Leasing seurakunta.

Laskuntulos

Nykyisin ihmiset tykkää käydä hengellisissä tilaisuuksissa, joissa

1. Ei saarnata parannuksen teosta, jotta Jumala voisi uudestisynnyttää ihmisen.

2. Ei puhuta kasteen ottamisesta Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

3. Ei liittymisestä seurakuntaan.

4. Tämän jälkeen Jeesus kastaisi Pyhällä Hengellä.

5. Tämän jälkeen alkaisi pyhityselämä, joka kestää kuolemaan asti.

Nykyisin ihmiset käyvät kokouksissa vain bilettämässä ja nauttimassa ja unohtavat tämän jälkeen hengellisen elämän. Mitään sitoutumista ei tapahdu vain vuokrataan hengellistä elämää.

24

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KivaKunKerroit

      Puhu vain omasta puolestasi.

      • ihanominsanoin

        Nimenonmaan joo, ei voi yleistää.

        " Mitään sitoutumista ei tapahdu vain vuokrataan hengellistä elämää."
        No mikähän sinne seurakuntaan sitten saa menemään, jos on vuokrausko ? Jumala vetää ihmistä puoleensa, jos ei vetäisi ei srk olisi.

        Mutta se, että joku ei liity srk:n osa syy voi olla näiden jotka puhuvat suuvaahdossa milloin kukakin on saarnaaja tai srk.harhaoppinen, kuten täällä on tapana, saatanahan siitä nauttiin ei kukaan muu.

        Onko sitten ihme, jos sanaa huonosti tuntevat eivät uskalla liittyä srk:n, kun eivät tiedä josko tämä onkin se harhaoppia opettava srk:a.

        Ne kokoukset joita minä olen kuunnellut, siellä nimenomaan tehdään selväksi, että älä jää yksin vaan liity uskovien yhteyteen.
        Mutta se mitä minä srk:a kaipaan on kunnolliset RAAMATTUTUNNIT !

        Nämä ylistysjankutukset vois heittää sinne mistä ne tulikin.

        "Tämän jälkeen alkaisi pyhityselämä, joka kestää kuolemaan asti."

        Kerroppas mulle millainen sinun pyhityselämäsi on ?


      • mitärakastatsenomaolet
        ihanominsanoin kirjoitti:

        Nimenonmaan joo, ei voi yleistää.

        " Mitään sitoutumista ei tapahdu vain vuokrataan hengellistä elämää."
        No mikähän sinne seurakuntaan sitten saa menemään, jos on vuokrausko ? Jumala vetää ihmistä puoleensa, jos ei vetäisi ei srk olisi.

        Mutta se, että joku ei liity srk:n osa syy voi olla näiden jotka puhuvat suuvaahdossa milloin kukakin on saarnaaja tai srk.harhaoppinen, kuten täällä on tapana, saatanahan siitä nauttiin ei kukaan muu.

        Onko sitten ihme, jos sanaa huonosti tuntevat eivät uskalla liittyä srk:n, kun eivät tiedä josko tämä onkin se harhaoppia opettava srk:a.

        Ne kokoukset joita minä olen kuunnellut, siellä nimenomaan tehdään selväksi, että älä jää yksin vaan liity uskovien yhteyteen.
        Mutta se mitä minä srk:a kaipaan on kunnolliset RAAMATTUTUNNIT !

        Nämä ylistysjankutukset vois heittää sinne mistä ne tulikin.

        "Tämän jälkeen alkaisi pyhityselämä, joka kestää kuolemaan asti."

        Kerroppas mulle millainen sinun pyhityselämäsi on ?

        "No mikähän sinne seurakuntaan sitten saa menemään, jos on vuokrausko ? Jumala vetää ihmistä puoleensa, jos ei vetäisi ei srk olisi."

        Mikä vetää ihmisiä jääkiekko-otteluun? Mikä vetää ihmisiä elokuviin? Mikä vetää ihmisiä minareetin kutsuessa? Ei se, että ihminen etsii ole tae siitä, että ihminen etsii oikeasta lähteestä. Eivät kaikki, jotka käyttävät jeesus-nimeä, ole kristittyjä. Eivät kaikki helluntaipastorit usko Jeesukseen. Tämän päivän helluntaiseurakunnat tarjoavat leipää ja sirkushuveja. Leipää jaetaan ja omaa "hyvyyttä" korostetaan kertomalla "hyvistä töistä". Sirkushuveissa viihdytetään omaa lihaa ja ruokitaan lihallista erinomaisuuden tunnetta. Koskaan et kuule uuskarismaattisessa ylistysrockballadikonsertissa kenenkään sanovan publikaanin tavoin: "Ole minulle syntiselle armollinen." Ei, vaan kansa huutaa: "Minulla on oikeus, anna minulle minun perintöosani!". Tämän päivän tuhlaajapojat ja -tytöt huutavat maailmaa ja sen rikkauksia omakseen.


      • Laskuntulos
        ihanominsanoin kirjoitti:

        Nimenonmaan joo, ei voi yleistää.

        " Mitään sitoutumista ei tapahdu vain vuokrataan hengellistä elämää."
        No mikähän sinne seurakuntaan sitten saa menemään, jos on vuokrausko ? Jumala vetää ihmistä puoleensa, jos ei vetäisi ei srk olisi.

        Mutta se, että joku ei liity srk:n osa syy voi olla näiden jotka puhuvat suuvaahdossa milloin kukakin on saarnaaja tai srk.harhaoppinen, kuten täällä on tapana, saatanahan siitä nauttiin ei kukaan muu.

        Onko sitten ihme, jos sanaa huonosti tuntevat eivät uskalla liittyä srk:n, kun eivät tiedä josko tämä onkin se harhaoppia opettava srk:a.

        Ne kokoukset joita minä olen kuunnellut, siellä nimenomaan tehdään selväksi, että älä jää yksin vaan liity uskovien yhteyteen.
        Mutta se mitä minä srk:a kaipaan on kunnolliset RAAMATTUTUNNIT !

        Nämä ylistysjankutukset vois heittää sinne mistä ne tulikin.

        "Tämän jälkeen alkaisi pyhityselämä, joka kestää kuolemaan asti."

        Kerroppas mulle millainen sinun pyhityselämäsi on ?

        Pyhityselämä=rukousta, Raamatun lukemista, Pyhä Henki opettaa ja ohjaa. Toivottavasti Pyhän Hengen ei tarvitse murehtia kovin usein

        Nykyisin on vaikea löytää puhdas oppista seurakuntaa, koska moni seurakunta on saastunut ulkomailta tuoduista harhaopeissa.


    • kannattaa.tutkia

      Sori vaan, mutta sinulla on nyt lista sekaisin.

      Kun ihminen uudestisyntyy, siinä hetkessä Jeesus kastaa sen uskoontulleen Pyhällä Hengellä.

      Siis ei voi olla uskossa ja uudestisyntynyt, jos ei Jeesus ole kastanut ihmistä Pyhällä Hengellä, eli uudestisyntymässä jo uskova täytetään Pyhällä Hengellä.

      Ihan kuten ilmestysmaja, uskova on Jumalan temppeli Pyhän Hengen siinä asumisen kautta ja vuoksi, ja Henki siis täytti ilmestysmajan ja samoin meidät Jumalan temppeleinä.

      • ihanominsanoin

        "Kun ihminen uudestisyntyy, siinä hetkessä Jeesus kastaa sen uskoontulleen Pyhällä Hengellä."

        Uskoontullessaan ihminen saa lapseudenhengen eli hänestä tulee JUMALANLAPSI!

        Kirje roomalaisille 8
        ... vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba!

        Apostolien teot 19 luku
        Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia 2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?
        6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen,

        tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.


      • kannattaa.tutkia
        ihanominsanoin kirjoitti:

        "Kun ihminen uudestisyntyy, siinä hetkessä Jeesus kastaa sen uskoontulleen Pyhällä Hengellä."

        Uskoontullessaan ihminen saa lapseudenhengen eli hänestä tulee JUMALANLAPSI!

        Kirje roomalaisille 8
        ... vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba!

        Apostolien teot 19 luku
        Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia 2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?
        6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen,

        tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Sori vaan, mutta ei ole mitään erillistä "lapseuden henkeä" !

        Lapseuden Henki on Pyhän Hengen toinen kutsumis nimi !

        Uskoon tullut siis saa Pyhän Hengen uudestisyntymisessä, ja Pyhä Henki on se Lapseuden Henki.

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Efesolaiskirje 1
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

        Jumalan Henki on siis Pyhä Henki, meillä ei ole kahta 2 Henkeä, vaan Yksi Henki, jota vain kutsutaan eri nimillä.

        Meillä ei siis ole Jumalan Henki ja sitten toinen eli Pyhä Henki, eikä kolmatta eli Lapseuden Henki, vaan samaa Pyhää Henkeä vain nimitetään eri sanoilla, aivan kuten Herrallamme on erittäin monia nimiä ja nimityksiä, eli Kristus, Vapahtaja, Herra...

        Miten ihmeessä Raamatun tietämyksenne ja ymmärryksenne on näin huteraa ?

        Ja kuitenkin olette neuvomassa muita selvästikkin.

        Olette kuulleet nämä oppinne vain ihmisiltä, nämä kuuluvat kategoriaan vanhinten perinnäisssäänöt/opit, joita te vain toistelette, vaikka ette itse ole niitä oppeja Raamatun avulla kunnolla koetelleet.

        Syöttekö ihan kaiken, mitä teille tarjotaan, sitä ollenkaan tutkimatta ?


      • ihanominsanoin
        kannattaa.tutkia kirjoitti:

        Sori vaan, mutta ei ole mitään erillistä "lapseuden henkeä" !

        Lapseuden Henki on Pyhän Hengen toinen kutsumis nimi !

        Uskoon tullut siis saa Pyhän Hengen uudestisyntymisessä, ja Pyhä Henki on se Lapseuden Henki.

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Efesolaiskirje 1
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

        Jumalan Henki on siis Pyhä Henki, meillä ei ole kahta 2 Henkeä, vaan Yksi Henki, jota vain kutsutaan eri nimillä.

        Meillä ei siis ole Jumalan Henki ja sitten toinen eli Pyhä Henki, eikä kolmatta eli Lapseuden Henki, vaan samaa Pyhää Henkeä vain nimitetään eri sanoilla, aivan kuten Herrallamme on erittäin monia nimiä ja nimityksiä, eli Kristus, Vapahtaja, Herra...

        Miten ihmeessä Raamatun tietämyksenne ja ymmärryksenne on näin huteraa ?

        Ja kuitenkin olette neuvomassa muita selvästikkin.

        Olette kuulleet nämä oppinne vain ihmisiltä, nämä kuuluvat kategoriaan vanhinten perinnäisssäänöt/opit, joita te vain toistelette, vaikka ette itse ole niitä oppeja Raamatun avulla kunnolla koetelleet.

        Syöttekö ihan kaiken, mitä teille tarjotaan, sitä ollenkaan tutkimatta ?

        Apostolien teot 19 luku
        Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia 2 ja kysyi heiltä:

        "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?

        Etkö osaa lukea? Miksi Jeesus itse kysyi opetuslapsiltaan SAITTEKO PYHÄN HENGEN ? En jankkaa kansasi enempää jos et tuota tajua.


      • kannattaa.tutkia
        ihanominsanoin kirjoitti:

        Apostolien teot 19 luku
        Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia 2 ja kysyi heiltä:

        "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?

        Etkö osaa lukea? Miksi Jeesus itse kysyi opetuslapsiltaan SAITTEKO PYHÄN HENGEN ? En jankkaa kansasi enempää jos et tuota tajua.

        Tulkitset tuota nyt väärin, kun et näe kokonaisuutta.

        Jeesukseen tuli uskoviksi kaikki nekin juutalaiset, jotka uskoivat Häneen ennen Hänen kuolemaansa ja ylösnouseemusta !

        Kellään heillä EI OLLUT Pyhää Henkeä, koska Henkeä ei oltu vuodatettu !

        Ne uskoon tulleet juutalaiset saivat sitten jälkikäteen Pyhän Hengen, Apostolien kätten päälle panon kautta.

        Tuosta Raamatunkohdastakin asia jo selviää, kun nämä eivät edes olleet kuulleet Hengen vuodatuksesta kaiken lihan päälle !

        Ap. t. 19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".

        Lue ja tutki kunnolla, että ei tarvitse repiä hiuksia ja tuskastua ihan turhaan.


      • saviseutulainen
        ihanominsanoin kirjoitti:

        Apostolien teot 19 luku
        Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia 2 ja kysyi heiltä:

        "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?

        Etkö osaa lukea? Miksi Jeesus itse kysyi opetuslapsiltaan SAITTEKO PYHÄN HENGEN ? En jankkaa kansasi enempää jos et tuota tajua.

        >>"Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?

        Etkö osaa lukea? Miksi Jeesus itse kysyi opetuslapsiltaan SAITTEKO PYHÄN HENGEN ? En jankkaa kansasi enempää jos et tuota tajua.<<

        1. Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2. Ja hän ( PAAVALI ) sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        Apt.19

        Nm. "kannattaa.tutkia" selittää viestissään asian laidan/kokonaisuuden!


      • ihanominsanoin
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>"Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?

        Etkö osaa lukea? Miksi Jeesus itse kysyi opetuslapsiltaan SAITTEKO PYHÄN HENGEN ? En jankkaa kansasi enempää jos et tuota tajua.<<

        1. Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2. Ja hän ( PAAVALI ) sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        Apt.19

        Nm. "kannattaa.tutkia" selittää viestissään asian laidan/kokonaisuuden!

        Totta tuo Paavali vaihtui Jeeukseksi, mutta kuitenkin miksi hän kysyisi, saitteko Pyhän hengen, jos lapseudenhenki olisi sama kuin P.H.?

        Itse tulin nuorena uskoon ja todella tulin. Elämä muuttui kertaheitolla, se mitä ennen vihasin nyt rakastin. Mutta kielilläpuhumisen lahjan sain vasta myöhemmin, itse Artturi Kukkula rukoili puolestani..
        Ja itse oln kuullut sellaista opetusta että ne ovat erijuttuja, mutta en tästä mitään oppirakennelmaa tee tai alakinaamaan. Tietomme on vajavaista..


      • montako.henkeä
        ihanominsanoin kirjoitti:

        Totta tuo Paavali vaihtui Jeeukseksi, mutta kuitenkin miksi hän kysyisi, saitteko Pyhän hengen, jos lapseudenhenki olisi sama kuin P.H.?

        Itse tulin nuorena uskoon ja todella tulin. Elämä muuttui kertaheitolla, se mitä ennen vihasin nyt rakastin. Mutta kielilläpuhumisen lahjan sain vasta myöhemmin, itse Artturi Kukkula rukoili puolestani..
        Ja itse oln kuullut sellaista opetusta että ne ovat erijuttuja, mutta en tästä mitään oppirakennelmaa tee tai alakinaamaan. Tietomme on vajavaista..

        Montako eri henkeä uskovassa siis asiuisi ?

        Siis lapseuden Henki, Pyhä Henki, Jumalan Henki, Totuuden Henki...

        Ei hyvä ihminen, mieti nyt hetki ihan rauhassa.

        Siis selvästi vaikuttaa nyt siltä, että et ole itse kunnolla asioita tutkinut, vaan olet syönyt vain sen, mitä muut ovat väittäneet sinulle totuudeksi.

        Et tule toisten uskolla autuaaksi, vaan sinun tulee itse löytää Totuus itsellesi, eikä vain olla muiden opetuksien varassa.


    • vvgfffff

      Apt 1:4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
      1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
      1:6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
      1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
      1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

      Jeesus puhuu tässä opetuslapsilleen ylösnousemuksensa jälkeen ennen taivaaseenastumistaan. Jeesus lupaa palvelijoilleen Pyhän Hengen kasteen.

      Näemme tästä, että uskoontulo ja Pyhän Hengen kaste ovat eri tapahtumia. Opetuslapset olivat uskossa tässä vaiheessa, he olivat seuranneet Jeesusta ja palvelleet häntä ja jopa parantaneet sairaita ja ajaneet ulos riivaajia tätä ennen mutta heitä ei oltu kastettu Pyhällä Hengellä.

      • tulkintasi.ontuu

        Et nyt tajua kokonaisuutta, ikävä kyllä.

        Joka ikinen uudestisyntynyt on tullut kastetuksi Pyhällä Hengellä, siis ei voi olla uudestisyntynyt, jos ei ole Hengestä syntynyt.

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Efesolaiskirje 1
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Siis uudestisyntymässä saadaan UUDESSA LIITOSSA Pyhä Henki, eli Jeesus kastaa lupauksen mukaan Hengestä syntyvän Pyhällä Hengellä, vertaa Korneliuksen tapaus:

        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa

        Sekoitat tuossa Apostolien asiassa kaksi eri asiaa, eli lupausta.

        Nro: 1)

        Oli lupaus Hengen vuodattamisesta kaiken lihan päälle !

        Ap. t. 2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.

        Hengen opetuslapset saivat, kun Jeesus puhalsi Hengen heidän päälleen:

        Tämä siis tapahtui 3vrk Jeesuksen luoleman jälkeen:
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Nro: 2)

        Oli lupaus vain opetuslapsille:

        Luuk. 24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        Tässä helluntain tapauksessa opetuslapsista tuli Apostoleja, eli tämä voitelu oli voitelu ja varustaminen PALVELU TEHTÄVÄÄ VARTEN.

        Kun te ette tajua tätä kokonaisuutta, niin te kuvittelette Jumalan voitelevan uskovia mukamas samoin, mutta ILMAN tehtävään asettamista ja varustamista.

        Siksi tavoittelette väärin tuota Apostolien Hengellä täyttymistä, vaikka ei ole aika teidän aloittaa omaa palvelutehtäväänne.

        Siis opetuslapset Jumala asetti tuossa kohtaa Apostolin tehtävään, ja sen piti olla julkinen toimitus koko kansan edessä, jotta kellekkään ei jäänyt epäselväksi, että Jumala oli tuossa hetkessä asettanut Apostolit tehtäväänsä.

        Aivan samoin toimittiin Aaronin ja vanhan liiton pappien vihkimisessä tehtäviinsä, heidän varustuksensa olivat ulkoisia, mutta Apostolien taas Hengellisiä eli sisäisiä.

        Mutta tuo "kuva" Leeviläisistä pojista, jotka vihittiin tehtäviinsä, kertoo paljon uuden liiton aikaisesta, eli Leeviläinen mies vihittiin papiksi vasta 30 vuotiaana, eli täysin valmistuneena, sillä mies on täysin kypsä henkisesti ja fyysisesti 30 vuotiaana vasta.

        Tuo kuva kertoo sen hengellisen Totuuden, että Jumala ei aseta palvelu tehtävään, kuin vasta Hengellisesti aikuista ja oppinutta ja kehittynyttä miestä, eli on täysin turhaa etsiä samankaltaista voitelua, ennen kuin on kasvanut Kristuksen täyteyden täyden iän määrään !

        Te haluatte siis himoissanne jo vauvoina tai pieninä lapsina samankaltaisen voitelun, jonka vasta Apostiolit saivat valmistuttuaan omiin palvelutehtäviinsä.

        Mutta te olette nämäkin asiat sekoittaneet sillisalaatiksi, eli kaikki on sekaisin eivätkä nämä vanhan liiton "kuvat ja varjot" löydy opeistanne !

        Tästä aiheesta olisi paljon muutakin kirjoitettavaa, mutta ehkäpä tämä joillekin ainakin riittää jo ?


      • ihanominsanoin

        "Näemme tästä, että uskoontulo ja Pyhän Hengen kaste ovat eri tapahtumia.

        Näin juuri!

        "ja jopa parantaneet sairaita ja ajaneet ulos riivaajia tätä ennen "

        Missäkohtaa niin sanotaan ?

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 10

        1. Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

        7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.

        8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.


      • Jeesuksen.voimalla
        ihanominsanoin kirjoitti:

        "Näemme tästä, että uskoontulo ja Pyhän Hengen kaste ovat eri tapahtumia.

        Näin juuri!

        "ja jopa parantaneet sairaita ja ajaneet ulos riivaajia tätä ennen "

        Missäkohtaa niin sanotaan ?

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 10

        1. Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

        7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.

        8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        Opetus lapsilla ei ollut itsellään Pyhää Henkeä, ennen kuin Jeesus 3vrk kuolemansa jälkeen sen heidän päälleen puhalsi !

        Ihmisellä ei ole itsellään mitään kykyä auktoriteettia parantaa ketään saati ajaa riivaajia ulos !

        Joten millä ja kennen voimalla he toimivat ?

        Kristuksen, eli Sanan voimalla, eli Jeesus on Sana, ja Jeesus lähetti Sanansa ja Sana teki tehtävänsä, opetuslapset siis toimivat Jeesuksen valtuuttamina ja Jeesuksen Voimalla ja Auktoriteetilla.

        1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja(Jeesus) ANTOI HEILLE VALLAN ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
        7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
        8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        Ei pidä sekoittaa asioita, eikä opettaa asioista, joihin ei ole kunnolla perehtynyt, siinä opettamisessa on suuri vastuu.

        Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.


      • ttthhhhhyykk
        tulkintasi.ontuu kirjoitti:

        Et nyt tajua kokonaisuutta, ikävä kyllä.

        Joka ikinen uudestisyntynyt on tullut kastetuksi Pyhällä Hengellä, siis ei voi olla uudestisyntynyt, jos ei ole Hengestä syntynyt.

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Efesolaiskirje 1
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Siis uudestisyntymässä saadaan UUDESSA LIITOSSA Pyhä Henki, eli Jeesus kastaa lupauksen mukaan Hengestä syntyvän Pyhällä Hengellä, vertaa Korneliuksen tapaus:

        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa

        Sekoitat tuossa Apostolien asiassa kaksi eri asiaa, eli lupausta.

        Nro: 1)

        Oli lupaus Hengen vuodattamisesta kaiken lihan päälle !

        Ap. t. 2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.

        Hengen opetuslapset saivat, kun Jeesus puhalsi Hengen heidän päälleen:

        Tämä siis tapahtui 3vrk Jeesuksen luoleman jälkeen:
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Nro: 2)

        Oli lupaus vain opetuslapsille:

        Luuk. 24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        Tässä helluntain tapauksessa opetuslapsista tuli Apostoleja, eli tämä voitelu oli voitelu ja varustaminen PALVELU TEHTÄVÄÄ VARTEN.

        Kun te ette tajua tätä kokonaisuutta, niin te kuvittelette Jumalan voitelevan uskovia mukamas samoin, mutta ILMAN tehtävään asettamista ja varustamista.

        Siksi tavoittelette väärin tuota Apostolien Hengellä täyttymistä, vaikka ei ole aika teidän aloittaa omaa palvelutehtäväänne.

        Siis opetuslapset Jumala asetti tuossa kohtaa Apostolin tehtävään, ja sen piti olla julkinen toimitus koko kansan edessä, jotta kellekkään ei jäänyt epäselväksi, että Jumala oli tuossa hetkessä asettanut Apostolit tehtäväänsä.

        Aivan samoin toimittiin Aaronin ja vanhan liiton pappien vihkimisessä tehtäviinsä, heidän varustuksensa olivat ulkoisia, mutta Apostolien taas Hengellisiä eli sisäisiä.

        Mutta tuo "kuva" Leeviläisistä pojista, jotka vihittiin tehtäviinsä, kertoo paljon uuden liiton aikaisesta, eli Leeviläinen mies vihittiin papiksi vasta 30 vuotiaana, eli täysin valmistuneena, sillä mies on täysin kypsä henkisesti ja fyysisesti 30 vuotiaana vasta.

        Tuo kuva kertoo sen hengellisen Totuuden, että Jumala ei aseta palvelu tehtävään, kuin vasta Hengellisesti aikuista ja oppinutta ja kehittynyttä miestä, eli on täysin turhaa etsiä samankaltaista voitelua, ennen kuin on kasvanut Kristuksen täyteyden täyden iän määrään !

        Te haluatte siis himoissanne jo vauvoina tai pieninä lapsina samankaltaisen voitelun, jonka vasta Apostiolit saivat valmistuttuaan omiin palvelutehtäviinsä.

        Mutta te olette nämäkin asiat sekoittaneet sillisalaatiksi, eli kaikki on sekaisin eivätkä nämä vanhan liiton "kuvat ja varjot" löydy opeistanne !

        Tästä aiheesta olisi paljon muutakin kirjoitettavaa, mutta ehkäpä tämä joillekin ainakin riittää jo ?

        Kova poika olet sinä selittämään mutta valitettavasti tuosta syntyy vaikutelma, että sinä et ole sen paremmin tullut uskoon kuin täyttynyt Pyhällä Hengelläkään.

        Apt 1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

        Tässä ei puhuta mistään kansojen täyttymisestä vaan juuri noiden yksittäisten henkilöiden täyttymisestä Pyhällä Hengellä, jotka siis olivat uudestisyntyneet jo aikaisemmin.


      • kova.poika
        ttthhhhhyykk kirjoitti:

        Kova poika olet sinä selittämään mutta valitettavasti tuosta syntyy vaikutelma, että sinä et ole sen paremmin tullut uskoon kuin täyttynyt Pyhällä Hengelläkään.

        Apt 1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

        Tässä ei puhuta mistään kansojen täyttymisestä vaan juuri noiden yksittäisten henkilöiden täyttymisestä Pyhällä Hengellä, jotka siis olivat uudestisyntyneet jo aikaisemmin.

        Et tainnut ymmärtää kirjoittamaani !

        Minä olen uudestisyntynyt jo 40 vuotta sitten.

        Hengellä voi täyttyä vaikka kuinka monta kertaa, täytyin viimeksi eilen !

        18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        Tämä on siis aktiivista toimintaa eli on mahdollista täyttyä Hengellä yhä uudestaan, se siis ei ole mikään kertaluontoinen tapahtuma uskovalle.

        Siis kuten JO edellä kirjoitin, TAPAUS Nro 2

        " Nro: 2)

        Oli lupaus vain opetuslapsille:

        Luuk. 24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        Tässä helluntain tapauksessa opetuslapsista tuli Apostoleja, eli tämä voitelu oli voitelu ja varustaminen PALVELU TEHTÄVÄÄ VARTEN.

        Kun te ette tajua tätä kokonaisuutta, niin te kuvittelette Jumalan voitelevan uskovia mukamas samoin, mutta ILMAN tehtävään asettamista ja varustamista.

        Siksi tavoittelette väärin tuota Apostolien Hengellä täyttymistä, vaikka ei ole aika teidän aloittaa omaa palvelutehtäväänne. "

        Joten luetko hieman tarkemmin sen, mitä on JO kirjoitettu ?


      • tulkintasi.ontuu

        Täytynee selventää himan.

        Helluntaina siis toteutui kaksi lupausta !

        Eli lupaus Hengen vuodattamisesta kaiken lihan päälle.

        Ja sitten 11 opetuslapselle annettu lupaus voimasta, johon heidät puetaan, eli heidän tuli odottaa sitä voitelua Jerusalemissa, mutta tämä 11 opetuslasten apostoliksi voitelu oli siis eri asia, kuin se yleinen Hengen vuodatus.

        Otetaan se "kuva ja varjo" asiasta selvennökseksi, eli Jumalan palvelutehtävään vihittiin ja varustettiin ja asetettiin julkisesti Isrelin kansan edessä esim. Aaaron ja Leeviläiset papit.

        Kun siis leeviläinen pmies täytti 30v eli tämä on kuva "täydellisyydestä" eli täysi-ikäisyydestä ja kypsyydestä kaikin puolin, niin vasta siinä iässä tuo leeviläinen mies varustettiin tehtävään tarvittavin puvuin ja esinein ja hänet pestiin vedellä ja voideltiin öljyllä.

        Tämä kaikki on selvä "kuva ja varjo" samasta asiasta joka toteutui 11 opetuslapselle, mutta uudessa liitossa se varustaminen ja pesu ja voitelu on siis Hengellistä ja siten sisäistä.

        Siis nuo leeviläisten pappien ulkoiset pesut ja voitelut ja pukemiset ja tarvekalut sun muut, ovat "kuva" siitä Hengellisestä Totuudesta kokonaisuudessaan, joka kohtaa uskovaa, jonka Jumala asettaa palvelutehtäväänsä.

        Julkinen tuon helluntain tapahtuman ja tehtävään asettamisen tuli olla, jotta kansa tiesi tarkkaan sen, ihmeiden ja merkkien kautta, että nämä 11 on asetettu apostoleiksi, ja siitä vasta alkoi varsinainen apostolien palvelutehtävä.

        Apostolit saivat siis kaiken tarvitsemansa tuon tehtävän suorittamiseksi, eli armolahjat käyttöönsä.

        Uudessa liitossa ei enää myöskään tunnisteta vaatteista pappeja eli Jumalan Seurakunnan palvelutehtäviin asettamia palvelijoita, joten muilla tavoin asian tuli ilmetä ja olla selvä kaikelle kansalle.

        Tämä "kuva ja varjo" on niin selvä, ja 11 opetuslapselle sanottiin selvästi, että ei tule lähteä pois Jerusalemista ja elopelloille, ennen kuin tuo voitelu on saatu.

        Eli selvästi näemme sen, että Apostolien tehtävät alkoivat vasta tuosta helluntain tehtävään asettamisesta ja Jumalan antamasta erityis voitelusta TEHTÄVÄÄ VARTEN.

        Eli kun herätysliikkeissä ja varsinkin helluntailaisuudessa haetaan tuollaista Apostolien saamaa Hengellä täyttymistä, eikä ymmärretä näitä perus asioita oikein, niin tavoitellaan siis ihan väärää, eli erityistä ja yksittäistä Hengellä täyttymis kokemusta, joka ei ole erillinen tehtävään asettamisesta.

        Siis me uskovina voimme ja saamme täyttyä Hengellä vaikka kuinka monta kertaa, mutta sitä ei pidä sekoittaa tähän Apostolien saamaan eritysi voiteluun TEHTÄVÄÄ VARTEN.

        Joka ikinen uudestisyntynyt on uudestisyntymässään jo täytetty Pyhällä Hengellä, eli Jeesus on kastanut uskoon tulleen Hengellä, eikä Pyhä Henki tule vain johonkin osaan meistä vaan kokonaan ihmiseen.

        Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

        Eikä Henkeä saa mitalla, eli emme saa ensin uudestisyntymässä vain vaikkapa 1/3 osaa Hengestä ja loput sitten jossain "täyttymisessä".

        Se on joko KOKO Henki, tai ei mitään !

        Koko Hengellä täyttymis sanonta näin suomalaisittai on harhaan johtava mielestäni.

        Eli emme saa lisää Henkeä, siis ensin 1/3 ja sitten lisää joko 2/3 osaa, vaan Hengellä täyttyminen tarkoittaa käytännössä sitä, että Pyhä Henki pääsee vain vaikuttamaan enemmän uskovassa.

        Eli Hengen vaikutus lisääntyy ja tuntuu ja näkyy selvemmin ja paremmin kun täytymme Hengellä, mutta koko ajan meillä on KOKO Pyhä Henki eikä jotain osaa vain !


    • vainelämäätää

      Minä en halua käydä seurakunnissa,koska uskikset ovat epänormaaleja.Katsoin vain elämää ohjelmaa ja itkin esim.Mikael Gaprielin herkkyyttä ja vilpittömyyttä.Kuinka heillä oli hyvä olla yhdessä.Lauri Tähkässä ja Hectorissa oli jotain niin isällistä ja turvallista,jota en ole uskiksissa kokenut.Taitaisivat nämä raamatun paikoilla lyöjät nopeasti eliminoida Jeesuksen,jos hän olisi maan päällä,niin täydellisiä ovat.

      • bbffffrrr

        Tee niin kuin haluat. Itsehän sinä olet vastuussa itsestäsi.


      • kahta.en-vaihda

        Minäkin katsoin vain elämää ja säälin sitä mitä kulissia se oli. Inhimillinen tunne on inhimillinen tunne. Joskus iloa joskus surua, mutta ei kukaan heistä kulje rinnallasi, kun sinulla on vaikeaa. Jeesus taas on kanssamme joka päivä. Lohduttaa, auttaa , rakastaa.


      • vainelämäätää
        kahta.en-vaihda kirjoitti:

        Minäkin katsoin vain elämää ja säälin sitä mitä kulissia se oli. Inhimillinen tunne on inhimillinen tunne. Joskus iloa joskus surua, mutta ei kukaan heistä kulje rinnallasi, kun sinulla on vaikeaa. Jeesus taas on kanssamme joka päivä. Lohduttaa, auttaa , rakastaa.

        Just tätä tarkoitan.Sellasta tekopyhyyttä.Enpä oo Jeesusta nähnyt,kyllä se niin on,että tarvitsee ihmisen välikappaleeksi.Mistä sinä tiedät,miten paljon he kulkevat vierelläni?Kyllä se niin on ,että he juuri ovat aitoja ja tunteet on meille annettu.Ja ovat vielä erittäin lahjakkaita laulajia,joita on ilo kuunnella ja katsella.


    • HaeItseTietosi

      "Onko sitten ihme, jos sanaa huonosti tuntevat eivät uskalla liittyä srk:n, kun eivät tiedä josko tämä onkin se harhaoppia opettava srk:a."

      Pitää tutkia itse asiat, eikä hakea toisilta jotain vakuutusta siitä, miten pitää elää ja lukea. Jokainen hakeutuu niihin ympyröihin, missä tuntee hengellisen kotinsa olevan.

      Mikään niistä kodeista ei ole täydellinen, koska kaikki ihmiset on epätäydellisiä ja suodattavat asiat persoonallisuutensa vajavuuksien kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      101
      2324
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2036
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe