Oli elokuva jonka löysin kirpparilta, 1931 luvulla tehty gansterielokuva.
Pääosissa mm. James Gagney, Edward Woods ja Jean Harlow.
Olipa elokuva, vanhoja autoja, pukupäällä olevia ganstereita.
Hienoa kun tuossa elokuvassa kuvattiin myös kaduilla ja kaupugissa.
Onkohan kukaan muu nähnyt?
Yhteiskunnan viholllinen?
5
154
Vastaukset
- haliwoodi
Aika hyvä leffa, tuossahan on se kuuluisa loppukohtaus, Mies (Gagney) kaatuu hengettömänä suoraan naamalleen sidottuna lattialle kun kaveri avaa ulko-oven.
Gagney näyttelee toisessakin samantyyppisessä gansterileffassa nimeltä Likakasvoiset enkelit jossa on myös Humprey Bogart mukana. elokuva on v. 1938.
Toki Gagneyllä on muitakin samantapaisia rooleja muissa elokuvissa. - Mirri_Fittans
Mikki hiiri -Ääniset gangsterit. Greippi-kohtaus on raaka.
- PrivateEnemy
Joskus nähnyt, tuli heti Gagney mieleen. Pitää laittaa lataukseen, kiva katsella vanhoja klassikoita välillä.
- PrivateEnemy
Niin piti vielä sanomani, että tässä mielestäni yksi parhaita 30-luvun leffoja: I Am a Fugitive from a Chain Gang (1932). Ei ole purrut ajan hammas, vaikuttava teos.
- efefefefe
Mulla on tuo Likakasvoiset enkelit, siinäkin on karmea loppu kun paatunutta gansteria viedään lopussa sähkötuoliin, lapsuuden rikollisystävä joka on aikuisena pappina ei saa miehen mieltä tekemään parannusta ja mies vielä leveilee sähkötuoliin mennessään ja sitten kohta alkaa kuulua hirvittävää huutoa, kun kuolemanpelko tuleekin päälle. Ei illalla katsottava.
On myös tuo toinen hyllyssä, yhteiskunnan vihollinen.
Kyllä Gagney näytteli myös muissakin kuin gansterifilmeissä mm. Laulu ilman rakkautta 1955, Doris Dayn kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412775Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4312329Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens222185Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182050Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411779Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1381723Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221246Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11164- 741069
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987