Tui matkojen kokemus!

Analyse

Olimme tilanneet vaimon kanssa matkat Mauritiukselle. Koneen piti olla uusinta mallia ja niin se olikin menomatkalla ja kaikki sujui erittäin hyvin. Kun piti lähteä kotimatkalle, niin TUI matkaitoimistosta ilmoitettiin, että kotimatka viivästyy noin 16- tunnilla. Yllätys oli melkoinen, kun TUI: sta luvattu kone ei ollutkaan samaa mallia kuin millä lähdimme Suomesta.

Kone oli espanjalaisen lentoyhtiö Vamosin ikivana vaappuva ja äänekäs purkki, jossa ei ollut edes näyttöjä, puhumattakaan mahdollisuutta katsella elokuvia.

Tarjoilu ja sapuska olivat ala-arvoista, eikä vettäkään saanut pulloissa , sillä vesipullot loppuivat heti alkuun! Olen matkustellut turistina pitkin ja poikin maailmaa, eikä nykyään enää taputella Keihäsmatkojen malliin kun kone laskeutuu maahan, mutta nyt koko koneen matkustajat taputtivat vimmatusti , kun Vamoksen kone pääsi lopulta maahan parin reippaan pompun jälkeen.

Mauritius oli kuitenkin yllättävän hieno kokemus joka suhteessa. Valkoiset hiekkarannat palmuineen. Lämmin ja puhdas merivesi. Hienot retket ja yhtävälliset ihmiset. Nyt meiltä unohtuvat Thaimaan, Balin ja Hawajin ym. matkat ja Maritius on uudelleen matkakohtena.

67

11393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jEjGTV6P

      Tarvitseeko sitä joka paikkaan tukkia? Pysy kotona.

      • Naurajasi

        Älä ole kade. Onhan sullakin varmaakin mahdollisuus matkustaa Viroon.


      • TAskolalainen
        Naurajasi kirjoitti:

        Älä ole kade. Onhan sullakin varmaakin mahdollisuus matkustaa Viroon.

        Ei ole. Mutta porvooseen ehkä päästään ensi kesänä.


      • Kova.tavoite
        TAskolalainen kirjoitti:

        Ei ole. Mutta porvooseen ehkä päästään ensi kesänä.

        Jos länsimetrolla pääsis hyvinvoivana kamppiin?


      • Anonyymi
        Naurajasi kirjoitti:

        Älä ole kade. Onhan sullakin varmaakin mahdollisuus matkustaa Viroon.

        Etelän matka Viroon !


      • Anonyymi

        Jos kyse olis mamulennosta niin apua löytyis heti. Mutta tui ei halua auttaa suomalaisia eikä varsinkaan sisäministeriö. Onko kenties kyse rasismista. Jos mamut olis jääneet jumiin kyllä olis ollut apua enemmän tarjolla. Ihan käsitämätöntä


      • Anonyymi

        Paree pysyä poissa lentokoneista ei synny päästöjä mutta eihän sitä haluta ajatella pääasia että saa kehuskella matkoista. Minua ei kiinnosta kun naapuri kertoilee matkoistaan tais viimeksi huomata että minua ei kiinnosta


      • Anonyymi
        TAskolalainen kirjoitti:

        Ei ole. Mutta porvooseen ehkä päästään ensi kesänä.

        Minä menen lähi-itäkeskukseen


    • HeseT

      Ei muutta kuin hakemaan korvauksia. 600 euroa per/h jos noinkin paljon myöhästyy.

      • xckhgf

        Juuri näin.


    • Huihaitui

      Tuifly on kuin hui hai.

      Paras matkatoimisto aina saa matkan jälkeen amoa korvausta n. 200€

      • Anonyymi

        Venäläisten omistuksessa


    • Daami30

      Matkatoimiston ei pitäisi lupailla sellaista, mistä ei pysty pitämään.

      • OlemmeTästäTarkkana

        Näin on.
        Vain poliitikoille se on sallittua...


      • Anonyymi

        Matkatoimistot lupailee mutta tui onkin venäläisten omistuksessa


    • Anonyymi

      Samalla matkalla oltiin ja oli kyllä uskomaton riman alitus TUIlta taas! Kertomasi lisäksi laittoivat tekstarin ettei Wamosin koneessa ole Premium-luokkaa ja että meidät sijoitetaan kuitenkin koneen etuosaan. No olihan siellä, en vaan tiedä millä perusteilla sinne pääsi. Ei ainakaan etukäteen maksamalla! Lisäksi perheet hajotettiin istumaan pitkin konetta, edes arpomalla paikkoja ei olisi saanut enempää sekaisin! Wamosin henkilökunta oli aivan uskomattoman ynseää ja töykeää. Enpä ole ennen nähnyt moista "palvelua"! Tarjoilut menivät kokonaan ohi jos kehtasit nukkua ruoan tullessa ja voi sitä manausta ja silmien pyörittelyä jos joku kehtasi pyytää juotavaa kärryn ohi mentyä, kun ei sitä heidän kohdallaan ollut tarjottu. Mekin hämmästelimme taputuksia sen pomppulaskeutumisen jälkeen! Luulimme jo ettei koko kone edes pysähdy kiitoradalle, niin vauhdilla tultiin alas.

      • äkkipysähdys

        Jos se kone oikein vauhdilla tulee, se pysähtyy niille sijoilleen. Ainakin suurin osa.


    • Jgghj

      ilmainen yritystuki kelpaa . Työllistäminen ei maistu firmoille.
      Pitäisiköhän ilmaisen raha jakelua rajoittaa.
      Yritystuki vadtikkeelliseksi

    • Botoxbarbie

      Oltiin TUI:n kautta mauritiuksella. Menomatkalla thompson airlinesin lento, kone ja palvelu oli huippuluokkaa. Takaisin tullessa alamäki alkoi.. ensin paluu siirtyi lentokone vian takia 13,5tunnilla. Osa hotellimme porukoista joutuivat vaihtamaan ylimääräisten tuntien takia huonetta ja saivat odottaa uutta huonetta puolet ajasta laukut hotellin aulassa pakattuina.

      Päivän kuluessa tuli uusi viesti että lento lykkääntyy jälleen ja yhtiö vaihtuu. Uusi yhtiö : Wamos air (kuulostaa loistavalta). Ei päästy sovittuna päivänä lähtemään ja useat joutuivat työpaikoilleen pahoittelemaan etteivät pääse töihin koska pelkkä lentokin kestää jo 12h plus 15h lykkäys.

      Jokainen toki positiivisesti olivat mielissään lisäpäivästä rannalla. Koneeseen päästyä hermot rupesivat olemaan kaikilla kireällä, enää ei ollut etukäteen varattuja paikkoja eikä minkäänlaista viihde-elektroniikkaa pitkälle lennolle. Lentoemäntänä meidän käytävällä toimi liikaa botoxia huuliin pumpannut barbie jolta ei hymyä herunut. Ainut mihin naikkonen oli kykeneväinen oli sanonta "dont have". Lennolla ei siis ollut vettä, ei mehua ja mikäli halusit tilata air baarista vaikkapa tapas lautasen niin sanoivat vain että aamupala tarjoillaan minuuttien päästä ja todellisuudessa se oli n. 3tuntia ennenkuin kärryt lähtivät liikkelle ja jälleen kuului jäykkänaamalta sanat "dont have"

      Helsinkiin päästessä kämäset yhtiö parkkeeraavat kaukaisimpaan laitaan mikä kentältä löytyy. Laukkuja saatiin odotella taas n. 2h

      Paljon olen kuullut TUI:n ongelmista thaimaan matkoilla joten miksipä ei meidänkin. Kyseinen yhtiö tosin oli ainut jolla suorat lennot Mauritiukselle.

    • tuituit

      Kai heittelitte sinne mereen muovipulloja, meinaan, eikös se ole tuhoutumassa niihin turistien vesipulloihin.

      • Turistinro1

        Tottakai me heitettiin! Ajattelin vaan samalla että on epäreilua ihmisten asustella paratiisi saarilla samaan aikaa kun oma pulju möllöttää loskassa Suomessa, heitin kaiken mahdollisen mitä pystyin!

        Ehkä kuitenkin olettaisin pullojen ja roskien(mitä en ite kyllä missään nähnyt) olevan peräisin paikallisilta kuin turisteilta ainakin sen perusteella mitä itse paikallisten menoa katselin.


    • ireuriudbjr

      Monet sanovat etä tuo uusi nimi tulee: VI. tui.ks meni matka

    • Viittaak.tää

      tui,turkkiin? ken ties!

    • SurkeinIkinäm

      Lentokoneissa todella sekava miehistö. Haukkuvat asiakkaita. Asiakaspalvelu netissä ylimielistä. Ylpeä firma joita ei kiinnosta asiakaskokemus. Ikinä en enää mene, todella kauhea kokemus. Eipä niitä se kiinnosta, ovat riittävän rikkaita.

    • Matkaaja123123

      Juuri TUI-matkalta saapuneena voin sanoa, että ensi kerralla jostain muualta. Melkein kaikki oli jotenkin ryssitty hotellivarauksesta lentoihin. Mitään opastusta ei myöskään kohteessa (tai muuallakaan) ollut.

    • Baibaituitui

      Varasin matkan Tui:lta Kroatiaan. Varausmaksun maksupäivä oli perjantai ja maksoin sen tuolloin eräpäivänä. Seuraavan viikon tiistaina sain sähköpostiin tiedon, että matka on peruttu. Soittaessani yhtiöön, vastasi sieltä tympääntyneen oloinen naisääni ja kertoi, että matka perutaan jos maksua ei näy kolmen päivän sisällä ja kun välissä oli viikonloppu, on se aihettanut tapahtuneen. Ohjelmaa ei oltu tehty niin, että kyseessä olisi kolme pankkipäivää!!
      Virkailija ei voinut asialle mitään ja kehotti varaamaan matkan uudelleen netistä ja maksamaan sen varausmaksun uudelleen. Jo maksamani varausmaksun he lupasivat palauttaa. Hän ei pystynyt mitään muuta neuvoa antamaan.
      Kovin on jäykät systeemit Tuilla. Kysymättäkin on selvää, että yhteistyö Tuin kanssa päättyi tähän.

      • goodlooking

        Älkää hyvät ihmiset ostako TUI:lta matkaa. Firma on kasvanut liian suureksi ja hallitsemattomaksi. Suomalaiset matkustajat ovat toisenluokan asiakkaita vaikka tosiasiassa maksavat matkoistaan eniten. Ei tänä päivänä tulisi mieleen selvittää matkaa tilatessaan, että millaiset sängyt hotellissa on. Sitä pitää itsestään selvänä, että tällä vuosikymmenellä vuoteissa voisi nukkua! Maksetaan opastuksesta jota tosiasiassa ei ole olemassa/näkyvillä/saatavissa kuten LasPalmasissa koska oppaat on keskitetty etelään. En tiedä ketään jonka kanssa olen keskustellut jolla matka olisi mennyt asiallisesti - kuten lupa on odottaa! Eikai kukaan halua lähteä lomalle neuvottelemaan huonosti englantia puhuvien kuka mistäkin tulevan oppaan kanssa. MIETTIKÄÄ KAKSI KERTAA ja ehkä ostatte hotellit ja lennot netistä itse - silloin tiedätte mitä saatte!!


      • EiTUImatkojaenää

        Kuka uskaltaa enää ostaa TUI:n matkoja? Lentokoneissa on jatkuvasti ongelmia ja lennetään viallisilla koneilla ja ongelmia on myös matkakohteissa. Olimme joulukuussa TUI:n Sri Lankan matkalla. Kone oli myöhässä n 3,5h. Lentohenkiläkunta kertoi, että joutuivat vaihtamaan uuden koneen Englannissa, koska se oi rikki. Uuudessakin koneessa oli monia vikoja. Helsingissä oli silloin alkuillasta lumimyräkkä, joka oli jo ohi kun meidän koneen piti lähteä. Siitä huolimatta, vaikka lentohenkilökunta kertoi myhästymisen syyn olevan rikki olleen koneen emme saa myöhästymiskorvauksia. TUI tietenkin ilmoitti syyksi ankarat lento-olosuhteet. Vaikka muut koneet pääsivät silloin jo lähtemään ja lentohenkilökunta kertoi syyksi rikki mennen koneen vaihtamisesta aiheutuneen viivästymisen. Perillä jouduimme perumaan yhden retken sairastumisen takia. Oppaat kertoivat, että saamma rahat takaisin, koska olimme peruneet retken ajoissa. Emme ole vieläkään saanaeet rahoja takaisin kymmenistä lupauksista huolimatta. Nyt asiaa hoitaa kuluttaviranomainen. Saa nähdä saammeko rahoja koskaan?!
        Sri Lanka on kyllä ihana lomakohde. Emme kyllä voi sousittella kenellekään vaarallisiaTUI:n matkoja.


    • Kepulia

      Vain kepulaiset Kepulandiasta ostavat matkansa matkanjärjestäjiltä, koska haluavat aina maksaa mahdollisimman paljon ja saada huonon palvelun. Muut järjestävät matkansa omatoimisesti ja saavat sitä mitä haluavat.

      • Riku...Aalto

        Samaan aikaan ay-demarit ryyppäävät Lapissa VVO:n rahoilla.


      • Tfghhg

        Kummallakin tavalla oltu usein liikkeessä. Molemmissa puolensa. Aina katsottu vähän tapauskohtaisesti. Rantalomilla lähinnä suosittu matkanjärjestäjiä koko hoidolla. Ei tuo allinclusiivi oikein toimi aktiivi lomilla. Hotskun palvelut jää käyttämättä. Turhasta joutuu maksamaan.


    • pettynyt_TUI-asiakas

      Mihin valitatte, kun koette, että TUI on tuottanut asiakkaalleen merkittävää lisäkustannuksia matkalle ja jos vielä itse lomakohde palveluineen ei ole ollut kuvausten mukaista?

    • Nnnm

      Olin juuri tuin matkalla.
      Jatkossa käytän muita matkatoimistoja tai omatoimisesti.
      Yleensä oppaat auttaa asiakkaita mutta tui:lla oppaat halusivat pilata lomasi

    • Oppaatturhiarahastajia

      Miksi maksatte matkatoimistoille mitään ylimääräistä,reittilennoilla pääsee melkein mihin vaan planeetalla ja ylernsä halvemmalla kuin ei alennusmatkoilla ja hotellinhan pystyy varamaan myös netistä etukäteen ja senkin kohtuuhintaan.
      Eikä ole sidoksissa mihinkään matkayhtiöihin. Loman onnistuminen on siten vain itsestä kiinni.
      Aina matkustanut näin ja tulevaisuudessa.

    • Rahastusta

      Tuin lomavarausjärjestelmä ei toiminut matkaa varatessa kuin olisi pitänyt. Siitä hyvästä saimme pulittaa lisähintaa. Kohteessa ei saatu edes karttaa. Jatkossa siirrymme omatoimimatkoihin.

    • ei-enää-superseiveriä

      Omatoimisessa matkojen ostossakin on syytä varoa joitain välitysfirmoja.
      Suuret lupaukset ja esiintyminen "luotettavana suomenkielisenä palveluna" voi käytännössä osoittautua tyhjiksi lupauksiksi ja välinpitämättömyydeksi asiakkaan kohtalosta.
      Kokemusta on Superseiverin välittämistä matkoista kun lisänä maksettu luvattu muutos jätettiin tekemättä eikä asiakkaalle ilmoitettu vaan jätettiin kylmästi ilman paluulentoa.
      Kannattaa ainakin oikeasti lukea ne "pienelläpainetut" ehdot, siellä on sellaista mikä saa vuolaasti luvatut edulliset ehdot näyttämään joltain aivan muulta.
      Kaikesta perittävistä lisämaksuista ei ainakaan varauksen yhteydessä puhuta mitään.
      Omataoimisuudessa on varminta asioida suoraan palveluntuottajan kanssa, välistävetävä ja ongelmatilanteessa kätensä pesevä huijarifirma saa jatkossa jäädä nuolemaan näppejään.

    • Matkasimme Tuilla Meksikoon ja olimme ostaneet pelkät lennot Helsingistä Cancuniin. Ruumaan menevät matkatavarat eivät kuuluneet lennon hintaan ja varasimme kahdelle matkustajalle yhden yhteisen laukun. Tutkimme Tuin nettisiuvlta varausehtoja ja löysimme selvällä suomen kielellä kirjoitetun säännön että mikäli kahdella tai usammalla on yksi yhteinen matkalaukku, on painoraja yhteensä 32kg. Tässä uskossa siis varasimme vain yhden laukun koska enempää kiloja emme olisi edes tarvinneet. Helsingissä meidän päästettiin turvatarkastuksesta läpi ilman mutinoita vaikka laukku painoi noin 28kg. Meksikon puolelta tullessa alkoivat ongelmat kun virkailija sanoi että meillä on vain yksi laukku ja painoraja saa olla 20 kg yhteensä sisältäen käsimatkatavarat. Ja me kun olimme laskeneet sen 32 kg varaan, joka Tuin nettisivulla oli ilmoitettu!!! Kysyttiin vielä neuvoa suomalaiselta oppaalta joka vain naureskeli että emme ole osaneet lukea tai ymmärtäneet ehtoja. Viereisellä tiskillä oli toinen suomalainen pariskunta saman ongelman kanssa kuin me joten herää kysymys onko näin moni ihminen lukutaidoton vai onko kyseessä harhaanjohtavaa markkinointia. Joka tapauksessa jouduttiin siinä kolmensadan muun suomalaisen edessä heittelemään omaisuutta matkalaukuista roskiin jotta saatiin noin 8 kiloa tavaraa pois laukusta. LOpulta jouduttiin silti 7 kilosta maksamaan eli 120 euroa kiitos tästä. Palautetta laitettiin tuille mutta väittävät edelleen että sivuilla lukee ehdot. Kas kun minä en niitä näe vaikka suurennuslasilla yritän etsiä.
      Lisäksi kone oli Meksikosta Suomeen lennettäessä 3 tuntia myöhässä. Ruokana tarkoiltu salaatti koneessa oli homeessa ja joka ikisestä vesipullostakin sai olla pulittamassa omaisuuden...
      Paska firma ja paska palvelu. Taatusti viimeinen kerta enkä voi kyllä suositella!

      • Anonyymi

        Olet paska matkustaja ja vielä homeessa.


      • Anonyymi

        Kyllä minä osasin lukea Tuin matkatavara rajoitukset. Se vaihtelee sen mukaan, mitä lentoyhtiötä Tui sattuu käyttämään. Yleensä tulet yllättymään siitä, että sallitut painot ovat paljon pienempiä kuin normaaleilla reittilennoilla.

        Kenties joltakin jää tuo viimeinen lause ymmärtämättä….

        Minun laukku on aina painanut hyvin lähelle tuon maksimi 20 kg - ja mukana on ollut lisäksi 5 kg painava koulurepun kokoinen käsimatkatavara. Eli periaatteessa painoa on ollut liikaa, mutta ei niitä käsimatkatavaroita ole koskaan punnittu. Jos punnittaisiin, niin sitten vaan pitää tunkea takin taskut täyteen painavaa tavaraa - takin tai housujen taskujen sisällöin painolle ei ole rajoutuksia.

        Esimerkiksi silloin kun lento on TUI Airwayssin kautta:
        ”Ruumaan menevä matkatavara – maksullinen lisäpalvelu
        Matkatavaroista peritään lisämaksuna 22–46 e, lennon pituudesta riippuen. Omaa lentoasi koskevan hinnan näet varausvaiheessa. TUI Airwaysillä lentäessäsi voit ottaa mukaan 1 matkalaukun/matkustaja, joka yhdessä käsimatkatavaran kanssa saa painaa korkeintaan 20 kg. Eli mikäli laitat ruumaan 17 kg painavan matkalaukun, saa käsimatkatavarasi painaa 3 kg. Huomioi myös, että kahden tai useamman henkilön yhteinen matkalaukku saa painaa korkeintaan 25 kg. Myös tällöin tulee jokaiselle matkustajalle varata ruumaan menevä matkatavara erikseen.”
        https://www.tui.fi/hyva-tietaa/lentomatka/matkatavarat/


    • dsfjhdkufhkdsufksyug

      ´Vihervasurien mielestä nuo saastaiset pikkulutkat ovat syyllistyneet kanswnryhmän kiihottamiseen josta kivitystuomio tai kunniamurha lienee sopivin.

    • Tuitui-

      Elän tuilla.
      - Ai olet matkaopas?
      Eikun olen työtön.

    • jffkjfj

      Siinähän se uudessa mainoksessa näkyy, viTUIks meni

    • Jejepnoniin

      Hei, kirjoitan huomenna mielenkiintoisen tarinan TUIsta. Voi olla, että joutuvat vähän miettimään palvelukonseptiaan. Odotan kuitenkin ensin tapahtuuko heidän palvelussaan jotain, mutta vain huomiseen klo 12:00 asti. Alustuksena voisi sanoa, että ihan käsittämätöntä p.......aa!

    • Kiitäntiedoista

      Muistakaa antaa näille matkanjärjestäjäfirmojen sivuille palautetta ihan kunolla vaan. Nuo isot kansainväliset firmat jättävät helposti suomalaiset toissijaisiksi vaikkapa saksalaisiin tai englantilaisiin nähden.

      Pienen kansan väki ei ole niin tärkeää heille, jotenkin sitä aistii joskus.
      Olen aika paljon vaimon kanssa reissaillut, hyvin on mennyt matkat, mutta joissain kohin aavistaa aina joitain järjestettyjä juttuja epäedullisesti suomalaisen näkökulmasta.

    • Aloittajallahan oli keskimäärin hyvä lomareissu, vaikka paluumatkalla hieman kompuroitiinkin !

      Late Lapista.

    • petettyolo

      Matkustin myös tuin koneella Kanarialle, koneessa ei ollut näyttöjä. Elämäni ensimmäinen matka lentokoneella jossa niitä ei ollut.

      • Anonyymi

        Valtava pettymys jouduin turvautumaan masennuslääkkeeseen jälleen kerran!!!


    • Anonyymi

      Matkustakaa yksityiskoneella köyhät niin ei tarvitse valittaa
      suoli24 palstalla kauhukokemuksistanne.

    • Anonyymi

      Eikös tui ole venäläisten omistuksessa.

    • Anonyymi

      Tui on venäläise oligarkin osittaisessa omistuksessa. Joten siitä vaan tukemaan RYSSIÄ. Minä valitettavasti olen 2 kertaa mennyt kyseisellä matkanjärjestäjän matkalla. Ensimmäisellä kerralla thaimaa ja opaspalvelut oli aivan ala arvoisia. Toisenkerran 2022 Meksikoon jossa ei ollut mitään opaspalveluja. Tämä oli viimeinen matka mitä menen tuilla. AlA ARVOISTA TOIMINTA

    • Anonyymi

      Mitäs läksit.

    • Anonyymi

      ÄLÄ MATKUSA TUI:lla !!!

      MIKÄÄN EI TOIMINUT, EI SITTEN MIKÄÄN. APPI EI TOIMINUT KENELLÄKÄÄN. TUILLA EI OLLUT SUOMENKIELTÄ OSAAVAA OPASTA. KEHENKÄÄN EI SAANUT YHTEYTTÄ KUN OLI SAIRAUSTAPAUS eikä muutenkaan? LENNOT MYÖHÄSSÄ TULLEN MENNEN! NORMIA AHTAIMMAT LENTOKONEET. KAIKESTA VELOITETAAN ERIKSEEN. RETKET TUPLA HINTAISIA! KYSELIVÄT MONEN PÄIVÄN PÄÄSTÄ paluusta, OLETTEKO LENTÄNEET KOTIIN??? EI MITÄÄN HALLINTAA TAI JÄRJESTYSTÄ MISSÄÄN ASIASSA TAI MATKUSTAJISTA... AIVAN ÄLYTÖNTÄ. MATKAMYYNTIÄ PUKKAA JOKA TUUTISTA MUTTA EI MILLÄÄN YHTEYTTÄ OPPAASEEN? Ei jatkoon!
      T. yli 40 vuoden matkustuskokemuksella.

      • Anonyymi

        yli 35 vuotta matkustaneena, kaikki ollut ok. tuilla.


    • Anonyymi

      En enää suosittele TUIta.. palvelu muuttui huonommaksi. Opas ei vastaa viesteihin, kaiken pitää kytätä sovelluksesta, mutta se ei aina toimi kohteessa kunnossa. Bussikuljetusta piti odottaa kaksi tuntia, koska ei ole enää lentokohtaisia busseja vaan jatkuvasti liikennöiviä vuoroja. Jos sun bussi kerkii lähteä, voit joutua odottamaan seuraavaa monta tuntia. Viikon reissusta yksi päivä meni ihan pilalle tämä takia. Piti odottaa väsyneinä ja nälkäisinä bussia kentän nurkassa sadan muun matkustajan kanssa kuin jossain karsinassa. Ruokaa ei voinut lähteä ostamaan koska opas ei tiennyt milloin bussi saapuu, eli sen olisi voinut missata. Reklamaatioon saatiin vastaukseksi vain pahoittelut ja selittelyt että liikenteen takia bussit voi olla myöhässä.
      En tiedä varaanko enää matkaa tuin kautta.

      • Anonyymi

        älä mene bussilla,vaan ota yksityistaksi etukäteen menolle ja paluulle. aina tehty niin ja hyvin toiminut.


    • Anonyymi

      TUI:n all inclusive ei pidä paikkaansa. Noloa mennä baariin ja sitten saa vastauksen ettei tilattu tuote kuulu inclusive pakettiin. Ok, on hieno äppi, mutta tietoja ei päivitetä. Emme saaneet tietää milloin taksi noutaa meidät äpin kautta. Piti ottaa yhteyttä as.palveluun , ensin aspa ei tiennyt asiasta mitään , ei kuulu heille. Kun vaatimalla vaadin, sain tiedon milloin taksi noutaa meidät kentälle. Paskan maku jäi suuhun. No onhan näitä matkafirmoja , toiset ovat paskoja toiset paskempia. TUI ei vakuuttanut,

    • Anonyymi

      Lähdit venäläisen oligarkin omistaman matkatoimiston koneella kaukomaktkalle pilaamaan ilmastoa ja kehtaat valittaa täällä!

      Mikään vastoinkäyminen matkaasi liittyen ei ole liikaa, vaan sinulle liian vähän!

    • Anonyymi

      TUI:lla ei vaan nykyään onnistu mikään. Palveluja karsitaan, lentävät pitkälti nyt halpisyhtiöillä, hotelleilla luvataan oppaiden olevan tiettyyn aikaan paikalla, no ketään ei sitten näy. Hotellikuvat nettisivuilla hienoja, paikan päällä totuus valkenee sitten.
      Retket ylihinnoiteltuja ja samoin hotellikuljetukset. Ja siihen sovellukseen pitää luottaa kuin jumalaan, korvannut valitettavasti muun palvelun.
      Ja puhelimella soitettaessa asiakaspalveluun, se on aina tukossa. Odota ja maksa.
      Mikä TUI:lla nyt on?

    • Anonyymi

      Jos mamut olis jääneet jumiin olis haettu yksityiskoneella kotio kuten haavisto teki afgaani terroristeille kyllä kyyti järjestyy kun on mamu. Olitte vaan vääränvärisiä. Sori

    • Anonyymi

      Matkustimme perheemme kanssa Kanarialle Tuin matkalla ensimmäistä - ja myös viimeistä - kertaa. Lennot tunteja (jopa 5h) myöhässä molemmissa päissä. Tuin asiakaspalvelu asiasta tylyä ja kylmäkiskoista, ilmoittavat olevansa korvausvelvollisuuden ulkopuolella. Ei edes asiallista hyvän tahdon elettä, joka osottaisi arvostusta.
      Hyi.
      Tui ei ole enää meidän valintamme.

    • Tui järjesti matkan lintujen paskojen paikkaan ja lento oli alakerran viimeisin lento. Hotelli oli ala-arvoinen ja ruuat sitä samaa. En lähde Tui:n matkoille enää ikinä.

    • Anonyymi

      kandee ottaa pelkät halvat lennot. majotus sitte kohteessa kun näkee ensin huoneen. maksaa päivän pari kerrall vaa jos tekee mieli mennä pois yleensä sitä haluu vaihtaa maisemaa

    • Anonyymi

      TUI, viTUIx meni
      uLLatus?

      On muitakin matkatoimistoja.

    • Anonyymi

      Oma kokemukseni TUI:sta on, että useimmiten kaikki menee ihan ok. Mutta jos tulee ongelmia, niin firma on nihkeä ja on oltava valmis tappelemaan kuluttajasuojalautakuntien kautta.

      Yhdellä lennolla saimme kuunnella nälkäisten lasten ulvontaa, kun samalla lennolla olleen perheen vanhemmat eivät olleet ymmärtäneet, että viiden tunnin lennolla on tarjolla ruokaa vain sen etukäteen tilanneille ja maksaneille.

      Monesti tuli matkatessa vastaan ajatus, että miksen varannut lentoja suoraan lentoyhtiöstä, niin hommat olisi hoitunut helpommin eikä joidenkin TUI-äppien ja tekstarien kanssa, josta saattoi puuttua esimerkiksi tieto, mistä terminaalista paluulento lähtee.

    • Anonyymi

      Minä tulen HANHIEN selässä istuen kotiin maailmalta .... Kaikki muut vaihtoehdot on karsittu pois lentoturvallisuuden nimissä...

    • Anonyymi

      Onko mahdollista Phuketin 2 viikon loma Hotelli ja Lennot 1450.

    • Anonyymi

      Meidän perheellä taas positiivisia kokemuksia matkatoimisto Tuin toiminnasta. Lakko lentoasemalla alkoi 8.2 joka oli lähtöpäivämme kanarialle.
      Mutta Tui järjestikin lennon edellisenä iltana, jolloin pääsimme lomailemaan!
      Paluukin sujui erittäin hyvin!
      Kaikilla matkan järjestäjillä on joskus ongelmia koneiden ym kanssa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4377
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2151
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1590
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      260
      1159
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1087
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      949
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe