narsistien ammatit

stasu

Mitkä ovat tuntemienne narsistien ammatit? Minun ovat terapeutti ja oikeustradenomi (huijaa minkä kerkeää).

74

1141

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stasu

Muut ovat lähi- ja perhepäivähoitajia tai asiakaspalvelussa.

• Lähtekäävetään

Pääministeri, liikenneministeri, "kansanedustaja" noin listan alkupäästä!

• Heihupsheijjaa juuri näin kusukla koeelle päässet.'ä

• VituixMänt

Hammaslääkäri, KTM "problem solver", pastori, elämäntaitovalmentaja

• Panosmies

Valokuvaaja (itseoppinut :) ) ja ihan paska :)
        Rakennusmies

• kehystysliike

Peilin kehystäjä, kattelee vain itseään.

• hyihyih

Valmistunut taideteollisesta ja luulee itseään suureksi taiteilijaksi.
      Toimittajia. Erityisasiantuntija, asiantuntijaopas, kehoterapeutti.

• beethooven

Johtajia ja päälliköitä kaikki tyyni.

• NämäKaksi

Itseoppinut taidmaalari(huono) ja kosmetologi.

• kaikki-----

Meilläkin itse opiskellut valokuvaaja,aivan surkea tapaus. Viimesen päälle hienot kamerat ja paljon oppikirjoja lukenut,mutta ei mitään oppinut.
      Kaivinkoneen kuljettaja,saa tehdä pitkää päivää,vouhkasta,että muka olis kiire.Pääse muita haukkumaan ja vähättelemään,miten muut pääsee helpommalla.

• itsevalinnut

Tunnen rekka-auton kuljettajan, mielestäni sopiva ammatti hänelle. Istuu siellä kopissaan, eikä ole muita kiusaamassa.

• dfdfyffg

Akateeminen koulutus, valmistunut oikeustieteellisestä tiedekunnasta. Hyvä ammatti ja asema.

• tttttppppp

Diplomi-insinööri 25/8

• BatmanForever

Räppärit:D

• sdgzczxc

Yleensä alat, missä on vanhenevaa väestöä duunissa ja huutava pula uusista työntekijöistä. Esim: siivoojat, lähihoitajat, keittäjät jne. Ylipäätään naisvaltaiset alat ja alat, jossa on kiire ja tehdään liukuhihnalta töitä välittämättä asiakkaasta tai etiikasta.

Nämä vanhat besserwisseri mummot sitten kiusaavat nuorempia, kauniimpia naisia, jotka töihin pääsevät. Ei tarvitse tehdä mitään väärin, mutta kaikesta nokitaan ja sorsitaan. Lisäksi älykkyysosamäärä tuntuuu olevan siinä 80 tuntumassa. He tietävät kyllä kaikesta kaiken, sillä on tehnyt samaa työtä 40 vuotta. Nuoret ovat aina tietämättömiä, tiellä/esteenä, ovat uhkaksi ja mitähän kaikkea vielä.

Toki näitä löytyy vähän joka alalta, mutta etenkin huonopalkkaisilta aloilta olen havainnut narsistisia piirteitä omaavia ihmisiä löytyvän.
      Aika helposti narsistin bongaa. Etenkin jos ei ole kovin älykäs. Motiivit paistaa läpi.

• vbnvnv

Voin yhtyä täysin kommenttiisi juurikin esim. perushoitajaksi kouluttautunut, joka tietää asiat paremmin kuin lääkärit. Koulutus vuosien takaa ja täydennyskoulutus ilmeisen olematon, kun kokoajan valittaa työnraskautta yms. Käy selkään ja ties mihin, kenelläkään ei ole niin raskasta työtä kuin hänellä. Potilaana on pelottavaa olla tuollaisen hoitotyöntekijän armoilla, turvatonta, kun vielä unohtelee lääkkeitä antaa, joka johtuu kai alkavasta dementiasta.

• poiuytresdfghj

Mielestäni nuorten kauniiden naisten kiusaaminen on vakava ongelma, josta ei puhuta.
        Taisin siitä itsekin kärsiä tietämättäni, koska en jatkuvan kiusaamisen johdosta koskaan tajunnut olleeni omalla tavallani kaunis. Jälkeenpäin on sitten voinut kuvista katsoa ja muutkin havaita. Noh, nyt sitten keski-ikäisenä joudun huomaamaan kuinka jälleen tämän ajan nuoria kauniita naisia kiusataan.
        Itse en aio ikinä sortua vähäisimmässäkään määrin nuorten kauniiden naisten kiusaamiseen, vaikka minusta tulisi millainen rumilusmummo, sillä pidän sitä äärimmäisen raukkamaisena ja kaikki mummomainen arvokkuus kärsisi siitä kertakaikkisesti.

Minua kiusattiin nuoruuteni ajan mm. niin, että minun valehdeltiin haluavan itselleni joitakin miehiä, joita en mitenkään halunnut. Ja kun puhuin totta, sen väitettiin olevan valetta, jota muka olisin keksinyt sen takia, että haluaisin noita miehiä (jotka minua ei mitenkään haluttanut) itselleni. Kun oikeasti asia oli niinpäin että minä nimenomaan en heitä halunnut. Jotkut muut ehkä halusivat, kun nämä miehet olivat joidenkin mielestä kovin hyvän näköisiä. Mutta kai minä nyt sen itse tiedän, että haluanko jotain miehiä vaiko enkö, mutta ei sitä minulta kukaan kysynyt.
        Minusta tuo oli suunnattoman törkeää, se ahdisi niin herkkää nuorta naista, etten pystynyt edes ilmaisemaan itseäni. Se siis tosiasiallisesti tuntui häirinnälle, johon osallistui joukko ihmisiä ja se jatkui hyvin pitkän ajan.
        Lähinnä kaikenlaiset tädit uskoivat noita valejuttuja, luultavasti yksikään komea mies ei ottanut niitä valeita oikeasti todesta.
        Tämä kiusaaminen on vaikuttanut minuun niin, etten minä oikein halua mitään miehiä ollenkaan. Siis se kun minun on vuosikausia minulta kysymättä oksennutukseen asti joukolla väitetty haluavan jotain mitä en halua.

Julkaisen tämän totuuden nyt tässä vihdoinkin. Parikymmentä vuotta olen odottanut tämän kertovani.

• kimuranttia
        poiuytresdfghj kirjoitti:

Mielestäni nuorten kauniiden naisten kiusaaminen on vakava ongelma, josta ei puhuta.
        Taisin siitä itsekin kärsiä tietämättäni, koska en jatkuvan kiusaamisen johdosta koskaan tajunnut olleeni omalla tavallani kaunis. Jälkeenpäin on sitten voinut kuvista katsoa ja muutkin havaita. Noh, nyt sitten keski-ikäisenä joudun huomaamaan kuinka jälleen tämän ajan nuoria kauniita naisia kiusataan.
        Itse en aio ikinä sortua vähäisimmässäkään määrin nuorten kauniiden naisten kiusaamiseen, vaikka minusta tulisi millainen rumilusmummo, sillä pidän sitä äärimmäisen raukkamaisena ja kaikki mummomainen arvokkuus kärsisi siitä kertakaikkisesti.

Minua kiusattiin nuoruuteni ajan mm. niin, että minun valehdeltiin haluavan itselleni joitakin miehiä, joita en mitenkään halunnut. Ja kun puhuin totta, sen väitettiin olevan valetta, jota muka olisin keksinyt sen takia, että haluaisin noita miehiä (jotka minua ei mitenkään haluttanut) itselleni. Kun oikeasti asia oli niinpäin että minä nimenomaan en heitä halunnut. Jotkut muut ehkä halusivat, kun nämä miehet olivat joidenkin mielestä kovin hyvän näköisiä. Mutta kai minä nyt sen itse tiedän, että haluanko jotain miehiä vaiko enkö, mutta ei sitä minulta kukaan kysynyt.
        Minusta tuo oli suunnattoman törkeää, se ahdisi niin herkkää nuorta naista, etten pystynyt edes ilmaisemaan itseäni. Se siis tosiasiallisesti tuntui häirinnälle, johon osallistui joukko ihmisiä ja se jatkui hyvin pitkän ajan.
        Lähinnä kaikenlaiset tädit uskoivat noita valejuttuja, luultavasti yksikään komea mies ei ottanut niitä valeita oikeasti todesta.
        Tämä kiusaaminen on vaikuttanut minuun niin, etten minä oikein halua mitään miehiä ollenkaan. Siis se kun minun on vuosikausia minulta kysymättä oksennutukseen asti joukolla väitetty haluavan jotain mitä en halua.

Julkaisen tämän totuuden nyt tässä vihdoinkin. Parikymmentä vuotta olen odottanut tämän kertovani.

Ei kannattaisi odottaa ja hautoa noin kauan, sekoaahan sitä vähemmästäkin. Asiat on puhuttava siinä hetkessä kun ne ärsyttää, tosin riski olemassa, että ainakaan besserwisseri ei osaa ottaa siitä sitä pointtia, vaan alkaa kääntelemään asiat ihan solmuun. Jos suoraan sanoo, että hoida oma poikas, kun ojennusvastuuta yritetään kaataa tapailusuhteen niskaan, ei pitäisi närkästyä, vaan ymmärtää realiteetit.

Mutta tuohon nuorten naisten kiusaamiseen, sellaisenkin suvun tavan voi kokea ahdistavana, kun kysellään ja vihjaillaan poikakavereista tai jopa vauvoista. Aivan kuin tavoite olisi heti peruskoulun jälkeen naimisiin, harva siihen silloin on valmis, vaikka suku painostaa kaikilla typerillä kysymyksillä. Tai toinen painostuksen muoto, kun on löytänyt vierelleen jonkun, niin heti alkaa painostus häistä yms vastaavasta, eikä anneta nuorten edes seurustella rauhassa.

• poiuytresdfgh

No oli vähän vaikea saada nuorena sanottua, kun oli niin hoo-moilasena mitä sedät ja tädit tekee ja ajattelee...
        En siis meinannut voida uskoa silmiäni ja korviani, se tuntui niin röyhkeälle...

• poiuytrdfghj

Tai jos nyt vielä tarkennan miksi en nuorena saanut sanottua asiaan mitään: Siksi kun ne sedät ja tädit vaikuttivat minulle silloin juttuineen pöyristyttävän himokkailta ajatuksineen, niin miten sitä nyt olis kehdannut sanoa ainakaan, että siltä minusta vaikuttaa...

• Khigvjyfyhb

Yksityisyrittäjä ilman muita työntekijöitä.

• Ikhfyhj

Harrastusammatissa. Vaimon palkalla maksoivat laskut.

• upotuskarejariittää

Kyl lääkärit ja opettajat kin usein ovat narsisteja puhumattakaan poliitikoista. Tunnen narsistin miltei joka ammattialalta ja en usko että sellaista alaa löytyisikään missä ei joku olisi narsisti. Narsistin tunnistaa hyvin siitäkin että pitää ihmisten tai jonkun tietyn yksilön kiusaamisesta eli esimiehet joka alalta selvimpiä narsisteja kanssa. Narsisti kun rakastaa usein valtaa ja kun on psykopaattisen varma itsestään haluaa käyttää valtaansa ja mitä ilkeämpiin asioihin sitä käyttää sitä tyytyväisempi on. Vaikka mikään ilkeys ja kiusanteko ei ainakaan sitä jotakin yhtä yksilöä kohtaan ei riitä.Yleensä ovat aika yksinkertaisia ihmisiä kuitenkin vaikka kuvittelevat olevansa hyvinkin älykkäitä että heitä on kyllä kolmetoista tusinassa. Ja siksi tekevät ryhmänäkin/massana maailmasta tappavan kylmän,
      ilottoman, kateellisen ja hirvittävän yhteiskunnan jossa henkinen kidutus on syvää. On hyvin vaikeaa pärjätä normaalina ihmisenä näitten ihmiskarien seassa kun upotustuntuma tulee sielläkin missä jo luuli olevan selvää vettä.

• Tunnista_narsistit

"Narsistin tunnistaa hyvin siitäkin että pitää ihmisten tai jonkun tietyn yksilön kiusaamisesta..."

Kiusaaminen on narsisteille intohimo ja elämän tehtävä. Kiusaamiseen he pyytävät muita henkilöitä mukaan. Jota sanotaan hoviksi. Kiusaamispyyntö voi olla: "N.N:tä pitää kiusata."
        Kiusaamisen motivaatoina ovat: kateus, kosto, valheiden peittely, päätös jonkun henkilön tuhoamisesta. Itsetunnon nostaminen.

Narsisti pelaa itsensä lopulta pois kaveri- ja työ-yhteisöstä hulluutensa takia. Hulluus tarkoittaa puheita ja tekoja joita ei voi ymmärtää.
        Oikea narsisti on aina myös psykopaatti.

• tiedox

• piuyrdfghj

Tollasta tekevät todellakin, mutta joskus niin monimutkaisen ovelasti, ettei tavallisimpaan ajatteluun tottuneilla varmaan ole edes aivoissa sellasta kohtaa millä sen tajuaisi selkeästi.

• kärsimyksiä
        tiedox kirjoitti:

Psykopatiaan liittyen kiinnostava ja asiapitoinen linkki.
        https://www.youtube.com/watch?v=jia11_gQlSg
        TEDxHelsinki - Hannu Lauerma -- Valkokauluspsykopaatit

Oikein pahaa tekee kuunnella kun ihmiset naureskelevat ja taputtavat kuin paremmallekin vitsille. Ei taida tuo kuulijakunta olla koskaan tavannut tai joutunut psykopaatin kynsiin.

• poiudfghghj

https://www.youtube.com/watch?v=TaU-VfOQIWw

Onhan näitä hyviä videioita Suomen kielellä. Aika kattavaa tietoa tuossa.

Aika samoin hän selittää kuin olen itsekin asian ymmärtänyt, joten en varmaankaan ainakaan kovin väärin ole ymmärtänyt.

• poiuyrdfhj

Jatkuu. Hän selittää sitäkin miten normaalit aivot saavat sen tuntumaan pahalle, kun valehtelee. Olen samaa mieltä.
        Niin tuosta tekisin sen johtopäätöksen, että ihmisen normaalit aivot voivat saada sen tuntumaan yhtä pahalta, jos häntä painostetaan elämään valeessa, kuten minulle on tehty.
        Täten en voi ymmärtää miten on perusteltua, että mikään auttava taho painostaa ihmistä alistumaan elämään valeessa.

Ja siis kun auttavilla tahoilla esim välillä väitetään, ettei totuutta ole olemassa. No kuinka sitten voisi olla valetta, joka tuntuisi aivotoimintojen takia pahalta ?

• poiuytfghj

Itse laitoin tuon linkin, mutta täytyy vielä uudestaan kehua, että mun mielestä harvinaisen selkeä selostus psykopatiasta yleisestiottaen Suomen kielellä.

• piuytrdfghjl

On se kyllä kauhea tuommosin ominaisuuksin varustettu äiti.
        Selitin tuossa juuri hänelle, että ei hänellä varmaan niitä ominaisuuksia sinne pisimmälle sillä psykopaattiskaalalla ole. Hän vastasi vähän hymyilevästi: "Mitäs siitä, se olis hyvä vaan, jos olis vähän enemmän."
        hohhoijjaa

• hujhiaskbv

Nyt mennään taas ihan metsään kun ollaan näkemässä narsisteja joka paikassa. Lääkärit ja opettajat eivät ole usein narsisteja, etkä varmasti tunne niin montaa narsistia että ihan joka ammattialalle riittäisi.

Juuri tämä on narsismikeskustelussa ongelma: tulkitaan kaikki hankalat (tai eri mieltä olevat) narsisteiksi. Usein se ongelma voi löytyä oikeasti peiliin katsomalla. Itse asiassa ainoa ihminen jonka olen kuullut ihmettelevän kuinka hän aina törmää hankaliin ja ilkeisiin ihmisiin, ihmisiin jotka ovat ensin ystävällisiä mutta muuttuvat sitten ilkeiksi, on itse pesunkestävä narsisti. Hän ei nähnyt/myöntänyt omaa osuuttaan siinä että ihmiset alkoivat inhota häntä.

Heikkoitsetuntoisia ihmisiä kyllä löytyy, kiusaajia, mutta eivät he kaikki narsisteja todellakaan ole. Jokaisesta meistä löytyy narsistista käytöstä tarvittaessa. Olen tavannut paljonkin ihmisiä jotka hankalan paikan edessä muuttuvat kiukutteleviksi ja kiusaa tekeviksi kakaroiksi. Jotka eivät ota vastuuta ja syyttävät vain muita, mutta narsisteja he eivät ole.

Todellisia narsisteja on onneksi hyvin harvassa, eikä sellaista edes voi tunnistaa ellei ole enemmän tekemisissä. Ihmisen elämästä ja käytöksestä pitää nähdä aika iso otos ennen kuin voi tehdä yhtään mitään päätelmiä.

Eikä narsisti pyydä kiusaamaan ketään, hän manipuloi ihmiset kiusaamaan. Jos kiusaamisesta joku sitten jää kiinni, se ei ole narsisti.

• jdidieppiii
        poiuyrdfhj kirjoitti:

Jatkuu. Hän selittää sitäkin miten normaalit aivot saavat sen tuntumaan pahalle, kun valehtelee. Olen samaa mieltä.
        Niin tuosta tekisin sen johtopäätöksen, että ihmisen normaalit aivot voivat saada sen tuntumaan yhtä pahalta, jos häntä painostetaan elämään valeessa, kuten minulle on tehty.
        Täten en voi ymmärtää miten on perusteltua, että mikään auttava taho painostaa ihmistä alistumaan elämään valeessa.

Ja siis kun auttavilla tahoilla esim välillä väitetään, ettei totuutta ole olemassa. No kuinka sitten voisi olla valetta, joka tuntuisi aivotoimintojen takia pahalta ?

Joo mut kaikkeen sopeutuu kun laitetaan pienestä sopeutumaan. Mä olen jo tosi hyvin ja mukisematta sopeutunut. Saattaa olla myös uupumusta. Älä välitä muista kun ei nekään susta.

• TosiAsema
        poiuyrdfhj kirjoitti:

Missä auttavassa tahossa väitetään ettei totuutta ole olemassa?! Se on valetta. Tietysti aivan eri asia on se kiinnostaako ketään totuus ja sen selvittäminen ja sitten asianmukaisten toimenpiteiden järjestäminen. Tuskinpa vaan, mikäli kyse on lapsiuhreista. Olisi kuitenkin reilumpaa myöntää tämä asiain laita kuin ajaa (pieniä) ihmisiä hulluiksi tuommoisella soopalla. Sittenpähän tulisi todellisuus edes varmasti tutuksi eikä tarvitsisi olla koko ajan pyörällä päästään ja epäilemässä omaa arvostelukykyään. Saatika käyttää vähiä olemattomia resursseja, omia ja yhteiskunnan, kaikkeen kummalliseen ja tarpeettomaan, ainakin uhrin kannalta tarpeettomaan. Aseman parantaminen totuuspohjalta on kielletty, koska moni arvokkaampi ihminen joutuisi kärsimään totuuden valjettua, Emme voi auttaa sinua, koska et ole sosiaalisesti niin tärkeä ihminen. Näin.

• jfdsfgoieryfoiery
        poiuyrdfhj kirjoitti:

Auttavilla tahoilla? Mitä tuommoiset "auttavat" tahot on? Ei se kuule piile sielä vaan korkeampien portinvartijoiden ("tiede", taide, kulttuuri) taskussa. Se on koko kulttuurin läpäisevä juttu. Mitä sä voit odottaa yheltä sairaanhoitajalta. Paremmin ne on tietoisia maailman ruohojuuritason raadollisuudesta kuin kukaan yliopistokoulutettu sossu ideologioineen ja kaukaa haettine teorioineen. Makosimmat naurut oon nauranu hoitsujen kanssa. Minkäs teet?

• tämäonnähty
        Tunnista_narsistit kirjoitti:

"Narsistin tunnistaa hyvin siitäkin että pitää ihmisten tai jonkun tietyn yksilön kiusaamisesta..."

Kiusaaminen on narsisteille intohimo ja elämän tehtävä. Kiusaamiseen he pyytävät muita henkilöitä mukaan. Jota sanotaan hoviksi. Kiusaamispyyntö voi olla: "N.N:tä pitää kiusata."
        Kiusaamisen motivaatoina ovat: kateus, kosto, valheiden peittely, päätös jonkun henkilön tuhoamisesta. Itsetunnon nostaminen.

Narsisti pelaa itsensä lopulta pois kaveri- ja työ-yhteisöstä hulluutensa takia. Hulluus tarkoittaa puheita ja tekoja joita ei voi ymmärtää.
        Oikea narsisti on aina myös psykopaatti.

Kateellisen narsisti-psykopaatin kiusaamisen motivaationa on myös se, että hän saa muiden huomion itseensä. Keinolla millä hyvänsä narsisti-psykopaatti tulee jollain tavalla sinun ja kavereittesi, sinun ja työpaikkasi esimiehen, sinun ja seurustelukumppanisi, sinun ja naapureittesi väliin jne. vain saadakseen huomion itseensä.

Poliisiin yhteys ja lähestymiskielto on yksi ratkaisu ongelmaan.

• Planetzc
        piuytrdfghjl kirjoitti:

On se kyllä kauhea tuommosin ominaisuuksin varustettu äiti.
        Selitin tuossa juuri hänelle, että ei hänellä varmaan niitä ominaisuuksia sinne pisimmälle sillä psykopaattiskaalalla ole. Hän vastasi vähän hymyilevästi: "Mitäs siitä, se olis hyvä vaan, jos olis vähän enemmän."
        hohhoijjaa

Mun äiti on ihan täys narsisti psykopaatti. Voisin kertoa pitkän listan hänen kiusaamis ja tuhoamis strategioista mutta en viitsi tänne laittaa semmoista tekstiä, netistä löytyy laajasti tietoa mitä kaikkea nämä sieluttomat rahan ahneet älykääpiöt tekee.

• poiuytdxcvb
        jdidieppiii kirjoitti:

Joo mut kaikkeen sopeutuu kun laitetaan pienestä sopeutumaan. Mä olen jo tosi hyvin ja mukisematta sopeutunut. Saattaa olla myös uupumusta. Älä välitä muista kun ei nekään susta.

Niin toi on varmaan totta.
        Alotin elämäni universaalin rakkauden idealla ja välitin sydämeni pohjasta joka ikisestä maailman olennosta, mutta tosiaan päädyin tilanteeseen jossa osittain aivovammaannuin ja halvaannuin eikä yksikään ihminen välittänyt minusta.
        Niin täytyy vähän miettiä, että kannattaako sitä ihan niin universaalisti rakastaa.
        Mutta valeeseen minun pää ei pysty sopeutumaan, se alkaa tehdä ihan kauheaa temppua, kun sitä yritetään valeella täyttää. Mun pää ei sulata, kun yritän uskotella sille valetta, se menee ihan tolaltaan. ¨
        Mutta siis kyseenalaistaako kukaan onko ylipäätään järkeä täyttää päätä valeella ?
        Ja mielestäni semmoinen velvollisuus on kohtuuton.

• poiuytrfghjjjjjjjjhg
        Planetzc kirjoitti:

Mun äiti on ihan täys narsisti psykopaatti. Voisin kertoa pitkän listan hänen kiusaamis ja tuhoamis strategioista mutta en viitsi tänne laittaa semmoista tekstiä, netistä löytyy laajasti tietoa mitä kaikkea nämä sieluttomat rahan ahneet älykääpiöt tekee.

Joo mun äidillä kanssa on muutama kenties maailman oksettavimpiin kuuluvaa tuhostrategiaa, mutta valitettavasti ne on sen verran erikoisia, ettei ainakaan tavalliset suomalaiset osaa niitä hahmottaa tai ole ainakaan tähän mennessä osannut. Tietty voihan joku olla mennyt niihin mukaan tahallaankin.
        Mutta tosiaan koska nämä strategiat ovat oikeasti tuhoisia en voi myöskään niitä nettiin kirjoittaa.

• Fffgk
        poiuytdxcvb kirjoitti:

Niin toi on varmaan totta.
        Alotin elämäni universaalin rakkauden idealla ja välitin sydämeni pohjasta joka ikisestä maailman olennosta, mutta tosiaan päädyin tilanteeseen jossa osittain aivovammaannuin ja halvaannuin eikä yksikään ihminen välittänyt minusta.
        Niin täytyy vähän miettiä, että kannattaako sitä ihan niin universaalisti rakastaa.
        Mutta valeeseen minun pää ei pysty sopeutumaan, se alkaa tehdä ihan kauheaa temppua, kun sitä yritetään valeella täyttää. Mun pää ei sulata, kun yritän uskotella sille valetta, se menee ihan tolaltaan. ¨
        Mutta siis kyseenalaistaako kukaan onko ylipäätään järkeä täyttää päätä valeella ?
        Ja mielestäni semmoinen velvollisuus on kohtuuton.

Kuulostaa tutulta tuo että itse antaa kaikkensa, muut ottaa ja katoaa paikalta. En oo mikään guru tai muu tietäjä mutta kyllä se universumi jossain kohdassa antaa takaisin hyvää kun jaksaa antaa hyvää. Itse oon joutunu miettimään elämäni palasia ja ymmärrän jo paremmin miksi kaikki on tapahtunut.

• RyhtiRiitta
        hujhiaskbv kirjoitti:

Nyt mennään taas ihan metsään kun ollaan näkemässä narsisteja joka paikassa. Lääkärit ja opettajat eivät ole usein narsisteja, etkä varmasti tunne niin montaa narsistia että ihan joka ammattialalle riittäisi.

Juuri tämä on narsismikeskustelussa ongelma: tulkitaan kaikki hankalat (tai eri mieltä olevat) narsisteiksi. Usein se ongelma voi löytyä oikeasti peiliin katsomalla. Itse asiassa ainoa ihminen jonka olen kuullut ihmettelevän kuinka hän aina törmää hankaliin ja ilkeisiin ihmisiin, ihmisiin jotka ovat ensin ystävällisiä mutta muuttuvat sitten ilkeiksi, on itse pesunkestävä narsisti. Hän ei nähnyt/myöntänyt omaa osuuttaan siinä että ihmiset alkoivat inhota häntä.

Heikkoitsetuntoisia ihmisiä kyllä löytyy, kiusaajia, mutta eivät he kaikki narsisteja todellakaan ole. Jokaisesta meistä löytyy narsistista käytöstä tarvittaessa. Olen tavannut paljonkin ihmisiä jotka hankalan paikan edessä muuttuvat kiukutteleviksi ja kiusaa tekeviksi kakaroiksi. Jotka eivät ota vastuuta ja syyttävät vain muita, mutta narsisteja he eivät ole.

Todellisia narsisteja on onneksi hyvin harvassa, eikä sellaista edes voi tunnistaa ellei ole enemmän tekemisissä. Ihmisen elämästä ja käytöksestä pitää nähdä aika iso otos ennen kuin voi tehdä yhtään mitään päätelmiä.

Eikä narsisti pyydä kiusaamaan ketään, hän manipuloi ihmiset kiusaamaan. Jos kiusaamisesta joku sitten jää kiinni, se ei ole narsisti.

" Itse asiassa ainoa ihminen jonka olen kuullut ihmettelevän kuinka hän aina törmää hankaliin ja ilkeisiin ihmisiin, ihmisiin jotka ovat ensin ystävällisiä mutta muuttuvat sitten ilkeiksi, on itse pesunkestävä narsisti"

Ihan sama kokemus. Oman elämäni narsisti kertoili ihmisistä jotka ovat muuttuneet hankaliksi ja alkaneet puhua hänelle ilkeästi, haukkua. Kaikki ex-miehet ovat olleet tällaisia, monet tuttavat, työkaverit jne. Hän kysyi minulta, olenko kokenut samaa. Kun vastasin että ilmiö ei ole tuttu, hän vain totesi että hänelle käy niin usein. Vaikutti että tuokin oli asia jonka narsisti käänsi merkiksi omasta erinomaisuudestaan ja erityisyydestään. Häntä kadehditaan, ja kriisejä syntyy myös koska hän on niin rehellinen ja rohkea. Hänen suoraselkäisyyttään ja rehtiyttään ei pikkumaiset ja heikot ihmiset siedä.

• Ragesorrow

Ammatti ei ratkaise, älä anna narsistin kävellä ylitsesi. Oli narskun ammatti sitten mikä hyvänsä.

• Truthcon

Moni opettaja on narsisti! Imee jatkuvasti huomiota lapsilta, saa pompotella ja kiusata ja kukaan ei puutu. Jatkuvasti arvostelee. Myös moni lähihoitaja on narsisti. Totuus on että narsistien täytyy olla ammatissa jossa saavat loputonta huomiota. Ja joka on niinsanotusti hyviksen ammatti. Tämä takaa narsistin naamion, kuin susi lampaan vaatteissa.

• FUnarcs

"Kiusaamisen motivaatoina ovat: kateus, kosto, valheiden peittely, päätös jonkun henkilön tuhoamisesta. Itsetunnon nostaminen."

Niin narsistin oman "itsetunnon" mitä narsisteilla ei ole ollenkaan. Nehän ovat todellisuudessa todella heikkoja, huono itsetunto, vihaavat itseään. Mutta niillä on naamio, tämmönen hyvä itsetuntoinen, jatkuvasti kehuu itseään ja kalastelee kehuja muilta. Jatkuva huomionhaku. Ja riidankylväminen. Googlettakaa "covert nsrcissist" löytyy paljon tietoa. Tälläisiä on paljon suomessa, tilastot narsisteista ei ikävä kyllä ole totta. Niitä on paljon enemmän. Ei kannata olla tilastouskovainen kun niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Suomessa on paljon narsismia, tuntuu että enemmän kuin esimerkiksi amerikassa. Jatkuva kateus, kilpailu kenellä on suurin koti, hienoin auto jne narsisti välittää vain rahasta!

• poiuytrölkjhg

Siis minä kanssa koen niin, että Suomessa on kenties enemmän narsismia kuin keskimäärin muualla. Jos Suomessa on keskimääräistä vähäisempi empatiakyky joidenkin arvioiden mukaan, niin eikö se voisi jonkin verran korreloida narsismiin ?
        Esim. Amerikassa ilmiö varmaan on ääneenpuhutumpi.

Minua hämmentää se kun Suomessa ollaan muka jotenkin erityisen rehellisiä, mutta en minä koe suomalaisia yhtään sen rehellisemmiksi kuin muutkaan kansat.
        Muualla on kokemukseni mukaan oltu rehellisempiä siitä että valehtelevia ihmisiä on olemassa.

• FUnarcs
        poiuytrölkjhg kirjoitti:

Siis minä kanssa koen niin, että Suomessa on kenties enemmän narsismia kuin keskimäärin muualla. Jos Suomessa on keskimääräistä vähäisempi empatiakyky joidenkin arvioiden mukaan, niin eikö se voisi jonkin verran korreloida narsismiin ?

Minua hämmentää se kun Suomessa ollaan muka jotenkin erityisen rehellisiä, mutta en minä koe suomalaisia yhtään sen rehellisemmiksi kuin muutkaan kansat.
        Muualla on kokemukseni mukaan oltu rehellisempiä siitä että valehtelevia ihmisiä on olemassa.

En itsekään allekirjoita sitä hokemaa että suomalaiset ois jotenkin erityisen rehellisiä sen olen ainakin todennu jo aikoja sitten että hyvin monella puuttuu täysin empatiakyky, on paljon myös masennusta koska ihmiset ovat niin negatiivisia, puhuvat paskaa kilpaa ja muuta lapsellista vaikka ovat muka aikuisia? Minusta käyttäytyvät kuin 6 vuotiaat. Kertoo varmaa sekin paljon kun täällä sanotaan omaa vaimoa tai tyttökaveria "emännäksi" mä en ainakaan kuuntele tommosta käytöstä keneltäkään mieheltä (jos suomalaisia voi miehiksi kutsua)

• wertyui
        FUnarcs kirjoitti:

En itsekään allekirjoita sitä hokemaa että suomalaiset ois jotenkin erityisen rehellisiä sen olen ainakin todennu jo aikoja sitten että hyvin monella puuttuu täysin empatiakyky, on paljon myös masennusta koska ihmiset ovat niin negatiivisia, puhuvat paskaa kilpaa ja muuta lapsellista vaikka ovat muka aikuisia? Minusta käyttäytyvät kuin 6 vuotiaat. Kertoo varmaa sekin paljon kun täällä sanotaan omaa vaimoa tai tyttökaveria "emännäksi" mä en ainakaan kuuntele tommosta käytöstä keneltäkään mieheltä (jos suomalaisia voi miehiksi kutsua)

Samoja huomioita. Empatiakyky monelta kadoksissa ja kuitenkin kehuskellaan, jollain vanhoilla koulutukseen pääsyyn liittyvillä empatiatesteillä, että kuinka korkeatasoisesti sitä empaattinen onkaan. Ei oikeasti empaattinen ihminen riko toista ihmistä vaikkapa kostamalla. Kuuluuko kostaminen muuten juuri jotenkin enemmän narsistisille ihmisille?
        Totta tuo, miten parisuhteissa alistetaan toista, mitä erilaisin sanallisin viestein. Nämä emännät haukkuvat isäntiään möhömahaisiksi, pienimunaisiksi haisuleiksi. Isännät puolestaan emäntiään rumiksi, isoperseisiksi mummoiksi. Suomalainen mies ja nainen ovat kaukana jonkun toisen maan vastaavista siinä, miten kohtelevat toisiaan. Mistä tämä negatiivisuus ja pahoinvointi kumpuaa?
        Rehellisyys se on kuollut jo melkein sukupuuttoon, ei voi enää pitää suomalaisuuteen kuuluvana, siinä olette oikeassa.

• poiuyfdvgh

Minua kiinnostaa se onko muualla maailmassa semmosia nettikeskusteluja kuin Suomessa, joissa vähän niinkuin kaikki haukkuu ja kiusaa toisiaan useilla palstoilla koko ajan. Minulle ei ole toistaiseksi tullut vastaan sellaisia englanninkielisiä nettikeskusteluja. Onko se ihan sattumaa, vai onko suomalaisilla ihan oma nettikeskustelukulttuuri ?
        Tai sama koskien sosiaalista mediaa ?
        Minä oon herkkä sanoille, eikä mun pää ole meinannut kestää tätä suomalaista sanakulttuuria. Tuolla muualla missä vähän olen ollut netissä ollaan varmaan sata kertaa hienovaraisempia tyylissä ja enemmänkin jaellaan kilpaa kohteliaisuuksia.
        Ulkomaalaiset viestit voi alkaa: Dear Miss se ja se. En ole Suomessa koskaan saanu semmosia. Suoraan sanottuna muutenkin tuntuu kuin olisin Suomessa jokin täysin roskahenkilö, roskin mitä voi olla. Voisinkin esittäytyä jossain maailmalla, että olen Suomen "roska". Tämmöisiä on Suomen roskat. :)

Tämä narsismipalsta on mielestäni ollut aivan yllättävänkin rauhallinen suomalaiseksi nettipalstaksi, niin täällä on pystynyt olemaan.

• poiuytdfgh
        wertyui kirjoitti:

Samoja huomioita. Empatiakyky monelta kadoksissa ja kuitenkin kehuskellaan, jollain vanhoilla koulutukseen pääsyyn liittyvillä empatiatesteillä, että kuinka korkeatasoisesti sitä empaattinen onkaan. Ei oikeasti empaattinen ihminen riko toista ihmistä vaikkapa kostamalla. Kuuluuko kostaminen muuten juuri jotenkin enemmän narsistisille ihmisille?
        Totta tuo, miten parisuhteissa alistetaan toista, mitä erilaisin sanallisin viestein. Nämä emännät haukkuvat isäntiään möhömahaisiksi, pienimunaisiksi haisuleiksi. Isännät puolestaan emäntiään rumiksi, isoperseisiksi mummoiksi. Suomalainen mies ja nainen ovat kaukana jonkun toisen maan vastaavista siinä, miten kohtelevat toisiaan. Mistä tämä negatiivisuus ja pahoinvointi kumpuaa?
        Rehellisyys se on kuollut jo melkein sukupuuttoon, ei voi enää pitää suomalaisuuteen kuuluvana, siinä olette oikeassa.

En minä ainakaan haluisi pitää semmosta puolisoa päivääkään, jos tekisi mieli jollain rumilla nimillä kutsua. Mitä järkeä pitää semmosta, josta ei tykkää, jos ei sitte ole jossain pakkoavioliitossa.

• FUnarcs
        poiuytdfgh kirjoitti:

En minä ainakaan haluisi pitää semmosta puolisoa päivääkään, jos tekisi mieli jollain rumilla nimillä kutsua. Mitä järkeä pitää semmosta, josta ei tykkää, jos ei sitte ole jossain pakkoavioliitossa.

Niinpä. Mä en paljoa oo enää netissä koska täällä törmää usein just nimittelyyn jne tyhmiin juttuihin. En ees arvosta nykyajan selfie, twitter yms kulttuuria. Mulla on ihan erilaiset arvot.

• KunnianKenttä

Professori Juho Saari tarkentaa osaltaan sitä yhtä empatiatutkimuksen suomalaisten kohdalta järkyttävän alennustilaista sijoitusta näin:

"Sen sijaan suomalaiset kuitenkin kärsivät empatiakuilusta kun koetaan, että ihminen on omien valintojensa seurauksena onnettomassa tilanteessa.

- Tämä koskee esimerkiksi asunnottomia, maahanmuuttajia ja alkoholisteja. Sen sijaan vanhuksiin, lapsiin, sairaisiin tai vammautuneisiin suhtaudutaan hyvinkin myönteisesti, Saari kertoo."

Ehkäpä minut on nähty sitten kunniattomana lapsuudesta alkaen, kun ei empatiaa/mielenkiintoa/apuja juuri ole herunut.

No onneksi on nämä muut "kunniattomat", eli maahamuuttajat, joista kai sitten on haettava sitä vertaistukiseuraa. Enpä taida enää edes haluta kotimaista ymmärrystä. Tuloksetonta ja minulle tuhoisan työläs projekti se.

• poiuyfdvgh kirjoitti:

Minua kiinnostaa se onko muualla maailmassa semmosia nettikeskusteluja kuin Suomessa, joissa vähän niinkuin kaikki haukkuu ja kiusaa toisiaan useilla palstoilla koko ajan. Minulle ei ole toistaiseksi tullut vastaan sellaisia englanninkielisiä nettikeskusteluja. Onko se ihan sattumaa, vai onko suomalaisilla ihan oma nettikeskustelukulttuuri ?
        Tai sama koskien sosiaalista mediaa ?
        Minä oon herkkä sanoille, eikä mun pää ole meinannut kestää tätä suomalaista sanakulttuuria. Tuolla muualla missä vähän olen ollut netissä ollaan varmaan sata kertaa hienovaraisempia tyylissä ja enemmänkin jaellaan kilpaa kohteliaisuuksia.
        Ulkomaalaiset viestit voi alkaa: Dear Miss se ja se. En ole Suomessa koskaan saanu semmosia. Suoraan sanottuna muutenkin tuntuu kuin olisin Suomessa jokin täysin roskahenkilö, roskin mitä voi olla. Voisinkin esittäytyä jossain maailmalla, että olen Suomen "roska". Tämmöisiä on Suomen roskat. :)

Tämä narsismipalsta on mielestäni ollut aivan yllättävänkin rauhallinen suomalaiseksi nettipalstaksi, niin täällä on pystynyt olemaan.

Käväisin tapani mukaan lueskelemassa niin toisaallla kuin täälläkin ja poimin nyt tämän sinun kommenttisi tästä käyttäen sitä aasinsiltana linkittääkseni jotain aiheeseen/mainitsemaasi nettikeskusteluun liittyen...

"Sosiaaliset verkot ovat muuttaneet täysin tapamme kommunikoida. Jonkin aikaa sitten oli mahdotonta ajatella että keskustelisimme ystäviemme kanssa lähes reaaliajassa silloin kun emme olleet heidän kanssaan. Nyt tarvitsemme vain internetyhteyden, älypuhelimen ja käyttäjänimen sosiaaliseen verkkoon.

Se mikä ei ole kehittynyt meidän hyväksemme, on tapamme tulla toimeen toisten kanssa ja kielenkäyttömme keskeisenä ajoneuvona ihmissuhteiden muodostamisessa. Ja tietenkin, kun kommunikaatio ei tapahdu kasvokkain, väärinymmärryksiä tapahtuu, joista suurin osa kertoo enemmän ihmisestä joka tulkitsee viestiä kuin hänestä joka lähettää sen."

”Olen vastuussa siitä mitä sanon, en siitä miten ymmärrät sen.”

-Tuntematon-

https://mielenihmeet.fi/kayta-hanlonin-periaatetta-kommunikoidaksesi-paremmin-sosiaalisissa-verkoissa/

• BullBrownie
        FUnarcs kirjoitti:

Paskanpuhuminen on eri kuin suoranainen valehtelu. Enemmän kyse on kai tälllöin välinpitämättömyydestä ja huolettomasta totuuden käsittelystä. Ehkä "kotiin päin" vetämisestä. Ihmiset valehtelee ja pettää aika pitkälle itseäänkin. Sillä on joidenkin mukaan evolutiivinen etu, joka semmoista hyvin osaa.

Sitten on niitä jotka oikein ensimmäisenä hyveenään pitävät vilpittömyyttä ja kailottavat sitä suureen ääneen joka paikassa. Asiaa eritellyt tutkija totesi eräässä kirjoitelmassa tällaisen kovin jykevän "essentiaalisen" väitteen itsestään olevan paskapuhetta. Siis siinä määrin missä ihmistä voi pitää tilanteisena, sosiaalisena, muuttuvaisena...

• piuydfghbkl
        FUnarcs kirjoitti:

Niinpä. Mä en paljoa oo enää netissä koska täällä törmää usein just nimittelyyn jne tyhmiin juttuihin. En ees arvosta nykyajan selfie, twitter yms kulttuuria. Mulla on ihan erilaiset arvot.

Mä olin yli 40 vuotta tosi "vanhanaikanen" en voinu kuvitellakaan laittavani kuvaani nettiin tai meneväni Facebookiin.
        Mutta tää mun jonkin asteinen halvaantuminen muutti mun asenteen, kun ihmiset ei tajunnu että olen halvaantunut, sanoivat että olen varmaan vaan hyvin nopeasti ikääntynyt tms. ja ei menny perille, että oon jonkin asteisesti halvaantunut. No nyt ku halvaus on helpottanut mä olen laittanut kuvani nettiin ikäänkuin "todistusaineistoksi", kun ihmiset ei usko muhun edes sitä vertaa, että itse tiedän miltä mä normaalisti näytän ilman halvausta.

• poiuydfghj
        KunnianKenttä kirjoitti:

Professori Juho Saari tarkentaa osaltaan sitä yhtä empatiatutkimuksen suomalaisten kohdalta järkyttävän alennustilaista sijoitusta näin:

"Sen sijaan suomalaiset kuitenkin kärsivät empatiakuilusta kun koetaan, että ihminen on omien valintojensa seurauksena onnettomassa tilanteessa.

- Tämä koskee esimerkiksi asunnottomia, maahanmuuttajia ja alkoholisteja. Sen sijaan vanhuksiin, lapsiin, sairaisiin tai vammautuneisiin suhtaudutaan hyvinkin myönteisesti, Saari kertoo."

Ehkäpä minut on nähty sitten kunniattomana lapsuudesta alkaen, kun ei empatiaa/mielenkiintoa/apuja juuri ole herunut.

No onneksi on nämä muut "kunniattomat", eli maahamuuttajat, joista kai sitten on haettava sitä vertaistukiseuraa. Enpä taida enää edes haluta kotimaista ymmärrystä. Tuloksetonta ja minulle tuhoisan työläs projekti se.

Mun kokemuksen mukaan vammautuneena saa kaikkein vähiten empatiaa, eli noin yhdeltä ihmiseltä sadasta. Kyllä mä olisin tuhannesti ja miljoonasti mieluummin maahanmuuttaja Suomessa kuin vammautunut.

• ffyp

Ainakin tietyt vammaiskategoriat herättää sympatiaa varmaan useinkin, mutta tosiaan omin jaloin raahustavat halvaannustoipujat saattaa olla näkymättömämpi ryhmä. Onhan noilla maahanmuuttajilla tosiaan kuuluva fani/-ja suojeluporukkansa, mutta varmaan ihan selkeää ilkeilyä ja törkeää käytöstäkin sitten vastapainoksi. Minulle ollaan pääasiassa oltu todella kurjia tai sitten olen ollut vain näkymätön vaikeuksineni lapsesta pitäen. Ehkä minäkin olisin mieluummin mamu kuin tässä omassa asemassani.

• glshiyupo
        poiuytrölkjhg kirjoitti:

Tuo rehelliyys tuommoisena "essentiaalisena" kansanominaisuutena on kait syypää juuri siihen kaksinaamaiseen ja tekopyhään kunnian ylläpitoon, jolla on ollut ainakin minun kohdallani tuhoisat seuraukset. Pahantekijät ovat kunniakkaan julkisivun takana saaneet kaiken ymmärryksen ja empatian, ja minä sitten pelkät kurat niskaan.. Kyllä Suomessa huonosti tiedostetaan itseä ja muita, ei voi muuta sanoa. Käsittämättömän alkeellista topeliaanista teatteria.

• piuytrdfghj

Tämmöset hermostolliset vammat ei aiheuta empatiaa ensinnäkään varmaan siksi, että jos niitä ei ole kokenut ei niitä osaa kuvitella millainen kokemus ne on, eikä sympatiaa, koska se vamma on kuitenkin suuremmalta osin näkymätön kuin selvästi näkyvä ja henkilö voi vaikuttaa vähän niinkuin "hullulta", jos esim. liikkuu oudosti tai ilmeet outoja tai tärisee, niin se ei aiheuta myötätuntoa vaan päinvastoin.

• joupkö

Joo. Ymmärrän. Ihmiset saattaa varmaan oudoksua ja pelätäkin, kun ei tiedetä mistä on kysymys. Tosi harmillinen juttu.

• poiuytrsdfgh

Kiitos, joo en mä enää niin oudolle vaikuta onneksi.

• vhujib
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Käväisin tapani mukaan lueskelemassa niin toisaallla kuin täälläkin ja poimin nyt tämän sinun kommenttisi tästä käyttäen sitä aasinsiltana linkittääkseni jotain aiheeseen/mainitsemaasi nettikeskusteluun liittyen...

"Sosiaaliset verkot ovat muuttaneet täysin tapamme kommunikoida. Jonkin aikaa sitten oli mahdotonta ajatella että keskustelisimme ystäviemme kanssa lähes reaaliajassa silloin kun emme olleet heidän kanssaan. Nyt tarvitsemme vain internetyhteyden, älypuhelimen ja käyttäjänimen sosiaaliseen verkkoon.

Se mikä ei ole kehittynyt meidän hyväksemme, on tapamme tulla toimeen toisten kanssa ja kielenkäyttömme keskeisenä ajoneuvona ihmissuhteiden muodostamisessa. Ja tietenkin, kun kommunikaatio ei tapahdu kasvokkain, väärinymmärryksiä tapahtuu, joista suurin osa kertoo enemmän ihmisestä joka tulkitsee viestiä kuin hänestä joka lähettää sen."

”Olen vastuussa siitä mitä sanon, en siitä miten ymmärrät sen.”

-Tuntematon-

https://mielenihmeet.fi/kayta-hanlonin-periaatetta-kommunikoidaksesi-paremmin-sosiaalisissa-verkoissa/

Kiinnostava linkki oli taas kaivettu, mutta palveleeko se kuitenkin vain niitä omia tarkoitusperiä? Linkissä ikäänkuin kaikki virheen tekeminen asetetaan viestin tulkitsijan kontolle. Outoa. Mikä tekee viestin lähettäjästä niin ylimaallisen tai pyhän, että hän ei toimisi myös harhauttavasti kirjoittamassaan viestissä?

Kyllä itse olen ainakin ymmärtänyt, että viestin kirjoittajakin voi johtaa harhaan, vaikkapa keksimällä tikusta asiaa viestittelyynsä tai tekeytyä vaikkapa olevansa akuutissa avuntarpeessa, melkein hätätilassa, vaikka todellisuudessa tarvitsee vain seuraa tai seuralaista. Eli samalla tavalla luodaan jo viestiä lähettäessä tilanne, jonka tarkoitus on vain juoksuttaa toista tai saada toinen hätääntymään jopa ihan turhasta.

Yhtälailla siis se lähettäjä on tarinoinnissaan vastuussa kommunikoinnistaan kuin se tulkitsija.

• vhujib kirjoitti:

Kiinnostava linkki oli taas kaivettu, mutta palveleeko se kuitenkin vain niitä omia tarkoitusperiä? Linkissä ikäänkuin kaikki virheen tekeminen asetetaan viestin tulkitsijan kontolle. Outoa. Mikä tekee viestin lähettäjästä niin ylimaallisen tai pyhän, että hän ei toimisi myös harhauttavasti kirjoittamassaan viestissä?

Kyllä itse olen ainakin ymmärtänyt, että viestin kirjoittajakin voi johtaa harhaan, vaikkapa keksimällä tikusta asiaa viestittelyynsä tai tekeytyä vaikkapa olevansa akuutissa avuntarpeessa, melkein hätätilassa, vaikka todellisuudessa tarvitsee vain seuraa tai seuralaista. Eli samalla tavalla luodaan jo viestiä lähettäessä tilanne, jonka tarkoitus on vain juoksuttaa toista tai saada toinen hätääntymään jopa ihan turhasta.

Yhtälailla siis se lähettäjä on tarinoinnissaan vastuussa kommunikoinnistaan kuin se tulkitsija.

No jos nyt lähdetään ns. hiuksia halkomaan niin kyllähän nää mun linkit laittamiset ny tavallaan palvelee mun omia tarkoitusperiä siltä osin, että laitan niitä jos niissä ny on jotain joka minun mielestäni sopinee osittain selittämään jotain asiaa.

Tarkoitusperä ny liittyy johonkin sellaiseen, että nettikeskusteluissa ny mun mielestä olisi hyvä hetken miettiä sitä omaa tulkintaa ennen sitä reagointia, että ymmärsinköhän minä ny oikein/tarkoittikohan se toinen ny ihan sitä mitä minä ny luulen, jolloin saatetaan välttää tuon toisen kirjoittajan esille tuomat nettikeskustelujen "haukkumiset"

Ylipäätäänkin ny tämä laittamani linkki koski kommunikointia sosiaalisessa mediassa ja vieläpä ny liitin sen tuossa kohtaa tuohon toisen kirjoittajan esille ottamiin nettikeskusteluihin, joissa ei edes oikeasti tunneta toista osapuolta.

Tuo, että viestin lähettäjä on nimenomaan vastuussa kommunikoinnistaan tuli kyllä hyvinkin selville tuosta linkistä ts. "olen vastuussa mitä sanon", nettikeskusteluihin liittyen, "olen vastuussa siitä mitä kirjoitan", mutta tietyllä lailla lukijallakin on oma vastuunsa sen suhteen miten tulkitsee lukemaansa varsinkin täällä nettimaailmassa, koska

"kirjoitetusta informaatiosta puuttuu useita elementtejä jotka meillä on käytössä suorassa kommunikaatiossamme. Tästä syystä meidän tulee olla varovaisempia kirjoitetun viestin tulkinnassa. Tällä tavoin vältämme vihaisuutta ja väärinkäsityksiä, joissa ei lopulta ole mitään järkeä."

• bella____n

Miesten vessojen siivooja.

• KokosanaLyömäase

Olipa omituinen keskusteluketju! Ei kuitenkaan mikään yllätys, tämmöisiähän ne tuppaa olemaan. Yleensä ne toisia narsistiksi syyttelevät, eivät joko ymmärrä, mitä koko sanalla edes tarkoitetaan, tai ovat niin oman sokeutensa vallassa, etteivät huomaa ottaa sitä malkaa omasta silmästään, vaan yrittävät suurennuslasin kanssa etsiä rikkaa muiden silmästä.

Hengähtäkää hetki, olkaa armollisia toisillenne ja itsellenne, ei täällä kukaan ole täydellinen, eikä siksi koskaan tule.

• Brändionkova

Brand Manager

• Kiitosjaanteeks

Kyl se menee kanssa noihin terapeutteihin ja mä puhun sellaisista jotka eivät itse ole pärjänneet parisuhteissaan, eivätkä päässeet hoitoon ja sit ovat kuitenkin seurailleet täältä palstoilta itselleen tuntemattomia ihmisiä nimitellen heitä narsisteiksi ja ahdistelleet seksuaalisesti , vaikka oman avioliiton terapointi on kesken.

Ovat niin sitkeitä, että lähettävät aina uuden parisuhdeterapian tarpeessa olevan ahdistelijan perääni jo vuosia, jotka itse eivät ole päässeet hoitoon akuuttina ajankohtana ja se ilmenee narsistisena uusien uhrien ottamisena joita syytetään omista mielenterveys ongelmista. Koska narsistihan luulee, että muut ovat eläneet juuri kuten he itse. Eikä häntä kiinnosta, kuunnella ja tutustua, no noloahan se toki on jo varatun miehen deittailla, kun se oma hoito on kesken.

Kirjoitan tämän juurikin siksi, että jos nämä terapian tarpeessa olevat itseään täynnä olevat terapeutit nyt vaan ihan lopettelisivat vainoamisensa, kun tämän uusimman vaimokin on syytteessä potilaiden huonosta kohtelusta. Ja keskittyisitte muiden vainoamisen sijasta niihin omiin ongelmiin. Niin multakin säästyisi vaiva ottaa yhtä ammattikuntaa kohtaan lähestymiskielto.

Et jos vaikka kiltisti maksatte korvaukset ja sitten kustannatte ne lapset jotka jäivät syntymättä pakkomielteitenne ja vainoamisenne vuoksi. Täytyy parisuhdeterapian tarpeessa olevan terapeutin kyllä pahasti olla sekaisin, että lähtee kadehtimaan ventovieraita ihmisiä oikein porukalla ja haluaa ilkeillä ja tuhota muiden elämän ja terveyden se on narsistisuuden huippu.

Et jospa teidän ammattikunta hoitaisi ne omat mielenterveys ongelmansa ensin ennenkö alkaa muita terapioimaan,itsetyydyttämällä.

• SatuUkko

Toiminimi yrittäjä joka tituleeraa itseään toimitusjohtajaksi

• poiuytrdsg

Mulla ei oo kykyjä mihinkään brändäämiseen, mutta mä ihan arvostan jos jollain on ja vois auttaa muakin vähän brändäämään.

• esine

Lähihoitajan nimellä työskentelee yllättävän monia epäempaattisia ihmisiä. Oikein sielua kylmää, miten puhuvat ja tarkkailevat ja naureskelevat muille. Tuijottelu, heikkouksille naureskelu ja nolaaminen hoitoalalla arkipäivää. Osa sitten vaihtaa alaa ja osa karaistuu niin, ettei mikään tunnu missään.

• vanhatmokatvauhdissa

Kummat muuten on narsistisempia perus- vai lähihoitajat? Varsinkin vanhemmat alan spesialistit nolaavat ihan surutta nuorempiaan, jopa heitä, jotka ovat kouluttautumassa alalle ja pakollisessa harjoittelupaikassa.

• esine
        vanhatmokatvauhdissa kirjoitti:

Kummat muuten on narsistisempia perus- vai lähihoitajat? Varsinkin vanhemmat alan spesialistit nolaavat ihan surutta nuorempiaan, jopa heitä, jotka ovat kouluttautumassa alalle ja pakollisessa harjoittelupaikassa.

Mun mielestä pahimpia on päälle nelikymppiset naiset. Nuoret on yleensä herttasempia ja herkempiä. Nää nelikymppiset ämmät on välillä kireitä ku mitkä. Puhuvat suu vaahdossa, töksäyttelevät, päällepäsmäröivät jne. Aina on vikaa lapsissa, miehessä, lemmikissä tai anopissa.

• ei.huono

Eräs kaveri mielsi ja muillekin esitti olevansa pari porrasta korkeammissa tehtävissä kuin todellisuudessa oli. Hän antoi ihmisille vaikutelman, että olisi koulutukseltaan ekonomi, lakimies tai muuta erittäin arvostettua ja hyvin palkattua. Todellisuudessa kaverilla oli merkonomin tutkinto ja esimiehen nuoluskelusta palkkioksi saatu epämääräinen titteli sekä hänelle räätälöity tehtäväkenttä.

• kaikkienpäällikkö

Näitä riittää puolin ja toisin, kun ihminen ei riitä toiselle sellaisena kuin on karvoineen kaikkineen. Hakiessaan hyväksyntää vastakkaiselta sukupuolelta, kun tavisduunari ei kelpaa, vaan pitää vähintään olla työnjohtaja, niin tulos on tuossa nähtävissä. Onko kyse ehkä siitä, että on saatu, mitä on tilattu?

• ei.huono
        kaikkienpäällikkö kirjoitti:

Näitä riittää puolin ja toisin, kun ihminen ei riitä toiselle sellaisena kuin on karvoineen kaikkineen. Hakiessaan hyväksyntää vastakkaiselta sukupuolelta, kun tavisduunari ei kelpaa, vaan pitää vähintään olla työnjohtaja, niin tulos on tuossa nähtävissä. Onko kyse ehkä siitä, että on saatu, mitä on tilattu?

En tiedä tuon kaverin tilauksista naismaailmassa, mutta voisin kuvitella, että hän esiintyi sielläkin itse täydellisyytenä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      120
      1671
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1427
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      163
      1302
    4. NO NIIN !!!

Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube
      NATO
      477
      1235
    5. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      123
      1208
    6. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      42
      1161
    7. Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa

Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p
      Maailman menoa
      299
      1129
    8. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      61
      1102
    9. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      66
      1099
    10. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      108
      1017
    Aihe