Tui matkojen kokemus!

Analyse

Olimme tilanneet vaimon kanssa matkat Mauritiukselle. Koneen piti olla uusinta mallia ja niin se olikin menomatkalla ja kaikki sujui erittäin hyvin. Kun piti lähteä kotimatkalle, niin TUI matkaitoimistosta ilmoitettiin, että kotimatka viivästyy noin 16- tunnilla. Yllätys oli melkoinen, kun TUI: sta luvattu kone ei ollutkaan samaa mallia kuin millä lähdimme Suomesta.

Kone oli espanjalaisen lentoyhtiö Vamosin ikivana vaappuva ja äänekäs purkki, jossa ei ollut edes näyttöjä, puhumattakaan mahdollisuutta katsella elokuvia.

Tarjoilu ja sapuska olivat ala-arvoista, eikä vettäkään saanut pulloissa , sillä vesipullot loppuivat heti alkuun! Olen matkustellut turistina pitkin ja poikin maailmaa, eikä nykyään enää taputella Keihäsmatkojen malliin kun kone laskeutuu maahan, mutta nyt koko koneen matkustajat taputtivat vimmatusti , kun Vamoksen kone pääsi lopulta maahan parin reippaan pompun jälkeen.

Mauritius oli kuitenkin yllättävän hieno kokemus joka suhteessa. Valkoiset hiekkarannat palmuineen. Lämmin ja puhdas merivesi. Hienot retket ja yhtävälliset ihmiset. Nyt meiltä unohtuvat Thaimaan, Balin ja Hawajin ym. matkat ja Maritius on uudelleen matkakohtena.

42 kommenttia

Vastaukset

  • Tarvitseeko sitä joka paikkaan tukkia? Pysy kotona.

    • Älä ole kade. Onhan sullakin varmaakin mahdollisuus matkustaa Viroon.


    • Naurajasi kirjoitti:

      Älä ole kade. Onhan sullakin varmaakin mahdollisuus matkustaa Viroon.

      Ei ole. Mutta porvooseen ehkä päästään ensi kesänä.


    • TAskolalainen kirjoitti:

      Ei ole. Mutta porvooseen ehkä päästään ensi kesänä.

      Jos länsimetrolla pääsis hyvinvoivana kamppiin?


    • Naurajasi kirjoitti:

      Älä ole kade. Onhan sullakin varmaakin mahdollisuus matkustaa Viroon.

      Etelän matka Viroon !


  • Ei muutta kuin hakemaan korvauksia. 600 euroa per/h jos noinkin paljon myöhästyy.

    • Juuri näin.


  • Tuifly on kuin hui hai.

    Paras matkatoimisto aina saa matkan jälkeen amoa korvausta n. 200€

  • Matkatoimiston ei pitäisi lupailla sellaista, mistä ei pysty pitämään.

    • Näin on.
      Vain poliitikoille se on sallittua...


  • Samalla matkalla oltiin ja oli kyllä uskomaton riman alitus TUIlta taas! Kertomasi lisäksi laittoivat tekstarin ettei Wamosin koneessa ole Premium-luokkaa ja että meidät sijoitetaan kuitenkin koneen etuosaan. No olihan siellä, en vaan tiedä millä perusteilla sinne pääsi. Ei ainakaan etukäteen maksamalla! Lisäksi perheet hajotettiin istumaan pitkin konetta, edes arpomalla paikkoja ei olisi saanut enempää sekaisin! Wamosin henkilökunta oli aivan uskomattoman ynseää ja töykeää. Enpä ole ennen nähnyt moista "palvelua"! Tarjoilut menivät kokonaan ohi jos kehtasit nukkua ruoan tullessa ja voi sitä manausta ja silmien pyörittelyä jos joku kehtasi pyytää juotavaa kärryn ohi mentyä, kun ei sitä heidän kohdallaan ollut tarjottu. Mekin hämmästelimme taputuksia sen pomppulaskeutumisen jälkeen! Luulimme jo ettei koko kone edes pysähdy kiitoradalle, niin vauhdilla tultiin alas.

    • Jos se kone oikein vauhdilla tulee, se pysähtyy niille sijoilleen. Ainakin suurin osa.


  • ilmainen yritystuki kelpaa . Työllistäminen ei maistu firmoille.
    Pitäisiköhän ilmaisen raha jakelua rajoittaa.
    Yritystuki vadtikkeelliseksi

  • Oltiin TUI:n kautta mauritiuksella. Menomatkalla thompson airlinesin lento, kone ja palvelu oli huippuluokkaa. Takaisin tullessa alamäki alkoi.. ensin paluu siirtyi lentokone vian takia 13,5tunnilla. Osa hotellimme porukoista joutuivat vaihtamaan ylimääräisten tuntien takia huonetta ja saivat odottaa uutta huonetta puolet ajasta laukut hotellin aulassa pakattuina.

    Päivän kuluessa tuli uusi viesti että lento lykkääntyy jälleen ja yhtiö vaihtuu. Uusi yhtiö : Wamos air (kuulostaa loistavalta). Ei päästy sovittuna päivänä lähtemään ja useat joutuivat työpaikoilleen pahoittelemaan etteivät pääse töihin koska pelkkä lentokin kestää jo 12h plus 15h lykkäys.

    Jokainen toki positiivisesti olivat mielissään lisäpäivästä rannalla. Koneeseen päästyä hermot rupesivat olemaan kaikilla kireällä, enää ei ollut etukäteen varattuja paikkoja eikä minkäänlaista viihde-elektroniikkaa pitkälle lennolle. Lentoemäntänä meidän käytävällä toimi liikaa botoxia huuliin pumpannut barbie jolta ei hymyä herunut. Ainut mihin naikkonen oli kykeneväinen oli sanonta "dont have". Lennolla ei siis ollut vettä, ei mehua ja mikäli halusit tilata air baarista vaikkapa tapas lautasen niin sanoivat vain että aamupala tarjoillaan minuuttien päästä ja todellisuudessa se oli n. 3tuntia ennenkuin kärryt lähtivät liikkelle ja jälleen kuului jäykkänaamalta sanat "dont have"

    Helsinkiin päästessä kämäset yhtiö parkkeeraavat kaukaisimpaan laitaan mikä kentältä löytyy. Laukkuja saatiin odotella taas n. 2h

    Paljon olen kuullut TUI:n ongelmista thaimaan matkoilla joten miksipä ei meidänkin. Kyseinen yhtiö tosin oli ainut jolla suorat lennot Mauritiukselle.

  • Kai heittelitte sinne mereen muovipulloja, meinaan, eikös se ole tuhoutumassa niihin turistien vesipulloihin.

    • Tottakai me heitettiin! Ajattelin vaan samalla että on epäreilua ihmisten asustella paratiisi saarilla samaan aikaa kun oma pulju möllöttää loskassa Suomessa, heitin kaiken mahdollisen mitä pystyin!

      Ehkä kuitenkin olettaisin pullojen ja roskien(mitä en ite kyllä missään nähnyt) olevan peräisin paikallisilta kuin turisteilta ainakin sen perusteella mitä itse paikallisten menoa katselin.


  • Monet sanovat etä tuo uusi nimi tulee: VI. tui.ks meni matka

  • tui,turkkiin? ken ties!

  • Lentokoneissa todella sekava miehistö. Haukkuvat asiakkaita. Asiakaspalvelu netissä ylimielistä. Ylpeä firma joita ei kiinnosta asiakaskokemus. Ikinä en enää mene, todella kauhea kokemus. Eipä niitä se kiinnosta, ovat riittävän rikkaita.

  • Juuri TUI-matkalta saapuneena voin sanoa, että ensi kerralla jostain muualta. Melkein kaikki oli jotenkin ryssitty hotellivarauksesta lentoihin. Mitään opastusta ei myöskään kohteessa (tai muuallakaan) ollut.

  • Varasin matkan Tui:lta Kroatiaan. Varausmaksun maksupäivä oli perjantai ja maksoin sen tuolloin eräpäivänä. Seuraavan viikon tiistaina sain sähköpostiin tiedon, että matka on peruttu. Soittaessani yhtiöön, vastasi sieltä tympääntyneen oloinen naisääni ja kertoi, että matka perutaan jos maksua ei näy kolmen päivän sisällä ja kun välissä oli viikonloppu, on se aihettanut tapahtuneen. Ohjelmaa ei oltu tehty niin, että kyseessä olisi kolme pankkipäivää!!
    Virkailija ei voinut asialle mitään ja kehotti varaamaan matkan uudelleen netistä ja maksamaan sen varausmaksun uudelleen. Jo maksamani varausmaksun he lupasivat palauttaa. Hän ei pystynyt mitään muuta neuvoa antamaan.
    Kovin on jäykät systeemit Tuilla. Kysymättäkin on selvää, että yhteistyö Tuin kanssa päättyi tähän.

    • Älkää hyvät ihmiset ostako TUI:lta matkaa. Firma on kasvanut liian suureksi ja hallitsemattomaksi. Suomalaiset matkustajat ovat toisenluokan asiakkaita vaikka tosiasiassa maksavat matkoistaan eniten. Ei tänä päivänä tulisi mieleen selvittää matkaa tilatessaan, että millaiset sängyt hotellissa on. Sitä pitää itsestään selvänä, että tällä vuosikymmenellä vuoteissa voisi nukkua! Maksetaan opastuksesta jota tosiasiassa ei ole olemassa/näkyvillä/saatavissa kuten LasPalmasissa koska oppaat on keskitetty etelään. En tiedä ketään jonka kanssa olen keskustellut jolla matka olisi mennyt asiallisesti - kuten lupa on odottaa! Eikai kukaan halua lähteä lomalle neuvottelemaan huonosti englantia puhuvien kuka mistäkin tulevan oppaan kanssa. MIETTIKÄÄ KAKSI KERTAA ja ehkä ostatte hotellit ja lennot netistä itse - silloin tiedätte mitä saatte!!


    • Kuka uskaltaa enää ostaa TUI:n matkoja? Lentokoneissa on jatkuvasti ongelmia ja lennetään viallisilla koneilla ja ongelmia on myös matkakohteissa. Olimme joulukuussa TUI:n Sri Lankan matkalla. Kone oli myöhässä n 3,5h. Lentohenkiläkunta kertoi, että joutuivat vaihtamaan uuden koneen Englannissa, koska se oi rikki. Uuudessakin koneessa oli monia vikoja. Helsingissä oli silloin alkuillasta lumimyräkkä, joka oli jo ohi kun meidän koneen piti lähteä. Siitä huolimatta, vaikka lentohenkilökunta kertoi myhästymisen syyn olevan rikki olleen koneen emme saa myöhästymiskorvauksia. TUI tietenkin ilmoitti syyksi ankarat lento-olosuhteet. Vaikka muut koneet pääsivät silloin jo lähtemään ja lentohenkilökunta kertoi syyksi rikki mennen koneen vaihtamisesta aiheutuneen viivästymisen. Perillä jouduimme perumaan yhden retken sairastumisen takia. Oppaat kertoivat, että saamma rahat takaisin, koska olimme peruneet retken ajoissa. Emme ole vieläkään saanaeet rahoja takaisin kymmenistä lupauksista huolimatta. Nyt asiaa hoitaa kuluttaviranomainen. Saa nähdä saammeko rahoja koskaan?!
      Sri Lanka on kyllä ihana lomakohde. Emme kyllä voi sousittella kenellekään vaarallisiaTUI:n matkoja.


  • Vain kepulaiset Kepulandiasta ostavat matkansa matkanjärjestäjiltä, koska haluavat aina maksaa mahdollisimman paljon ja saada huonon palvelun. Muut järjestävät matkansa omatoimisesti ja saavat sitä mitä haluavat.

    • Samaan aikaan ay-demarit ryyppäävät Lapissa VVO:n rahoilla.


    • Kummallakin tavalla oltu usein liikkeessä. Molemmissa puolensa. Aina katsottu vähän tapauskohtaisesti. Rantalomilla lähinnä suosittu matkanjärjestäjiä koko hoidolla. Ei tuo allinclusiivi oikein toimi aktiivi lomilla. Hotskun palvelut jää käyttämättä. Turhasta joutuu maksamaan.


  • Mihin valitatte, kun koette, että TUI on tuottanut asiakkaalleen merkittävää lisäkustannuksia matkalle ja jos vielä itse lomakohde palveluineen ei ole ollut kuvausten mukaista?

  • Olin juuri tuin matkalla.
    Jatkossa käytän muita matkatoimistoja tai omatoimisesti.
    Yleensä oppaat auttaa asiakkaita mutta tui:lla oppaat halusivat pilata lomasi

  • Miksi maksatte matkatoimistoille mitään ylimääräistä,reittilennoilla pääsee melkein mihin vaan planeetalla ja ylernsä halvemmalla kuin ei alennusmatkoilla ja hotellinhan pystyy varamaan myös netistä etukäteen ja senkin kohtuuhintaan.
    Eikä ole sidoksissa mihinkään matkayhtiöihin. Loman onnistuminen on siten vain itsestä kiinni.
    Aina matkustanut näin ja tulevaisuudessa.

  • Tuin lomavarausjärjestelmä ei toiminut matkaa varatessa kuin olisi pitänyt. Siitä hyvästä saimme pulittaa lisähintaa. Kohteessa ei saatu edes karttaa. Jatkossa siirrymme omatoimimatkoihin.

  • Omatoimisessa matkojen ostossakin on syytä varoa joitain välitysfirmoja.
    Suuret lupaukset ja esiintyminen "luotettavana suomenkielisenä palveluna" voi käytännössä osoittautua tyhjiksi lupauksiksi ja välinpitämättömyydeksi asiakkaan kohtalosta.
    Kokemusta on Superseiverin välittämistä matkoista kun lisänä maksettu luvattu muutos jätettiin tekemättä eikä asiakkaalle ilmoitettu vaan jätettiin kylmästi ilman paluulentoa.
    Kannattaa ainakin oikeasti lukea ne "pienelläpainetut" ehdot, siellä on sellaista mikä saa vuolaasti luvatut edulliset ehdot näyttämään joltain aivan muulta.
    Kaikesta perittävistä lisämaksuista ei ainakaan varauksen yhteydessä puhuta mitään.
    Omataoimisuudessa on varminta asioida suoraan palveluntuottajan kanssa, välistävetävä ja ongelmatilanteessa kätensä pesevä huijarifirma saa jatkossa jäädä nuolemaan näppejään.

  • Matkasimme Tuilla Meksikoon ja olimme ostaneet pelkät lennot Helsingistä Cancuniin. Ruumaan menevät matkatavarat eivät kuuluneet lennon hintaan ja varasimme kahdelle matkustajalle yhden yhteisen laukun. Tutkimme Tuin nettisiuvlta varausehtoja ja löysimme selvällä suomen kielellä kirjoitetun säännön että mikäli kahdella tai usammalla on yksi yhteinen matkalaukku, on painoraja yhteensä 32kg. Tässä uskossa siis varasimme vain yhden laukun koska enempää kiloja emme olisi edes tarvinneet. Helsingissä meidän päästettiin turvatarkastuksesta läpi ilman mutinoita vaikka laukku painoi noin 28kg. Meksikon puolelta tullessa alkoivat ongelmat kun virkailija sanoi että meillä on vain yksi laukku ja painoraja saa olla 20 kg yhteensä sisältäen käsimatkatavarat. Ja me kun olimme laskeneet sen 32 kg varaan, joka Tuin nettisivulla oli ilmoitettu!!! Kysyttiin vielä neuvoa suomalaiselta oppaalta joka vain naureskeli että emme ole osaneet lukea tai ymmärtäneet ehtoja. Viereisellä tiskillä oli toinen suomalainen pariskunta saman ongelman kanssa kuin me joten herää kysymys onko näin moni ihminen lukutaidoton vai onko kyseessä harhaanjohtavaa markkinointia. Joka tapauksessa jouduttiin siinä kolmensadan muun suomalaisen edessä heittelemään omaisuutta matkalaukuista roskiin jotta saatiin noin 8 kiloa tavaraa pois laukusta. LOpulta jouduttiin silti 7 kilosta maksamaan eli 120 euroa kiitos tästä. Palautetta laitettiin tuille mutta väittävät edelleen että sivuilla lukee ehdot. Kas kun minä en niitä näe vaikka suurennuslasilla yritän etsiä.
    Lisäksi kone oli Meksikosta Suomeen lennettäessä 3 tuntia myöhässä. Ruokana tarkoiltu salaatti koneessa oli homeessa ja joka ikisestä vesipullostakin sai olla pulittamassa omaisuuden...
    Paska firma ja paska palvelu. Taatusti viimeinen kerta enkä voi kyllä suositella!

    • Olet paska matkustaja ja vielä homeessa.


  • ´Vihervasurien mielestä nuo saastaiset pikkulutkat ovat syyllistyneet kanswnryhmän kiihottamiseen josta kivitystuomio tai kunniamurha lienee sopivin.

  • Elän tuilla.
    - Ai olet matkaopas?
    Eikun olen työtön.

  • Siinähän se uudessa mainoksessa näkyy, viTUIks meni

  • Hei, kirjoitan huomenna mielenkiintoisen tarinan TUIsta. Voi olla, että joutuvat vähän miettimään palvelukonseptiaan. Odotan kuitenkin ensin tapahtuuko heidän palvelussaan jotain, mutta vain huomiseen klo 12:00 asti. Alustuksena voisi sanoa, että ihan käsittämätöntä p.......aa!

  • Muistakaa antaa näille matkanjärjestäjäfirmojen sivuille palautetta ihan kunolla vaan. Nuo isot kansainväliset firmat jättävät helposti suomalaiset toissijaisiksi vaikkapa saksalaisiin tai englantilaisiin nähden.

    Pienen kansan väki ei ole niin tärkeää heille, jotenkin sitä aistii joskus.
    Olen aika paljon vaimon kanssa reissaillut, hyvin on mennyt matkat, mutta joissain kohin aavistaa aina joitain järjestettyjä juttuja epäedullisesti suomalaisen näkökulmasta.

  • Aloittajallahan oli keskimäärin hyvä lomareissu, vaikka paluumatkalla hieman kompuroitiinkin !

    Late Lapista.

  • Matkustin myös tuin koneella Kanarialle, koneessa ei ollut näyttöjä. Elämäni ensimmäinen matka lentokoneella jossa niitä ei ollut.

    • Valtava pettymys jouduin turvautumaan masennuslääkkeeseen jälleen kerran!!!


  • Matkustakaa yksityiskoneella köyhät niin ei tarvitse valittaa
    suoli24 palstalla kauhukokemuksistanne.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.