Mikä uskonsuuntaus olisi se oikea?

Olenuskossa

Mietin mikä olisi se oikea kirkkokunta minulle? En kuulu mihinkään kirkkoon (vielä). Seurattuani eri kristinuskon suuntauksia, voin olla väärässäkin, mutta olen huomannut, että niiden sisällä tuntuu olevan "kahnauksia" jäsenten kesken.

Ehkä myös jonkinsortin "hierarkia" vallitsee jäsenten keskuudessa, eikö tämä sodi jo ajatuksena kristinuskon perusajatusta vastaan? Se että jaetaan ihmisiä parempiin ja huonompiin, nostetaan toisia jalustalle ja painetaan toisia alas? Eikö kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia Jumalan edessä? Eikö Jumalan pitäisi olla ainoa, joka tuomitsee ihmisiä?

Ajatus vain.

https://seeinggodatworkeveryday.files.wordpress.com/2015/12/chasing-star-of-bethlehem.jpg?w=676

10

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olenuskossa

      Hei!

      Vautsi ja upeaa, että usko on löytänyt sinut tai niin kuin totesit, olet uskossa. Itse tulin uskoon Amerikassa nuorena, vaihto-oppilasvuonna, ja se mullisti elämäni täydellisesti. On todella tärkeää, että löydät 'oikean uskonyhteisön' itsellesi. On hyvä, ehkä käydä tutustumassa useammassa yhteisössä tai ainakin vähintään tutustua netissä heidän uskonperustaansa. Itse ajattelen, että yhteisö heijastaa osin uskonkäsitystä, millainen se on. Luterilaisena voisin esim. ehdottaa verkosto.net kotiryhmäverkostoon tutustumista tai sitten joitain luterilaisen 'herätysliikkeiden' yhteisöjä. Kirkko monesti voi olla hieman kalsea paikka, valitettavasti. Toki seurakunnittain on alueellisia ja paikallisia eroja ... Yksi seurakunnan tuntomerkki on tänään kristittyjen ykseyden rukouspäivän mukaisesti - kristittyjen keskinäinen rakkaus, hoitava yhteys. Ihminen lopulta 'valitsee' seurakuntansa sosiologisesti eli mihinkä hän itse tuntee kuuluvansa, olevansa osa sitä ... Kyllä se siitä selkiää ... kun vaan rohkeasti lähdet liikkeelle .... Terkuin luterilainen pappi

      • Olenuskossa

        Kiitos vastauksesta luterilainen pappi! Mutta luterilaisen kirkon kierrän kyllä kaukaa, en tahdo kuulua kirkkoon, jonka osa papeista on vapaamuurareita. Mielestäni se on jo Jumalanpilkkaa!


    • yötönyö2

      Sitä en tiedä mikä on oikea kirkkokunta sinulle ja muille. Mutta se tiedän mikä on oikea kirkkokunta.

    • Uskis76

      Täydellistä seurakuntaa et tästä maailmasta löydä, ihmisiä kun ollaan.

      Käy eri kirkkokuntien tilaisuuksissa ja koe itse mikä sytyttää eniten juuri sinua.

      Itse olen pitänyt ort kirkon monesti hämyisestä tunnelmasta missä ei aina edes anneta kaikkia vastauksia vaan jätetään mysteerillekin tilaa.

      Mutta samanlaista ihmisluontoon liittyvää löytyy sieltäkin. Parhaimmillaan löydät mukavan seurakunnan ja pätevän papin.

    • erwart

      Kivojakin pappeja löytyy, ort. ajatukset sopii minulle.

    • ikoninurkkaus

      Yksin uskova, sopisiko se?

    • Rahvasainesta

      Miksi ei emmehän me tarvitse kuin jumalan ja vilpittömän sydämmen. Olen orto mutta inhoan maallista kirkkokuntaamme. Synt olen lut kirkkoon mutten ollut koskaan siinä uskova. Eräs lut pappi on kuitenkin jäänyt mieleeni hänen rakkaus luottamus ja tasa arvo tuntematonta ihmistä kohtaan kosketti. Papeista ennakkoluulottomin.

    • kirkkonijäsen

      Ortodoksinen kirkkomme polveutuu Kristuksen syntymisen alusta asti ja pysyy!

    • 12___13
    • Valinnanvapaus

      Kumpi Jumala vai kirkko?
      Jumala vaiko Kristus ja pyhä henki?
      Jumalako vaiko se miltä minusta tuntuu mukavammalta?
      Mitä Jumala meiltä tahtoo?
      Mitä me tahdomme Jumalalta?
      Mitä on hengellisyys?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe