Tuhatkunnalta tehdyt kyselyt, lajissa kuin lajissa

nimetään jo nykyisin kansan tahdoksi !

Siis mitä tahansa sontaa haluaa mediassa kertoa kansan haluavan ja tukevan, kysy n. 1000 ihmseltä, saat itse valita tavan, paikan ja ajan kyselyysi tarvittavien haluttujen vastausten saamiseksi. Lopuksi voit käsitellä tiedot haluamallasi tavalla, ja muokata vastauksia haluamiksesi - siis tulkita ja arvioida.

Tällä tavalla meille myydään "kansan tahtoa", siis vallanpitäjien hallitsemat mediat, kertovat meille mitä koko kansa oikein haluaa va vaatii, ja kaikki vain n. 1000 ihmisen kyselyjen perusteella, jotka lisäksi tekee erittäin luotettava yksityinen huuhaafirma.

5

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoa ja halpaa hölmöjen jallitusta. Kun kaikki muutkin niin kai sinäkin. Tuskin haluat jäädä porukasta. Vaasaat ovat lainneet näin.
      Eikä kerrota oleellisia asioita kyselyn luotettavuuteen liittyen.
      Tuollaista sitten media toistelee kansan mielipiteenä.

    • tutkimuslobotti

      Luuleks et ne tehdään ilmaseksi tai teetetään "yheisillä" verovaroilla jos YLE on teettänyt vaikkapa taloustutkimuksella jonkun älyttömän gallupin eli kyselytutkimuksen?

      Kaikki kun ovat omastamielestään keskimääräistä parempia auton kuljettajia eikä kukaan ole huolissaan omasta taloudestaan samaanaikaan kun eräillä menee huonosti eikä Suomen taloudella kovinkaan hyvin muilla kun ulkomaille osingon viejillä.

      Gallupeihin, mainoksiin ja VTT.n testeihin, maksullisiin omavalvonnallisiin serfikaatteihin ynnä muihin moisiin uskovaiset ovat semmoiseen aivoistaan ohjelmoituja.

      Kysymykset voidaan asettaa melko helposti niin ettei ainakaan kukaan Suomalainen osaa, kehtaa tai älyä vastata oikein ja rehellisesti.

      Lobbarit saa aika äkkiä äälijöitten kalloihin dataa jaettua hyötyäkseen itte enempi kun?

      Kun? Vaikkapa vaaliennustus ropotti? Sen ovat jo vaaligallupitkin osottaneet.

      Saat varmaan pian teksti viestinä asijakastyytymättömyys kyselyn ? Kellä on aikaa moista turhuuhaata käsitellä jossain, eikö tärkeempääkin tekemistä löytys jos oikei järkevästi alettas pohtia tätä nykytyyliä toimia?

    • Kepulix

      Sellaisia tutkimuksen teettäjiä nuo kepuloiset ovat.

    • mathematican

      Oletkos tietoinen sellaisesta asiasta kuin tilastomatematiikka?

      Kyllä 1000 haastatellun otos voi hyvin olla koko kansan mielipidettä edustava. Se tarkoittaa, että tuohon haastateltavien joukkoon löytyy riittävä määrä eri väestöryhmien edustajia. Tutkimuksen virhemarginaali sitten kertoo miten paljon tulos voi vaihdella suuntaan jos toiseen. Mitä suurempi on haastateltavien joukko, sitä pienempi on myös virhemarginaali.

      Jos esim. Kepun kannatukseksi saadaan 15 % (mikä lienee lähellä nykykannatusta) ja virhemarginaali on /- 2 %, tulos voi olla siis välillä 13 - 17 %.

      • Aloituksessa selitetty tuo "tilastomatematiikkasi" heikkous.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe