Israelilainen ruoka

Kotikokkaaja

Tykkään kokkailla kotona juutalaisia perinneruokia. Koen hyvin vahvasti niissä erilaista syvyyttä, kuin kotimaisissa ruoissa. Aivan kuin ne olisivat jotenkin pyhempiä... vaikka nämähän ovat uskon asioita

29

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teksmeks

      Itse tykkään kokkailla meksikolaisia ruokia. Koen saavani niistä jotenkin enemmän virvoitusta ja rakentuvani Hengessä enemmän kuin suomalaisista ruuista.

      • AhneusSyntiäSekin

        Vatsa on heidän jumalansa, kirjoittaa Raamattu, eikä tarkoita ruuan kansallisuutta.

        Kosherruokavalio on todella terveydeksi.Bete Avon!


    • muikuthyviä

      Itse tykkään kokata muikkuja ja perunoita. Koen että saan siitä väkeviä siunauksia Hengen maailmassa.

    • RealSana

      Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna.

      • NiillekinJoillaEiMitään

        Juhla-aikana, huom. Olisiko ollut Pesach eli egyptistä lähdön muistojuhla.


      • RealSana
        NiillekinJoillaEiMitään kirjoitti:

        Juhla-aikana, huom. Olisiko ollut Pesach eli egyptistä lähdön muistojuhla.

        Oikein. Ilojuhla liittyi pakkosiirtolaisuudesta palaamiseen ja lehtimajanjuhlan alussa lain lukemiseen.


    • raamatusta.ote

      Pieni muistutus siitä mitä Raamattu opettaa:

      1. Kor. 8:8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.

      • Mikä.sinäkin

        Ilonpilaaja.


      • gfdgdfgdgsd
        Mikä.sinäkin kirjoitti:

        Ilonpilaaja.

        Siis Raamattu on ilonpilaaja!?! Tuntuu olevan nykyajassa yleistä, että Raamattua kartetaan, koska halutaan epäpyhää iloa.


    • Kohta tulee taas mehukkaat Jaffat Israelista!

      • banskujavain

        Itse syön vain banaaneja. Ne ovat jotenkin hengellisempiä.


      • SisältääSiunauksia

        Raamatun Sanan mukaan Israel on täyttävä koko maanpiirin hedelmällänsä! Kysykää siis kauppiailtanne JAFFOJA, edelleen.


      • Juha23
        SisältääSiunauksia kirjoitti:

        Raamatun Sanan mukaan Israel on täyttävä koko maanpiirin hedelmällänsä! Kysykää siis kauppiailtanne JAFFOJA, edelleen.

        Jaffat on boikotissa, israelilaista apartheidia ei tule tukea!


    • J.Naksu

      Itse olen viimeiset 17 vuotta syönyt ainoastan juustonaksuja. Tunnen, että pääsen niiden avulla lähemmäksi Herraa.

      • lidlinasiakas

        Minä puolestani syön vain saksalaisia ruokia. Asioin pelkästään Lidlissä.


      • herratjanarrit

        mitähän herraa?


      • J.Naksu
        herratjanarrit kirjoitti:

        mitähän herraa?

        Kristinuskon Jumalaa.


      • PasiToivonen
        herratjanarrit kirjoitti:

        mitähän herraa?

        Jos syö saksalaisia ruokia... Mitäs luulisit?


      • mikässaksalaisissavikana
        PasiToivonen kirjoitti:

        Jos syö saksalaisia ruokia... Mitäs luulisit?

        Mitä vikaa saksalaisissa ruuissa on? Onko sulla jotain saksalaisia vastaan, rasisti!


    • SyyskuussaSankari
      • Pastori_X

        Oliko hengellinen kokemus?


      • SisupastillitEiRiitä

        Selviää varmasti viimeisen sydämen lyönnin jälkeen! (joka jokaisella edessä, vain kerran.)


    • ItuniskaX

      Itse olen tiukka vegaani. Eläimet ovat ystäviä ja ystäviä EI syödä, sanoi siihen raamattu mitä tahansa!

    • KuinKarkkiaSulle

      Meille ostetaan aina kaupasta iso purkki Paholaisen salaattia. Nami :)

    • RealSana

      Vaan Egyptin ruokien muistelu ei sovi uskovalle: "Me muistelemme kaloja, joita söimme Egyptissä ilmaiseksi, kurkkuja, melooneja, ruoholaukkaa, sipulia ja kynsilaukkaa."

    • Sokerirotta2017

      Minä syön aamupalaksi aina banaanin. Sian syömisen lopetin jo valovuosia sitten ja maksan syönti raskasmetalleineen on pahinta mitä voin kuvitella ihmisten syövän...saa siitä maksasta varmaan myös syövän. Kasvisruoka on parasta ja oikea sokeri, kaikki keinotekoiset sokerit lasken samaan kastiin maksan kanssa.

      • kumpi.on.heikko

        Raamatusta asiaa !

        Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.


      • ItuniskaX

        Tuossa(kin) kohtaa raamattu juksaa hyväuskoista. Ja ajattelemattomat uskovat!


    • EYEHATEGOD

      Tosiuskova syö vain herran lihaa. Ja juo hänen vertaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe