. Luin ne Raamatusta, uskoin ja otin vastaan ja päätin tästä lähtien tehdä justiinsa niin kuin Herra siinä kehottaa minua tekemään.

        Jonkin aikaa tästä sain toisen Sanan Raamatusta. Sain Joh 3:3-8 jakeet. Ymmärsin että Jeesus Kristus puhui ne Sanat minulle siihen hetkeen ja siinä hetkessä. Uskoin, otin vastaan ja pyysin Jeesukselta Kristukselta uudesti syntymisen ihmettä mikäli Hän näkee että en ole vielä syntynyt uudesti ylhäältä.

        Joitakin viikkoja tämän jälkeen tulin uskoon ja totesin että olen syntynyt uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi. Jeesus ja Pyhä Henki oli sen minulle tehnyt. Kerron tästä tarkemmin http://www.jaikal.se/48683125

        Muistan kun kerran Jouko sanoit että nimmarisi antoi jumala kirjain kerrallaan. Arvaa uskonko että se oli jumala?


      • Eenokki12
        Jaikal91 kirjoitti:

        Minä tulin uskoon Jumalan puheen kautta. Jumalan Henki antoi minulle Matt 6:33 ja 7:7-8 Sanan. Luin ne Raamatusta, uskoin ja otin vastaan ja päätin tästä lähtien tehdä justiinsa niin kuin Herra siinä kehottaa minua tekemään.

        Jonkin aikaa tästä sain toisen Sanan Raamatusta. Sain Joh 3:3-8 jakeet. Ymmärsin että Jeesus Kristus puhui ne Sanat minulle siihen hetkeen ja siinä hetkessä. Uskoin, otin vastaan ja pyysin Jeesukselta Kristukselta uudesti syntymisen ihmettä mikäli Hän näkee että en ole vielä syntynyt uudesti ylhäältä.

        Joitakin viikkoja tämän jälkeen tulin uskoon ja totesin että olen syntynyt uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi. Jeesus ja Pyhä Henki oli sen minulle tehnyt. Kerron tästä tarkemmin http://www.jaikal.se/48683125

        jaikalille on raamatun ulkopuolella hääräävä henki, jonka jaikal on korottanut jumalakseen. Lähtiessään mohiksen kotoa henki saapui jaikalin luo. Antoi jonkun jaikalin mieleisen sananpaikan ja synnytti jaikalin omakseen synnittömänä ja vaati ankarasti ettei jaikal milloinkaan luovu omista käsityksistään.
        Liekö jaikal91 täysijärkinen?


    • HerraPuhuMinäKuuntelen

      Silloin kun kuulin Pyhän Hengen selvästi puhuvan, tiesin siis heti että Jeesus puhui Henkensä kautta, niin asuin silloin avoliitossa. Mutta vaikka nyt olen syvemmässä uskossa ja olen paljon läheisempi Jeesuksen kanssa, niin en kuule samalla tavalla Hänen ääntänsä. Olen rukoillut ja kysellyt mikä minussa on vikana.
      Mutta toisaalta koen että Pyhän Hengen puhe tulee ajatuksena.
      Ongelma on vain siinä että en ole varma onko se omaa ajatusta vai Herran puhetta.

      Monesti Jeesus on puhunutkin muitten ihmisten kautta, mutta koska vietän paljon aikaa yksin rukoillen, niin en halua että se on vain yksinpuhelua, vaan saisin kuunnella myös Jeesusta. Se on sitä mitä niin kaipaan.

      Tuleeko teille muille siis Pyhän Hengen puhe ajatuksina?

      • Uskon.lahja

        Jeesus puhuu Pyhän Henkensä kautta omilleen. Herran ajatukset laskeutuvat sydämeen Rakkauden hengessä. Hän itsee valitsee ajan, ja tavan, milloin ja miten puhuu omalleen. Uskovan kasvuun kuuluu myös hiljaisuuden ajat. Herra on hiljaa, eikä tunteitakaan ole, silloin opitaan vaeltamaan uskossa. Turvataan Sanan lupauksiin...

        Jeesus opettaa sinua, ole vaan levollinen. Saat levätä Hänen Armossaan.


    • Hyvän.paimenen.ääni

      Aloittaja ja Jaikal, kiitos kirjoituksistanne! On ihana lukea uskovien, jotka todella sydämestään ovat uskossa Jeesukseen. Kyllä Jeesus puhuu vielä tänäänkin omilleen. Sanassaan on siitä selvä lupaus;

      " Minun lampaani KUULEVAT MINUN ÄÄNENI, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua" Johanneksen evankeliumi: 10:27.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5694
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2713
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      56
      2409
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1113
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1074
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      28
      1019
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      803
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      783
    Aihe